MMS – Röda Korset försenar framgångsrik metod mot malaria

30

malaria

Malaria är en sjukdom som vi svenskar lyckligtvis bara behöver oroa oss för om vi reser till länder där de har malariamygg. Men det är en av de värsta sjukdomarna vi har idag – sett utifrån antalet dödsfall och sjuka här i världen. Den lär ha skördat mer liv än alla krig i historien tillsammans.

 

Text: Kent Bengtsson

Det finns ett billigt och enkelt botemedel, som inte bara botar malaria, utan en massa andra sjukdomar och åkommor som vi människor lider av, men detta har aktivt motarbetats i många länder av myndigheter och läkemedelsföretag. Det kallas allmänt för MMS (Master Mineral Solution eller Miracle Mineral Solution) och skapar en lösning av klordioxid genom att blanda droppar av natriumklorit och citronsyra och låta dem reagera.

Klordioxid är en vattenlöslig gas som dödar bakterier, virus, svampar, jästceller och annat smått och gott som ofta trivs och frodas i våra kroppar (men som inte hör hemma där) om vi inte har starka immunsystem.

Klordioxid framställd med natriumklorit och syra har använts i vattenreningsprocesser och desinficering av födoämnen och sjukhus världen över i många år eftersom det anses som utan biverkningar och lämnar inga andra biprodukter än bordssalt.

Trots att det använts så länge har inga observationer gjorts av att de organismer den tar kål på har byggt upp någon motståndskraft. Klordioxiden tas upp av de röda blodkropparna som om det vore syre och forslas runt i kroppen med blodet. Dit blodet når, når MMS. Det agerar som en ”immunsystemsförstärkare”.

En högt uppsatt person inom det Internationella Röda Korset fick nys om MMS och deltog i en workshop om hur man använder det. Han trodde inte att MMS fungerade, men såg det som sin plikt att testa det för att finna ut om det var så eller inte.

Så en klinisk test arrangerades i Uganda den 11:e till den 16:e December 2012. Det Internationella Röda Korset genomförde testet i samarbete med lokala hälsomyndigheter i Uganda. De hade doktorer för att intyga blodprov, testremsor för malaria, en mikroskop operatör för att verifiera malaria i blodet, samt sjuksköterskor.

Av de människor som kom med olika åkommor, så hade 154 malaria. Alla dessa var malariafria inom 24 timmar av sin första MMS dos. De flesta botade med enbart en dos.

Vad händer härnäst? Man skulle anta att Röda Korset skulle starta en kampanj av utbildning och spridandet av MMS som en billig och pålitlig lösning till malariaproblemet. När allt kommer omkring så är de där för att hjälpa, eller hur?

Men istället för att tillkännagiva detta resultat och bygga vidare på det, så gjorde Röda Korset sitt bästa för att stoppa detta positiva resultat från att publiceras.

Anledningen de angav för detta var att de nu måste testa MMS angående hur farligt eller ofarligt det är för mänsklig förtäring. Men detta har redan etablerats av olika regeringar världen över, och behöver inte göras igen. Här är ett sådant dokument.

Kan det vara så att Röda Korset har anknytningar till läkemedelsindustrin? När allt kommer omkring så kostar det bara några kronor att bota Malaria med MMS, i motsats till tusentals kronor med konventionella mediciner.

Den som upptäckte denna användning av natriumklorit och citronsyra till att bota sjukdomar och började lansera det som MMS var Jim Humble. Här är hans hemsida som har en massa information och länkar till hans böcker.

Jag har personligen använt MMS i snart 4 år nu för att bekämpa i första hand Candida problem. Jag är inte medveten om några biverkningar, trots nästan daglig förtäring. Av alla medel jag provat, så har MMS varit det i särklass mest effektiva, och absolut det billigaste. Mina leder och rygg kändes nog tio år yngre, muskeltonen förbättrades generellt, hösnuva reducerades cirka 75%, förkylningar halverades och gick snabbare över när jag fick dem, mygg och knott dras inte längre till mig som om jag vore en magnet för dem och jag fick en leverfläck som började växa att torka ut och falla av genom att utsätta den för en starkare koncentration av MMS.

Problemet här i världen är inte en brist på lösningar. Problemet är att vi har ett system som är baserat på vinst. Om man vill ha vinst så kan man inte ha ett överflöd. Om vi levde i överflöd så skulle vi inte springa omkring som skållade råttor för att försöka dra ihop tillräckligt med pengar för att överleva eller skaffa vad vi vill ha. Om vi levde i överflöd så skulle vi inte kunna kontrolleras med skrämsel propaganda.

Så ta inte allt som kommer från officiellt håll som om det vore absoluta sanningar, utan inse att det finns intressen där som vill bevara kontroll, makt och inkomstkällor som dom är.

Inse också att det finns alternativ till så gott som allt. Allt du behöver göra är att söka. Sök och du skall finna.

Text: Kent Bengtsson


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelJapan withdraws support for HPV vaccines Gardasil and Cervarix due to infertility side effects
Nästa artikelVideo: Henrik Hellberg om sjukdomarnas uppkomst och bakgrund
Kent Bengtsson har bott i ett antal länder och kommit i kontakt men många olika folk och filosofier. På senare år har han studerat hur våra moderna nationer är konstruerade och hur de kontrollerar sina medborgare. Han har också studerat olika metoder som använts av dem som vill bryta sig fria från statlig kontroll och testat en del själv. Han har kommit till slutsatsen att vi har själva fjättrat oss i en roll där nästan allt är straffbart. Men anser att om vi lär oss hur detta gjorts, så kan vi också kapa de osynliga bojor vi sitter fast i.
Prenumerera
Notify of
guest
30 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
anders
anders
Gäst
10 juli 2013 kl 20:02

Varför försöka arbeta med organisationer som har en agenda som strider mot syftet?
Skapa egna vägar. Nya organsiationer. Se på röda korsets flagga och fundera på var symboliken kommer ifrån. Rött kors på vit botten, låter bekant…..

ruben
ruben
Gäst
10 juli 2013 kl 20:31

Oj, vilken sensation! Så enkelt alltså? Är det sant? Har aldrig hört talas om detta tidigare. Jo visst är det underförstått att hela ekonomi systemet oftast är basen för allehanda typer av maktkontroll oavsett följderna. Det verkar som RK. kan bli inblandad i ett allvarligt slag av maktmissbruk kanske? Har denna kliniska test följts upp från något håll, eller kommer att göras? Menar, vem har hört/kommer höra med RK varför de underlåtit göra medlet känt och ens låtit bli fortsätta använda det? Vad gör andra hjälporganisationer t.ex?

Mayne Sundewall Hopkins
10 juli 2013 kl 20:42

Verkligen intressant – tack för den informationen!
Det låter som om MMS skulle kunna vara bra för alla oss som lever med auto-immuna sjukdomar också. Att bli av med “..bakterier, virus, svampar, jästceller och annat smått och gott som ofta trivs och frodas i våra kroppar (men som inte hör hemma där) om vi inte har starka immunsystem..” borde ju vara en stor hjälp för många, om inte alla, människor.
En regelbunden kur av MMS skulle jag kunna tänka mig. Ska absolut läsa mer om MMS!

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Mayne Sundewall Hopkins
10 juli 2013 kl 21:32

Håller med om det. Blev också intresserad. För den som inte redan hittat, såg jag t.ex: http://www.sagevid.se/mms/

Janne
10 juli 2013 kl 20:57

Ja man blir ju inte direkt förvånad att RK håller på så som de gör, de är inte ett dyft bättre än WHO.
Att hjälpa människor bli naturligt genuint friska inbringar ju inga pengar…

MMS är ett fantastiskt medel som kan råda bot på mycket (om man nu vill det..).

Micke
Micke
Gäst
11 juli 2013 kl 08:17

Kolloidalt silver, som myndigheter påstår inte ha några medicinska effekter om det tas oralt.
Men 56 av 56 blir av med malaria, i snitt 5 dagar. Myndigheterna hjälper läkemedelsbolagen att motverka oss, silver har tagit allt man testat bland mikroorganismer. Och bara för det är en tungmetall så betyder det inte att den är farlig.

Silver Sol Completely Removes Malaria Parasites from the Blood of Human Subjects Infected with Malaria in an Average of Five Days: A Review of Four Randomized, Multi-Centered, Clinical Studies Performed in Africa

anna
Reply to  Kent Bengtsson
18 augusti 2013 kl 12:53

Jag vet att det fanns någon här i Sverige som sålde MMS men de blev mordhotade och la således ner sin hemsida…

karl
karl
Gäst
11 juli 2013 kl 11:40

Här är en uppdatering som också bör intressera:
http://www.youtube.com/watch?v=FrwZN1cPfX8

ruben
ruben
Gäst
Reply to  karl
11 juli 2013 kl 14:13

Ja det här blir bara bättre och bättre. Förmodligen har dessa RK människor på fältet, viljat prova det här och lyckades så bra som de önskat antagligen. Det är förmodligen en högre hierarki över RK, som nu fått kalla fötter och vill förbjuda det. Såg denna artikel. En händelse som faller in lämpligt i tiden efter den succeartade studien:
http://mmsnews.org/all-newsletters/162-fda-attacks-daniel-smith-of-project-greenlife-and-mms-02-21-2013.html
Det luktar riktigt skumt faktiskt.

karl
karl
Gäst
11 juli 2013 kl 13:12

De goda effekterna av mms förtigs tydligen av de stora aktörerna. Om det stämmer, att testet verkligen är genomfört (som filmerna och vittnesmål faktiskt otvetydigt visar på) – så undrar jag vad mer gott de håller från oss, och från världen. På samma tema, där organisationer officiellt säger sig stå för en sak, men i verkligheten (när ingen tittar) agerar helt annorlunda är följande klipp från Unicef. Jag satt och kollade på typ idol eller något i den stilen, tror det just var på tv4, en fredagskväll för kanske 2 veckor sen. I reklampauserna ser jag den här reklamen från unicef minst två gånger. Klockan var runt 19-21 en fredagskväll, så onekligen en bra sändningstid. Jag blir därmed förvånad om ett antal av er Inte skulle ha sett den. Här kommer den: http://www.youtube.com/watch?v=FHwSsJV1JKQ “Anja i Sierra Leone”. När man bara strö-tittar på den, så är den helt harmlös, och man vill naturligtvis hjälpa dem. Men om man tittar lite närmare på själva produktionen, så finns en detalj värd att syna närmare. från 0:35-0:37 visas en sekvens av en bäbis, några månader gammal. Den här bäbisen har armen utsträckt, och under mindre än en sekunds tid, så görs reellt tecknet för “fuck you” mot tittarna (titta själva). Now, barnet är riktigt litet, och är inte alls medvetet om att det har gjort en formation med handen som skulle betyda något offensivt i den vuxna världen, och det är heller inte bäbisen som jag tycker är relevant här i resonemanget – men, den/de personer på Unicef som satte ihop filmen kan aldrig sägas ha varit omedvetna om faktumet! Tänk själv, det här är Unicef, en internationell hjälporganisation, som alla har hört talas om, som har betalat betydande summor pengar för att sätta ihop en reklamfilm som sen skickas upprepade gånger på bästa sändningstid (vilket också kostar en hel del), sannolikt nationellt. Vem som helst skulle inte få förtroendet att göra produktionen – och skulle dessa utvalda kompetenta personer Inte känna igen tecknet för “fuck you” när de ser det? Löjligt, alla vuxna känner till det. Och ta dessutom med i beräkningarna att… Read more »

anders
anders
Gäst
Reply to  karl
12 juli 2013 kl 16:51

Det kan vara så här också. OM det nu finns en ond agenda eller konspiration som agerar utifrån avsikter och ändamål som ingen normal människa vill ha, så har det kastats fram en teori att den aggressiva parten på något sätt måste göra sina avsikter kända för de som utsätts för övergreppet.

Teorin i detta scenario är att planer och mål, tillvägagångssätt och annat måste presenteras för offren i någon form. Troligen för att inte påverka fri vilja, eller något sådant.

Dessa presentationer finns i form av fiktion huvudsakligen. Böcker, filmer och reklam.
Exempel 1984, Brave new world, War of the worlds, MIB, Star Wars, etc.

Detta har nog inget med de tilltänkta förmånstagarna av donationerna att göra, utan är mer ett sätt att säga att pengarna inte används så som donatorerna tror. Ett kort statement, känn er blåsta på både pengar och avsikt.

Har förmodligen en djup, esoterisk botten.

Tobbe C
Tobbe C
Gäst
11 juli 2013 kl 16:57

Vänta lite nu… Klordioxid i blodet? Min spontana reaktion är att det låter inte alls bra. Visst, det dödar säkert bakterier, mögelsvampar, m.m. men hur går det för våra celler i kroppen? Sökte lite snabt på nätet och hittade följande sida där en man vid namn Jonathan verkar dela mina farhågor: http://www.cqs.com/mms.htm

Har ingen aning om vem denne Jonathan är och vilken agenda han må ha men jag tycker att hans varningar verkar rimliga och tycker nog att de bör tas på allvar. Kommentarer?

karl
karl
Gäst
Reply to  Tobbe C
11 juli 2013 kl 23:40

Vänta lite nu.. klordioxid i blodet, som du spontant tycker Låter illa? Wtf?

Ursäkta min frustration, men om den här klordioxiden – till skillnad från alla andra kända substanser i världen – botar malaria inom 24 till 48 timmar… så känns din spontana obekvämlighet inför nyheter och kemiska namn… överflödig. Malaria dödar, vad var det? En person i minuten? Och du tycker att din dåliga ‘spontana reaktion’ har betydelse?

Artikelförfattaren har tydligen använt medlet i 4 års tid, tydligen utan biverkningar.

Och jag vet inte hur många som faller för cancer. Men på hemsidan för mms står att det finns en dosering (protokoll) för just bot av cancer. Om jag själv fick cancer, så skulle jag pröva ett sånt här medel alla dagar i veckan innan jag går på någon chemoterapi – vilket är en Etablerad och Accepterad åtgärd, som bevisligen Stimulerar ytterligare cancertillväxt (wtf?!), och Dessutom kostar skjortan.

anders
anders
Gäst
Reply to  Tobbe C
12 juli 2013 kl 16:54

Tobbe. Är det bättre att låta din spontana reaktion ta över, eller finns det skäl att studera om detta verkar fungera? Med lite adekvata vetenskapliga metoder?

anders
anders
Gäst
Reply to  Tobbe C
12 juli 2013 kl 16:56

En liten sak till Tobbe. Reagerar du likadant på ingredienserna i vaccin?

Känns det inte obevämt med kvicksilverderivat och andra tungmetaller rakt in i blodet på barn?
I många fall redan på nyfödda.

Mayne Sundewall Hopkins
Reply to  Kent Bengtsson
13 juli 2013 kl 00:25

Hej Kent,

Ett par frågor:
– Var kan jag få tag i MMS i UK?
– Jag tål inte att bada i bassäng med klor och undviker att dricka kranvatten av samma orsak (UK kranvatten smakar ofta starkt av klor) – har ett vattenfilter hemma. Det är lukten som påverkar mig och att andas in klor ger spänningar i bihålorna direkt. På det följer ‘kort stubin’ – frisk luft hjälper med en gång. Jag har mkt känsligt luktsinne och det verkar som om jag faller vid första hindret betr MMS. Man vill ju inte gå omkring och vara småilsken jämt!! 😉

Ralf Pergandé
Ralf Pergandé
Gäst
Reply to  Kent Bengtsson
31 mars 2020 kl 01:00

Försiktigt !

Klordioxid är en mild oxidant. Om du addar juice så neutralisersr du ju oxidanter genom antioxidanter (juicer har antioxidanter)

Du skall inte dricka juicer, kaffe eller andra typer av antioxidanter etc i samband med klordioxid eller H2O2 – så ha åtminstone 2 timmar emellan (före samt efter)

Kroppen producerar faktiskt eget H2O2 (också en oxidant) vid sjukdom, ja tom en aggressivare form; O3 när immunsystemet invaderas av främmande bakterier etc.

Christian Lantz
Christian Lantz
Gäst
15 juli 2013 kl 11:49

Här är en länk till den “åsikt” och “position” som International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies (IFRC) har och intar till innehållet i “Master Mineral Solution newsletter” från maj 2013 med titeln “Malaria finally defeated”: http://www.ifrc.org/en/news-and-media/opinions-and-positions/opinion-pieces/2013/ifrc-strongly-dissociates-from-the-claim-of-a-miracle-solution-to-defeat-malaria/

Nyhetsbrevet “Malaria finally defeated” kan man läsa här: http://mmsnews.org/all-newsletters/172-malaria-finally-defeated-05-06-2013.html

Rille
Rille
Gäst
7 september 2013 kl 23:51

Man kan göra egen också, köp klorit från en kemigrossist och blanda på, allt enligt instruktioner från Jim Humble. Det gick iaf. att köpa för ett par år sedan då jag gjorde det.

Carina
Carina
Gäst
25 september 2013 kl 16:07

Har följt trådar om MMS tidigare och den enda risken jag har hört om gäller kvicksilver.
Ska man inta MMS så blir det bara bra resultat om man inte har amalgamfyllningar i tänderna.
För övrigt så undrar jag varför det blir sånt ramaskrik när det gäller kosttillskott som faktiskt läker när hela världen stoppar i sig livsfarliga mediciner med biverkningar som följd och ingen säger ett knyst, nää vakna upp!

Ralf Pergandé
Ralf Pergandé
Gäst
Reply to  Carina
31 mars 2020 kl 01:07

Tungmetaller kan du bli av med DMSO (Dimethyl sulfoxide) som diffunderar genom alla kroppens celler även inne i hjärnan, oxiderar tungmetaller som sedan oskadliggörs och harmlöst försvinner med urinen.

Många har helt förbisedd DMSO’s egenskap att kunna oxidera och neutralisera tungmetaller i våra kroppar

DMSO, Klordioxid och H2O2 är med råge de mest potenta medlen vi har till förfogande vid sjukdom.

Lär er allt som går att lära sig om dessa ! Det finns böcker skriva, som öppnar en hel värld och mycket nytta för många sjukdomar och besvär !

Ralf Pergandé
Ralf Pergandé
Gäst
Reply to  Ralf Pergandé
31 mars 2020 kl 08:11

(Tack för rättningen 🙂

För att förtydliga för läsarna:

H2O2 = Väteperoxid
MMS innehåller klordioxid (ClO2) (natriumklorit + ofta saltsyra HCL)

————

När man gör MMS själv rekommenderas att man adderar en droppe DMSO (Dimethyl sulfoxide) i den färdiga MMS lösningen för att det uppstår en ytterst liten andel oönskad klor, som dock DMSO neutraliserar).

DMSO räknas som antioxidant.

Klordioxid (MMS) kan kombineras med DMSO för djupare verkan (både yttre och inre) i stunden av användningen, dock kan blandningen inte förvaras tillsammans, då de upphäver varandra allt eftersom.

Om du kan tyska – så rekommenderar jag boken

• “Gesundheit verboten. Heilung ist möglich” (Hälsa förbjuden. Läkning är möjligt) av ANDREAS KALCKER.

Smått revolutionerande bok skulle jag vilja påstå !

Finns tydligen även på spanska.

Det finns även hans hemsida med protokoller, och vetenskapliga papper för läkare, etc. Både på tyska, engelska och spanska.

https://andreaskalcker.com/en/what-is-health/

———

Boken om DMSO – så rekommenderar jag boken

• ”Das DMSO-Handbuch” av Dr Hartmut P.A. Fischer, som finns både på tyska och engelska.

En diger lunta som ger oerhörd djup kunskap om DMSO’s förmågor vid olika sjukdomar samt vilka andra preparat det kan kombineras med.

sanna
sanna
Gäst
29 februari 2016 kl 18:04

Vi lever i en så för**nnat korrupt värld som man blir helt mörkrädd. Wake up!

Torbjörn Sassersson red.
Admin
31 mars 2020 kl 07:17

Ralf Pergandé (31 mars, 2020 at 01:07 och 31 mars, 2020 at 01:00)

För att förtydliga för läsarna:

H2O2 = Väteperoxid
MMS innehåller klordioxid (natriumklorit + ofta saltsyra HCL)