Bechir Rabani är död – Nu behövs 100 nya eldsjälar i samma anda

127
19397
Bechir Rabani - Foto: Megafonerna WebTV
Bechir Rabani – Foto: Megafonerna WebTV

LEDARE. Megafonerna bekräftar att medborgarjournalisten Bechir Rabani plötsligt avled natten till fredag. Megafonerna är en medborgarrörelse bestående av invandrare och svenskar som skyddar visselblåsare och förmedlar deras fynd. Rabani gick bort ett dygn efter att han lovat att publicera ett scoop om Robert Aschberg.

Text: Torbjörn Sassersson, artikeln uppdateras om ny information kommer in under fredagen

Dödsfallet kommer som en chock för flera medborgarrörelser i Sverige bestående av svenskar och invandrare som beslutat sig för att bekämpa åsiktsförtryck och vill verka för ett öppnare samhälle med en ärlig dialog. Många som arbetar för dessa målsättningar undrar nu om dödsfallet var en tillfällighet eller en medveten handling. Spekulerande sker i sociala medier och på Flashback där antalet inlägg just nu är frekventa.

Megafonerna:

“Vi kan med stor sorg meddela att Bechir Rabani är död.
Bechir var en orädd kämpe som brann för rättvisa och som utan att tveka stod upp för alla de som själva inte kunde, eller vågade. Vi kommer minnas Bechir för hans energi, hans drivkraft och inte minst allt hans arbete.
Vi vet i nuläget inte orsakerna bakom dödsfallet och ryktesspridningen är stor så tills vidare information finns kan vi endast skänka våra tankar och kondoleanser till Bechirs familj och anhöriga i denna svåra tid.
Vila i frid Bechir. Du är en hjälte! Saknaden är och förblir stor.”

Nya Dagbladet skriver att Bechir Rabani var en av de ledande personerna inom Megafonerna som granskade makten och att Rabani nyligen konfronterade medieoligarken Robert Aschberg, som NewsVoice rapporterade om den 11:e december. NyD snappade även upp att Bechir på sin VK-sida på tisdagen skrivit om ett avslöjande om Facebooks kopplingar till EU-parlamentet och Expo.

Bechir Rabani hade scoop om Aschberg

Torsdagen den 14 december meddelade Bechir Rabani på Megafonernas Facebook-sida att han han avsåg att avslöja något stort om Robert Aschberg, så gick ryktena i sociala medier.

Megafonerna ska avslöja något om Robert Aschberg
Megafonerna ska avslöja något om Robert Aschberg – Källa: Megafonernas Facebook-sida

Bechir Rabanis dödsfall har en politisk klang. Förlusten för den oberoende medborgarjournalistiken är enorm för Sverige. Han var unik och nådde många läsare och tittare precis som Fabian Fjällings Granskning Sverige. Bechir handlade från hjärtat och nådde fram till våra intellekt.

Det som nu behövs är att Sverige skakar fram 100 nya Bechir som fortsätter det viktiga arbetet att ställa makten mot väggen med svåra frågor som kräver svar. 

Bechir blev 33 år gammal. Det spekuleras i en hjärtinfarkt som orsak.

Säkerheten runt Achberg kommer sannolikt att stärkas efter dödsfallet eftersom många [konspiratoriskt] misstänkliggör Aschberg för att ha medverkat till Bechirs död.

Text: Torbjörn Sassersson, artikeln uppdateras om ny information kommer in under fredagen

Relaterat


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
127 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
per
per
Gäst
29 december 2017 kl 17:09

Wikipedia har tagit bort artikeln om Bechir Rabani:

http://blueshift.nu/?s=bechir+rabani

Rascasse
Rascasse
Gäst
25 december 2017 kl 15:07

Ole Dammegard pratar här med en Cody Snodgres som tycks veta en del om existerande teknik vilken kan inducera hjärtstopp.
https://www.youtube.com/watch?v=JljK7jexgqU

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
25 december 2017 kl 11:01

Finns flera bottnar här; vilka är Kungens vänner och varför?
Notera fotot på R. Askbergs barn… medan det finns att se.

http://www.henrymakow.com/2017/12/swedish-activist-murder.html

Savalle
Savalle
Gäst
21 december 2017 kl 21:44
Savalle
Savalle
Gäst
21 december 2017 kl 21:16

@Marie Winqvist

Du har alldeles rätt! Det finns ett vapen som inte särsklt många känner till:
HAARP / LOIS, placering Växjö. MYCKET starka kopplingar till Pentagon.

Hemliga avtal med amerkansk krigsindustri.

Här är en intressant artikel: https://svenska.yle.fi/artikel/2016/08/28/hundratals-norska-vildrenar-dodades-av-blixten

Notera antalet döda renar:322

Jämför: https://www.youtube.com/watch?v=q-pTDXfeFCQ

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
21 december 2017 kl 21:00

Ja vad fan är det som händer??? Måste tydligen växla upp ännu mer!
Om det är försök att skrämmas så kommer det iaf inte att hindra mig i mitt fortsatta arbete. Vi får väl se om jag får påhälsning snart….

Klartext
Klartext
Gäst
21 december 2017 kl 20:25

Jennifer hade telefonkontakt med Bechir Rabani strax före hans död.

https://www.facebook.com/rbjennifer/?hc_ref=ARRFgZbmsT2ldDMLH1iwyAIlKnhdQCF-Z6hcWPvFxNTYIEwO5nWHFn8IE-xFJHjr5rI&fref=nf
Facebook
Realistbloggerskan 7 tim ·

Jennifer på akuten efter misstänkt hjärtinfarkt. Är hos henne och kommet hålla er uppdaterade. //Bulan

per
per
Gäst
21 december 2017 kl 20:24

per 21 Dec, 2017 at 17:48

Erik Rosén på Politism.se argumenterar mot Janne Josefsson för att yttrandefriheten ska inskränkas i Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=47HodrXJbWM

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
21 december 2017 kl 20:04

Många har med all rätt frågat sig varför ingen MSM rapporterade om Bechir Rabanis död och minnesstunden överhuvudtaget de första dygnen. Känslan att denna tysthet var organiserad är ju högst påtaglig. Själv är diverse nätverk i detta sammanhang ingen nyhet men jag tycker att Expressens chefredaktör Thomas Mattssons blogg om Expressen den 17/12 är intressant. Där skriver han bl.a:
//”Rikspolischef Dan Eliasson, ofta hårt kritiserad för andra utmaningar i hans polisorganisation, har deltagit i flera möten med medieföreträdare och som Säpo-chefen Anders Thornberg bidragit positivt. Så sent som i veckan var Thormberg i Bonnier News-huset och träffade bland andra Peter Wolodarski och Fredric Karén, chefredaktörerna för Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet, Lena Mellin, ställföreträdande ansvarig utgivare för Aftonbladet, Hanna Stjärne, vd för SVT, och undertecknad. Medierna själva utvecklar också sina egna samarbeten och träffas regelbundet, nästa gång hos Casten Almqvist, vd på TV4.”//.

M.a.o. hela gammelmediasverige samt polis och säpo träffas regelbundet och diskuterar bl.a. olika hotbilder.

Jag kanske inte behöver skriva mer…..

Här är iaf länken till artikeln:
http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/12/journalister-fangslas-och-dodas-men-ocksa-har-hemma-hotas-ibland-det-fria-ordet/

per
per
Gäst
21 december 2017 kl 19:45

Marie Winqvist 21 Dec, 2017 at 18:50

Hur fungerar det rent tekniskt?

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
21 december 2017 kl 19:40

@Marie Winqvist, tack för info. Detta du beskriver kände jag inte till. Men det stärker min övertygelse att man måste jobba med bl.a. sannolikhetskalkyler när det handlar om att fastställa det troligaste i om det är ett mord eller ej vid exempelvis hjärtinfarkt.

Marie Winqvist
Marie Winqvist
Gäst
21 december 2017 kl 18:50

Självklart blev han mördad. Idag kan man mycket enkelt skicka på en specifik frekvens som ger just hjärtinfarkt. Idag kan man göra det med stor precision. För ganska många år sedan när man inte var lika skickliga, lyckades man avrätta en hel hönsbesättning,(här i Sverige) där varenda höna av SVA konstaterades oförklarligen ha dött av – hjärtinfarkt. Det tilltänkta offret klarade sig med starkt illamående. Idag är man mkt mer precis. Enligt Barrie Trower, pensionerad MI6 agent och whistleblower om EMF, så kan man idag sitta på andra sidan jordklotet och träffa någons hjärta mitt i prick. Hans död är så sorglig och vanvettig. Tänker på honom varje dag.

per
per
Gäst
21 december 2017 kl 17:48

Mohammed Ryback som utgör ena halvan av den svenska hiphop-duon Muhammed Ali argumenterar på sajten Politism.se för att jultomten ska avskaffas i Sverige. Ännu ett i raden av de små stegens tyranni mot förvanskningen och i förlängningen utplånandet av den svenska kulturen till förmån för den muslimska? Kanske ett desperat försök att dra till sig uppmärksamhet i avsikt att få fart på en haltande musikkarriär? Eller båda? Det ska hur som helst böjas i tid, det som krokigt ska bli:

http://www.politism.se/mohammed-ali/ar-det-inte-dags-att-vi-gor-oss-av-med-jultomten/#post-55765

Ingrid Carlqvist är inte nådig i sin kritik mot det allt ökande muslimska/islamistiska inflytande på det svenska samhället:

https://www.youtube.com/watch?v=gEsa0dBBJOo (57 minuter lång intervju utförd av libanesisk-kanadensiske beteendevetaren och professorn på Concorde University i Kanada Gad Saad)

per
per
Gäst
20 december 2017 kl 11:30

Johan på Granskning Sverige är förbannad över Aftonbladets rubriksättningar om Bechir Rabani efter dennes död, då de kallar honom för ”33-åringen”. Johan svär åt artikelförfattaren, säger att de bara vill skydda Aschberg, att”de är så jävla fula hela tiden”. ”Ni är äckliga och fula på Aftonbladet. Ni är våldtäktsmän allihopa. Är du också omnämnd i #Metoo, eller? Är du också som Virtanen, en våldtäktsman?”

https://www.youtube.com/watch?v=Mcpzb1kNrws

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
20 december 2017 kl 09:33

Klokt sagt om denna sorgliga historia:

http://www.flashback.org/sp62665030 (Golonka)

Sigge Johansson
Sigge Johansson
Gäst
20 december 2017 kl 09:16

“Kjell Holmsten 19 Dec, 2017 at 22:06”

Kloka ord, KH!
Tilläggas kan att “Bank-oligarkerna” även äger/kontrollerar ELLER samarbetar med oligarkerna som äger/kontrollerar BIG-Media, BIG-Pharma, BIG-Food samt BIG-Infotainment!

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
19 december 2017 kl 22:06

Tjafset här påminner mig om att det finns bara en fiende. Vilka är de? Tänk utanför boxen har väl tjatats många gånger här men gör det för tusan. Vilka är det som tjänar på att vi håller på så här? Är det politiker som vill ha in oss i olika fållor som blått, rött, grönt. Är det Rasister och de som har en agenda att göra Sverige “rent” från utomeuropeiska folkslag. Är det krigshetsare som vill gå i krig mot Ryssland och Kina, nja NATTO är ett gäng som tjänar på detta, men vilka har de som herrar? Jo de som sitter högst upp på pyramiden och styr allt som har med våra slavförhållanden att göra. Är vi verkligen slavar, skuldslavar? Japp, skatteslavar? Japp, Löneslavar? Japp, så där kan jag hålla på. För att styra sitt folk och få dem att tänka rätt behöver eliten lockbeten till alla som går deras ärenden och vad är det? (Tänk att man skulle behöva hålla på så här idag 2017). $$$$$$ Bankoligarkerna $$$$$. Jovisst de skrattar hela vägen till jobbet varje dag för när de tittar runt omkring så vad ser de? Jo folk som håller på att tjafsa och ditten och datten, om judar, om rasister, om muslimer, om kristna vita, om afrikaner med lågt iq, om dagiset som tränar barnen att tänka rätt, om sjukvården som gör folk sjukare osv. osv. Ja så dessa bankoligarker mår jävligt bra idag. Så börja i stället att börja jobba för att förändra hela det ekonomiska system som tillåter privata banker att låna ut bankerna skulder till sina kunder.

Erik
19 december 2017 kl 21:59

Kan tänka mig följande scenario från Bechir Rabanis mördarcell

(jag vet inte om han blev mördad, men spelar det någon roll? Jag menar ingen, ingen kommer tro på den officiella förklaringen i termer av naturlig dödsorsak i vart fall)

– Jag en dålig nyhet och jag har en bra nyhet.
– Ta den dåliga först.
-Vi har polisen efter oss.
– Och den goda nyheten.
– Det är svensk polis.

Stella Tormanoff
Gäst
19 december 2017 kl 20:53

Bechir var inte höger extrem. Jag tog den diskussionen med honom flera gånger. Han var inte för etniskt rena eller rasrena stater. Däremot så tyckte han att de som skadar andra har inget i Sverige att göra, eller angriper de imhemska befolkningens fredliga sätt att vara, samt dess tradition. Typ våldtäktmän och utländska bedragare. Det räcker väl med de inhemska som Bechir granskade. Jag ser inget högerextremt i detta, och det gör ingen människa som innehar sunt förnuft. Man måste helt enkelt anpassa sig eller gå som främling. Det är många invandrare som tycker det. Får man inte det, var är högerextremismen i dessa tankar?

Antisemit kortet: Bechir var palestinier. De är liksom judar och etiopier också semiter, då arabiska är ett semitisk språk. Det är språkgruppen som definierar semitism. Det har en jude berättat för mig. Araber är den största semitiska gruppen. Perser däremot är inte semiter. Så hur kan Beshir vara semit och antisemit samtidigt? Var är logiken?

Att vara anti zionism – att ifrågasätta expanderandet av staten Israel och den genocid av palestinier som staten Israel bedriver är helt mänskligt och normalt. Staten Israel gör mot Palestinier IDAG samma som Hitler gjorde mot judar – palestinier lever under samma förhållanden som i Auschvitz. Eftersom ägare med judisk ursprung råkar ha global monopol på stora medier, får vi aldrig höra och se längre bilder från Gaza och Västbanken. När senast talade en palestinier i TV? Tänk på det. Om kritik mot staten Israel är antisemitism eller höger extremism då är nog alla araber högerextrema för ingen i Mellanöstern gillar Israel. Undrar varför? Måste vara alla andras fel. Vår utrikesminister Margot Wallström brinner för Palestinska frågan och då undrar jag är hon enligt massmedia antisemit och högerextrem?

Det är faktiskt så att i ett demokrati får man vara vad man vill – höger som vänster, extrem som lagom, kritisk som okritisk. Jag har aldrig trott att jag skall behöva försvara Rabani då vi tjafsade en hel del om Hitler, men smutskastningen av en hjälte retat mig så otroligt mycket. Dessutom är jag helt övertygat att han avled INTE av naturliga skäl.

Radera om du inte vill bemöta..
Radera om du inte vill bemöta..
Gäst
19 december 2017 kl 20:03

Jo, jag önskar också att så vore fallet. Dessvärre visar den senare tidens händelser i Malmö och Göteborg att så inte är fallet, och på något sätt tror jag att dessa hatiska fördomar aktivt måste bekämpas och att strålkastaren måste riktas mot dem då de visar sig. Vi har ju redan sett hur det gick i ett land där en stor del av befolkningen teg och blundade.

Radera om du inte vill bemöta..
Radera om du inte vill bemöta..
Gäst
19 december 2017 kl 18:35

@Torbjörn: Jag tycker att det är en naiv beakrivning att det bara handlar om att ”testa olika tankesystem, fakta, uppgifter, åsikter och rykten” när man under flera års tid har förnekat att förintelsen ägt rum och skrivit kommentarer som ”Juden. Tiden är förbi då svensken kan kritisera de utvaldas planer ostraffat”. Källa:http://www.dt.se/opinion/ledare/henrik-johansson-det-raa-judehatet-mot-robert-aschberg-visar-att-vi-inte-larde-oss-nagonting

Vad krävs i så fall annars för att det skall vara ”riktig” antisemitism??

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
19 december 2017 kl 18:15

Bra skrivet Erik.

Erik
19 december 2017 kl 16:36

Raphael Mabo: Det ligger det på det sättet att beroende på var man tar sin informations ifrån, färgar det ens uppfattningar om samtidens stora avgörande frågor. Bäst är därför att ta information från alla håll – ta det personliga ansvaret, samt försöka filtrera och/eller finna mönster som går igen, och på så viss komma så nära sanningens man bara kan komma.

Sedan finns det några tumregler att minas: Vems intresse gynnas av informationen? Från vem kommer informationen samt till vem är den tänkt att riktas till? Vem vill påverka vem till vad? I vilket syfte då?

Något som låter bra på ytan (allas lika värde) kan visa sig vara dåligt när det praktiseras. Sist men inte minst (när du följt pengarna) består den gamla sanningen (Karl Marx) “Ett intresse ljuger aldrig” därför måste det verkliga intressen döljas av lager efter lager av lögner.

Torbjörn Sassersson red: Varför heter det alltid högerextrem i msm men aldrig vänsterextrem? För att det är olika sidor av samma mynt som man inte låtsas om, utan man vill förstärka motsättningarna som om vi talade om två olika valutor som stred mot varandra. Vänster- och högerfrågor är i dag helt förlegat. Om högern (industrialismen – UK och USA) är en tes, är kommunism (gamla östblocket) antites och i dagens multinationella företagsvärld arbetar samma ägare för dels ökad frihandel samt dels för ökad överstatlighet = syntes = tjäna så mycket pengar det går. Slå undan all konkurrens. Koncentrera kapitalet och makten optimal samtidigt kontrollera alla människor och på sikt beskära deras inflytande och handlingsutrymme till ett minimum.

Marcus Gullberg
19 december 2017 kl 15:10

@Raphael Mabo: enligt Rönnes tidigare info: om vi tar en man mellan 30-34 år i Sverige så är det 3 st per år som dör av plötsligt hjärtstillestånd. Det innebär att vilken dag som helst är det 3/365 risk att någon ung svensk man i den åldern dör av denna åkomman. Det är ungefär 1% chans varje dag alltså att någon enda svensk man omkommer i den åkomman.

Det finns åtminstone 200 000 sådana män i Sverige i åldern 30-34 år.

Alltså var risken för Bechir att han skulle dö den kvällen 1% multiplicerat med 1/200 000. Det blir cirka en på 20 miljoner att han skulle dö den natten av plötsligt hjärtstillestånd när han lade sig för att sova. Är inte det ganska intressanta siffror? Vem som helst som känner till minsta lilla sannolikhetsteori skulle säga att risken för att han blev mördad är överhängande.

Dessutom logiskt sett ännu mer överhängande eftersom han precis hade hotat etablissemanget på allvar. Se nedan mitt resonemang.

Del 2: Bechirs hot om mer allvarliga avslöjanden i sin video. Tänkbara mordmotiv.

Om vi lyssnar noga på Bechirs video i slutet så säger han efter 35 minuter till Aschberg att “du är ingenting utan din förmögenhet och din silversked i röven.”… Han nämner också att han och hans kompisar på Megafonerna har “kartlagt er”..

Jag skulle säga att det är en ganska hotfull kommentar för de som inte har rent mjöl i påsen inom etablissemanget. Vilken info hade Bechir på Aschberg och hans kompisar egentligen? Det låter ju som att det här är en mycket större grej än bara lite skumrask-affärer med bolsjeviker.

Ryktena går (dvs vi vet inte om det stämmer!) på nätet om att Bechir hade fått till sig pedofili-relaterad info:

http://investmentwatchblog.com/swedish-alternative-media-journalist-bechir-rabani-found-dead-tonight-as-hes-about-to-expose-soros-org/

Vad som är sant och inte sant kan jag inte uttala mig om. Finns det sanning i ryktena lär Sverige skaka i sina grundvalar inom kort – som Holmér sa 1986 när orsakerna till Palme-mordet tystades ned. Fortsättning följer.

Nu är det bästa ögonblicket att idka medborgarjournalistik eftersom det är som allra säkrast nu efter Bechirs död. Skulle någon ytterligare medborgarjournalist gå bort hastigt efter att ha besökt någon i “eliten” så är Pandoras ask helt öppnad. Fortsättning följer även i detta avseende.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
19 december 2017 kl 13:56

Raphael Mabo: I mina ögon är du i sanning riktigt hjärntvättad, ursäkta uttrycket, men jag hittar inget annat och du är tyvärr i gott sällskap.

Raphael Mabo
19 december 2017 kl 12:35

Tyvärr händer det plötsliga dödsfall med personer som till synes är friska, det innebär inte att något brott har begåtts. Det kan finnas orsaker som inte syns utanpå. Ta t ex olika idrottare som dött under tävling, till synes starka, vältränade… Jag tycker det är osmakligt att spekulera i människors död och att sprida mordanklagelser etc., tycker det är respektlöst mot hans familj och andra nära honom. Att hans död inte har blivit en stor grej i etablerade medier, det beror helt enkelt på att han utanför sin egen krets inte är en känd person. Han och hans organisation finns inte i allmänhetens medvetande, de flesta känner inte till honom. Jag ser alltså det inte som alls märkligt att mainstream media inte skriver om honom. Att vara emot mångkultur, att sprida konspirationteorier om judisk lobbyism, att vilja stänga Sveriges gränser för flyktingmottagning, att generalisera över och se ner på olika minoritetsgrupper (judar, muslimer m fl) räknas som högerextremism, sen var ju han tydligt emot det han kallar för “vänstern”. I Sverige verkar allt vänster om SD eller M vara vänster idag. Om massanmälningar: FB går efter innehåll och inte efter antal anmälningar, och FB har regler för sin plattform – gillar man inte deras regler så behöver man inte vara med på FB. Deras granskningscenter i Dublin basar över granskningen i Europa och Mellanöstern, The Independent har skrivit ett reportage om dem:
http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/features/what-happens-when-you-report-abuse-the-secretive-facebook-censors-who-decide-what-is-and-what-isnt-10045437.html

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
19 december 2017 kl 08:31

Ett svar från Robert som man kunde förvänta sig. Faktiskt riktigt tråkigt förutsägbart. Orsaken till hans naiva kommentar får nog tillskriva det faktum att han just nu är trängd. Att släkten Aschbergs historia ska komma idager för gemene man känns nog lite oroande för herr Aschberg. Och hade jag själv varit i hans kläder så hade jag nog mått lite illa nu.

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
19 december 2017 kl 07:30

Robert Aschbergs svar på anklagelserna:

http://www.youtube.com/watch?v=aFQWhj8eHkc

Stella Tormanoff
Gäst
18 december 2017 kl 23:20

Angående klartexts kommentar:

Med tanke på vad du skrev, är det någon som förväntar sig att polisen utreder mord i Bechirs fall?

Klartext
Klartext
Gäst
18 december 2017 kl 22:45

!!! PASS UPP !!!
Rättsosäkra Svenska Obduktioner

Inför Ivar Kreugers obduktion uttalade obducenten: “Detta är inte ett självmord”.
Dagen därpå stoppades kommande obduktion av Rikspolischefen, dåvarande Landshövdingen.

Statsminister Olof Palmes obduktion utfördes av rättsläkaren Milan Valverius, som inte kände igen Palmes kropp. Valverius begärde undersökning av Palmes kläder, men vägrades. Obduktionsprotokollet hemligstämplades. Valverius och Fru dog samma dag, 10 feb. 1994. Dödsorsaken höljd i dunkel.
Dödsattesten dikterades av Lisbeth Palme.

per
per
Gäst
18 december 2017 kl 16:06

Fritjof Persson/Fritjof Adams berättar för Roland Finser om hur han anser att svenska staten/politikerna/maktmaffian/bankerna/Stefan Ingves tänker stjäla Sverige från svenskarna vid en kommande kollaps och hur man har krattat för detta under lång tid. Persson misstänker att de sjunkande priserna på bostadsmarknaden är början på den kris under vilken man tänker sätta hela planen i verket:

https://www.youtube.com/watch?v=HWpEySNYs-k (43 minuter lång intervju)

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
17 december 2017 kl 22:46

Tack Kjell för tipset! Det var verkligen en bra intervju.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
17 december 2017 kl 21:01

Rekommenderar en mycket bra intervju med aktivisten och medborgarjournalisten Bechir Rabani 32 år. Bechir berättar om hur han blev upplyst av sin far och efter egna studier såg den extremism som genomsyrar länder där Sionister och Bankoligarker styr. Lasse Wilhelmsson som intervjuar ställer några viktiga frågor som Bechir Rabani svarar öppet och insiktsfullt på.
https://lassewilhelmson.wordpress.com/2016/04/30/bechir-rabani-intervjuas-av-lasse-wilhelmson/

bob
bob
Gäst
17 december 2017 kl 12:56

4 evenemang kommer att hållas samtidigt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg.
Klockan 16:00 på Stockholms Centralstation
Klocakn 16:00 Gustav Adolfs torg i Göteborg
Klockan 16:00 Stortorget vid statyn i Malmö
Klockan 16:00 Terasstrapporna (nedanför) i Helsingborg

Så här skriver arrangörerna:
En minnestund i all sin enkelhet utan musik och tal, bara få samlas i tysthet och minnas Bechir Kampen och hans röst får inte tystas ner Ta med en ros och ljus( marshall ) så syns vi!
De som inte kan medverka kan tända ett ljus istället kl. 16.00 med taggen #jagärbechir.

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
17 december 2017 kl 11:02

Jag avstår från att spekulera kring Bechirs dödsorsak eller vilka andra kopplingar som ev ligger till grund för de misstankar som nu vädras i olika alternativa mediekanaler.

Det absolut viktigaste just nu är ju att de anhöriga till Bechir kräver att det görs en rättsmedicinsk obduktion med hänvisning till att det föreligger brottsmisstanke kring hans död. Såvitt jag förstår så har det ju gjorts polisanmälan om just oklara omständigheter kring Bechirs död.

Läser man vad Rättsmedicinalverket och Vårdguiden säger så är den läkare som utfärdar dödsfallsintyg tillsammans med polisen de vilka har avgörandet i sina händer för om det skall göras en rättsmedicinsk obduktion eller inte.

“Rättsmedicinsk obduktion får göras då det kan antas att en sådan undersökning har betydelse för att utreda dödsfall som kan ha samband med brott eller vid misstanke om fel eller försummelse inom hälso- och sjukvården.”

De närmast anhöriga måste därför snabbt agera för att det nu görs en ordentlig rättsmedicinsk obduktion, och har det dessutom gjorts polisanmälan om mordmisstankar riktade mot särskild person så ser jag det som synnerligen svårt för polisen och läkaren att kunna negligera en sådan begäran.

Utan att veta hur det förhåller sig i Bechirs fall så är det viktigt att man nu inte snabbt begraver honom enligt gängse traditioner, då försvinner ju alla möjligheter att få denna mystiska och plötsliga död uppklarad.

Det börjar i alla fall bli obehagligt många sammanträffanden och tillfälligheter kring en del dödsfall som har politiskt anknytning, därför är det viktigt att inte samhällets företrädare får möjlighet att snabbt sopa undan ev spår utan att det görs ordentliga utredningar om brottsmisstankar.

Black Lion
Black Lion
Gäst
17 december 2017 kl 10:59

Hmmmm. Jag vet vem ska bli der Stella för Anonymous bevisade många gånger att vi vet exakt vad ska bli på plaser. Bechir hadde en ideea att vi göma bakom masker eller Ip-adress men Anonymous World Legion Council är inte App avendare Anonymous. Sapö,Polisen,Cia,Råtor av Regeringen eller Freemassons avender sistems eller programms vad vöran medlemar upteka inom tiden so “is my duty to know” vad ska bli på vägg. Samma sak vi har satt till Bechir 2 år sen men han “choose” att kriga ensam med störa råtor och för detta han har vöran RESPEKT. Ner fölket vet inte att fösvara eller investigera på rett sett en problem kommer bara att ha som resultat Skit snak. AWLC prata inte micke men ner vi börja prata råtorna kommer att springa. Bechir vilde att göra allt ensam. Mvh Black lion P.S. Hur många frön har kan Brena Fb servers om Facebook kommer att ta bort deras info from page? Samma sak kommer att ha Svensk sistem om de läker på fell sett med AWLC. 🙂 AWLC medlemar ska bli på plats för minnesav Bechir och vakta för inte en av Sapö , polisen eller Roberts “boys” ska göra teater der. Voice News vet exakt vad jag prata nu och snella avend dina logik ner du prata om Svensk sistem 😉 De jobba inte att fösvara fölket. 🙂

Stella Tormanoff
Gäst
17 december 2017 kl 09:41

@Black Lion,

När jag talade med Bechir för ca 2 år sedan, så var han väldigt angripande mot just Anonymous. Han liksom många andrasom vet vad kontrollerad opposition är, tyckte att man skall inte dölja sin identitet bakom masker och förvrängda röster. Stå upp för vem du är eller var tyst.

Det låter lite som att du vill skrämma folk med ”skall bli filmade av säpo på Bechirs minnesstund”. För de som vet att Internet är ett millitärt säkerhetstjänst experiment, så vet vi att varje ord vi skriver lagras av FRA och IP:adresser kopplas till identiteter på många olika sätt. Vill makten sätta dit en behöver de varken sig foton eller bevis. De tillverkar sådana. FB har all kommunikation lagrat och vet precis via sina algorytmer vart enda människa som är potentiell okontrollerad opposition. Jag säger bara, so what?

@Redaktionen,
Tänk om Newsvoice skulle skriva på samma sätt om någon av godhets narcissisterna som avlidit. Viss är det lågt att anklaga andra för det man själv är – hatare. Det är otroligt intressant hur massmedia rättfärdigar hat, stämplar och tar fakta ur sitt sammanhang för att skapa en ny sanning. Makten har gjort så sedan urminnes tid.

Ivan Björn
Gäst
17 december 2017 kl 09:35

@Torbjörn

Folk samlar krafterna och vill visa sitt stöd för Bechirs livsverk genom minnesstund och genom att vara närvarande vid begravningen.

Det är viktigt att stämpla Bechir som högerextrem för att av rädsla för att förknippas med sådana etiketter ska så många som möjligt avstå från att vara närvarande.
Sådana artiklar är också en dunk i ryggen på Aschberg och den övriga etablissemanget så att dessa inte skulle börja ifrågasätta sitt eget handlande.

Etablissemanget har sociala medier som barometer om hur folk tänker. Genom dessa är vi åsiktsregistrerade och man ser vart den gråa massan av fotfolket är på väg.

Hur många delade artikel om Bechir på Aktuell Focus? Hur många like? Vad skrevs i kommentarerna? Allt detta går att analysera maskinellt! På detta sätt har de ständigt övertag för att de vet precis vilka ord de ska välja för att träffa rätt. På detta sätt kan de släcka även ”bränder” som uppstår genom sådana händelser som demonstrationer och minnesstunder.

Igår hade jag ett samtal med en ung man som påstod att Bechir och Megafonerna är nazister. Efter att jag fick lägga fram mina argument så var Bechir och Megafonerna rentvådda men sedan kom nästa argument. Händelse med Bechir används av nazister som propaganda. På min fråga vad menar du med detta? Fick jag ett svar att tidningar som Avpixlad, Nya Tider m.m. använder hans fall till sin fördel och att dessa tidningar är nazistiska, inklusive GS och Ingrid och Conrad.

Detta sprids sedan i sociala medier och reaktioner på sådana påståenden är en bra barometer till etablissemanget för att skriva sådana artiklar som Torbjörn mår illa av.

Detta är min korta analys av läget

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
17 december 2017 kl 09:11

en liten påminnelse om den tystnad som råder i MSM om frånfället. Eftersom agendan i MSM är multi-kulti så är denna händelse en störning i narrativet, som i slutändan skall leda till the clash of civilisations.
Tekniken i MSM är att inplantera en sanning genom oavbruten upprepning, och, medelst denna mentala utträngninseffekt ryms slutligen “endast” MSM-narrativet i sinnena. Hypnos helt enkelt. (Läs W. Sargant t.ex). Alla religioner använder samma teknik, både mentalt och praktiskt. Praktiskt syns det i bostadsområden, på caffeer, våld mot personer och den gamla ordningen såsom skolbränder och stenkastning etc.
Upprepning och utträngning!!
Nu byggs problemet upp, nästa steg blir reaktion, därefter kommer lösningen med den “gode riddaren.”

Black Lion
Black Lion
Gäst
17 december 2017 kl 05:44

Aschberg avender media råtorna att bygga ett nytt historik av Bechir efter mer den 50 pers inom systemet och polisen raderade hans historik from media och resten av internetet. Anonymous World Legion Council medlemar ska vakta minnesplaset för Bechir och SNELLA Råtorna att Testa oss vad vi kan göra med er på plaset direct. BLACK LION

Peter
Peter
Gäst
17 december 2017 kl 04:52

@Torbjörn Sassersson red. 17 Dec, 2017 at 02:57

Maria Johanssons artikel är skriven efter den sedvanliga smutskastningsmallen och den blir smått tragikomisk när hon påstår att Bechir varit och “trakasserat Aschberg i dennes hem”. Det är ju precis samma stil som Robban själv kör, så logik och samband tycks inte vara Marias starka sida. Att människor sen skvallrar och spekulerar gjorde de faktiskt även innan Internets uppkomst, men då var det lite svårare att klippa- och klistra-ihop en snaskig artikel av det.

Oavsett vad de kommer fram till angående Bechirs död så kommer jag fortsätta att tycka den var “märklig”, milt uttryckt. För att bringa klarhet i såna här saker så betyder det att man måste ha en pålitlig statsapparat. Men tittar man på det skitsamhälle som växt upp kring oss på bara några år så är det inte direkt några förtroendeskapande åtgärder de har åstadkommit. Uppifrån duggar lögnerna tätt och samhällskontraktet är för längesedan brutet. Om man fortfarande tror att det här kommer sluta bra är man antingen ett naivt litet barn eller en begåvningshandikappad vuxen.

@Fredrik G. Kollade videon. Med facit i hand så var det inget roligt skämt.