Stöd NewsVoice så att vi säkrar verksamheten tom juni!

34%

34.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat. Stöd kampanjen via Swish 123 530 2005 eller donera på ett annat sätt. Det smartaste för företag är att annonsera.

Livsmedelsverket: Vilseledande märkning är konsumentens ansvar

Torbjörn Sassersson är grundare av NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 2 mars 2014
- Torbjörn Sassersson

LivsmedelsverketCanal Second Opinion. ”Konsumenten har ett val”, säger livsmedelsverket och tillåter industrin att sälja rena matfusk-produkter till konsumenten.

“I TV4:s Nyhetsmorgon den 26/2 bjöd man in en expert från livsmedelsverket för att svara på frågan om man får sälja vad som helst? I inslaget försvarar Livsmedelsverket industrin i frågan om hur långt man får dra matfusket.”

Läs mer på 2op.se



Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq