Chemtrails, kondens, molnproduktion, vädermanipulation – vilken term är mest beskrivande?

116
397

”This is the timeline no one in todays society has the patience to sit outside and watch for….one of the main reasons people blow off chemtrails as a tinfoil hat conspiracy. No patience. They dont see it happen. This is always a good picture to keep to explain what happens”. Eric Raines (källa)

Diskutera gärna denna typ av bildserier som tas över hela världen och sedan postas i de sociala medierna. Handlar det om galenskap att tolka detta som skapad molnighet? Är det bara en fantasi? Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Frågan är öppen.

Regler för kommentarsfältet: Du har personligt ansvar för vad du skriver. Nedsättande kommentarer raderas. Max ca 300 ord och tre externa länkar. Läs mer

116 KOMMENTARER

  1. ”Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Bilderna måste vara fejkade och bara tanken på flygplan som sprutar ut kemikalier är bara fantasier för det står inget om det i expressen och inte i aftonbladet heller och teve skulle väl visa bilder i så fall så alltihopa måste ju vara bluff svenska regeringen skulle varna alla i sverige i så fall det fattar ju vemsom helst eller hur man är väl inte dum heller
    Klok medborgare

  2. Rubriken sammanfattar det hela rätt bra, chemtrails i form av nano och mikropartiklar gör att fukt i atmosfären fäster på partiklarna och kondenserar så att det bildas moln. Man kan då styra vädret genom att solens ljus skärmas av så att temperaturen sjunker i ett bestämt område. Nackdelar blir det genom att man sprider ut aluminium som inte finns naturligt i sin metalliska form på jorden.

  3. Det är nog värre med den ökade ledningsförmågan i atmosfären så att EMP (elektromagnetisk puls) kan distribueras långa sträckor och även förstärkas så att flygplans manöver- och styrsystem slås ut.

  4. Detta med chemtrails är bland det tristaste och mest frustrerande man kan tänka sig. Inte nog med att himlen kan vara helt täckt som på bilderna ovan, men folk i allmänhet och politiker i synnerhet vägrar att konstatera att detta gigantiska projekt faktiskt förekommer. Enorma resurser tas i anspråk och resultatet kan inte vara annat än skadligt för allt levande, de enda som gynnas är den psykopatiska depopulations agendan som NWO och dess militärer bedriver.

    SAO har såvitt jag vet inte tordats ta med ordet i sin ordbok. Tycks även vara så att folk i allmänhet är rädda för att ta det i bruk. Nu undrar jag om chemtrails är lika vanliga över Ryssland? Kan någon som vet eller har sett något på Rysslands himmel kommentera? Skulle det vara så, att chemtrails är lika vanliga i Ryssland så ligger det nära till hands att dra slutsatsen att öst och väst, bakom ridåerna ligger i samma säng och att den nuvarande antiryss propagandan mestadels är fejk precis som hela det kalla kriget tycks ha varit.

  5. Frånsett en del andra påståenden vill jag påpeka att Aluminium förvandlat till nano-partiklar omöjligen kan vara metallisk. Den kommer oundvikligen att förvandlas till Aluminiumoxid som jordskorpan består av till ca: 8 %. Att detta på något vis skulle förstärka EMP är felaktigt. En ökad ledningsförmåga i atmosfären skulle snarare dämpa än förstärka effekterna av EMP. Dessa effekter är tillräckligt förfärliga ändå och vitsen med detta vapen är ju att kunna ”bestråla” en noggrant avgränsad yta som man vill slå ut.

  6. Ni får det ju nästan låta som aftonbladet och andra pålitliga källor mörkar sanningen. Att ni inte skäms!!

  7. Jag utmanar alla som inte tror på chemtrails att ta ett kort till mej på en alldeles blå himmel. Nämn tid och plats, maila till

  8. Jag skulle vilja veta hur det gick för demonstranterna i Stockholm den 25 april. Hur många kom och ledde det till några skriverier i dagspressen, eller visning i TV. Har någon ett besked?
    I morgon ska jag ägna dagen åt Chemtrails på facebook. Alla mina vänner ska få veta vad det egentligen handlar om, för de vet inte, tror inte att det existerar.

  9. Jag skulle vilja bidra med två länkar. Den första länken behandlar en klinik i Tyskland som renar blod och tar upp problematiken med aluminium i chemtrails och i vacciner: http://ivansbj.blogspot.se/2015/04/smart-meters-emr-health-crisis-of-our.html

    Den andra länken är en översättning från en intervju på Tv8 i Spanien: http://ivansbj.blogspot.se/2014/01/debatt-om-chemtrails-pa-tv8-i-spanien.html

    Bilderna ovan är typiska. Här i Västra Götaland där jag bor är det sällan solig. Även om det börjar med sol på morgonen så bredder sig ut den mjöliga hinna på himlen och täcker solen ofta. Det brukar blåsa kalla vindar och temperaturen sänks med ca 5 grader mot om det var sol. Om detta kan man läsa på min blogg under titeln: En Tysk dokumentär om chemtrails: Trojanische Wolken

    För inte så länge sen sa de på radio att svenska och amerikanska forskare har kommit fram till slutsats att permafrost i norr inte smälter och att det kommer att ta upp till hundratals år innan något händer. De sa inte att detta beror på att temperaturen är sänkt tack vare reducerad solstrålning på grund av chemtrails. Istället fokuserade de genast på människan som är det största hotet med CO2 utsläpp.
    När något inte smälter så måste det väl bero på att temperaturen har sjunkit. Varför den har sjunkit vet vi upplysta. Men etablissemanget med forskare och politiker tittar förmodligen aldrig upp. De är tydligen bara intresserade av att behålla livet och leva gott.

    Illuminaternas dom vid avslöjandet är nämligen obarmhärtigt. De har flera redskap. Offentligt förlöjligande, mobbning, sparken, strypning av tillgångar, bestrålning med skalärvapen som ger sjukdomar, på konstgjort väg framkallade hjärtinfarkter eller en avrättning.

    Eller så dränker eller torkar de ut hela stater med hjälp av chemtrails och HAARP vilket leder till instabilitet

  10. Jag vill tacka Wille för några fina bilder på en faktisk blå himmel.

    Problemet att få en riktigt blå himmel är diset som så ofta finns där. Även om det är klart är inte himlen riktigt blå utan blå med dis.

  11. Hær i Norge kjør man mest Chemtrails på tidigt morgon eller på natten, vilket ær mer førunderligt om man vill förhindre oppværmning, då jorden kylas av på natten nær det ær klar himmel.
    Får inntryk att man vill skapa värme før att smälter arktis, det lær ju finnes mye under isen å hente.
    Det andra ær sikkert som næmnd vædermodifikasjon, med risk till utpressning av statene som inte gjør, som man vill og eller befolkningsminskning genom förgiftning. I Norge ær man ännu mer uvetande en i Sverige, det ær få som tittar opp mot himmelen.
    Tänkte på California som under mange år har hat problem med chemtrails, der man også har kunnat analysere nedfallet. De drabbes noe av tørke og vannbrist, en följd av dette? Det er rart at hele mænskleligheten hålles i schack av ca 10.000 mænnisker, men troligen for mange medløpere som har en førdel.

  12. Du är på rätt spår Redhawk när du säger att de vill smälta ner isen på Arktis och den konstgjord framkallade torkan i Kalifornien.

  13. Den stora frågan är: Av vilken anledning sprids dessa aerosoler, eller chemtrails? Spekulationerna går vida och listor på anledning kan bli långa. Ska vi tro på det som sägs? Eller finns det någon annan huvudanledning. Miitt stora huvudbry har varit kostnaderna för detta. Men, å andra sidan kanske verksamheten rent av går med vinst, eller kanske åtminstonde är kostnads effektiv om syftet är att göra sig av med toxiska biprodukter från det militärindustriella komplexet.
    Det är Miles Mathis som slänger in denna brasklapp. I sitt senaste alster ”On Chemtrails and Other Topics” http://mileswmathis.com/chem2.pdf spekulerar han över detta och visar bl.a. att, citat:

    ”In fact, this interpretation of chemtrails is confirmed by the first site that come up on a search for “chemical composition of chemtrails.” There we are told,
    Laboratory examination of those chemicals found that they were manufacturing wastes from military, industry, and biowarfare substances.”

    Värd att läsa. Det är den andra hälften som handlar om detta mens den första är om annat. Men det verkar som att han bestämt sig för att undersöka detta med chemtrails närmare i en kommande utredning.

    Verkade vid första anblick vara en knasig teori. Men, efter lite eftertanke så skulle det mycket väl kunna vara själva grundbulten till gåtan om chemtrails.

  14. Chemtrails och dess resultat ser jag nästan varje dag, och det på en plats som är en drömdestination för soldyrkare. Diset ligger över himlen.

    När jag läser om problemen med de sjukdomar som följer så slår det mig att detta är ju symptomen på KOL. Kol har ju mig veterligen inte ‘funnits’ i samma utsträckning som de vanligaste sjukdomarna vi känner till. Det har ju i alla fall inte talats/skrivits om den, som de senaste 10-15 åren. När jag ser det beskrivet i bifogade, intressanta, länk så är det ju bara att konstatera att orsaken förmodligen är chemtrails.

    http://chemtrailsplanet.net/2015/03/31/chemtrails-over-las-vegas-reported-as-biological-attack/

  15. Skälen till chemtrails kan vara många. Det är viktigt att inte snöa in alltför mycket i värför eftersom folk som kritiserar chemtrails hänger upp sej på värför istället för att dom faktiskt finns.
    Jordprover, barkprover och vattenprover visar på aluminium, barium & strontium i höga mängder.
    Jordprovet tagna utanför ett hus och under ett hus skiljer sej 3000ggr. Prover tagna på 2400m höjd visar på aluminiumvärden 120.000ggr över normalt.

  16. Detta är riktig Johan! Vi behöver inte diskutera mera varför, det är bara en avledningsmanöver, det som är viktig är att det handlar om mycket skadliga chemikalier vars långtidsverkan vi inte riktig vet men sannerligen är de inte hälsosamt för allt levande. Befolkningen måste kräva av politiker att de stoppar detta vansinne eller vi anmäler de inför polisen. Även om detta kan vara en tandlös tiger så kan detta ger en skrämselskott som bryter opp den tysta muren.Som jag tidigare nämnde finns en International Tribunal into crèmes of church and state. De bildades ” as a Lawful Citizens Tribunal of Conscience” september 15, 2012 in Bruessel.
    ” Natural and Customary Law allows for the establishment of popular courts of justice when the existing legal and governmental authorities are subverting the law and justice, or aiding those who do. Common law arose historically to upphold the liberties of the people against tyrants, wether religious or secular, and accordingly, has universal jurisdiktion when convened as a jury court by more than twelve duly sworn men and women.
    Se också http://www.itccs.org eller beställ IBSN 9781496192462
    Man ser att det händer något när befolkningen reagera. Man har t.ex startat att minska Fluor i dricksvatten i usa sedan det blivit offentlig hur skadlig det är.
    Får ibland känsla att vi bara blir testat hur långt man kan gå med oss, om vi inte värjar oss dras snaran hårdare.

  17. Lustigt med så många som tror på något de inte har en susning om. Inga luftprov på chems är tagna, inga chemsflygplan är fotograferade på marken då alla dessa påstådda tusentals plan måste landa.

    Jag som pilot har gjort dessa helt chemsfria k-strimmor i 26 år nu. Korta, långa o mitt emellan. Alla jetplan gör dessa strimmor, helt chemsfritt, under de rätta atmosfäriska förhållandena.

    Tills att någon verkligen visar på riktiga plan som skall utföra dessa besprutningar så anser jag att ”chemtrails” är en bluff. Ett bedrägeri bara. Lurar många som inte är tillräckligt insatta i problemet. Det lockar många stollar till sig också som , behändigt nog, tror sig från köksfönstret kunna ställa diagnos på en strimma på 10/12 tusen meters höjd bara på att se på dess längd. Som sagt, alla, alla jetplan gör långa strimmor då och då. Helt chemsfria alltså.

  18. Lustigt att du då lägger ut en film där ett plan flyger ut och in i fuktig luft så det kondenserar kring hela vingarna. Det har noll med sk ”chemtrails” att göra om du nu trodde det.
    Kanske du behöver fundera ett par varv till i ämnet.
    Vad har du för erfarenheter av flyg egentligen? Någon alls? Förutom från Youtube då?

  19. Ulf M: Rosalind Peterson har föreläst i FN också. Här finns en länk till det hon har att säga om chemtrails: http://newsvoice.se/2013/09/07/rosalind-peterson-the-chemtrails-cover-up/

    Sen kan man förstås sätta sig in i ämnet utan att man är pilot. Man kan börja med att ställa sig följande frågor.

    Varför konstaterar Rosalind Peterson skador på grödor och träd, förhöjda halter av aluminium i brunnarna. Rosalind Peterson har varit jordbruks skadereglerare så hon borde veta vad hon pratar om.

    Varför har svenska kommuner slutat mäta aluminium, barium och stroncium i vatten?

    Varför är GMO grödor aluminium resistenta?

    Varför har en solpanel tillverkare vid namn Dane Wigington konstaterat att det är något fel med solen för att paneler är inte lika effektiva. Han började forska i detta och kom fram till att vi är chemtrails besprutade. Hans arbete kan man begrunda här: http://www.geoengineeringwatch.org

    Varför finns det aluminium, stroncium och barium i vattenprover?

    Varför konstaterar Dr. Dietrich Klinghardt som renar människoblod att vid analyser har det visat sig onormala halter av Aluminium 120 µg/l, Bly 0,9 µg/l, Kadmium 0,2 µg/l

    Den höga alten av aluminium kan inte förklaras enbart med vacciner. Chemtrails är inblandad i detta i högsta grad.
    Efter att man besprutar med chemtrails ökar andel aluminium i luften från tillåtna (i USA) 0,5 µg per liter luft upp till 3450 µg/l luft, det är 7 000 gånger mer än vad som är tillåtet.

    Om Dr. Dietrich Klinghardt arbete kan man läsa på min blog.

    Här sätter jag punkt. Jag tänker inte övertyga dig. Frågor får du ställa dig själv. Jag tänkte bara hjälpa till.

  20. Rascasse, jag har glömt att tacka dig för länken du postade lite före midnatt den 29 april till ”On Chemtrails and other topics” på Miles Williams Mathis konst-site, http://mileswmathis.com/chem2.pdf . Jag läste den genast och mina reflektioner är att Mathis spår är ett framkomligt sådant då det spåret bygger på vad alla människor känner till, människans girighet. Därför är det definitivt väl värt att spinna vidare på. Faktiskt kanske det enda spåret som har en chans att komma igenom myndighetsblockaden, en miljöskandal och mörkläggning. Och alla kan fatta det, inga mystiska program, ren och skär korruption.

    Utöver det har jag naturligtvis den allra högsta respekt för författarens intelligens och tankeförmåga, han är helt unik i dag, ett universalgeni, konst, matematik, vetenskap o.s.v.. Det är nästan som Leonardo Da-Vinci hade återfötts. Jag har ju följt hans vetenskapsarbete några år. Helt fantastiskt. Som Jan Rosbäck skriver i en kommentar på min blogg utgående bl.a. från Mathis, ”Vårt synliga universum består enbart av elektriska spinn på olika nivåer”. (#42 Jan Rosbäck 2015-04-02 11:51 i Ovetenskapsparadigmet tråden på Intelligentsians blockering, mycket om Mathis i den tråden.)

  21. Vore kul om ni som kan så mycket om detta ämne kunde visa på ett av alla dessa tusentals sprejande flygplan. Gärna även efter landning.

  22. @Lege
    Det är jag som skall tacka dig Lege för det var på din sajt jag hittade länken till Miles för sisådär fem till sju år sedan. Håller med dig, Miles är unik, så väloljad och full av integritet. Honom skulle dom behövt som president i USA. Hans utredande specialitet är att visa att händelser som påståtts ha ägt rum är fejkade och aldrig inträffat, nästan som Ulf här ovan, med den skillnaden att de slutsatser Miles drar i sitt utredande är mycket övertygande. Dessutom visar han hur enkelt det kan vara att peka ut fejkade händelser d.v.s. han räcker över en låda med verktyg som var och en kan exponera BS med.
    Jomenvisst, jag tror han ligger mycket nära sanningen gällande Chemtrails, det handlar förmodligen om utspädning av miljöfarligt avfall plus en massa andra bieffekter och jag ser fram emot vad han kan visa i en kommande utredning. Din kommentar om den enda/bästa framkomliga vägen att få stopp på eländet, miljöskandalen, måste vara det naturliga brohuvudet som borde kunna etableras i matrisen beroende på hur många som går man ur huse när sanningen uppenbaras.

  23. Är det ingen som har bilder på alla chemsflygplan som ni menar finns? Inga? Borde finnas mängder.

    Någon nämnde Rosalind Peterson som efter 10 års studier av fenomenet chemtrails har hittat noll,0, bevis för dess existens. Hon menar att det flygplan släpper ut är samma som jag hävdat, bara kondens.
    http://youtu.be/zOXt0BTOTN0

  24. Kanske Toliken (SF-författaren) hade rätt igen? Släppte inte Sauron ut mängder med ”chemtrails” i slutet av historien när han kände sig som mest hotad – nämligen misstanke om att någon försöker hota hans utökade maktambitioner störta honom och inta hans plats? Att någon kunde säga nej till den totala makten föresvävande inte i hans sinne.

    Så sade Toliken om vår samtid: ”I look to the est and look to the west. I see no Sauron but many descendants of Saruman.”

    Saruman = en korrupt själ som törstar efter MAKT: Maken kan aldrig få nog.

  25. Lustigt att ingen har bilder på dessa plan. Bara bilder på kondensstrimmor.
    Alla, alla, jetplan lämnar k-strimmor efter sig. Själv kommer jag att försöka göra fyra stycken idag över Sverige. Om de nu syns alltså. Helt chemsfria™ då!

    Tycker ni tror på väldigt vaga fakta. Noll i mina ögon, men, jag har ju bara flugit och gjort dessa strimmor i över 25 år.
    Ni verkar ha mest kunskap från fejkfilmer från Youtube. Lite skillnad.

  26. geoengineeringwatch.org/shocking-video-of-climate-engineering-assault/
    http://www.geoengineeringwatch.org/dueling-spray-jets-over-baghdad/
    http://www.geoengineeringwatch.org/the-insider-chemtrails-kc-10-sprayer-air-to-air-the-proof-%E2%9C%88/
    http://www.geoengineeringwatch.org/aerosol-spraying-jet-nearly-collides-with-oncoming-aircraft/
    http://www.geoengineeringwatch.org/undeniable-footage-of-jet-aircraft-spraying/

    Till ULF M – De flesta av oss som känner till chemtrails har sett de här planen redan, men eftersom du verkar helt ovetande och bara vill se flygplan så har du här 5 varianter med samma ‘shit’ i tankarna. Du kan ju lära dig lite om du stannar på geoengineringwatch sida och lär dig lite om vad som händer i världen. Du kunde kanske titta ut genom ditt flygplansfönster nån gång så kanske du t o m får se ett plan i aktion. Och nästa gång du går in på den här sidan…var inte en sån dj—–la översittartyp! Ingen gillar sånt!!!

  27. Ja du.
    Ang dina länkar.

    1. En B747 kör om en B737. Båda lämnar vanliga k-strimmor efter sig.
    2. KC10 flyger i fuktig luft där man för vake induced kondensation. Inga chemtrails.
    3. Ett plan med k-strimma och ett mindre plan på helt annan höjd utan k-strimma. Ingen risk för krock.
    4. En möjlig A340 med fyra k-strimmor som flyger i varierande fuktig luft. Därav den brutna kondenseringen. Ingen chemtrailbesprutning där heller.

    Inte illa. 4 fel av 4 möjliga. Jag har nog sett ut betydligt mer än vad du själv har. Annars hade du inte gjort dessa tabbar.
    Jag förstår att det inte är lätt för många att veta vad som är verklighet eller vad som är desinformation från sidor som geoenginering m.fl.

    Alltså, du har med dessa fulmer visat svart på vitt att du inte vet vad du pratar om i detta ämne. Jag undrar vad du vill med filmer som dessa? Vill du lura folk eller är du rent av bara lurad själv?

    Mvh Ulf M.

  28. Ulf M
    Du kommenterar en av dem som ger länkar ovan men ingen av de övriga. Det gör att man inte vet om du saknar motargument i övriga fall. Missförstå inte jag tycker det är bra att du tvingar fram en höjning av ribban som är låg på alla medier både etablerade och alternativa.
    Jag tror inte att piloter i allmänhet har möjlighet att bedöma vad som finns i bränslet. En fysikbok för Usas 7-deklassare för tio år sen innehöll ett avsnitt om vanliga flygplan med påskrift ‘particle air’ och dessa sades spruta ut partiklar inblandade i bränslet för att kyla klimatet.
    Följande länk innehåller en del bilder som är svåra att förklara som normala k-strimmar.
    http://arthurzbygniew.blogspot.se/2010/03/weatherwars-chemtrails.html
    exempel på bild
    http://weatherwars.info/wp-content/uploads/2010/01/pv07.jpg
    Vidare
    Jag har en minnesbild av att k-strimmor tog slut på kortare distans förr. Jag minns att jag i yngre år blev besviken när de bara försvann. Senare har de börjat hänga kvar mycket längre.
    Motorerna kanske producerar mindre mängd partiklar i vikt räknat har jag tidigare funderat men med en fördelning av mindre partikelstorlekar pga av bättre förbränning. Dvs mindre massa men likväl fler kondensationsfrön. Det skulle möjligen förklara varför k-strimmor hänger kvar har jag spekulerat för mig själv utan att veta. Så jag tar inget för givet beträffande vanliga trafikplan även om det är så att de ger mer kvardröjande k-strimmor nu.
    I Usa har CO2’s växthuseffekt varit på tapeten av Edward Teller sedan 1957. 1997 publicerade han analys av hur mycket som krävdes för 1 grads kylning av atmosfären.
    Översatt i tankplan av militär typ krävdes ungefär sex stycken dagliga tanktömningar globalt utom första året då det krävdes 30, sen tänker man sig tydligen att de sakta sjunker så att de behöver förnyas vart femte år.
    Han analyserade också uppvärmning medelst andra partikeltyper.
    Jag tar inte upp alla övriga aspekter på vad partiklarna kan användas till militärt och civilt.

  29. Hej Peter. Jag har inte tid och möjlighet att bemöta allt.
    För att ta det med flyg från förr så bodde jag i Gbg o Lysekil på somrarna. Jag var flygintresserad redan då så från 1970 och framåt så kommer jag ihåg att vissa strimmor låg kvar från horizont till horizont. Inget nytt alltså.

    Vad gäller strimmor så har jag flugit jet sedan 1989 och det har alltid varit så att dessa strimmor blir kvar länge då och då. Inget nytt där heller.
    Alla, alla, jetplan lämnar dessa kvarliggande strimmor när atmosfären är passande. Jag förstår eg inte all denna uppståndelse för att för mig som då är en av k-strimmornas tillverkare så är det varesig nytt eller har något med chems att göra. Masspsykos är det som ligger närmast till faktiskt.
    För att inte detta skall bli pajkastning så har jag nu många ggr frågat de som då tror på detta om vad de har som tyder/bevisar att chems finns. Det är alltså självutnämnda ”experter” i chemsfrågan som jag pratat med via FB mm.
    Jag har då erhållit en stor mängd bilder och filmer från YT.

    Jag har då ofta med en gång sett att de hat tagit fel eller möjligen blivit lurade själva.
    De visar på tunnor ombord som skall innehålla dessa chems vilket de inte gör. Man visar på plan som flyger eller landar i fuktig luft och då hävdar man att kondensen är chems vilket också är fel. Så håller det på. Om och om igen. Ofta är det samma felaktigheter som dyker upp på olika ställen. Jag har ju då redan sett det mesta.
    Resultatet är att väldigt många som uttalar sig i denna chemsfrågan inte har de kunskaper eller ens på något sätt verkar veta vad som är normalt med flyg. Ändå uttalar man sig självsäkert utan kunskap. Ett stort misstag som ofta avslöjar dessa okunskaper är just att de tror att långa strimmor är bevis på chems, vilket det då inte är. Därmed reseras i stort sett hela deras världsbild i detta avseende. Det andra är att många inte tycks tro att moderna high bypass motorer kan ge strimmor. Vilket de kan. Nära nog alla plan som flyger idag har dessa motorer. Det är alltså dessa strimmor som ni ser. Helt chemsfria då.

    Ludtigt är att jag blir attakerad av somliga och kallad Illuminati och en massa annat tok.
    Ingen, ingen, kritiserar de som då lägger ut falska påståenden/filmer och bilder.

    Man verkar vara nöjda med att få falsk information. Märkligt.

  30. @ Ulf
    Var det du som i en annan tråd här på Newsvoice (som jag inte hittar tillbaka till) för några veckor sedan frågade om någon vet hur mycket vattenånga en B737, som förbränner 2000 kg bränsle per timme, släpper ut?

  31. @ Ivan Björn

    ”Varför har svenska kommuner slutat mäta aluminium, barium och stroncium i vatten?”
    Berätta gärna mer, när slutade man med detta?

    PS: Har själv börjat fundera på att skicka in regnvattenprov på analys men på omvägar fått höra att de laboratorier som gör vattenanalys inte längre vill befatta sig med att analysera förekomsten av aluminium, barium och strontium.

  32. Ulf:
    Just det, c:a 2500 kg vattenånga per timme. Vid en marschfart på 800 km/h färdas planet 800 000 meter på en timme och per meter flygsträcka blir då ungefär 3 gram H2O. Planet släpper alltså ut totalt c:a 3 gram vattenågna per meter flygsträcka i de avgaser som virvlar ut ur flygplanets stora jetmunstycken och blandas med den omgivande luften i atmosfären. Denna ytterst ringa mängd vattenånga är snudd på försumbar och kan inte resultera i någon from av spår som är synliga från marken.

    Men avgaser från flygplanens jetmotorer innehåller också en mycket stor mängd mikroskopiska partiklar som under vissa omständigheter kan fungera som kondensationskärnor för vattenångan i den omgivande atmosfären, varvid s.k. ”Persistent Contrails” kan bildas. Dessa contrails innehåller mångfallt mycket mer vatten (flera storleksordningar mer) än den lilla mängd som jetmotorerna släpper ut och kan därför ses på långt håll. Problemet är bara att det numera bildas strimmor efter flyplan under alla möjliga omständigheter, alltså även under omständigheter då förutsättningar för persistent contrails saknas. Det är helt enkelt nånting som inte stämmer.

    Intressant nog så bidrar en del officiella organ, t ex SMHI, med lätt förenklade/vilseledande resonemang, till att sprida myten om att det är vattenångan från flygplansmotorerna som ger upphov till K-strimmor.

  33. Ulf M
    Jag är helt säker på att det pågår militära tillämpningar, men jag tror inget bestämt om trafikplan. De längre strimmor som även fanns förr var enligt min minnesbild mindre frekventa och de snabbt avklingande var mycket mer frekventa. Det kanske beror på att motorerna har renare förbränning och producerar fler små partiklar nu. Men något har i alla fall hänt. Om de förr producerade större partiklar skulle det kunna förklara varför de föll fortare och i så fall skulle kstrimmor skingras snabbare. Du säger inte om du håller med om att det var fler snabbt avklingande förr?

  34. För klimatmanipulering +/- 1 grad dvs uppvärmning/kylning kan det räcka med ett rätt litet antal tömda militära tankplan/dygn och det kan dessutom ske över haven och ovan molnen på mulna dagar. I det fallet kan vilka partiklar som helst släppas ut och man har tekniskt sett större flexibilitet än i ett trafikflygplan. Samtidigt finns sen länge patent för att sprida partiklar från vanliga trafikplan, bla som ett sätt för varje enskild flygning att kompensera sina CO2 utsläpp med andra utsläpp.
    Att prata om masspsykos utan att kommentera såna indikationer är inte seriöst.
    Men Ulf M gör nytta som rensar i bruset.
    Jag räknade en gång på hur mycket vikt/trafikflygplan som skulle krävas om alla plan hela tiden skulle dela på jobbet och det verkade vara rätt mycket föroreningar för bränslet. Så jag antog att i så fall skulle de nog hellre ha en separat tank och sådd efter förbränningsfasen.
    Inte helt problemfritt att dölja och få alla att hålla tyst. I så fall vore det mer troligt att man hade ett selekt urval av plan och då skulle det konvergera mot metoden med militära tankplan. Ett skäl att utnyttja en otillräcklig del av det civila flyget kan vara att dölja var huvuddelen kommer ifrån och skapa uppriktig indignation från den civila sidan mot kritikerna. Splittringstaktik.

  35. Några ”godbitar” ur min blogg.

    Att behärska universum betyder att behärska världen. Från universum kan vi styra vädret, vi kan framkalla torka, översvämningar, ändra tidvatten, höja havsnivå, vända Golfströmmen och kyla ner atmosfären.

    Lyndon B. Johnson USAs president 1963 till 1969

    Hopi Indianer sa:
    När tiden för upprensning på jorden närmar sig så kommer hela himmel att vara täckt med spindelnät

    Redan i tidiga svartvita filmer förklarade man att spruta ut kemikalier är inget konstigt och att dessa lämnar på himmelen synliga spår efter sig

    Fallande partiklar (aluminium) förorsakar skuggor som pekar uppåt. Detta händer p.g.a. den spegel under molntäcke som dessa partiklar utgör.

    Tvivlare av chemtrails påstår att även under andra världskriget har det bildats spår efter flygplan. Vid närmare analys har det visat sig att de förvränger verkligheten. Chemtrails existerade redan då. Detta kan man se på följande sekvenser nedan. Redan då har man alltså ljugit om att det är kondensspår!
    http://ivansbj.blogspot.se/2014/10/tysk-dokumentar-om-chemtrails.html

    Amerikansk lag från 1997 tillåter tester med kemiska och biologiska medel på civilbefolkningen http://newsvoice.se/2014/08/02/amerikansk-lag-fran-1997-tillater-tester-med-kemiska-och-biologiska-medel-pa-civilbefolkningen/

  36. Dessa partiklar förorsakar att 20 % av solinstrålningen speglas bort. Temperaturen under dessa moln sänks med 5 grader.
    P.g.a. den moderna satellit tekniken kan man stänga av och sätta på chemtrails besprutning utan att piloterna vet om det. Denna teknik använder man i första hand i civilt flyg. Speciella militära flygplan flygs av piloter som är bundna till tystnadsplikt. Dessa flygplan är omärkta och anonyma och flyger bortom godkända flygkorridorer. Efter två år av iakttagelser gjorde jag en undersökning och det har visat sig att 9 av 10 personer inte är kapabla till att se skillnad mellan vanliga moln och chemtrails moln. Ingen av dem kunde med egna ord beskriva vad det är de såg på himmelen. En total brist på medvetande om hur en naturlig himmel ser ut! Människor såg inte det ovanliga som utspelar sig över deras huvuden. Det största brottet som pågår i mänsklighetens historia fram till 2025 med otaliga ton tunga gifter och människor ser INGET!
    Detta pågår varje dag framför våra ögon.

    Efter två dagar av intensivt regnande har det i denna sjö bildats en sliskig film på vattenyta som vi lät analysera. Det har visat sig vara aluminium. I många fall har aluminium innehåll ökat med 50 000 %

    http://ivansbj.blogspot.se/2014/10/tysk-dokumentar-om-chemtrails.html

    http://ivansbj.blogspot.se/2014/08/chemtgrails-confermed-modern-jet.html

  37. https://www.youtube.com/watch?v=5Xr-NKPXkjs
    Jag skickade nyss ett mejl till (svenska) alzheimerförenigen där bland annat kommunisten Sven Wolter sitter i styrelsen som ersättare.
    Och frågade om också de sponsras av aluminiumindustrin (och/eller Teflon, som Mat-Tina gör reklam för), och därför förnekar sambandet mellan aluminium och alzheimer.

  38. I min lilla kuststad vid Östersjön har nu i två dagar 4,5 juni 2015 inte synts några plockepinnspår på himlen, som varit 50-talets klarblå. Knappast några flygplan heller, där det vanligen är en flygtrafikled.

  39. Kul att kommentaren ovan min visar på en helt klarblå himmel som på 50-talet.

    Alltså ligger det inget permanent dis gjort av plan.

    Chemtrails är ju så löjligt.

    Själv skall jag snart ”tillverka” två strimmor tor Medelhavet.
    Får väl se om se blir liggande kvar.

  40. Ulf M
    Vilken brist på logik från din sida. Du lockar folk att tro att inga kvantitativa hänsyn behövs.
    Bara antingen/eller, inte hur länge väger du in. Man ser ju redan efter någon minut hur strimmor breddar sig alltmer. Har aldrig väntat ut enskilda strimmor men många timmar senare lär de nog vara svårare att uppfatta.
    De slutar åka en längre tid och kanske efter flera timmar upplöses strimmorna som på 70-talet i många fall upplöstes redan på en minut.
    Redan medan man fortfarande såg planen. Jag minns det för jag ville att strimmorna skulle vara kvar och blev besviken att de försvann så fort.
    Det fanns nog inga jumbojet vid den tiden jag syftar på och det kan ju göra skillnad på mängden utblås men inte varaktigheten.
    Och jag skyller inga civila piloter för att vara inblandade medvetet om det är tillsatser i bränslet.
    Och jag påstår inte ens att det är annat än motororsakade partiklar för jag vet inte. Vet bara att det förändrats. Kanske är moderna motorer som tidigare sagt renare men skapar mindre partikelstorlek som håller sig svävande längre. Men ingen som vet såna detaljer har jag sett gå i svaromål. Så det är oklart vad som är orsaken. Och du bidrar inte konstruktivt genom ditt önsketänkande.
    Det är också typiskt för dem som förnekar detta att aldrig låtsas om att tex E Teller publicerade protokoll för atmosfärskylning med partiklar – mängder av varianter.
    100 ggr billigare åtgärd än minskning av CO2 utsläpp enligt Teller.
    Ingen förnekare som hört talas om att vinsttänkande brukar vägas in?

  41. Åke:

    ”Knappast några flygplan heller, där det vanligen är flygtrafikled.”

    – Troligen har planen flugit som vanligt i flygtrafikleden. Normalt upptäcker ögat inte ett flyplan på 10 000 m höjd om det inte lämnar någon strimma efter sig. Man kan kolla på Flightradar när ett plan passerar ovanför, speja i rätt riktning och försöka se planet samtidigt. Det går ofta bra att hitta planet när det flyger över om man har god syn. Man inser då att planet hade passerat helt obemärkt om man inte spejat ordentligt med blicken åt rätt håll vid rätt tillfälle. Bortsett från plan som nyligen startat eller är på väg att landa är det alltså bara de plan som lämnar en strimma efter sig som vi ser när vi tittar upp på himlen.

  42. Det är väl officiellt erkänt numera att detta – dvs Chemtrails – pågår?
    Om vi utgår från att det här existerar, kan vi beakta den samtidiga pågående Global Worming-hysterin. Det framkommer alltfler bevis på att data manipuleras för att få mänskligheten att förfasas över uppvärmingen. Men verkligheten kan faktiskt vara motsatsen – att vi går mot en ny istid.
    I takt med att folk inser att det faktiskt blir kallare, och att istäckena ökar, och det tillkännges att Chemtrails existerar, kan man (de) säga att ”det är tack vare den massiva insatsen med Chemtrails, som vi nu lyckats stävja en annalkande planetär katastrof!”, och då måste alla länder i världen bespruta sina himlavalv i evinnerliga tider. Vad som egentligen sprutas ut går jag inte in på, men ser ni vilka pengar och vilken makt som ligger i det?

  43. Fler än du har fört fram liknande tankar och Tellers dokument från 1997-98 innehöll också alternativ med partikelsådd som ger uppvärmning. Tror det krävdes lite mindre mängd av det i förslaget än för kylning. Men oddsen är nog högre för att istiden börjat än för att en måttlig uppvärmning pågår. Om de kyler med partiklar nu så kan de ju även överdriva betydelsen av det. Tex att de i verkligenheten påverkar temperaturen 0.1 grad men påstår 2 grader etc.

  44. Ivan björns länk ovan till tysk dokumentär visar en bild med rubrik Australien 2012. Titta på den bilden alla tvivlare.

  45. Sannolikt är att det finns en modell här att använda på andra områden, som t ex vacciner:
    När en sjukdom enligt verklig, sann statistik är i utdöende, blåser media tvärtom upp det som en stor hotande katastrof, och fejkad statistik visas för folket.
    Och ett vaccin tas fram, massbesprutning av folk inleds – och när sjukdomem försvunnit (vilket den skulle ha gjort i vilket fall), uppvisas den sanna statistiken, bara med tillägget att ”det var tack vare vaccinet”. Så startar man en mångmiljardindustri :-\
    Det var kanske lite off-topic, men ibland kan det vara klargörande med ett exempel från ett annat område där samma princip tillämpas.

  46. För protokollet. Inga chemtrails kl 10,30. För ca två veckor sedan var spåren kors och tvärs, men sedan NATOs flygövning över Norrland har det varit rent med undantag av några duttar.

  47. Bra att föra protokoll. Nej, inga här heller över mötet mellan Jönköpings, Östergötlands och Kalmar län på norra Småländska höglandet. (Astrid Lindgren bygd.) Har bara sett några enstaka streck senaste veckan.

  48. Ibland, när det passar, så är det chems i bränslet.
    Ibland sägs chemsstrimman slås av och på.
    Tror ni då att piloterna sitter och slår av motorerna också då?
    Om det hade funnits i bränslet (om motorerna tålt det) så hade man haft en strimma efter planet från gate, taxning till start, till stigning, till cruise, till sjunk, till landning och till taxning till gaten. Det gör det inte.

    Ibland sägs det att chems finns i separata tankar fast ingen har, mig veterligen, kunnat hitta var de finns och inte heller var man tankar och släpper ut dem. Man vet inte heller hur de kommer ombord då bara bränslebilen, vattenbilen och toabilen kommer till plan. Detta alltså på de plan som sedan lämnar en k-strimma efter sig. Hur kan det komma sig.

    Som kapten skulle jag veta om tonvis av chems åsläpptes ut pga vikt & balansen. Jag säger tonvis då man kan ha en k-strimma i 10 timmar (som jag sett andra plan ha) eller mer efter sig.

    Jag har ofta en strimma efter min B737a. Dock utan chems som alltid.

  49. Ulf M
    Du är inte misstänkt för ngt medvetet om jag talar för min räkning. Tankar menas vanligtvis på standard militära tankplan, kapacitet 70 – 130 ton. Men det har nämnts om andra varianter vilket inte innebär vanliga civilflyg. Jag håller med om att det vore svårt om än inte omöjligt att få alla flygmekar att dölja att det finns en underlig extra behållare med anslutning till motorerna.
    Jag tror inte att piloterna i vanliga civilflyg slår av och på chems. Men det vore möjligt att fjärrstyra – det nämns ju beträffande flygplansincidenter som MH370 att planet misstänks ha kapats meddelst fjärrstyrning. Detta är givetvis långt mer sofistikerat än att slå på chems.
    Flygplan har filmats som flyger genom till synes homogena områden men där tjocka strimmor plötsligt upphör helt för att senare slås på igen. De som filmade sade, ‘de tror att vi är ovanför dem’. Strimmorna kom i det fallet även från vingarna.
    Jag har aldrig sett att det slås av, så om det är tillsatser verkar bränslet troligt i de fall som syns här. Men som sagt i tidigare kommentar, det har hänt något dramatiskt sen 70-talet. Då fanns korta k-strimmor som försvann snabbt. Det var kanske inte jumbojet men så stor kvalitativ skillnad kan det inte vara. Du sa att du sett en lång strimma på 70-talet men kommenterar inte de korta. Du kanske är för ung för att minnas tydligt.
    Och Ulf M bankväsendet är en än större konspiration mot mänskligheten och berörs likväl aldrig i offentligheten trots att insiders informellt erkänner att bankerna lånar ut sina egna skulder och inte pengar. Trots att förfarandet i princip är olagligt vågar inte domstolar ta upp det på ett ärligt sätt. Västeliterna styr bortom lagar och folkstyren.

  50. Ingen geoengineering (inga chemtrails) över Kristinehamn på drygt en månad, förutom 9/6 då planen gick i skytteltrafik och spydde ut sin skit (foton tagna). De hade väl ett kort avbrott i sina krigsövningar/förberedelser, så de passade på att göra lite ”nytta”.
    Nato/nazisterna är som bekant upptagna med annat just nu.

  51. Klar luft över Göteborg där man lagt en hel del under våren. Dom dagar flygen kemsprutar brukar temperaturen annars sjunka 3-4 grader när kemikalierna aktiveras.

  52. Till skillnad mot Snilleblixten så har jag viss erfarenhet av flyg. Jag har jobbat som flygkapten i snart 15 år och styrman innan det sedan 1989. Jag har dryga 17200 flygtimmar i olika jetplan.

    Herr Snilleblixt sysslar annars med Hare Krishna och struttar runt på gatorna sjungandes Hare rama, hare rama när han inte helt okunnigt spammar på olika nätsajter.

    Antagligen så har Snilleblixten inte ens flugit, han vägrar iaf att svara på den ”otäcka” frågan….

    Som nätets största och okunnigaste troll är däremot Snilleblixten rätt ohotad.

    Mvh från Key West.

    Peter G. Ber att få återkomma. Pool, sol och bad väntar.

  53. Om det är riktigt med kolaska så har det en intressant moraliserande aspekt. Alla som bränner kol är onda CO2 nedskräpare. Ergo de skall ha skräpet över sig tills de slutar synda. Och sen är det nästan gratis i chemsbudgeten. Vidare: Flygplanen ersätter lokal sophantering åtminstone beträffande askan och globaliserar skiten.
    Solidariskt och fij’nt.

  54. @Peter
    ”Alla som bränner kol är onda CO2 nedskräpare. Ergo de skall ha skräpet över sig tills de slutar synda.”
    Listan över alla som bränner kol är inte lång men maktfullkomlig då både Vattenfall och den svenska regeringen står uppsatta på den. Medborgaren i gemen kan ses som oskyldiga medlöpare då majoriteten saknar insikt men samtidigt värjer sig inför att få veta.

    Att industriella restprodukter regnar ner över allt och alla från flygplan och orsakar ekologisk katastrof, sjukdomar och väderförändringar är inte rättvist. Det moraliskt rätta borde vara att fylla platser som riksdagshuset och generalstaben med flygaska, då hamnar den ju på rätt plats moraliskt sett, när vi ändå håller på kan jag tänka mig att fylla några tidnings och tv-redaktioner också.

    Det tycks vara det fria aluminiumet, vilket flygaska innehåller höga halter av, som är det skadligaste. Jordskorpan innehåller mycket aluminium men inget av det är obundet. Höga halter fritt aluminium förgiftar flora och fauna. Inget går säker, regelbundna avgiftningskurer (detox) hjälper och är förmodligen vad eliten sysslar med för närvarande.

    När aluminiumoxid blandas med flygbränsle och körs genom flygmotorer förbränns syret och aluminiumet frigörs i obunden form. Fritt aluminium är mycket reaktivt och tas upp av all levande. Framtids scenario? Vi kommer snart att få höra om aluminium resistenta plantor speciellt framtagna av Monsanto. Något alla måste ha för att kunna producera grödor.

  55. För protokollet: Idag 25/6 2013 har åter gråvita strängar synts över Sörmland med en skillnad att de inte korsar varandra.

  56. Orden The Blue Beam project börja synas i bloggar nu, vilket skulle betyda någon form av ljusspel på himmelen, kanske då med hjälp av dessa sprayningar.
    Så googla ” blue beam project”

  57. För protokollet: under några dagar nu ser man flygplan på kurs nord/syd och de lämnar inte ens kondensstrimmor efter sig. Frågan blir då, har sprayandet upphört eller har man nya ting på gång.

  58. Till Peter G.
    Som jag ser det så kan/kunde man ju spruta vad som helst från plan men det vi i dessa chemssammanhang talar om är ju de strimmor som vart och ett jetplan kan lämna efter sig.
    Några militära plan som släpper ut något finns ju inte. Speciellt inte i Svenskt luftrum.

    Man visar ju på plan med strimmor och jämför med Flightradar och då avses helt vanliga plan. Alltså vanliga passagerarplan, som Norwegian, SAS samt alla de andra.

    Att ha några hemliga installationer ombord som skulle vara okända för mig som kapten skull vara omöjligt.

    Vid olika elfel i planet så har jag en förteckning av alla de system som jag kan behöva dra säkringarna för. Det skulle isf innebära att alla plan har system system som är omöjliga att stänga av vid behov och då skulle alla plan vara potentiella brandbomber.

    Ett problem till vore då att med fjärrstyrning så måste det finnas separata chemstankar med rätt stora volymer. 100 liter skulle inte räcka länge utan vi pratar om ton och tonvis.
    Dessa tankar existerar heller inte. Dels pga samma som elen jag nämnde men också av platsbrist. Var skulle de vara och hur skulle de gå att hålla hemliga?
    Dessutom så har vi koll på er passagerare ner till enskild individ och att fylla på tonvis med extrachems och att sedan släppa ut det utan min vetskap ang yrim, vikt och balans mm vore även det omöjligt.

    Dessutom så har ju inga plan de anordningar som gör att någon skulle kunna tanka chems på planet och det finns heller inga sådana bilar som kommer fram till planen. Det kommer bara fordon för baggage, mat, vatten, toatömning och så bränslet.
    I bränslet kan det alltså inte vara några chems kom vi fram till.

    Kom ihåg att alla, jag skriver igen alla, jetplan lämnar strimmor efter sig. Korta, långa, mittemellan och så brutna. Detta i passande atmosfär som de passerar. Så även mitt.

    Helt chemsfritt då.
    För övrigt så har jag sovit ute på altan här i Sundbyberg hela denna rätt varma natt.
    Vaknade upp tidigt då det blåste till i markisen. Himlen var och är helt molnfri och alldeles blå. Helt utan moln och k-strimmor.

    Ha en god dag.

  59. Monsanto tog redan för flera år sedan fram aluminiumresistenta grödor, de skulle alltså under en period kunnat skaffa sej monopol på allt som växer i matväg. http://farmwars.info/?p=2927&cpage=1 Nu fungerar det ju inte riktigt så utan naturen är lite mera finurlig än skrivbordsekonomer. Den nuvarande vetenskapen har under 100 år inte anammat kunskapen om energin det subatomära fältet som den beskrevs av James Clerk Maxwell i slutet av 1800-talet. Idag förklarat av Miles Mathis på http://www.milesmathis.com. Naturen tar alltså över igen och kommer att balansera ut aluminium som överhuvudtaget inte finns naturligt i sin metalliska form. Monsanto är som en spyfluga som fastnat i flugfångaren och väntar på undergången.

  60. Ulf M
    Jag saknar fortfarande en förklaring på de mycket mer frekventa korta k-strimmorna åtminstone på 70-talet och om det förekom långa så var det sällsynt.
    Miltära tankplan inser du naturligtvis att du inte har någon koll på. Du agerar grindvakt. Betyder det att jag misstänker dig för att själv veta att du själv deltar i sprayandet. Nej – det är säkert mer angenämt att önsketänka. Och det kanske är så att moderna motorer paradoxalt nog ger mycket effektivare kondensation. Men hur sannolikt är det? Och det kan vara så att alla plan bidrar genom tillsatser i bränslet och att de flesta piloter inte vet eller så kan det vara så att det går till på annat vis. Nog ryms det 100 liters extra tankar i vingarna. På många rutter är ni väl långt ifrån fulltankade. En inre vägg i tankarna kunde tänkas existera som modifierbart delar upp utrymmet utan att det syns ens om man blottar hela vingarnas inre. Finns många tänkbara trick om några smarta planerare brainstormat. Jag vill inte spekulera i hur det går till men något dramatiskt har hänt och att det upphört just nu är inget motbevis utan kan lika gärna tolkas tvärtom.

  61. Jag förstår inte att någon i detta forum tar Ulf på allvar. Han har sin tro och då får han blir salig med den. I övrigt är det hela oppriggat enligt Hegels dialektik.

  62. Jo, det är väldigt intressant. Jag jobbar själv inom sjukvården och skriver (som medicinsk sekreterare) om hur folk blir allt sjukare i lungorna, allt yngre drabbas av stroke och alzheimers samt cancer fallen ökar. Jag har studerat himlen ett år nu och sett att detta med geoengineering stämmer. Jag har också märkt att vild bin och insektsätande fåglar minskat. Men naturligtvis fortsätter myndigheter och mainstream media förneka faktum.
    Ökenropet

  63. Ulf M du skrev:

    ”Till skillnad mot Snilleblixten så har jag viss erfarenhet av flyg. Jag har jobbat som flygkapten i snart 15 år och styrman innan det sedan 1989. Jag har dryga 17200 flygtimmar i olika jetplan.”

    Kan du skicka över ett bevis för att du varit/är pilot och flygt drygt 17 200 timmar? Skicka det till redaktionen snabela newsvoice.se

    Om du inte kan bevisa det vill jag meddela att jag är rymdkapten som lagt ned ca 19 000 flygtimmar på att spreja upp atmosfären på Jupiter i en tidigare reinkarnation.

  64. Jag orkar inte se denna förödelse längre och det är bra att vi informerar och talar om dessa saker, men äntligen har jag fått rumpan ur och köpt orgoniter.
    Nu vill jag börja göra sådana själv att ge som presenter eller lägga ut dem i naturen, och vill även inspirerar er andra att göra dem. Där har vi ett riktigt verktyg att vända denna död till liv igen.

    Googla gärna på Wilhelm Reich som var upphovsmannen till både orgoniter och cloudbusters och blev förstås fängslad och vissa påstår även han blev mördad för sina uppfinningar om fri energi.

    http://orgoniter.se/startsida/new-page.html

  65. Red. Det skulle jag kunna men varför?

    Att du har 19000 timmar i rymden betvivlar jag inte en sekund………..det skulle förklara en hel del.

    Jag har 8 år på MD81/81/83/87/DC9-80 samt MD90 på Europatrafik. 1997 till 2000 flög jag långlinje med B767.
    Blev utnämnd till Kapten 12Dec2000 och då på B737NG-600/700/800 och där är jag fortfarande en tid. Framöver kan det bli A320NEO eller en mix av A330/340/350 men det blir inte bestämt ännu på något år.

    Bara jag som skall redovisas. Låter jämlikt….

    Kan man klistra in en bild här från en ipad?

  66. Tack, då vet vi att du inte är en hitte-på-kille gällande piloterandet iaf. Men du är dock en helylle-debunker. Du kan inte klistra in bilder här enkelt, men maila den så kan jag lägga upp den. Gör det så får vi ta det som slutgiltigt bevis på att du är en pilot med stor erfarenhet.

  67. Ulf M bör inte skrämmas bort härifrån. Då blir det väldigt inåtvänt. Inget fel att efterfråga bakgrund iofs.

    Jag tittade noga på himlen för en tid sen. Har aldrig lagt märke till ngt liknande. Det såg ut som om helt normala slöjmoln formade sig på ett sätt som liknar det man sett beträffande chems.
    De flygplan som syntes hade inget med saken att göra. Om det blir så av sig själv måste det bero på turbulens som gör att i st för oregelbundna sjok blir det parallella strimmor. Men i två vinkelräta riktningar under vartannat. Att jag aldrig sett det förut kan ju bero på ovanlig väderlek. Men spontant tyckte jag att det såg onaturligt ut.
    Om det inte var naturligt blir det förstås spekulation som jag hoppar över nu.
    Men det skadar inte att ha beredskap för vad de kan tänkas hitta på härnäst och altmedier inspirerar liksom all opposition ptb till motdrag.
    De kan nog hitta på mycket skojeri mha droner tex.

  68. För protokollet: Sedan senaste noteringen – inga streck på himlen.
    Dock är det inte lika klarblått som i barndomen på 40-talet.

  69. 1sta veckan augusti inga chemtrails över Sörmlandskusten. Tog en tur till Estland den veckan och där ritades det enormt. Väl hemma kommer en 4-motorig jetliner med 6 ”kondensstrimmor” varav de största var från vingspetsarna in från havet och precis vid kustlinjepassage in över land upphör ”kondensstrimmorna”. Andra plan runt omkring både före och efter lämnade inga spår alls.

  70. RED. Fick du mitt mejl med ett foto på min loggbok? Numera är det över 17400 flygtimmar. Det plockar på när man jobbar heltid.

  71. Jag har fått flera foton från Ulf M som övertygat mig om att han är pilot. Det saknas dock bevis för att det är han som tagit dem. Det kan ju ha varit en kompis, men strunt samma. Låt oss godta dessa foton.

    Tillbaka till inlägget.

    Diskutera gärna denna typ av bildserier som tas över hela världen och sedan postas i de sociala medierna. Handlar det om galenskap att tolka detta som skapad molnighet? Är det bara en fantasi? Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Frågan är öppen.

  72. Ok har Ulf M skickat ett helt övertygande bevis för att han är pilot, ett foto av flygleget. Det är nu raderat av säkerhetsskäl.

  73. ”Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden?”

    Ett flygplan släpper ut en ganska ringa mängd vattenånga och kondens växer inte! Djur och växter kan växa – men inte kondens.

  74. Bengt.
    Du har fel. Jag har dryga 17400 flygtimmar med moderna high bypass motorer.
    Du har noll antar jag?

    Dessa motorer producerar den vattenmängd jag angav pga förbränningen av bränslet. Många k-strimmor blir det då.

    Svårt att bemöta så okunniga försök till desinformation.

    Alla de strimmor du ser på himlen görs av high bypass motorer idag.

  75. Ulf M
    Givetvis produceras vattenånga i proportion till motorns förbränning, men med dessa moderna motorer blandas den vattenångan en hel del med den övriga torrare luftströmmen så mängden kondens måste bli mindre genom den konstruktionen.
    Och som sagt långt tidigare och utan att såna motorer var vanliga fanns det ofta korta strimmor enligt min minnesbild.
    Det finns videoupptagningar där ett jetplan i planflykt plötsligt syns ‘stänga av’ dess tidigare tjocka strimma. Jag vet inte vad det innebär men flygplanets framdrivningsförmåga minskade ej.

  76. Bengt:

    Jag instämmer. Strimmorna efter flygplanen kan inte bestå av vattenånga från flygplansmotorerna. Den mängd vattenånga som bildas vid förbränningen är försumbar i sammanhanget och kan inte resultera i stora spår som syns på en mils avstånd. Men det betyder faktiskt inte att Ulfs uppgift om 2500 kg vattenånga per timme är felaktig, snarare är den nog ganska korrekt. Men siffran måste sättas in i sitt sammanhang. Planet hinner färdas en mycket lång sträcka på en timme och utslaget på denna sträcka så släpper planet bara ut några gram vattenånga per meter flygsträcka (se mitt inlägg den 10:e Maj ovan om detta).

    I övrigt noterar jag att Ulf M – flygare eller inte – inte har något direkt konkret att komma med och därför hänfaller åt att på olika sätt försöka misskreditera dem som företräder en annan uppfattning än den politiskt korrekta. Värt att notera tycker jag.

  77. Peter. Inte för att det spelar någon roll att luften som går genom core engine blandas med den luft som går genom by-pass delen eller övrig omgicande luft just utanför motorn då det är samma luft.

    Det är ju just vid de tillfällen när den omgivande luften är fuktig nog som k-strimman blir kvarliggande.
    I nära nog alla fall så syns det en k-strimma som kommer just från de avgaser som motorerna avger. Är det en kort strimma så är omgivande luft så torr att strimman sublimerar ganska fort.

    Alla strimmor ni idag ser kommer från moderna high bypass motorer. Bara att se en passande dag då ett Boeingplan från Norwegian, SAS eller Ryanair flyger förbi. Dessa strimmor kan bli korta eller långa allt eftersom atmosfären tillåter.

    Du har iaf fel angående det du skrev om jetmotorn.

    Ett annat vanligt misstag du gör är att du inte förstår hur strimman kan slås av och på.
    Det är förståeligt när det gäller de flesta. För mig är det varfag på jobbet.

    Förklaringen är så enkel som att planet flyger igenom varierande fuktig luft.

    Inga chems och inga av/påslagna motorer behövs.

  78. Kommentaren ovan är även riktad till Bengt.

    Alla jetplan, så även min B737 har dessa HBP motorer. De kan ge utmärkta k-strimmor.

    Det är när du uttalar dig om att de inte är möjligt sommjag förstår att du inget vet själv och säkerligen hämtar din kunskap från någon konspirationssajt.

    Jag ser nära nog dagligen plan och ibland samma plan jag själv flyger göra dessa strimmor som du tror är omöjliga.

    Svårt att argumentera vettigt med en som förnekar det som vart jetplan gör eller kan göra var dag. I verkligheten då.
    I din konspirationsverklighet tycks allt vara möjligt, bara det inte är sant.

  79. Bengt. Gå ut och se upp. (Populärt i chemskretsar efter vad jag förstått).

    Alla de strimmor du då ser, korta eller långa, kommer då från fukten i bränslet SAMT fukten från omgivande luft.

    Är den luften torr ser du korta strimmor men är den fuktigare så blir strimmorna långa, kvarliggande osv.

    Borde vara enkelt att förstå.

    Själv har du använt jetmotorer i hur många år?

    Mina 17450 timmar med jet i drift motsvara ett år plus 362 dagar. Lite skillnad mot andra som bara gissar.

  80. Ulf MM
    Du överförenklar nog.
    Bypassdelen härrör från omgivande luft men vore det ingen skillnad vore det ingen vits att ha den. Jag förmodar att både core och bypass är termodynamiskt annorlunda och flödar annorlunda än omgivande luft. Är det kanske så att bypassdelen termodynamiskt ger en övergång mot den omgivande luften så att verkningsgraden höjs?
    Det kanske har att göra med att skapa en stabil laminär omgivning för att undvika turbulens. Men termodynamiska data bör då skilja sig från omgivningen.
    Därför kan förmågan att hindra kondensation avvika från omgivande luft.

    Dessa resonemang kring civilflyget är inte de mest väsentliga för min del som jag tidigare nämnt men likväl värda att följa upp. Jag tror inte på det du säger om luftfuktigheten som i tomma molnfria luften skulle variera så distinkt. Mycket mer gradvis och fluktuerande inte off/on. Säg gärna emot om du har tydliga erfarenheter. Ditt eget plans avgaser ser du bara när du svänger kraftigt

  81. Nej en viktig uppdatering till debatten behövs. Det hävdas nämligen att de nya renare high bypass motorerna faktiskt skapar 24 – 36 timmars kvarhängande slöjor just därför att de är renare.De gamlas contrails var i själva verket delvis chemtrails pga smutsigare avgaser. Dessa oljedroppscentrerade iskristaller smälte fortare medan den nya rena typen av iskristaller hänger kvar längre. Utan att ta ställning för övriga påståenden i nedanstående källa anser jag ändå att resonemanget om motorerna kan rekommenderas.
    http://www.jerryesmith.com/index.php/156

  82. Dessa high bypass har fasats in precis i överensstämmelse med gräsrötternas upplevelser av att himlen blivit mer överritad med kvarhängande slöjor. From 80-talet och fullt utbyggt mot slutet av 90-talet. Avgaserna är både renare och kallare eftersom motorerna är effektivare och ger därför mer contrails vilket bekräftar gräsrötternas objektivitet samtidigt som det avslöjar att myndigheterna döljer den pågående klimatpåverkan. Frågan är hur det påverkar klimatet.
    I riktning mot kallare eller varmare? Kallare trodde jag eftersom molnen reflekterar solljus. Varmare påstår källan i föreg kommentar. Han hävdar alltså att molnens egenskap att stänga inne ir nerifrån ger större nettoeffekt än att reflektera bort solljus. Jag tvivlar och misstänker att det har en kylande inverkan och att detta också är precis vad som önskas för att tillfälligt kompensera för CO2 från flyget.
    Den temperaturplatå från slutet av 90-talet vars objektiva existens det tvistas om vore intressant att relatera till omfattningen av flygningar av denna typ. Är platån verklig eller en statistisk fluktuation? Är dessa flygmotorer märkbart bidragande och därför platån signifikant?
    Jag tog upp det på uppsalainitiativet ifjol vill jag minnas men fick ingen respons.
    De vill inte diskutera geoengineering vilket jag respekterar.
    Kräv att myndigheterna öppet redovisar alla fakta kring dessa flygmotorers inverkan på klimatet!! Sprid budskapet! Det innebär absolut inte att vi bör förbjuda något annat än myndigheters smusslande. Och förbjuda dem att behandla oss som barn! Demokrati utan beskäftigt förmynderi.

  83. @Peter G, gällande bifogad artikel. Intressant försök till desinformation. När partiklar blir mindre ökar den relativa ytan och därmed reaktionshastigheten. De nya avgaserna med föroreningar som finns på iskristaller skulle då försvinna mycket fortare än från de gamla motorerna utan bypass. En temperaturskillnad på utsläppen gör heller knappast större skillnad eftersom det är -50 på de här höjderna. Att inte kristalliseringen försvinner direkt innebär att man antingen har tillsatser i bränslet eller när det gäller militären, radar- och väderkontroll plan som är byggda för utsläpp från tankar. Samtidigt låter artikelförfattaren påskina att det blir varmare på jorden när himlen är täckt av utsläppen. Det är ju bara att konstantera en temperatursänkning på någon grad varje gång vi har en dag med utsläpp. Väntar fortfarande på rapporter om den flygaska som under många år producerats i koleldade kraftverk jorden runt. Det är ordentligt med tungmetaller i som man inte kan destruera på vanligt sätt. En del flygaska har använts som tillsatser i betong men det finns ett stort överskott som bara har försvunnit. Den som kom på att man kan sprida det som dispersion utblandat i flygbränsle har nog gjort sej ett par miljarder.

  84. JR
    Jag intresserade mig enbart för det han skrev om motorerna vilket överensstämmer med vad jag tidigare kommit fram till. Jag misstänkte som du att partiklarna sannolikt får ett storleksspektrum mot mindre storlekar vilket gör att kristallisationen inträffar lättare. Den reaktionshastigheten är vi således överens om. Men inte om att de lättare skulle försvinna sen. Tvärtom. Mindre svävar längre och det han säger att de också absorberar mindre solljus än större sotiga partiklar verkar vara ytterligare en anledning att tro på att den renare förbränningen ger varaktigare contrails. Att han sen påstår att dessa moln värmer håller jag med om verkar vara desinfo.
    Han nämner att de moderna motorerna är 4.5 effektivare. Det låter som om det borde bli 4.5*4.5 ggr mindre vikt med skräp då för samma motorstyrka. Men antal partiklar kan ändå bli större. 50ggr fler om de är tio ggr mindre i stlek.
    Lägg märke till att de fokuserar på att debunka chems men undviker detta med ökade contrails som ju mycket väl kan maskera GW.
    Detta är i sig viktigt att ta upp oavsett vad mer skumt som förekommer.

  85. JR
    Vid 9/11 kunde de påvisa empiriskt, anses det, att contrails kyler på dagen genom mer reflektion av solljus och värmer på natten genom att då endast infångningen av ir bidrar. Nettoresultatet påstås där vara en svag uppvärmning så Jerry’s uppfattning är nog inte desinfo.
    http://www.pbs.org/wgbh/nova/space/contrail-effect.html
    Kylning på dagen och uppvärmning på natten var båda ung 2F dvs 1,1C

  86. Håller med om att Jerry E Smith inte verkar helt trovärdig. Han blandar en massa tekniska detaljer med målande beskrivningar och overifierade påståenden och kokar på så vis ihop en till synes trovärdig historia som läsaren får svårt att genomskåda. Han påstår bl a att de oförbrända resterna i de ”ultra-rena” avgaserna från dagens moderna high bypass motorer endast består av vita eller genomskinliga partiklar. Hur vet han det och hur trovärdigt är det?

  87. Ulf M

    Upplever att strimmor bildas efter trafikflygplan ungefär som du beskriver men jag förstår faktiskt inte varför. Du skriver ”Är den luften torr ser du korta strimmor men är den fuktigare så blir strimmorna långa, kvarliggande osv. – Borde vara enkelt att förstå.” Det är inte enkelt att förstå om du inte kan förklara varför det blir så. Persisten contrails bildas, precis som Bengt förklarat, när luften är ice super saturated (minusgrader och mer än 100% relativ fuktighet), inte annars. Men det är inte vad vi ser idag. Idag ser vi strimmor efter trafikflyget nästan jämnt, oavsett om luften är ice supersaturated eller ej, och strimmorna verkar variera med luftfuktigheten. Varför det blir så har du inte förklarat.

    En möjlig förklaring, som JR också är inne på, är att det har med tillsatser i flygbränslet att göra. Om flygbränslet t ex innhåller en liten inblandning med trimetylaluminium så kommer flygplanets avgasspår att innehålla en mängd små aluminiumoxidpartiklar. Eftersom aluminiumoxidpartiklarna är hygroskopiska (Wikipedia: “Aluminium oxide is widely used to remove water from gas streams.”) kommer de att ta åt sig vattenånga ur den omgivande luften och den mängd vattenånga som partiklarna tar åt sig kommer att variera med fukthalten i den omgivande luften, oberoende av om luften är övermättad med vattenånga eller ej. Här har du en fullt möjlig förklaring till det vi ser.

    Kanske är det så här det går till och kanske vet Jerry E Smith precis vad det är fråga om (fast han väljer att inte berätta hela sanningen) när han skriver:” New fuel was formulated to run cleaner in these new engines, producing the clear or white condensation nuclei that traps and holds the growing ice ball around them.”

    http://chemtrailsplanet.net/2013/06/06/trimethylaluminum-successfully-tested-as-aviation-fuel-additive-in-1958/

  88. Kalle01
    Håller med om att Jerry inte borde ha skrivit som om det vore helt rena iskristaller. Som du ser säger både jag och JR att med små partiklar blir reaktiviteten effektivare.
    Och renheten i vikt räknat är bara 4.5 ggr bättre än med äldre teknik så det finns avgaspartiklar som kondenserar( eller sublimerar heter det egentligen) iskristaller. Och det är rimligt att partiklarna blir mindre. Jerry har nog rätt i att såna mindre partiklar absorberar mycket mindre solljus. Partiklar i nanometerstorlek är osynliga jämfört med partiklar i mikrometerstorlek för ljus. Verkan avtar mycket snabbare än partikelns yta för subvåglängdspartiklar.
    De data Rosalind och andra redovisat överensstämmer i viss mån med vad som kan förväntas av militära utsläpp för väderkontroll och för tillämpningar högre upp.
    Slutsatsen är nog i alla fall att:
    Den blå himlen har försvunnit pga effektivare flygmotorer.
    Experter kunde ha förklarat detta ist för att förlöjliga chemtrailsdebatten.
    Att de håller tyst visar hur makten överförmyndar befolkningen och utarmar demokratin.

  89. Det är nog snarare så att den första artikeln av Jerry E Smith bara beskriver halva förloppet, något som den senare artikeln kompletterar. Planetens rotation kan jämföras med en inandning på dagen och en utandning på natten, förloppet förhindras av de föroreningar som virvlar omkring däruppe och sakta sjunker ner. Kommersiella flygbolag har antagligen tillgång till lågbudgetbränsle med tillsatser för att stå sej konkurrensen. Förbränningsmotorn har mer än hundra år på nacken och har hållits vid liv de senaste decennierna på grund av ”sunt ekonomiskt” tänkande som ofta går stick i stäv med sunt förnuft. Detta av en alltmer desperat oljebransch som håller på att gå i graven. Man kunde begränsa det värsta genom att införa hamnstatskontroller för flyget likadant som för sjöfarten där stickprov tas på bränslet och rejäla böter för bolaget om man kommer på dem. Militären blir politikers sak att hålla reda på.

  90. JR
    Jerry nämnde 90% förbränning mot äldre motorers 20%
    Men det handlade ju inte om verkningsgraden förstås… Men verkningsgraden relativt bränslets energiinnehåll måste i alla fall ha gått upp 4.5ggr

  91. Jerry lägger stor vikt vid den förbättrade förbränningen och de ultrarena avgaserna och det är lätt att man uppfattar den förbättrade förbränningen som huvudpoängen med high bypass turbofan tekniken. Men han säger faktiskt att motorns verkningsgrad ökat från 20% till 90% (inte 90% förbränning mot tidigare 20%).

    Den förbättrade verkningsgraden uppnås ju på två sätt.
    1) Fläkten levererar rikligt med luft till själva jetmotorn – turboladdning helt enkelt.
    2) Värme från förbränningen får värma sekundärluften som därvid expanderar kraftigt och ger en rejält ökad skjuts när sekundärluften sprutar ut tillsammans med avgaserna ur det stora jetmunstycket (c:a 80% av den totala avgasmängden är bypass-luft).

    Hur mycket den uppvärmda bypass-luften bidrar till att förbättra verkningsgraden och hur mycket turboladdningen bidrar framgår inte, men personligen tar jag uppgifterna om ultrarena avgaser med en nypa salt.

  92. Peter G
    Det kanske är så att moderna high bypass turbofan motorer producerar mindre partiklar som absorberar mindre mycket mindre solljus. Men så länge fukthalten i lufthavet är subkritisk (mindre än 100% RH) så blir det ju ingen kondens (eller desublimering som det tydligen heter) alls på partiklarna oavsett hur små de är. Jag är känner mig inte övertygad att den blå himlen har försvunnit enbart på grund av effektivare flygmotorer, möjligen spelar tillsatser i bränslet också en roll. Att makten håller tyst brukar oftast bero på att makten har något att förlora på att säga anningen.

  93. Kalle01
    90% verkningsgrad låter högt men jag har inte fördjupat mig så låt gå för det även om jag inte fattar varför bilmotorer inte har utvecklats mer isåf. Det Jerry behöver är ju ett mått på avgasmängden jmf med äldre maskiner. Men 90% måste vara nära den termodynamiska gränsen så differensen 100-90%=10% kan inte vara beroende av oförbrännt bränsle.
    Det går inte att uppskatta mängden utan ytterligare data. Ultraren i betydelsen 100ggr mindre mängd avgaser verkar fullt möjligt. Allra helst som verkningsgraden gör att mindre bränsle krävs.
    Men om partiklarna då är mycket mindre vilket också verkar rimligt så borde det bli varaktigare iskristaller.

  94. Kalle01
    Om det är 100% kondenserar/sublimerar det utan kondensations/sublimeringskärnor. Med kondensationskärnor sker det vid lägre fuktighet som jag har uppfattat det iaf.

  95. Jag tror det är dags att avsluta diskussionerna om chemtrails på NewsVoice. Vi får återkomma om vi hittar något nytt av värde. Tack för kommentarerna. / red

Comments are closed.