Den engelskspråkiga alternativmediakanalen Red Ice TV har under dagen hackats av vänsterextremister. Programledarna Henrik Palmgren och Lana Lokteffs Twitter ser ut att kontrolleras av “antifascister” som utlovar en publicering av hela medlemsdatabasen.
Text: Nya Dagbladet
Tidigare under dagen [12 aug] slutade Red Ice TV:s medlemssida att fungera, vilket nu kan ha fått sin förklaring då programledarnas personliga Twitterkonton är fyllda med Antifa-symboler och inlägg som utlovar en publicering av hela Red Ice medlemsdatabas, i vilken 23 000 medlemskonton ska finnas. Kaparna påstår sig ha raderat hela medlemsdatabasen inklusive alla backuper för innehavarna.
Programledarna Henrik Palmgren och Lana Lokteffs twitterkontonhar också hackats och ser ut att styras av den vänsterextrema organisationen AFA som bland annat har hängt ut Palmgrens identitetskort och socialförsäkringskort.
Red Ice grundades för cirka 10 år sedan och har tiotusentals tittare och lyssnare. Red Ice rapporterar om allting ifrån dagsaktuell politik, esoterism och historia, men har på senare fokuserat mest på den antivita och antieuropeiska kulturen som sprider ut sig i västvärlden.
Uppdatering: Programledarnas Twitterkonton har återställts.
Text: Nya Dagbladet
@Danne
”Men då krävs det också att man respekterar varandra först. Dvs. KAN lyssna på varandra och respekterar varandras olika åsikter.”
Jag tycker att du och jag gör det. Vi har väldigt olika åsikter men skriver ändå hyfsat civiliserat till varandra.
”Varför skulle inte NV få skriva artiklar om nationalsocialism som politisk ideologi eller etnopluralism som kulturell filosofi?”
Det får NV absolut göra. Men jag känner redaktören och är av uppfattningen att han inte står för t ex etnopluralism, idén som bland annat innefattar att man inte ska ”blanda” etniciteter. Det gör mig således förvånad och lite besviken att se så mycket av den uppfattningen presenteras här. Egentligen kan du och jag lämna den här biten nu eftersom vad jag egentligen efterfrågar är ett svar från redaktören.
Förresten så har jag inte likställt etnopluralism med socialnationalism, men jag tycker de ligger nära varandra och därför passade jag på att förmedla att jag inte heller vill se det senare här på NV. Min önskan. Min åsikt. Subjektiv såklart! 🙂
Hej Mats
”Ledsen men Palmgren & Co släppte jag för många år sedan och jag tänker inte borra mig ner i deras värld mer än om jag skulle skriva en krönika eller artikel om det. Jag researchar bara på sådant som jag har tid att arbeta med.”
”varför skulle jag intressera mig för henne? Bara för att du vill det?”
Hade tänkt lämna den här diskussionen men eftersom du frågar så bör jag väl svara.
Du behöver absolut inte vara ledsen för min skull, jag försöker inte omvända dig eller be andra ta avstånd från det ena eller andra. Du verkar klassificera sånt du inte gillar som ”högerextremt”, ungefär på samma sätt som svenska politiker.
“It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.” – Aristotle
Jag svarade på ditt inlägg, inte för att omvända dig, utan för att du frågade öppet vad folk tycker om kvalitetssajten Nya Dagbladet. Jag tycker det är fel att du ska stå oemotsagd om vad som hör hemma på Newsvoice.
Jag vill se ett Sverige där folk bryr sig om varandra och inte en ökad kontrollstat och så kallad socialism. Men du verkar bli upprörd när någon kritiserar den svenska modellen. Själv tycker jag det är bra med sån kritik. Britney Spears tycker inte heller om att man kritiserar staten eller presidenten – https://www.youtube.com/watch?v=kt4328MAB80
Intervjun men Jon Rappoport länkade jag till för att intervjun handlade om individ vs. staten. Inte för att du skulle intressera dig för Lana Loktuff. Idéer är intressantare än människor, och Jon Rappoport förmedlar intressanta idéer. Gillar man inte Lana så finns det mängder av andra intervjuer med Rappoport att njuta av.
Frågar inte dig vad du tycker om Kalergiplanen, men för andra som följer diskussionen så är det intressant att veta vad den innebär – http://blueshift.nu/kalergiplanen-eu-okanda-agenda/
Linda B – Det du ger uttryck för här är enbart din egen omotiverade subjektiva åsikt. Ditt tafatta försök till att skapa en liknelse ger jag inte mycket för. Varför skulle inte NV få skriva artiklar om nationalsocialism som politisk ideologi eller etnopluralism som kulturell filosofi? Du vill alltså helst se att NV slutar skriva (censurerar) båda dessa ämnen så att en diskussion kring dom inte kan få lov att existera? Och vad blir det för ”vibbar” och ”strömningar” du vill ”få bort” härnäst?
Nu likställer du alltså etnopluralism med nationalsocialism. Varför gör du det? Motivera då också gärna om du drar en sådan parallell för annars blir det bara ett förargligt försök till att skapa ’skuld via association’, en klassisk propaganda teknik som ofta används för att svartmåla oliktänkande. Ser själv inga likheter mellan dessa två ting. Den ena är politiskt betingad, den andra är kulturell.
Tycker personligen att etno-pluralism är en okej idé. Varje folk-grupp och f-r-e-d-l-i-g kultur bör i allra högsta grad få ha rätt till sin egen unika existens samt en egen plats i tillvaron. Sam-existens kan bara fungera om fred existerar emellan olika kulturer, idéer, folkgrupper och religioner. Men då krävs det också att man respekterar varandra först. Dvs. KAN lyssna på varandra och respekterar varandras olika åsikter.
Hej JHL
”Uppfattade det då som väldigt arrogant att inte ens ta reda på vad hon hette. Lite märkligt att du inte visste vem hon var eftersom du säger att var medlem.”
Hon var inte intressant, jag uppfattade henne bara som någon som backade upp Palmgren. Konstigare än så var det inte. varför skulle jag intressera mig för henne? Bara för att du vill det?
Ledsen men Palmgren & Co släppte jag för många år sedan och jag tänker inte borra mig ner i deras värld mer än om jag skulle skriva en krönika eller artikel om det. Jag researchar bara på sådant som jag har tid att arbeta med.
Mats
På Klar Sikt
Mats,
Från din krönika om Red Ice Radio:
”I ett entimmes program om Russel Brand så fick man lyssna till den annars så proffsiga Henrik Palmgren prata med sig själv och någon kvinna som dyker upp nån gång ibland. På en gymnasial nivå sitter de och hatar socialism i en timme och prisar den fria marknaden.”
”Jag nämnde dock ingenting om Lana Lokteff som du påstår.”
Du talade sanning, du nämnde aldrig Lana Loktuff. Du kallade henne för ”någon kvinna”. Uppfattade det då som väldigt arrogant att inte ens ta reda på vad hon hette. Lite märkligt att du inte visste vem hon var eftersom du säger att var medlem. Hon började göra intervjuer 2012 i sin kanal ”Radio 3Fourteen”, alltså över ett år innan du skrev din krönika om att de pratade på gymnasienivå. Jag vet ju inte vilket gymnasium du gått på men det är ofta hög klass på hennes gäster och hennes frågor. Du får ett exempel då ”Någon kvinna” intervjuar en av de mest skärpta journalisterna som jag känner till. Hoppas du uppskattar intervjun, Mats.
Lana Loktuff intervjuar Jon Rappoport – The Individual vs. The Planned State
https://www.youtube.com/watch?v=VdY2YMhk4dk
Danne:
Inte alls. Jag är en förkämpe för yttrandefriheten, men lika lite som jag avkräver en vintidning ett reportage om öl, lika lite vill jag se samma etnopluralistiska strömningar på Newsvoice som jag ser på t ex Nya Dagbladet. Jag har nämligen en uppfattning om Newsvoice som en tidning som inte står för etnopluralism eller, för den delen, nationalsocialism.
Låt de media som har de inställningarna ha det, även om just jag inte håller med dem ett skvatt, men jag tror inte (vill inte tro) att Newsvoice bär på dessa värderingar också. Dock kan läsarna som kommenterar här i allt större utsträckning lätt få en att tro det.
Förresten så kan man vara emot BÅDE ”alt-right” och extremvänstern på samma gång. Man kan ogilla ”kultur-Marxismen” utan att vara polariserad åt andra hållet. Världen behöver inte mer ”svart eller vitt”-tänkande.
Något som oroar mig mycket just nu är den trend av kapning av alternativvärlden som jag tycker mig se.
NORDISK SKÖNHET och ömsinthet –
http://pbs.twimg.com/media/CVDKTQrUYAAa4yO.jpg
SVENSKA FOLKET
Tusentals år av strävan. Släktes på släktes ärvda erfarenheter och framsteg. Miljoners forna svenskars slit och kamp för att lämna en bättre framtid till sina barn.
Månghundraåriga traditioner, minnen av stora och små hjältedåd. Berättelserna om svält, krig och nöd och även framgångars lycka, naturens skönhet, hemlandets trygghet – den ärvda svenska kulturen.
De som avhumaniserar oss för att förinta oss – de vill härska i Sverige – och de är ONDA!
Linda
”Det är du Mats som är kvar i gammalt vänstertänk och tröttar ut mig fullständigt”
Jag är emot makt och kontroll, vart det än förekommer, i formen av socialism, i formen av kapitalism.
I just det här fallet så är det aktuellt för mig att säga ifrån mot högerextremism.
Det som du skriver endast är fokuserade på ”förtryckande religionen staten” men inte kritiserar kapitalism och ett kanske ännu mer övergripande förtryck tillhör högern. Så enkelt är det bara.
Jag är verkligen emot ”globala hierarkiska system”. Men det systemet utgörs också av banker, finanssektorer och allt vad stålar och makt innebär. Det utgörs av Wall Street, Silicon Valley och allt vad den amerikanska drömmen/illusionen styr världen med. Liksom tron på ”ekonomisk tillväxt”, hårt arbete och andra slaverifasoner.
”Det var länge sedan jag lämnade den gnälliga sidan ”Klar Sikt”.”
En till från din politiska flank som lämnat! Tack.
Mats
På Klar Sikt
per 16 Aug, 2017 at 00:05
Förlåt, Linda skulle det vara.
Det ligger en del i det du skriver, Jon ulf.
Jag får inte heller några sjuka vibbar” av affischerna. Precis som jag uppskattar när jag är och reser i andra länder, att få komma till en ny kultUR, få ta del av värdfolkets traditioner, när de stolt visar upp deras seder och bruk, precis så stolta ska även svenskar få vara över sitt land och sin historia. Nationalism är ett sent påfund, och gudarna ska veta att svenskarna tidigare än andra folkslag skurits av från sina rötter, men vi har en historia som går tillbaka låååångt innan nationen skapades, så det kanske det är på tiden att vi alla började vara stolta över vilka vi är och vad våra förfäder och mödrar banat väg för genom ofta hårt arbete och motstånd från både väder och pådyvlade religioner från kristendom till statsreligionen som råder idag. STATENS historiebeskrivning (att vi inte har någon kultur eller helst ingen historia alls att tala om, invandrare har från dag ett mer rätt till detta land än vi själva, ett EXTREMT beteende om man frågar folk från andra länder) är fullständigt pervers.
Det är du Mats som är kvar i gammalt vänstertänk och tröttar ut mig fullständigt. De som idag reagerar mot stat och skatter och dödande byråkrati är inte alls som gamla ”ärkemoderater” (som jag idag faktiskt saknar, till skillnad från alla hjärntvättade statskramare från både vänster och liberala som fortfarande tror på höger och vänsterparadigmet fast de borde veta bättre) utan många som agerar mot den förtryckande religionen staten ser och upplever precis hur amoralisk och korrupt den är, vilket alla stater blir förr eller senare, i synnerhet i dagens globala hierarkiska system där psykopater sitter på alla ledande poster. Idag jagas man och marginaliseras som landsförrädare om man kritiserar staten!, men är man intresserad av det svenska folkets rötter, eller vill det svenska folkets väl (både svenskar och invandrare) vill man per automatik gasa ihjäl oskyldiga barn i gaskamrar. Många som idag kritiserar statens monopol var tidigare vänster och vaknade upp med dunder och brak när de faktiskt vågade sig på att ta till sig fakta istället för hjärntvätt. Och som kriminellt företag, som staten är, gör staten synnerligen urusla val både vad gäller ekonomisk tillväxt, den ger sina tvångsanslutna medborgare urusel service, som de tar hutlöst betalt för, och de är minst lika korrumperade och omoraliska som maffian och de höjer skatterna hela tiden och skriver om lagar och regler för att skydda staten och dess kompisar samtidigt som den ser till att skala av de få rättigheter folk har kvar. (Egentligen inga.)
Den svenska välfärdsstaten var som bäst när skatterna var låga och småföretagsamheten hög.
”Att hacka sajter är aldrig ok men det är viktigt att förstå att Red Ice Creations inte är politiskt oskyldiga.”
Alla som ÖHT öppnar käften och har en åsikt är skyldiga, enligt ditt resonemang. Gäller även dig Mats. Fast du kanske tycker att Red Ice är lite mer skyldiga än andra? Det framgår som så i allra högsta grad. Att du ÖHT kopplar ihop hackningen med någon slags skuld visar att du faktiskt godkänner denna behandling av att bli hackad och uthängd för fel åsikt. Mycket skrämmande utveckling, i synnerhet när finansierade organisationer, med tydliga agendor, menar att de med fel åsikt får behandlas annorlunda än de med rätt åsikt, i media och i ”rätts”väsendet. I media sker de flesta domar idag med regelrätta uthängningar helt utan bevis, saklighet, fakta eller anständighet och polisen får order om att behandla olika grupper annorlunda.
Det var länge sedan jag lämnade den gnälliga sidan ”Klar Sikt”.
Mats Sederholm 15 Aug, 2017 at 19:54
Hej Mats.
Då förstår jag vad du menar.
Vad gäller Alex Jones så har jag själv varit misstänksam mot honom en längre tid. Sedan drygt ett halvår tillbaks orkar jag inte gå in på InfoWars ens ibland. Hans ansträngningar där att polarisera det amerikanska folket och piska upp hatstämning mellan olika samhällsgrupper har alltmer eskalerat.
Detta gäller till min ledsnad till viss del även Jones tidigare polare hedersknyffeln Mike Adams på Natural News., som har varit så viktig i många avseenden för alternativrörelsen, med genomskådande av och rapportering om mainstreammedias ljugande, läkemedelsindustrins kriminella verksamheter, naturliga och biverkningsfria sätt att förebygga och bota sjukdom, och så vidare.
Tråkigt när glorian halkar snett på inflytelserika personer vilka man tidigare har uppfattat som alltigenom bra sanningssägare. Vid det här laget börjar jag personligen dock bli van vid den formen av besvikelse.
Per
JHL
Kanske han inte hade ett rent medvetet politiskt syfte från början, men bakgrunden till hans ifrågasättanden var inte grundat i ett allmänt ifrågasättande av makten och utmynnade så småningom i vad jag på Klar Sikt 2013 skrev:
”de känns som de kommer direkt från ett Tea-party-event”
”De känns som två utlandssvenska gubbar som på verandan på den spanska solkusten med varsin grogg sitter och klagar över skatterna där hemma i Sverige. Oj, va gammalt, vilken besvikelse.”
Jag nämnde dock ingenting om Lana Lokteff som du påstår.
Jag sa upp medlemskapet som jag då tipsade om.
Jag söker inte människor som delar de här inställningarna om människor och politik varför du gjorde alldeles rätt i att lämna Klar Sikt.
Mats
På Klar Sikt
Mats,
jag tror du har fel när du påstår att Henrik Palmgren hela tiden hade ett politiskt syfte bakom Red Ice. Blev själv medlem 2012, och ångrar att jag inte blev det tidigare. Kommer ihåg att du skrev för några år sen att du skulle säga upp medlemskapet och yppade några nedvärderande ord om Lana Lokteff. Sen dess har jag inte besökt ”Klar sikt”-bloggen, däremot besöker jag Nya Dagbladet dagligen.
Hej Per
Skattefrågor är inte min starka sida och inget som engagerar mig direkt, därmed inte sagt att det är viktigt. Jag blir inte paff över att vilken svensk som helst ogillar skattesystemet.
Det var väl, som jag redan skrivit, en naiv förhoppning att jag delade Red Ice Creations ”allmänna politiska/ideologiska syn” eftersom jag verkligen gillade dem och vad de producerade vid den tiden.
Idag har jag förstått att väldigt många som vid tiden runt 2010 protesterade mot makten och anslöt sig till den då s.k. sanningsrörelsen inte alls protesterade mot makten. Det var för dem bara ett kamouflerat hat mot myndigheter, skatter och statliga ting, alltså en ideologisk högerprotest av gammalt slag och inte ett nytänkande. Exempelvis Alex Jones. Den här typen av ideologiska riktningar bara tröttar ut mig och det bidrar inte till politisk nytänkande.
Det är mot den bakgrunden du ska se min paffhet.
Mats
På Klar Sikt
Mats Sederholm 14 Aug, 2017 at 23:32
Hej Mats.
När jag skrev min kommentar, så hade ”Mats Sederholm 14 Aug, 2017 at 12:50” ännu inte publicerats, det var din föregående kommentar, ”Mats Sederholm 14 Aug, 2017 at 00:19”, som jag kommenterade.
Vill be om ursäkt för att jag lade orden i munnen på dig angående din syn på det svenska skattesystemet.
Dock blir jag fullständigt paff över, att du blir ”fullständigt paff ” över, att en person som Henrik Palmgren kan hysa starkt negativa känslor inför vårt skattesystem. Svenska folket betalar en verkligt stor andel av sina löner till stat och kommun, men medlen felanvänds och missbrukas å det grövsta. Vi är helt enkelt inte i närheten av att få valuta för våra skattepengar. När politikerna sedan till råga på detta skönmålar hela hanteringen och undanhåller människorna sanningen om hur det verkligen går till, ja, då är det inte alls förvånande att somliga skattebetalare blir ordentligt upprörda.
Hej Ale
Jag är oklar över vad du vill säga egentligen.
Min uppfattning om det som Red Ice, Nya Dagbladet står för är mer att hålla ihop, inte att älska människor. Det är ett utslag av rädsla och oro som politiker inte tagit på allvar. Oron är ett utslag av att människor inte längre räknas i ett alltmer anonymt och känslolöst samhälle.
Bilderna är vackra rent estetiskt men de har en sån smal ”mänsklig bredd” att de endast kan tjäna i ett propagandistiskt syfte. Detta oavsett hur bilderna används och för vems sak de används. De är inte ”riktiga” och när det finns ett sånt gap mellan bild och verklighet så uppstår en falsk ton som endast de kan uppfatta som har en referens till en annan verklighet än arkitekterna bakom budskapet.
Mats
På Klar Sikt
Mats: att: älska ”sitt folk” och debatten uttalandet ledet till, är svår att få ordning på.
Först är det lätt att säga att man älskar. Kan man älska sin stereo, sin bil, sin båt eller sin sommarstuga? Till och med Mona Sahlin sade sig älska Socialdemokratiska partiet, även om samma parti kanske inte älskade henne. All bli älskad är en helt annan sak, än att så att säga -> ”en-vägs-älska” något som inte kan älska tillbaka. Att ta emot kärlek från den som älskar är svårt, för det låter sig endast göra om man älskar sig själv. I annat fall kommer man inte tro att kärleken är sann: för älskar man inte sig själv, finns heller inget att älska – och förblir därför oälskad livet ut. Eller så kan man säga att kärleken älskar sig själv. Svårt och sorgligt detta.
Vad är ett folk? I någon mening finns naturligtvis ett svenskt folk på samma sätt som det finns ett japanskt folk. Sedan finns det väl olika grupper inom samma folkslag.
Åter till grundfråga/påstående om att: ”får sjuka vibbar och associationer” av kampanjaffischerna? Det beror lite på vilka grundpolitiska scheman som bilderna aktiviteter. Antar att du får nazistvibbar av bilderna? Varför då? Man kan också tolka bilderna som vackra; som även går att begagna sig av i alla möjliga olika miljöer – t ex i vaccinkampanjer, eller hur?
Tror bara att man kan älska människan, inte en sak, rörelse eller ett så abstrakt ”föremål” som ett folk. Det enda som jag någonsin har älskat är mina barn. Överallting på denna jord, vad dem än tittar på. Den man älskar förlåter man alltid. Därför kan den man älskar göra otroligt stor skada.
Linda B – Du beter dig som den så kallade extremvänstern gör dvs. Skriker efter censur av oppositionella och oliktänkande.
Så less på sådana som dig.
Finns det fler än mig som får sjuka vibbar och associationer av Nya Dagbladets (den här artikelns författare) kampanjaffischer?
https://nyadagbladet.se/wp-content/uploads/2017/05/%C3%84lska-ditt-folk-A4.pdf
https://nyadagbladet.se/wp-content/uploads/2017/05/Alla-folks-r%C3%A4tt-till-ett-eget-land-A4.pdf
https://nyadagbladet.se/wp-content/uploads/2017/05/%C3%84r-det-svenska-folket-utbytbart-A4.pdf
Jan
Tack för tipset
Per
Jag har fortfarande inte skrivit ”att det svenska skattesystemet fungerar som det ska”
Mats
På Klar Sikt
Jag tycker att det är hög tid att kasta ut Nya Dagbladet och deras krampiga ”etnopluralistiska” vibbar från Newsvoice.
Detta är idag vad Red Ice borde fortfarande ha varit.
http://www.thehighersidechats.com
Sedan oavsett allt så är AFA och ANTIFA banksystemets nyttiga idioter.
Mats Sederholm 14 Aug, 2017 at 00:19
Linda 14 Aug, 2017 at 07:32
Jag håller med om att Red Ice har gått mot högerextremism, med bland annat en alltför positiv historiebeskrivning av Adolf Hitler och nazityskland.
Det är nu ett par år sedan, som jag ansåg mig ha genomskådat kanalen och förlorade intresset.
Däremot håller jag inte med Mats om att det svenska skattesystemet fungerar som det ska. Tvärtom suger det ut skattebetalarna ekonomiskt, utan att ge tillbaks en bråkdel av vad man kan kräva i form av vård, skola och omsorg, infrastruktur, byggande, miljövård och så vidare.
Det finns sjuka saker i den svenska finanspolitiken som man döljer för befolkningen. Om politiken sköttes rätt så skulle man sannolikt kunna minska skatterna med åtminstone hälften och ändå tjäna svenskarna betydligt bättre än vad som görs idag.
Hej Linda
Jag sa inte att jag diggade det svenska skattesystemet. Jag menar att hela deras upplägg i denna då för många år sedan flera timmars långa program mer liknande en hatkampanj mot hela det svenska samhället och det gjorde det tydligt för mig att jag inte tillhör deras ”ideologiska” existentiella syn på människor och samhället, och förmodligen inte din heller. Jag är emot makt i alla dess former, statlig, privat det spelar ingen roll vilken, och ibland tror jag att andra också är det utifrån samma opolitiska position. Naivt kanske men jag hade fel när det gällde Red Ice Creations.
Att satsa på fria marknaden som alternativ leder in denna värld i en ännu mer rovdjursliknande kultur.
Där har du slavkulturen, där har du också vad Red Ice står för. Att stå upp för människan är allt annat än vad Red Ice gör med den politiska grunden. Att stå upp för människan handlar om att bejaka människan, att bejaka människans inneboende krafter, att bejaka värme och empati och att hjälpa varandra.
Red Ice favvo land USA är precis raka motsatsen. Jag tror de flesta redan känner till detta.
Mats
På Klar Sikt
Hur någon kan digga det svenska skattesystemet gör att jag fullständigt tappar förtroende för dig Mats. Du har misstolkat Henrik som älskar Sverige, men hatar delar av det extremt korrupta och rättsosäkra systemet. Och din sista kommentar avslöjar tydligt vart du står. Alla folk i världen har rätt att skydda sig från globalisternas förslavning och vi tillhör alla URfolket hur vi än vrider och vänder på det. Folket framför globalisterna, gäller alla folk, alla länder.
@Percy
Ja huvudsaken är väl att DU trivs, Percy.
@Red Ice
If you think you can handle the truth, well here it is!
Hoppas Red Ice har överseende med att jag trivs i mångkulturella Malmö.
Hej
Jag var en stor beundrare av Red Ice Creations under många, många år.
De var större än många andra amerikanska liknande kanaler som exempelvis Jeff Rense.
Henrik Palmgren hade dessutom en väldigt ödmjuk inställning under sina intervjuer, talade bra engelska o.s.v.
Men när jag hörde honom ägna några timmar åt att hata Sverige, skattesystemet och så vidare blev jag fullständigt paff. Sedan gick det upp ett ljus för mig. Han, liksom andra var inte emot systemet, han var emot vänstersystem men bejakade kapitalism och allt vad USA stod för. Då tappade jag fullständigt förtroendet.
Red Ice ceations har utvecklats från att ha utrönat det okända, ta in spännande gäster som inte annars får plats till att bli näst intill en extremhögersajt. Jag insåg att det hela tiden legat ett politiskt syfte bakom allt och då var det dags för mig att säga upp medlemskapet.
Att hacka sajter är aldrig ok men det är viktigt att förstå att Red Ice Creations inte är politiskt oskyldiga.
Mats
På Klar Sikt
Jag är inte förvånad att vänsterrörelsen ger sig på Red Ice, de känner sig hotade av kompetens och intelligens, samt att Red Ice blivit lite av en bärande balk i sammanhanget.
De som inte känner till Red Ice särskilt väl har nog blivit itutade att det är någon form av högerextrem kanal, men det är en väldigt enfaldig bild av en kanal som har en flora av intressanta ämnen.
Själv graviterade jag till Red Ice för fem-sex år sedan då Henrik intervjuade personer som tog upp ämnen som UFO:s, religiösa och esoteriska ämnen, etik&moral, konspirationer mm.
Ämnen som är otroligt intressanta och samtidigt berör alla människor oavsett politiska meningskiljaktigheter.
När vänsterns hjärna tar slut tar man till våld och sabotage. De gör detta för att de vet att de inte kan vinna i en civiliserad debatt på hög nivå. Frågan är hur många av dem som vet hur ett samhälle är uppbyggt, att det behövs infrastruktur i alla dess former. De som tar ordning, reda och struktur för given kommer att få sig en tankeställare de närmaste åren…
Jag ser vänstern som ’Tyke’ i komedin ’Midgård'(tror jag att den hette), när Tyke(Markoolio) blir förnärmad slår han klubban i pannan, dreglar lite o säger: -”Tyke är inte dum!!!”
Det går inte att lösa de omvälvningar vi står inför med lågintelligent våld, sabotage och hat. Vi behöver kommunikation, diskussion och samarbete.
De som anklagar oss gällande ’hate speech’, är de som hatar mest! De som säger sig vara mot våld är de mest rabiat våldsamma!
Grattis till er nyfödda, Henrik&Lana!
Truth/Honour/Respect
Torbjörn C/Red Ice Member
Skall det vara så svårt att skydda medlemsdatabaser? Är det brist på kompetenta personer? Det verkar vara ett framtidsyrke.