CBS News stoppar sina live-sändningar via NewsVoice

Torbjörn Sassersson är grundare av NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 23 januari 2014
- Torbjörn Sassersson red.

CBS News har utan förklaring stoppat NewsVoice från att streama kanalens gratisnyheter. Anledningen kan vara att CBS inte vill associeras med antingen RT.com och/eller Democracy Now. Det kan även bero på något helt annat. Spekulerandet är fritt.

CBS meddelar: “This stream is currently unavailable on this domain at the broadcaster’s request”.

Inga fler CBS-nyheter på NewsVoice med andra ord.

Fox News, RT.com och Democracy Now har dock inga problem med live-sändningar via NewsVoice.

Besök CBS News och läs deras nyheter…

Donera till NewsVoice

Så här kan du stötta Newsvoice

  • Mariann skrev:

    “… efter deras tekniska manipulationer, inte längre att kunna se skillnaden mellan olika verklighetstyper.”´

    Förstår vad du menar… och du har säkert rätt.

    Men det finns egentligen bara En verklighet. Det falska kommer in genom “det öppna och toleranta” i samhället, genom promotare, vilka inte bara är inom gammelmedia, utan även i det som skulle ge “sanning” i alternativmedia. Så länge man inte har ställt sig på rätt ruta ett så kommer man inte att förstå någonting.

  • Förmodligen vill CBS inte länka till andra medier, det kan vara den enklaste (mest tråkiga) förklaringen enligt occams rakkniv.

    Ockhams rakkniv, uppkallad efter den medeltida filosofen William Ockham, är en princip inom vetenskaplig metod som innebär att man inte ska anta fler företeelser eller ting än som behövs för att förklara de observationer man gör.[1] Det är en tumregel om parsimoni.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

  • CBS gjorde ett stort bolagsförvärv 2007. Deras avsikt var att föra in vissa målgrupper in i olika virtuella världar bl a genom Second Life. Virtuella världar är framtidens melodi för masskonsumtion. http://web.archive.org/web/20070726224522/http://www.usb4ever.com/cbs-investment-p.html

    CBS verksamhet backas troligen upp av transhumanister. Virtual Reality ingår som en viktig del i deras agenda mot en transhuman värld. Längre fram kommer vi, efter deras tekniska manipulationer, inte längre att kunna se skillnaden mellan olika verklighetstyper.

    Läs mer på transhumanisternas/humanity+ hemsida: http://humanityplus.org/philosophy/transhumanist-faq/#answer_27

    What is virtual reality?

    A virtual reality is a simulated environment that your senses perceive as real.

    Theatre, opera, cinema, television can be regarded as precursors to virtual reality. The degree of immersion (the feeling of “being there”) that you experience when watching television is quite limited. Watching football on TV doesn’t really compare to being in the stadium. There are several reasons for this. For starters, even a big screen doesn’t fill up your entire visual field. The number of pixels even on high-resolution screens is also too small (typically 1280*1224 rather than about 5000*5000 as would be needed in a flawless wide-angle display). Further, 3D vision is lacking, as is position tracking and focus effects (in reality, the picture on your retina changes continually as your head and eyeballs are moving). To achieve greater realism, a system should ideally include more sensory modalities, such as 3D sound (through headphones) to hear the crowd roaring, and tactile stimulation through a whole-body haptic interface so that you don’t have to miss out on the sensation of sitting on a cold, hard bench for hours.

    An essential element of immersion is interactivity. Watching TV is typically a passive experience. Full-blown virtual reality, by contrast, will be interactive. You will be able to move about in a virtual world, pick up objects you see, and communicate with people you meet. (A real football experience crucially includes the possibility of shouting abuse at the referee.) To enable interactivity, the system must have sensors that pick up on your movements and utterances and adjust the presentation to incorporate the consequences of your actions.

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *