Stöd NewsVoice så att vi säkrar verksamheten tom juni!

34%

34.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat. Stöd kampanjen via Swish 123 530 2005 eller donera på ett annat sätt. Det smartaste för företag är att annonsera.

Säkra produktkunskapen inom ert företag

publicerad 26 september 2016
- Extern skribent
Tree camping - Foto: Caters News Agency
Megan Totka
Megan Totka

Megan Totka som är chefsredaktör på ChamberofCommerce.com rekommenderar att säljarna använder företagets egen produkt eller tjänst för att få tillräckligt hög grad av produktkunskap.

Text: Företagaren – Bild: Tree camping – Foto: Caters News Agency

Hon ger följande råd:

  • Försäkra er om att er säljkår är väl insatt i det dagliga användandet av er produkt eller tjänst. Även om det är lockande att be den bästa säljaren framföra en presentation så är det ändå bättre att säljaren har egen erfarenhet av produkten så att denne kan svara obehindrat på frågor och för att framförandet skall genomsyras av en äkthet och inte verka allt för inövat.
  • Gör en lista på vad er produkt har för egenskaper och fördelar som konkurrenterna inte har. När ni sedan ger denna lista till ett prospekt påminn denne om att jämföra med andra företag.
  • Uppmuntra er säljkår att vara uppriktiga när de inte har svar på frågor från prospekt. När de inte vet säkert svaret på en fråga kan de säga att de vill ge ett mer omfattande svar till kunden och be om att få återkomma till kunden.

Megan Totka is the Chief Editor for Chamber of Commerce. Chamber specializes in helping small businesses grow their business on the web while facilitating the connectivity between local businesses and more than 7, 000 Chambers of Commerce worldwide.


Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq