Namninsamling pågår för att stoppa tvångsvaccinering i Sverige

24

Ny lag från 1 januari 2013 la grunden för införandet av tvångsvaccinationer i Sverige

Vaccin - Crestock.comSverige tar steg mot att införa tvångsvaccinering, men svenska folket har inte tillfrågats. Inte heller finns vetenskapliga bevis för att försvara tvångsvaccinering. Den 1 januari 2013 fick Smittskyddsinstitutet uppdraget att bygga upp ett vaccinationsregister som ska ligga till grund för sk “vaccinationssäkerhet”, ett steg mot tvångsvaccinering.

Läs mer

 

Den 1 oktober 2015 inlämnades en motion om att införa tvångsvaccinering i Sverige

I slutet av 2015 inkom moderatpolitikern Sofia Arkelsten med en motion om att införa tvångsvaccinering. Motionen ska förmodligen behandlas våren 2016, men Riksdagen kan inte uppge exakt när.

Motionen kommer att behandlas av socialutskottet. Det finns ännu inga uppgifter om när de kommer att behandla den. Många gånger behandlas motioner från allmänna motionstiden under våren”. / Anna Bolmström, Informationsenheten, Riksdagsförvaltningen, 12 november 2015

Svaret kan betyda att motionen behandlas innan våren 2016 om Riksdagen inte vill att svenskarna ska lägga sig i processen…

Läs mer om Arkelstens motion

Ha kontroll på när Socialutskottet ska besluta om tvångsvaccinering


NAMNINSAMLING

Avräknat 15 november 2015: över 11 000 namn

FÖRSÄKRAN: Namnen som lagras har källskydd. Din identitet kommer inte att avslöjas för någon annan part. NewsVoice kommer aldrig att använda identifierbara namn om listan skulle användas för att utöva påtryckning på regeringen eller en myndighet för att stoppa tvångsvaccinering. I annat fall måste du godkänna det och då kommer vi att maila dig först med en förfrågan. Vid citation skrivs endast förnamn ut.


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelMinst 129 dödades i flera samtida terrordåd i Paris – Fredagen 13 november
Nästa artikel2016 kommer det att finnas 5,5 miljoner stridsdugliga muslimska män i Tyskland
Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Bakgrund inom bla internet media, webb-PR, IT, kommunikations-, miljö- och energibranschen.
Prenumerera
Notify of
guest
24 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Anita
Gäst
15 november 2015 kl 16:20

Har just läst färdigt boken “Dödliga mediciner och organiserad brottslighet”, av Peter Götzsche, och som nu finns på svenska och kan beställas hos :

Det är skrämmande läsning om den korrupta läkemedelsvärlden där ‘alla’ är inblandade. Läkemedelsverken i de flesta länder, läkare och professorer, universitet, EMA, FDA, WHO, m fl. Den har t o m blivit recenserad i Läkartidningen (ovanligt) och läkare har kommenterat med förvåning…’det hade jag ingen aning om’!

Den här boken går inte att bortförklara, vilket annars är vanligt från läkemedelsindustrin, då allting är dokumenterat så väl. Alla borde läsa den här boken, vare sig du är frisk eller sjuk, så att du kan ställa de rätta frågorna till ‘farbror doktorn’ nästa gång. Använder du mediciner får du veta om de är bra, eller dåliga med biverkningar. Du kanske ska byta.

Det är dags att vi gör uppror mot Läkemedelsindustrin. De vill inte att vi ska bli friska. De vill bara tjäna de miljarder som de i dag får in från alla dessa dåliga mediciner inklusive dödliga vacciner.

Mayne Sundewall Hopkins
15 november 2015 kl 16:34

Instämmer med Anita – varje ord!!

Anita
Gäst
15 november 2015 kl 16:56

All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare

Så står det på riksdagens sida. Då kanske alla riksdagsmänniskor borde läsa den texten
och fråga ‘folket’ vad de tycker om tvångsvaccinering!

Mayne Sundewall Hopkins
15 november 2015 kl 17:12

Betr. Anitas: “.. All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare..” — Det tycks som om de ‘folkvalda’ inte känner till att de faktiskt inte representerar ‘big international business’ – utan folket ..där även ‘gräsrötterna’ i samhället ingår!

Det behövs en öppen (och inte minst ärlig!) debatt om vaccin – ja, om hela den sjuka läkemedelsvärlden ..som fått så mycket makt att den gått helt överstyr!!

En länk från dagens Mercola:
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/11/08/vaccine-exemption-updates.aspx

Björn Hammarskjöld
Gäst
15 november 2015 kl 23:59

Tvångsvaccinering strider mot EUs rättighetsstadga artikel 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 24, 25, 30, 31, 33, 34, 37, 41, 42, 51, 52, 53 och 54.

Vi måste börja följa EUs lagstiftning som enligt vår egen regeringsform 2 kapitlet 19 § och 12 kapitlet 10 §.
Lagar får inte stiftas i strid med EUs Rättighetsstadga och om det finns en förordning som strider mot EUs lagstiftning så får förordningen inte användas.

Läs också EUs Rättighetsstadga med kommentarer här:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2007:303:FULL&from=sv

En; Allmänt kallad: LegeNet
16 november 2015 kl 00:19

Är inte namninsamling som att snällt be den som avser begå brott att låta bli?  Är det inte effektivare med preventiva åtgärder typ att få tillstånd ett domstolsutslag med kraftigt skadestånd i flerhundratusenkronorsklassen per drabbad människa som utsätts mot sin vilja?  Jag menar, ett utslag så skadeståndet måste betalas ut i samband med att nålen plockas fram?

Bo Sonnsjö
Gäst
16 november 2015 kl 06:42

Bryr sig ens EU om att följa vad EUs rättighetsstadga utlovat (enligt den långa lista Björn Hammarskjöld räknade upp i sitt debattinlägg den 15 november 2015), när samtidigt EUs ledande representanter, bakom ryggen på sina medborgare gör upp med USA om TPPI (Test Pack Please Ignore – Technic Platform) ??? !!! – Att stora ledande företag får rätt att stämma enskilda länder inför domstol – och vinna !!! Att Sverige i sin tur – inte bryr sig om att följa EU-domstolens domar gällande dem med livshotande nackskador eller hanteringen av bönders hästar eller andra djurslag – är väl känt! Att EU trots detta inte bryr sig om att dra Sverige inför EU-domstolen – “för trots mot att följa alla de EU-domstolens domar” i liknande typer av brottmål – visar helt tydligt att paragraferna i rättighetsstadgan inte följs – ens av EU själv !!! Vackra ord om rättigheter – men inget mer! – En stor skam och ett bedrägeri utan like !!! När det klart framgår med all tydlighet att vår egen EU-kommissionär Cecilia Malmström inte tillåter att ens olika EU-representanter får läsa texterna, vilka senare skulle röstas igenom – för att USA och EU gemensamt skall kunna godkänna att ledande jättelika företag (som t ex Monsanto) – skall kunna dra olika länder inför domstol och få dem fällda – fastän dessa multi-nationella företag själva bryter mot alla gällande regelverk, om vad “god hälsa” innebär! Varefter våra, liksom barnens kroppar i framtida släkten, tvingas leva med konsekvenserna – av vad idag rent skurkaktig manipulation innebär! – Visserligen “Gång på gång avslöjat” på senare tid – MEN utan att något sker från ansvarigas sida … – Endast TYSTNAD råder … Definieras DEMOKRATI på dessa sätt? Då måste frågan ställas “varför skulle dessa ledande” kretsar bry sig om, att internationellt ledande läkemedelsföretag, vilka under skurkaktiga förhållanden tillåtits producera sina vaccinationsprodukter – med allsköns konstifika tillsatser – får förgifta kommande släkten? Finns det någon, som vågar förklara vad olika “rättighetsstadgar” egentligen utlovat? – Dessa skulle gälla, som skydd mot övergrepp, vilka tvingar “menige man” att successivt förgiftas av ämnen vilka tillsatts enkom för att… Read more »

En; Allmänt kallad: LegeNet
17 november 2015 kl 19:09

NewsVoice, såväl åsiktspåtryckning som försök att gå via domstolsförbud mot att använda olaglig lagstiftning, det som på pappret är lag kan ju vara olagligt genom att det strider mot högre lag, lider av en till svaghet.  Nämligen den att även om man nu får till stånd ett europeiskt förbud mot att svenska myndigheter följer sådan tänkt lagstiftning och regler, hur ska man kunna få myndigheterna att respektera ett sådant förbud?  Hur i himmelens namn ska man kunna hindra myndigheterna från att trots allt följa olaglig lagstiftning och olagliga regler?! Jag har fått bekräftelse genom fleras svar från myndigheter på att, då deras svar översätts till begriplig svenska, “Regler går före rätt”, “Makt är rätt”, “vi hjälper ingen få rätt mot makt”.  Det finns alltså ett vakuum avseende att kunna få rätt mot makt.  Detta vakuum är nu helt synligt.  Myndigheter tycks inte våga eller av andra skäl inte vara beredda att tjäna rätt.  Enskilda som arbetar i sådana myndigheter tycks vara slavar under olagliga regler.  Har en slav ansvar för sina gärningar? Huvudbolaget (REGERINGSKANSLIET, ORG.NR: 202100-3831) säger nog nej på den frågan, de vill ju inte oroa sina slavar, men frågan är om inte politikerslavar på riksdagsnivå har betett sig tillräckligt opportunistiskt för att de bör ställas till svars såsom enskilda.  Utan andra jämförelser, krigsbrottstribunaler säger att orderlydare har ansvar för vilka order de lyder.  De som håller i sprutorna är alltså helt och hållet ansvariga för sina gärningar.  Men om någon så ogillar sin svåger att han vill ha ihjäl honom, men är för feg för att göra det själv och därför städslar en lejd mördare, är han då mördare?  Ja, det är han.  Det innebär, utan andra jämförelser, att de som skriver regelverken också såsom enskilda är helt och hållet ansvariga för resulterande gärningar. Att hävda att man måste kunna ställa enskilda till svars för att de följer olaglig lagstiftning och olagliga regler i ett land där “Makt är rätt” gäller, och där den som hävdar något utifrån “Förståelse är rätt” och olagliga regler är fel och olagliga lagar är fel, “är galen”, är dock sannerligen inte enkelt. … Read more »

Minna
Minna
Gäst
17 november 2015 kl 22:20

Detta är redan infört i Italien och Frankrike, sedan i våras om jag förstått det rätt. I Frankrike riskerar föräldrar 2 års fängelse och dryga böter om de vägrar vaccinera sina barn. Det här handlar säkerligen inte om Svenska myndigheter allena, det kommer inte att dröja många år innan det kommer ett EU-direktiv som tvingar alla länder inom EU till detta. Men först får varje land en egen “frivillig chans”.

Ann-Katrin Matar
Ann-Katrin Matar
Gäst
21 november 2015 kl 11:58

Det är en mänsklig rättighet att själv bestämma över sin hälsa! Tvångsvaccinering är ett grovt övergrepp mot mänskliga rättigheter och passar inte i ett demokratiskt samhälle.

Jur.kand.
Jur.kand.
Gäst
22 november 2015 kl 01:05

Om SE inför tvångsvaccinering, så kommer min familj att lämna landet. Vi är höginkomstagare, egna företagare och betalar massa skatt till staten. Det är min bestämda uppfattning att man inte kan tvinga människor till något om man lever i demokrati. Tvingar de mig till tvångsvaccinering, så kan de glömma de miljoner i skatt som vi betalar in varje år. Dummaste argumentet att barn ska vaccineras, när 99 procent av vuxna inte “fyllt på” sina vacciner. Det dummaste säljknepet av läkemedelsbolagen att tvinga barns omogna immunsystem till förgiftning.

kao
kao
Gäst
23 november 2015 kl 16:49

Blir tvångsvaccinering obligatorisk så kommer den som vägrar att vaccinera sig och sina barn förvägras sjukvård i framtiden….. Vaccinering är oftast helt onödig. Vad vet vi vad som finns i vaccinerna, kanske något som fördummar hela svenska folket till fromma för de krafter som vill se oss alla som nickedockor.

Danny
Danny
Gäst
8 januari 2016 kl 11:34

Det finns idag även en rad bevis för att samma bolag och högt uppsatta personer som är inblandade läkemedelsindustrin där de inget annat vill än att göra människor sjuka och se till att de också så förblir genom dålig medicin och nya odemokratiska lagar, dessutom är inblandade i alla dessa chemtrails på himlen som gör oss allt sjukare och till sist dödar oss. Mängden Chemtrailsen kom först till efter 11 september 2001, där vår dåvarande statsminiter, Göran Persson skrev på för att ge dessa flygplan tillstånd för att även få flyga över Sverige. Än idag behandlas detta av media som om chemtrails vore rena nonsens, trots att det egentligen inte längre är en fråga huruvida det faktiskt existerar eller ej – utan endast VARFÖR det sker. Varje dag pumpas det ut ton med kemiska ämnen i vår luft som vi andas in. Aluminium, Barium och Strontium (i den ordningen) tillsammans med andra ämnen andas vi dagligen i oss. För den som är intresserad så kan han eller hon under en dag då himlen verkligen sprejas med vita streck göra ett blodprov just mot dessa ämnen. Resultatet kommer att skrämma er. Ni kommer att ha flera hundra gånger, ibland tusen gånger högre värde än det som anses vara normalt eller som är precis över gränsen för vad som anses farligt. Gillar du inte nålar, så lämna in och få ditt regnvatten testat. Samma ämnen kommer att dyka upp och även här är nivåerna skrämmande höga. Samma sak i våra vattendrag. Även i mark. Som svar på Smetos fråga, så är det ämnet Barium som vi andas in som sakta försämrar dit immunförsvar. Det kommer alltså innebära att förr eller senare så kommer dina röda blodkroppar vara för få för att klara av att ta hand om vanliga virus och infektioner – med andra ord kommer vi att bli allt sjukare och lättare dö av sånt kroppen normalt sett själv tar hand om. De svårare sjukdomarna skall vi inte ens prata om. Som svar på frågan om dina korta återkommande influensaliknande episoderna där dem är ihållande under bara ett par dagar är… Read more »

Fredrik
Gäst
18 februari 2016 kl 05:51

Real Opinion tar åsikter till handling! https://realopinion-se.loopiasecure.com/cases/vaccin/ – Var med och bidra till ännu en aktiv handling!

Annelie Hjalmarsson
Annelie Hjalmarsson
Gäst
11 april 2016 kl 20:11

Hade mitt minsta barnbarn sluppit sina första i livet hade han säkerligen mått mycket bättre idag

Karin Leuchovius
Karin Leuchovius
Gäst
13 april 2016 kl 18:31

Det är självklart att jag har rätten att själv bestämma om jag vill vaccinera mig själv och mina barn. Att förlora den rätten vore ett fruktansvärt övergrepp!

Anne Ringborg
Anne Ringborg
Gäst
14 juli 2016 kl 13:36

äger läkemedelsindustrins företrädare våra kroppar? demokratin satt på undantag?

Jack Skjolde
Jack Skjolde
Gäst
27 mars 2017 kl 23:06

Peter Götzsche er suveren och har avkledd medicinal mafian mer enn en gång. Tvångsvaccination er i ren diktaturstat anda, det er helt otroligt at Sverige ska vara først i køen når det kommer til antidemokratiska beslut både på det ena och det andra..

Göran
Göran
Gäst
24 april 2017 kl 13:41

Jag tycker bästa argumentet för att inte vaccinera barn är att barn som inte är vaccinerade är friskare än barn som är vaccinerade.

per
per
Gäst
24 april 2017 kl 14:39

Göran 24 Apr, 2017 at 13:41

Precis, Göran, och att ovaccinerade barn är friskare än vaccinerade råder det inga som helst tvivel om.

Det finns läkare som har vittnat om detta och blir rent skrämda av den stora skillnaden. Dr Suzanne Humphries beskriver vaccinerade barn som “aliens” i jämförelse med ovaccinerade, eftersom de är mycket sjukare både kroppsligt och mentalt och upplevs som avtrubbade.

Dr Paul Thomas som har 13000 patienter säger samma sak, ovaccinerade barn är mycket friskare än vaccinerade.

Sven
Sven
28 april 2017 kl 17:12

Boykotta google, använd https://duckduckgo.com/ där blir du inte registread!

Sven
Sven
28 april 2017 kl 17:14

Depopulations agendan!