Stöd NewsVoice så att vi säkrar verksamheten tom juni!

34%

34.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat. Stöd kampanjen via Swish 123 530 2005 eller donera på ett annat sätt. Det smartaste för företag är att annonsera.

Redaktören om NewsVoice, media, Sverige och individens engagemang

publicerad 24 juli 2014
- Henrik G
Torbjörn Sassersson 21 juli 2014

Mikael Cromsjö intervjuar redaktören Torbjörn Sassersson om media, NewsVoice, samhällsengagemang och vad som krävs av svenskarna för att Sverige ska få behålla sitt goda rykte uppbyggt av äldre generationer.

Intervjuns innehåll

  • Varför startade Torbjörn Sassersson NewsVoice
  • Ekonomiska motiv bakom det mesta som händer i världen
  • NewsVoice försöker inta ett fågelperspektiv och ta med internationella vinklar bortom det politiskt korrekta träsket
  • Läsarnas kommentarer (engagemang) lika viktiga som artiklarna
  • Med bättre information och ett mer sanningsenligt media blir vi alla bättre beslutsfattare
  • Vi behöver nå insiksdjupet som tar oss ur komfortzonen
  • Kort om vart samhället och journalistiken är på väg
  • Svenskarna måste engagera sig mycket mer i Sverige och världen
  • Sverige inte längre en förebild. Sveriges rykte vilar på gamla meriter.

Intervjun spelades in på norra Nåttarö med inslag från Muskö och Mysingen i Stockholms södra skärgård den 21 juli 2014. Båten som abonnerades heter Amalia, samma skuta som svenska journalistkåren hyrde när de rapporterade om ubåtsincidenten i Horsfjärden 1982.

Video och redigering: Mikael Cromsjö



Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq