Filmen: “Läkaren som vägrade ge upp” – Premiär i Göteborg den 2 juni 2016

    13

    Dr Erik EnbyPremiär för den unika dokumentären om dr Erik Enby  “Läkaren som vägrade ge upp” torsdagen den 2 juni 2016 kl 18 (1 tim 50 min) i Bio Roy, Avenyn 45, Göteborg.

    Denna långfilmsdokumentär handlar om dr Erik Enby och hans motiv att läsa till läkare och forska på sjukdomarnas orsaker efter att hans ungdomskärlek Gunnel fick polio. Den handlar också om rätten till sin hälsa, rätten att få forska och rätten att få behandla patienten med verksam alternativmedicin. Det är en av vår tids kanske viktigaste dokumentärer. Enby fann också en naturmetod för att hjälpa svårt kroniskt sjuka. Här ställs frågor om varför han har stoppats och av vilka.

    På samma sätt som filmen har finansierats genom crowdfunding, kommer den nu att spridas av folket, genom folket och för folket.

    • Bokning av biljetter Bioroy.se, i kassan eller via telefon: 031-20 80 11
    • Biljettsläpp: tisdagen den 17 maj
    • Biljettpris: 100 kr
    • Värdar i Göteborg: Viola Janson & Siv Wernborg, Föreningen Humanism & Kunskap

    Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
    • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
    • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
    Föregående artikelVaken.se: “Så manipulerade eliten fram första världskriget”
    Nästa artikelEU beslutar 18-19 maj 2016 om vi ska tvingas äta mer giftigt glyfosat – Du kan påverka beslutet
    NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
    Prenumerera
    Notify of
    guest
    13 Kommentarer
    Äldst
    Nyast Mest röstad
    Inline Feedbacks
    Se alla kommentarer
    Mayne Sundewall Hopkins
    15 maj 2016 kl 22:48

    Bravo! Det tar sig sa’ han som.. — När kommer den till UK tro..?

    borjeperatt
    16 maj 2016 kl 09:25

    Mayne, den måste subtitlas först 🙂

    Samjuna
    Samjuna
    Gäst
    17 maj 2016 kl 13:20

    Bra! Men är det bara en visning?

    Siv Wernborg
    Siv Wernborg
    Gäst
    17 maj 2016 kl 18:37

    Hej Samjuna,

    Bra fråga och svår att besvara.
    Det beror på hur många besökare som kommer till Bio Roy torsdagen den 2 juni kl 18.
    Vi som står som garanter för dokumentärfilmen börjar lite försiktigt med
    2 juni. Bio Roy har 286 platser. Skulle det bli fullsatt med detsamma,
    kan vi överväga ytterligare en filmvisning, men som sagt det beror på hur stort intresset är.
    Inte kul om det inte går ihop ekonomiskt. Då blir det bara en gång.

    Sprid info till vänner och bekanta! Detta är en dokumentär som går utanpå allt annat
    och som får Macchiarini-skandalen att likna en västanfläkt.

    Välkomna alla!

    Siv

    Siv Wernborg
    Siv Wernborg
    Gäst
    17 maj 2016 kl 18:49

    Samjuna,

    Svår fråga att besvara. Beror på hur stort intresset blir.
    Fylls 286 platser på Bio Roy i Göteborg 2 juni kan vi överväga ytterligare en visning.

    Siv

    Gunilla Jarmar
    Gunilla Jarmar
    Gäst
    21 maj 2016 kl 00:27

    Kommer man att kunna se den via webben ?

    David
    Gäst
    25 maj 2016 kl 16:04

    Nyheten nu även på 2000-talets Vetenskaps hemsida:

    http://2000tv.se/artiklar/?id=51

    Josef Boberg
    Gäst
    30 maj 2016 kl 15:20

    Lovvärd information, verkligen…

    Ninni Gustavsson
    Ninni Gustavsson
    Gäst
    8 juni 2016 kl 20:59

    Läste någonstans att den går fler gånger. Stämmer den 16/6?

    Siv Wernborg
    Siv Wernborg
    Gäst
    10 juni 2016 kl 00:02

    Ja Ninni, det stämmer, för att vara exakt torsdagen den 16 juni kl 19 (Obs tiden!)
    på Bio Roy vid Götaplatsen.

    Boka i god tid. 105 st har redan bokat http://www.bioroy.se

    Utsålt den 2 juni, 286 platser!

    Välkommen!
    Siv

    Mayne Sundewall Hopkins
    10 juni 2016 kl 03:21

    @ börjeperatt 16th May 09.25

    Börje, of course. 🙂
    Let’s have a chat about it.
    Sorry for late response ..didn’t see your comment until now.

    Mayne Sundewall Hopkins
    10 juni 2016 kl 03:29

    @ Siv Wernborg 17 maj 18.37

    Delade information om filmen på fb tidigare. Hoppas intresse för fler filmvisningar sprids ‘som en löpeld’ i hela landet och att det blir slutsålt ‘överallt’ – gärna med startande av diskussionsgrupper efteråt som resultat. 🙂

    Elisabeth Henriksson
    Elisabeth Henriksson
    Gäst
    10 juni 2016 kl 08:07

    Hur gör vi som av olika anledningar inte har någon möjlighet att ta oss till Göteborg men ändå väldigt gärna vill se filmen?
    Säljs den på DVD?
    Går den att se på någon av streaming-tjänsterna för film?