HomeopatiAkuten är igång – nu kan sjuka fritt välja homeopati som vårdform

    11

    Homeopati-akuten-personal

    På Krukmakargatan på Södermalm i Stockholm, en stenkast från Mariatorgets tunnelbaneuppgång, finns sedan 14 år Salve Hälsocenter och här finns sedan igår – tisdagen den 7 januari 2014 – också en akutmottagning för homeopatisk behandling.

    Text: Marina Szöges

    I behandlingsrummet ligger medicinerna fortfarande i lådor, men inom någon dag ska både medicin- och journalskåp vara på plats. I övrigt är allt klart för att ta emot patienter som ska kunna droppa in utan att boka tid, varje eftermiddag måndag till torsdag.

    www.homeopatiakuten.se

    Läs mer



    Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
    • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
    • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
    Föregående artikelSaxo Bank CEO Warns of Collapse Into “Totalitarian” Society
    Nästa artikel“When the shit hits the fan” har nu blivit verklighet i Argentina
    Marina Szöges är homeopat, redaktör för nättidningen Dagens Homeopati och ordförande i Svenska Föreningen för Vetenskaplig Homeopati. Hon arbetar med att sprida information om homeopati, en fungerande hälsometod till bra hjälp när sjuka vill bli friska.
    Prenumerera
    Notify of
    guest
    11 Kommentarer
    Äldst
    Nyast Mest röstad
    Inline Feedbacks
    Se alla kommentarer
    Henning Witte
    10 januari 2014 kl 08:14

    Grattis! Mycket bra initiativ. Jag har alltid en flaska rescue remedy hemma som homeopatakut. Homeopati fungerar med fysik och inte kemi. Avsaknaden av kemiska reaktioner har vilselett många skolmedicinare som borde förstå att medicin även kan åstadkomma helande effekter med vågor: interferens. Detta är bättre än molekylära reaktioner då biverkningar uteblir för det mesta. Desutom är homeopati mycket billigare.

    Ivan Björn
    10 januari 2014 kl 09:31

    GRATTIS

    Kjell Holmsten
    10 januari 2014 kl 14:19

    Homeopati är mer en filosofisk fråga än fysik! Mycket bra att detta finns i Stockholm. Tänk när hela landet är täckt med dessa Homeopatiska akutmotagningar. Jag vet att vi behöver detta i Örebro!

    Mayne Sundewall-Hopkins
    10 januari 2014 kl 17:37

    Hurra! Ja, må detta fina initiativ spridas ..land och rike kring! 🙂

    Henning Witte
    11 januari 2014 kl 05:20

    Till Kjell Holmsten: även om det enbart skulle vara en filosofisk fråga, hur kan den då påverka kroppen? Den närmaste förklaringen skulle vara via placeboeffekten. Den använder sig dock också av fysiken, närmare bestämt av magnetiska skalärvågor.

    Kjell Holmsten
    11 januari 2014 kl 17:30

    Hej Henning. Eftersom fysikens lagar inte idag klarar av att förklara hur homeopati fungerar, kan vi heller inte veta om det är fysiologiska, idag kända lagar som botar. Hur skulle det gå till, om allt vad en homeopat gör är att använda filosofiska begrepp som förklaringsmodell. Den mänskliga kroppen är så komplex, att ingen idag levande homeopat, naturläkare med säkerhet kan säga hur vi läker våra sjukdomar. Det vet inte jag heller, hur fungerar självläkning? Hur fungerar de homeopatiska potenserna, som ofta är helt avgörande för bot el. förbättring! Om detta är det lång forskning kvar att göra, till dess är våra hypoteser, filosofiska! Tror att jag på detta kortfattade sätt fick med det viktigaste, hur min begreppsvärld ser på homeopatin. Det finns säkert andra som har andra tankar?

    Mary-Ann Petersson
    Mary-Ann Petersson
    Gäst
    11 januari 2014 kl 17:54

    Oh vad kul! Många grattis och lycka till från Hälsoverkstan i Bredaryd

    Josef Boberg
    Gäst
    12 januari 2014 kl 21:45

    BRA !

    Kaarina Kasurinen
    Gäst
    31 januari 2014 kl 19:24

    Grattis ! Blir så glad av nyheten och har redam spridit vidare. Homeopati är magiskt som botar allt med pyttesmå piller från naturens apotek. Har själv blivit fri bla från en akut ryggont – över en natt. Tack för att ni finns <3

    Sylthammar, återkomsten
    Sylthammar, återkomsten
    Gäst
    1 februari 2014 kl 00:30

    Kjell, man kan veta oavsett vad fysiska personer eller vad man tycker “lagar” säger.

    Här verkar det inte “filosofiskt”:

    http://naturopathboulderco.com/articles/homeopathyproof.htm

    _____________

    But a series of recent discoveries in the conventional scientific community is making people think again.

    First, there were the South Korean chemists who discovered two years ago that molecules dissolved in water clump together as they get more diluted (see SiS 15), which was totally unexpected; and further more, the size of the clumps depends on the history of dilution, making a mockery of the ‘laws of chemistry’.

    Now, physicist Louis Rey in Lausanne, Switzerland, has published a paper in the mainstream journal, Physica A, describing experiments that suggest water does have a memory of molecules that have been diluted away, as can be demonstrated by a relatively new physical technique that measures thermoluminescence.

    http://www.i-sis.org.uk/WaterRemembers.php

    Johanna Angeria
    Gäst
    8 februari 2014 kl 18:11

    Fantastiskt roligt! Äntligen ett steg i positiv riktning för att förbättra hälsan och ge oss människor möjlighet att ta hand om oss utan mediciner!!
    Hälsningar Johanna Angeria,
    Personlig Coach