Chemtrails över Skåne diskuteras med flygledare – kan vara uppvisningsflygplan

44

En flygledare i Skåne får frågor om strimmor av aerosol som flygplan efterlämnar sig på himlen. Strimmorna breder ut sig till molnliknande formationer vilka sedan övergår till ett dis som täcker himlen. Flygplanen som släpper ut aerosolen flyger ibland i bredd, ibland korsar de varandra och vänder vid kusten. Flygledaren anser att det är kondensstrimmor (contrails) eller kanske tom uppvisningsflygplan som släpper rök.

Personen som ringer upp har en annan uppfattning.

Kondensstrimmor (contrails) försvinner enligt engelskpråkiga Wikipedia efter några sekunder eller minuter, men så kallade chemtrails vilket anses vara utsläpp av aerosoler bestående av bla aluminium och barium försvinner inte utan breder ut sig och kan bilda disaktiga molntäcken.

I den svenskspråkiga Wikipedia hänvisas chemtrails enbart till så kallade konspirationsteoretiker. Ingen vetenskaplig förklaring till hur kondensationsstrimmor kan skapa molntäcken presenteras.

Wikipedias förklaringar av contrails och chemtrails

Engelspråkiga Wikipedia om kondensationsstrimmor (contrails)

“Depending on the temperature and humidity at the altitude the contrail forms, they may be visible for only a few seconds or minutes, or may persist for hours and spread to be several miles wide. Persistent contrails are thought to have a significant effect on global climate.”

Svenskspråkiga Wikipedia om chemtrails

“Chemtrail (kemikaliespår), även Aerosolized powder contrails, är ett begrepp som konspirationsteoretiker använder för att beskriva något som ska vara utsläpp av aerosoler från jetflygplan. På fotografier på många av webbplatserna som tar upp ämnet chemtrails kan mönsterna som bildas på himlen vara allt från rutmönster till mer slumpmässiga linjer. Dessa ska, enligt konspirationsteoretikerna, skilja sig från de vanliga kondensationsstrimmor som jetflygplan lämnar efter sig. Åsikterna om vad syftet med dessa strimmor ska vara varierar ganska markant. Några förslag är kontroll av vädret, ett sofistikerat militärt radarsystem tillsammans med till exempel EISCAT och HAARP, biologisk krigföring och ockulta syften. Det hävdas av konspirationsteoretikerna att chemtrails förekommer över stora delar av världen.”


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikel200 barn felvaccinerade i Finland
Nästa artikelSecond Opinion skriver om upprättelse efter att tidningar spridit felaktiga rykten
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
44 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Åsa Leander-Svensson
Åsa Leander-Svensson
Gäst
7 maj 2012 kl 11:58

Värdigt intressant ! Tyckte det lät som flygledaren blev både ställd och nervös ?

Vem kan svara oss vad det är som sker ? Jag håller med att detta ser onormalt ut och jag har också reagerat över vintern som varit, att något skett med väderleken.

Detta är väldigt intressant att “ultrafina partiklar” av något slag gör flygplatspersonal sjuka.

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/cffc5b80b5e54923ba72cb770b39f35d-20120427-eu-kommissaer-ind-i-sag-om-farligt-flybraendstof

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/1f57cb6396ab46398e557725341ac059-20120430-stockholms-lufthavn-vil-bekaempe-flyforurening

Såg att det fanns mer information i en väldigt bra film, som finns i 2 delar och som är värd att se.

http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w

anders s
anders s
Gäst
7 maj 2012 kl 12:19

Dessa strimmor eller “spår”, som folk nuförtiden oroas över, är nog inget annat än kondens strimmor…jag är så pass till åren så jag kommer ihåg J29 “flygande tunnan” och Saab 32 Lansen…och på sommaren när jag var hos min faster, som bodde i närheten av Söderhamns flygflottilj F15, så såg jag varje dag, vid klart väder, sådana strimmor mot den blåa himmelen…jag såg hur flygplanen “ritade” streck som efter ett tag svällde ut och så småningom blev till tunna slöjmoln…så sluta oroa er !

Det ni ska oroa er för är vad vaccin och vissa läkemedel och livsmedel innehåller….där kan man börja ana en manipulation av mänskligheten…men det är bara en magkänsla jag har…men jag undviker all “industrimat” så långt det bara går…och jag har definitivt inte margarin i stekpannan, å inte olja heller…oljor tål inte upphettning…de förändras och blir giftiga, och teflonpannor är bannlysta ! 🙂

Truthdetektive
Truthdetektive
Gäst
7 maj 2012 kl 18:03

Detta är inga vanliga contrails som ser så här ut. Har sett sådana sedan barndomen. Är uppvuxen dels vid en flygplats, och plats där mycket trafikflyg korsat över mig i luften.

Contrails försvinner inom en halvtimma.
Chemtrails försvinner inte på flera timmar och upplöses i dimma.
Dimma som när det är riktigt mycket chemtrails streck blir som riktigt molnigt väder till slut.

Mycket skumt!

tomas westerlund
Gäst
7 maj 2012 kl 19:00

Anders: Kolla upp [googla] ”Operation Popeye”.. Där kan du börja, och sakta söka en väg ut ur dimman, lagd av de militära aerosol-programmen. :] God Kväll!

anders s
anders s
Gäst
Reply to  tomas westerlund
9 maj 2012 kl 08:37

Det är nog du som ska komma ut ur din fantasidimma…och Du…tro inte på a l l t du hittar på nätet….det finns gott om folk som är besatta av att misstänkliggöra allt och alla…

Här finns lite info om ditt bekymmer :

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Popeye

“Operation Popeye (Project Popeye / Motorpool / Intermediary-landsman) var en amerikansk militär moln seedning drift (som löper från 20 mars 1967 fram till 5 jul 1972) under Vietnamkriget att förlänga monsunregnen över Laos , särskilt delar av Ho Chi Minh Trail . Operationen seedade molnen med silverjodid , vilket resulterar i de berörda områdena ser en förlängning av monsunperioden i genomsnitt 30 till 45 dagar. Eftersom de kontinuerliga nederbörden bromsat upp lastbilstrafiken, ansågs det relativt framgångsrik. [1] Den 54:e Vädret Reconnaissance Squadron genomfört operation för att “göra lera, not war”. [2]”

Micke
Micke
Gäst
8 maj 2012 kl 06:55

Socialdemokraterna skrev under ett papper 2002 (tror det var 02) som gav USA tillåtelse att släppa ut detta över oss, allt pga påtryckningar. NATO program som kallas EVERGREEN samt CLOVERLEAF tex.

anders s
anders s
Gäst
Reply to  Micke
8 maj 2012 kl 08:26

“Socialdemokraterna skrev under ett papper 2002 (tror det var 02) som gav USA tillåtelse att släppa ut detta över oss”….varifrån har du fått den informationen..?…det verkar mest vara fria fantasier…

Anonym
Anonym
Gäst
8 maj 2012 kl 17:06

Du är nog dåligt informerad om dagens situation “Anders” eller kanske vill “försköna” det hela 😉
Googla på “chemtrails”

Tone Western
Tone Western
Gäst
Reply to  NewsVoice
9 maj 2012 kl 11:22

Alle kan skrive inn sin ide på Wikipedia, dersomm man bruker Wikipedia som kilde i høgre utdanning blir man inte tatt alvorlig og må backe up sine ord annet steds fra. 🙂

Anton
Anton
Gäst
Reply to  Tone Western
10 maj 2012 kl 10:39

Man bör inte ha wikipedia som källa, men det som är bra med den som stratpunkt i sökningar är att det där ANGES källor.

Det jag tyckte var intressant med referenserna till wikipedia i ovanstående blogginlägg var den märkliga och sneda jämförelsen mellan engelska och svenska wikipedia, och det direkta felcitatet (genom utelämnande) av den engelska wiki-beskrivningen av contrails.

Christian Lantz
Christian Lantz
Gäst
Reply to  NewsVoice
10 maj 2012 kl 20:06

Enligt Steve Ackerman, professor i atmosfärvetenskap vid University of Wisconsin, kan contrails ligga kvar i minst 46 minuter: http://cimss.ssec.wisc.edu/wxwise/contrail.html

christalbum
Gäst
8 maj 2012 kl 20:55
Tone Western
Tone Western
Gäst
Reply to  christalbum
9 maj 2012 kl 11:27

Dette Moratoriumet ble omgjordt i Cancun, mexico på klimamøtet i desember 2010.

De bestemte seg for å tillate vær-modifisering.

De bestemte også at de skulle iverksette en geoengineering teknikk for å motvirke “global warming” -men hvilken teknikk de skulle bruke skule bestemmes senere samme år på et møte
i Peru. Har noen opplysninger om møtet i Peru?

Kanskje det er nettop dette som kommer ut av fly-bensinen på kastrup i Danmark, der de har gjordt målinger og funnet både nano partikler og annet som ikke måles i lys av forurensning, så det finnes heller ikke noen grenseverdier.

ruben
ruben
Gäst
8 maj 2012 kl 21:25

Är det inte olagligt spruta ut de här ämnena i luften om det skulle vara så att det händer?
Får man larm och samtal från folk att ett skadligt lagbrott kanske håller på begås, så bör väl polis larmas för att snabbt rycka ut när de har chans hindra eller ta den eventuelle förövaren på bar gärning?
Finns det inte ens möjlighet för någon myndighet skicka upp ett flygplan och samla in prover och se vad utsläppen innehåller? Flera flygplan borde ha svårt komma undan om det visas vara kemikalier. Det går väl kontrollera flygledningens register om vilka flyg som varit i luften den tiden? Borde det inte vara en polismyndighets plikt om folk blir oroliga?
Är det falsklarm, borde det komma fram också eller visas upp så slipper folk oroa sig att det inte är kemikalier. Enskilda bilister som kör på dubbdäck när man passerat ett visst datum får böta 2400 kronor har jag hört. En ganska sträng miljölag för enskilda bilister om man bor på gränsen där det fortfarande kan finnas snö i omgivningarna. Jag tänker på perpektiven av miljöbrott…

Lars
Lars
Gäst
9 maj 2012 kl 01:11

anders s,

Du säjer “Dessa strimmor eller ”spår………är nog inget annat än kondens strimmor”
I den första av de två filmerna som det länkas till härovan sägs följande ” i Sverige avfärdas konsekvent alla påståenden om chemtrails som kondensstrimmor, det vill säga vanlig vattenånga från jetmotorer “. Men vi borde begripa bättre än att svälja betet som myndigheter och andra hycklare lägger ut !
Jag är också gammal nog att minnas flygande tunnan och lansen. Men jag såg ALDRIG strecken bilda regelbundna rutmönster på himlen som de gör nu. Jag såg heller aldrig himlen full av korta raka streck och böjda korta streck med olika form, lika lite som jag såg att strecken efter flera timmar förvandlades till en sammanhängande slöja som täckte hela himlen. Men i nuläget kan vem som helst som håller koll på himlen se allt detta.. Så vakna upp från din dvala, var uppmärksam, och varna andra istället för att falla för lögnerna att detta skulle vara naturligt.

Magnus
Magnus
Gäst
Reply to  Lars
23 september 2012 kl 11:36

Kan det ha att göra med att luften innehåller mer fukt idag? Hörde på nyheterna att luften innehåller 4% mer fuktighet idag är bara för några decenier sedan. Och vad jag kan förstå bildas dessa strimmor lättare om det är fuktigt.

Asgeir
Asgeir
Gäst
9 maj 2012 kl 07:46

Själva strimmorna är diskutabla och molnbildningen likaså. Men det ligger ett praktiskt taget evigt dis på hög höjd över de lägre molnformationerna. Det syns inte när det skyms av de lägre liggande molnen om man ser det nerifrån. Men diset har nån funktion man inte vill ut med och det fylls på om det blåser bort, det är helt tydligt och man ser det väldigt väl om man sitter i ett vanligt passagerarplan.

Kanske har diset någon funktion för elektromagnetisk påverkan, kanske är det avsett att kyla ner atmosfären, kanske är det nån form av förgiftning som pågår, hur skall en vanlig människa kunna veta exakt vad som pågår?

Men diset är där och det är inte metereologiskt, jag har läst en hel del om metereologi på sistone.

Man måste väl för helvete ha rätt att kräva ett svar utan att beskäftiga tanter från nån sorts propagandaministerium idiotförklarar en?

Det finns miljoner träffar på Google om fenomenet och Youtube dignar av bilder.

Ingen är nöjd med att bli avsnäst längre, detta börjar växa upp till en jättegrej och kan orsaka ett totalt förtroendesammanbrott!

Anton
Anton
Gäst
Reply to  Asgeir
10 maj 2012 kl 10:34

Problemet med miljoner träffar på google och dignande youtubebilder är att en enorm massa bilder och träffar handlar om något helt annat än vad de antas handla om: framför allt, oräkneliga bilder på moln och kondensstrimmor som ser ut som moln och kondensstrimmor, och eftersom dessa aldrig rensas utan hänvisas till gång efter annan (liksom oräkneliga filmer på t ex flygplan som påstås ha hemliga munstycken osv som i själva verket bara är vanliga flygplanskomponenter) så är det omöjligt att hitta något verkligen skumt, OM det finns något sådant där. Själv har jag hittills inte sett något som inte har en enklare och rimligare förklaring än “chemtrails/haarp” osv. Och det inkluderar sannerligen filmen här ovan – det talas i telefonsamtalet om plan som flyger lägre än den vanliga trafiken, men det syns ingenting av; bara inzoomade trafikflyg och k-strimmor som likaväl kan ligga på 10 000 meters höjd (fast nog ser det lömskt ut när man har SPEEDAT UPP FILMEN, ha).

Hur som helst – det här onaturliga diset, finns det nåt belägg för det?

Tone Western
Tone Western
Gäst
9 maj 2012 kl 11:18

Dansk flyplass finner nano-partikler i flybensin…… Det kan skade helsen til 1 million ansatte.
Flere bakkemannskap har fått kreft som direkte årsak mener de.
Det finnes INGEN måle-standard for nano-partiklene, det finnes heller ingen grenseverdier.

MERKELIG NOK er dette samme fenomen som “geoengineering”. For mer info les http://www.etcgroup.en/node/5217

Eller google “aerosol forcing” “solar radiation management” eller “chemtralis”.

LINK TIL DANSK RAPPORT OM FORURENSNING MED ULTRAFINE FORURENSNINGS PARTIKLER;

https://newsvoice.se/2012/05/07/chemtrails-over-skane-diskuteras-med-flygledare-kan-vara-uppvisningsflygplan/

Anton
Anton
Gäst
Reply to  Tone Western
10 maj 2012 kl 11:03

Varför är nanopartiklar i flygbränsle “samma sak” som geoengineering?

Åsa Leander -Svensson
Åsa Leander -Svensson
Gäst
9 maj 2012 kl 15:56

En analys av jetbränsle vore på sin plats med tanke på att flygplats personal blir sjuka, något har hänt sedan ett antal år tillbaks det kan vi inte blunda för, högst troligt är det geoengineerings projekt som genomförs i “tysthet” med stöd av spetsat jetbränsle, med tanke på nedfall i analyser.

http://www.winkas.dk/wkwebshop/varedetaljer.asp?shopid=851152&funique=210&fb_source=message

Åsa-Leander-Svensson
Åsa-Leander-Svensson
Gäst
10 maj 2012 kl 22:11

“The individual is handicapped by coming face to face
with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.”
― — J. Edgar Hoover

Hubbardianen
Hubbardianen
Gäst
13 maj 2012 kl 09:57

Personligen har jag rätt svårt för alla dessa konspirationsteorier eftersom de är så osannolika och kräver så mycket tyst samarbete mellan så många olika människor. Någon brukar alltid skvallra till slut, men det har inte skett än vad gäller de stora konspirationsteorierna vilket talar till deras nackdel.

Men en sak kan jag säga: Om någon “stor” konspirationsteori till slut visar sig vara sann och de inblandade erkänner så kommer jag verkligen att ge cred till den som avslöjade allt. De förtjänar ett gigantiskt erkännande.

Däremot kan man i vissa fall kanske tala om någon sorts “kultur” som man kanske kan hänvisa till som konspirationsteori, exempelvis att delar av massmedia för några år sedan brukade mörka om exempelvis en invandrare var med i ett brott eller att många psykiatriker inte vill erkänna att deras behandlingsmetoder knappast är optimala. Men frågan är om det är konspirationer eller “företagskultur”?

Åsa Leander-Svensson
Åsa Leander-Svensson
Gäst
Reply to  Hubbardianen
13 maj 2012 kl 21:48

Till “hubbardianen” ovan. “Konspirationsteorier” är vid detta laget lika urvattnat begrepp som “rättshaveriststämpeln” överheten tryckte i pannan på rättssökanden för att förlöjliga och ta bort tilltron till denne individ. Däremot har orden “konspirationsteorier” och “rättshaverist” i dag, fått en klang som gör att folket istället börjat reagera och ser ett varningens finger höjas att det ÄR något som är fel. Vi är väldigt många som studerat och dokumenterat det som sker över bla Sverige, satt oss in i ämnet, skaffat oss viktiga kunskaper, även inom meterologins och marinbiologins grunder, fått allt fler intresserade av ämnet och debatten tom nyckelpersoner på samhällsposter av vikt som förstått att något är galet. Det har skett något och som fortgår som är väldigt fel, ser man inte detta bör man allvarligt fundera över sin mentala status anser jag personligen. En grupp aktivister har tagit flera prover här i Sverige som tydligt pekar på att det förekommer ämnen som inte överhuvudtaget ska finnas där, ämnen som inte går att bortförklara med andra ord än att det pågår en enorm miljöskandal som höga politiker och höga positioner inom militären väl känner till och som säkert även toppar inom näringslivet också känner till och har ekonomisk vinning därav. Förr eller senare kommer vi att få fram sanningen och jag är personligen övertygad att “whistleblowers” kommer att framträda, om inte annat än när dessa märker att dom själva och deras nära anhöriga drabbas. I Sverige är det inga problem att tysta ner det som ska vara tyst, den moralen har gått som en röd tråd sedan åtskilliga årtionden tillbaks. Det förekommer även forskning och utveckling som folket hålls helt ovetande om, som kan utgöra ett potentiellt hot mot både landets folk och djurliv (tänker bla då på fågeldöden i Falköping 2011), och närmast tänker jag då på forskningen knuten till CERN, partikelfysik, vapenutvecklingen inom gebitet, förenlig verksamhet och det militära engagemanget. Det samma gäller den så kallade”forskningen och studierna” som bedrivs inom EISCAT, ESA,LOIS,LOFAR. Även den svenska forskningen på den mänskliga hjärnan där Olof Palme redan 1973 godkände en begäran som gav psykiatrins läkare och hjärnforskare fria tyglar att experimentera med hjärnan på patienter inom psykiatrin, detta godkännande har sedan kommit att gravt missbrukas under alla år ända fram tills idag, till åtskilligt många människors stora lidande, och där även FOI (tidigare FFA) har och har haft ett finger med i saken. Miljarder har delats ut av regeringarna… Read more »

Aa
Aa
Gäst
Reply to  Åsa Leander-Svensson
14 maj 2012 kl 06:04

“Även den svenska forskningen på den mänskliga hjärnan där Olof Palme redan 1973 godkände en begäran som gav psykiatrins läkare och hjärnforskare fria tyglar att experimentera med hjärnan på patienter inom psykiatrin, ”” – Är det någon regeringsproposition du talar om här? Var kan jag läsa mer om detta?

Gordon Freeman
Gordon Freeman
Gäst
20 juni 2012 kl 11:35

Bullshit

christalbum
Gäst
Reply to  Gordon Freeman
20 juni 2012 kl 21:10

Bra jobbat!

Sven Allas per Trix
Sven Allas per Trix
Gäst
17 juni 2013 kl 21:43

Diskuterar inte längre detta med chemtrail.
Ser detta och tagit mycket bilder, studerar ständigt denna fräckhet.
Fräckt är det även att företrädare för landet Sverige inte tar i detta, inga journalister, inga politiker, inga meteorologer etc
Vad är det för något de sprutar ut, Vem är det och Varför görs detta???

trackback
15 augusti 2013 kl 16:20

http://www.bofigo.com/evde-guvenlik-urunleri-kat440.html

Chemtrails över Skåne diskuteras med flygledare – kan vara uppvisningsflygplan…

Plamen Najdenov
Plamen Najdenov
Gäst
5 april 2017 kl 13:35

Jag ska titta lite närmare på detta. Spontant kan jag säga att de spår man ser efter uppvisningsflygplan kommer från rökgeneratorer och är vit rök som produceras genom att man hettar upp en speciell olja, som inte får vara giftig, påverka miljön, etc:
http://www.warteraviation.com/smoke-oil-the-essence-of-every-air-show/?lang=en

Men den röken förblir inte synlig en längre stund. Det jag tänker på först är flygtrafik som väntar på att få tillstånd att landa. Ibland händer det att flygplan får “stå i kö” i luften för att få landa och då cirkulerar de omkring i luften så som videon beskriver. Inte säkert att flygledaren som svarade i telefonen kände till detta.

ANITA
Gäst
5 april 2017 kl 17:00

http://www.geoegineeringwatch.com – det du inte vet kan du lära dig på denna ‘sight’.
Du kan lyssna/titta på videor där hela kommuner har insjuknat p g a chemtrails
Där naturen tar skada, träden dör, fisken i havet dör, sälar, delfiner, och andra sjölevande varelser spolas upp på land…och dör
Själv tror jag att detta har att göra med att Amerika ‘skall kontrollera vädret 2025’ om ingen stoppar dem.

Birgit
Birgit
6 april 2017 kl 13:47

Anita, du har fullständig rätt. Det är numera en öppen ” hemlighet” att Amerika resp the deep state där, skall ha fullständig kontroll över vädret 2025. med detta kan länderna utpressas att följer det som dikteras.
Intressant läsning är kommentarerna, i rätt svensk anda ifrågasätter man, det som är uppenbar oftast lite påläst. Att regeringen är involverat är helt klar för det är säkert inte bara svenska flygplan. I Norrland förekommer trails för det mesta kort innan ett regnvädret kommer så att skiten verkligen kommer ned på jorden. Insatta personer i Amerika rekommenderar att spola av sig när man har varit utsatt för regn http://FreshandAlive.com. Kanske en gammal hederlig paraply hjälper, men dock inte djuren och planter. Det har i samband med detta redan uppstått en ny mystisk sjukdom: Morgellum Syndrom. Sålänge man bara diskutera och undrar om det man ser är sant är makthavare i säkerhet. Jag undrar när man i Sverige reagerar? Att tillåter geoengineering som har pågått sedan 60 talet är ett brott mot mänskligheten och bör straffas som sådan.

Plamen Najdenov
Plamen Najdenov
Gäst
6 april 2017 kl 17:47

Nu har jag tittat på videon. Den visar allt möjligt och jag vet inte om den visar något klipp från den verkliga händelsen. Jag tror inte det.

Videon visar bilder på flygplan som ska illustrera besprutning men är vanliga fenomen. Det ska jag kommentera senare.

Mannen i telefonen säger att han är i nordvästra Skåne. Det finns en stor flygflottilj där – F 10 i Ängelholm – så det han kan ha sett är en militärövning. Vanligtvis är militären noga med att undvika luftskikt där kondensstrimmor bildas därför att det avslöjar flygplanen. Piloterna informeras om var dessa luftskikt finns innan sina uppdrag men kanske inte den här gången. Det beror på vad man övar.

Alternativet är köbildning i luften, i väntan på landningstillstånd. Det finns flera stora flygplatser i närheten (set med flygets ögon) som Malmö och Kastrup.

Mannen oroas för sig själv och sina barn och det är problemet med detta rykte – det skrämmer människor helt i onödan, medan andra tjänar pengar på att hålla liv i det genom att ständigt förnya anledningarna till denna “besprutning”.

Besprutning i illasinnat syfte eller för att påverka något på marken görs från låg höjd. Exempel är avlövningsmedlet Agent Orange som amerikanerna använde under Vietnamkriget i mitten av 60-talet. Syftet var att “göra vegetationen glesare och på så sätt komma åt gömda gerillaförband” som Wikipedia beskriver här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

Det som hände var att de soldater som hanterade ämnet blev sjuka med men för livet, det orsakade missbildningar hos foster hos gravida vietnamesiskor (vet inte om det är bevisat) samtidigt som det inte var speciellt effektivt. Och det är ett annat argument mot ryktet om chemtrails – de som håller på med det blir själva offer för detta.

Plamen Najdenov
Plamen Najdenov
Gäst
6 april 2017 kl 17:49

@ Anita, länken leder till en sajt med en lång reklam som jag inte tänker vänta ut. Jag tror nämligen inte att dessa människor och deras miljö är påverkade av chemtrails. Ryktet om chemtrails gäller lika mycket Sverige och vi har inte några sådana problem som du beskriver.

Här är en bild från en rapport som beskriver hur täckningen med kondensstrimmor från flygtrafik ser ut. Rapporten heter “Aircraft Contrails Factsheet” och finns att hämta på Internet som PDF. Bilden är från 1992, så den är gammal men visar tydligt att kondensstrimmorna finns över den industrialiserade världen och inte över hela jordklotet.

http://hem.bredband.net/planaj5/contrail_coverage_1992.jpg

De problem som chemtrails ställer till med enligt dig borde finnas over hela Europa, speciellt Centraleuropa. Tyskland är ett land som är mycket noga med bevakningen av miljön och därifrån finns inga sådana rapporter.

Jag misstänker att det du refererar till är orsakat av giftutsläpp på marken. Kan vara någon industri, kan vara nedgrävda gifter som har urlakats och läkt ut i vatten och mark.

Det är också det stora problemet med ryktena om chemtrails. Folk söker lösningar upp i himlen och missar de verkliga problemen. De som håller liv i ryktet medverkar till denna förvirring.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
6 april 2017 kl 18:55

Plamen Najdenov, det verkar som om ditt mål är att kommentera efter samtliga artiklar som avhandlar aerosoler odyl i luften. Jag tror iofs ditt budskap i dina hittills 29 kommentarer redan gått fram. /red

Plamen Najdenov
Plamen Najdenov
Gäst
6 april 2017 kl 19:04

Och vad menar redaktören med det? Ska jag lägga av? Det kan jag göra, men jag har inget budskap – bara kunskaper att förmedla, så att flera inte faller i den här fällan.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
6 april 2017 kl 20:47

@ Redaktörn

Jag har skrivit ett antal inlägg mot den här människan som “inte har nåt budskap- bara kunskap”. Skrattretande genomskinlig.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
6 april 2017 kl 22:08

Plamen, jag menar att jag inte tror att du har svar på alla frågor som berör aerosoler. Börjar du dominera debatterna efter alla artiklar om aerosoler blir det inte bra. Hoppas du förstår det. Återigen, du har inte alla svar och du har inte all nödvändig kunskap. Det har bara “Gud”… 😉 / red

Plamen Najdenov
Plamen Najdenov
Gäst
6 april 2017 kl 22:10

@ Kenneth Thorberg, du har ilsknat till därför att jag håller på att spräcka den här bubblan. Redaktören tycks också bli nervös. Ni får väl fortsätta leva med era vanföreställningar och vägra ta till er sakkunskap. Jag bryr mig inte och lämnar det här.

Men frågan är vad ni kan göra med er övertygelse. Ni kan inte rösta på ett parti som är mot “chemtrails”. Ni kan inte hitta och stoppa källorna eftersom det inte finns några. Ni kan inte fly till en annan planet. Ni slåss mot väderkvarnar. Ni skrämmer folk och kanske också er själva men har ingen utväg och inga lösningar därför detta är hjärnspöken.

Tack för mig.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
6 april 2017 kl 22:27

Tack för din åsikt.

Mayne Sundewall Hopkins
7 april 2017 kl 00:24

Vi tycks ha lika många ‘uppvisningsflygningar’, med strimmor, rutmönster, dis och slöjor etc., i UK som i SE – och dagligen. Förresten är epitetet ‘konspirationsteoretiker’ numera en komplimang. 😉