Företagare! Använd ”custom tab” på Facebook

1
248

ikon-Facebook-40x40

Facebook Adidas dec 2016
Adidas på Facebook

Att första intrycket är viktigt är knappast något nytt, men vad många organisationer missar är att detsamma gäller hur man presenterar sig på Facebook.

När man besöker en organisations sida på Facebook vill man direkt se vad för sorts värde som sidan kan leverera till mig som besökare. Förmodligen ställer man sig följande frågor medvetet eller omedvetet, enligt Jason Peck, som skriver om sport och affärer:

  • Vad för sorts innehåll kan jag förvänta mig att få se här?
  • Vad kan jag få ut av det?
  • Är det värt att gilla den här sidan eller inte?

Vissa idrottsorganisationer lyckas inte svara på de här frågorna. Istället dirigerar de sina besökare direkt till ”väggen” på Facebook när det skulle ha varit bättre att visa dem till en så kallad ”custom tab” som kan välkomna dem till deras sida istället.

En bra Facebooksida ger besökarna två former av avgörande viktig information:

  1. Information om vad besökare kan förvänta sig från organisationen på Facebook och anledningarna till varför besökarna skall gilla sidan.
  2. En uppmaning till handling som uppmuntrar människor till att gilla sidan för att hålla sig uppdaterade.

Text: Företagaren

Regler för kommentarsfältet: Du har personligt ansvar för vad du skriver. Nedsättande kommentarer raderas. Max ca 300 ord och tre externa länkar. Läs mer
DELA
Föregående artikelRoligaste amerikanska reklamfilmerna 2016
Nästa artikelAlternativmedia och yttrandefrihet bekämpas som ”fake news”
NewsVoice publicerar artiklar om företagande, artiklar för dig som är entreprenör, driver ett litet eller medelstort företag och letar efter tips på hur du kan förbättra din marknadsföring och få nöjdare kunder. Vissa artiklar i kategorin "Företagande" är advertorials ofta med underhållningsvärde.

1 KOMMENTAR

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here