Marcus Gullberg, selfie
Marcus Gullberg, selfie

DEBATT. “Det räcker inte att sitta hemma och muttra i TV-soffan när landet håller på att kollapsa. Vi måste agera och söka kontakt med våra makthavare snarast. Vi behöver många människor och detta är inte en vänster-höger-fråga. Vi måste ta tillbaka kontrollen över landet alternativt ge upp framtiden helt.” Det skriver Marcus Gullberg i denna debattartikel och upprop som vill engagera alla som vill göra något konstruktivt för Sverige och som vill värna om traditionell svensk moral.

Text: Marcus Gullberg, Sanningenomsverige.se

Med tanke på hur illa ställt det är med penningproduktion, demokrati, yttrandefrihet, mediaoligopol, svenska bönder, ensamhet, psykisk och fysisk ohälsa bland unga etc i Sverige så har jag startat en hemsida, Sanningenomsverige.se,  som kommer att fungera som en informationsportal för alla som vill lära sig mer om krigföringen som pågått gentemot det svenska folket sedan århundraden.

För att överhuvudtaget kunna ändra på någonting måste folket först och främst få veta sanningen om bankernas penningproduktion och hur de kan skapa artificiella boomer och kriser med sin ensamrätt på att skapa och strypa krediter.

Har man väl förstått det monstruösa bedrägeriet gällande penningproduktionen är sinnet mer öppet för att inse att resten av bedrägeriet går ut på att försvaga, fördumma och förslava folket genom massiv propaganda och maktövertagandet av alla viktiga samhällsinrättningar samt storföretag. Härskarna vill hålla folket oinformerade om detta till varje pris.

115 000 schweizare är föredömet

Achweiz - Foto: Pxhere.com - CC0 Public Domain
Achweiz – Foto: Pxhere.com – CC0 Public Domain

Vi som vet något måste nu ena oss och informera alla de som inte vet och som vill lära sig mer. I Schweiz har 115 000 medborgare skrivit på en petition om att folkomrösta kring bankernas rätt att skapa krediter. Om Schweiz kan väcka upp 115 000 medborgare borde vi också kunna klara det. Informationsspridningen är det absolut viktigaste i hela processen mot en bättre framtid för Sverige tror jag.

Svenska folket ligger ned och vår stat med sina dolda härskare fortsätter att sparka och sparka på det liggande offret med hjälp av banker och MSM (Main Stream Media). Vi har därför tagit fram ett utkast på en enkel A4-flyer med lite relevant information och med länk till vår hemsida där de kan få mer detaljerad information.

Vi har även gjort en nätundersökning på hemsidan för att få en indikation på hur många som är intresserade av att hjälpa till. Glöm inte rösta! Ge också gärna feedback på flyern i kommentarsfältet nedan om ni vill. I dagsläget finns bara mina artiklar publicerade på webbsidan men inom kort hoppas vi kunna publicera bra artiklar från andra bloggare. Vi kommer även att öppna en FB-sida samt en VK-sida för att kunna nå ut via sociala medier.

Gustav Vasa i Mora
Gustav Vasa i Mora – Målare: Johan Gustaf Sandberg – Nationalmuseum.se

Hur kan vi effektivt sprida information till svenska folket?

Det finns många människor som har stark tro på den digitala tidsålderns möjligheter att sprida information. Vad många inte känner till är att Facebook och Google idag blockerar all känslig information som riskerar att sprida sig till stora delar av befolkningen. Detta är ett välkänt faktum och därför rekommenderar jag att alla som vill göra en insats delar ut flyers i brevlådor – detta är det säkraste sättet att garantera informationsspridning och eftersom det är samhällsinformation kan den delas ut i alla brevlådor inklusive de som har ”ej reklam”.

Min rekommendation är att var och en som vill hjälpa till skriver ut några hundra flyers på sin skrivare och tar några promenader i sitt område med flyers tillhands.

Kostnaden är försumbar och hälsoeffekten är garanterat positiv. Senare kan man åka en sväng i närområdet med jämna mellanrum och dela ut ännu fler flyers. Om vi nu är hundratals personer här på NewsVoice som vet något kan vi inom kort vara tusentals åtminstone. Kombinerar vi det med att maila informationen till våra vänner, pratar om det på sociala tillställningar och delar informationen på Facebook (så länge det är möjligt) så kan vi uppnå en enorm effekt på kort tid.


Det viktiga är att tro på det och glöm för all del inte bort att alla de som arbetar inom polis, rättsväsende, underrättelsetjänst och militär är helt vanliga människor med bostadslån som säkerligen inte vet mycket mer om de djupare orsakerna till samhällskollapsen än genomsnittsmedborgaren.


Alltså vill vi gärna sprida informationen till dem också för många av dem vill säkerligen inte hjälpa våra tyranner på traven.

Enighet är helt avgörande – oavsett partitillhörighet

Det viktiga är att ena det svenska folket gentemot det förtryck som det är utsatt för varje dag, inte minst från MSM. Är vi fortsatt söndrade kan vi aldrig vända detta skeppet som kallas Sverige och folkets verkliga förtryckare kommer då att i lugn och ro fortsätta i samma hjulspår tills all vår frihet är borta. Men om folket får korrekt information om bankbedrägeriet så kommer de att inse att de har blivit grundlurade sedan födseln. Jag tror därför att vi måste vända oss till alla medborgare oavsett partitillhörighet, nationalitet, yrke, ras, tro eller annan tillhörighet och ge dem en chans att studera vår information. I princip alla svenskar är grundlurade inklusive migranterna.

1984, Norma Crane, Eddie Albert, Studio One, 1953
Publicity photo on the set of the CBS anthology television series Studio One. This was a presentation of George Orwell’s 1984. L-R: scenic designer Kim Swados, Norma Crane, Eddie Albert, and director Paul Nickell – Wikimedia Commons

Framtiden – vad är alternativet?

Det finns inte jättemånga människor som vill att deras barn skall växa upp i en kultur med skuldslaveri, mediaoligopol, depression, könsdysfori bland skolbarn, gängvåldtäkter, massövervakning, skräpmat, pk-diktatur etc.

De allra flesta medborgare skulle nog vilja ha den frihet som sunt förnuft, traditionell moral och välvilja mot folket och kulturen skapar. Jag tror också att det är bättre att förekomma än att förekommas och detta är ett bra ögonblick att verkligen sprida sann information vitt och brett nu när flera bloggare och alternativmedia har sammanställt så mycket bra information om vad som pågår bakom kulisserna.

Därför, om ni vet något, sprid gärna informationen vitt och brett till alla ni känner samt så många brevlådor som möjligt! Jag anser att alla som hjälper till med att sprida sanningen om vad som pågår i Sverige är de verkliga hjältarna som står upp gentemot svinerierna.

Bankbedrägeriet är det enklaste att börja med och det är också det största svindleriet genom alla tider som bevisar klart och tydligt att det aldrig har funnits tillstymmelse till någon demokrati i vårt land. Det kan inte heller på något sätt bortförklaras som en konspirationsteori eftersom allt kan mätas i siffror. Just för att MSM och Riksdagspartierna aldrig debatterat om denna ödesfråga har vi det bästa beviset på att stat och MSM är allierade med bankerna och krigar emot det svenska folket.

 Text: Marcus Gullberg, Sanningenomsverige.se

Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
83 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
leif bengtsson
leif bengtsson
7 december 2017 kl 23:47

Vi är rätt många som sitter inne med den kunskap som redovisas i artikeln.
Men det räcker inte precis som Gullberg skriver. Att gå tillsammans och agera.
Det finns faktiskt ett par partier som har just punkten om pengaskapande som
den viktigaste punkten i sitt program o det är Nordiska Motståndsrörelsen och Enhet.
Kanske också därför som dom blir väldigt illa behandlade i MSM.
Men vi kör väl ett race allihop så får vi se vart vi hamnar.
Jag är på!

Conny Lundberg
Gäst
7 december 2017 kl 23:50

Härligt initiativ och just vad vad gamla Sverige behöver! 🙂

Peter Wehlin
Peter Wehlin
Gäst
7 december 2017 kl 23:52

Jag tycker att samarbete med och uppgående i motståndsrörelsen Nordfront vore en bra idé! Och jag vill också uppmuntra alla att studera friasidor.is!

Bästa hälsningar!

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
8 december 2017 kl 00:51

Flyern blandar in olika politiska frågor vilket sannolikt saboterar syftet, såvida det verkliga syftet inte är det omvända, vilket kommentaren från Peter Wallin verkar tyda på.

Eftersom bankers funktion i samhället är svårt att helt förstå för alla så behöver man människor med kompetens på området som visar alternativ och förklarar för och nackdelar med olika banksystem.

I övrigt finns det alltid människor som drar på sig enorma lån, helt enkelt för att de vill överkonsumera. Det får naturligtvis konsekvenser om inte bankerna/staten har spärrar för sådant beteende.

Stella Tormanoff
Gäst
8 december 2017 kl 01:45

Utmärkt! Jag är med! 🙂

per
per
Gäst
8 december 2017 kl 02:51

Jag tycker att det här initiativet är intressant.

Dock funderar jag liksom Martin Gustavsson på hur väl utformad A-4-flyern egentligen är. Den känns inte helt pedagogisk. Man får tänka på att de flesta svenskar är helt gröna i bankfrågan och att många har väldigt svårt att greppa hur det ekonomiska systemet är konstruerat.

Bo Sonnsjö
Bo Sonnsjö
Gäst
8 december 2017 kl 04:35

Riksdagsval skall ske 2018! Vad skulle hända om en majoritet av svenska folket inte gick och röstade? Vilken konsekvens skulle det medföra när räkningen av rösterna sedan visade på att endast en bråkdel av väljarna tycktes ha förtroende för riksdag och regering?

Tänk noga på detta förslag! Vilka kan sedan säga att “svenska folket” har förtroende för “oss” i riksdagen?

Vem har inte läst om att riksdagsmän tillåts att t ex lyfta pension nästan i “evig tid” – utan att “makten” ens tycks reagera för att så sker – under betydligt längre tid än som det skulle vara tillåtet !!! Rent bedrägeri !!!

Rune
Rune
Gäst
8 december 2017 kl 08:59

Jag undrade vad “Flyers” var för något? Klickade därför på länken och när den kom upp så förstod jag att det man menade med “Flyers” helt enkelt var ett “Flygblad”. Varför inte skriva det?
Jag blir förundrad över att man väljer en otydlig engelsk beteckning hellre än en tydlig och klar svensk som man inte behöver undra över.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
8 december 2017 kl 10:44

Härligt Marcus, detta har jag väntat och hoppats på! Jag är definitivt med!

Stella Tormanoff
Gäst
8 december 2017 kl 11:25

Snälla människor, häng inte upp är på små saker. Flygbladet är mycket bra och skall leda till att folk kan relatera till sin vardagsobservationer. Om individen är helt bedövat och saknar all form av erfarenhet och konflikt med samhället, kan ingen pedagogik eller retorik tilltala henne/honom.

Marcus Gullberg markerar något otroligt viktigt i sin kommentar och det är hur samhället splittras och bedövas medvetet av eliten för att inte ena sig mot statsmakten.

Egentligen, det enklaste och klokaste man kan göra är det som Bo Sonnesjö antyder – att ingen går och röstar valet 2018. Det är ett sätt att fredligt ena sig och visa sin missnöje med makten.

Angående flygbladet, så är den till för att leda folk vidare till information på hemsidan. Att dela länkar via sociala media är omöjligt. De flesta som har försökt, bör ha förstått att allt som innehåller vissa ord/källor filtreras bort via algorytmiska metoder.

per
per
Gäst
8 december 2017 kl 11:52

Rune 8 Dec, 2017 at 08:59

Bra iakttagelse, Rune. Jag ändrar min kommentar ovan till:

Dock funderar jag liksom Martin Gustavsson på hur väl utformat A-4-flygbladet egentligen är. Den känns inte helt pedagogisk. Man får tänka på att de flesta svenskar är helt gröna i bankfrågan och att många har väldigt svårt att greppa hur det ekonomiska systemet är konstruerat.

Thornberg
Thornberg
Gäst
8 december 2017 kl 12:08

Skall kopiera några och börja dela ut men som en del skriver så borde informationen om bankerna vara tydligare.

Rune alltid lär man sig något nytt, jag delade ut flyers 1985 och blev inte upprörd för ordet.

Värre är det med HR. och liknande titlar inom företagen.

Tom
Tom
Gäst
8 december 2017 kl 19:37

Ett bra initiativ, men jag tycker som Martin mm.
Om man vill skapa förtroende och förståelse måste ett sådant dokument vara utformat på bästa möjliga sett innan publikation / utdelning. “fortsätta att förbättras som ett levande dokument” Det duger helt enkelt inte. Ett sätt kan vara att hämta in förslag från olika håll för att sedan sätta ihop en pedagogisk och informativ skrivelse. Kanske till och med läsare här på NV är är villiga att bidra med förslag.

Julius
Julius
8 december 2017 kl 21:07

Mycket bra initiativ Marcus. Jag tycket att det spelar inget roll hur enkelt flygbladet ser ut DET VIKTIGASTE ÄR ATT ALLA VI SOM ÄR UPPVAKNA SÄTTER IGÅNG OCH GÖR NÅGOT KONKRET som att skriva ut 50-100 blad och dela ut i olika brevlådor. Gör de flesta det vi kommer att nå ut till många inte bara direkt men också indirekt genom att folk kommer förhoppningsvis att berätta om detta flygbladet. Vi måste agera nu !!! att inte gå och rösta det våre inte så bra eftersom då politikerna kommer göra som de vill. Man ska rösta men man kan rösta också BLANKT för att visa missnöjet. Får vi många blankröstning då är det en budskap till alla politiker att de alla har misskötits sig. Jag kommer i alla fall sprida ut några hundra flygblad oavsätt hur den ser ut.

per
per
Gäst
8 december 2017 kl 22:53

Marcus Gullberg 8 Dec, 2017 at 12:26

Det är bra att även ta med lite andra politiska frågor i flygbladet, men det behöver göras strukturerat, lättfattligt och mer tydligt underordnat själva bankproblematiken.

Marie
Marie
Gäst
8 december 2017 kl 23:52

Flygbladet bör, för tydlighetens skull, enbart handla om bankerna och penningskapandet. Det blir bara förvirrande att blanda in andra saker och kanske till och med avskräckande. Övriga ämnen går väl att läsa om om på hemsidan antar jag.

Tom
Tom
Gäst
9 december 2017 kl 02:32

”infon räcker långt för att väcka intresse från många som inte vet något alls”
”Tiden är knapp och ibland måste man agera först och sen förbättra materialet längs vägen när man har fler resurser”

Enligt min mening är detta helt fel tillvägagångssätt, Att inte från början tillhandahålla en enkel, pedagogisk och förtroendeingivande information kommer endast leda till misstro och kraftigt motstånd. Vilket i sin tur kommer att ta, om möjligt, mycket lång tid att rätta till.

Som du själv skriver ”från många som inte vet något alls” sannolikheten ät stor att gemene man och kvinna kommer att förkasta denna skrivelse som skräp, det skulle like gärna stå skrivet att zombies kommer att ta över världen i morgon. ”Det är lättare att lura folk än att övertyga dem att de blivit lurade” – Mark Twain

”Tiden är knapp” Förstår inte riktigt vad du menar med detta. Antingen kommer bankerna fortsätta tillverka pengar, eller inte.

Som Marie skriver ”Flygbladet bör, för tydlighetens skull, enbart handla om bankerna och penningskapandet. Det blir bara förvirrande att blanda in andra saker och kanske till och med avskräckande.” Detta tycker jag är en bra strategi. Det finns även gott om källor som gemene man och kvinna inte kan förkasta utan vidare.

När / om tiden infinner sig kommer jag självklart att bidra med mina förslag. Det är mycket lättare att kritisera än att komma med förslag.

Ines Micklisch
Ines Micklisch
Gäst
9 december 2017 kl 02:56

@Marcus Gullberg: Det finns en video på svenska där skaparen beskriver ganska väl hur penningsystemet fungerar idag: https://www.youtube.com/watch?v=A2fiMFXeQbA

Flygbladet är bra men se till att det inte finns för mycket information på en gång. Enligt min åsikt skall flygbladet väcka intresse att titta på din hemsida och på detta sätt få mera information om alla olika teman. Svenskarna är vana med datorer och hemsidor – flygblad försvinner in högen med reklam och annat skräp som landar i brevlådorna.

Karl
Karl
Gäst
9 december 2017 kl 10:57

Är det inte lämpligt att informera om roten till dessa galenskaper? Vilka äger och styr bankerna och MSM?

Ivan Björn
Ivan Björn
Gäst
9 december 2017 kl 11:38

Bara genom att sluta rösta helt kan någonting förändras!
Det är min åsikt. Själv har jag avstått de sista tre val.
Tittar vi bakåt i tiden på den hittills förda politiken så kan man beskriva det enkelt. Gemene man inklusive mig har röstat på lögnare och tjuvar som förser toppen av pyramiden med pengar och bygger ivrigt den nya världsordningen. Du betalar till pension och staten såg till att rädda bankerna med dina pengar, du betalar för vägar och staten ser till att vägunderhåll är eftersatt. Du betalar till sjukpenning men staten vänder ryggen till dig när du blir sjuk.
Pengarna räcker helt enkelt inte till för att toppen av pyramiden behöver ha ständigt tillväxt av pengar och får aldrig nog. (Därför har vi varor av undermålig kvalité t.ex.)

Staten håller dig i ständig osäkerhet och reglerna ändras hela tiden så att du inte får en lugn stund. Detta är den verklighet du röstar på. Som tack för detta är du avlyssnad, kontrollerad, baktalad och hotad om du är en känd uppstickare. Att tro att nya partier kan förändra något är en illusion för att de ger en reaktion på den rådande ordning vilket skapar kontrollerade processer och en illusion av framgång.

Världens processer är inte skapade i det världsliga men dessa är skapade i det fördolda för att ge människor en grundläggande känsla av separation, av vi och dem! Därför är det bara i det fördolda som man kan ändra verkligheten. Så som uppe så och där nere. Så som i det yttre så som i det inre.

Att ge upplysning i forma av flygblad eller fantastiska artiklar är bra. Detta borde dock leda till att människa söker det inre Ljuset inom sig som blir sedan vägledande i den yttre verkligheten. Den värld vi ser idag är en spegel av vårt kollektiva inre och det är där förändringen måste ske.

Att stötta olika icke lokala föreningar, idrottsföreningar, organisationer och forskningsprojekt (rosa bandet t.ex.) eller att vara med i tros-samfund är det som skapar den värld vi lever i. Det som vi uppfattar som ont är det vi stöttar genom att det är iklädd i fårakläder.

Erik
9 december 2017 kl 13:49

Utmärkt med flygblad. Har ligt många andra förbjudit direktreklam. En del räkning kommer, tyvärr, med e-posten eller autogiro; föredrar som en gammal kamrer, att hålla diverse reverser i hand. Därför kommer detta flygblad att läsas i brist på inkommande brevhändelser. Framför allt om folk förstår att det inte kommer från kommersiella intressen. Bör möjligen också läggas till att vi, vanlig folk, är dem som delar ut dem, och att det inte finns någon speciell grupp bakom. Om jag vore informatör eller strateg inom för Säpo, skulle jag lägga upp följande strategi: två idériktningar för sabotage. Först en passiv riktning av deltagare eller sympatisörer som är kritiska till de bästa idéerna men samtidigt försiktigt positiva, vars syfte är att sagt splittra upp entusiasterna och där med bränna ut dem. Den andra riktning av mer aktiv karaktär. Gå fullt all in, och skapa alla kontakter och få alls förtroende och sedan kartlägga hela rörelsen. Motdraget är att inte bilda föreningar, med styrelser och få in kompetens, utan låta de lösa nätverket, via mer eller mindre anonyma aktörer (även inför varandra) samarbeta och få till en aktiv folkrörelse utan styrning.

Här kommer 13 bra stalltips, ämnad att lyckas med politisk aktivism.

1) Power is not only what you have but what the enemy thinks you have.
2) Never go outside the experience of your people.
3) Wherever possible go outside the experience of the enemy.
4) Make the enemy live up to their own book of rules.
5) Ridicule is man’s most potent weapon.
6) A good tactic is one that your people enjoy.
7) A tactic that drags on too long becomes a drag.
8) Keep the pressure on.
9) The threat is usually more terrifying than the thing itself.
10) The major premise for tactics is the development of operations that will maintain a constant pressure upon the opposition.
11) If you push a negative hard and deep enough it will break through into its counterside.
12) The price of a successful attack is a constructive alternative.
13) Pick the target, freeze it, personalize it, and polarize it.

per
per
Gäst
9 december 2017 kl 14:33

Marcus Gullberg 9 Dec, 2017 at 10:46

Jag tycker att den här diskussionen är ganska märklig. Avvägning mot tiden? Hur lång kan det på sin höjd ta att göra ett flygblad som mottagaren förstår? En dag?

Kan inte du redogöra här på NewsVoice, Marcus, för hur det svenska monetära systemet fungerar, så kan alla som vill komma med förslag på hur texten på flygbladet bäst skall se ut.

per
per
Gäst
9 december 2017 kl 15:50

Marcus Gullberg 9 Dec, 2017 at 10:46

Jag tycker att den här diskussionen är ganska märklig. Avvägning mot tiden? Hur lång tid kan det på sin höjd ta att göra ett flygblad som mottagaren förstår? En dag?

Kan inte du redogöra här på NewsVoice, Marcus, för hur det svenska monetära systemet fungerar, så kan alla som vill komma med förslag på hur texten på flygbladet bäst skall se ut.

Erik
9 december 2017 kl 21:59

per: vad anser du själv är problemet med det svenska monetära systemet?

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
9 december 2017 kl 22:09

@ Marcus Gullberg Nu har jag tagit fram ett förslag på hur detta flygblad kan se ut. Något som skulle kunna adderas är en lite mer detaljerad förklaring på hur detta bedrägeri går till , något som jag själv tyvärr inte är tillräckligt insatt i för att kunna göra ämnet rättvisa. ————- S O S Sanningen om Sverige Vem du än röstar på så är det samma mediemoguler och bankirer som kontrollerar propagandan och skapar digitala skuldpengar. Detta är den största hemligheten som bevisar att vår s.k. demokrati är genomkorrupt. Sveriges privata banker är de som givits rätt att skapa dessa digitala skuldpengar , inte staten. Detta enorma bedrägeri nämns aldrig med en enda rad i Mainstreammedia ( MSM) , alltså dagstidningar , tv- och radiokanaler. Privata banker har skapat tre biljoner tvåhundra miljarder ( 3.200 000 000 000 ) kr i form av bostadslån till folket. Dessa pengar tillhör inte bankerna utan är stulet från staten (folket). Att bankerna dessutom får ekonomiskt stöd , ett finare ord för socialbidrag , från oss i form av skattebetalare när dessa finansiella bostadsbubblor spricker för att de inte ska begäras i konkurs , är ytterligare ett exempel på att korruptionen har blivit legaliserad. Vid dessa tillfällen använder man som motiv att vårat samhälle inte skulle klara av en storbanks kollapsande vilket förstås är en stor lögn. Med vetskapen om de fantasisummor dessa bankdirektörer uppbär i lön blir det än mer uppenbart vilket bedrägeri vi är utsatta för. Man kan nog säga att ordet ” bankrånare ” har fått en helt ny innebörd. För att ytterligare visa på de privata bankernas dolda förehavanden så figurerar de svenska bankerna också i bl.a. den s.k. ” Panamaläckan ” som skapare av brevlådeföretag för sina mest förmögna kunder , något som avslöjades av Wikileaks. Framför allt Nordea har haft en väldigt stor roll som kriminella underhuggare , men detta är som förut nämndes inget som MSM avslöjat även fast de förstås rapporterat när mediacirkusen väl var igång. På MSM är man alldeles för upptagna med att underhålla oss med skräpprogram på TV , sport , katastrofer , skvaller och sexskandaler. Har du någonsin hört talas om ett riksdagsparti eller någon tidning som argumenterar för att ta bort bankernas rätt att skapa krediter ? De viktigaste frågorna debatterar politikerna och MSM aldrig om. Där har du beviset på att demokrati och välvilja gentemot det svenska folket inte… Read more »

per
per
Gäst
10 december 2017 kl 00:16

Erik 9 Dec, 2017 at 21:59

Att Sveriges privata banker har rätt att skapa och låna ut pengar. Den makten skall innehas av svenska staten, som skall styras av befolkningen.

Penningmängden måste också stå i proportion till mängden verkliga tillgångar. Dagens ekonomiska system är ett pyramidspel, matematiskt förutbestämt att med jämna mellanrum leda till ekonomisk kris och till och med kollaps.

Vad anser du själv är problemet med det svenska monetära systemet?

Tom
Tom
Gäst
10 december 2017 kl 11:36
Bengt
Bengt
Gäst
10 december 2017 kl 13:27

Att bankerna lurar skjortan av befolkningen är inget nytt men att låta staten ta över pengautgivningen, utan mycket omfattande restriktioner vad pengarna får användas till, är ingen lösning. Staten rånar befolkningen genom världens högsta skatter som sedan används till att genomföra Kalergiplanen- folkutbytet. Problemet är att svenska folket inte är herrar i sitt eget land utan att staten kontrolleras av FN,EU, Bilderberarna, Soros etc. Dessutom finns det en hel del innevånare som arbetar för globalisterna och Sveriges undergång.

per
per
Gäst
10 december 2017 kl 14:27

Vilken information om fractional reserve banking blockerar Google? Jag har de senaste tio åren aldrig haft svårt att hitta information i ämnet.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
10 december 2017 kl 15:51

Följ PCR och börja tänka fritt. Mycket av det som händer och hänt i Amerika sker även i EU och så klart lydstaten Sverige.
https://www.paulcraigroberts.org/2017/12/09/join-lets-change-world/

Carl Wilnius
Carl Wilnius
Gäst
10 december 2017 kl 16:10

@Marcus Gullberg

Mycket bra initiativ. Flygbladet behöver utformas bättre och kortas ner till en kort sida.

Tillsammans kan vi utforma något bra.

Kim Lundgren
Gäst
10 december 2017 kl 18:26

Denna utmärkta video är i samma anda; agera för att rädda Sverige från ännu mer förfall –

http://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=w4cJzKvKCfc

Tom
Tom
Gäst
10 december 2017 kl 18:52

Hur banker skapar pengar

“Pengarna som de kommersiella bankerna skapar är inte samma typ av pengar som Riksbanken skapar, det vill säga sedlar med Riksbankens stämpel på. Det är istället de elektroniska pengar som blinkar på skärmen av en bankomat när du kontrollerar ditt saldo. Just nu utgör elektroniska pengar (banktillgodohavanden) ca 96% av alla våra pengar i ekonomin. Det innebär att endast ca 4% är fysiska pengar (sedlar & mynt).

Bankerna skapar pengar genom en redovisningsprocess när de ger ut ett lån. De siffror som du ser när du kontrollerar ditt saldo i banken, är faktiskt bara bokföringsposter i datorsystemet hos banken. Dessa siffror är en “skuld” från din bank till dig. Men genom att använda ditt betalkort eller internetbank, kan du spendera dessa elektroniska pengar som om de vore fysiska pengar. På detta sätt har bankerna kunnat skapa ett effektivt substitut till de fysiska pengarna. Faktum är att pengarna på ditt bankkonto i realiteten inte är dina pengar, de är tillgångar som ingår i bankens kapital. Allt du har är en fordran på banken att ge dig pengar på motsvarande belopp, när du behöver dem.

För varje nytt lån som en bank gör, skapas det nya pengar. Via den här processen har de kommersiella bankerna innan krisen kunnat blåsa upp penningmängden cirka 10% varje år och dubblerat penningmängden var 10 år vilket resulterar i allt högre fastighetspriser.

Det finns givetvis en baksida med den här möjligheten, att kunna skapa pengar (elektroniska krediter). Med varje nytt lån tillkommer en skuld. Detta är källan bakom våra personliga skuldberg, det är inte pengar som har sparats ihop av en arme av pensionärer utan pengar som har skapats av banker ur ingenting och lånats ut till personer som kanske inte kan betala tillbaka. Så småningom blir skuldbördan för hög, vilket resulterar i en våg av uteblivna betalningar och slutligen utlöses en finansiell kris.

Alltså för varje nytt lån, skapar banken extra pengar (elektroniska) ur ingenting. Även om detta är svårt att tro första gången man hör det, är det allmänt känt bland de människor som hanterar det monetära systemet.”

http://positivapengar.weebly.com/hur-banker-skapar-pengar.html

Not Me
Not Me
Gäst
10 december 2017 kl 20:52

Alla initiativ för att rädda vårt land är bra men tyvärr tror jag det är för sent. Svenne banan skulle vaknat upp redan för 30 år sedan och sett vart hän det lutade och då vidtagit åtgärder. Sveriges folk har blivit ett folk av feministiska ynkryggar. Det är inte deras fel då msm har vilselett, dolt och ljugit om alla de stora viktiga frågorna för vårt land i mer än 30 år. Folket har nu blivit så fördummat att det inte finns någon räddning. Vi har idag riksdags politiker utan gymnasiekompetens, vi har riksdagspolitiker med narkotika missbruk i bagaget och vi har riksdags politiker som är så fullständigt korkade att de inte kan ha ett vanligt hederligt avlönat arbete och det värsta är att vi det svenska folket har tillåtit detta i många många år och gör det fortfarande.

Sanningen är att Sverige måste gå under, det finns ingenting kvar att rädda då hela samhället och det politiska systemet och rättsväsendet men också många av de statliga myndigheterna är så genomkorrupta att det inte finns någonting att bygga en framtid på.

Är jag negativ, ja det är jag men vi får väl se.

Kim Lundgren
Gäst
11 december 2017 kl 10:30

@ Not Me

Man kan också bota om hårddisken;
http://www.detfriasverige.se

Erik
11 december 2017 kl 11:39

“Att Sveriges privata banker har rätt att skapa och låna ut pengar. Den makten skall innehas av svenska staten, som skall styras av befolkningen.”

Några frågor: Att byta en hög av oligark (privata bankföretag och dess ägare) mot en hög statliga oligarker? Vem och vilka skall sitta i dess styrelserna? Skulle inte maktkampen inom den statliga sektorn bara börja om från början? Kapitalägare skulle bara flytta sina tillgångar utomlands. I så fall skall detta ske samtidig över hela världen?

“Penningmängden måste också stå i proportion till mängden verkliga tillgångar. Dagens ekonomiska system är ett pyramidspel, matematiskt förutbestämt att med jämna mellanrum leda till ekonomisk kris och till och med kollaps”.

Att elektroniska pengar, eller digitala, skapar flera problem är vi överens om, men om nu de blinkande låtsaspengarna vi ser på våra skärmar utgör ca 93 – 95 % av alla “pengar” vad händer om vi beslutar att dem blir värdelösa? Det går väl knappas att föreställa sig ens? De ekonomiska lagarna måste då f¨å en chans att verka ut. Under tiden skulle de bli minst sagt kaos.

per
per
Gäst
11 december 2017 kl 12:10

Erik 11 Dec, 2017 at 11:39

Det är inte så svårt att se vad som är fel med det ekonomiska systemet, svårare är att få till stånd en förändring, utan att mänskligheten far illa. Det kommer alltid att finnas kriminella och onda entiteter som gör allt för att förhindra en rättvis och väl fungerande lösning på problemet.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
11 december 2017 kl 13:39

En framtida stat måste folket ha starka styrmedel som håller statens hantlangare under folkets stövel och inte tvärt om som idag. Den ärliga riktiga staten (folket) måste ha de styrmedel som behövs för att själv ge ut de betalmedel (Ja då ett elektroniskt moln av “pengar” behövs) som staten (folket) behöver för att medborgarna efter behov och nytta ska kunna samarbeta för att utveckla samhället demokratiskt.
Se denna video med professor Michel Hudson hur stater och bankoligarker och försett bankerna med skuldslavar.
https://www.youtube.com/watch?v=00iY4cpEQDY

per
per
Gäst
11 december 2017 kl 17:32

Marcus Gullberg 11 Dec, 2017 at 16:42

Det här tycker jag var en strukturerad och tydlig text. Den är bra.

per
per
Gäst
11 december 2017 kl 17:45

Marcus Gullberg 11 Dec, 2017 at 16:42

Marcus, när tillräckligt många människor förstår hur kriminellt och ohållbart det ekonomiska system som vi lever under är, vad kan denna kollektiva insikt leda till annat än kollaps?

Leif Lundberg
Gäst
11 december 2017 kl 17:49

FOLKHEMMET SVERIGE

Tyvärr fungerar det inte att ta kontakt med våra politiker och det spelar ingen roll hur bra argument du har eller hur viktigt det är för medborgarna och landet. 8-klövern kan liknas vid “vindflöjlar” som ställer in sig efter vinden – och det är inte folket som står för vinden. Vi vet av egen erfarenhet att det inte går att prata med “vindflöjlar” och det oberoende av hur viktigt ditt ärende är (även om det innebär liv och död för tusentals svenskar – så bryr de sig inte). Således måste de bytas ut.

Märk att många politiker i ledande ställning är lekmän som gjort politisk karriär – som är lätta byten för professionella lobbyister som backar upp deras karriärer med makt och pengar. Om en politiker som saknar kompetens skull avvika från det som för stunden är “politiskt korrekt” så skulle hans karriär vara slut och han skulle hamna i “frysboxen” – så det är i viss mån förklarligt varför de säljer ut medborgarna och landet (men inte förlåtligt).

Nu finns de äntligen ett äkta oppositionsparti som på allvar utmanar “8-klövern” i alla viktiga politiska frågor. Läs partiprogrammet och döm själv.

– Folkhemmet Sverige … http://www.folkhemmetsverige.se/

PS. De som prenumererar på 2000-Talets Vetenskap har i ett antal artiklar i år kunnat läsa om hur det monetära systemet fungerar (något de flesta inte har en aning om) … http://2000tv.se/

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
11 december 2017 kl 19:12

@ Marcus Gullberg

Bra nog , man skulle kunna sitta och vrida och vända på textinnehållet hur länge som helst men som du poängterade förut så är det mer bråttom än så. Det finns dock en detalj som kan ändras för att tillföra lite nyans och genomslagskraft , beloppet gör sig bäst med stora initialer : Tre Biljoner Tvåhundra Miljarder. Utan att vilja vara plottrig.

Vad har du för övrigt för åsikt om mitt förslag att dela ut flygbladet även på bankkontoren ? Skulle det kunna ge dig problem i form av ev. stämning ?