Pilot: Tic Tac-UFO störde ut radarn för amerikansk stridspilot

17
113

TEKNIK. Journalisten Jeremy Corbell intervjuar Chad Underwood som från sitt plan filmade det omtalade Tic Tac UFO:t som utförde luftakrobatik nära hangarfartyget USS Nimitz år 2004. Underwood intygar att den okända farkosten plockats upp av både aktiv och passiv radar, men att all data fortfarande inte har offentliggjorts.

“For the first time on camera – the man who filmed the TIC TAC UFO. This interview is important. It has historic value. It’s evidence – of advanced aerospace vehicles operating in our restricted airspace” – Jeremy Corbell

Chad Underwood är en Navy Weapon Systems-officer från VFA-41 (de legendariska Black Aces). Han flög vid tillfället i en FA-18 Super Hornet. Underwoods unika vittnesmål representerar hur ett amerikanska stridsflygplan spelar in en konfrontation med en främmande och okänd farkost. Händelsen har bekräftats av Pentagon.

Underwoods personliga redogörelse och tekniska flygplansvideo bekräftar bevis från piloten David Fravor, som aktivt jagade Tic Tac-UFO:t med sitt stridsflygplan, och vittnesmål från piloten Alex Dietrich.

Farkosten kunde utmanövrera USA:s vid tillfället mest avancerade krigsplan. Farkosten kunde inte bara fly målradarn utan även offensivt störa stridsflygplanets radar- och vapensystem, enligt Underwood.

Text: NewsVoice

Relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
17 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Magnus Johansson
Gäst
8 augusti 2021 kl 08:04

Varför har den tatuerade journalisten Jeremy Corbell en dödskalle på bordet bakom sig?

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Magnus Johansson
8 augusti 2021 kl 09:47

Jag har också en dödsskalle. Vad bevisar det? 😉

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Magnus Johansson
8 augusti 2021 kl 11:10

varför ställer du en så ovidkommande fråga? Vad är din avsikt?

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Magnus Johansson
9 augusti 2021 kl 00:49

Med all respekt för jobbiga tatuerade ungdomssynder!

Jag tycker också att det är märkligt att råka skylta med ett kranium utan underkäke på bord när så här pass tabubelagt ämne skall “belysas” av mogen gråskäggig man. Dödskallen är ju tex en av de ting som ingår i “carput mortuum” inom frimureriet.

Denna symbol i bild väcker därför bara ytterligare misstänksamhet mot ev UFO:n.

Relaterat

https://www.hoppetsrost.org/wp-content/uploads/Studiebrev_14g-Jesuiteden_Webb.pdf

dödskalle.JPG
Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
8 augusti 2021 kl 09:13

– Ja det är klart att fenomenet UFO,n existerar, för det finns så mycket information tillgänglig om att UFO existerar, så man måste vara helt blind för att missa all denna information.

Att jorden har besök av utomjordiska civilisationer det talar t.ex. The Brookings Report om, en rapport från Brookings Institutet, en av Washingtons äldsta tankesmedjor. Rapporten var beställd och sponsrad år 1960 av NASA. Rapporten som var färdig år 1961 ger vägledande råd till NASA om att myndigheterna bör hålla allmänheten ovetande om utomjordiska civilisationers närvaro, rapporten säger bl.a.: “Om det skulle komma till allmänhetens kännedom att jorden har besök av utomjordiska civilisationer då raderas grunden för vår civilisation” och “Vi måste överväga att dölja all information om utomjordiska civilisationers närvaro för att undvika en politisk förändring”.

Den förre försvarsministern i Kanade Paul Hellyer har vittnat offentligt om att UFO existerar, plus massor av höga militära befattningshavare som har trätt fram offentligt och berättat om UFO,n. Men ingen av alla dessa vittnen blir tagen på allvar !!!

Enligt en undersökning så anser en majoritet av amerikanska folket att UFO verkligen existerar.

Och visst är det märkligt att alla de tusentals bilder som finns på UFO,n och alla personliga vittnesberättelser från vanliga människor som har sett UFO,n – dom räknas heller inte av myndigheterna – för det har inte gått att bevisa fenomenet, eller så sorteras upplevelserna bort som fantasier av myndigheterna !!!

Man undrar bara – hur länge till ska myndigheterna kunna lura ett allt mer uppvaknande folk ?

Last edited 1 månad sedan by Erik Wiklund
zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
8 augusti 2021 kl 11:09

inte länge till.
Jag vet att ett filmmanus har gjorts som tar upp allt detta, men det motarbetas av såväl SFI som de stora bolagen i Sverige och USA.
Den dråpligaste fomuleringen som USA gjort är att säga att de inte kunnat identifieras – självklart, de har ju ingen “godkänd” regskylt!!
Det trodde vi skulle gå på den finten. Kanske de flesta gjorde det?

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  zacharias
8 augusti 2021 kl 11:24

– Ja, myndigheternas agerande kring den här frågan är ett stort skämt – medan andra kan tala mer seriöst: Former Israeli space security chief says aliens exist, humanity not ready – The Jerusalem Post (jpost.com)

Kerstin Carlsson
Kerstin Carlsson
Reply to  Erik Wiklund
8 augusti 2021 kl 12:19

Inför denna fråga/ ämne, ska vi vara väldigt ödmjuka…jag har själv upplevt en del oförklarliga händelser ikring där jag bor, som jag tolkar oidentifierade flygande föremål/Ufo, detta var mest under tidigt 1970 tal och tidigt -90 tal…Vad jag antar, så har Sverige ett mycket stort arkiv, som är för både vårt eget land och även från en del andra länder, om just vittnesmål, varför har man samlat det här i Sverige? Ett bra vittnesmål är det från Ängelholm, om Pollenkungen Gösta Carlsson, “MÖTET I GLÄNTAN, är den bokens titel som tar upp denna mans vittnesmål, har precis kommit ut som ny utgiven utgåva…Parthenon förlag…Den gamla kanske finns kvar på bibliotek. Detta vittnesmål är från 18:e maj 1946. Sveriges mest kända närkontakt med Ufo.

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Kerstin Carlsson
8 augusti 2021 kl 20:10

Hej, kanske den mest publicerade. Men det finns andra händelser som leder ut i en mycket större verklighet. Så stor att vi saknar ord för den. Gösta gjorde vad han kunde på sin tid.
I boken “Encounters of the fourth kind, the M.I.T. Conference” säger en forskare att mängden bevis för UFO existerar är “som en slägga mellan ögonen”. Här visare forskare ur olika genrer på vad som de funnit och även finns det intervjuer med bortförda. Detta är bara första stycket i en första kapitlet i boken “Jorden – nästa fas”. Vi är många som fått uppleva olika former av bortförande, blivit utsatta för medicinska prov mm. Fick ett sånt märke på ena armen i jan2021 och det är kvar än idag.
Det vi ser av livet är inte ens dess skugga, bara skuggsidan som styrs av mörka väsen.
Gör ditt val.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Kerstin Carlsson
9 augusti 2021 kl 08:20

– Ja, jag har själv varit i närheten av en UFO-händelse på 70-talet. Jag tror att det finns ett stort mörkertal här, där många människor aldrig har rapporterat sin upplevelse av UFO. Att utomjordiska civilisationer är närvarande på jorden och har varit här sedan en mycket lång tid det är betydligt mer trovärdigt än motsatsen, med all den information som nu finns tillgänglig.

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
8 augusti 2021 kl 13:09

visst finns dom, de är ju våra förfäder. Om jag berättade vad jag varit med om skulle jag nog bli skjuten på fläcken. Regeringen och deras uppdragsgivare gillar inte sånt. Men det den arbetsgrupp jag deltog i med kopplingar över hela planeten, har gjort saker som de försökte stoppa en inte lyckades med.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  zacharias
8 augusti 2021 kl 16:23

Det är bara en tidsfråga innan alla dolda hemligheter omkring UFO,n blir kända och därmed erkända – och då får myndigheterna stå i skamvrån !

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
8 augusti 2021 kl 13:51

Då frågar man sig vad som är skillnaden på ett Tic Toc Ufo och ett – Ufo ?

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
8 augusti 2021 kl 13:55

“Tic Tac” ska det tydligen vara och ingenting annat.

Ulf Claréus
10 augusti 2021 kl 14:22

De visade radarbilderna är inte mycket att gå på: suddiga, blurriga duttar som dansar omkring. Alltid när UFO:n visas, tycks detta gälla.
Visst finns det oidentifierade flygande objekt däruppe, men vittnesmålen är även de suddiga, precis som alla vittnesmål är, när det plötsligt inträffar något, man inte är förberedd på.

UFO-berättelserna är tacksamma för TPTB, samt för en himla massa andra skäl. Ungefär som klimatet och en viruspandemi.
Den dag jag själv ställs som betraktare av något märkligt på himlavalvet och som sedan går att betrakta en ändlig tid under alla tänkbara goda betingelser, som bra ljusförhållanden, nära avstånd etc, kommer jag kanske berätta vad jag sett.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Ulf Claréus
10 augusti 2021 kl 23:27

Hallå Ulf!
Jag tycker också att det är konstigt att amerikanska försvaret skulle ha så usel bildkvalitet i svartvitt när man i Sverige dokumenterade “störning” i färg 1971.

Osama bin Laden med familj, Sverige, 1971
https://www.reddit.com/r/Sverige/comments/44axih/osama_bin_laden_med_familj_sverige_1971/
comment image

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
29 augusti 2021 kl 20:13

Jag har sagt det förut: Usa har ett rymdkommando med nya karriärer för Pentagon att erbjuda och massor av beställningar till oligarkins företag som väntar. Ju mer man lyckas stimulera intresset kring bluffarna om utomjordingar desto mer profit väntar. W von Braun varnade för det 1977.
UFOn (dvs saker som flyger som man inte känner igen) finns och det är nog just den nämnda eliten som ligger bakom. Men en del seriöst menade rapporter från flygpassagerare kan vara reflexer i rutor inifrån kabinen i mörkret tex. Det kan vara ngn som leker med en laserpekare tex. Kanske med en ufo-inspirerad design som är dedicerad för ändamålet.