Kritisera NewsVoice fritt

35
785

Internettroll attackerar NewsVoiceHär kan du kritisera NewsVoice. Tanken är att ta in kritik från tex etablissemanget  riktad mot mediet NewsVoice (NV) eller den världsbild som NV för fram, om du tycker dig se en sådan.

Detta drag kan leda till en bra debatt. Du måste dock vara beredd på att andra läsare och redaktören själv kan inkomma med repliker och att redaktören eller någon av de återkommande skribenterna som gillar NV får sista ordet.

Skicka in en text eller en länk till din text. Du kan inte vara anonym. Bifoga ett personfoto och uppge din bakgrund med några ord. Du och din text kommer att behandlas med respekt, men du får räkna med att få svar på tal.

Text: Torbjörn Sassersson, redaktör


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
35 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
drjens
26 juli 2016 kl 14:20

Utmärkt initiativ! – Låt oss få ut alla mörkertroll i solljuset och se dem spricka!

perikles
perikles
Gäst
26 juli 2016 kl 16:30

I slutänden kommer de som förde ut att det var ANDRA som var troll, att just själva vara de där trollen.

Koff
Koff
Gäst
26 juli 2016 kl 16:33

Spännande om någon vågar.

Erik Forsman
Reply to  Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
26 februari 2020 kl 19:03

Lilla Martin på sin egen rymdstation
anklar andra att vara organiserad opposition.

Till Martin vänder sig aldrig någon hemlig operation
Till Martins stora frustration.

Nej, Martin blir aldrig någon spion
Ingen erbjuder honom någon infiltration
möjligen som tjänstehjon eller försöksperson
på någon damsektion, där en myndighetsperson
efter intim kroppsvisitation
kräver sedvanlig motprestation.

Där Martin fick sin svåra svampinfektion.
Stakars Martin befinner sig nu i en nödsituation.

Savalle
Savalle
Gäst
26 februari 2020 kl 21:39

Jättebra med denna öppna möjlighet till kritik!

Jag ska framföra samma kritik som jag gjort tidigare.

Jag tycker att det är toppen med konfrontationer. Det är så vi går framåt.
Man får tåla lite kritik, tycker jag.

Jag gillar inte alls att kommentarer som är allvarligt menade slaktas av dig, Torbjörn, helt eller delvis med argumentet Off-Topic!

Det är därför jag nu tar en paus från skrivandet här igen. Det är enormt irriterande, anser jag att du, Torbjörn, som i övrigt är så klok, inte kan låta bli att stryka och ta bort!

Det är inte kul att sitta och skriva ner sina tankar och göra efterforskningar som sedan slaktas! TA TILL DIG DET!

I övrigt hoppas jag att både Jan Norberg och Lisa fortsätter här.
Ni är båda enormt viktiga.

Jan behöver inse att han ska lägga sitt krut på våra fiender – och inte vara så petig med småsaker.

Jan, skit i prestigen och ta Lisa i framsträckt hand! Låt henne vara anonym, om hon vill – och låt henne vara hon om hon är hon eller han om hon är han…!

Torbjörn, jag fortsätter att utebli med kommentarer här tills vidare, såvida du inte ändrar din policy att slakta kommentarer med hänvisning till Off-Topic.

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
27 februari 2020 kl 23:45

@ Savalle 26 februari, 2020 at 21:39 Jättebra med denna öppna möjlighet till kritik! Jag ska framföra samma kritik som jag gjort tidigare. Jag tycker att det är toppen med konfrontationer. Det är så vi går framåt. Man får tåla lite kritik, tycker jag. —————- Jan N: Vi delar uppfattning om polarisationens strategiska betydelse (du kallar det för konfrontationer), det är jag glad för. Jag tycker att det lite taskigt av Torbjörn när han med vissa förutfattade meningar sätter in vissa nyckelord som gör att vissa debattörers kommentarer hamnar i moderatorsfiltret och därmed blir föremål för viss censurering. Å andra sidan är det en smula störande om vissa kommentarer snabbt glider off topic, då hamnar vi i en situation likt den hos Peter Krabbe. Lite ordning skadar inte, jag talar då utifrån egen erfarenhet när jag skriver artiklar men också som fd moderator hos NV. —————– Jag gillar inte alls att kommentarer som är allvarligt menade slaktas av dig, Torbjörn, helt eller delvis med argumentet Off-Topic! Jan N: Om vi tar den nu heta debatten om Lisa Larsson så är den ett typexempel på när en kommentator, vilken aldrig själv skriver en artikel och därmed bidrar till NV:s positiva utveckling, förbehåller sig den unilaterala rätten att redan från början attackera skribenten istället för sakinnehållet. Hans-Gustav D ta dig en titt på hur tråden under min artikel om RUT och ROT helt förstörts av Lisa Larsson. Det är tröttsamt att ha anonyma kommentatorer vilka aldrig själv bidrar med en enda artikel, men som ständigt kräver att få attackera skribenten pga personlig aversion. ———– Det är därför jag nu tar en paus från skrivandet här igen. Det är enormt irriterande, anser jag att du, Torbjörn, som i övrigt är så klok, inte kan låta bli att stryka och ta bort! Det är inte kul att sitta och skriva ner sina tankar och göra efterforskningar som sedan slaktas! TA TILL DIG DET! I övrigt hoppas jag att både Jan Norberg och Lisa fortsätter här. Ni är båda enormt viktiga. Jan N: Jag har tagit ett beslut att inte längre skriva några artiklar då det inte känns meningsfullt, om Lisa fortsätter kommentera under sin VPN anonymitet och med Torbjörns acceptans får bryta mot kommentarsreglerna under Rakt På Sak är inte min sak att avgöra. Likabehandling verkar inte vara Torbjörns grej. ———————— Jan behöver inse att han ska lägga sitt krut på våra fiender –… Read more »

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
28 februari 2020 kl 00:02

Savalle, för din skull tog jag mig för och kollade upp när det egentligen skar sig mellan mig och den sk Lisa.

Jag tror att det var hennes syrliga uppmaning om Power Point och grafer som triggade igång mig, vad som fick henne att skriva på det sättet blir lite svårt att förstå då det i vanlig ordning var en kommentar på min kommentar.

Avgör själv Savalle:

Jan Norberg 6 februari, 2020 at 13:21
Ok Lisa, jag delar nog uppfattning om det mesta av din kommentar, men VAD är ditt förslag för att komma tillrätta med det du pekar på??

Det är som sagt en sak att vara ense om problemformuleringen men en helt annan att vara överens om de alternativa lösningsförslagen.

Svara
ProfilbildLisa Larsson 6 februari, 2020 at 13:56
Jag vet faktiskt inte. Det som att beskåda en stor samling psykiskt sjuka människor som lever ut en psykos och även om jag kan identifiera symptomen har jag inte en aning om vad jag ska göra. Och detta gäller bara feminismen.

Om man sen tar vårt riggade politiska system så kommer de aldrig släppa fram något verkligt förnuft. Att politikerna håller på som de gör är ju för att de är beordrade att göra så. Politiker är varken korkade eller generellt onda, med vissa undantag, men alla överlag är de prostituerade.

Nåväl. Vad har du själv för universallösning mer än polarisering? Du får gärna illustrera med grafer och en Powerpoint-presentation.
————–

“Lisas” stingslighet ligger nära ytan och kommer ofta till uttryck i gliringar som hon ofta delar ut, sånt noterar jag och plockar fram när jag anser det lämpligt. Sen är resten historia.

Vore intressant att få höra dina kloka synpunkter.

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 01:00

Och nu över till Justin Timberlake som sjunger “Cry Me a River”…

Nej, men seriöst kompis. Ska du snacka om stingslighet. LOL Sen förstörde jag inte din tråd om ROT och RUT utan jag exemplifierade något genom dina egna upplevelser och eftersom du har blivit så stött har budskapet onekligen gått fram.

Kan vi inte bara lägga det här bakom oss och glida vidare som en enda stor lycklig familj? Typ sätta oss på Internet-garderobens virtuella golv och sjunga “We shall Overcome” i bästa Friggebo-anda.

Jag menar nu har du ju kört ett flera veckor långt hot om att sluta skriva här och ändå är du kvar och slösar tid på att skriva ändlösa klagomurs-textmassor till ingen som helst nytta, när du istället kunde lagt det tiden på att skriva artiklar. Sätt dig och skriv en artikel om något aktuellt samhällsproblem samtidigt som du tänker på mig och sen fokuserar du in den vreden i texten där jag typ blir din Musa.

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
28 februari 2020 kl 08:14

No way!!!

Kontakta mig gärna utanför detta forum live med bild.

Then we can talk!!!

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 08:40

@Pussgurka

Jag vet att ironi inte gör sig bra i text och sen är den inte heller ett språkligt område som är din starka sida, men ändå…

Du beter dig som en lättstött primadonna som inte kan ta befogad och konstruktiv kritik utan att spamma ner varenda tråd med gnälliga cirkelresonemangs-textmassor.

Skippar allt oväsentligt i låttexten och går rätt på den passande refrängen – sing along “brother”.

– Cry me a river
– Cry me a river
– Cry me a river
– Cry me a river

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
28 februari 2020 kl 08:52

Din seriositet är slående!!

Mina krav på dig kvarstår.

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 09:43

Jag vet att dina krav på mig kvarstår då du är både rigid som envis. Sen vet jag också att dessa ouppfyllda krav kommer uppfylla dina tankar fram till den dagen du lägger näsan i vädret. Thats life…

Sen är min s.k. “seriositet” i förgående inlägg mycket kompatibel med din infantilt gråtmilda långsinthet.

Det är därför vi är ett sånt bra team du och jag.

Bo Persson
Bo Persson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 12:44

Tala om för Lisa vad som är rigid på dig. Hon sjunger och skriver dikter till dig och verkar tänd. Hoppas bara att det är en kvinna och inget troll. Hon säger också att du är stingslig och känslig.Du kanske är precis som mig Jan speciellt känslig runt ollonet.

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 08:56

Jan, du skriver: “Savalle, för din skull tog jag mig för och kollade upp när det egentligen skar sig mellan mig och den sk Lisa.” Tack så jättemycket, Jan, för dina vänliga och uppskattande ord om och till mig här och annorstädes! Jag hoppas och ber att vi alla som kämpar för sanning, rättfärdighet och omtanke mellan oss människor, till djuren och till naturen ska finna vägar till sann enighet. Torbjörns fantastiska blogg Newsvoice har samlat väldigt många människor som har dessa strävanden och som är oerhört viktiga i kampen mot mörkrets krafter, som råder nu. Det stora problemet är att vi är odisciplinerade och slåss inbördes. Insidern Leonard Cohen framför just detta att avsaknaden av disciplin kommer att hindra oss från att värja oss i sin låt First We Take Manhattan. Jag återger här de tre första stroferna i denna låt: They sentenced me to twenty years of boredom For trying to change the system from within I’m coming now, I’m coming to reward them First we take Manhattan, then we take Berlin I’m guided by a signal in the heavens (guided, guided) I’m guided by this birthmark on my skin (guided, guided by) I’m guided by the beauty of our weapons (guided) First we take Manhattan, then we take Berlin Ah, you loved me as a loser But now you’re worried that I just might win You know the way to stop me, but you don’t have the discipline How many nights I prayed for this, to let my work begin First we take Manhattan, then we take Berlin Jan, jag vill återgå till varför det egentligen skar sig mellan dig signaturen Lisa Larsson. Jag tror att jag vet svaret. I Lukasevangeliets 21 kapitel frågar lärjungarna Jesus: »Mästare, när skall detta ske? Och vad bliver tecknet till att tiden är inne, då detta kommer att ske?» Han svarade: »Sen till, att I icke bliven förvillade. Det råder enorm förvillelse. Vi vet att det är så, eftersom vi arbetar så hårt för att sprida ljus och sanning. Men även om vi har insikt om mycket som de stora människomassorna ännu inte har, så råder det en hel del förvirring även i våra led. Mörkrets krafter är enormt disciplinerade. Det är därför de är så segervissa. De följer Sun Tzu:s Art of War och de är bundna genom eder och hot till lydnad i allt. Det råder kavaver-disciplin, även rent… Read more »

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
28 februari 2020 kl 00:15

NU börjar det brännas även för min del, dvs jag är nu tydligt och klart på väg att bli censurerad precis som du Savalle. Det här var vad som mötte min kommentar under min egen Rakt På Sak artikel om RUT och ROT. Kommentaren hamnade i modereringsfiltret och kom sen aldrig in som kommentar. Hmmm…. Jan Norberg 27 februari, 2020 at 22:59 Din kommentar inväntar moderering @ Lisa Larsson 27 februari, 2020 at 13:02 Jag både heter och är Lisa Larsson. Utöver den meningen behöver jag inte bevisa någonting mer för dig. Men du ligger helt uppenbarligen bortom någon som helst förändring till någonting bättre för såväl NewsVoice som för din egen omgivnings räkning. Det ligger väl en hel del klokskap i ordspråket att ”man kan inte lära gamla hundar att sitta”. Jan N: Att du heter Lisa Larsson är lika sant som att jag heter Torbjörn Sassersson. Om du nu påstår att ditt verkliga namn är Lisa Larsson, varför fortsätter du då att vägra tala med mig live och med bild?? Rädd för att lögnen om din identitet skall avslöjas?? Så länge jag från säker källa vet vilken du är och så länge du fortsätter att dribbla om den frågan kommer jag att förfölja dig med samma fråga. Om det drar ned NV till botten och alla andra anonyma läsare pga rädsla helt slutar läsa och/eller kommentera är inget som vare sig drabbar mig eller bekymrar mig, det bjuder jag på. Somliga anser nog att jag är ohemult överfixerad vid din korrekta och verifierade identitet, andra ställer sig nog frågan om de under signatur törs kommentera mer här på NV. Ny lagstiftning träder i kraft i April där ingen går säker även om man har VPN och dylikt. För de som sätter sin tilltro till krypterade lösningar vill jag bara hänvisa till denna information. Detta har varit en tillämpad teknik sedan länge över hela världen, nu blir den laglig i Sverige och det kan man ha synpunkter på. Därav min envisa vägran att röja Lisa Larssons riktiga identitet, det är olagligt. https://www.youtube.com/watch?v=QJ-W_yib6uc Jag tror dock att det är Torbjörns bristande intresse för hur man håller ett kommentarsfält rent från lögnare och bedragare som i botten driver den här debatten. Möjligen är det Torbjörns rädsla att hamna i juridiskt trubbel om han medverkar till att Lisa Larssons riktiga identitet offentliggörs. Den svenska rädslan och fegheten att stå upp för sina… Read more »

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 09:49

Tack för att du sprider mina visdomsord genom att återpublicerar nästan alla mina inlägg. Du är verkligen en riktig kompis. Upptar jag även dina drömmar när maran rider dig om natten?

Erik Forsman
Reply to  Lisa Larsson
28 februari 2020 kl 09:59

Antagligen. Det är väl därför han är så enträgen att vilja ha kontakt med dig via skype. Lisa, hur brukar du hantera dylika raggningsförsök när män tjatar om att få sen dig live?

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Erik Forsman
28 februari 2020 kl 10:21

Jag tycker det är extremt påfrestande när så mycket äldre man försöker tvinga mig till kontakt via Skype där precis vad som helt kan hända. Känns väldigt påtvingat och otryggt eftersom ett nej alltid är ett nej.

Om detta påtvingande fortgår kanske det till och med kan ses som en virtuell-mental-våldtäkt enligt den nya samtyckeslagen och då falla under straffrättsligt ansvar med påföljd av det skickar ut en Europeisk arresteringsorder till Portu-Galen.

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
28 februari 2020 kl 10:23

Prova att göra en anmälan, låt gärna mee-too hjälpa dig så att den språkliga standarden blir den avsedda.

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 10:47

🙂

Erik Forsman
28 februari 2020 kl 08:55

Savalle: “fortsätter att utebli med kommentarer”. Blir detta inte då en negation?

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Erik Forsman
28 februari 2020 kl 09:00

Seriöst Erik, tror du Savalle går på denna enkla fint från din sida??

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
28 februari 2020 kl 10:22

“Lisa” står du inte för vad du skriver??

Igen är du där med antydningar om min mentala hälsa istället för att sakligt bemöta innehållet.

“Upptar jag även dina drömmar när maran rider dig om natten?”

Det här börjar bli riktigt roligt!!

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
28 februari 2020 kl 10:59

Min identitet är en icke-fråga för alla utom dig. Ditt beteende mot alla andra är en fråga för precis alla andra utom dig. Därav funderingarna kring hur det verkligen står till. Men jag försöker verkligen hjälpa både dig och alla andra, så sluta kämpa emot det oundvikliga.

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
28 februari 2020 kl 11:14

Byt ut namnet till “Lisa” i denna sång, om jag kunde vrida tillbaks tiden.

Tyvärr verkar du inte riktigt vara inne på samma linje med alla dina angrepp.

https://www.youtube.com/watch?v=-yOMZet_0wg&list=RDrvH1rix56cg&index=3

Erik Forsman
28 februari 2020 kl 10:41

Jan ligger på en omogen social interaktionsnivå. I hans värld existerar ingen tillit människor i mellan, på sin höjd terrorbalans. Vill Jan vet något om en människa, påstår han saker. Viktigt att känna till att ett påstående mycket väl kan gränsa till anklagelse. Den utsatte känner sig tvungen att gå i försvar. Eller att det i påståendet ligger en anklagelse det inte går att väja sig emot. Faller man i den fällan återstår bara att bekräfta eller förneka.

Det är Jan helt främmande att först bygga upp ett förtroende: ge bort gåvor, anförtro sig åt någon och få gåvor tillbaka. Bygger du upp ett förtroendet vill människor svar på frågor, för att tilliten finns där.

Anförtror sig någon åt Jan, riskerar denna att han använder detta för att förminska vederbörande. Någon tillit kommer således aldrig att uppstå.

Det finaste du kan få från en människa, är hennes förtroende.

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Erik Forsman
28 februari 2020 kl 10:54

Precis samma beteende man ser hos ett litet tjurigt omoget barn som inte får sin vilja igenom. Det ligger faktiskt lite tragik i denna observation av “baby steps” så vi får fortskrida vuxet varsamt 🙂

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
28 februari 2020 kl 11:24

Jag har, utan att beklaga mig, gått igenom en hel del svårigheter i mitt liv, och redan 1986 då min fru dog av sin cancer och vår dotter endast var 5 månader gammal så fick jag bestämma mig för några basala principer att hålla mig till för att kunna klara upp min situation.

Betänk detta när ni på ert infantila sätt i par nu drar ned kommentarsfältet till den nivå som vi nu befinner oss på.

Jag rekommenderar Wayne W Dyer “Sikta mot stjärnorna” och “Älska dig själv”. Huvudbudskapet är att du behöver inte andras gillande för att själv må bra.

Kanske vi tre har lite olika måttstockar, vad vet jag??

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
28 februari 2020 kl 11:38

Kanske vi kan enas om detta alla tre.

https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A&list=RDrvH1rix56cg&index=6

Allt för att bibehålla den höga intellektuella nivån så bifogar jag även denna då det är Lördag i morgon.

https://www.youtube.com/watch?v=LBDXEhvXBCA&list=RDrvH1rix56cg&index=7

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
Reply to  Jan Norberg
1 mars 2020 kl 14:01

Om du är snäll emot alla andra; är alla andra snälla emot dig; inklusive jag som då blir snällast av dem alla; plus att jag skickar dig ett par gamla kisstrosor “Free of Charge”.