Åsa Runander (C) varnar för chemtrails – Almedalen 2014

17

Åsa Runander från Centerpartiet varnar för chemtrails undet Almedalsveckan 2014 i Visby, Gotland. Bild och intervju av Nyheter24.


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelNy innovativ tandlagningsmetod ersätter snart borrandet
Nästa artikelGliese 832c – en av de mest jordlika planeterna som någonsin upptäckts
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
17 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Helén.S
Helén.S
Gäst
1 juli 2014 kl 00:07

Heja
Åsa Runander !

Kämpa på VI måste ALLA KÄMPA på för
att rå på den hårda nakna & uppenbara sanningen,
för att få till stånd en slutlig förändring ! ! !
Våga se / Våga titta upp / Look Up !

Titta gärna på:
http://www.skyderalert.com/
“Look Up” new 110 minute film narrated by William Baldwin now available on DVD
Help get the word out on the most serious issue humanity faces today.
eller
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/166125/LOOK_UP__New_Full_Documentary_Chemtrails_GeoEngineering__Weather_MOD_Must_Watch/

Tack Nyheter24 för att ni vågade fullfölja intervjun!
Och Tack NewsVoice för att ni la upp denna!

Anita
Gäst
1 juli 2014 kl 09:02

Många tror dig helt plötsligt vara pollenallergiker, orsaken är troligtvis chemtrails. Det blir en överbelastning av våra kroppar.

Thomas
Thomas
Gäst
Reply to  Anita
1 juli 2014 kl 15:53

Ja, samt gifter och kemikalierna i maten och vattnet.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
1 juli 2014 kl 09:51

Vi har en ny lag om brott mot mänskligheten i kraft. Den kan ju även omfatta företagsledningar förutom politiker. Efter som t.ex. Boeing kan släcka ned flygmotorer på distans och inte gör det så blir man ju delaktig i miljöbrott i avsikt att skada allt liv.

Kim Jong Il
Kim Jong Il
Gäst
Reply to  Åke i Sörmland
1 juli 2014 kl 12:10

“Boeing kan släcka ned flygmotorer på distans” – förklara gärna mer vad du menar och vad du baserar det på, för det är helt enkelt inte sant.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Åke i Sörmland
1 juli 2014 kl 19:00

Trådlösa nätverk lär användas för intern reglering av moderna flygplans funktioner.
Om det är riktigt går det ju att fjärrstyra om man har tillräckligt stark signal.
Dessutom finns ju säkerhetsaspekten att man vill kunna ta över kontrollen av ett flygplan som blivit kapat eller om piloterna tuppat av. Det verkar därför tänkbart att det är sant att de kan fjärrstyras. Det förekom fö redan under andra världskriget att man fjärrstyrde flygplan mha en tvkamera monterad på pilotens plats. Planen fullastade med sprängämnen startades med piloter som sedan hoppade ur. Sen fjärrstyrdes de mot målet av ett annat plan. Ett sånt plan smet och kraschade i Bohuslän. I ett annat sånt flygplan dödades john f kennedys storebror.

Stella
Gäst
Reply to  Åke i Sörmland
7 juli 2014 kl 13:42

Ehh…? Fjärrstyrning av flygplan är väl för böfvelen inget nytt!?! Från små miniatyrflygplan till dagens drönare har stegen bl a gått över fjärrstyrning vid testning av nya flygplansmodeller. Så, Kim Jong Il, den får du nog ta tillbaka och tugga lite extra på själv innan du återkommer, va? Tekniken finns. Vad den används till och på vilka grunder är en helt annan fråga.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
1 juli 2014 kl 19:36

Torkel
Låt mig hypotetiskt anta att vi diskuterar klimatkontroll genom partikelutsläpp i atmosfären. Du är för otydlig för att jag skall orka kolla din länk. Edward Teller föreslog 1997 (kanske optimistiskt) att för en grads temperaturändring globalt räcker utsläpp av 1 miljon ton partiklar /år första året och 20% av detta därefter eftersom de inte försvinner genast. Militära tankflygplan kan ta mellan 70 och 130 ton. Då räcker 30 plan med en uppstigning per dag året runt första året och 6 plan för fortsättningen.
Detta var bara ett principiellt resonemang för att exemplifiera numeriska data. Jag påstår inte att detta pågår. Om precis ett sånt projekt pågick skulle det nog vara fullt möjligt att smyga med det eftersom det finns så mycket annan trafik.

Jocke
Jocke
Gäst
3 juli 2014 kl 10:19

När jag googlar ‘ åsa runander chemtrails’ får jag upp:
‘Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa.’
???

Det var väldigt tyst i gammel media om detta. För några år sen så var det en politiker som tog upp 9/11 på sin blog och då blev det ett jäkla liv, så pass att några dagar efter gick han ut och bad om ursäkt för sina åsikter.

Score Fuxxon
Score Fuxxon
Gäst
Reply to  Jocke
12 september 2014 kl 14:32

“‘Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa.’
???”

Om man som individ hör av sig till google och ber dem radera vissa sökresultat på ens namn, så måste de enligt datalagstiftningen lyda och göra det.

Red
Red
Gäst
6 juli 2014 kl 23:27

Sydsvenskan: ”Chemtrails”-teoretiker hoppas på Annie Lööf

Val 2014. Åsa Runander är riksdagskandidat för Centerpartiet i Skåne. I Almedalen har hon uppmärksammats för sitt kampanj mot ”Chemtrails”, en teori om flygplansstreck i himlen. Nu hoppas hon på partiledare Annie Lööfs stöd.

http://www.sydsvenskan.se/val2014/chemtrails-teoretiker-hoppas-pa-annie-loof/

Martin
Martin
Gäst
7 juli 2014 kl 10:34

Pinsamt är ordet!

Finns det ingen källkritik längre. Tror Åsa skulle må bra av att skaffa sig en utbildning och lära sig att se kritiskt på information och inte bara tro allt hon ser och läser.

Stella
Gäst
Reply to  Martin
7 juli 2014 kl 13:43

Inte ett dugg pinsamt. Demokrati och vetenskap fungerar så här. Man tänker och spekulerar, tar fram teorier och testar dem. Att sätta stopp i den processen är diktatur.

A.vikström
A.vikström
Gäst
3 januari 2017 kl 23:55
Ulf M
Ulf M
18 april 2017 kl 12:45

Boeing kan inte släcka ner jetmotorer på distans. Det kan bara vi själva göra vid behov.

Visst kan man fjärrstyra plan men inte som beskrivs här. Man har använt metoden på stora plan för att kunna utföra kontrollerade krascher exempelvis. Ingen kan ta över planen utifrån iaf.

Ännu har iaf inte någon bild på ett chemtrailsflygplan kunnat påvisas trots att alla kvarliggande K-strimmor sägs vara just chemtrails. Då måste det finnas tusentals av dessa chemflygplan.

En klurig detalj är att alla, som i 100%, av jetplanen kan av och till lämna kvardröjande k-strimmor efter sig.

Chemtrails är bara en “hoax” som man säger i Amerika.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Ulf M
18 april 2017 kl 18:34

Oavsett vad som är sant så är dina påståenden övertalningsargument utan substans.
Jämför kvardröjande k-strimmor från 70-talet före de nya motorernas utbredning med motsvarande nu. Många har minnesbilden att dom inte fanns förr utan skingrades snabbare. Faktorer som kan förklara skillnaden förutom avsikligt alstrande skulle kunna vara
* att renare motorer ger mer kvardröjande strimmor tex därför att motorerna drar in mer fukt genom sin (effektivare) konstruktion. Konstruktörerna eftersträvade ju att det skulle vara långsammare mer voluminöst utblås för att inte onödig kinetisk energi skulle alstras. Följaktligen lämnar effektivare motorer isf oftare orörligare fukt efter sig. Låter som en skillnad med potentiell betydelse jmf med äldre plan.
Och/eller alstrar mindre total mängd sot men så fördelat att det ändå blir effektivare iskristallbildning.
Och/eller att luften innehåller mer partiklar nu än förr vilka tjänar som effektiva kondensationskärnor oavsett fuktens och partiklarnas ursprung.
Ang fly by wireless…
Ingen kan hacka sig in i datorer utifrån heller eller hur.
Och det finns inga hemliga bakdörrar i mjukvara och hårdvara i vida spridda produkter heller eller hur 🙂 … det visade sig efter 20 år att det hela tiden fanns bakdörrar i det mesta. Hårddiskar hade redan från fabriken sånt oavsett vad man trodde sig ha installerat eller raderat.
Det finns möjlighet att ta över kontrollen utifrån i flygplan just av säkerhetsskäl såg jag nämnt ngnstans. Och det vet du nog. Verkar rimligt eftersom det i händelse av kapare eller sjukdom hos personal då går att motverka katastrofer. Troligen omöjligt för outsiders att utnyttja. Map outsiders instämmer jag i att det nog är säkert. Men det finns andra än outsiders…

Illwill
Illwill
Gäst
30 augusti 2017 kl 01:51

I see crazy people…

För de som undrar så kan kolloidalt silver lösa era problem med chemtrails (det botar även allt från cancer till AIDS, men reptilmänniskorna och utomjordingarna vill inte att folket ska veta detta…men nu har jag berättat det, och som det slumpar sig så säljer jag även kolloidalt silver för bara några hundralappar per deciliter! Kontakta mig på för mer information)