Chemtrails, kondens, molnproduktion, vädermanipulation – vilken term är mest beskrivande?

116

aerosol

“This is the timeline no one in todays society has the patience to sit outside and watch for….one of the main reasons people blow off chemtrails as a tinfoil hat conspiracy. No patience. They dont see it happen. This is always a good picture to keep to explain what happens”. Eric Raines (källa)

Diskutera gärna denna typ av bildserier som tas över hela världen och sedan postas i de sociala medierna. Handlar det om galenskap att tolka detta som skapad molnighet? Är det bara en fantasi? Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Frågan är öppen.


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
116 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Torbjörn Sassersson red.
Admin
20 september 2015 kl 01:21

Jag tror det är dags att avsluta diskussionerna om chemtrails på NewsVoice. Vi får återkomma om vi hittar något nytt av värde. Tack för kommentarerna. / red

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
20 september 2015 kl 00:38

Peter G
Det kanske är så att moderna high bypass turbofan motorer producerar mindre partiklar som absorberar mindre mycket mindre solljus. Men så länge fukthalten i lufthavet är subkritisk (mindre än 100% RH) så blir det ju ingen kondens (eller desublimering som det tydligen heter) alls på partiklarna oavsett hur små de är. Jag är känner mig inte övertygad att den blå himlen har försvunnit enbart på grund av effektivare flygmotorer, möjligen spelar tillsatser i bränslet också en roll. Att makten håller tyst brukar oftast bero på att makten har något att förlora på att säga anningen.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Kalle 01
20 september 2015 kl 00:45

Kalle01
Om det är 100% kondenserar/sublimerar det utan kondensations/sublimeringskärnor. Med kondensationskärnor sker det vid lägre fuktighet som jag har uppfattat det iaf.

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
20 september 2015 kl 00:01

Jerry lägger stor vikt vid den förbättrade förbränningen och de ultrarena avgaserna och det är lätt att man uppfattar den förbättrade förbränningen som huvudpoängen med high bypass turbofan tekniken. Men han säger faktiskt att motorns verkningsgrad ökat från 20% till 90% (inte 90% förbränning mot tidigare 20%).

Den förbättrade verkningsgraden uppnås ju på två sätt.
1) Fläkten levererar rikligt med luft till själva jetmotorn – turboladdning helt enkelt.
2) Värme från förbränningen får värma sekundärluften som därvid expanderar kraftigt och ger en rejält ökad skjuts när sekundärluften sprutar ut tillsammans med avgaserna ur det stora jetmunstycket (c:a 80% av den totala avgasmängden är bypass-luft).

Hur mycket den uppvärmda bypass-luften bidrar till att förbättra verkningsgraden och hur mycket turboladdningen bidrar framgår inte, men personligen tar jag uppgifterna om ultrarena avgaser med en nypa salt.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Kalle 01
20 september 2015 kl 00:39

Kalle01
90% verkningsgrad låter högt men jag har inte fördjupat mig så låt gå för det även om jag inte fattar varför bilmotorer inte har utvecklats mer isåf. Det Jerry behöver är ju ett mått på avgasmängden jmf med äldre maskiner. Men 90% måste vara nära den termodynamiska gränsen så differensen 100-90%=10% kan inte vara beroende av oförbrännt bränsle.
Det går inte att uppskatta mängden utan ytterligare data. Ultraren i betydelsen 100ggr mindre mängd avgaser verkar fullt möjligt. Allra helst som verkningsgraden gör att mindre bränsle krävs.
Men om partiklarna då är mycket mindre vilket också verkar rimligt så borde det bli varaktigare iskristaller.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
19 september 2015 kl 23:31

JR
Jerry nämnde 90% förbränning mot äldre motorers 20%
Men det handlade ju inte om verkningsgraden förstås… Men verkningsgraden relativt bränslets energiinnehåll måste i alla fall ha gått upp 4.5ggr

JR
JR
Gäst
19 september 2015 kl 13:15

Det är nog snarare så att den första artikeln av Jerry E Smith bara beskriver halva förloppet, något som den senare artikeln kompletterar. Planetens rotation kan jämföras med en inandning på dagen och en utandning på natten, förloppet förhindras av de föroreningar som virvlar omkring däruppe och sakta sjunker ner. Kommersiella flygbolag har antagligen tillgång till lågbudgetbränsle med tillsatser för att stå sej konkurrensen. Förbränningsmotorn har mer än hundra år på nacken och har hållits vid liv de senaste decennierna på grund av ”sunt ekonomiskt” tänkande som ofta går stick i stäv med sunt förnuft. Detta av en alltmer desperat oljebransch som håller på att gå i graven. Man kunde begränsa det värsta genom att införa hamnstatskontroller för flyget likadant som för sjöfarten där stickprov tas på bränslet och rejäla böter för bolaget om man kommer på dem. Militären blir politikers sak att hålla reda på.

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
19 september 2015 kl 10:23

Ulf M

Upplever att strimmor bildas efter trafikflygplan ungefär som du beskriver men jag förstår faktiskt inte varför. Du skriver ”Är den luften torr ser du korta strimmor men är den fuktigare så blir strimmorna långa, kvarliggande osv. – Borde vara enkelt att förstå.” Det är inte enkelt att förstå om du inte kan förklara varför det blir så. Persisten contrails bildas, precis som Bengt förklarat, när luften är ice super saturated (minusgrader och mer än 100% relativ fuktighet), inte annars. Men det är inte vad vi ser idag. Idag ser vi strimmor efter trafikflyget nästan jämnt, oavsett om luften är ice supersaturated eller ej, och strimmorna verkar variera med luftfuktigheten. Varför det blir så har du inte förklarat.

En möjlig förklaring, som JR också är inne på, är att det har med tillsatser i flygbränslet att göra. Om flygbränslet t ex innhåller en liten inblandning med trimetylaluminium så kommer flygplanets avgasspår att innehålla en mängd små aluminiumoxidpartiklar. Eftersom aluminiumoxidpartiklarna är hygroskopiska (Wikipedia: “Aluminium oxide is widely used to remove water from gas streams.”) kommer de att ta åt sig vattenånga ur den omgivande luften och den mängd vattenånga som partiklarna tar åt sig kommer att variera med fukthalten i den omgivande luften, oberoende av om luften är övermättad med vattenånga eller ej. Här har du en fullt möjlig förklaring till det vi ser.

Kanske är det så här det går till och kanske vet Jerry E Smith precis vad det är fråga om (fast han väljer att inte berätta hela sanningen) när han skriver:” New fuel was formulated to run cleaner in these new engines, producing the clear or white condensation nuclei that traps and holds the growing ice ball around them.”

http://chemtrailsplanet.net/2013/06/06/trimethylaluminum-successfully-tested-as-aviation-fuel-additive-in-1958/

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
19 september 2015 kl 10:08

Håller med om att Jerry E Smith inte verkar helt trovärdig. Han blandar en massa tekniska detaljer med målande beskrivningar och overifierade påståenden och kokar på så vis ihop en till synes trovärdig historia som läsaren får svårt att genomskåda. Han påstår bl a att de oförbrända resterna i de ”ultra-rena” avgaserna från dagens moderna high bypass motorer endast består av vita eller genomskinliga partiklar. Hur vet han det och hur trovärdigt är det?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Kalle 01
19 september 2015 kl 11:04

Kalle01
Håller med om att Jerry inte borde ha skrivit som om det vore helt rena iskristaller. Som du ser säger både jag och JR att med små partiklar blir reaktiviteten effektivare.
Och renheten i vikt räknat är bara 4.5 ggr bättre än med äldre teknik så det finns avgaspartiklar som kondenserar( eller sublimerar heter det egentligen) iskristaller. Och det är rimligt att partiklarna blir mindre. Jerry har nog rätt i att såna mindre partiklar absorberar mycket mindre solljus. Partiklar i nanometerstorlek är osynliga jämfört med partiklar i mikrometerstorlek för ljus. Verkan avtar mycket snabbare än partikelns yta för subvåglängdspartiklar.
De data Rosalind och andra redovisat överensstämmer i viss mån med vad som kan förväntas av militära utsläpp för väderkontroll och för tillämpningar högre upp.
Slutsatsen är nog i alla fall att:
Den blå himlen har försvunnit pga effektivare flygmotorer.
Experter kunde ha förklarat detta ist för att förlöjliga chemtrailsdebatten.
Att de håller tyst visar hur makten överförmyndar befolkningen och utarmar demokratin.

JR
JR
Gäst
18 september 2015 kl 20:49

@Peter Pettersson G, gällande bifogad artikel. Intressant försök till desinformation. När partiklar blir mindre ökar den relativa ytan och därmed reaktionshastigheten. De nya avgaserna med föroreningar som finns på iskristaller skulle då försvinna mycket fortare än från de gamla motorerna utan bypass. En temperaturskillnad på utsläppen gör heller knappast större skillnad eftersom det är -50 på de här höjderna. Att inte kristalliseringen försvinner direkt innebär att man antingen har tillsatser i bränslet eller när det gäller militären, radar- och väderkontroll plan som är byggda för utsläpp från tankar. Samtidigt låter artikelförfattaren påskina att det blir varmare på jorden när himlen är täckt av utsläppen. Det är ju bara att konstantera en temperatursänkning på någon grad varje gång vi har en dag med utsläpp. Väntar fortfarande på rapporter om den flygaska som under många år producerats i koleldade kraftverk jorden runt. Det är ordentligt med tungmetaller i som man inte kan destruera på vanligt sätt. En del flygaska har använts som tillsatser i betong men det finns ett stort överskott som bara har försvunnit. Den som kom på att man kan sprida det som dispersion utblandat i flygbränsle har nog gjort sej ett par miljarder.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  JR
18 september 2015 kl 21:59

JR
Jag intresserade mig enbart för det han skrev om motorerna vilket överensstämmer med vad jag tidigare kommit fram till. Jag misstänkte som du att partiklarna sannolikt får ett storleksspektrum mot mindre storlekar vilket gör att kristallisationen inträffar lättare. Den reaktionshastigheten är vi således överens om. Men inte om att de lättare skulle försvinna sen. Tvärtom. Mindre svävar längre och det han säger att de också absorberar mindre solljus än större sotiga partiklar verkar vara ytterligare en anledning att tro på att den renare förbränningen ger varaktigare contrails. Att han sen påstår att dessa moln värmer håller jag med om verkar vara desinfo.
Han nämner att de moderna motorerna är 4.5 effektivare. Det låter som om det borde bli 4.5*4.5 ggr mindre vikt med skräp då för samma motorstyrka. Men antal partiklar kan ändå bli större. 50ggr fler om de är tio ggr mindre i stlek.
Lägg märke till att de fokuserar på att debunka chems men undviker detta med ökade contrails som ju mycket väl kan maskera GW.
Detta är i sig viktigt att ta upp oavsett vad mer skumt som förekommer.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  JR
18 september 2015 kl 23:55

JR
Vid 9/11 kunde de påvisa empiriskt, anses det, att contrails kyler på dagen genom mer reflektion av solljus och värmer på natten genom att då endast infångningen av ir bidrar. Nettoresultatet påstås där vara en svag uppvärmning så Jerry’s uppfattning är nog inte desinfo.
http://www.pbs.org/wgbh/nova/space/contrail-effect.html
Kylning på dagen och uppvärmning på natten var båda ung 2F dvs 1,1C

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
18 september 2015 kl 17:48

Dessa high bypass har fasats in precis i överensstämmelse med gräsrötternas upplevelser av att himlen blivit mer överritad med kvarhängande slöjor. From 80-talet och fullt utbyggt mot slutet av 90-talet. Avgaserna är både renare och kallare eftersom motorerna är effektivare och ger därför mer contrails vilket bekräftar gräsrötternas objektivitet samtidigt som det avslöjar att myndigheterna döljer den pågående klimatpåverkan. Frågan är hur det påverkar klimatet.
I riktning mot kallare eller varmare? Kallare trodde jag eftersom molnen reflekterar solljus. Varmare påstår källan i föreg kommentar. Han hävdar alltså att molnens egenskap att stänga inne ir nerifrån ger större nettoeffekt än att reflektera bort solljus. Jag tvivlar och misstänker att det har en kylande inverkan och att detta också är precis vad som önskas för att tillfälligt kompensera för CO2 från flyget.
Den temperaturplatå från slutet av 90-talet vars objektiva existens det tvistas om vore intressant att relatera till omfattningen av flygningar av denna typ. Är platån verklig eller en statistisk fluktuation? Är dessa flygmotorer märkbart bidragande och därför platån signifikant?
Jag tog upp det på uppsalainitiativet ifjol vill jag minnas men fick ingen respons.
De vill inte diskutera geoengineering vilket jag respekterar.
Kräv att myndigheterna öppet redovisar alla fakta kring dessa flygmotorers inverkan på klimatet!! Sprid budskapet! Det innebär absolut inte att vi bör förbjuda något annat än myndigheters smusslande. Och förbjuda dem att behandla oss som barn! Demokrati utan beskäftigt förmynderi.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
18 september 2015 kl 15:47

Är ni med på att vi stänger ned denna efterdebatt nu?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
18 september 2015 kl 17:01

Nej en viktig uppdatering till debatten behövs. Det hävdas nämligen att de nya renare high bypass motorerna faktiskt skapar 24 – 36 timmars kvarhängande slöjor just därför att de är renare.De gamlas contrails var i själva verket delvis chemtrails pga smutsigare avgaser. Dessa oljedroppscentrerade iskristaller smälte fortare medan den nya rena typen av iskristaller hänger kvar längre. Utan att ta ställning för övriga påståenden i nedanstående källa anser jag ändå att resonemanget om motorerna kan rekommenderas.
http://www.jerryesmith.com/index.php/156

Ulf M
Ulf M
Gäst
18 september 2015 kl 11:05

Bengt. Gå ut och se upp. (Populärt i chemskretsar efter vad jag förstått).

Alla de strimmor du då ser, korta eller långa, kommer då från fukten i bränslet SAMT fukten från omgivande luft.

Är den luften torr ser du korta strimmor men är den fuktigare så blir strimmorna långa, kvarliggande osv.

Borde vara enkelt att förstå.

Själv har du använt jetmotorer i hur många år?

Mina 17450 timmar med jet i drift motsvara ett år plus 362 dagar. Lite skillnad mot andra som bara gissar.

Ulf M
Ulf M
Gäst
18 september 2015 kl 10:56

Kommentaren ovan är även riktad till Bengt.

Alla jetplan, så även min B737 har dessa HBP motorer. De kan ge utmärkta k-strimmor.

Det är när du uttalar dig om att de inte är möjligt sommjag förstår att du inget vet själv och säkerligen hämtar din kunskap från någon konspirationssajt.

Jag ser nära nog dagligen plan och ibland samma plan jag själv flyger göra dessa strimmor som du tror är omöjliga.

Svårt att argumentera vettigt med en som förnekar det som vart jetplan gör eller kan göra var dag. I verkligheten då.
I din konspirationsverklighet tycks allt vara möjligt, bara det inte är sant.

Ulf M
Ulf M
Gäst
18 september 2015 kl 10:49

Peter. Inte för att det spelar någon roll att luften som går genom core engine blandas med den luft som går genom by-pass delen eller övrig omgicande luft just utanför motorn då det är samma luft.

Det är ju just vid de tillfällen när den omgivande luften är fuktig nog som k-strimman blir kvarliggande.
I nära nog alla fall så syns det en k-strimma som kommer just från de avgaser som motorerna avger. Är det en kort strimma så är omgivande luft så torr att strimman sublimerar ganska fort.

Alla strimmor ni idag ser kommer från moderna high bypass motorer. Bara att se en passande dag då ett Boeingplan från Norwegian, SAS eller Ryanair flyger förbi. Dessa strimmor kan bli korta eller långa allt eftersom atmosfären tillåter.

Du har iaf fel angående det du skrev om jetmotorn.

Ett annat vanligt misstag du gör är att du inte förstår hur strimman kan slås av och på.
Det är förståeligt när det gäller de flesta. För mig är det varfag på jobbet.

Förklaringen är så enkel som att planet flyger igenom varierande fuktig luft.

Inga chems och inga av/påslagna motorer behövs.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Ulf M
18 september 2015 kl 15:39

Ulf MM
Du överförenklar nog.
Bypassdelen härrör från omgivande luft men vore det ingen skillnad vore det ingen vits att ha den. Jag förmodar att både core och bypass är termodynamiskt annorlunda och flödar annorlunda än omgivande luft. Är det kanske så att bypassdelen termodynamiskt ger en övergång mot den omgivande luften så att verkningsgraden höjs?
Det kanske har att göra med att skapa en stabil laminär omgivning för att undvika turbulens. Men termodynamiska data bör då skilja sig från omgivningen.
Därför kan förmågan att hindra kondensation avvika från omgivande luft.

Dessa resonemang kring civilflyget är inte de mest väsentliga för min del som jag tidigare nämnt men likväl värda att följa upp. Jag tror inte på det du säger om luftfuktigheten som i tomma molnfria luften skulle variera så distinkt. Mycket mer gradvis och fluktuerande inte off/on. Säg gärna emot om du har tydliga erfarenheter. Ditt eget plans avgaser ser du bara när du svänger kraftigt

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
17 september 2015 kl 23:50

Bengt:

Jag instämmer. Strimmorna efter flygplanen kan inte bestå av vattenånga från flygplansmotorerna. Den mängd vattenånga som bildas vid förbränningen är försumbar i sammanhanget och kan inte resultera i stora spår som syns på en mils avstånd. Men det betyder faktiskt inte att Ulfs uppgift om 2500 kg vattenånga per timme är felaktig, snarare är den nog ganska korrekt. Men siffran måste sättas in i sitt sammanhang. Planet hinner färdas en mycket lång sträcka på en timme och utslaget på denna sträcka så släpper planet bara ut några gram vattenånga per meter flygsträcka (se mitt inlägg den 10:e Maj ovan om detta).

I övrigt noterar jag att Ulf M – flygare eller inte – inte har något direkt konkret att komma med och därför hänfaller åt att på olika sätt försöka misskreditera dem som företräder en annan uppfattning än den politiskt korrekta. Värt att notera tycker jag.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
17 september 2015 kl 20:19

Ulf M
Givetvis produceras vattenånga i proportion till motorns förbränning, men med dessa moderna motorer blandas den vattenångan en hel del med den övriga torrare luftströmmen så mängden kondens måste bli mindre genom den konstruktionen.
Och som sagt långt tidigare och utan att såna motorer var vanliga fanns det ofta korta strimmor enligt min minnesbild.
Det finns videoupptagningar där ett jetplan i planflykt plötsligt syns ‘stänga av’ dess tidigare tjocka strimma. Jag vet inte vad det innebär men flygplanets framdrivningsförmåga minskade ej.

Ulf M
Ulf M
Gäst
17 september 2015 kl 01:38

Bengt.
Du har fel. Jag har dryga 17400 flygtimmar med moderna high bypass motorer.
Du har noll antar jag?

Dessa motorer producerar den vattenmängd jag angav pga förbränningen av bränslet. Många k-strimmor blir det då.

Svårt att bemöta så okunniga försök till desinformation.

Alla de strimmor du ser på himlen görs av high bypass motorer idag.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
12 september 2015 kl 09:54

Elena Freeman berättar om sina connected buttons i video från LipTV.
https://youtu.be/9BonC-kZQiQ
Om HAARP, Planeray fence, wether control, mind conditioning etc, och chemtrails betydelse inom detta ämne.

Kalle 01
Kalle 01
Gäst
3 september 2015 kl 00:53

“Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden?”

Ett flygplan släpper ut en ganska ringa mängd vattenånga och kondens växer inte! Djur och växter kan växa – men inte kondens.

Mayne Sundewall Hopkins
Mayne Sundewall Hopkins
Gäst
2 september 2015 kl 21:06

Vilket bara (be)visar att en del piloter vet lika lite om Geoengineering som de flesta andra ..so what!

Torbjörn Sassersson red.
Admin
2 september 2015 kl 18:43

Ok har Ulf M skickat ett helt övertygande bevis för att han är pilot, ett foto av flygleget. Det är nu raderat av säkerhetsskäl.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
2 september 2015 kl 08:37

Jag har fått flera foton från Ulf M som övertygat mig om att han är pilot. Det saknas dock bevis för att det är han som tagit dem. Det kan ju ha varit en kompis, men strunt samma. Låt oss godta dessa foton.

Tillbaka till inlägget.

Diskutera gärna denna typ av bildserier som tas över hela världen och sedan postas i de sociala medierna. Handlar det om galenskap att tolka detta som skapad molnighet? Är det bara en fantasi? Är det bara lite kondens från flygplanen som växer till ett täckande dis som förmörkar staden? Frågan är öppen.

Ulf M
Ulf M
Gäst
2 september 2015 kl 07:36

Kan ju vara förste hangarsopare också

Lars K
Lars K
Gäst
1 september 2015 kl 18:41

Ulf M

“Det plockar på när man jobbar heltid”. Absolut, men som vad?

Yvonne
Yvonne
Gäst
Reply to  Lars K
1 september 2015 kl 19:04

😀

Redaktören
Redaktören
Gäst
1 september 2015 kl 16:23

Ja, Ulf M. Jag fick närbilden på en slags display som inte sa så mycket. Kan komma från varsomhelstifrån. Jag bifogar här en bild från det Boeing-rymdskepp vi brukar använda vid resorna till Mars och Saturnus. Kan inte visa mer eftersom det är hemligstämplat.

comment image

/Red [humor]

Ulf M
Ulf M
Gäst
1 september 2015 kl 15:14

RED. Fick du mitt mejl med ett foto på min loggbok? Numera är det över 17400 flygtimmar. Det plockar på när man jobbar heltid.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
20 augusti 2015 kl 08:19

1sta veckan augusti inga chemtrails över Sörmlandskusten. Tog en tur till Estland den veckan och där ritades det enormt. Väl hemma kommer en 4-motorig jetliner med 6 “kondensstrimmor” varav de största var från vingspetsarna in från havet och precis vid kustlinjepassage in över land upphör “kondensstrimmorna”. Andra plan runt omkring både före och efter lämnade inga spår alls.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
24 juli 2015 kl 18:54

För protokollet: Sedan senaste noteringen – inga streck på himlen.
Dock är det inte lika klarblått som i barndomen på 40-talet.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
14 juli 2015 kl 16:46

Ulf M bör inte skrämmas bort härifrån. Då blir det väldigt inåtvänt. Inget fel att efterfråga bakgrund iofs.

Jag tittade noga på himlen för en tid sen. Har aldrig lagt märke till ngt liknande. Det såg ut som om helt normala slöjmoln formade sig på ett sätt som liknar det man sett beträffande chems.
De flygplan som syntes hade inget med saken att göra. Om det blir så av sig själv måste det bero på turbulens som gör att i st för oregelbundna sjok blir det parallella strimmor. Men i två vinkelräta riktningar under vartannat. Att jag aldrig sett det förut kan ju bero på ovanlig väderlek. Men spontant tyckte jag att det såg onaturligt ut.
Om det inte var naturligt blir det förstås spekulation som jag hoppar över nu.
Men det skadar inte att ha beredskap för vad de kan tänkas hitta på härnäst och altmedier inspirerar liksom all opposition ptb till motdrag.
De kan nog hitta på mycket skojeri mha droner tex.

Red
Red
Gäst
14 juli 2015 kl 15:27

Tack, då vet vi att du inte är en hitte-på-kille gällande piloterandet iaf. Men du är dock en helylle-debunker. Du kan inte klistra in bilder här enkelt, men maila den så kan jag lägga upp den. Gör det så får vi ta det som slutgiltigt bevis på att du är en pilot med stor erfarenhet.

Ulf M
Ulf M
Gäst
14 juli 2015 kl 12:12

Red. Det skulle jag kunna men varför?

Att du har 19000 timmar i rymden betvivlar jag inte en sekund………..det skulle förklara en hel del.

Jag har 8 år på MD81/81/83/87/DC9-80 samt MD90 på Europatrafik. 1997 till 2000 flög jag långlinje med B767.
Blev utnämnd till Kapten 12Dec2000 och då på B737NG-600/700/800 och där är jag fortfarande en tid. Framöver kan det bli A320NEO eller en mix av A330/340/350 men det blir inte bestämt ännu på något år.

Bara jag som skall redovisas. Låter jämlikt….

Kan man klistra in en bild här från en ipad?

Yvonne
Yvonne
Gäst
12 juli 2015 kl 10:47

Jag orkar inte se denna förödelse längre och det är bra att vi informerar och talar om dessa saker, men äntligen har jag fått rumpan ur och köpt orgoniter.
Nu vill jag börja göra sådana själv att ge som presenter eller lägga ut dem i naturen, och vill även inspirerar er andra att göra dem. Där har vi ett riktigt verktyg att vända denna död till liv igen.

Googla gärna på Wilhelm Reich som var upphovsmannen till både orgoniter och cloudbusters och blev förstås fängslad och vissa påstår även han blev mördad för sina uppfinningar om fri energi.

http://orgoniter.se/startsida/new-page.html

Red
Red
Gäst
12 juli 2015 kl 10:28

Ulf M du skrev:

“Till skillnad mot Snilleblixten så har jag viss erfarenhet av flyg. Jag har jobbat som flygkapten i snart 15 år och styrman innan det sedan 1989. Jag har dryga 17200 flygtimmar i olika jetplan.”

Kan du skicka över ett bevis för att du varit/är pilot och flygt drygt 17 200 timmar? Skicka det till redaktionen snabela newsvoice.se

Om du inte kan bevisa det vill jag meddela att jag är rymdkapten som lagt ned ca 19 000 flygtimmar på att spreja upp atmosfären på Jupiter i en tidigare reinkarnation.

Maria f d HOFFMAN Eliasson
Maria f d HOFFMAN Eliasson
Gäst
8 juli 2015 kl 18:55

Jo, det är väldigt intressant. Jag jobbar själv inom sjukvården och skriver (som medicinsk sekreterare) om hur folk blir allt sjukare i lungorna, allt yngre drabbas av stroke och alzheimers samt cancer fallen ökar. Jag har studerat himlen ett år nu och sett att detta med geoengineering stämmer. Jag har också märkt att vild bin och insektsätande fåglar minskat. Men naturligtvis fortsätter myndigheter och mainstream media förneka faktum.
Ökenropet

Linda
Linda
Gäst
4 juli 2015 kl 10:50

xmaverickx, oj, oj, oj, mycket intressant. Om man vågar närma sig ämnet…

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
4 juli 2015 kl 02:49

Tänkte det kunde passa i den här tråden med en kemimanual för kemtrailare, “Chemtrails Chemistry Manual USAF Academy 1990-OPT” (26 MB, tar ett tag att ladda ned…) Jag hittade den ursprungligen via White TV, tack, Henning.

redhawk
redhawk
Gäst
3 juli 2015 kl 23:02

Jag förstår inte att någon i detta forum tar Ulf på allvar. Han har sin tro och då får han blir salig med den. I övrigt är det hela oppriggat enligt Hegels dialektik.

xmaverickx
xmaverickx
Gäst
3 juli 2015 kl 17:24

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
3 juli 2015 kl 15:51

Ulf M
Jag saknar fortfarande en förklaring på de mycket mer frekventa korta k-strimmorna åtminstone på 70-talet och om det förekom långa så var det sällsynt.
Miltära tankplan inser du naturligtvis att du inte har någon koll på. Du agerar grindvakt. Betyder det att jag misstänker dig för att själv veta att du själv deltar i sprayandet. Nej – det är säkert mer angenämt att önsketänka. Och det kanske är så att moderna motorer paradoxalt nog ger mycket effektivare kondensation. Men hur sannolikt är det? Och det kan vara så att alla plan bidrar genom tillsatser i bränslet och att de flesta piloter inte vet eller så kan det vara så att det går till på annat vis. Nog ryms det 100 liters extra tankar i vingarna. På många rutter är ni väl långt ifrån fulltankade. En inre vägg i tankarna kunde tänkas existera som modifierbart delar upp utrymmet utan att det syns ens om man blottar hela vingarnas inre. Finns många tänkbara trick om några smarta planerare brainstormat. Jag vill inte spekulera i hur det går till men något dramatiskt har hänt och att det upphört just nu är inget motbevis utan kan lika gärna tolkas tvärtom.

JR
JR
Gäst
3 juli 2015 kl 09:11

Monsanto tog redan för flera år sedan fram aluminiumresistenta grödor, de skulle alltså under en period kunnat skaffa sej monopol på allt som växer i matväg. http://farmwars.info/?p=2927&cpage=1 Nu fungerar det ju inte riktigt så utan naturen är lite mera finurlig än skrivbordsekonomer. Den nuvarande vetenskapen har under 100 år inte anammat kunskapen om energin det subatomära fältet som den beskrevs av James Clerk Maxwell i slutet av 1800-talet. Idag förklarat av Miles Mathis på http://www.milesmathis.com. Naturen tar alltså över igen och kommer att balansera ut aluminium som överhuvudtaget inte finns naturligt i sin metalliska form. Monsanto är som en spyfluga som fastnat i flugfångaren och väntar på undergången.

Ulf M
Ulf M
Gäst
3 juli 2015 kl 08:59

Till Peter G.
Som jag ser det så kan/kunde man ju spruta vad som helst från plan men det vi i dessa chemssammanhang talar om är ju de strimmor som vart och ett jetplan kan lämna efter sig.
Några militära plan som släpper ut något finns ju inte. Speciellt inte i Svenskt luftrum.

Man visar ju på plan med strimmor och jämför med Flightradar och då avses helt vanliga plan. Alltså vanliga passagerarplan, som Norwegian, SAS samt alla de andra.

Att ha några hemliga installationer ombord som skulle vara okända för mig som kapten skull vara omöjligt.

Vid olika elfel i planet så har jag en förteckning av alla de system som jag kan behöva dra säkringarna för. Det skulle isf innebära att alla plan har system system som är omöjliga att stänga av vid behov och då skulle alla plan vara potentiella brandbomber.

Ett problem till vore då att med fjärrstyrning så måste det finnas separata chemstankar med rätt stora volymer. 100 liter skulle inte räcka länge utan vi pratar om ton och tonvis.
Dessa tankar existerar heller inte. Dels pga samma som elen jag nämnde men också av platsbrist. Var skulle de vara och hur skulle de gå att hålla hemliga?
Dessutom så har vi koll på er passagerare ner till enskild individ och att fylla på tonvis med extrachems och att sedan släppa ut det utan min vetskap ang yrim, vikt och balans mm vore även det omöjligt.

Dessutom så har ju inga plan de anordningar som gör att någon skulle kunna tanka chems på planet och det finns heller inga sådana bilar som kommer fram till planen. Det kommer bara fordon för baggage, mat, vatten, toatömning och så bränslet.
I bränslet kan det alltså inte vara några chems kom vi fram till.

Kom ihåg att alla, jag skriver igen alla, jetplan lämnar strimmor efter sig. Korta, långa, mittemellan och så brutna. Detta i passande atmosfär som de passerar. Så även mitt.

Helt chemsfritt då.
För övrigt så har jag sovit ute på altan här i Sundbyberg hela denna rätt varma natt.
Vaknade upp tidigt då det blåste till i markisen. Himlen var och är helt molnfri och alldeles blå. Helt utan moln och k-strimmor.

Ha en god dag.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
3 juli 2015 kl 07:53

För protokollet: under några dagar nu ser man flygplan på kurs nord/syd och de lämnar inte ens kondensstrimmor efter sig. Frågan blir då, har sprayandet upphört eller har man nya ting på gång.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
25 juni 2015 kl 13:50

Orden The Blue Beam project börja synas i bloggar nu, vilket skulle betyda någon form av ljusspel på himmelen, kanske då med hjälp av dessa sprayningar.
Så googla ” blue beam project”

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
25 juni 2015 kl 13:34

För protokollet: Idag 25/6 2013 har åter gråvita strängar synts över Sörmland med en skillnad att de inte korsar varandra.

Rascasse
Rascasse
Gäst
25 juni 2015 kl 10:50

@Peter Pettersson
“Alla som bränner kol är onda CO2 nedskräpare. Ergo de skall ha skräpet över sig tills de slutar synda.”
Listan över alla som bränner kol är inte lång men maktfullkomlig då både Vattenfall och den svenska regeringen står uppsatta på den. Medborgaren i gemen kan ses som oskyldiga medlöpare då majoriteten saknar insikt men samtidigt värjer sig inför att få veta.

Att industriella restprodukter regnar ner över allt och alla från flygplan och orsakar ekologisk katastrof, sjukdomar och väderförändringar är inte rättvist. Det moraliskt rätta borde vara att fylla platser som riksdagshuset och generalstaben med flygaska, då hamnar den ju på rätt plats moraliskt sett, när vi ändå håller på kan jag tänka mig att fylla några tidnings och tv-redaktioner också.

Det tycks vara det fria aluminiumet, vilket flygaska innehåller höga halter av, som är det skadligaste. Jordskorpan innehåller mycket aluminium men inget av det är obundet. Höga halter fritt aluminium förgiftar flora och fauna. Inget går säker, regelbundna avgiftningskurer (detox) hjälper och är förmodligen vad eliten sysslar med för närvarande.

När aluminiumoxid blandas med flygbränsle och körs genom flygmotorer förbränns syret och aluminiumet frigörs i obunden form. Fritt aluminium är mycket reaktivt och tas upp av all levande. Framtids scenario? Vi kommer snart att få höra om aluminium resistenta plantor speciellt framtagna av Monsanto. Något alla måste ha för att kunna producera grödor.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
25 juni 2015 kl 03:56

Om det är riktigt med kolaska så har det en intressant moraliserande aspekt. Alla som bränner kol är onda CO2 nedskräpare. Ergo de skall ha skräpet över sig tills de slutar synda. Och sen är det nästan gratis i chemsbudgeten. Vidare: Flygplanen ersätter lokal sophantering åtminstone beträffande askan och globaliserar skiten.
Solidariskt och fij’nt.

Rascasse
Rascasse
Gäst
23 juni 2015 kl 12:04

Har skådat två mycket intressanta filmer om detta, här är länken: http://www.activistpost.com/2015/02/chemtrail-source-material-finally.html
Förklarar en hel del och stämmer med vad Miles Mathis ansåg: http://mileswmathis.com/chem2.pdf
Chemtrails består av flygaska från kolförbränning.
Tycks vara en lönsam verksamhet med mängder av användningsområden.

xmaverickx
xmaverickx
Gäst
23 juni 2015 kl 00:35

Piloterna är ofta uppe i det blå.
https://www.youtube.com/watch?v=1VPswu_x7J4
Och TROLL går ELITENS ärenden, INTE folkets.

Snilleblixten
Gäst
21 juni 2015 kl 22:33

Ulf M är ett ökänt kondenstroll, som även trollar på Facebook och Flashback, och på Familjeliv heter han ulfsas, där han och ett par andra Chemtrails-förnekare desinformerar i denna tråd, som lästs 100 000 gånger:

http://www.familjeliv.se/forum/thread/73660400-hett-chemtrails-granskas-av-amerikansk-domstol-just-nu

Ulf M
Ulf M
Gäst
Reply to  Snilleblixten
22 juni 2015 kl 18:03

Till skillnad mot Snilleblixten så har jag viss erfarenhet av flyg. Jag har jobbat som flygkapten i snart 15 år och styrman innan det sedan 1989. Jag har dryga 17200 flygtimmar i olika jetplan.

Herr Snilleblixt sysslar annars med Hare Krishna och struttar runt på gatorna sjungandes Hare rama, hare rama när han inte helt okunnigt spammar på olika nätsajter.

Antagligen så har Snilleblixten inte ens flugit, han vägrar iaf att svara på den “otäcka” frågan….

Som nätets största och okunnigaste troll är däremot Snilleblixten rätt ohotad.

Mvh från Key West.

Peter G. Ber att få återkomma. Pool, sol och bad väntar.

JR
JR
Gäst
15 juni 2015 kl 20:55

Klar luft över Göteborg där man lagt en hel del under våren. Dom dagar flygen kemsprutar brukar temperaturen annars sjunka 3-4 grader när kemikalierna aktiveras.

xmaverickx
xmaverickx
Gäst
15 juni 2015 kl 16:06

Ingen geoengineering (inga chemtrails) över Kristinehamn på drygt en månad, förutom 9/6 då planen gick i skytteltrafik och spydde ut sin skit (foton tagna). De hade väl ett kort avbrott i sina krigsövningar/förberedelser, så de passade på att göra lite “nytta”.
Nato/nazisterna är som bekant upptagna med annat just nu.