USA stänger ned ett fritt internet – Du anses arbeta för Putin om du motsätter dig det…

29

Rob Dew rapporterar för InfoWars om hur Obama-administrationen tog avgörande steg för att stänga av ett fritt internet och ersätta det med ett kontrollerat nät styrt av ett narrativ från de stora mediakanalerna. Detta gäller även Sverige. Ett fritt internet är snart historia.

Text: Torbjörn Sassersson | Video ovan: Se hela inslaget på 1 tim 40 minuter på InfoWars

NewsVoice har skrivit om hur lagar godkänts som leder till nedmontering av press- och yttrandefrihet och nu knyts säcken ihop. Rob Dew lägger fram exempel på att den som inte håller med rätt narrativ anklagas för att arbeta för Ryssland. Vi ser exakta samma utveckling i Sverige. Personer på hög nivå uttalar allvarsamma inlindade varningar. I ett klipp blir republikanen Rand Paul anklagad av senator John McCain för att arbeta för Putin enbart för att han inte håller med McCain. Det säger McCain trots att han själv tiggt pengar från Ryssland – enligt WikiLeaks – för att försöka nå presidentposten i USA-valet 2008.

Swisha Sassersson valfri summaDen amerikanska kongressen meddelade i december 2016 att en ny lag signerats av president Barack Obama, en lag som lägger grunden för ett ”Global Engagement Center”, vilket ska hantera avvikande nyhetsrapportering som Centret anser ska konfronteras med ”true narratives” dvs ”sant berättande”.

Läs mer: Obama godkände ”Global Engagement Center” för ”korrekt berättande”

Text: Torbjörn Sassersson

Rob Dew om hur ett fritt internet ska stängas ned- Foto: InfoWars, 2017-03-22
Rob Dew – Foto: InfoWars, 2017-03-22
  Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelNästa James Bond-film kommer 2018 men vilken skådis tar över efter Daniel Craig?
Nästa artikelRyska spökplan och verkliga plan jagas av medier och försvarsmakter – Del 1
Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Bakgrund inom bla internet media, webb-PR, IT, kommunikations-, miljö- och energibranschen.
Prenumerera
Notify of
guest
29 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
per
per
Gäst
22 mars 2017 kl 12:05

Anser du alltså med 100 procents övertygelse att det är kört, Torbjörn?

Sven.
Sven.
22 mars 2017 kl 12:22

“Den som inte är med oss är mot oss” basunerade Busch ut efter fällningen av WorldTrade center, det får vi aldrig glömma liksom Komeini basunerade “Islam ska erövra hela världen”!!!!!!!

Håkan
Håkan
Gäst
22 mars 2017 kl 12:25

Precis som Stratcom där några från MSB är stationerade.
EU och Sverige har redan börjat.

per
per
Gäst
22 mars 2017 kl 13:58

NewsVoice 22 Mar, 2017 at 12:3

Jag uppfattar själv att allt fler i västvärlden genomskådar etablissemangets narrativ. Detta grundar jag på den ökade upplysningen hos människorna inom områden som vacciner, immigration, GMO, läkemedelsindustrin och en gryende ny inställning till sakrosankta institutioner som FN. De styrande kan fortfarande påtvinga oss diktatoriska lagar, som tvångsvaccinering i Finland, men hur länge till?

Märks det inte också en uppluckring av PK-media i Sverige, med fler journalister som vågar sticka ut hakan inom tidigare åsiktsmässigt cementerade områden. Jag misstänker att en hel del journalister ligger i startgroparna beredda att på ett seriöst sätt ta sin an ämnen som de ovan.

Det att Uppdrag Granskning i SVT alls lämnar sina undersökningar av småpåvar i Sverige och istället ger sig på FN skulle kunna vara ett gott tecken.

Det känns inte självklart för mig att makthavarna redan har vunnit slaget, jag tänker mig det mer som ett tävlingslopp där man ännu inte kan veta vem som kommer först i mål.

Å andra sidan är du mer insatt i vad som händer i världen än vad jag är, Torbjörn.

sten bjorsell
sten bjorsell
22 mars 2017 kl 14:12

Kan den här websiten göra något för att stoppa detta i Europa?
https://openmedia.org/

Fick ett mejl med bl.a. detta:

In the European Parliament MEPs have recently been turning against the link tax and mandatory online filtering in unprecedented ways.[1]

One key decision maker, Therese Comodini Cachia, has even put forward plans to put a stop to both censorship machines and the link tax. She’s responsible for drafting Parliament’s position on the law: this is huge! [2]

Big industry groups are scrambling to reverse our progress, and lobbyists are branding her as controversial.

Now key MEPs have just 10 days to put forward amendments to Cachia’s plan. With a crucial debate happening this week, you can reach MEPs — including representatives on this influential committee!

per
per
Gäst
22 mars 2017 kl 15:35

Var det förresten någon som såg Karin Mattissons på Uppdrag Granskning utfrågning av Jan Eliasson angående FN:s nedtystning av Anders Kompass?

Eliasson klarar sig inte jättebra, man får intrycket att han är en integrerad del av det korrupta FN:

http://www.svtplay.se/video/12844384/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-16-avsnitt-10-2?start=auto&tab=senaste

Anders Björk
Anders Björk
Gäst
22 mars 2017 kl 15:42

Det stämmer att fler har blivit medvetna. Man ser tydligt i olika forum att fler börjar kritisera vacciner, MSM, globalismen o.s.v. Problemet är att ska vi kunna göra någon skillnad så måste en kritisk massa av sådana personer uppnås och det är tyvärr långt kvar. Den stora majoriteten av människor är fortfarande väldigt omedvetna. Händelserna med Pizzagate var intressanta. Även om Pizzagate gick ganska obemärkt förbi här i Sverige så var det en stor händelse i USA och MSM där har fått sig en rejäl bläcka. Jag är dock rädd för att våra makthavare kommer att hinna lägga locket på denna gryende upprorsanda bland vanligt folk innan den utgör något större hot.

per
per
Gäst
22 mars 2017 kl 15:46

Anders Björk 22 Mar, 2017 at 15:42

Ja, det är ju det man är rädd för.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
22 mars 2017 kl 17:53

Beträffande ovanstående oro; det finns en öppning som är utprovad och fungerar mycket bra och den ligger på ett litet enkelt upplysningssteg och det är att förklara hur bankerna skapar pengar ur intet. De flesta som har varit med kontanter till banken förstår direkt vad som är på gång i den sektorn. Att Storbanken inte behöver dina futtiga sparpengar förstår man direkt eftersom det är upplevt. Nästa steg blir att snacket om räntegapet mellan in- och utlåning är en fantasi!
Detta ruckar på den falska föreställningen att affärsbanken är en ärlig institution. Jag har träffat prick varenda gång detta har kommit på tal. När väl den biten är på plats är även lagstiftarna inte betrodda längre. Därifrån förstår de flesta att storbankerna sponsrar båda parter i en “konflikt”.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
22 mars 2017 kl 18:47

@ Per

Angående Eliasson så försökte ville han ju bara diskutera att Kompass inte hade brytt sig om att hålla namnen hemliga på offren , i stället för att hylla hans initiativ att gå utanför FN:s byråkrati som dittills visat noll intresse att vidta handlingar för att driva fallet till rättslig instans. Den oberoende utredningsgruppen hade dessutom inte hållit detta emot Kompass utan endast noterat att så var fallet , men Eliasson ville inte släppa det.

Carl V
Carl V
Gäst
22 mars 2017 kl 18:57

Det kommer bli mer censur och åtalbart att sprida riktig information. Därför skall man spara sidor som Newsvoice och ha flera hårddiskar för detta som ej är uppkopplade på nätet. Jag har varit med om att myndigheter stänger ner ett flertal sidor. I 15 år som jag hållit på med alternativt har jag sett detta samt att polisen har beslagtagit datorer, titta bara på vår käre läkare Erik Enby. Jag har sett i den sista tiden att de stänger ner hemsidor och tar över dem o sprider felaktigheter.

Väldigt viktigt att spara information!

Peter
Peter
22 mars 2017 kl 19:56

Så vad kan vi göra för att hindra detta?

RMG49
RMG49
Gäst
22 mars 2017 kl 22:32

Varning för UZA. UZA är en massmördarregim som inte tar hänsyn till mänskliga rättigheter eller de internationella avtal man skrivit under. Man torterar sina fångar som förvaras i hemliga fängelaser över hela världen. UZA är ondskan själv och är verkligen något att oroa sig för. Varning för Amerika !

Erik Svensson
Gäst
22 mars 2017 kl 22:45

Det är av yttersta vikt att vi lyckas behålla ett fritt internet!

Så länge internet är fritt kan de vi att vinna över globalisterna. Det är bara en fråga om tid. Möjligen kan de lyckas starta ett stort krig och på så sätt vinna men jag tvivlar på det. Det fria internet komer att besegra deras propagandaapparat.

Men de inser det. Det är därför de kämpar för att motverka det fria nätet. Detta är den viktigaste kampen. Låt dem inte vinna!

Birgitta
Birgitta
Gäst
22 mars 2017 kl 23:04

Per. Vi har all anledning att varna för F-N. Det som hände(r) i Centralafrika med våldtäkter och övergrepp på barn är nog bara toppen på ett isberg eftersom FN har “freds”-bevarande styrkor på många olika håll i världen. Noterade att Anders Kompass sade något i stil med att vi nog inte kan räkna med att F-N ska skapa fred på vår jord när de inte ens kan förmå sina soldater att hålla tassarna borta från barn som de ska skydda. Censur på nätet gynnar FN:s skumraskaffärer.

Sigge Johansson
Sigge Johansson
23 mars 2017 kl 10:35

Birgitta 22 Mar, 2017 at 23:04
“…inte ens kan förmå sina soldater att hålla tassarna borta från barn som de ska skydda.”

Ja, Birgitta vi har verkligen ALL anledninga att varna för FN/UN!

Har alltid betraktat FN/UN som en helt igenom korrupt organisation — det räcker med att se Vem/Vilka som grundade det ursprungliga “Nationernas Förbund” 1920 för att inse vad det skulle bli av den “föreningen” (jmfr med t.ex. IPCC eller Federal Reserve Bank — samma korrupta “elit” drar i trådarna).

Och när det gäller uppträdande och disciplin på FN-/UN-soldater ska man ha klart för sig att det har MKT stor betydelse vilken etnisk tillhörighet soldaterna har — alldeles oavsett pk-mantrat “Alla är lika”!

Därför är det ingen högoddsare att påstå att de aktuella kriminella soldaterna i den “fredsbevarande” styrkan i Centralafrika garanterat INTE heter t.ex. Andersson, Määkinen, Finnbogadottir, Haraldsen, Jensen, Müller eller Schmidt….

Linda
Linda
Gäst
23 mars 2017 kl 10:56

Lyssna från 7 minuter.

Anders Björk
Anders Björk
Gäst
23 mars 2017 kl 14:34

Linda, måste fråga hur du lyckades med att få in YouTube klippet. Har provat två gånger med embedkoden men det fungerar inte för mig.

per
per
Gäst
23 mars 2017 kl 18:09

Ändrar Lindas och Anders Björks video från The Corbett Report ovan din syn på saken något, Torbjörn?

per
per
Gäst
23 mars 2017 kl 18:21

NewsVoice 22 Mar, 2017 at 14:30

Ett fenomen vars negativa sidor du kanske skulle vilja börja skriva om?

Linda
Linda
Gäst
23 mars 2017 kl 22:58

Anders Björk, jag kopierade bara länkadressen och klistrade in. Har admin hjälpt till?

per
per
Gäst
24 mars 2017 kl 17:31

Jag tycker att Rob Dew för sig lite som om han hade tullat på farfars hostmedicin.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
28 mars 2017 kl 17:41

Hittade just denna nyhet från staterna. En Clintonmedarbetare har “gravöppnats” efter tips om att ett självmord var falskt. Få nu se om Clintons klarar sig ur detta?
http://newsfeedhunter.com/autopsy-results-from-vince-fosters-exhumed-body-cause-of-death-to-be-changed/

per
per
Gäst
29 mars 2017 kl 20:33

Jag har slutat lyssna på InfoWars, de driver en vad det verkar osund agenda på ett uppenbart osunt sätt. Mycket hat-retorik, strävan att ställa människor mot varandra och uppvigling till bland annat inbördeskrig.

De intressanta inslagen utgör helt enkelt numera en alltför liten andel av deras massiva propagandaflöde.