Chemtrails, kondens, molnproduktion, vädermanipulation – vilken term är mest beskrivande?

116

aerosol

“This is the timeline no one in todays society has the patience to sit outside and watch for….one of the main reasons people blow off chemtrails as a tinfoil hat conspiracy. No patience. They dont see it happen. This is always a good picture to keep to explain what happens”. Eric Raines (källa)

Diskutera gärna denna typ av bildserier som tas över hela världen och sedan postas i de sociala medierna. Handlar det om galenskap att tolka detta som skapad molnighet? Är det bara en fantasi? Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Frågan är öppen.


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelVaccines – California to unleash a “medical civil war”
Nästa artikelAleksandra Geidäne: Inför praktik för samtliga gymnasieprogram
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
116 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
LarsJohanJerker
LarsJohanJerker
Gäst
28 april 2015 kl 23:53

“Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Bilderna måste vara fejkade och bara tanken på flygplan som sprutar ut kemikalier är bara fantasier för det står inget om det i expressen och inte i aftonbladet heller och teve skulle väl visa bilder i så fall så alltihopa måste ju vara bluff svenska regeringen skulle varna alla i sverige i så fall det fattar ju vemsom helst eller hur man är väl inte dum heller
Klok medborgare

JR
JR
Gäst
29 april 2015 kl 00:30

Rubriken sammanfattar det hela rätt bra, chemtrails i form av nano och mikropartiklar gör att fukt i atmosfären fäster på partiklarna och kondenserar så att det bildas moln. Man kan då styra vädret genom att solens ljus skärmas av så att temperaturen sjunker i ett bestämt område. Nackdelar blir det genom att man sprider ut aluminium som inte finns naturligt i sin metalliska form på jorden.

Roger
Roger
Gäst
29 april 2015 kl 01:24

Borde inte meteorologerna snart begripa att det inte är K-strimmor?

JR
JR
Gäst
29 april 2015 kl 09:58

Det är nog värre med den ökade ledningsförmågan i atmosfären så att EMP (elektromagnetisk puls) kan distribueras långa sträckor och även förstärkas så att flygplans manöver- och styrsystem slås ut.

Rascasse
Rascasse
Gäst
29 april 2015 kl 11:02

Detta med chemtrails är bland det tristaste och mest frustrerande man kan tänka sig. Inte nog med att himlen kan vara helt täckt som på bilderna ovan, men folk i allmänhet och politiker i synnerhet vägrar att konstatera att detta gigantiska projekt faktiskt förekommer. Enorma resurser tas i anspråk och resultatet kan inte vara annat än skadligt för allt levande, de enda som gynnas är den psykopatiska depopulations agendan som NWO och dess militärer bedriver.

SAO har såvitt jag vet inte tordats ta med ordet i sin ordbok. Tycks även vara så att folk i allmänhet är rädda för att ta det i bruk. Nu undrar jag om chemtrails är lika vanliga över Ryssland? Kan någon som vet eller har sett något på Rysslands himmel kommentera? Skulle det vara så, att chemtrails är lika vanliga i Ryssland så ligger det nära till hands att dra slutsatsen att öst och väst, bakom ridåerna ligger i samma säng och att den nuvarande antiryss propagandan mestadels är fejk precis som hela det kalla kriget tycks ha varit.

G.Bengtsson
G.Bengtsson
Gäst
29 april 2015 kl 12:28

Frånsett en del andra påståenden vill jag påpeka att Aluminium förvandlat till nano-partiklar omöjligen kan vara metallisk. Den kommer oundvikligen att förvandlas till Aluminiumoxid som jordskorpan består av till ca: 8 %. Att detta på något vis skulle förstärka EMP är felaktigt. En ökad ledningsförmåga i atmosfären skulle snarare dämpa än förstärka effekterna av EMP. Dessa effekter är tillräckligt förfärliga ändå och vitsen med detta vapen är ju att kunna “bestråla” en noggrant avgränsad yta som man vill slå ut.

Johan
Johan
Gäst
29 april 2015 kl 13:48

Det är bariumet som leder till ökad ledningsförmåga och inte aluminiumet.

Hade det varit vattenånga som sprids av planen “contrails” så hade den snabbt förångats på den höjden. Listan är lång på patent för moln-bildning och aerosoler.

http://www.geoengineeringwatch.org/an-extensive-list-of-patents/

LarsJohanJerker
LarsJohanJerker
Gäst
29 april 2015 kl 13:58

Ni får det ju nästan låta som aftonbladet och andra pålitliga källor mörkar sanningen. Att ni inte skäms!!

Johan
Johan
Gäst
29 april 2015 kl 14:09
Anita
Gäst
29 april 2015 kl 15:57

Jag skulle vilja veta hur det gick för demonstranterna i Stockholm den 25 april. Hur många kom och ledde det till några skriverier i dagspressen, eller visning i TV. Har någon ett besked?
I morgon ska jag ägna dagen åt Chemtrails på facebook. Alla mina vänner ska få veta vad det egentligen handlar om, för de vet inte, tror inte att det existerar.

LarsJohanJerker
LarsJohanJerker
Gäst
29 april 2015 kl 17:47

Johan
JAG TROR, JAG TROR – bara du lovar att inte slå mej!!

Ivan Björn
29 april 2015 kl 19:53

Jag skulle vilja bidra med två länkar. Den första länken behandlar en klinik i Tyskland som renar blod och tar upp problematiken med aluminium i chemtrails och i vacciner: http://ivansbj.blogspot.se/2015/04/smart-meters-emr-health-crisis-of-our.html

Den andra länken är en översättning från en intervju på Tv8 i Spanien: http://ivansbj.blogspot.se/2014/01/debatt-om-chemtrails-pa-tv8-i-spanien.html

Bilderna ovan är typiska. Här i Västra Götaland där jag bor är det sällan solig. Även om det börjar med sol på morgonen så bredder sig ut den mjöliga hinna på himlen och täcker solen ofta. Det brukar blåsa kalla vindar och temperaturen sänks med ca 5 grader mot om det var sol. Om detta kan man läsa på min blogg under titeln: En Tysk dokumentär om chemtrails: Trojanische Wolken

För inte så länge sen sa de på radio att svenska och amerikanska forskare har kommit fram till slutsats att permafrost i norr inte smälter och att det kommer att ta upp till hundratals år innan något händer. De sa inte att detta beror på att temperaturen är sänkt tack vare reducerad solstrålning på grund av chemtrails. Istället fokuserade de genast på människan som är det största hotet med CO2 utsläpp.
När något inte smälter så måste det väl bero på att temperaturen har sjunkit. Varför den har sjunkit vet vi upplysta. Men etablissemanget med forskare och politiker tittar förmodligen aldrig upp. De är tydligen bara intresserade av att behålla livet och leva gott.

Illuminaternas dom vid avslöjandet är nämligen obarmhärtigt. De har flera redskap. Offentligt förlöjligande, mobbning, sparken, strypning av tillgångar, bestrålning med skalärvapen som ger sjukdomar, på konstgjort väg framkallade hjärtinfarkter eller en avrättning.

Eller så dränker eller torkar de ut hela stater med hjälp av chemtrails och HAARP vilket leder till instabilitet

Johan
Johan
Gäst
29 april 2015 kl 21:07

Jag vill tacka Wille för några fina bilder på en faktisk blå himmel.

Problemet att få en riktigt blå himmel är diset som så ofta finns där. Även om det är klart är inte himlen riktigt blå utan blå med dis.

Redhawk
Redhawk
29 april 2015 kl 21:18

Hær i Norge kjør man mest Chemtrails på tidigt morgon eller på natten, vilket ær mer førunderligt om man vill förhindre oppværmning, då jorden kylas av på natten nær det ær klar himmel.
Får inntryk att man vill skapa värme før att smälter arktis, det lær ju finnes mye under isen å hente.
Det andra ær sikkert som næmnd vædermodifikasjon, med risk till utpressning av statene som inte gjør, som man vill og eller befolkningsminskning genom förgiftning. I Norge ær man ännu mer uvetande en i Sverige, det ær få som tittar opp mot himmelen.
Tänkte på California som under mange år har hat problem med chemtrails, der man også har kunnat analysere nedfallet. De drabbes noe av tørke og vannbrist, en följd av dette? Det er rart at hele mænskleligheten hålles i schack av ca 10.000 mænnisker, men troligen for mange medløpere som har en førdel.

Ivan Björn
29 april 2015 kl 22:55

Du är på rätt spår Redhawk när du säger att de vill smälta ner isen på Arktis och den konstgjord framkallade torkan i Kalifornien.

Rascasse
Rascasse
Gäst
29 april 2015 kl 23:35

Den stora frågan är: Av vilken anledning sprids dessa aerosoler, eller chemtrails? Spekulationerna går vida och listor på anledning kan bli långa. Ska vi tro på det som sägs? Eller finns det någon annan huvudanledning. Miitt stora huvudbry har varit kostnaderna för detta. Men, å andra sidan kanske verksamheten rent av går med vinst, eller kanske åtminstonde är kostnads effektiv om syftet är att göra sig av med toxiska biprodukter från det militärindustriella komplexet.
Det är Miles Mathis som slänger in denna brasklapp. I sitt senaste alster “On Chemtrails and Other Topics” http://mileswmathis.com/chem2.pdf spekulerar han över detta och visar bl.a. att, citat:

“In fact, this interpretation of chemtrails is confirmed by the first site that come up on a search for “chemical composition of chemtrails.” There we are told,
Laboratory examination of those chemicals found that they were manufacturing wastes from military, industry, and biowarfare substances.”

Värd att läsa. Det är den andra hälften som handlar om detta mens den första är om annat. Men det verkar som att han bestämt sig för att undersöka detta med chemtrails närmare i en kommande utredning.

Verkade vid första anblick vara en knasig teori. Men, efter lite eftertanke så skulle det mycket väl kunna vara själva grundbulten till gåtan om chemtrails.

Anita
Gäst
30 april 2015 kl 13:34

Chemtrails och dess resultat ser jag nästan varje dag, och det på en plats som är en drömdestination för soldyrkare. Diset ligger över himlen.

När jag läser om problemen med de sjukdomar som följer så slår det mig att detta är ju symptomen på KOL. Kol har ju mig veterligen inte ‘funnits’ i samma utsträckning som de vanligaste sjukdomarna vi känner till. Det har ju i alla fall inte talats/skrivits om den, som de senaste 10-15 åren. När jag ser det beskrivet i bifogade, intressanta, länk så är det ju bara att konstatera att orsaken förmodligen är chemtrails.

http://chemtrailsplanet.net/2015/03/31/chemtrails-over-las-vegas-reported-as-biological-attack/

Johan
Johan
Gäst
30 april 2015 kl 22:32

Skälen till chemtrails kan vara många. Det är viktigt att inte snöa in alltför mycket i värför eftersom folk som kritiserar chemtrails hänger upp sej på värför istället för att dom faktiskt finns.
Jordprover, barkprover och vattenprover visar på aluminium, barium & strontium i höga mängder.
Jordprovet tagna utanför ett hus och under ett hus skiljer sej 3000ggr. Prover tagna på 2400m höjd visar på aluminiumvärden 120.000ggr över normalt.

Redhawk
Redhawk
30 april 2015 kl 23:58

Detta är riktig Johan! Vi behöver inte diskutera mera varför, det är bara en avledningsmanöver, det som är viktig är att det handlar om mycket skadliga chemikalier vars långtidsverkan vi inte riktig vet men sannerligen är de inte hälsosamt för allt levande. Befolkningen måste kräva av politiker att de stoppar detta vansinne eller vi anmäler de inför polisen. Även om detta kan vara en tandlös tiger så kan detta ger en skrämselskott som bryter opp den tysta muren.Som jag tidigare nämnde finns en International Tribunal into crèmes of church and state. De bildades ” as a Lawful Citizens Tribunal of Conscience” september 15, 2012 in Bruessel.
” Natural and Customary Law allows for the establishment of popular courts of justice when the existing legal and governmental authorities are subverting the law and justice, or aiding those who do. Common law arose historically to upphold the liberties of the people against tyrants, wether religious or secular, and accordingly, has universal jurisdiktion when convened as a jury court by more than twelve duly sworn men and women.
Se också http://www.itccs.org eller beställ IBSN 9781496192462
Man ser att det händer något när befolkningen reagera. Man har t.ex startat att minska Fluor i dricksvatten i usa sedan det blivit offentlig hur skadlig det är.
Får ibland känsla att vi bara blir testat hur långt man kan gå med oss, om vi inte värjar oss dras snaran hårdare.

Ulf Martinsson
Ulf Martinsson
1 maj 2015 kl 06:56

Lustigt med så många som tror på något de inte har en susning om. Inga luftprov på chems är tagna, inga chemsflygplan är fotograferade på marken då alla dessa påstådda tusentals plan måste landa.

Jag som pilot har gjort dessa helt chemsfria k-strimmor i 26 år nu. Korta, långa o mitt emellan. Alla jetplan gör dessa strimmor, helt chemsfritt, under de rätta atmosfäriska förhållandena.

Tills att någon verkligen visar på riktiga plan som skall utföra dessa besprutningar så anser jag att “chemtrails” är en bluff. Ett bedrägeri bara. Lurar många som inte är tillräckligt insatta i problemet. Det lockar många stollar till sig också som , behändigt nog, tror sig från köksfönstret kunna ställa diagnos på en strimma på 10/12 tusen meters höjd bara på att se på dess längd. Som sagt, alla, alla jetplan gör långa strimmor då och då. Helt chemsfria alltså.

Rascasse
Rascasse
Gäst
1 maj 2015 kl 12:56

@Ulf
Du är nog inte den enda pilot som inte har en susning om vad som pågår. Googla efter bilder och andra bevis som nätet är fullt av. Orkar du inte det kanske du orkar trycka på denna länk https://www.youtube.com/watch?v=bSSWnXQsgOU

Ulf M
Ulf M
1 maj 2015 kl 20:12

Lustigt att du då lägger ut en film där ett plan flyger ut och in i fuktig luft så det kondenserar kring hela vingarna. Det har noll med sk “chemtrails” att göra om du nu trodde det.
Kanske du behöver fundera ett par varv till i ämnet.
Vad har du för erfarenheter av flyg egentligen? Någon alls? Förutom från Youtube då?

ivanbjorn
Gäst
1 maj 2015 kl 20:34

Ulf M: Rosalind Peterson har föreläst i FN också. Här finns en länk till det hon har att säga om chemtrails: https://newsvoice.se/2013/09/07/rosalind-peterson-the-chemtrails-cover-up/

Sen kan man förstås sätta sig in i ämnet utan att man är pilot. Man kan börja med att ställa sig följande frågor.

Varför konstaterar Rosalind Peterson skador på grödor och träd, förhöjda halter av aluminium i brunnarna. Rosalind Peterson har varit jordbruks skadereglerare så hon borde veta vad hon pratar om.

Varför har svenska kommuner slutat mäta aluminium, barium och stroncium i vatten?

Varför är GMO grödor aluminium resistenta?

Varför har en solpanel tillverkare vid namn Dane Wigington konstaterat att det är något fel med solen för att paneler är inte lika effektiva. Han började forska i detta och kom fram till att vi är chemtrails besprutade. Hans arbete kan man begrunda här: http://www.geoengineeringwatch.org

Varför finns det aluminium, stroncium och barium i vattenprover?

Varför konstaterar Dr. Dietrich Klinghardt som renar människoblod att vid analyser har det visat sig onormala halter av Aluminium 120 µg/l, Bly 0,9 µg/l, Kadmium 0,2 µg/l

Den höga alten av aluminium kan inte förklaras enbart med vacciner. Chemtrails är inblandad i detta i högsta grad.
Efter att man besprutar med chemtrails ökar andel aluminium i luften från tillåtna (i USA) 0,5 µg per liter luft upp till 3450 µg/l luft, det är 7 000 gånger mer än vad som är tillåtet.

Om Dr. Dietrich Klinghardt arbete kan man läsa på min blog.

Här sätter jag punkt. Jag tänker inte övertyga dig. Frågor får du ställa dig själv. Jag tänkte bara hjälpa till.

En; Allmänt kallad: LegeNet
1 maj 2015 kl 23:15

Rascasse, jag har glömt att tacka dig för länken du postade lite före midnatt den 29 april till “On Chemtrails and other topics” på Miles Williams Mathis konst-site, http://mileswmathis.com/chem2.pdf . Jag läste den genast och mina reflektioner är att Mathis spår är ett framkomligt sådant då det spåret bygger på vad alla människor känner till, människans girighet. Därför är det definitivt väl värt att spinna vidare på. Faktiskt kanske det enda spåret som har en chans att komma igenom myndighetsblockaden, en miljöskandal och mörkläggning. Och alla kan fatta det, inga mystiska program, ren och skär korruption.

Utöver det har jag naturligtvis den allra högsta respekt för författarens intelligens och tankeförmåga, han är helt unik i dag, ett universalgeni, konst, matematik, vetenskap o.s.v.. Det är nästan som Leonardo Da-Vinci hade återfötts. Jag har ju följt hans vetenskapsarbete några år. Helt fantastiskt. Som Jan Rosbäck skriver i en kommentar på min blogg utgående bl.a. från Mathis, “Vårt synliga universum består enbart av elektriska spinn på olika nivåer“. (#42 Jan Rosbäck 2015-04-02 11:51 i Ovetenskapsparadigmet tråden på Intelligentsians blockering, mycket om Mathis i den tråden.)

ulf m
ulf m
2 maj 2015 kl 00:41

Vore kul om ni som kan så mycket om detta ämne kunde visa på ett av alla dessa tusentals sprejande flygplan. Gärna även efter landning.

Rascasse
Rascasse
Gäst
2 maj 2015 kl 11:11

@Lege
Det är jag som skall tacka dig Lege för det var på din sajt jag hittade länken till Miles för sisådär fem till sju år sedan. Håller med dig, Miles är unik, så väloljad och full av integritet. Honom skulle dom behövt som president i USA. Hans utredande specialitet är att visa att händelser som påståtts ha ägt rum är fejkade och aldrig inträffat, nästan som Ulf här ovan, med den skillnaden att de slutsatser Miles drar i sitt utredande är mycket övertygande. Dessutom visar han hur enkelt det kan vara att peka ut fejkade händelser d.v.s. han räcker över en låda med verktyg som var och en kan exponera BS med.
Jomenvisst, jag tror han ligger mycket nära sanningen gällande Chemtrails, det handlar förmodligen om utspädning av miljöfarligt avfall plus en massa andra bieffekter och jag ser fram emot vad han kan visa i en kommande utredning. Din kommentar om den enda/bästa framkomliga vägen att få stopp på eländet, miljöskandalen, måste vara det naturliga brohuvudet som borde kunna etableras i matrisen beroende på hur många som går man ur huse när sanningen uppenbaras.

Ulf M
Ulf M
4 maj 2015 kl 12:26

Är det ingen som har bilder på alla chemsflygplan som ni menar finns? Inga? Borde finnas mängder.

Någon nämnde Rosalind Peterson som efter 10 års studier av fenomenet chemtrails har hittat noll,0, bevis för dess existens. Hon menar att det flygplan släpper ut är samma som jag hävdat, bara kondens.
http://youtu.be/zOXt0BTOTN0

Rascasse
Rascasse
Gäst
4 maj 2015 kl 12:41

Förstår inte varför jag eller någon annan ska göra efterforskningar för din skull. Här är en länk till 46 artiklar om chemtrails, bara och plugga på: http://www.checktheevidence.com/cms/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=20&Itemid=50

Erik
Gäst
4 maj 2015 kl 13:54

Kanske Toliken (SF-författaren) hade rätt igen? Släppte inte Sauron ut mängder med “chemtrails” i slutet av historien när han kände sig som mest hotad – nämligen misstanke om att någon försöker hota hans utökade maktambitioner störta honom och inta hans plats? Att någon kunde säga nej till den totala makten föresvävande inte i hans sinne.

Så sade Toliken om vår samtid: “I look to the est and look to the west. I see no Sauron but many descendants of Saruman.”

Saruman = en korrupt själ som törstar efter MAKT: Maken kan aldrig få nog.

Ulf M
Ulf M
4 maj 2015 kl 13:59

Lustigt att ingen har bilder på dessa plan. Bara bilder på kondensstrimmor.
Alla, alla, jetplan lämnar k-strimmor efter sig. Själv kommer jag att försöka göra fyra stycken idag över Sverige. Om de nu syns alltså. Helt chemsfria™ då!

Tycker ni tror på väldigt vaga fakta. Noll i mina ögon, men, jag har ju bara flugit och gjort dessa strimmor i över 25 år.
Ni verkar ha mest kunskap från fejkfilmer från Youtube. Lite skillnad.

Anita
Gäst
4 maj 2015 kl 18:42

geoengineeringwatch.org/shocking-video-of-climate-engineering-assault/
http://www.geoengineeringwatch.org/dueling-spray-jets-over-baghdad/
http://www.geoengineeringwatch.org/the-insider-chemtrails-kc-10-sprayer-air-to-air-the-proof-%E2%9C%88/
http://www.geoengineeringwatch.org/aerosol-spraying-jet-nearly-collides-with-oncoming-aircraft/
http://www.geoengineeringwatch.org/undeniable-footage-of-jet-aircraft-spraying/

Till ULF M – De flesta av oss som känner till chemtrails har sett de här planen redan, men eftersom du verkar helt ovetande och bara vill se flygplan så har du här 5 varianter med samma ‘shit’ i tankarna. Du kan ju lära dig lite om du stannar på geoengineringwatch sida och lär dig lite om vad som händer i världen. Du kunde kanske titta ut genom ditt flygplansfönster nån gång så kanske du t o m får se ett plan i aktion. Och nästa gång du går in på den här sidan…var inte en sån dj—–la översittartyp! Ingen gillar sånt!!!

Ulf M
Ulf M
7 maj 2015 kl 12:51

Ja du.
Ang dina länkar.

1. En B747 kör om en B737. Båda lämnar vanliga k-strimmor efter sig.
2. KC10 flyger i fuktig luft där man för vake induced kondensation. Inga chemtrails.
3. Ett plan med k-strimma och ett mindre plan på helt annan höjd utan k-strimma. Ingen risk för krock.
4. En möjlig A340 med fyra k-strimmor som flyger i varierande fuktig luft. Därav den brutna kondenseringen. Ingen chemtrailbesprutning där heller.

Inte illa. 4 fel av 4 möjliga. Jag har nog sett ut betydligt mer än vad du själv har. Annars hade du inte gjort dessa tabbar.
Jag förstår att det inte är lätt för många att veta vad som är verklighet eller vad som är desinformation från sidor som geoenginering m.fl.

Alltså, du har med dessa fulmer visat svart på vitt att du inte vet vad du pratar om i detta ämne. Jag undrar vad du vill med filmer som dessa? Vill du lura folk eller är du rent av bara lurad själv?

Mvh Ulf M.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
7 maj 2015 kl 14:05

Ulf M
Du kommenterar en av dem som ger länkar ovan men ingen av de övriga. Det gör att man inte vet om du saknar motargument i övriga fall. Missförstå inte jag tycker det är bra att du tvingar fram en höjning av ribban som är låg på alla medier både etablerade och alternativa.
Jag tror inte att piloter i allmänhet har möjlighet att bedöma vad som finns i bränslet. En fysikbok för Usas 7-deklassare för tio år sen innehöll ett avsnitt om vanliga flygplan med påskrift ‘particle air’ och dessa sades spruta ut partiklar inblandade i bränslet för att kyla klimatet.
Följande länk innehåller en del bilder som är svåra att förklara som normala k-strimmar.
http://arthurzbygniew.blogspot.se/2010/03/weatherwars-chemtrails.html
exempel på bild
http://weatherwars.info/wp-content/uploads/2010/01/pv07.jpg
Vidare
Jag har en minnesbild av att k-strimmor tog slut på kortare distans förr. Jag minns att jag i yngre år blev besviken när de bara försvann. Senare har de börjat hänga kvar mycket längre.
Motorerna kanske producerar mindre mängd partiklar i vikt räknat har jag tidigare funderat men med en fördelning av mindre partikelstorlekar pga av bättre förbränning. Dvs mindre massa men likväl fler kondensationsfrön. Det skulle möjligen förklara varför k-strimmor hänger kvar har jag spekulerat för mig själv utan att veta. Så jag tar inget för givet beträffande vanliga trafikplan även om det är så att de ger mer kvardröjande k-strimmor nu.
I Usa har CO2’s växthuseffekt varit på tapeten av Edward Teller sedan 1957. 1997 publicerade han analys av hur mycket som krävdes för 1 grads kylning av atmosfären.
Översatt i tankplan av militär typ krävdes ungefär sex stycken dagliga tanktömningar globalt utom första året då det krävdes 30, sen tänker man sig tydligen att de sakta sjunker så att de behöver förnyas vart femte år.
Han analyserade också uppvärmning medelst andra partikeltyper.
Jag tar inte upp alla övriga aspekter på vad partiklarna kan användas till militärt och civilt.

Ulf M
Ulf M
9 maj 2015 kl 21:16

Hej Peter. Jag har inte tid och möjlighet att bemöta allt. För att ta det med flyg från förr så bodde jag i Gbg o Lysekil på somrarna. Jag var flygintresserad redan då så från 1970 och framåt så kommer jag ihåg att vissa strimmor låg kvar från horizont till horizont. Inget nytt alltså. Vad gäller strimmor så har jag flugit jet sedan 1989 och det har alltid varit så att dessa strimmor blir kvar länge då och då. Inget nytt där heller. Alla, alla, jetplan lämnar dessa kvarliggande strimmor när atmosfären är passande. Jag förstår eg inte all denna uppståndelse för att för mig som då är en av k-strimmornas tillverkare så är det varesig nytt eller har något med chems att göra. Masspsykos är det som ligger närmast till faktiskt. För att inte detta skall bli pajkastning så har jag nu många ggr frågat de som då tror på detta om vad de har som tyder/bevisar att chems finns. Det är alltså självutnämnda “experter” i chemsfrågan som jag pratat med via FB mm. Jag har då erhållit en stor mängd bilder och filmer från YT. Jag har då ofta med en gång sett att de hat tagit fel eller möjligen blivit lurade själva. De visar på tunnor ombord som skall innehålla dessa chems vilket de inte gör. Man visar på plan som flyger eller landar i fuktig luft och då hävdar man att kondensen är chems vilket också är fel. Så håller det på. Om och om igen. Ofta är det samma felaktigheter som dyker upp på olika ställen. Jag har ju då redan sett det mesta. Resultatet är att väldigt många som uttalar sig i denna chemsfrågan inte har de kunskaper eller ens på något sätt verkar veta vad som är normalt med flyg. Ändå uttalar man sig självsäkert utan kunskap. Ett stort misstag som ofta avslöjar dessa okunskaper är just att de tror att långa strimmor är bevis på chems, vilket det då inte är. Därmed reseras i stort sett hela deras världsbild i detta avseende. Det andra är att många inte tycks tro att moderna… Read more »

Kalle 01
Kalle 01
10 maj 2015 kl 01:28

@ Ulf
Var det du som i en annan tråd här på Newsvoice (som jag inte hittar tillbaka till) för några veckor sedan frågade om någon vet hur mycket vattenånga en B737, som förbränner 2000 kg bränsle per timme, släpper ut?

Ulf M
Ulf M
Reply to  Kalle 01
10 maj 2015 kl 05:28

Kalle 01
Kan vara så.
Ca 2500 kg vattenånga/timme. Därav tillskottet på höjd.

Kalle 01
Kalle 01
10 maj 2015 kl 01:40

@ Ivan Björn

“Varför har svenska kommuner slutat mäta aluminium, barium och stroncium i vatten?”
Berätta gärna mer, när slutade man med detta?

PS: Har själv börjat fundera på att skicka in regnvattenprov på analys men på omvägar fått höra att de laboratorier som gör vattenanalys inte längre vill befatta sig med att analysera förekomsten av aluminium, barium och strontium.

Kalle 01
Kalle 01
10 maj 2015 kl 10:26

Ulf:
Just det, c:a 2500 kg vattenånga per timme. Vid en marschfart på 800 km/h färdas planet 800 000 meter på en timme och per meter flygsträcka blir då ungefär 3 gram H2O. Planet släpper alltså ut totalt c:a 3 gram vattenågna per meter flygsträcka i de avgaser som virvlar ut ur flygplanets stora jetmunstycken och blandas med den omgivande luften i atmosfären. Denna ytterst ringa mängd vattenånga är snudd på försumbar och kan inte resultera i någon from av spår som är synliga från marken.

Men avgaser från flygplanens jetmotorer innehåller också en mycket stor mängd mikroskopiska partiklar som under vissa omständigheter kan fungera som kondensationskärnor för vattenångan i den omgivande atmosfären, varvid s.k. ”Persistent Contrails” kan bildas. Dessa contrails innehåller mångfallt mycket mer vatten (flera storleksordningar mer) än den lilla mängd som jetmotorerna släpper ut och kan därför ses på långt håll. Problemet är bara att det numera bildas strimmor efter flyplan under alla möjliga omständigheter, alltså även under omständigheter då förutsättningar för persistent contrails saknas. Det är helt enkelt nånting som inte stämmer.

Intressant nog så bidrar en del officiella organ, t ex SMHI, med lätt förenklade/vilseledande resonemang, till att sprida myten om att det är vattenångan från flygplansmotorerna som ger upphov till K-strimmor.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
11 maj 2015 kl 12:26

Ulf M
Jag är helt säker på att det pågår militära tillämpningar, men jag tror inget bestämt om trafikplan. De längre strimmor som även fanns förr var enligt min minnesbild mindre frekventa och de snabbt avklingande var mycket mer frekventa. Det kanske beror på att motorerna har renare förbränning och producerar fler små partiklar nu. Men något har i alla fall hänt. Om de förr producerade större partiklar skulle det kunna förklara varför de föll fortare och i så fall skulle kstrimmor skingras snabbare. Du säger inte om du håller med om att det var fler snabbt avklingande förr?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
11 maj 2015 kl 13:29

För klimatmanipulering +/- 1 grad dvs uppvärmning/kylning kan det räcka med ett rätt litet antal tömda militära tankplan/dygn och det kan dessutom ske över haven och ovan molnen på mulna dagar. I det fallet kan vilka partiklar som helst släppas ut och man har tekniskt sett större flexibilitet än i ett trafikflygplan. Samtidigt finns sen länge patent för att sprida partiklar från vanliga trafikplan, bla som ett sätt för varje enskild flygning att kompensera sina CO2 utsläpp med andra utsläpp.
Att prata om masspsykos utan att kommentera såna indikationer är inte seriöst.
Men Ulf M gör nytta som rensar i bruset.
Jag räknade en gång på hur mycket vikt/trafikflygplan som skulle krävas om alla plan hela tiden skulle dela på jobbet och det verkade vara rätt mycket föroreningar för bränslet. Så jag antog att i så fall skulle de nog hellre ha en separat tank och sådd efter förbränningsfasen.
Inte helt problemfritt att dölja och få alla att hålla tyst. I så fall vore det mer troligt att man hade ett selekt urval av plan och då skulle det konvergera mot metoden med militära tankplan. Ett skäl att utnyttja en otillräcklig del av det civila flyget kan vara att dölja var huvuddelen kommer ifrån och skapa uppriktig indignation från den civila sidan mot kritikerna. Splittringstaktik.

Ivan Björn
13 maj 2015 kl 12:52

Några “godbitar” ur min blogg.

Att behärska universum betyder att behärska världen. Från universum kan vi styra vädret, vi kan framkalla torka, översvämningar, ändra tidvatten, höja havsnivå, vända Golfströmmen och kyla ner atmosfären.

Lyndon B. Johnson USAs president 1963 till 1969

Hopi Indianer sa:
När tiden för upprensning på jorden närmar sig så kommer hela himmel att vara täckt med spindelnät

Redan i tidiga svartvita filmer förklarade man att spruta ut kemikalier är inget konstigt och att dessa lämnar på himmelen synliga spår efter sig

Fallande partiklar (aluminium) förorsakar skuggor som pekar uppåt. Detta händer p.g.a. den spegel under molntäcke som dessa partiklar utgör.

Tvivlare av chemtrails påstår att även under andra världskriget har det bildats spår efter flygplan. Vid närmare analys har det visat sig att de förvränger verkligheten. Chemtrails existerade redan då. Detta kan man se på följande sekvenser nedan. Redan då har man alltså ljugit om att det är kondensspår!
http://ivansbj.blogspot.se/2014/10/tysk-dokumentar-om-chemtrails.html

Amerikansk lag från 1997 tillåter tester med kemiska och biologiska medel på civilbefolkningen https://newsvoice.se/2014/08/02/amerikansk-lag-fran-1997-tillater-tester-med-kemiska-och-biologiska-medel-pa-civilbefolkningen/

Ivan Björn
13 maj 2015 kl 12:52

Dessa partiklar förorsakar att 20 % av solinstrålningen speglas bort. Temperaturen under dessa moln sänks med 5 grader.
P.g.a. den moderna satellit tekniken kan man stänga av och sätta på chemtrails besprutning utan att piloterna vet om det. Denna teknik använder man i första hand i civilt flyg. Speciella militära flygplan flygs av piloter som är bundna till tystnadsplikt. Dessa flygplan är omärkta och anonyma och flyger bortom godkända flygkorridorer. Efter två år av iakttagelser gjorde jag en undersökning och det har visat sig att 9 av 10 personer inte är kapabla till att se skillnad mellan vanliga moln och chemtrails moln. Ingen av dem kunde med egna ord beskriva vad det är de såg på himmelen. En total brist på medvetande om hur en naturlig himmel ser ut! Människor såg inte det ovanliga som utspelar sig över deras huvuden. Det största brottet som pågår i mänsklighetens historia fram till 2025 med otaliga ton tunga gifter och människor ser INGET!
Detta pågår varje dag framför våra ögon.

Efter två dagar av intensivt regnande har det i denna sjö bildats en sliskig film på vattenyta som vi lät analysera. Det har visat sig vara aluminium. I många fall har aluminium innehåll ökat med 50 000 %

http://ivansbj.blogspot.se/2014/10/tysk-dokumentar-om-chemtrails.html

http://ivansbj.blogspot.se/2014/08/chemtgrails-confermed-modern-jet.html

xmaverickx
xmaverickx
Gäst
28 maj 2015 kl 16:29

https://www.youtube.com/watch?v=5Xr-NKPXkjs
Jag skickade nyss ett mejl till (svenska) alzheimerförenigen där bland annat kommunisten Sven Wolter sitter i styrelsen som ersättare.
Och frågade om också de sponsras av aluminiumindustrin (och/eller Teflon, som Mat-Tina gör reklam för), och därför förnekar sambandet mellan aluminium och alzheimer.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
5 juni 2015 kl 13:26

I min lilla kuststad vid Östersjön har nu i två dagar 4,5 juni 2015 inte synts några plockepinnspår på himlen, som varit 50-talets klarblå. Knappast några flygplan heller, där det vanligen är en flygtrafikled.

Ulf M
Ulf M
5 juni 2015 kl 14:02

Kul att kommentaren ovan min visar på en helt klarblå himmel som på 50-talet.

Alltså ligger det inget permanent dis gjort av plan.

Chemtrails är ju så löjligt.

Själv skall jag snart “tillverka” två strimmor tor Medelhavet.
Får väl se om se blir liggande kvar.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Ulf M
6 juni 2015 kl 00:47

Ulf M
Vilken brist på logik från din sida. Du lockar folk att tro att inga kvantitativa hänsyn behövs.
Bara antingen/eller, inte hur länge väger du in. Man ser ju redan efter någon minut hur strimmor breddar sig alltmer. Har aldrig väntat ut enskilda strimmor men många timmar senare lär de nog vara svårare att uppfatta.
De slutar åka en längre tid och kanske efter flera timmar upplöses strimmorna som på 70-talet i många fall upplöstes redan på en minut.
Redan medan man fortfarande såg planen. Jag minns det för jag ville att strimmorna skulle vara kvar och blev besviken att de försvann så fort.
Det fanns nog inga jumbojet vid den tiden jag syftar på och det kan ju göra skillnad på mängden utblås men inte varaktigheten.
Och jag skyller inga civila piloter för att vara inblandade medvetet om det är tillsatser i bränslet.
Och jag påstår inte ens att det är annat än motororsakade partiklar för jag vet inte. Vet bara att det förändrats. Kanske är moderna motorer som tidigare sagt renare men skapar mindre partikelstorlek som håller sig svävande längre. Men ingen som vet såna detaljer har jag sett gå i svaromål. Så det är oklart vad som är orsaken. Och du bidrar inte konstruktivt genom ditt önsketänkande.
Det är också typiskt för dem som förnekar detta att aldrig låtsas om att tex E Teller publicerade protokoll för atmosfärskylning med partiklar – mängder av varianter.
100 ggr billigare åtgärd än minskning av CO2 utsläpp enligt Teller.
Ingen förnekare som hört talas om att vinsttänkande brukar vägas in?

Kalle 01
Kalle 01
9 juni 2015 kl 00:01

Åke:

“Knappast några flygplan heller, där det vanligen är flygtrafikled.”

– Troligen har planen flugit som vanligt i flygtrafikleden. Normalt upptäcker ögat inte ett flyplan på 10 000 m höjd om det inte lämnar någon strimma efter sig. Man kan kolla på Flightradar när ett plan passerar ovanför, speja i rätt riktning och försöka se planet samtidigt. Det går ofta bra att hitta planet när det flyger över om man har god syn. Man inser då att planet hade passerat helt obemärkt om man inte spejat ordentligt med blicken åt rätt håll vid rätt tillfälle. Bortsett från plan som nyligen startat eller är på väg att landa är det alltså bara de plan som lämnar en strimma efter sig som vi ser när vi tittar upp på himlen.

Perra J
Gäst
9 juni 2015 kl 08:53

Det är väl officiellt erkänt numera att detta – dvs Chemtrails – pågår?
Om vi utgår från att det här existerar, kan vi beakta den samtidiga pågående Global Worming-hysterin. Det framkommer alltfler bevis på att data manipuleras för att få mänskligheten att förfasas över uppvärmingen. Men verkligheten kan faktiskt vara motsatsen – att vi går mot en ny istid.
I takt med att folk inser att det faktiskt blir kallare, och att istäckena ökar, och det tillkännges att Chemtrails existerar, kan man (de) säga att “det är tack vare den massiva insatsen med Chemtrails, som vi nu lyckats stävja en annalkande planetär katastrof!”, och då måste alla länder i världen bespruta sina himlavalv i evinnerliga tider. Vad som egentligen sprutas ut går jag inte in på, men ser ni vilka pengar och vilken makt som ligger i det?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Perra J
9 juni 2015 kl 20:18

Fler än du har fört fram liknande tankar och Tellers dokument från 1997-98 innehöll också alternativ med partikelsådd som ger uppvärmning. Tror det krävdes lite mindre mängd av det i förslaget än för kylning. Men oddsen är nog högre för att istiden börjat än för att en måttlig uppvärmning pågår. Om de kyler med partiklar nu så kan de ju även överdriva betydelsen av det. Tex att de i verkligenheten påverkar temperaturen 0.1 grad men påstår 2 grader etc.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
9 juni 2015 kl 20:31

Ivan björns länk ovan till tysk dokumentär visar en bild med rubrik Australien 2012. Titta på den bilden alla tvivlare.

Perra J
Gäst
9 juni 2015 kl 20:44

Sannolikt är att det finns en modell här att använda på andra områden, som t ex vacciner:
När en sjukdom enligt verklig, sann statistik är i utdöende, blåser media tvärtom upp det som en stor hotande katastrof, och fejkad statistik visas för folket.
Och ett vaccin tas fram, massbesprutning av folk inleds – och när sjukdomem försvunnit (vilket den skulle ha gjort i vilket fall), uppvisas den sanna statistiken, bara med tillägget att “det var tack vare vaccinet”. Så startar man en mångmiljardindustri :-\
Det var kanske lite off-topic, men ibland kan det vara klargörande med ett exempel från ett annat område där samma princip tillämpas.