Avslöjande föredrag om healing-forskning som KI försökt dölja – ABF 19 april 2016

    21

    Tony Eckardt - Foto: Eva OlssonEva Olsson och Tony Eckardt som publicerat om “förbjuden” healing-forskning på Karolinska Institutet håller föredrag om de positiva resultaten som KI försökte dölja. De tar även upp en annan skandal på KI, turerna runt Osher Centrum.

    “Vi har genom healern Channie West uppdagat en mörkläggning av 3 års healingforskning och kommer att presentera det material som finns kvar av forskningen under föredraget. Channie West kommer att vara med och svara på frågor.”

    Eva Olsson - Foto: Tony EckardtTony Eckardt och Eva Olsson kommer även att beröra ytterligare en forskningsskandal nämligen Osher Centrum som tog emot 43 milj kronor för alternativ forskning på men forskade i annat än vad donationsavtalet föreskrev.

    Eckardt och Olsson har som som grävande reportrar försökt att reda ut vilka som ligger bakom dessa mörkläggningar av lyckade försök med alternativa läkemetoder och fann spår ända upp till regeringen.

    “Några vill absolut inte att forskningen skall bli känd, då det gör att healing skulle kunna integreras i vården och stora summor för läkemedel kan sparas.”

    Föredraget ikväll ersätter föredraget “The Science Delusion” med Rupert Sheldrake. Sheldrakes föredrag hålls i stället i höst 2016.

    Tidpunkt: Tisdag 19 april 2016, kl 19:00

    Lokal: ABF huset, Sandlersalen, Sveavägen 41, Sthlm.

    Entre: 150 kr

     


    Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
    • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
    • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
    Föregående artikelJack Werner tycker alternativmedia är misshandel – typ något brottsligt
    Nästa artikelVarför ljuger ICA om sockret? Det som döljs i texten dyker upp i magen
    Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995 och har i övrigt en bakgrund inom webb-PR, IT och kommunikation.
    Prenumerera
    Notify of
    guest
    21 Kommentarer
    Äldst
    Nyast Mest röstad
    Inline Feedbacks
    Se alla kommentarer
    Jessica
    Jessica
    Gäst
    18 april 2016 kl 16:40

    Hej. Kan ni kanske ha samma föreläsning i Göteborg också?
    Mvh Jessica

    Madeleine
    Madeleine
    Gäst
    18 april 2016 kl 19:01

    Kommer detta föredrag att spelas in?

    Pirjo Drakhjerta
    Pirjo Drakhjerta
    Gäst
    18 april 2016 kl 21:36

    Otroligt intressant! Vore dessutom bra om det gick att ta del av efteråt! Kan tyvärr inte närvara på själva föredraget men följer det hela med stort intresse.

    Ronny
    Ronny
    Gäst
    18 april 2016 kl 22:10

    Intressant. Hoppas ni har detta föredrag fler gånger samt att det spelas in.

    T
    T
    Gäst
    18 april 2016 kl 22:46

    Intresserad av att höra, otroligt viktig information! kan Ni spela in så det blir nedladdningsbart? ev sälja det eller sprida gratis ?

    Jessica
    Jessica
    Gäst
    18 april 2016 kl 23:19

    Andra orter?

    Johnny Grimståhl
    Johnny Grimståhl
    Gäst
    18 april 2016 kl 23:37

    Det kolliderar tyvärr med ett föredrag som jag ska hålla om Biomagnetism. Det vore intressant att få ta del av det i efterhand.

    Marina Szöges
    Marina Szöges
    Gäst
    19 april 2016 kl 06:47

    Väldigt intressant och jag önskar också att föredraget spelas in, detta behöver absolut spridas.
    Jag hade jättegärna kommit, men har tyvärr inte möjlighet, som jag ser nu. Fick veta om detta föredrag först igår och det krockar tyvärr med annat.

    Dag Rudin
    Dag Rudin
    Gäst
    19 april 2016 kl 08:19

    Hej! Jag känner till detta projekt eftesom jag blev ombedd att tipsa KIs forskare om helare. Jag vet att de kom upp och intervjuvade två av dem. Jag.förutsätter att innehållet i ert föredrag publiceras. Låt mig få veta hur jag kan ta del av det. Mvh Dag Rudin

    ulla elisson
    ulla elisson
    Gäst
    19 april 2016 kl 09:51

    Vill gärna ta del av forskningen. Min dotter ör healer. Därför e-a intressant. Jag är fundersam vore intressant med pos.

    Josef Boberg
    Gäst
    19 april 2016 kl 10:20

    Intressant, verkligen…

    Jesper Nilsson
    Gäst
    19 april 2016 kl 12:25

    Utan länkar till forskningen så blir ovanstående rätt oviktigt för en person som inte vill gå på det föredraget. Dvs boende i Malmö som jag åker inte hela vägen dit.

    PS. Har läst tidigare inlägg om detta ämne och om jag minns rätt framkom ingen fakta då heller. Vad är rätt med detta som jag inte förstår?

    LegeNet
    19 april 2016 kl 15:14

    Inte heller jag har möjlighet att närvara, men blir väldigt glad åt eventuell inspelning.  Tony Eckardt brukar ju spela in föredrag och presentationer, och jag hoppas denna gång han har dubbel utrustning så inga tekniska strul ska kunna lägga hinder i vägen.

    Relevant till ”Några vill absolut inte att forskningen skall bli känd, då det gör att healing skulle kunna integreras i vården och stora summor för läkemedel kan sparas.” som nämns i artikeln, se min kommentar om bedrägeriet med rättslig kosmetika för att lura EU att Sverige följer sina internationella åtaganden om enskildas individuella rättigheter att välja vård på länk https://newsvoice.se/2016/04/16/schweiz-erkanner-alternativmedicin-from-maj-2017-pga-direktdemokrati/comment-page-1/#comment-165511

    maria eriksson
    maria eriksson
    Gäst
    19 april 2016 kl 18:52

    Vill gärna höra mer om detta efteråt och hur kan jag ta del av detta Isåfall? Blir det på fler städer. Dalarna ?

    pelle
    pelle
    Gäst
    19 april 2016 kl 22:32

    jag var med och genomförde testerna på KI, plus den som ursprungligen kontaktade KI och bad om att sätta upp försöken. Om någon vill fråga nåt så skriv till
    Jag har kvar testresultat från ett parallelltest som gjordes på människor under ledning av prof Öckerman ett halvår senare. Analys av resultat i blodet.

    LenaUlrica Rann Uhlin
    LenaUlrica Rann Uhlin
    Gäst
    20 april 2016 kl 08:34

    Tack för att ni finns!
    Reiki healer i Visby

    Marie Larsson
    Marie Larsson
    Gäst
    20 april 2016 kl 19:46

    Självklart att healing fungerar när allt i Universum/vår värld består av energier och frekvenser som vibrerar i olika hertz. Vi är energivarelser och när vi får obalans som vi blir av många orsaker i vår värld vi lever i idag, så blir vi sjuka. En tanke är en frekvens som vi sänder iväg därav vi även kan utföra distanshealing. De vill tysta ner allting om healing för om det blir godkänt så kommer läkemedelsbolagen förlora massor med pengar. Dessutom så kan alla heala men vi har olika styrka beroende på vilken frekvens vi har. Vi är endast redskap för den allomfattande energin och har vi hög frekvens så kommer energin lättare igenom oss. Universum synkroniserar hela tiden så det vi tänker och känner inom oss får vi mer av. Förklarat enkelt för annars blir det för lång kommentar. Tack, till er som lägger er tid på att heala och hjälpa andra till balans. Men de måste även jobba med sig själva på alla plan annars blir healingen som om vi laddar våra telefoner.

    De som är intresserade kan läsa på om kvant fysik och det är så fascinerande. När jag fick förståelse hur allt är uppbyggt och fungerar så blev världen helt ny inför mina ögon.

    Kent Gunnarsson
    Kent Gunnarsson
    Gäst
    21 april 2016 kl 06:05

    Synd att jag missade föredraget.

    borjeperatt
    24 april 2016 kl 09:26

    Har tyvärr varit fullt upptagen med filmproduktion men är intresserad att ta del. Vi får återkomma om det. Lycka till.

    ebbe olsson
    ebbe olsson
    Gäst
    17 januari 2018 kl 01:03

    hej min healing fungerar mycket bra ett bra sätt är att använda mobilen ta photo helkropps framifrån sidan o bakifrån tunna kläder.skicka på sms till 0707738999 så healar jag cancer hiv borelia ebola sika artros .ebbe olsson tanumshede

    Dag Rudin
    Dag Rudin
    Gäst
    Reply to  ebbe olsson