Germanwings-piloten sände ut nödsignal – självmordsteorin ifrågasätts

12
273

Tyska Anonymous har sammanställt en video med inslag från TV-nyheterna som visar att den tyska piloten, sannolikt Andreas Lubitz, vid Germanwings (flight 4U9525) sände ut en nödsignal under den sista minutrarna innan kraschen den 24 mars 2015 i de franska alperna.

Text: NewsVoice

Dessa uppgifter antyder att självmordsteorin är felaktig. Nödsignalen ska ha plockats upp av Barcelonnette airport.

Germanwings distress signal - Photo France24.com
Bildruta från France24.com


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
12 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Helge Andersson
Helge Andersson
Gäst
8 april 2015 kl 08:22

Visar väl bara att nyhetsmedia är opålitliga infokällor.

Sen motsäger väl inte ett nödrop självmordsindikationerna.

Sofia
Sofia
Gäst
Reply to  Helge Andersson
8 april 2015 kl 22:15

Ovanstående film är trovärdig och mycket intressant.
(Det krävs förmåga att förstå tyska.)

birgittao
Gäst
8 april 2015 kl 09:35

Håller med. I ett sinnestillstånd med en sådan extrem självmordstanke,är det knappast förvånande om en tvärtom-impuls också dyker upp,speciellt om han hade eller haft mediciner i kroppen. Då befinner man sig ju i en slags dubbel situation, med å ena sidan sitt grund-sinnelag som ibland dominerar och å andra sidan sitt medicin-påverkade sinnelag som då dominerar.Det är ett kluvet läge.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  birgittao
8 april 2015 kl 20:02

Den militära och underrättelseverksamhet som övervakar internetaktiviteter och samhällskritiska grupperingar vet att kritik mot mediciner kan vara ett smart sätt att minska benägenheten att ifrågasätta den officiella versionen. Bli inte alltför begeistrad bara för att någon kanske bara utnyttjar din benägenhet att stämma in i kritik mot oförnuftigt medicinerande. Oavsett den föreliggande artikelns uppgifter så finns det fler omständigheter som verkar misstänkta. Det är också välkänt att det går att fjärrstyra flygplan både med flygbolagets godkännande och utan. Jag har inte sett slutgiltig info om bolaget kunde men avstod från fjärrstyrning. Inget hindrar att piloten kan ha uppfört sig avvikande tex pga någon sorts omtöcknat tillstånd. Många okända parametrar men troligen inte slumpens verk. Oligarkin är febrilt sysselsatt med att manipulera.

Iris
Iris
Gäst
8 april 2015 kl 10:57

Knappast troligt att man sänder ut ett nödanrop om man bestämt sig för att krascha planet. Gammel-media och undersökningsgruppen har också stött sin självmordsteori på den påstådda frånvaron av ett nödanrop – tystnaden har påståtts bevisa att piloten verkligen ville ta livet av sig själv och alla andra ombord.

lars P
lars P
Gäst
Reply to  Iris
9 april 2015 kl 16:02
Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
9 april 2015 kl 03:05

Videofilmen av anonymous handlar mest om skadliga avgaser som kommer in i kabinen ibland. Det talas om ett nervgift tcp men även om annat. Piloter har tvingats sluta arbeta pga stort obehag av gaserna. Nödmeddelandet ansågs enligt flera andra källor vara ett missförstånd dagarna efter kraschen och ha varit ett meddelande från flygledare som inte fick kontakt med planet. Denna videon redovisar inte dessa senare förklaringar.

Iris
Iris
Gäst
9 april 2015 kl 12:51

Vad menar du med “kan ha varit ett meddelade från flygledare” ? I nyhetssändningarna från CNN, den franska statliga TV-kanalen och den tyska kanalen säger man tydligt och klart att Barcelona flygplats fått ett nödanrop från planet – man säger ingenting om att man sökt men ej fått kontakt med planet.
Nya dimridåer?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Iris
9 april 2015 kl 15:01

Denna sökfras ‘germanwings distress message’ gav både bekräftelse och förnekande
Independent dementerade med hänvisning till franska myndigheter:They said that the signal previously reported to have come from the cockpit at 10.47am was in fact issued by French air traffic control when the plane disappeared from radar screens.

Kalle 01
Kalle 01
9 april 2015 kl 23:26

För den som är intresserad av en mer allsidig belysning av mediacirkusen runt kraschen kan jag rekommendera Jane Burgermeisters blog. I ett trettiotal bloginlägg (med en massa länkar förståss) sedan olyckan inträffade, ifrågasätts olika aspekter av den officiella storyn. En bra och sund motvikt mot den ständiga självmordspilotsupprepandet i MSM.
https://birdflu666.wordpress.com/

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Kalle 01
10 april 2015 kl 14:30

Ja det var andra visor. En misstanke om att planet sköts ner för att förhindra att det brukades som drone mot europas största damm. Högt pacerade tyska polistjänstemän fördömer Bild-pressen för dess osanna rapportering. Men vilka är Anonymous? En CIA-filial liksom wikileaks?
Enligt en del upgifter går det inte att manuellt styra planet på ett så farligt sätt som skedde enligt den officiella versionen. Enligt andra uppgifter girade planet i stället och gjorde aldrig den branta nedtagningen. Uppenbart att det initialt försvunna minneskortet ökar misstankarna.

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
Reply to  Kalle 01
18 december 2019 kl 17:55

På tal om media-cirkus så har ibland journalisterna som ljuger dygnet runt åtminstone ibland humor.
Jag tackar den grävande journalisten Ole Dammegård för medias Asiana flight 214-lista på piloternas namn:
Captain Sum Ting Wong,
We Tu Lo,
Ho Lee Fuk,
Bang Ding Ow

🙂