Klimatförändringar och miljön förändrar DNA enligt ny studie

1
    214

fruktflugaFruktflugor som levde bara några 100 meter från varandra vid Mount Carmel i Israel hade helt olika DNA, enligt forskare från Virginia Bioinformatics Institute. Anledningen till den genetiska skillnaden var stora skillnader i miljöbetingelserna.

Den tropiska miljön på den ena sluttningen av Mount Carmel och den europeiska klimatypen på den norra sidan av berget gav upphov till de olika DNA-typerna.

En forskare anser att att klimatförändringarna i världen kan medverka till genetiska förändringar hos många arter, skriver Mikael Höglind i en översättning från en artikel på engelska.

Om miljön påverkar DNA kan då placebo, nocebo och livsstil också ändra DNA? (red anm)

Läs mer på Mikaelhöglind.net

• NewsVoice kräver äkta för- och efternamn för den som vill kommentera efter artiklar. Varför?
    • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.
    • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd. Pengarna går till undersökande och oberoende journalistik.

1 KOMMENTAR

1. Äntligen ytterligare ett bevis att de biologer som sedan minst 30 år framhållit att DNA ändras genom signalen utifrån,har rätt. Denna vetenskap kallas Epigenetics.
      Till en början kallades de vetenskapsmän kjättare, men när flera vetenskapsmän kom till samma konklusion blev det tystare och priset för en genestisk undersökning sjönk från 60000 till 4,500.
      Det finns genetiske sjukdomare ,men de är mycket sällsynt och väldefinerat, allt annat som basuneras ut i tidningar är propaganda för att få människan in i det ”hjälplösa offer ” tänkande.
      Det finns starka vetenskapliga bevis att en orubblig tro på friskhet kan bota männiksan. De flesta önsker dock bara den tro och i verklighet tvivlar dom, då hjälper det inte.
      Placebo effekt är ju tro att man har fått en medicin som hjälper. Det har numera också utförts placebo operationer som har botat patienterna på ett bättre sätt en en riktig operation.
      Tror man däremot på vad vissa doktorer hävda att t.ex hjärtsjukdomen som graserar i ens familie är ärftlig då har vi en Noceboeffekt ( Woodoo effekt) och vår tro blir likaså oppfyllt. Prof. Bruce Lipton har skrivit en del böcker ,som är läsvärt i denna fråga.

KOMMENTERA [Se kommentarsregler]

Vänligen ange din kommentar!
    Vänligen ange ditt namn här