Bokrecension: “Be så ska du få – Lär dig att förverkliga dina drömmar”

53
910

mångfaldIvan Björn har recenserat boken “Be så ska du få – Lär dig att förverkliga dina drömmar” av Ester och Jerry Hicks. Den här fascinerande boken av Esther och Jerry Hicks kommer att lära dig att förverkliga dina drömmar så att du får det glädjefyllda och tillfredsställande liv du förtjänar.

Text: Ivan Björn, uppd. 22 feb

Det är ett ständigt återkommande och aktuellt problem för mänskligheten att acceptera mångfalden. Boken jag läst kunde inte beskriva det bättre. Det finns plats för alla olika tankar och erfarenheter.

Ur ditt ickefysiska perspektiv känner du inget behov av att utesluta eller kontrollera några människorna i din värld på grund av den oerhörda variation av erfarenheter, övertygelser och önskningar som existerar hos dem.

Du förstår att det finns tillräcklig med utrymme i ett expansivt universum för alla typer av tankar och erfarenheter.

Det är din fulla avsikt att ta medveten kreativ kontroll över din egen livserfarenhet och dina egna skapelser – men inte att försöka kontrollera andras skapelser.

Variationen skrämmer dig inte utan inspirerar dig istället, för du vet att var och en skapar sin egen erfarenhet och du förstår att exponeringen för kontraster inspirerar dig i speciella riktningar och det faktum att andra kanske väljer annorlunda lösningar än du betyder inte att du har rätt och de har fel eller tvärtom. Du förstår värdet av mångfalden.

Boken hjälper dig att förstå på vilket sätt dina relationer, hälsoproblem, din ekonomi, dina karriärbekymmer och annat påverkas av de universella lagar som styr din tid och ditt rum – din verklighet – och du kommer att upptäcka kraftfulla processer som kan hjälpa dig att att följa med i livets positiva flöde. Det är din födslorätt att leva ett liv fyllt av allt som är gott – och den här boken visar dig hur du kan förverkliga det, på alla områden.

Hemsida: www.abraham-hicks.com



Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
53 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
zecharia
zecharia
Gäst
22 februari 2014 kl 15:00

Det är märkligt hur brist på kunskap gör att människor blint följer girighetens ljus. Att kunna styra över vårt liv – det finns inga som helst bevis för att vi faktiskt kan det. Däremot kan man säga att förekomsten av naturlagar gör att nuet är en ren följd av dåtiden. Dvs, den fria viljan finns inte. Inte i något avseende. Allt är en lång räcka orsak-verkan från Universom tillblivelse. Boken är alltså en ren lögn. Varför blanda in satanism i det hela? Förtäckt reklam?
Antingen finns naturlagarna och är orubbliga och då finns ingen fri vilja. eller så accepterar man att naturlagarna kan ändras vilket gör att universum inte fungerar eftersom naturlagarna hela tiden förändras i takt med allas fria vilja. Men ser vi indikationer på att t.ex gravitation byter skepnad från dag till annan? Eller att du ena dagen är människa och andra dagen ser ut som en lerklump? Därför att naturlagarna harf ändrats av din fria vilja?

ruben
ruben
Gäst
22 februari 2014 kl 17:43

Sylthammar says: “Oj, så nu kommer New Age, kanaliserat trams.
Det värsta från satanism/egoism > do as you wish… ”du är gud”

Jag håller inte med. Om man “gör som man vill” enligt egot så gör man enligt “Old age” och det har pågått i åtskilliga tusental år. Vitsen är att gå efter ens sanna inre vilja, som gagnar alla och inte skadar någon. Kan man bli lurad att låta egot gå bärsärk och tycka det är bra?
Positiva tankar går inte att framkalla om de inte innerst inne är positiva och enligt allas bästa. Det går inte att krysta fram falska saker om man inte tvingar omgivningen. Är någon egoistiskt ute efter rikedom och framgång på bekostnad av andra följer man den traditionella “old age” strukturen. Jag känner inte till böckerna men kan inte förstå att de är så skadliga som ni säger. Det verkar från din sida vara fördomsfullt trams.

zecharia says: “…Allt är en lång räcka orsak-verkan från Universom tillblivelse”

Om du menar att “allt”, är allt i världen? Nej, till stor del är det en följd av människans rasande makt och kontrollbegär, för många, från världshärskare till minsta knektarna, har valt vara Gudar över andra människor och bestämma över deras tankar och liv. Det har som sagt pågått alltför länge och är “old age” strukturerna.
Glöm heller inte att evolutionsteorierna och historebeskrivningarna i dag ändras och skrivs om stup i ett.

jpnorlin
jpnorlin (@norlin)
24 februari 2014 kl 23:19

Oj.. att lyckas kommentera känslorna Kärlek och Rädsla med nästan 2000 ord kanske säger mest om Rädslan. Ibland kan de skifta plats då man blir mer rädd för kärleken än rädslan. Sanningen är som tur är singular, enkel och kraftfull.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
25 februari 2014 kl 08:07

Jag får lov att kommentera att jag har upptäckt samma sak som sylthammar. Satan luras ju knappast genom att prata om hat och annat negativt.Jag är inte religiös men har upptäckt att mycket i världen handlar om just folks övertygelse och offer till satan. Den människa som arbetar för en new world order skulle kunna kallas satans agenter och jag är så säker man kan bli att new age tillhör eg. satanism. liksom hinduism och nazism tillhör satanism. Fast det var ju ett bra budskap som är väl värt att bära med sig.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
25 februari 2014 kl 09:30

Men meningen är säkert att vi ska acceeptera allt och inte försvara nåt, inte ens det som är rätt för den mänskliga naturen. Det är lurigt, det låter så bra och jag har vant mig vid den dödskulturen vi lever i, de verklighetskulisser som globalisterna/eliten satt upp, så att det många gånger är svårt att se, att det kommer från det gamla. Men jag har själv den övertygelsen att det inte borde spridas utan tillhör det pågående förfallet. Eliten har startat alla stora rörelser, inte minst den här. John Perkins en agent för new world order och satan har skrivit boken “Confession of an Economic Hitman”, har sett honom i flera påkostade New age youtube-videos. Jag tror inte att en människas hjärta och hjärna kan omvandlas radikalt, Är man satans agent först så tror jag det är en stor myt att man kan vara guds ängel några årtionden senare.Han har fått nytt jobb bara.

Magnus
Magnus
Gäst
25 februari 2014 kl 09:34

Det handlar nog mer om att ha en positiv inställning och om att sätta upp mål här i livet. Det behöver inte alltid betyda att bli rik (eller “do as you please”) utan snarare om att “berika” sig. Med det kan avses att bli en mer harmonisk och glad människa, leva mer i harmoni med sin omgivning, något som ovan kommentarer ligger fjärran ifrån.

Har själv läst Tim Robbins, The Secret och en av mina favoriter Olof Röhlander samt varit på ett av Anders Haglunds seminarier. Tim Robbins är väldigt amerikansk och mycket av hans mål handlar om pengar. The Secret ligger delvis på samma linje men med Olof och Anders är det annorlunda.

Redan vår pionjär inom området, Lars-Eric Uneståhl, började tidigt med målbilder. Effekten ligger i att man undermedvetet jobbar mot detta mål i nästan allt man gör samt samt bryter ner eventuella mentala spärrar, vilket i många fall är en förutsättning för att lyckas. Att springa en engelsk mil på under tre minuter är ett ypperligt exempel på detta.

Om man sedan väljer att blanda om korten och paketera budskapet i en annorlunda förpackning, som i fallet med denna bok, gör det inte till satanism.

Karma är överskattat och passiverande. Bättre att jobba framåt i en positiv anda. Det är inte hur man har det utan hur man tar det, som är avgörande.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 00:58

Satanism är inte precis främmande, och det är nog viktigt att den här informationen sprids så att våra barn och ungdomar kan skyddas.
http://www.youtube.com/watch?v=cz12J9zwiWY

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 10:33

Jag hittade inte en video jag sparat som har bevisat för de flesta jag delat den med att det du pratar om tillhör New Age och att källan till den religionen eller massrörelsen liksom alla stora rörelser är globalisterna. Ni tänker precis som de vill (tankar som revolterar mot gud och kristus, kanske inte i detalj men i grund och botten). Jag är själv inte religiös men jag önskar jag vore, för jag blir ännu mer orolig när kloka, välmenande, intelligenta människor blir “carried away” av en massrörelse som ser vacker ut på ytan, utan att ta reda på hur den startat eller av vem, eller ännu värre släppa den fast det överbevisas. Jag kan undra vem som är mest rädd. Jag trodde också några år, men jag hade ändå en känsla av att vår framtid är så viktig att jag måste leta vidare efter bevis så att jag inte blir lurad av “satan” på något sätt. Anledningen till att jag skriver satan, är att allt lurendrejeri i det här världssystemet är så grundligt och intelligent att det känns för mig som att vanliga människor som träffas och gör upp planer skulle inte gå iland med alla detaljer, utan måste fått hjälp från en högre intelliggens med en extraordinär överblick. Med tanke på all omänsklig ondska så måste de fått hjälp i sin kreativitet på den fronten också.De här krafterna är inget som vi vanliga människor är skyldiga till bara för att vi har tänkt, faktum är att folk vägrar tänka på allt som händer för de orkar inte och ändå trappas händelserna upp. Elitens egna ord ur David Ickes bok (han är marionett för globalisterna) “A silent weapon for a quiet war”. Ett krig för sinnet som ska dela oss så de kan regera oss. De hatar kristna, säger inte det allt om vilkens budskap vi ska följa, och inte följa en massa självpåtagna gurus som tror att de överträffar den som skapade allt i visdom. Eftersom jag vet att det här promotas i påkostade sammanhang av eliten, så kan jag bli lite misstänksam mot tex Henning Witte, som ju är EU-advokat (högre samhällsställning) när människor som honom börjar promota det “sanningen, ljuset och kärlekens hemsida”. Han har ju mer av det tunga och vetenskapliga avslöjandena. Det är synd, men jag vet ju också att eliten avslöjar sig själva nu. Det är synd att viktig information kopplas ihop med… Read more »

ruben
ruben
Gäst
26 februari 2014 kl 11:20

Ivan Björn: Jag håller med, jag hoppas det går åt det hållet att rädslan får mindre fästen.

Eva Mattson! Hela filmen bygger på att det gamla rådande paradigmet skall stärkas med bl.a. skrämsel för Satanism, som alltid funnits. Man vill bevara det gamla paradigmet av hierearkier och ekonomi, som det alltid varit. Om man lyckas tysta den andra grenen av “New Age” ( alla nytänkande positiva upplysningar och idéer, klumpas in i samma fack ) med den filmen, så lyckas man nog skapa den nya “world order” av det gamla paradigmen. Där man lyckas lura med större delen av världen. Du och Sylthammar är bland de som tydligen övertygats om att allt man kallar New Age är Satanism. Det är det som är det gamla paradigmets syfte. När man väl fört in the new world order med det gamla paradigmen, så kanske det är för sent att ändra något? Det gäller vara uppmärksam helt riktigt, för sällan är något som det ser ut att vara.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 11:20

Det värsta är att i det “civiliserade” (sann)(häll)e vi lever i, där vi alla indoktrinerats att hysa oinskränkt förtroende för “ordbajsare”. Skulle man komma med någon liten vinkling som kan tala för att de kan komma från ett håll rakt motsatt från det de uppger sig vara för det är allt “man har” på dom, Jag tänker tex på Ann Heberlein, så är det tillräckligt för att kunna bli tvångsintagen på psyket. Iaf om man envisas med att göra det offentligt. Och vanliga “svensson” skulle tycka att det nog tyvärr var befogat. Satans “agenter” är nästan okriterserbara och oavslöjbara för allt är så intelligent upplagt att det är svårt för en normalt begåvad att förklara utan att få lov att peka på saker som folk skulle säga: – kom igen, hör du inte hur idiotiskt det låter.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 11:34

Att nämna Satan hör dit. Så länge de som har makt i världen tror på satan och envisas utföra satanistiska ritualer, krig och terrordåd, för att införa deras religion globalt så kanske det är dags att nämna det någonstans, att deras religion blommar upp inför våra ögon och vi blir påverkade vare sig vi vill eller inte. Det är inte rädsla och jag har inte tänkt tanken att det skulle hända, det är kylig fakta och verklighet.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 12:07

Jag upplever det snarare som att det är människor som följer “the mindset” och budskaperna från personer artikeln handlar om, att det är de som fylls av rädsla när de är tvungna att vända på alltihop och se verkligheten som den är. För mig själv är det uppenbart att det som står i bibeln att mitt folk kommer att försvinna av brist på kunskap. Vilken kunskap? jo om våra fienders metoder. Det enda skydd folk har mot att indoktrineras av satanistiska kraftfulla ockulta symboler som går fullständig bärsärkargång i den kultur som råder nu, kan bara skyddas mot genom kunskap om det. Inte genom att försöka vara någon slags “kärleksmotpol”. Någon slags självpåtagen Jesus som predikar kärlek och ljus överallt. Vi har redan en utmärkt bok till det. Det är vad jag tror trots att jag inte är religiös, bara “wannabe”.

ruben
ruben
Gäst
26 februari 2014 kl 12:35

Man behöver inte göra det krångligare än det är. Se vad Hans Rosling utför nu. Han upplyser om hur viktigt det är att befolkningar runt om i världen ges möjligheter att klara sig själva och bli mer eller mindre självförsörjande. Det tycker jag är en fantastiskt öppen pedagogisk redovisning av vilka stora förändringar som kan ske, med lite hjälp från de som redan har. Det har aldrig skett förr på det överskådliga sättet tror jag. Där finns ingen dold agenda utan enbart uppriktighet i det budskapet, som jag ser det. Naturligtvis har ingen sammankopplat det med new age, men ser heller ingen motsättning.
Jag hörde ett exempel en gång att om man hypotetisk föreställer sig världen som sin egen kropp.
Får man en infektion i foten tänker inte huvudet, nej fötterna befinner sig och rör sig i smuts och damm och svår miljö hela tiden, som jag inte skulle klara, så det är ingen idé. Kroppen skickar ut sitt försvar mot infektionen utan urskiljning av vilken del det än är av kroppen. Kroppen är inställd på att vi mår bäst om hela kroppen får möjlighet vara hel i de flesta fall.
Så skall vi nog agera utåt också tycker jag. Vi behöver inte tänka på om det är egoism eller inte. Vi behöver inte grubbla med såna djupa svåra tankar. Vi kan hjälpa om det sker på de hjälptas villkor, det är bara positivt.
Jag tror många vanliga människor, väl fungerande i samhället, har positiva erfarenheter av det som generellt kallas new age och tar inte till sig de sk. satanistiska skadliga idéer som dykt upp öppet.
Hans Roslings budskap jag tar som exempel stöttas helhjärtat och glädjer dessa sk. new age intresserade vanliga människor. Det är jag helt övertygad om. Tycker det är vilseledande att klumpa i hop satanism och skadliga idéer med upplysande nyttiga positiva idéer, det borde inte heller vara så krångligt.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 12:42

Jag har fått lov att bearbeta och komma över mina rädslor för det här, men vad gör ni som tror på de här “ljus-och kärleksbudskapen”? Ni flyr er rädsla, ni tejpar över den genom att fly in i “mindset” som den här och ständigt söka nya gurus och aliens såsom de på www. stevebeckow.com och som övertygande talar om att inget ont kommer att hända den som tror och mycket annat som låter väldigt trösterikt (för den som inte kan släppa eller bearbeta sin rädsla) . Det beror på vilken sida man står, även Lucifer kallas “ljuset” av satanisterna och porträtteras som en ljus ängel. Och demoner kan utge sig att vara änglar. Att befinna sig i ett krig och inte ta reda på någonting om sina fiender (mer än att notera vad de gör) är inte bara dåraktigt utan dödligt.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
26 februari 2014 kl 13:15

En video om Satanism i vår vardag. http://www.youtube.com/watch?v=r5vZ14Ozqzw

Red
Red
Gäst
26 februari 2014 kl 15:35

Sylthammar. Tack för dina kommentarer, men du bryter hela tiden mot kommentarsreglerna. Därför hamnar dina inlägg i moderatorskön. Om du följer reglerna kan jag ta bort köläggningen av dina kommentarer.

Kommentarsregler:

Max 1500 tecken (ca 300 ord) utan mellanslag inräknade. Max tre externa länkar.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 00:18

Mark Cleminson – Testemony of a former Illuminati member http://www.youtube.com/watch?v=ishwlAwPlmY Kan vara lite seg om man inte är van vid bibeln och språket, men fantastisk som vittnesmål om bl a Iluminati. Och förstås Guds ord om “The end times”

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 00:22

Ett vittnesmål till om Satanism och en förklaring vad det är Ex. Satanist Gideon Mulenga – Set free by Jesus Powerful Testamony http://www.youtube.com/watch?v=QjAOMrq4rTU

Mayne Sundewall Hopkins
Mayne Sundewall Hopkins (@mayne-sundewall-hopkins)
27 februari 2014 kl 01:29

Tack Björn, dessa ord från din artikel känns speciellt viktiga för mig:

“..ständigt återkommande och aktuellt problem för mänskligheten att acceptera mångfalden..”

“..finns plats för alla olika tankar och erfarenheter..”

“..Ur ditt ickefysiska perspektiv känner du inget behov av att utesluta eller kontrollera.. ..människorna i din värld..”

“..förstår att det finns tillräcklig med utrymme i ett expansivt universum för alla typer av tankar och erfarenheter..”

“..att ta medveten kreativ kontroll över din egen livserfarenhet och dina egna skapelser – men inte att försöka kontrollera andras..”

“..Variationen skrämmer dig inte utan inspirerar dig istället, för du vet att var och en skapar sin egen erfarenhet och du förstår att exponeringen för kontraster inspirerar dig i speciella riktningar och det faktum att andra kanske väljer annorlunda lösningar än du betyder inte att du har rätt och de har fel eller tvärtom..”

“..förstår värdet av mångfalden..”

And so be it!

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 01:34

Ruben: Hans Rosling, var det han som var med på skavlan och pratade tvättmaskiner och senaste skavlan flyttade runt koppar? Skavlan är det mest uppenbara program för att promota NWO som jag sett. Du har läst för lite om globalisternas agenda. Och kanske för mycket New Age. Även om inte de två videos jag delat närmast ovan säger dig något så säger det MIG allt jag behöver veta om det som jag misstänkt länge. Att det är en strid mellan Gud och Satan och jag vet vilken sida som jag kommer att stå på. Jag har redan lärt mig att den som tror på New Age är totalt stängd för all annan information än den från dessa självpåtagna gudar och Aliens som svävar i sina skepp och bara väntar att få komma ner och hjälpa oss lösa alla våra problem.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 01:54

Ruben: Du och jag uppfattar filmen helt olika. Den visar hur mycket Satanism det finns inom mode- och musikindustrin. Skulle det vara något dåligt att folk får kunskap om vad det är de ser, och därmed ett skydd mot den skadliga påverkan som blir, när vårt undermedvetna bearbetar allt utan att vi vet det. Jag har absolut ingen aning vad du menar och tyvärr kan du nog inte förklara det för mig heller.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 02:33

Hoppas det går åt rätt håll så att rädslan får mindre fäste??? JAG hoppas det går åt rätt håll så att det goda vinner över det onda så att det onda får mindre fäste. New Age-tankegångar är så flummiga att det finns inget jordnära nånstans. Hur många i Sverige har varit rädd för att Satanism skulle få fäste i kulturen i väst tror ni?? Hur många tror ni har ens tänkt en tanke på det?? Ingen!! Ändå är det vår stora rädsla för det som har skapat det? Är det så det har fungerat? Jag ska börja läsa bibeln snart för jag orkar inte med sånt här trams längre.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 02:54

Jag skulle vilja ha en riktigt detaljerad förklaring på hur det gått till när allt som händer i ex. musik- och modeindustrin skapats av tex min rädsla och frustration.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 03:06

Och var snäll och citera inga andra människor (självpåtagna gudar/gurus).

Mayne Sundewall Hopkins
Mayne Sundewall Hopkins (@mayne-sundewall-hopkins)
27 februari 2014 kl 03:25

Hej Ruben, Jag såg prof. Rosling i ett TV-program (UK) i höstas:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2013/bbc-two-hans-rosling.html

Han är verkligen en kunnig och underhållande föredragshållare. Tror också att det är viktigt att befolkningar runt om i världen ges möjligheter att klara sig själva och bli mer eller mindre självförsörjande. Detta kommer att bli en nödvändighet i en inte alltför avlägsen framtid. Vi lever i den stora förändringens tid ..igen! Min förhoppning är att världen ‘reser sig’ och gör sig av med gifter och annat syntetiskt elände ..för våra barnbarns barns skull. 🙂

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 03:51

Jag upptäcker att jag skrev att jag inte trodde att man kunde förändras från satans agent till guds tjänare. Sen har jag delat flera videos som jag hittat idag där jag sett att det går därför att gud själv gör det. Men jag tror inte ett ögonblick på att John Perkins är förändrad.

Mayne Sundewall Hopkins
Mayne Sundewall Hopkins (@mayne-sundewall-hopkins)
27 februari 2014 kl 04:12

“Til syvende od sidst” tror jag det mesta i livet beror på hur var och en av oss förhåller oss till saker och ting – framförallt hur vi tar hand om oss själva, våra nära och kära och vår miljö.

Att älska, utan förbehåll, det ‘liv’ som finns omkring oss – att känna vördnad och respekt inför allt levande ..att vi tar hand om vår vackra planet på bästa sätt…
Se: http://www.forbiddenknowledgetv.com/videos/consciousness/planet-earth-is-you.html

Vi kan inte förlita oss på att andra människor ska ta itu med det som behöver göras – utan var och en av oss behöver göra det vi kan i vår närmiljö ..hemma. För mig gäller detta både fysiskt och tankemässigt – och att se till det negativa leder bara till mörka tankar och mer oro. Trots allt finns det så mycket vackert att se och uppleva, att skapa och njuta av, att känna glädje över ..i nuet.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
27 februari 2014 kl 21:15

Filmen om musik- och modeindustrin visar med all tydlighet att vi befinner oss i ett spirituellt krig, ett krig mellan det goda och onda. Det minsta man bör göra är att ta reda på var ens tro-system kommer ifrån. Man bör ta reda på om ens fiendes (jag tar för givet att Satan är er fiende) resonemang stämmer överens med ens egen tro eller inte

Vill ni verkligen inte ha den försäkran?.

Videon tar inte upp den biten, men väl att det finns ett samband, en tillhörighet till frimureriet.
Den här videon heter: Fritz Springmeier – World System the Illuminati. Full length.

Hans Rosling är en uppenbar marionett för frimurarna. Det enda det säger om ert omdöme är att ni är lätt att lura. Jag är också väldigt lättlurad om det är något positivt som jag blir glad över, men det går inte länge förräns jag måste börja ifrågasätta hur det egentligen ligger till. Ofta, som i det fallet jag tänker på, så handlar det om att ha hälsan kvar eller inte.

http://www.youtube.com/watch?v=ApNJ153Q5kM

ruben
ruben
Gäst
27 februari 2014 kl 23:07

Eva Mattsson! Jag vill berömma ditt strålande engagemang. Jag har inga problem att du fortsätter med det, vi kommer nog alla närmare sanningarna så länge vi söker den! Det blev mycket att besvara nu och har inte tid, så jag får tyvärr ge mej för den här gången och lugn, det är ingen ond makt som ger mej det rådet 😉

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
28 februari 2014 kl 00:30

Jag vill berömma sylthammar därför att jag tycker han beskriver allthop så bra.

Bara en enda detalj som han skriver, det att New Age-religionen sprids brett och promotas i alla de stora utförselorganen.

Om inte det får er att se en stor RÖD VARNINGSFLAGGA, vad kan då slita er från den hypnos ni är i.

För mig känns det som att ni blandar ihop rädsla med självbevarelsedrift, vilken dessa självpåtagna gudars budskap helt tycks ha tagit ifrån er.

Och egentligen, det kraftfullaste budskapet i de videos jag delat, är, var det äkta ljuset, kärleken och kraften finns. (men ni revolterar mot den kraften och vill vara gudar själva och styra era liv med era tankar)….. är det vishet???

Jag nämner det ifall ni har missat det. Det andra kallar jag artificiellt ljus. En kärlek som är köpt och såld.
Jag hoppas jag fått med allt för jag börjar känna mig tjatig nu med så många inlägg.

May god go with you…and me:)

Mariann Nyqvist
Mariann Nyqvist
Gäst
28 februari 2014 kl 12:02

@Eva Mattson Kära nån. Du verkar vara lite besatt av satanism… Varför ägna all denna tid till detta ämne och varför sådan misstro till andra människor som förmedlare av vishet? Hm. Du refererar till bibeln som om denna vore ett universellt rättesnöre. Det är en skrift bland andra som predikar vissa allmänmänskliga sanningar. Man behöver inte vara kristen för att nå andlig vishet. Naturfolk behöver t ex ingen bok då de lever sina liv efter inre upplevelser och muntlig tradition. De har inom kulturens ram lärt sig att hantera andliga såväl närande som förstörande krafter – båda är delar av universums inre dynamik. Dagens överhet är besatta av de förstörande krafterna genom sin dekadenta livsideologi som bär frön till självförstörelse.

Bibeln är skriven av män som framför vissa misogyna (kvinnofientliga) föreställningar. Skriften är inte autentisk då den har översatts och omtolkats. ”Budskapet” sprids inte alltid bäst i maktens hus dvs kyrkor utan av människor. Människor som förmedlar ljus- och kärleksbudskap eller talar om vikten av glädjefullt liv måste vi värna om istället för att bekämpa eller omtala som satanister. Vi har alla såväl ljus som mörker i oss. Det är dock lättare att bejaka den mörka sidan än den ljusa. Ljuset i andra människor, som är i anden, dvs ett högre medvetande, kan sätta igång negativa motkrafter i de vars inre har en annan, mer ”bekväm” samhällstillvänd, sövande, frekvens.
Dagens elit använder sig av tekniker för att endast väcka och hålla liv i lägre energier för politiska och ekonomiska segrar. De kallar sig för Illuminati, vilket bara är ett språkspel av brödraskapet. Deras sk ”upplysning” kan bara ske med hjälp av atombomber eller andra vapenteknologier som ger olika sken vid avfyrning eller målträffar.

Mariann Nyqvist
Mariann Nyqvist
Gäst
28 februari 2014 kl 12:35

@Eva Mattson Kyrkan har verkat i en imperialistisk anda som genom en effektiv organisation skapat makt över resurser för att förtrycka människor under måttot att vi inte kan styra oss själva, vilket är helt FEL. Kyrkan, tillsammans med överheten, har med hjälp av olika medel, tekniker, lagar och repressiva metoder tagit ifrån oss makten till självstyre för beskattning av våra naturliga fri- och rättigheter och kunskapsvägar, vilket kan sammanfattas under begreppet ”communitas”. Läs mer i ”Karnevalsyra. Den kollektiva glädjens historia” av Barbara Ehrenreich. Gnosticismen förtrycktes av kyrkan pga deras tro på att människan själv kan nå andlig kunskap ”gnosis”. Gnostikerna ville väcka sömndruckna människor till insikt samtidigt som de förkastade rangordning och förklarade att vem som helst, kvinna eller man, kunde agera präst, biskop eller profet. ”for the gnostics, knowledge of God was self-knowledge”. Läs mer: ”De gnostiska evangelierna” av Elaine Pagels. Ormen, liksom kvinnan, har laddats med en ond satanisk karaktär i den västerländska kulturen medan de förr i tiden förknippades med positiva värden. Ormen är en primär symbol inom världens mytologier, liksom kvinnor med ormar som attribut. Moderniteten försöker att fjärma/utrota uråldrig kunskap och vishet för att behärska/utrota naturen och naturliga människor. Kvinnan är en fulländad varelse som män hämtat sin kraft, styrka och vishet från, vilket omtalas i den nordiska mytologin och i östliga traditioner bl a tantrism (sufisterna erkänner bl a en kvinna – Sofia som den visa världssjälen). Pga av sin överlägsenhet har kvinnan fått stå för det negativa, onda och svekfulla som patriarkatet behöver bekämpa för att härska och söndra. Snake – her story. Who is Snake? For the patriarchy, snake has been associated with Eve, and both have been the symbols of evil and the “Fall of Man”. Eve was identified with the Snake by the “church fathers,” and they both have received the fearful projections of all that isn’t known or understood about the Feminine, the Great Mystery, and that which lies beyond the comprehension of the rational, egoic, mind. The snake was one of the most widely used symbols associated with the goddess in many cultures of the Near East, where the Eve mythology had its roots. Vi behöver bejaka ljuset, kärleksbudskap och glädje och inte stirra oss blinda på vem det är som talar utan lyssna mer på vad som sägs. Ivan Björn har gjort en strålande kommentar till boken i mitt tycke. New age är ett sentida hopkok av… Read more »

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
28 februari 2014 kl 13:10

Jag har tydligen mer att säga. För det första blev jag paff när jag delade sista inlägget därför att jag hade börjat det med samma tre ord som Ruben skrev i inlägget före mig, men det dök inte upp där förräns jag skulle läsa mitt. Plus att det nästa han skrev var att svara på det sista jag skrev. Jag kände mig lite skamsen först över att det blev så. (om jag vetat vad han skrev så kanske jag hade svarat lite vänligare). Filmen om mode- och musikindustrin var ingen propaganda för Satanism eller menat att skrämmas ytterligare. Om ni sett filmen om Satanismen i vår vardag, så handlar den verkliga propagandan om “Chanting”, dvs säga att i små portioner upprepa budskapet om och om igen. I så små portioner att man inte tycker att det är så märkvärdigt. Man till och med glömmer mellan gångerna man blir utsatt. Det är bara en obehagskänsla som stinger till för en sekund och det kan man ju komma över, och är inget att diskutera med andra om. Det som ger den känslan eller obehagsstinget MÅSTE vara oskyligt resonerar vi, men DET är kraften i “chanting”. Det är först när man klumpar ihop alla dessa små “chantingar” i en enda film och visar hur mycket Satanism det egentligen införs i vår kultur och vilka det framför allt är riktat till som vidden av det går upp för en. Man förstår att det här är ett verkligt hot mot samhället och ingenting som man som amatör kan tänka bort. Jag tror att, inte bara behöver vuxna förstå utan de unga behöver veta och förstå (för att skydda sina sinnen eller sin själ mot tex: det som spelas på ungdomsgårdar, (svart dödsmetall) där bara affischerna är vidrigt fyllda av sataniska symboler och ritualer (eller vad man ska kalla det). Jag har lånat en bok om “Swedish Death Methal” på biblioteket, och jag lovar att man inte förstår vidden eller vikten av att uppmärksamma det här, förräns man ser det ihopklumpat i presentationer i en film eller en bok. (det var där jag såg affischerna). Jag har pratat med unga vuxna som lyssnar på sånt här och även en (vuxen) väninna som är konstnär (som annars målat blommor på poslin för ett känt företag och designar vackra kvinnliga kläder med något litet dalainslag) som också lyssnar på sånt här, och de säger att sån här musik… Read more »

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
28 februari 2014 kl 13:23

Jag ber ödmjukt om ursäkt för det otroligt dumma om amatördiagnos. Det är ju en orsak till varför jag bör läsa bibeln. Jag vill bli en bättre människa!

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
28 februari 2014 kl 15:39

Slutligen,så är jag 100% övertygad om att ingen av er kan förklara för mig i detalj hur lika kan skapa lika (separera religion från Homeopati), dvs hur min rädsla för Satanism skapat införandet av Satanism (först och främst) i Svensk ungdomskultur.

Därför att: endera är det en stor FET lögn!

ELLER! : för att klara det så skulle ni först behöva, inte Oprah eller Choopra, utan ni skulle behöva studera under en mästare i “The Mystery School” eller ett annat namn “Mystery Babylon”.

Ännu så länge är ni bara glada amatörer på området ljusdyrkan/naturdyrkan (sun-worshipping), dyrkan av ljuset, intellektet, lucifer (den vitklädda ängeln som bringar ljus/kunskap om det onda och det goda)

En religion, där NI, med tillräckligt mycket kunskap själva blir gud eller gudinna!

Jag vet inte om det är på den sidan ni vill stå i tidens slut.

Alltihop handlar inte om kunskap om rädsla och kärlek!!

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
28 februari 2014 kl 16:14

Så mycket det nu är värt, så tycker jag att ni ska sluta med era amatörstudier i “this mysterious religion” under till synes dyrkansvärda människor och bli proffs på bibelstudier istället.

De två vittnesmålen från videona jag delat borde visat “the power in that book”

I think we gonna need it!, or him!

Mariann Nyqvist
Mariann Nyqvist
Gäst
28 februari 2014 kl 16:56

@Mattson. Noterar att du använder dig av ordet ”chanting” för att beskriva satanism inom populärkulturen. Tråkigt att se nedsvärtning av ett ord som i andra sammanhang betecknar religiösa böner och användning av heliga stavelser inom t ex vedakulturens mantras eller gregorianska sånger för att uppnå upplyfta tillstånd. Ljud är kraftfulla och ger olika psykiska effekter och är därför ett viktigt redskap inom propaganda/musikindustri. Heavy metal kan upplevas som en form av avgrundsvrål, en slags bön om hjälp från sargade själar. Den oftast själlösa populärmusiken ligger inte långt efter. Det bästa skyddet för sig själv och sina nära är att välja en mer uppbyggande musik.

Finns mycket att lära av bibeln, men inte helt nödvändigt med läsning för att bli en bättre människa. Mänskligheten har klarat sig utan bibeln i tvåtusen år. Med bibeln i högsta hugg har också några av de största krigen utkämpats. Varför – något samband? Det är viktigt att vara lite ödmjuk mot andra människor och andra världsåskådningar. Alla bär vi ett tempel inom oss och den allra bästa platsen för kontemplation är i naturen.

Vi kan också bli bättre människor inte bara genom att läsa utan också genom icke handling. En bättre värld kan skapas genom att vägra delta i Deras ”samhällsspel” genom att sluta ta till oss deras påhittade världsbild med fiender överallt och blunda för deras ”nyheter/vetenskap/läkemedel” via mobil, tv, radio, film och upphöra att facebooka, googla och köpa alla nya Smarta produkter och appar som lanseras. Finns det inga konsumenter raseras Deras struktur – det är dags nu. Handla genom passivitet och icke konsumtion. Man kan bara bli riktigt rik i anden. Blunda och håll för öronen för att inte bli det De matar oss med. Voila – ça suffit!

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 00:07

I den här videon talar Jay Parker om vad det är frågan om, vilka utmaningar vi står inför och han hänvisar till en hemsida där han höll ett tal, i vilken han rekommenderade andra människor att lyssna på och deras böcker att läsa.

Låt mig säga att det här är alldeles för viktigt för att ignoreras.
Era “fancy” gurus kan inte göra något för er, mer än att avleda er och få er att tro på något som inte är lösningen utan leder till destruktion av hela mänskligheten.
Allthop är halvsanning – halvlögn, men nära skjuter ingen hare!

Jag uppriktigt tror att den här killen har bättre råd och läsning att rekommendera, och det är fortfarande om det spirituella, kvantumfysik och riktigt avancerad psykologi mm.

Var snäll och sluta lyssna på rådet att stoppa huvudet i sanden (för att ni inte ska skapa mer av det onda) resultatet blir att ni inte förstår vidden av det som pågår.

http://www.youtube.com/watch?v=wE9qHMcI7cA

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 01:41

Jag vet inte mycket om kristendomen så jag kan inte säga bu eller bä,
men jag VET att jag haft samma uppfattning från start (när jag började läsa om Illuminati och hur den här världen styrs) som den Jay Parker har i den här videon ovan.

Jag tror på att lösningen ligger på det spirituella planet och att människan besitter förmågan att befria sig från det (spirituella) förtryck vi är under.
Men inte av de böcker som förs ut i de stora utförselorganen, därifrån kommer bara distraktion och destruktion!

Mänskligheten är under ett spirituellt förtryck av Satanister och man vet inte vidden av det ifall man undrar varför jag är besatt av det.

Ett enkelt svar: Jag har min självbevarelsedrift intakt, så jag tar reda på hur farligt olika saker är. Jag har tagit reda på vad de (globalisterna) tror på. Jag har tagit reda på hur de tänker.
Personen i videon som jag delat känner dem grundligt och kan beskriva situation vi är i lite bättre.

Ni måste förstå en sak, att de som tror på gud vill vara lika goda som gud, och att de som tror på satan, vill vara lika onda som satan.

Det spelar ingen roll om satan finns eller ej, så länge DE är övertygade att han finns, så påverkas vi av det vare sig vi vill eller inte.

De har triljoner dollar till förfogande och styr regeringar. Och de besitter all kunskap och gör de inte det så köper de den och ger oss gammal teknik som de sen länge avancerat ifrån ELLER/och ger oss teknologi som är farliga som vapen för den mänskliga biologin.(som om det inte räckte med sjukvård)

Och nu håller de på att avancera genom att återuppväcka och införa sin (faktiskt flera tusen år gamla) sex- och dödskultur i Sverige och över hela världen, som inkluderar introdutionen av (black) magic i filmer och satanistiska ritualer som vi (omedvetet) deltar i genom att se dem (ex musikvideos). Det var bara några exempel.

Jag har ännu inte tagit upp deras viktigaste och farligaste vapen, TV:n.

Jag blir lite nyfiken så jag ställer frågan!
Ifall ni spelar en basketboll match, skulle ni lyssna på motståndarnas coach (som vill att ni ska förlora) därför att deras råd låter så kloka (för de kan spelet)??

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 02:17

Eftersom en fd satanist beskrev det som “chanting”, och det är satanism i vår kultur det handlar om, så tror jag att han vet det rätta ordet att använda.
Men det kanske är en “hint” att det är samma doktrin som ni är inne i, då de är genialiska på att skruva till saker.

Allt är mer dolt och lömskt än vad en normal människa kan föreställa sig.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 02:58

Jag blundar och håller för öronen för deras distraktioner inklusive negativa rapporteringar, MEN jag blundar inte för den verkliga faran de snikar in genom bakdörren.

Blundar vi för den “mess” som mänskligheten befinner sig i och förblir helt passiva och fortsätter lyssna på sådana som Hicks, så är mänskligheten utrotad, troligtvis med oss som lever nu.

Det handlar inte först och främst att sprida kärlek, vi är i den sitsen att vi är i fara och då är prio ett hur man tar sig ur det.
NR1: vad hotar mig? de allra flesta har inte en susning. (inte ni heller uppenbarligen)

Vi är alla utsatta för “traumabased mind control” och SANNING är det som läker (enl Cathy O´Brien, fd MK Ultra mindcontrol offer och författare till boken “(Trans)formation of America”.

Lyssna på Jay Parker, men jag har inga illusioner att ni kommer att begripa vidden av det, ni följer en tro vars gurus talar om för er att lyssna på deras åsikter, råd och trosföreställningar (precis det som är definitionen av “mind control”), de säger – stoppa huvudet i sanden och lös saker genom att vara passiva.

Och ni gör som de säger!.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 03:40

Det är uppenbart att man kan följa med på nyhetssidor som newsvoice och se alla möjliga olika nyheter som inte tas upp i mainstream media, men ändå, inte få något grepp om helheten eller vidden.

Där stoppar de “nya frälsarna” med råd, åsikter och filosofier, er från att komma vidare.
De är så rädda om er hälsa att de varnar er för att titta närmare på faran och se helheten av vad som snikar in genom bakdörren.

Det är alldeles för negativt och därmed farligt för er (inre harmoni). Och några av er ruinerar er chans att få det ni alltid önskat! (det fattas bara en klapp på huvudet)

Om ni inte vill inse att de här människorna tillhör New Age och det har en koppling till frimurarna och frimurarnas religion är satanism.

Jag tror att de har tagit ifrån er självbevaresedriften!

Mariann Nyqvist
Mariann Nyqvist
Gäst
3 mars 2014 kl 07:34

@Mattsson. Det är faktiskt så enkelt – mer kärlek :-). Det är det enda som behövs i en värld som vår. Kräma på riktigt ordentligt med kärlek. Att se sig själv i sin nästa, men då krävs det naturligtvis att man har självrespekt och älskar sig själv “som den man är” och inte dömer sig utifrån mallar som De socialiserat oss med. Ljuset är starkare än mörkret.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 22:43

Tack för vänliga svar trots att jag troligtvis låter lite ovänlig emellanåt. Jag känner att det är som Jordan Maxwell säger i den här viden. Det är svårt att införa tyranneri i ett land som är väl informerat. (något i den stilen).

Jag måste tyvärr vara lite envis och säga att Jordan Maxwell förklarar väldigt bra vad underhållning är till för. Och Oprah Winfrey är underhållning i stort format, promotad av de som äger de stora kanalerna i USA (Illuminati/frimurarna). Hon säger vad de vill att hon ska säga (precis som våra politiker) och rekommenderar de författare som de vill att hon ska rekommendera. Däribland finns säkert Hicks, Eckart Tolle, Deepak Choopra och många, många andra.

Som jag skrev förut så har man inte mycket att gå på när man undrar vilken sida människor står på (frimurarnas eller mänsklighetens) eller det onda eller godas sida. Jay Parker fick mig att få ökat förtroende igen, för de tre personer som han rekommenderade i videon ovan. En av dem är Jordan Maxwell.

Ingenting är så enkelt att det är bara kärlek som fattas den här världen!

Det fattas sann kunskap!
Mvh

http://www.youtube.com/watch?v=QebcuUqfomE

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
3 mars 2014 kl 23:17

Jag skrev förut att jag tyckte det var synd att det skrivs om new age här. (en väl använd fras för att betona att man är starkt emot något)

Om man tenderar vilja göra något ämne till tabu, så är det troligtvis det ämnet som borde diskuteras mest i samhället.

Eva Mattsson
Eva Mattsson
Gäst
4 mars 2014 kl 01:55

Man kan vara “besatt” av en livsuppgift och hålla brandtal (som Hitler) för det ondas sida. Om man är ignorant så drar man alla över en kam, därför att de håller liknande engagerade tal (trots att de arbetar för något gott).

Om jag ska koppla den här videon med Michael Tsarion till det vi diskuterar, så skulle jag vilja säga att det är lätt att dra slutsatsen att:
istället för att ta Prozac så begraver man sig i filosofier som den här. (inte alla förstås)
Man plåstrar över med ett medicament av råd, åsikter osv, istället för att brottas med sitt inre själv. OCH se med öppna ögon, både utanför- och inom sig själv. Det är smärtsamt! men nödvändigt, om vi ska bli autentiska igen.

Han ser helheten eller vidden av problemet

http://www.youtube.com/watch?v=btQtB-k5r3k