Hälsogranskaren: Får ditt barn cancer i Sverige – Sök vård utomlands!

19
384

DEBATT. Anställda inom barncancervården slår larm. Sverige har lägst överlevnadssiffror av de skandinaviska länderna när det gäller cancersjuka barn och i hela Europa ligger Sverige på elfte plats, skriver SvD idag i artikeln “Läkarlarm: Vården av cancersjuka barn i kris”.

Text: Torbjörn Sassersson

“Något måste göras nu, säger Karin Mellgren, sektionschef på ­Barncancercentrum i Västra Sverige.”

Barncancervård i SverigeDet är inte så konstigt att vårdetablissemanget med understöd av medierna jagar alternativmedicinen för att sätta dit terapeuter som använder fungerande alternativa metoder. Anledningen är att cytostatika (kemo) och radioaktiv strålning för att behandla cancer är värdelösa och kanske särskilt på känsliga barn, men det är inte budskapet när larmet till slut kommer utan det diskuteras enbart personalbrist när det i själva verket handlar om värdelösa behandlingsmetoder, ett tabubelagt diskussionsämne i Sverige.

Det nya cancerparadigmet

Enligt det nya cancerparadigmet handlar cancer om infektioner av mikrosvamp, bakterier och virus. Att dessa mikroorganimser skapar tumörer är sedan länge känt inom biologin, men när det gäller tumörbildning i människokroppen ägs denna sjukdomsbild av den kemtekniska läkemedelsindustrin som säljer starka rengöringsmedel som kallas cytostatika.

Läkemedelsindustrin slukar även miljardbelopp varje år för att med Cancerfondspengar lösa “cancerns gåta” och industrin utvecklar nu cancervacciner för att preventivt bota cancer som ännu inte finns, en superaffär baserad på projicerad ängslan att cancer beror på den lönsamma och forcerade uppfattningen om medfödda genfel.

Denna industri kommer att misslyckas eftersom det nya cancerparadigmet pekar på att cancertumörer uppstår på grund av infektioner i samma linje som magsår visade sig bero på bakterieinfektioner. Här hade stress endast en initierande betydelse.

Den kemtekniska läkemedelsindustrin som härstammar från den rent petrokemiska industrin som ligger bakom utvecklingen av kemiska stridsmedel delar cancervårdindustrin med den radiologiska industrin som försöker stråla ihjäl tumörer. Den industrin härstammar i sin tur från militära industrin som utvecklade radioaktiva vapen.

Det är därför kanske inte så konstigt att cancervården hävdar att cancer måste “bekämpas” med “radikala metoder” eftersom patienten betraktas som en “battle zone” där ett “krig” mot främmande cancerceller som kommer ut ur våra egna gener måste vinnas.

Det gamla affärssystemet kommer att göra maximalt motstånd

Så vad kommer att hända när svenska folket nu vet att barncancervården är i det närmaste värdelös? Svaret är enkelt. Det etablerade vårdsystemet kan inte ändra sig för det kan bara göra mer av samma sak eftersom det är ett högst prestigestyrt systemtänkande som drivs av affärstänkande. Läkemedelsindustrin sitter för djupt förankrat i vården och kommer inte att flytta på sig.

Istället för att ändra dagens omoderna och direkt farliga cancerparadigm kommer röster höjas för att ännu mer pengar måste ges till forskningen dvs till industrin som enbart kommer att försöka ta fram nya starka radikala rengöringsmedel och med forskning försöka leda i bevis att felet sitter i våra gener och att vi därför måste genvaccineras.

Läkare kommer sammanbitet försöka få oroliga föräldrar att inse att svensk barncancervård trots allt är bäst trots att den är nästan sämst i Europa.

Läkarna kommer inte att berätta att föräldrarna har rätten att ta sitt barn utomlands med bibehållen sjukförsäkringspeng.

Försäkringskassan som är en del av det svenska ekonomiska systemet kommer att göra maximalt motstånd när föräldrar hävdar sin EU-rätt till sjukförsäkringspengar.

Politiker kommer att ängsligt diskutera hur vi kan förbättra den svenska vården utan att han en aning om vad de ska göra. De kommer att försöka skapa hopp genom att peka på det Nya Karolinska frankensteinsjukhuset som ska lösa alla problem med fantastisk supervårdteknologi.

Och allt kommer att vara inget annat än olika försök att vidmakthålla uppfattningen att Sverige trots allt är bäst på cancervård trots att Europa visar att vi kanske är sämst.

Får ditt barn cancer är det bästa att fly landet för genuin vård i andra länder med bibehållen sjukförsäkringspeng.

NewsVoice har sedan starten 2011 publicerat kunskaper, studier och erfarenheter som stödjer den här debattartikelns teser.

Text: Torbjörn Sassersson, Hälsogranskaren

  Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
0 0 rösta
Artikelbetyg
Prenumerera
Notify of
guest
19 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Mayne Sundewall Hopkins
Gäst
6 år sedan

Bra artikel! Att det är så illa ställt med svensk sjuk’vård’! 🙁

Det är verkligen på tiden att föräldrar får mer (sanningsenlig) information och valmöjlighet beträffande vilka behandlingsmetoder man vill ha för både sig själva och för barnen!

nillaclarner
Gäst
Reply to  Mayne Sundewall Hopkins
6 år sedan

Håller med helt…och tack för ditt arbete Torbjörn!

Per Härdin
Gäst
6 år sedan

Bra artikel Torbjörn 🙂 En fundering jag har haft länge är under alla de år sen mina barnsben så har det alltid samlats in pengar till de olika cancerfonderna och det måste till dags dato röra sig om hundratals miljarder totalt sett. Frågan är, vad har läkemedelsindustrin gjort med alla dessa pengar?? Då som nu används ju som du skriver i din artikel, kemoterapi och strålning. Metoder som dödar.
Se detta klipp ur en film som handlar om en läkare som heter Dr. Bryzinski och som genom vittnen påvisar de förskläckliga med kemo och strålning!
http://youtu.be/R1gA7CUA9YA

Erik
Erik
Gäst
6 år sedan

Håller med. Och vad VI kan göra redan idag är att underlätta för cancerdrabbade som vill prova alternativa behandlingar att hitta till de alternativterapeuter som vill ge dom gratis (och därmed ej professionella) behandlingar. Utan att bryta några lagar naturligtvis.

Kerstin odin
Kerstin odin
Gäst
6 år sedan

På vilket sätt är cancerbehandling med barn bättre utomlands än i Sverige? Vilka behandlingar används?

Firuze
Firuze
Gäst
6 år sedan

Jag skulle också vilja fråga på vilket sätt (gärna utifrån fakta och erfarenheter) och i vilka länder cancerbehandlingen med barn är bättre? Samma fråga skulle jag vilja ställa när det gäller vuxna. Jag skulle vara tacksam om läsare kunde dela med sig sin kunskap och erfarenheter från andra länder.

Conny Freij Larson
Conny Freij Larson
Gäst
6 år sedan

Jag har också, sedan länge, funderat över var alla miljonerna, som samlas in till Cancerfonden och Barncancerfonden, tar vägen. Jag har frågat mig vilka forskningsprojekt de anslås till. Dessa fonder går aldrig ut med sammandrag över vad de satsat på för forskning. Går man in på deras hemsida finns det visserligen några sidor ner en lista på forskningsprojekt, men dessa är svåra att förstå för en lekman.
Det kan kanske tyckas att “lekmän” inte har med saken att göra, men eftersom dessa fonder spelar på folks känslor/rädslor när de samlar in pengar, kan det vara på sin plats att de också redogör för allmänheten vart alla pengarna går.
Jag skänker inte en krona till dessa fonder, och jag bojkottar bröstcancer-spektaklet.
Istället hjälper jag till att sprida alternativ information bland i mitt lilla nätverk av vanliga människor.
Tack Torbjörn för ett bra arbete.

Rascasse
Rascasse
Gäst
Reply to  Conny Freij Larson
6 år sedan

Bra fråga du ställer. Inte en spänn får de av mig. Undrar även över var allt insamlat blod tar vägen. Mängden insamlat blod, med blodbussar, kliniker och kampanjer, redovisas så vitt jag förstår aldrig, liksom vad det används till. Behovet tycks vara omättbart. Kan det vara så att något oheligt försiggår. Sataniska ritualer, dolda experiment och vaccinframställning kanske. Inte en droppe får de av mig.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Lite information för alla som söker efter bot för sin sjukdom, Tänk va lite ni vet ändå. !

Ni vet väl om att det redan finns “BOT MOT CANCER”..
Israel är ljusår före oss i sin medicinforskning.

Film från Israel som visar den medicinska nyttan med Cannabis. patienterma på ett sjukhus i Israel får cannabis som medicin i olika former.

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000270136#.

”Sanningen har varit min ledstjärna dom sista 30 åren” ”tänk så här” det är ju inte farligt att ta godis från barn, men när du nekar dom livsnödvändig medicin så begår du nästan ”medhjälp till mord.

Det håller ju svenska forskare/läkare på med dagligen . se vad som händer i andra delar i världen, för guds skull.
Dad Gives Cannabis Oil to Toddler Battling Brain Cancer – Medical Marijuana https://www.youtube.com/watch?v=r4lsvHMkWFg

Israeliska forskare studerar antitumöreffekter av CBD signalsubstanser hos cancerpatienter.
http://norml.org/news/2014/10/16/israeli-researchers-to-study-anti-tumor-effects-of-cbd-in-cancer-patients

I Israel så finns det tydligen rätt medicin för oss som har fått stroke. http://nocamels.com/2013/06/research-small-quantities-of-marijuana-protect-against-brain-damage/

Stoned Kids https://www.youtube.com/watch?v=TXKjRkkoIOU

Besök mig gärna, så berättar jag sanningen om bot mot cancer.. jag har många dokumentärer. m.m.

http://endocannabinoider.bloggplatsen.se/2014/10/19/10898126-marijuana-som-cancermedicin-se-barnen-som-blir-raddade-fran-doden/

Vänliga hälsningar Stefan.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Vill ni veta sanningen om verkningsfull medicin som botar oss utan biverkningar, så måste ni titta på denna film.

Scientific Research and Real Facts about the Cannabinoids in Cannabis
https://www.youtube.com/watch?v=hHnQ-YAqAsA

Dom flesta medicinbolagen forskar sedan många år tillbaka om marijuanans medicinska egenskaper, medicinbolagen säger att nästa stora genombrott på medicinforskningen kommer från Cannabisplantans signalsubstanser.

Denna länk är från Världens största medicinbolag Roche.
http://www.roche.com/media/media_releases/med_dia_2011-08-18b.htm

Jag har en kort film av Dr. Sanjay Gupta som är Amerikansk neurokirurg och biträdande professor i neurokirurgi vid Emory University School of Medicine och biträdande chef för neurokirurgi service på Grady Memorial Hospital i Atlanta, Georgia samt

En media personlighet på hälsorelaterade frågor, han är mest känd som CNN: s chefsläkare/ korrespondent han har nått viktigt att säga till oss alla, och tänk på det han säger är lika aktuellt här i sverige som i USA

Eftersom vi följer den federala lagen i USA som säger det finns inga medicinska egenskaper i cannabis, rena förnekelsen om cannabis medicinska egenskaper https://www.youtube.com/watch?v=-ErzvWyjTf0&index=9&list

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Jag har en annan bra film som visar att cannabis signalsubstanser kan bota cancer.
HOW and WHY does Cannabis Cure Cancer – Scientific Explanation

https://www.youtube.com/watch?v=DttdDOqQMuY

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Ni vet Ricky Lake, hon från USA som har haft så många olika talkshower,, hon har nått viktigt att säga till oss om hur vi kan hjälpas åt för att få fram medicin som botar cancer, även på barn som är bara några månader gammal. https://www.indiegogo.com/projects/weed-the-people-the-movie

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Vill ge er en länk till fadern till all forskning om cannabis medicinska egenskaper som tog sin början 1964, med den amerikanska regeringen bistånd att bedriva forskning om cannabis.
http://nocamels.com/2013/09/professor-raphael-mechoulam-the-father-of-marijuana-research-talks-to-nocamels-about-his-studies-and-breaking-the-law-in-the-name-of-science/

Om cannabis är så farligt och inte har några medicinska egenskaper enligt USA:s ståndpunkt, varför har dom då flertal patent som säger motsatsen, som säger att den hjälper mot nästan allt. visar ett patent av många. United States Patent # 6,630,507 Cannabinoider som antioxidanter och neuroskyddande Läs och lär på http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=6630507.PN.&OS=PN/6630507&RS=PN/6630507

Det här är en stor vetenskaplig avhandling hur och varför vi också människor och djur har cannabinoider snarlika dom som finns i cannabisplantan. “Den är viktig att läsa om du vill förstå sammanhandet varför vi svarar så bra på signalsubstanserna som finns i plantan/Medicinalväxten – Cannabis.

The Emerging Role of the Endocannabinoid System in Endocrine Regulation and Energy Balance
http://press.endocrine.org/doi/full/10.1210/er.2005-0009

Vänliga hälsningar Stefan.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Där här filmen är riktigt bra, om man vill lära sig mycket nytt om medicinforskningen om marijuana som medicinalväxt runt om i världen. klart sevärd,
https://www.youtube.com/watch?v=XfO_MpDm5kc&list

Du kan se den i 1080p HD format. Stefan.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Ber så mycket om ursäkt för att länken försvann, försökt flera gånger att försöka klista in länken,men misslyckats.
Hos mig så finns annars filmen, samt flertal andra filmer som jag tror ni finner intressanta.
http://endocannabinoider.bloggplatsen.se/2014/10/25/10904000-oseriosa-cancerbehandlingar-i-varlden/

Vänliga hälsningar Stefan

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

Jag vill att ni ska få bilda er en egen uppfattning i frågan “Är marijuana farligt”, titta på filmlänkarna så får du se på nyttan av Marijuanans medicinska egenskaper.

” Titta på filmerna utan förbehåll och se vad det handlar om egentligen”

Dom här sidorna hos mig är också intressant läsning samt filmer om nyttan

http://endocannabinoider.bloggplatsen.se/2014/10/05/10882576-mer-lankar-om-nyttan-med-marijuana/

http://endocannabinoider.bloggplatsen.se/2014/10/17/10896209-mera-lankar-om-nyttan-med-marijuana-som-hjalper-mot-svar-epilepsi/

Jag vill egentligen debattera för en legalisering men i dagens Östtyskland, förlåt Sverige, så får man inte säga vad man tycker, man måste ta en annan väg, linda in orden i nån slags låtsasvärld för att inte förlora jobbet…..likadant är det om man vill belysa invandringen eller miljöhysterin, det är helt enkelt inte tillåtet i sverige idag att vara av en annan åsikt än etablissemanget
Detta är ett enormt problem som ingen vågar ta i men som alla ser och känner, precis det media beskyller Ryssland för men som vi själva blivit indoktrinerade och skrämda till att acceptera.

Hur har det blivit såhär?

Ps, jag har bara lagt in ca:20 % av vad jag har i material på hemsidan,

Vänliga hälsningar Stefan.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

I Israel så är dom ljusår före oss i medicin forskningen om cannabis medicinska egenskaper.
Deras motsvarighet till vårt svenska fass, fast i detta fallet så handlar det om cannabis istället. läs och lär. vad dom från Israel vill förklara för oss om senaste medicinforskningen

http://mercycenters.org/links/Israel.html

Vänliga hälsningar Stefan.

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

I aftonbladet idag så berättar dom om “Fattiga bönder i Albanien som blev superrika”
Men då måste du ha plus medlemskap. jag visar den sanna bilden..

Inside the Albanian village that makes Europe’s weed, Channel 4 News
https://www.youtube.com/watch?v=nVhYCvjga3w

superdeltapower
Gäst
6 år sedan

ni har väl sett det här.. Hittade några bra länkar som är intressanta för ämnet. “Botar cannabis sjukdomar”

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2837774/How-CANNABIS-treat-cancer-Study-finds-compound-plant-help-shrink-brain-aggressive-brain-tumours.html

http://healthland.time.com/2012/05/30/marijuana-compound-treats-schizophrenia-with-few-side-effects-clinical-trial/

NBC News: Marijuana Compound CBD Fights Cancer; Human Trials Next

“If this plant were discovered in the Amazon today, scientists would be falling all over each other to be the first to bring it to market” ~ Dr. Donald Abrams, chief of oncology at the University of California San Francisco

http://patients4medicalmarijuana.wordpress.com/2012/12/28/nbc-news-marijuana-compound-fights-cancer-human-trials-next/

Inte vill Medicin industrin ha konkurrens av nånting som ätr bättre än deras gift. så då ljuger man ihop nånting om hur farlig den är.(Det här har dom känt till sedan 1975) “Farlig ja “Men bara för industrin, för då kan dom upprätthålla sitt monopol, och hålla sina aktieägare rika än ett tag. allt handlar bara om pengar. inte om människors hälsa. så enkelt är det.

Vänliga hälsningar Stefan. Hoppas ni finner mina länkar intressanta som tilllägg i debatten.