Regeringen: Vaccinationsbevis kan krävas för tillträde till allmänna sammankomster och offentliga tillställningar

49
882
Party och koncert. Foto: Matty Adame. Licens: Unsplash.com
Party och koncert. Foto: Matty Adame. Licens: Unsplash.com

Regeringen avser att gå vidare med förslaget om att möjliggöra användning av vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar från och med den 1 december 2021. Syftet är att begränsa smittspridning bland framför allt ovaccinerade genom att förhindra att ovaccinerade personer samlas i större grupper, samtidigt som verksamheter kan fortsätta att ta emot besökare.

“Pandemin är inte över och i vår omvärld sprids nu smittan. Den negativa utvecklingen är oroande även om vi ännu inte sett en liknande utveckling i Sverige. Regeringen och Folkhälsomyndigheten ser därför behov av att kunna använda vaccinationsbevis som en smittskyddsåtgärd för att begränsa smittkedjor”, säger socialminister Lena Hallengren.

Regeringen har i dag tagit emot en hemställan från Folkhälsomyndigheten, där myndigheten ser behov av att få tillgång till vaccinationsbevis som en smittskyddsåtgärd. Regeringen remitterade i september ett förslag som innebär att de restriktioner som gäller för ett arrangemang kan lättas om arrangören kan garantera att deltagarna är vaccinerade genom att deltagarna visar upp ett vaccinationsbevis som visar att de är fullvaccinerade, det vill säga vaccinationsdelen i EU:s digitala covidbevis.

Detta innebär att om arrangören väljer att kräva vaccinationsbevis behöver de inte beakta de deltagarbegränsningar som Folkhälsomyndigheten ser behov av för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Enligt Folkhälsomyndigheten gället det de som hålls inomhus med fler än 100 deltagare.

“Det är prioriterat för regeringen att ge möjligheter att verka för såväl kulturen, idrotten som andra viktiga evenemang och sammankomster. När vi nu ser att läget riskerar att bli sämre avser vi att direkt gå vidare med det sedan tidigare förberedda förslaget om vaccinationsbevis, för att ge arrangörer av kultur- och idrottsevenemang möjligheten att upprätthålla sina verksamheter”, säger kultur- och demokratiminister Amanda Lind.

Regeringen har för avsikt att gå vidare med förslaget, som ska börja gälla den 1 december 2021. Eftersom sittande regering är en övergångsregering kommer frågan att förankras med riksdagen.

Kort om förslaget

  • Förslaget syftar i första hand till att minska risken för smittspridning genom att begränsa ovaccinerade personers möjligheter att delta i allmänna sammankomster och offentliga tillställningar.
  • Endast vaccinationsbevis kommer att godtas, det vill säga vaccinationsdelen i EU:s digitala covidbevis, vilket innebär att man måste vara vaccinerad.
  • Målsättningen är att de nya reglerna börjar gälla den 1 december 2021.

Covidbevis

Vaccinationsbevis kan beställas på www.covidbevis.se

För personer utan e-legitimation tar det längre tid att beställa ett vaccinationsbevis eftersom det blir fler manuella moment för att säkerställa att alla vaccinationsbevis hamnar hos rätt personer. Så är det redan idag och det kan bli ännu längre väntetider nu när vaccinationsbeviset ska användas nationellt. Om du inte vill vänta i onödan uppmanar vi dig som ännu inte har skaffat e-legitimation att göra detta, till exempel i form av ett mobilt bank-ID. Då kan du beställa ditt vaccinationsbevis på bara några minuter.

Text (pressmeddelande): Elin Aarflot, pressekreterare hos socialminister Lena Hallengren


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
49 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Glenn
Glenn
Gäst
17 november 2021 kl 18:55

Så, fantastiskt att folk går på det här. Helt otroligt. Helt jäklans otroligt.
Får folk spela på trav, se på sport , gå på gym å åka på semesterresor , se på dum- tv, så kan man smyga in facism utan att dumfolket fattar. Jag är häpen hur mitt folk kan vara så korkade.

Glenn
Glenn
Gäst
Reply to  Glenn
17 november 2021 kl 22:02

https://youtu.be/WMsn0bj_P6o
mkt givande samtal.
Vakna. Våga prata om pågående skeende.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Glenn
18 november 2021 kl 01:09

Det kritiska tänkandet berövades dom flesta. Särskilt när O. Palme kom in i skolväsendet. Resten vet vi ju……..

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Glenn
18 november 2021 kl 01:22

Så är det Glenn, kolla in sk tavistock institute. Grundades tidigt på 1900t för att påverka/progammera folk att acceptera det begynnande ww1 (som planerades fr slutet på 1800 o ca 20 år framåt) (pga Tyskland var för industriellt starkt, inte för ngt annat) (jmf dokumentär på Corbett report.com). Tyvärr, så är det

Heléne Birgitta Bergqvist
Heléne Birgitta Bergqvist
Gäst
Reply to  Glenn
18 november 2021 kl 01:26

Jag är också häpen

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Glenn
20 november 2021 kl 06:12

Detta är ett exempel på en “fix ide'”. Helt enkelt en rädsla för förändring. Här kan man se varför BigMedia håller folket i rädsla med falska data. En skräckslagen hop springer åt det håll den starkaste roparen pekar.

KarlMagnus
KarlMagnus (@magnus)
17 november 2021 kl 18:58

den dåliga teatern fortsätter.

Eva Marina
Eva Marina (@marina)
17 november 2021 kl 19:40

Att covidpasset inte handlar om “smittskyddsåtgärd för att begränsa smittkedjor” är vid det här laget helt uppenbart. Enligt Folkhälsomyndighetens egen statistik är både smittade, iva-vårdade och dödsfall med corona väldigt låg. Iva-inläggningar och dödsfall med corona var högre i september än vad de är nu.

Om det här vansinnet inte får ett stopp, kommer vi snart inte kunna gå till jobbet, handla eller ens få ta bussen från A till B, utan att visa ett vaccinpass.

Kolla Folkhälsomyndighetens egen statistik. Finns absolut ingen anledning att dilla om att “smittkedjor” behöver begränsas: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
17 november 2021 kl 19:40

Positionerna skjuts framåt, under hur många år har inte “de” planerat detta?! Tillfälliga lagar blir troligen permanenta, vaccinationspass för vissa aktiviteter kommer ges utökad omfattning, mer skrämselpropaganda, ökad polarisering, matpriserna stiger samtidigt som allt fler brister uppkommer. Om dödstalen skjuter i höjden efter alla injektioner finns det säkert en serie frihetsinskränkande åtgärder att vänta. Svensson tror fortfarande allt är OK för det berättas det ju om på teve…när blev svenskarna så passiviserade och godtrogna? Har hjärntvätten gjort avtryck i generna?

Tors vrede
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 00:41

Rädsla, och åter rädsla! Det vill dom ha oss till, tills vi kryper och ber om hjälp.
Kery Mullis vänder sig i graven.

Douglas
Douglas
Gäst
17 november 2021 kl 19:57

De vill hänga tydligen‍♂️ fortsätt provocera och se vad som händer. Jag med många fler kommer inte ta ytterligare inskränkningar och tyranni. Kommer aldrig hända. Däremot verkar regeringen och FHM behöva en påminnelse om vem de arbetar för.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Douglas
18 november 2021 kl 00:43

Söndra & härska tyvärr.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
17 november 2021 kl 20:21

Kriget har varit i full gång i 20år, Vi har bara inte märkt det. Är det ngn som är öht förvånad. tlmdrn stramar åt, det är ‘de’ som sitter på alla pengar juju. utpressningen mot de sk politikerna fortsätter oförtrutet o de får inga nya sk ‘lån” till landet om de sk politkerna inte fortsätter att förråda Vårt land

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
17 november 2021 kl 20:51

Vem/vilka styr vår regering?

Sveriges finansminister under förutvarande 7 år har varit Magdalena Andersson, som nu föreslås bli vår nya statsminister. Här utdrag ur nedanstående videos tal:
 
”Hon är gift med Richard Friberg, han är innehavare av professuren i nationalekonomi på Knut- och Alice Wallenbergs stiftelsefinansierade lärosäte Handelshögskolan i Stockholm. Friberg instruerar sin fru Magdalena Andersson hur valutaregimen ska skötas. Den som verkar utan att synas vill gärna ha ett mellanled, så korruptionen inte hamnar i öppen dager. Den som inte fattar att socialdemokraterna är Investors (Wallenbergs) politiska gren är efterbliven. Syftet är att ordna lagstiftning som utgör djupa statens säkra hand.
När Ericsson (Wallenbergföretag) mutar Uzbekistans president via dennes dotter med tre miljarder, utbetalt via Telia, och går fria i Högsta Domstolen, så tydliggörs det vad staten Sverige är för något. Magdalena Andersson kommer inte att göra sina uppdragsgivare besvikna! De enda hon kommer att göra besvikna är det svenska folket…”
 
Lyssna vidare
https://youtu.be/7mLsKHXlKnY?list=RDCMUClAmHyyShAtgKxd-OYPgDUw

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
18 november 2021 kl 01:08

Instämmer Magnus, mone is about control. Rubbet följer den fabianska flerstegsmodellen,, gång på gång på gång på gång på..

Mona Nilsson
Mona Nilsson (@mona-nilsson)
17 november 2021 kl 21:35

Vansinnigt diktaturliknande beslut som enbart kan förklaras med syftet att utöva utpressning mot folket och ungdomarna för att fler ska låta läkemedelsbolagen injicera fler med ett farligt medel. Varför vill de så desperat få in den här injektionen i alla? För att få ner smittan – är det orsaken? Då måste man ju ha visat att det skyddar mot smitta. Skyddar det mot smitta? Nej! Är det säkert? Nej! Det är tvärtom farligt. Vad vet man om långtidseffekter? Inget! Detta vansinnesbeslut måste alla som inte har förlorat förståndet protestera mot.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
17 november 2021 kl 23:13

Relaterat om Riksdagsförvaltningen som nu skaffat sig demokratispel.

Demokrativerkstaden i klassrummet
För de som inte har möjlighet att besöka riksdagens Demokrativerkstad finns en klassrumsversion. Det är ett spel som läraren kan genomföra i klassrummet med eleverna. Efter en utvärdering har spelet omarbetats för att lättare kunna genomföras i klassrummet. Nu går det att beställa ett paket där alla nödvändiga dokument finns bifogade i tryckt form.

https://www.riksdagen.se/sv/larare/demokrativerkstaden-i-klassrummet/

Last edited 9 dagar sedan by Magnus Lindgren
Tors vrede
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
18 november 2021 kl 01:01

Hahahaaaaaa! Kan inte sluta skratta. Låt barnen bestämma över lärarna. Då kommer jag att le stort. Inget skrattande. Mvh

Tors vrede
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 00:51

Gen koll på alla efter dom stora migrationerna som någon/några startat bara för att dom tillhör den främsta eliten. PCR = Pandemin = Gentest på alla.
Vägra, och vi vet inte slutet.
Tala om för mig om några år om jag hade fel? Mvh

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 01:03

Mona, du vet att det här inte handlar inte om pusselbitar utan om pusslet. ‘de’ som sitter på mone gör vad ‘de’ ‘vill’ (så länge det går). follow the mone som ngn uttryckte det..Inget land i numera sk västvärlden får ngra statslånegararantier, om länderna inte s a s lyder,, så är det. Men det vet Vi som sagt

Heléne Birgitta Bergqvist
Heléne Birgitta Bergqvist
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 01:31

På vilket sätt protestera upplever att människor vill tysta en men håller med protestera men vad

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 12:13

Viruset finns inte ens

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 14:21

Så här skriver Andrew Kaufman:

FREEDOM is inextricably tied to TRUTH!

The truth about the vaccines, germ theory, and the Covid-19 narrative is directly tied to sovereignty and freedom.

Freedom is based upon rights, and that includes the right to choose who you do business with and what you put in your body. That does not change because of medical mandates. This is why forced vaccinations and government sponsored mandated are immoral and illegitimate.

You have the right to be free, you were born with it. 

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Kajsa K
19 november 2021 kl 00:36

Länken till youtube om JO anmälan

https://www.youtube.com/watch?v=OJsUDIBJ_no

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 17:44

JO anmälan av FHM inlämnad Diarienummer hos JO 8948-2021https://www.youtube.com/watch?v=OJsUDIBJ_no

https://www.fluoridefreepeel.ca/68-health-science-institutions-globally-all-failed-to-cite-even-1-record-of-sars-cov-2-purification-by-anyone-anywhere-ever/

https://www.fluoridefreepeel.ca/fois-reveal-that-health-science-institutions-around-the-world-have-no-record-of-sars-cov-2-isolation-purification/

August 24, 2021: Sweden’s Public Health Authority also can’t find “the virus”. John Blaid submitted a formal FOI request to for records describing purification of “the virus” from any patient sample (not adulterated with genetic material, i.e. monkey cells, fetal bovine serum) on the planet, by anyone, anywhere. The response: “No, no such documents exist.” Full correspondence:
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2021/08/Sweden-Public-Health-Authority-FHM-2021-08-24.pdf

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
18 november 2021 kl 17:45

October 18, 2021: Sweden’s Karolinska Institute was unable to provide or cite any record of SARS-CoV-2 isolation/purification for John Blaid. According to John: “This is the answer they gave me translated from Swedish:
Hello John!
The registrar and the communications department at Karolinska Institute have now replied that they do not have access to this information.At present, the university library does not have the opportunity to perform search assignments for external customers. One suggestion is to do a search in the freely available database PubMed. If you have the opportunity to visit us, you can also use other databases. https://kib.ki.se/om-kib/kontakt-oppettider
PubMed contains the MeSH term SARS-CoV-2 / isolation and purification, which currently provides 5251 references.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=%22SARS-CoV-2%2Fisolation+and+purification%22&sort=relevance.””

Karolinska Institute’s response:
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2021/10/Karolinska-Institute-2021-10-18-3.pdf

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
17 november 2021 kl 22:22

Det finns ingen medicinsk logik att införa passen. Vaccinen innebär snarast en högre smittorisk: Vaccinerade personer sprider virus, blir sjuka och dör | NTD NYHETER – YouTube Passen är enbart ett steg i riktning mot ett kontrollsamhälle, enligt plan. Kanske får vi se en oväntad konsekvens; folk börjar förstå och se samband, åtminstone borde skaran vakna öka något.

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 12:10

Alla som pratar om virus som att de existerar och smittar , och inte basunerar ut det faktum att virus inte/aldrig isolerats, att virus inte smittar, kan vi misstänka utgör kontrollerad opposition. Hela grejen med vaccinering och vaccinpass och inskränkning av vår medfödda frihet skulle ju falla om detta viktiga faktum kom till den stora massans medvetenhet. Vilket motiv skulle då kunna användas till detta vaccinvansinne? Detta “virus” är ju det som kontrollivrarna använder som sitt vapen i sin plan. AVVÄPNA DOM! TA “VIRUSVAPNET IFRÅN DOM!

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
Reply to  Kajsa K
18 november 2021 kl 12:37

Om vi ska kunna påverka folk får vi ta ett steg i sänder. När du säger att viruset inte existerar stänger många dörrarna direkt. Det sitter för djupt i de flesta och för de flesta krävs det att vi nystar upp lögnerna utifrån där de står. Troligen existerar inget virus som det framställs i media, men det duger inte som förklaring just nu. Det krävs mer för att övertyga folk om annat.

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 14:33

Det finns ingen anledning att undanhålla sanningen. Det är sanningen som behövs just. Att sanningen ska ut är avgörande och vi kan inte tro att folk vaknar genom att spela med i narrativet.

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
Reply to  Kajsa K
18 november 2021 kl 15:54

Det är inte fråga om att undanhålla sanningen. Den kryper så sakteliga fram. Det rör sig snarare om sättet att föra diskussion med människor, val av information anpassas gradvis efter mottagaren. Observera att det egentligen inte går att explicit avgöra vad som är rätt eller fel här, snarare en diskussion om hur vi framställer fakta utifrån den som lyssnar. Vi ska givetvis inte ljuga eller manipulera, men vi kan välja att varsamt låta informationen ta form och göras hanterlig utifrån var mottagaren befinner sig.

För vissa kan det låta som en självklarhet att viruset är påhittat, där finns en kunskapsbas och öppenhet som tillåter det. Det är en naturlig pusselbit i fulspelet för dem. Andra har suttit med huvudet i propagandamaskinen ett bra tag, anar intet, och om de plötsligt får höra att viruset inte existerar kan de inte ta in informationen hux flux. Det kan bli en psykologisk reaktion som de inte kontrollerar och perceptionsförmågan blir noll, ungefär som en chock. Du har då uppnått just ingenting annat än att någon som vänder dig ryggen för det blev för bra just då.

Folk är inte särskilt förändringsbenägna, drämmer du sanningen i skallen på dem riskerar den bara göra dem omtöcknade. Närma dig försiktigt, observera reaktion, kan jag fortsätta eller ska jag vänta med nästa överraskning? Spring inte rakt på och vifta med din sanning och förvänta dig att hela världen ska tro på dig. Hur gärna vi vill frälsa världen ska vi inte förvänta oss att den är så mottaglig alltid.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 16:46

Vet vad du menar. Går man på för hårt med någon som t.ex. står och väger om denne ska “vaccinera” sig eller ej. Så är det lätt att man får den där lite tomma halvskrämda blicken som svar och sen är det kört för vidare framsteg. Håller mig alltid till sanningen men anpassar graden av sanning efter mottagaren.

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
Reply to  Anders Johansson
18 november 2021 kl 18:01

Många vet ingenting, har inte ens värderat riskerna med sprutorna eftersom de förlitar sig helt på etablissemanget. Hemskt, som att leva i en mörk saga.

Det är svårt att få en struktur på all information man numera besitter, och kanske svara på var man fått ditt eller datt ifrån. Lätt att framstå som fantasifull foliehatt om inte fakta är hyfsat underbyggt. Ska bli intressant att se hur diskussionerna går nu när jag byter jobb i början av nästa år.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 21:52

Det är nog mer innehållet än strukturen som är det svåra. Brer man på med för många grejer på en gång blir det system overload.

Men det beror ju som sagt på vem man pratar med och en del kommer man ändå aldrig att nå.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Anders Johansson
19 november 2021 kl 03:26

Svensk tradition att tiga sedan tigga in i döden?

Hänsyn att undvika att prata om att viruset aldrig har isolerats påminner ju om Kejsarens nya kläder eller kanske “mormor sitter på taket”.

Ungefärligt återgiven för den som inte hört den

“Kvinnan som är borta på semester över helgen ringer hem till sin make och följande konversation utspelas:

– och hur är det med katten då?
– Den är död

– Va? Men fy vad okänslig du är!
– Men hur skulle jag ha sagt det då?

– Vid första samtalet kunde du sagt till mig att katten sitter på taket, andra gången att den ramlat ner och skadat sig, och tredje samtalet att den dött.
– okej.

– Bra,och hur är det med mamma då?
– hon sitter på taket.”

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 22:41

Är det bättre att människor i sin okunskap går omkring och är rädda för virus än att de får faktauppbyggd information som tar bort denna rädsla? Jag har svårt att se att denna faktauppbyggda information skulle göra folk omtöcknade. Snarare att de får sin kraft tillbaka och inte behöver vara rädda mer.

JO anmälan av FHM inlämnad Diarienummer hos JO 8948-2021https://www.youtube.com/watch?v=OJsUDIBJ_no
https://www.fluoridefreepeel.ca/68-health-science-institutions-globally-all-failed-to-cite-even-1-record-of-sars-cov-2-purification-by-anyone-anywhere-ever/
https://www.fluoridefreepeel.ca/fois-reveal-that-health-science-institutions-around-the-world-have-no-record-of-sars-cov-2-isolation-purification/
August 24, 2021: Sweden’s Public Health Authority also can’t find “the virus”. John Blaid submitted a formal FOI request to for records describing purification of “the virus” from any patient sample (not adulterated with genetic material, i.e. monkey cells, fetal bovine serum) on the planet, by anyone, anywhere. The response: “No, no such documents exist.” Full correspondence:
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2021/08/Sweden-Public-Health-Authority-FHM-2021-08-24.pdf

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Åsa Torp
18 november 2021 kl 22:44

October 18, 2021: Sweden’s Karolinska Institute was unable to provide or cite any record of SARS-CoV-2 isolation/purification for John Blaid. According to John: “This is the answer they gave me translated from Swedish:
Hello John!
The registrar and the communications department at Karolinska Institute have now replied that they do not have access to this information.At present, the university library does not have the opportunity to perform search assignments for external customers. One suggestion is to do a search in the freely available database PubMed. If you have the opportunity to visit us, you can also use other databases. https://kib.ki.se/om-kib/kontakt-oppettider
PubMed contains the MeSH term SARS-CoV-2 / isolation and purification, which currently provides 5251 references.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=%22SARS-CoV-2%2Fisolation+and+purification%22&sort=relevance.””
Karolinska Institute’s response:
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2021/10/Karolinska-Institute-2021-10-18-3.pdf

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
Reply to  Åsa Torp
19 november 2021 kl 00:38

Länken till youtube om JO anmälan

https://www.youtube.com/watch?v=OJsUDIBJ_no

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
17 november 2021 kl 22:29

De kan skylta med ‘regerings’emblemet, men dessa sk politiker har för ett bra tag sedan diskvalificerat sig fr att kunna använda Det. Det här är droppen som gröpte ur Stenen

Fredrik Eriksson
Gäst
17 november 2021 kl 22:31

Det handlar om barnen.
Enbart barnen som vill gå på Gröna Lund och lyssna på Veronica Maggio.
Bibeln säger MIKROS och då menar Bibeln barn och unga vuxna.
Precis enligt vad Bibeln säger och har sagt.
Det är för att 80% av de vuxna redan har vaccinerat sig.
Där använder Bibeln ett språkbruk som heter MEGAS dvs stora människor med ett fullvuxet förstånd.
MIKROS och MEGAS!
Dvs de 20% som inte har valt att Vaccinera sig.
Och de 9,25% som vet att det inte är vaccin det är frågan om utan en genetiskt modifierad digitalt kopplad markör.
Ett märke.

Last edited 9 dagar sedan by Fredrik Eriksson
Tors vrede
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
18 november 2021 kl 01:05

Uppenbarelseboken. Men då är frågan! Är vi där?

Fredrik Eriksson
Reply to  Tors vrede
18 november 2021 kl 10:03

Självklart!

Ett utmärkt exempel är kyrkor som nu kommer kunna kräva vaccinpass för 100+.
Dvs vips så kommer 100% krävas vara vaccinerade.
Orden kräva/ tvingar heter på Grekiska Poeio som snarast kan översättas med hand moderiktig handhållen rörelse samt orsakad av långvarig ekonomisk sanktion.
Överallt på jorden på ett likartat sätt.
Vissa Bibel-översättningar använder förmår eller övertygar men grundordet Poeio kan också betyda samma sak.
Dvs just BankID/App eller certifikat.
Dvs det är just det som vaccinen är.
De har inget med smittan att göra.

Han (dvs staten Polis) tvingar (Poeio) genom ekonomiska incitament så att man förmås på så sätt blir man övertygad att jag “måste” bli vaccinerad, om jag vill gå i Kyrkan.
-Svaret anser jag är, ja på din fråga!

Jag anser att Vaccinen är en digitalt kopplad markör. Som märker människor.
Det har väl aldrig varit så tydligt att du måste ladda ner en handhållen app (Poeio) för att kunna besöka tillställningar.
Steg kommer att tas att även använda samma app för att kunna köpa och sälja

* Slutet kommer som en snara (som inte kan ses). Förutom för den som har ögon.
* Så som det var på Noas dagar (allt kött var korrupt dvs DNA-mässigt editerat).
* Allas tankar var onda (dvs de vill hitta en ursäkt för deras ologiska val).
De kommer skylla på de sanna Kristna och Andepåfyllda Judar samt ovaccinerade.
* De sanna Kristna är i världen (men inte av världen) så att säga.
Krig, hungersnöd katastrofer.
Dvs Inflationen, deflation /stagflation.

Last edited 8 dagar sedan by Fredrik Eriksson
Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
18 november 2021 kl 10:59

Blir emblemet en stjärna eller kanske två korslagda sprutor att märka skjortbröstet med?

rostaratt
rostaratt
Gäst
18 november 2021 kl 11:10
Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
18 november 2021 kl 14:54

Med dessa slemmiga politikers ordlekar är “kan” ett mer flyktigt kanske än “kommer” som är så mer utlovat konkret. Men det här kan inte komma att användas utan det kommer definitivt att göra så.

Via det sluttande planet börjar de med folksamlingar på över hundra personer och sen kommer det här förflytta sig mot en öppen krigsförklaring där vi inte ens kan handla mat.

Glenn
Glenn
Gäst
18 november 2021 kl 15:03

Karl Denninger fullkomligt pulvriserar allt som har med covidvacciner att göra, dess funktion och det politiska narrative runt ” pandemin”.
Håll till godo. Ingen rolig läsning – nu kommer “breakthrough” med stormfart. Håll i hatten å vakna.

https://market-ticker.org/akcs-www?blog=Market-Ticker-Nad

Fungerar inte länken så skriv in http://www.market-ticker.org och orientera dig. Inlägg många veckor tillbaka är mkt lösvärda. Stoppa dessa under näsan på sk experter.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
18 november 2021 kl 17:14

Hallengrens slutsats i artikeln är ju helt ologisk för den har precis ingenting med smittspridning att göra. Man måste ju vara helt hjärndöd för att köpa det här resonemanget.

“Här är evenemangen som kräver vaccinbevis…

Bevis på negativt test eller tillfrisknandebevis omfattas inte av de nya reglerna.

Enligt förslaget är det vaccinationsbevis som gäller, eftersom vaccin skyddar mot svår sjukdom, skriver socialminister Lena Hallengren (S) i ett mejl till SVT.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-evenemangen-som-infor-vaccinbevis

Huruvida jag själv vill bli lite eller mer sjuk är ett högst personligt val som inte på något vis kräver ett vaccinpass. Människor ska inte behöva “vaccinera” sig p.g.a. att slemmiga politiker monterat ned såväl intensiv- som reguljär sjukvård. Bättre att hugga giftsprutor i dessa slem.

Last edited 8 dagar sedan by Anders Johansson
Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
20 november 2021 kl 05:57

USA: Kyle Rittenhaus frikänd, 2nd amendment räddat för stunden.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
20 november 2021 kl 14:45

En regering är ju folkets betjänt! När blev folket en regerings betjänt?