Misstanke att Germanwings-piloten Andreas Lubitz åt SSRI – antidepressiva droger

44
420

Andreas Lubitz - BILD frontpageEnligt preliminära undersökningar begick piloten Andreas Lubitz ett kollektivt och forcerat självmord med 149 passagerare. Polisen söker nu bevis som kan ge en logisk förklaring och i den husrannsakan som gjordes på torsdagen hittade polisen tecken på att piloten var psykiskt sjuk.

Misstankar i bla de sociala medierna har därför väckts att Andreas Lubitz intog SSRI* det vill säga antidepressiva mediciner.

Under fyra timmar och en stor polisbevakning på torsdagskvällen undersöktes Andreas Lubitz bostad i Düsseldorf och hans föräldrahem i Montabaur i Tyskland där 27-åringen använde övervåningen med sin bror. Väskor, påsar och kartonger bars ut. Polisen beslagtog även en stationär dator och en laptop.

Medicinsk dokumentation visar att Andreas Lubitz behandlades av läkare och han hade sjukintyg för samma dag som flight 4U9525 kraschade, skriver Reuters. Sjukintyget som visade att han var oförmögen att arbeta ska Lubitz ha rivit sönder.

Beteendet visar att piloten dolde sin sjukdom från sin arbetsgivare och sina kollegor, säger en statsåklagare till Reuters.

Universitetssjukhuset i Düsseldorf bekräftar att man har haft Lubitz som patient, senaste gången den 10 mars 2015. Däremot kan inte sjukhuset uppge vilken diagnos han led av på grund av sekretess, men uppgiften om att han har behandlats för depression hos dem är felaktig, skriver DN.

Trots förnekandet att Andreas Lubitz medicinerades för depression finns en viss anledning att misstänka att Lubitz åt antidepressiva dvs SSRI-preparat tills motsatsen har bevisats. Anledningen till det är att grundliga undersökningar i USA visar att de flesta sk skolskjutningar har genomförts av ungdomar som gått på SSRI-preparat. Särskilt våldsbenägen blir en person som försöker avsluta medicinering (withdrawal) med SSRI (se: antidepressant discontinuation syndrome).

Text/rewrite: Torbjörn Sassersson

* SSRI:  Selektiva serotoninåterupptagshämmare (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor)


  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd. Pengarna går till undersökande och oberoende journalistik.

44 KOMMENTARER

  1. Det faller sig rätt naturligt att tänka på antidepressiva ”läkemedel”. I de flesta ”obegripliga” skjutningar eller självmord är SSRI preparat inblandade.
    Detta känner tillverkarna till. Redan på försöksstadiet av dessa preparat begick helt friska ungdomar självmord.
    Läkemedelsindustrin har mycket att stå till svars för.

  2. Med SSRI kan man hamna i ett drömtillstånd fast man är ”vaken”, piloten kan ha trott att detta var en flygsimulator fast det var på riktigt. Så fungerar SSRI. Finns stor enighet om detta att man tappar verklighetsuppfattningen på SSRI som Margareta skrev ovan.

    Hur f-n kan man dela ut SSRI som godis i samhället som görs idag. Hoppas detta kan få folk att fatta vad som pågår. Är ju inte bara piloter som tar SSRI, politiker, bilförare, lärare, poliser, militärer i frontlinjen världen över ja alla i samhället är potentiellt i riskzonen för att börja drömma på jobbet när de utövar sitt yrke om de tar denna drog, eller om de är föräldrar etc.

    Förbjud skiten! Finns bättre och riskfria sätt att lindra/bota ADHD, depressioner m,m utan att helt koppla bort sitt omdöme lite då och då.

    Sedan har vi statiner som bl.a får folk att tappa minnet, nedan en astronaut och pilot som har erfarenhet av detta i tjänsten och överlevt:

    http://www.spacedoc.com/

    Läkemedelsindustrin har mycket att stå till svars för. Japp men också politikerna.

    • Så sant mycket fult socialstyrelse o läkemedelsverket livsfarliga. vi får själv tänka innan vi tar deras preparat det finns andra vägar att gå.

  3. Polisen vet bäst! De kan aldrig plantera in bevis. Skulle det mot all förmodan hända att en polis är vaken och ser de större sammanhangen i en händelse, jag då tar han lägligt livet av sig som i Paris när århundradets brott skulle uppdagas. Då heter det att polisen begick självmord på polisstationen.

    Tyskland vill inte bli ovän med Ryssland. Händelsen med flygplanet är en varning, liknande den i Norge, Danmark, Frankrike…

    Piloten få bära skulden….

    Ingen behöver tro på vad jag säger, jag har inga bevis för mina påståenden, men jag följer den röda tråden som man lätt skulle kunna dra enda till Kennedy mordet i modern tid….

    • Exopermaculture.com ställde igår frågor: ”Here we go again. Weird plane crash, everybody presumed dead, plus confusion as to what really happened. The confusion, I suspect, designed to keep us entranced in this latest convenient psyop distraction. The question is, distraction from what?”. Vad betyder nedstängningen av Cern som gjordes strax efter flygplansolyckan? http://dutchsinse.com/3242015-cern-magnet-short-circuits-today-operations-now-postponed/

      Journalisten Ole Dammegård menar att kontroversiella ”händelser” numera tenderar att bli viktiga som en del av en global konsumtionskultur. Ett mönster kan skönjas där marknadsföring av produkter sker på ”annonsplatser” som verkar ha sålts in redan innan kontroversiella händelser ägt rum. De visar tecken på att vara ”staged”.

      Förhandsinformation är vanligt förekommande. Daily Mail Online rapporterar t ex att en Oscarsnominerad film släpps idag i England, vilken har anmärkningsvärda likheter med Alpkraschen. Filmen ”förhandsvisades” i Spanien och Tyskland förra året. Germanwings har också haft en annonskampanj om ”Get ready to be surprised”.

      Svårt att veta om sjukskrivningen skrevs före eller efter flygkraschen och hur många läkare som ev varit delaktiga pga alternativa uppgifter.

      Händelsen omtalas som en krasch, men spridningsmönstret för flygkroppsdelarna följer ett annat mönster än gängse, vilka kan nätsökas. Utifrån en helikopterflygning över platser så ser det ut som planet kan ha sprängts redan i luften. https://www.youtube.com/watch?v=MM1thbvBbKk

      http://www.dailymail.co.uk/news/article-3014631/Questions-raised-release-Oscar-nominated-movie-showing-member-aircrew-locking-cockpit-crash-plane-kill-board.html#ixzz3VflFOz2t

  4. Osmakligt hur en ung förolyckad pilot som inte kan försvara sig själv döms i pressen och även här på News Voice på svaga indicier. Känns omoraliskt och oetiskt. Vad gjorde militärflygplanen i planets omedelbara närhet strax före kraschen vilket flera vittnen berättat om? Vem har intresse av att dölja någon allvarlig teknisk incident exempelvis möjligheten att känslig elektronik slog ut piloternas möjlighet att kontrollera planet? Finns det några som har intresse i att skylla på en pilot som ändå dog och som inte kan höras? https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_Group

  5. Mona, piloten är inte dömd av NewsVoice. Tvärtom. Han kan vara ett offer. Debatten om olyckan är inte slut, snarare endast påbörjad. Inkom med en – komplett – artikel som spekulerar vad som kan ha hänt. Det är fritt fram.

    Massmedierna pekar ut piloten som psykisk sjuk. Artikeln ovan handlar om att han kan vara ett SSRI-offer, alltså inte psykisk sjuk utan läkemedelsförgiftad.

    Denna spekulation är inte lösare än andra spekulationer i medier som tex att han ”bara var sjuk i huvudet”.

  6. Ättestupan betraktar vi som en historisk skam i vrån. De antidepressiva preparaten verkar i det tysta istället. Hur förklara vårdapparatens decennier långa lakoniska attityd? Framgången har inte tid med människor som inte lyckas.. Det verkar inte vårdmaskinen ha heller. Den verkar inte intresserad av särskilt mycket hälsa utom nu och då främst den lönsamma kortsiktiga.. Varifrån ska det ryka och osa om inte brasan…

    Ärligt talat kan man undra om inte dessa preparat uppfunnits för rena tortyren.. Att försätta personligheten i ett tillstånd, som ofta redan befinner sig i livskris, där besluten om liv och död närmar sig kokpunkten med hjälp av ett utstuderat preparat ser ut som (b)rysk roulette där det bara fattas en enda kula.

    Att komma så långt som till ett utvidgat självmord, vilket ju måste vara en lång och närmast plågsam process, som knappast kan gå obemärkt förbi, kan ju mest rört sig om hämnd mot personalkretsen. Att blunda för de nästan 150 andra kanske kan förklaras av blytunga skäl. Pennalism och annat skadeglatt skyndar givetvis på en allt brantare skala. Enda undantaget är om karriären såg ut att bli kortlivad.. Tar hjältemod, beundran, status fort slut kan man få bråttom att slippa se förlusten och förnedringen. Ett sådant tillstånd är ytterligt svårt att dölja.. /forts

    • Rörde sig detta inte om en depression, vilket sjukhusledningen bestrider, återstår den Manchuriska Kandidaten.. Elektroniskt armera kabindörren, ställa in marschhöjd på en katastrofal nivå och strunta i anropen från flygkontrollen, kräver ruggig beslutsamhet. Det maktfullkomliga sinnet som en gång kom på konceptet kan ju knappast klandras för hänsyn eller respekt. Investeringarna i Unit 731 och andra faciliteter förräntade sig och döljer inga förbehåll om kraven brutal på effektivitet och säkra resultat. Projektet om mind control stoppades av förståeliga skäl men de som såg en ”ljusare” framtid kan knappast ha begravt sina drömmar för att lagen sa så. Den brydde de sig inte om varken före eller efter heller i något årtionde. Det har funnits ingående beskrivningar av hur metoden sedan dess utvecklats och en maktfullkomlig våt dröm kan ju knappast få stå orörd.

      Länderna som hamnat i onåd drabbas inte minst av krig. Terrorn går ofta före eller kommer som ett brev på posten.. Nån måste ju hålla i trådarna, hur skulle det annars se ut? Meningslöst? Vi skall väl ha förtroende för att hata slumpen..

      Är vår urgamla skrift ett målande skräckexempel på hur manipulation och maktmissbruk kan te sig har världen inte gjort särskilt mycket för att inte bekräfta det tillståndet och hur lönsamt bla månglandet kan bli. Intresset för metoderna gör inte avstampet svårt att finna eller missförstå avsikterna med vad man vill dyka i och bada i..

      Återstår fjärrstyrningen. Den existerar ju. Det vet vi, men inte i hur många olika flygplanstyper. Tyskland var väl ett av de länder som krävde dess avlägsnande i sin flygflotta efter 9/11.

      Vilken ju givetvis förutsätter att man kan göra den som styr medvetslös, inkapabel och styra för flygplanet viktiga funktioner. Detta infördes väl av godo men vem hindrar destruktiva krafter från att missbruka dem? Maktens taburetter vill knappast bli ifrågasatta eller hotade. Fredliga och mänskliga avsikter har varit ursäkter också..

  7. Viktigt att vi nu följer de diskussioner och beslut som följer i spåren av händelsen.

    DN har idag en ledare om flygsäkerhet där de påpekar svårigheter att förstå människans psyke, till skillnad från mer ”lättbegripliga” tekniska frågor. I pressen förekommer också påhopp på vänstern för att de använt händelsen för att föra in frågor om arbetsmiljö och strukturellt svåra omständigheter som piloter arbetar inom. Detta grepp är naturligtvis inte bra då det försvagar berättelsen om ”the lonely extreme pilote”.

    EU:s gigantiska ”the Human Brain Project (HBP)” har haft stora interna konflikter, vilket kan ha lett till trovärdighetsproblem bland allmänheten. Konflikten löstes, lyckligtvis :-), i förra veckan och kan nu med hjälp av händelsen med en ”troligen psykiskt sjuk pilot” leda till en allt ökad tilltro/legitimitet för kartläggningen av våra hjärnor.

    Tidningen Forbes föreslår att artificiell intelligens ska ta över styrningen av plan från marken ”we appear to miss the fact that the largest existential threat to humans is other humans. Such seems to be the case with Germanwings 9525.”

    Kanske kan vi snart få komma att se Arnold schwarzenegger som en AI-pilot i nästa film?

    http://www.forbes.com/sites/anthonykosner/2015/03/26/artificial-intelligence-could-have-prevented-the-germanwings-crash/

  8. Kan ju vara så att luften i kabinen blev dålig av någon anledning, pilot 1 går ut med oklara symptom eller av andra skäl, luften blir sämre och co-pilot förlorar medvetandet. osv.

  9. Exopermaculture.com: ”Here we go again. Weird plane crash, everybody presumed dead, plus confusion as to what really happened. The confusion, I suspect, designed to keep us entranced in this latest convenient psyop distraction. The question is, distraction from what?”. Vad betyder nedstängningen av Cern som gjordes strax efter flygplansolyckan? http://dutchsinse.com/3242015-cern-magnet-short-circuits-today-operations-now-postponed/

    Händelsen omtalas som en krasch, men spridningsmönstret för flygkroppen följer ett annat mönster än gängse. Utifrån en helikopterflygning över platsen ser det ut som planet kan ha sprängts i luften. Vad är det för krafter som får vrakdelar att samlas i strängar längs raviner och klyftor – borde inte delarna vara mer jämnt utspridda över området? https://www.youtube.com/watch?v=MM1thbvBbKk

  10. Intressant teori. Sannolikt kommer vi aldrig erfara vad som var orsaken.
    Om CERN var inblandat kommer det att vara tyst, fanatiska vetenskaps människor bryr sig inte om några spillda liv, bara det för vetenskapen framåt, man har tidigare diskuterat vad som händer när experimentet skapa ett svart hål. Man vet inte men tro att det inte er så farlig, då den snabbt försvinner. Dessutom är CERN en multimilljonprojekt och skulle ev riskera sitt penningflöde om det skulle visa sig att deras experiment är farliga.
    Om det är SSRI preparat så kommer vi inte heller få höra det,där är också för mycket pengar på spel.
    Om det är en mindkontroll experiment kommer det också vara tyst.
    Det smidigaste är att avfärda piloten som psykisk instabil och självmordsbenägen, som man gjorde med alla skolskytningar.
    Om det är en manipulation av massorna för att få oss att kräva pilotfria flygplan kan det ev lyckas, då ångst är det mest effektiva medel att få människor dit man vill.
    Genom den avsaknad av insikt at vi är del av naturen och att leva livet innebär faror, som varje djur vet mer om än vi numera, är vi människor lätt manipulerbar.
    Media regnar på oss ständiga skräcknyheter och sysselsätter oss med andras tragedier så att vi inte har tid att tänka på oss själva och vår plats på jorden.
    En sådan olycka är alltid en fruktansvärt tragedi för de anhöriga och speciellt nu för föräldrana av co -piloten vars liv blir offentlig uthängd i alla tänkbara spekulationer.
    Hur logiken och de fysikaliska lagar åsidosättes kan ses i artikeln från NJ – times om olyckan.

  11. SvD (28 mars) Andrepiloten led av svår depression

    Andrepiloten Andreas Lubitz var svårt deprimerad, enligt uppgifter till Welt am Sonntag. Utredarna ska ha hittat stora mängder psykofarmaka i hans lägenhet.

    Han har behandlats av flera neurologer och psykiatriker, säger en högt uppsatt utredare till tidningen. Enligt utredaren led Lubitz av ”starkt subjektivt utmattningssyndrom” och var svårt deprimerad.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/andrepiloten-led-av-svar-depression_4445333.svd

  12. Snart kanske det blir olagligt att ha annan synpunkt än den officiella. Du kan bli klassad som terrorist om du skriver i kommentarsfältet.
    http://beforeitsnews.com/eu/2015/03/france-moves-to-make-conspiracy-theories-illegal-2580244.html
    Lögnbubblan håller på att spricka så det är bäst att förbjuda sanningssökare.
    http://82.221.129.208/ jim stones slaktar detta fullständigt.
    Minns Estonia direkt efter ett val!??
    MSM narrativet betvivlas numera reflexmässigt.

    • ”It’s becoming harder to control consensus reality.” Jaha, nu verkar det vara dags för dem att knyta ihop ”säcken” igen. De har ju snart, bl a genom Frankfurtskolan, verkat i 100 år, för att förändra samhällen genom söndring och utplåning av värdekonservativa värderingar och leverne.

      Förändringar har bl a ägt rum genom att bredda acceptansen för olika konsumtionskulturella identiteter, familjebildningar, sexualiteter under olika paroller som t ex ”mångkulturalitet”. De strypgrepp som nu planeras innebär väl att de tycker sig ha uppnått en kritisk massa med såväl söndrade människor som samhällen, liksom teknik för disciplinering och kontroll.

      Vi ska nu in i nästa ”evolutionära” steg mot en helt totalitär samhällsordning där endast strikt konformitet och inordning under maktens ”konsensusverklighet” verkar bli tillåten.

  13. Jag tänkte samma tanke som någon på Forbes, att nu kan det uppstå opinionsbildning för att införa förarlösa trafikflygplan och charterdrönare, som tryggt tar passagerarna till slutdestinationerna. Det är inte en omöjlig händelseutveckling. Flera länder satsar stora pengar på att utveckla drönare och förarlösa stridsflygplan. Det blir mer lönsamt och de mänskliga faktorerna reduceras.

    I år planeras att världens största drönare Dassault Neuron som är 10×12 meter ska testflygas i Norrland. Det är känt sedan tidigare att trafikflygplan kan fjärrstyras och autopilot är en tillämpad teknik sedan decennier.

  14. Finner det ytterligt svårt att tro att Kabindörren inte i något flygplan inte skulle ha det tredje steget av låsmekanism. Ett tredje ett ointagligt, ovillkorligt lås och den pilot och fackföreningar som inte hade krävt det som yttersta skydd mot terrorister/kapningar finns inte. Räddningsluckan i kabindörren öppningsbar enbart inifrån tyder ju på att man ansträngt sig för att göra kabinen till den sista och säkraste utposten. De primära låsen är gjorda så att inte ens spänningslösa kretsar skulle öppna.

    Om flygplan säljs under andra betingelser, läs billighetsflyg, med lägre säkerhet, ett tvåstegslås med override utifrån lär vi ju få veta… Inspelningen tyder ju på ett scenario där Chefspiloten inte kommer in i kabinen iaf.

    Å andra sidan skulle ju ”terror” kanske inte välja de svåra eller högbevakade objekten. En elektriskt och mekaniskt armerad dörr är ändå billigare. Om kabinen ändå gjorts till ett mindre fort så står remotecontrol som dyr och kostbar lyx. Enbart applicerad på dyrare/säkrare flygplan avsedda för digniteter och därunder.

    Här finns en intressant uppgift som med hjälp av flightdata klargör att nedstigningen verkar ha initierats manuellt. http://forum.flightradar24.com/threads/8650-We-have-analysed-the-raw-data-from-the-transponder-of-4U9525-and-found-some-more-dat?p=64701&viewfull=1#post64701

    Här är en graf som visar en hel del flygdata från planet. http://forum.flightradar24.com/threads/8650-We-have-analysed-the-raw-data-from-the-transponder-of-4U9525-and-found-some-more-dat?p=64725&viewfull=1#post64725

    Hela tråden är läsvärd.

      • Jo det är riktigt men bara utifall att piloterna inte ställt omkopplaren i ”lock” position. Då kommer ingen, inget in. Inte ens den sötaste flygvärdinna.. Avsett enbart för kapning, hot. I händelse av komplett strömbortfall, nödlandning kan de bara komma ut ur cockpit genom nödluckan. Dörrens tre lås är normalt i låsläge och frigörs bara under spänningsmatning.

        • Den som är vaken i cockpit behöver alltså bara spärra en ytterligare gång för att på åtta minuter hinna ner till ett rendezvous på berget som i detta ödesdigra fall.

          • Funnes fjärrstyrningen skulle chefspiloten inte behövt slå sig in utan först proklamerat ”Alles is Ok” och satt sig på första bästa lediga säte.

            Ingen slår av transpondern. Planet fortsätter leverera data till kontrolltornet.

            Om denne var co-pilotens bästa vän kanske han anar oråd i den sekund motorljuden förändras. Om de nu ens hörs. Aktuella flygdata presenteras väl lite överallt på skärmar i kabinen. Först och främst i personalens utrymmen.

            Hade vi hört dialogen piloterna emellan kan ju tonfall och ordval avslöja en hel del. Var toalettbesöket en ursäkt att tala ostört med de andra i personalen? I så fall har man använt satellittelefonen i personalutrymmet. Har man då ringt och larmat i god tid innan nedstigningen började? Det innebär ett betydligt intrikatare scenario och skapar kanske detta makabra ögonblicksverk. För att militära plan ska hinna få ett larm och genskjuta ett plan i reguljärtrafik som befinner sig långt nedanför sin stipulerade marschhöjd och inte svarar på anrop krävs väl mer tid än åtta minuter.

            Någon kanske vill klargöra var eventuella flygbaser finns.

            Visst hade piloten flera arbetsdagar och tillfällen att välja på, men en sådan beslutsamhet att vid något tillfälle dra med sig planet och alla andra oskyldiga verkar trots allt avlägsen.. Triggern om det var en sådan kan ha kommit på planet, som en överdos misstro..

            Kvarstår gör kandidatalternativet..

  15. Eftersom jag alltid varit intresserad av teknik och själv jobbat med automation och säkerhetsfrågor så har jag ofta tittat på flygtekniken.
    Lufthansa har en jätteanläggning där alla deras flyg övervakas i realtid.
    Om något onormalt inträffar kan dom på några sekunder ta över flyget och
    köra det till landning. Även om piloten trilskas kan dom ta ner det.
    Marknadsfördes som anti flygkapningssystem.

    Planen är också utrustade med kollisionsdetektorer vilket inte enkelt kan kopplas bort.
    Eftersom lufthansa inte fick någon varning desintegrerades förmodligen planet i luften.
    Lufthansa har en webbsida om sin övervakning i realtid orkar inte leta upp den just nu.
    Hittade bara denna just nu
    http://www.lufthansa-technik.com/frankfurt
    Det finns piloter som menar på att just detta system kan ha använts utifrån för att
    krascha planet om det fanns ”viktiga” personer ombord.

    Dessutom är det märkligt att ingen använde interntelefonen som också
    spelas in på bandet.
    En annan tanke på att det inte står rätt till är att man redan kort efter kraschen redovisar
    hur det hänt och pekar med hela handen på andrepiloten.
    Ungefär som trollkarlen. Normalt sägs ingenting mer än möjligen det man rent fysikt kan se på bild. Många piloter världen över ifrågasätter den officiella förklaringen.
    Tydligen finns det vittnesmål om att planet skulle ha eskorterats av jaktflyg?
    Intressant att se samma mönster som 911 nästan samtidigt som tornen föll redovisar
    någon varför tornen rasade. Estonia has sin bogvisirsteori efter nån dag.

    För att befästa en officiell version är det viktigt att komma ut med den fortast möjligt så
    ingen annan hinner före.
    Hela historien luktar riktigt illa.

    • Kollisionsdetektorer bygger nog inte på närsensorer utan på något som liknar GPS och gäller inte topografin utan andra flygplan. Dvs de som har och använder transponder.

  16. För piloternas räkning kan de mycket väl ha en överenskommen knackning. Det kan ju vara ett brott mot säkerhetsföreskrifterna. Sådan tröttnar snart många på.. Varför ringa på intercom om ingen svarar? Chefspiloten hade väl inte mycket val än fysiskt ge sig på cockpitdörren. Dess svagaste punkt måste ju vara nödluckan.

    Om någon fjärrstyrde planet så lär det knappast vara från Lufthansa. Dessutom måste man på något sätt ha lyckats söva/immobilisera co-piloten. Det kan ju inte finnas mycket ide att kunna låsa kabinen inifrån, by remote, av någon annan om planet defacto kan fjärrstyras. Han andas ju lugnt hela vägen ner. Nersövd av syrebrist, tryckfall eller en djupt liggande kallblodig beslutsamhet. SSRI-preparat är inte att leka med, det gör människan ganska duglig och okänslig för att fortsätta leva med ett helvete.. Beslutsamheten kan också ha andra grunder i totalt avsaknad av exaltering, eufori eller upphetsning.

    Över 150 personer har dött och någon olycka kan väl ingen längre säga att det rör sig om. Att katastrofer och terror drabbar länder som inte följer den bestämda ordningen kan ju inte vara så konstigt. Man ställer ju till med krig som om det med människors liv var en baggis. Ytterligheterna är redan tjocka stolpar i verkligheten. Terrorn tyvärr betraktad som en ”god del” av målgörandet för att vinna matchen. Hur domarna dömer på plan verkar för gemene förskräckte man inte spela särskilt mycket roll.

    Fanns potentater på planet? Ja, det kanske kryper fram. Det gjorde det på Pan Am 107 också, men utgjorde konstigt nog i haveriutredningar ingen som helst orsak till attentatet. Det var för politiska betingade mord ytterligt praktiskt att villa bort menigheten om vad som egentligen pågick. Vår beskärda del av det har vi begåvats med på hemmaplan också..

    / forts

    • Om Kaptenen lämnar cockpit för att planets kontroller är immobiliserat så finns ju satellittelefoner på annan plats. Jaktflyg kan och bör ju anropats av flygkontrollen eftersom Lufthansaplanet betedde sig fel och inte heller svarade på anrop. Datarapporteringen är bara datautbyte. Vilket enkelt kan fångas upp av privatpersoner också, med en usb-dvb-t mottagare, specifika drivrutiner och ett gratisprogram.

      Kanske blev den armerade dörren med elektriska lås och ovillkorligt säkrad inifrån ett billigare alternativ än att förse gamla plan med fjärrstyrning.. Skulle man bygga detta blott för främst piloternas säkerhet och sekundärt passagerarnas och ändå ha fjärrstyrning?

      Tyskland ska oroas och störas. Frankrike har fått sitt mått av eklut. Nästa katastrof lär ju komma om inte Tyskland vänder kappan efter vinden. Vilket temat ensam galen pilot ju inte signalerar. Schackspelet kan på sätt och vis vara i full gång. Länder som försöker handla självständigt gentemot malströmmen trängs in i hörn..

      Ingen kan väl tro på ”The Manchurian Candidate” ändå forskades det vilt och hejdlöst hänsynslöst på möjligheterna av tex US. Den statligt inducerade terrorn för att manipulera befolkning skulle jubla om de fick programmerade människor till hands. Decennier senare förklarade J_V_i_a_l_l_s hur det går till och vem som förädlat och förfinat metoden. Extasen hos en maktmissbrukare inför möjligheten att skapa sådana scenarion går knappast att misstro.. Bara försöken att få och lyckas få ett attentat att se ut som någon annans eller någon galnings har ju praktiserats sedan år noll och dessförinnan också.. Kan man missbruka krig för egen vinning finns iaf inga hämningar åt något håll.

      Brainwashing ; https://www.greenleft.org.au/node/247

  17. Nyheten om en mycket allvarlig olycka eller ”terrorrdåd” kablas ut på alla medier. Inom 6-8 timmar har hela västvärlden hört den fruktansvärda nyheten. Sen, inom ett dygn, när man fortfarande har maximal uppmärksamhet och innan shocken har släppt, presenterar media en syndabock. Historien upprepas och broderas ut tills mediakonsumentens hjärna är helt mättad och har blivit immun mot fakta som kan motsäga den officiella konsensusverkligheten. Man känner igen mönstret: från 911, från flygkraschen i Smolensk 2010 (där hela den Polska regeringen blev eliminerad), från nedskjutningen av MH17 över Ukraina, från Charlie Hedbo, m fl allvarliga incidenter. Håller med om att hela historien luktar riktigt illa.

    Det kan ha varit viktiga personer med ombord men det kan också ha varit en liten varning/maktdemonstration riktad till ett fåtal högt uppsatta europeiska politiker.

  18. Satsar en hel del på det senare… Få anser sig ha råd med terror och AG sätter nog upp en websida där de erkänner att de av uppenbara skäl inte hade tålt en granskning. Det blir som när D i s r e a l och Satanyahu hittar websidor med erkännanden de bara kunnat drömma om..

  19. Trist med såna här spekulationer tycker jag. Okej om inställningen till antidepressiva läkemedel hade varit opartisk och ofärgad men eftersom den inte är detm utan tvärtom hatisk så blir ”artikeln” enbart en propagandahistoria bland alla andra.

  20. Linda B, det finns inget hatiskt i min artikel alls el du kanske syftar på artikeln om Russel Brand? Min artikel är blott en vinkling som redovisar en möjlighet. I Sverige finns nästan ingen debatt om riskerna med SSRI-preparat.

  21. Om man nu ska spekulera öht på det här viset så är det väl mer logiskt att börja i själva anledningen till att piloten eventuellt åt mediciner. En depression i sig är ju en väldigt stor riskfaktor för självmord.

    Det ”hatiska” bygger jag på en sammanvägning av många artiklar på temat psykiatri, mediciner och ECT.

    Varför skulle jag menat artikeln om Brand??

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här