USS Harry Truman - Foto: Danny Ewing, US Navy, Wikimedia Commons, Public Domain
USS Harry Truman – Foto: Danny Ewing, US Navy, Wikimedia Commons, Public Domain

NOTERAT. Läget är värre än någonsin för Syriens folk när USA hotar regionen med bombningar inom timmar. Trump tweetar att Ryssland ska stå redo för en missilattack som Ryssland kan besvara. Orsaken till USA:s aggression är en påstådd kemisk attack utförd av Assads regim.

Trots att bevis saknas hotar Trump med attack och han kommer att skjuta ner alla ryska försök att skydda Syrien. Trumps retorik påminner om en revolverman från vilda västern.

Donald Trump - Foto: NBC.com, The Apprentice
Donald Trump – Foto: NBC.com, The Apprentice

“Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it!” Källa: @realDonaldTrump

I dagsläget saknas alltså bevis för att Assads trupper ska ha attackerat sitt eget folk (vars logik ingen lyckats förklara). Det finns ingen forensisk utredning som genomförts som kan fastställa den skyldiga parten bakom att ett 500-tal personer insjuknat med ”symptom som tyder på exponering för giftiga kemikalier”, enligt nyhetsbyrån Reuters, som hänvisar till WHO.

Läs mer: RT: No trace of chemical weapons at alleged attack site in Douma – Russian military

Ben Swann: Är en syrisk gasattack kopplad till större konflikt mellan Iran och Israel?

Läs mer: Ben Swann: Inga bevis för att Syrien använt nervgas enligt Pentagon

Situationen är komplicerad och extremt farlig anser bedömare runt om i världen. Washingtons intressen i regionen är mycket uppenbara som handlar om olja, pipelines, gas och viljan att placera ut amerikanska militärbaser. Efter kriget är förmodligen tanken (som vanligt) att låta amerikanska infrastrukturbolag “hjälpa till” med att återuppbygga regionen som man just bombat sönder. Ben Swann gör gällande att konflikten i Syrien kan handla om ett ännu större krig mellan kärnvapenmakten Israel och Iran. Se video ovan.

NewsVoice och många andra tidningar har i en lång rad publiceringar varnat för strategin, medan de etablerade massmedierna låtit sig luras att det bara handlar om ännu en “bad guy” som USA ska ta ner.

Läs mer: Issa Touma: Svenska medier rapporterar falskt om Syrien

Watchdog vill genomföra oberoende undersökning efter kemattack

I artikeln “Insider avslöjar hur hotelser tvingade fram kriget mot Irak 2003” berättar den tidigare generaldirektörren för “Organization for the Prohibition of Chemical Weapons” (OPCW) om hur han avsattes under hot från den amerikanska ledningen för att denne försökte förhindra kriget mot Irak. Samma organisation vill nu komma in det område som drabbats av någon form av förgiftningskatastrof. De mest sannolika källan är en av flera lokala terrorgrupper som bekämpar Assads trupper, vilka i sin tur tillsammans med Ryssland bekämpar samma terrorgrupper.


Flera ryska röster från Putins ledning gör nu gällande att Ryssland avser att försöka skjuta ner amerikanska inkommande missiler ämnade för Syrien. Det kan betyda att Ryssland och USA beskjuter varandra över Syrien inom några timmar efter att denna artikel publicerats.

State Dumas Defense Committee Colonel General Vladimir Shamanov - Foto: Sputnik News
State Dumas Defense Committee Colonel General Vladimir Shamanov – Foto: Sputnik News

Ryssland försöker stoppa ny tragedi i Syrien

If there is an American strike, then we… will shoot down the missiles and target the positions from where they were launched,” sa ambassadören Alexander Zasypkin under onsdagen enligt RT. “In the past few days, we have seen an escalation towards a significant crisis.”

Ordförande för ryska Duma Defense Committee överste Vladimir Shamanov förde fram samma budskap om USA attackerar Syrien med orden:

“At this point, the [pro-Putin parliamentary majority] United Russia party must responsibly state that we are going to take all political and diplomatic measures, and also military measures if such need arises”, enligt RT.

Ryssland gör allt i sin makt för att stoppa en amerikansk attack mot Syriens Assad bland annat genom FN, men ett förslag att bromsa USA och genomföra en oberoende utredning av den påstådda kemgasattacken i Syrien med hjälp av OPCW gick inte att genomföra eftersom flera stater la ned sina röster, skriver RT.

OPWCOPWC meddelar att vapenkontrollorganisationen (“chemical weapons watchdog”) redan beslutat, oavsett FN:s oförmåga att agera adekvat, att ta sig till Douma i Syrien för att utreda om det skett en kemisk attack i regionen.

Den europeiska flygkontrollmyndigheten Eurocontrol varnade igår den 10 april alla flygbolag med flygningar över och nära Syrien att vidta försiktighetsåtgärder eftersom det kan avfyras missiler i regionen inom 72 timmar. Det var för ett dygn sedan.

Samtidigt närmar sig det amerikanska hangarfartyget “USS Truman” Syrien för att eventuellt avfyra samma typ av kryssningsmissiler som inledde kriget mot Irak 2003. Även “USS Donald Cook” har lämnat Cypern för att sannolikt (red anm) stäva mot Syrien, enligt U.S. Naval Forces Europe-Africa.

Rysslands representant i FN Vasily Nebenzya säger till USA:s ledning att han hoppas att Washington tar sitt förnuft tillfånga och inte utför en olaglig attack mot Syrien.

Syrien varnade för exakt en månad sedan att USA kan genomföra en false flag kemisk attack i Syrien för att beskylla Assad med avsikten att  försvara en attack mot landet. Den attacken kan nu vara en realitet inom 48 timmar. 

Text: Torbjörn Sassersson

Relaterat


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
72 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Per Larsen
Per Larsen
Gäst
17 april 2018 kl 13:24

@leif bengtsson, du tvivlar på Carl Bildts inflytande i vår värld så bör du läsa detta:
http://www.gazetatema.net/2018/03/05/karl-bildt-gjeti-muzeun-e-kycur-kryetari-i-bashkise-kukes-shkarkon-tre-punonjes/
Tre kulturhaverister fick omedelbart sparken efter ett rådigt ingripande av den forna Statsministern.

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
16 april 2018 kl 09:14

http://www.thedrive.com/the-war-zone/20120/heres-all-the-details-the-pentagon-just-released-regarding-its-missile-attack-on-syria

US Air Force B-1B bombers, which fired all 19 JASSM-ER missiles, escorted by Air Force fighter jets

UK Tornado GR4 jet combat aircraft and French Rafale and Mirage 2000 multi-role fighter jets also took part

– U.S. Marine Corps Lieutenant General Kenneth McKenzie, the Director of the Joint Staff, said the Syrians had been unable to have any “material interference” in the operation and all the missiles reached their targets.

Det finns dåligt med bevis för något försvar alls eller att någon missil har skjutits ner av det Syriska försvaret. Inget fientligt flygplan har skjutits ner av Syrien, det fanns gott om flygplan i det anfallet både Engelska, amerikanska och franska. Hur kommer det sig? Landet är en enda stor konflikthärd, alla närvarande borde stå på med fingret på avtryckaren?

Kanske skall vi låta det hela bero, kanske kommer nya uppgifter i dagen så småningom som ger en klarare bild av ändamålet med bombningar och det uteblivna försvaret.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
16 april 2018 kl 00:08

Var finns våra dagars Vietnamrörelse?.
Här syns några kämpar
http://blueshift.nu/motstandsrorelsen-bombar-usas-ambassad-i-stockholm/
Märkligt tomt från andra protester.

LeifB

Kalle01
Kalle01
Gäst
15 april 2018 kl 16:20

Det undrar jag också, LeifB.
Att US skulle ha bombat en “chemical weapon storage facility” med tillhörande “chemical weapons bunker” verkar föga troligt. I så fall hade det ju varit en enkel sak att se till att OPCW-inspektörerna fick besöka adressen så att de kunde dokumentera chemvapnen. Det hade blivit en verklig propagandaseger för US som kunde öppnat dörren för att med FNs hjälp få bort Assad. RTs beskrivning av anläggningen som ett “scientific research center” ligger nog närmare sanningen.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
15 april 2018 kl 14:39

@Öystein Rönne 15 Apr, 2018 at 11:19
Tack för länkarna.

i https://www.seattletimes.com/nation-world/details-emerge-about-the-syrian-sites-the-us-uk-and-france-targeted/
Skriver man ““We deployed 105 weapons against three targets that will impact the Syrian regime’s ability to develop, deploy and use chemical weapons in the future,” Marine Corps Lt. Gen. Kenneth McKenzie Jr., director of the Joint Staff, said during a news conference on Saturday morning. He described the facilities as “fundamental components of the regime’s chemical warfare infrastructure.”

Tydligen var det mer än en “kemfabrik” som ödelades.
https://firenewsfeed.com/news/1429088

Läste i en syrisk tidning i höstas att en bilmekare varit alldeles galen då hans bilverkstad bombats av amerikanerna som varande militärförläggning. Var ett skrotupplag/reservdelslager.
Undrar vad dom skjutit på denna gången.

LeifB

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
15 april 2018 kl 11:19
Magnus Johansson
Gäst
15 april 2018 kl 10:27

Torbjörn — Vad är det som händer? Sätts mina kommentarer i karantän?

[Ja, vi skippar att diskutera [raderat ord] i denna debatt]

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
15 april 2018 kl 10:22

@Öystein Rönne 15 Apr, 2018 at 08:10

Har du hittat några bilder på andra förstörda mål?
Verkar som om centret är det enda som visas.
Annars brukar nätet flöda över av förödelsen och skadade.
Verkar som om uppgiften om 3-4 skadade/dödade håller.

LeifB

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
15 april 2018 kl 10:00

@Per Nordgren Larsen 15 Apr, 2018 at 07:28
“LeifB, jag ser Carl Bildt som en tillgång för Sverige.” Har du källor på det?
Var anföll flyget?
Bildt går alltid makten ärenden.
När Georgien anföll ryska fredstyrkan mm 20080808 var han den första att fördömma den ryska attacken.
Sverige har ännu innte bett om ursäkt för hans uttalanden.
http://www.war080808.com/
Bilderbergagendan kan du fundera över mm mm
Det är svårt att hitta någon nu levande politikersom har fler kopplingar till gamla ordnar, adel och elit med släktrötter dit sedan medeltiden. Möjligen engelska kungahuset.
I allt han gör gör han med samma anda som hans medeltida anfäder skulle ha gjort.
Fundera en stund över hans frus bakgrund. Egennyttig är ett ord som kan beskriva honom.
Har svårt att hitta något direkt ur minnet som han jobbat för som gagnar folken.

LeifB

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
15 april 2018 kl 08:10
Per Larsen
Per Larsen
Gäst
15 april 2018 kl 07:28

LeifB, jag ser Carl Bildt som en tillgång för Sverige. Hans tweet fick mig att fundera på frågan, även om det inte var CB’s intention eller också var det hans sätt att påverka oss följare. Han ville kanske påminna om den mur av propaganda som döljer sanningen för oss.
Det är kanske orimligt att ingen missil sköts ner, men ett annat vapenslag var de bombplan som deltog i attacken och undkom utan förluster. Vi kan konstatera att Syrien inte lyckades att försvara sig mot flygangreppet de utsattes för, inget fiendeplan sköts ner. Det talar för och höjer trovärdigheten i västpropagandans påståenden.
Deep State kommer från innehållet i en bok, lika verkligt som Pippi Långstrump, alltså.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
15 april 2018 kl 06:55

Här kommer en del bilder från resultatet av bombningarna.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
14 april 2018 kl 22:21

@Per Nordgren Larsen 14 Apr, 2018 at 20:46
Carl bildt var den första “utlänning” som fick vara med i Trilaterala kommisionen samma med Foreign affairs.
Han är också hedersmedlem i främlingslegionen sitter med i MASSOR av olika internationella organisationer.
Kommer inte ihåg vilken orden det är men där har han sin plats bredvid engelska drottningen.
Han var också delaktig i policymaking för europas skolor altså politisk styrning av skolornas inriktning.
En avancerad lobbygrupp som heter nånting med xxx Rose.
Han var också drivande för att göra Bosnien till egen som han sa fri nation vilket många bosnier motsatte sig.
Sverige var första land att godkänna och därmed kunde Bildts kompisar köpa upp alla råvarutillgångar och den infrastruktur som gick att köpa. Billigt då många fd politiker mfl korrumperade sådana svalde betet .
Han är precis som George Soros springpojk till det som många kallar den globala deep state.
Bildt var sveriges utrikesminister men ingick inte riksdagen av någon anledning (rätta mej om jag har fel).

Jag har aldrig påstått att RT eller för den del Sputnik skulle vara sanning. Trots den reservationen anser jag att dessa två mfl lyckas oftare träffa sanningen än MSM i Sverige.

Syrisk befälhavare sa i en intervju att en del av robotsystemen var 30 år gamla så dom finns nog inte med i den ryska vapenkatalogen längre. Lägg också märke till att man valde mål lång ifrån de platser som ryska vapensystem placerats ut för att skydda viktiga militära platser.
Att dom skulle träffat sina mål innan syrierna fått igång sitt är naturligtvis bullshit dom visste säkert exakt när och var dom avfyrades.

Har någon sett förstörda mål bortsett från utbildnings och forskningscentret?
LeifB

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
14 april 2018 kl 21:22

NYT skriver:
Defense Department officials batted down those claims, saying that the entire American-led operation was over and the targets were destroyed before Syria launched any of the 40 missiles it fired into the air.
USA’s försvarsdepartement förnekar att någon av deras robotar skulle ha skjutits ner då skulle hundratalet missiler ha nåt sitt mål och inte trettio som rysk media påstår.
Detta betyder att efterfrågan på ryska antirobotsystem just har nått botten, efterfrågan på Tomahawks har ökat, men hur får vi reda på sanningen? Trettio eller hundra, skillnaden borde kunna mätas, seismologiskt eller satellitbilder borde kunna avgöra. Inspelning av explosionslljud och videoinspelninngar, en offentlig sammanställning bör komma i dagens ljus inom en snar framtid.

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
14 april 2018 kl 20:46

Leif, du anser att Carl Bildt är opålitlig men RT och Sputnik är sanningens kanal, det är ett enögd resonemang?
Om vi visste sanningen behövs ingen dialog, kan vi hitta en mer neutral källa?

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
14 april 2018 kl 19:38

@Per Nordgren Larsen 14 Apr, 2018 at 16:24
Jag lyssnade på en presstv.ir som uppgav siffrorna.
Även rt.com använde samma siffror.
Även SANA Syria Arab News Agency har liknande uppgifter.
https://sana.sy/en/?p=134238

Har
@Per Nordgren Larsen 14 Apr, 2018 at 16:27
Carl Bildt har knappast befunnit sig i vår verklighet sedan 80-talet.
“No wreckage of any shot down.” Har du några uppgifter kring var man letat.
Vore ju dumt att vänta med att skjuta ner dom i anslutning till målet.
Så tidigt som möjligt gäller. Också kul att utifrån en bild på ett rasat hus göra den bedömningen.

Har inte hittat några uppgifter på skadade i attacken mer än en kort notis om att tre civila skadats.
Intressant är att försvaret bestod av gamla ryska system som leverades för 30 år sedan.
Amerikanska kryssningsmissilers fart ligger på 8-900km/tim så då funkar det väl bra.
Har egentligen bara hittat bilder på att ett utbildnings och forskningscenter blivit skadat.
Annars brukar nätet översvämmas med bilder på rasade hus. vilket skulle kunna tyda på att
antingen mycket färre missiler skickats eller att dom verkligen skjutits ner.
Läser denna ibland
http://syriatimes.sy

LeifB

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
14 april 2018 kl 17:30

Troligtvis blev ingen missil i anfallet nedskjuten. Syrien gör gällande 13, men det har iaf inte jag lyckats få bekräftat. Däremot sköt Syrien iväg ett 40-tal missiler i blindo efter att anfallet avslutades.

Anfallet var kort och gott en framgång för USA, Storbrittanien och Frankrike.

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
14 april 2018 kl 16:27

Carl Bildt Tweet

Looks like all the different cruise missiles used in attack on Syria CW facilities reached their targets. No wreckage of any shot down. https://t.co/OCOs4OhGHd

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
14 april 2018 kl 16:24

Källa på; 71 av 103 missiler….

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
14 april 2018 kl 15:57

@Kerstin Unger-Salén Carlsson 14 Apr, 2018 at 15:02
Kopiera in bilderna i valfritt ordbehandlingsprogram och skriv ut.
Vanligt papper o tejp funkar på insidan.
Sedan kan man ju alltid hitta på egna.

LeifB

Kerstin Carlsson
Kerstin Carlsson
Gäst
14 april 2018 kl 15:02

Leif Bengtsson, var har Du fått tag på de dekaler Du satt i bakrutan på Din bil?

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
14 april 2018 kl 14:15

Det verkar som om någon överenskommelse gjorts med ryssarna.
Ryssarna informerade syrierna för ett par dagar sedan att ett anfall skulle komma. Syrierna tömde då de avsedda “målen” från personal. Som tur är har få skadats vid attackerna. 71 av 103 missiler sköts ner av syriska försvaret.
Dom här sitter nu i bakrutan på min bil
http://static.hypercomments.com/data/images2/6020385/1523699055286735
http://static.hypercomments.com/data/images2/6020385/1523699287215426
http://static.hypercomments.com/data/images2/6020385/1523699397911178
Där sitter redan en för Israel.

Ha en fin lördag
LeifB

Kerstin Carlsson
Kerstin Carlsson
Gäst
14 april 2018 kl 09:42

Jag tänker på detta som bombas, dessa “fabriker” som tillverkar denna nervgas? Detta måste ju spridas i luften till intilliggande områden? Ja, detta är ett huvudlöst handlingssätt…Får se vad Putin kommer med…

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
14 april 2018 kl 07:26

@ LeifB
– Ja, Putin behåller fattningen och uppträder ansvarsfullt mitt i den här hotfulla och nerviga soppan, som ju har pågått under en lång tid – all heder till honom.
Inget krig kommer att startas nu, så sa man i förrgår – och nattens bombraid ska tydligen bara vara en engångsföreteelse – så läget i Syrien ska väl ändå kunna ses som relativt stabilt.
– Jag tror att Trump godkände nattens anfall enbart för att han måste blidka Deep State, för denna bombraid var nog det minsta som Deep State krävde av Trump för att de inte skulle avslöja hemligheten som de har om honom.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
14 april 2018 kl 07:19

@ Kjell Holmsten
– Nä, framtiden för Amerika och Trump verkar inte bli så rolig – ett bankrutt land och kommande avslöjanden om USA,s falska och ondskefulla politik (Deep State). Det ser ju på förhand inte särskilt bra ut, för detta skulle ju vända ut och in på all stabilitet i USA och skapa en förfärlig oro i det amerikanska samhället.
Men samtidigt skulle ju detta vara oerhört förlösande och otroligt positivt för USA och för hela världen.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
13 april 2018 kl 21:35

Trump verkar klok och ha en ide om hur han skall “bygga landet”.
Han uttryckte galet att det var dags att sätte Assad på plats för att i nästa andetag berätta att det inte var snart utan kanske senare eller inte alls.
Detta händelseförlopp tyder på att någon annan dikterat och ändrat sig. Rätt säker på att Trump hade haft planen klart för sig om han styrt upp det själv.
Själv misstänker jag Israel eller rättare zionisterna ligger bakom men som fått kalla fötter när ryssarna inte vek sig.
Putin stiger i aktning i mina ögon allt eftersom omgivningen krymper samtalutrymmet och dialog.

LeifB

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
13 april 2018 kl 16:27

https://www.yahoo.com/news/china-military-tells-russia-apos-161427016.html?soc_src=social-sh&soc_trk=fb

China Military Tells Russia ‘We’ve Come to Support You’ Against U.S.

In addition to boosting its own military power in Europe and Asia, the U.S. has portrayed growing Russian and Chinese influence abroad as an assault on democracy.

Newsweek

Kjell Holmsten
Gäst
13 april 2018 kl 16:15

Erik W.
Framtiden för Amerika och Trumpen är inte rolig. Med 2 blivande superstater som Kina och Ryssland behövs inte Amerika för de har sålt ut allt sitt guld för länge sedan och då menar jag inte bara fysiskt guld.
Usrael har gjort sig av med allt förtroendekapital superstaten är på väg att kantra och därför har den djupa staten tagit in en idiot som mycket väl kan ställa till det för oss alla. Vem vet kanske inget Atomkrig men så pass jävligt krig att det kommer ta flera tiotals år innan allt ordnar upp sig. Men ändå jag tror inte efter att jag läst denna artikel och KOMMENTARER att kriget kommer nu mer troligt är att det kommer 2019-20.

https://thesaker.is/china-must-walk-the-talk-and-support-russia/

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
13 april 2018 kl 15:33

Carl Bildt Tweetade för en timme sedan
Looks as if the Pentagon is less keen on the Syria bombing intention than the White House is.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
13 april 2018 kl 15:09

@ Kjell Holmsten
– Jo, Kina och Ryssland är i allra högsta grad med på den här “historien”.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
13 april 2018 kl 15:07

@ Perra J
– Ja, kanske är detta en av New Ages bra sidor !

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
13 april 2018 kl 15:05

@ leif bengtsson
Tyvärr är jag inte så insatt i den här finansiella nyordningen, men att detta är någonting nödvändigt och mycket bra för hela världen – det är jag helt med på.

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
13 april 2018 kl 14:11

Det blir väldigt långa 48 timmar, vad det lider. Om vi har matats med tomma fraser och grundlösa larmrapporter, om den påstådda gasattacken är fejkad av väst underrättelse tjänster så framkallar det en ganska tvivelaktig bild av media.
Jag tror att det har att göra med ett slut på konflikten som den har sett ut under de senaste åren. I andra konflikter har striderna intensifierats strax före freden, det handlar om positionering inför fredsförhandlingarna.
Om det är sant så borde vi se nyheter som delvis bekräftar detta, åtminstone borde den mest framgångsrika parten vilja glänsa. Detta har jag inte sett några tecken på.

Kjell Holmsten
Gäst
13 april 2018 kl 13:00

Erik Wiklund
Det där med att krascha aktiemarknaden och introducera guldstandard fortsätter bara bankernas parasitism. Och jag tror inte att Kina och Ryssland går på den historien.
Jag tycker att Michael Thudén förklarat detta bra:
https://parasitstopp.wordpress.com/2015/05/06/en-guldmyntfot-ar-bara-en-annan-variant-av-det-penningsystem-baserat-pa-skuldslaveri-som-vi-redan-har/
Att krascha aktiemarknaden finns långt mycket enklare och bättre strategier för aktieparasiterna att fixa och de behöver ingen hjälp av Trump.

Kjell Holmsten
Gäst
13 april 2018 kl 12:51

LeifB
Jag trodde att alla visste vilka som verkar utan att synas.
Centralbankerna i varje land arbetar för att skuldförslava sitt folk liksom se till att folket betalar skatt så stater kan betala räntor på sina lån. Som alla vet är den största och girigaste centralbanken Amerikansk – FED. Vilka som sitter i deras styrelse kan vi tala tyst om men flera av dem är underhuggare till familjen Rothschild. CIA, NSA, det krigsindustriella komplex som Eisenhower varnade för har flera medlemmar i den djupa staten, de kanske syns lite mer men framförallt hörs de. Ja de var några idéer till att börja med sedan är det bara att forska själv. Om de tittar på den video som jag länkade till, här får du den igen
https://www.youtube.com/watch?v=wHsfc49Y_Fk
Så berätta Jake Morphonios mer för dig hur alla krigen beslutas och körs. Han har ju ändå hållt på i över 20 års tid att följa världens största imperialistmakt genom tiderna och vilka som ligger bakom.
Finns en mycket bra bok av Michael Hudson om Super Imperialism. Rekommenderas för de som vill förkovra sig i hur dollarimperialism fungerar.
Det amerikanska rikets ekonomiska strategi 
http://michael-hudson.com/wp-content/uploads/2010/03/superimperialism.pdf
 Så länge som Washington kan kontrollera världens energiförsörjningar och tvinga världen att handla i dollar, kan det spendera bra över vad det producerar och inte hålls till konto. Det är som att ha ett kreditkort och du behöver aldrig betala. Och det handlar det här om att behålla dollarns överhöghet genom att tvinga nationer att hålla stora mängder dollar som ska användas i sina energitransaktioner och att betjäna sina dollaromräknade skulder.
Försvara Dollar Imperialism 
https://www.counterpunch.org/2014/12/01/defending-dollar-imperialism/
Amerika: Värd eller Parasit? – Michael Hudson 
https://soundcloud.com/guns-and-butter-1/2051-20070314-guns-andbutter
Monetär imperialism 
https://www.counterpunch.org/2017/11/29/monetary-imperialism/

Perra J
Gäst
13 april 2018 kl 11:43

@Erik Wiklund
De där länkarna ger mig visuellt intryck av New Age av den sämre sorten. (Jag vet att det finns mycket bra New Age, dock…) :-\

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
13 april 2018 kl 10:32

@ Öystein Rönne

Att krascha aktiemarknaden !
– Ja, det sägs helt enkelt att det är nödvändigt att aktiemarknaden kollapsar för att man ska kunna introducera guldstandard, vad jag förstår bl.a. för att förstöra för Kabalens, elitens, ekonomiska intressen. Ett nytt finansiellt system (GESARA) för hela världen håller alltså på att utarbetas bakom kulisserna, därför att det gamla finansiella systemet är korrupt och därmed behöver bytas ut och ge plats åt ett ”globalt monetärt guldstandardsystem”.
https://www.gesarahelp.org/ http://www.blissfulvisions.com/articles/GESARA-NESARA.html

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
13 april 2018 kl 10:12

@Erik Wiklund 13 Apr, 2018 at 07:53

Projektet att krascha aktiemarknaden förstår jag inte metoden eller meningen med.
Mycket enklare att bara manipulera börsen vilket gjorts tidigare.
Om aktierna går ner blir det bara mindre pengar till företagen som får köpa tillbaka aktierna.
Eftersom stor del av aktiemängden är köpta med lånade pengar blir väl inte bankerna så glada om börsfolket betalar tillbaka sina lån.

Vid börskrasch blir ofta säljvärdet mindre än det nominella värdet.
Så även bankernas tillgångar minskar eftersom de flesta banker ägs av olika typer av fonder och korsägande mellan banker genom just aktier..
Möjligen kan man då tänka sig att bankerna kan handla upp efter krasch “billiga företag” och sedan sälja dyrt efteråt. Men långsökt i ett geopolitiskt perspektiv. För enskilda länder funkar det.

Klart att det är nåt stort på gång. Globalt saknas det pengar för att vårt nuvarande ekonomiska system skall rulla vidare i en än större bubbla. Massmigrationen i Europa råder bot på en del av bristen. Krig är alltid lönsamt om man inte ser till folkens behov.
Vi får inte glömma att allt rullat på enligt planen dvs “Project for a new american century”.
Generalen Wesley Clark bekräftar att iden lever.
https://www.youtube.com/watch?v=nUCwCgthp_E

Aktiekraschen är förmodligen avsett för att förvirra.
Zionisterna i toppen har förmodligen redan facit i hand dvs man kommer att hålla på till dess att målet, okänt vilket, är uppnått. Dom har tusenårsplaner och varje litet ynka steg i rätt riktning leder mot målet. Inte bråttom med andra ord.
Massmigrationen gav dom ett rejält steg framåt.
LeifB

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
13 april 2018 kl 09:27

@ Erik Wiklund 13 Apr, 2018 at 07:53,

Vad menar du med att “krascha aktiemarknaden? Vad skulle poängen med detta vara?

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
13 april 2018 kl 07:53

Jag skrev här ovan igår att; “Hela den här krigssituationen är lite märklig och motsägelsefull därför att bakom allt vapenskrammel så är ju Trump och Putin goda vänner och arbetar strategiskt för att skapa fred i världen.”
I de senaste uppgifterna från De Vita Hattarna står det att läsa att “Trump har fått i uppdrag av De Vita Hattarna (Alliansen, den hemliga gruppen arméofficerare från den amerikanska underrättelsetjänsten) att bluffa ett krig med Ryssland för att krascha aktiemarknaden.
Putin är medveten om detta och spelar med i “sin dåliga polisroll” enligt Alliansens uppdrag.
Det kommer inte bli något krig eftersom både Trump och Putin är medlemmar i Alliansen. Detta är en geopolitisk lek för att tvinga aktiemarknaden att kollapsa.”

-Ja, vad ska man nu tro när den förra informationen i från denna källan inte stämde – att aktiemarknaden inte föll som de hade förutsagt ? Men ändå – det verkar som att någonting stort ändå är på gång bakom kulisserna.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
13 april 2018 kl 00:19

@Kjell Holmsten 12 Apr, 2018 at 22:24

Denna är bra “Du glömmer dem som, eller du missar dem med flit vad vet jag ”Arbetar i det tysta utan att synas eller höras”? Vilka de nu kan vara ”

Men vad menar du?

LeifB

Kjell Holmsten
Gäst
12 april 2018 kl 22:24

Perra J?
Du glömmer dem som, eller du missar dem med flit vad vet jag “Arbetar i det tysta utan att synas eller höras”? Vilka de nu kan vara 😉

Perra J
Gäst
12 april 2018 kl 21:54

Trump är ju i grunden nationalist, och vill att USA ska klara sina egna problem och tona ner sina globalistiska strävanden. Putin är också nationalist, och de har gemensam grund här. Emellertid lever “deep state” sitt eget liv, presidenten förutan. Den styrs av globala bank/industriintressen och i synnerhet krigsmaskinen, det ökända militärindustriella komplexet. De utövar sin makt på ett förtäckt sätt, genom underrättelsetjänsten och andra ljusskygga aktörer. Och de kontrollerar mediaapparaten (MSM). Och de arrangerar false flag-operationer. Detta vet Trump också. Officiellt sett är det dock presidenten som har den enda verkställande makten. Utan att ta honom i försvar (jag pendlar mellan att tro han är ditsatt, och att han KAN ha en ärlig avsikt) är jag av denna mening: Man kan som USAs president inte helt enkelt gå emot “deep state”! Man måste i viss mån spela med i teatern, och jobba på ett sätt som kan verka fel just nu, men uppnå en effekt längre fram. Trump var f.ö. på väg att packa ihop och lämna Syrien när gasattacken (lägligt?) inträffade. @Kjell Holmsten: Jag har sett videon du länkar till. Den summerar läget bra, stämmer med de bästa jag sett av många tidigare videor gjorda av andra aktörer. Jag är absolut säker på att Assad är en mycket mer civiliserad person än mediaapparaten vill framställa. Likväl vill media få oss att tro att en galen diktator ÄNNU en gång gasar sitt eget folk med kemiska stridsmedel. För vilken gång i ordningen? Det är något symptomatiskt i det. Bara för att ingen har protesterat tillräckligt kraftigt mot denna lögn, kör de samma tema om igen. De vill liksom lämna ett spår. Ge oss en chans. De vill inte vara onda. Emellertid kan vi hålla på i evigheter med att käbbla: “Så här är det!” – “Nej du har fel! Så HÄR är det”. Detta har ingen ände. Vad som är viktigt är att komma ur sin egen hjärntvätt. Media är den största faran. Vilka äger nyhetskanalerna? Varför går media konsekvent in för att polarisera? Det finns båtar som styrs medelst två vattenjet-aggregat. Ett på babordssidan, ett på styrbordssidan. Genom att öka pådraget på en sida och strypa på den andra, svänger båten. Det går att styra båten dit man vill, utan ratt. På motsvarande sätt man man se världsutvecklingen som en sådan båt – där nyhetsflöden utgör vattenjet-aggregaten. Genom att fokusera på vissa nyheter och blockera andra (polarisera), kan… Read more »

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
12 april 2018 kl 20:00

Läste just en artikel på Larouche Pac
https://larouchepac.com/20180410/enough-call-congress-and-your-senator-and-tell-them-shutdown-robert-mueller-stop-british

Larouche är rabiat inställd till det brittiska imperiet vilket kan färga innehållet.
Ändå finner jag en del intressanta uppgifter i texten.

LeifB

JohnnyD
Johnny
12 april 2018 kl 14:47

Det är fullt med sionister och dual citizens i Trumps regering som vanligt är i USA. Israelerna styr USA efter behag för alla att se.

Kjell Holmsten
Gäst
12 april 2018 kl 13:16

Jan Norberg?
Tyvärr har du åkt på en nit när det gäller Trumpen men du är inte ensam. Trump planderade Syrienkrigets eskalering redan när han tillträdde 2017. Titta på denna video så förstår du vilka krafter som satt Trumpen där han är idag och detta skedde redan 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=wHsfc49Y_Fk

Jan Norberg
12 april 2018 kl 12:45

@ Erik Wiklund 12 Apr, 2018 at 08:14

Spot on Erik!!

Deep State i alla länder och då särskilt i USA har och har haft ett mycket fast grepp om händelseutvecklingen. Att Trump nu mer eller mindre fångats upp av detta fenomen är tragiskt för alla, inkl världsfreden tycks det som.

Kjell Holmsten
Gäst
12 april 2018 kl 10:10

Många tittar lite väl mycket på skyltdockan Trump som har ingen påverkan på den djupa staten, (FED, Anglozionister, Krigsindustrin, CIA mfl.) nej han är ditsatt för att distrahera världsopinionen och det Amerikanska folket. Glöm inte att politiker är inget annat än gatekeepers i lyxförpackning och högt betalda. Trump kann nog bygga några Trumptowers till efter sin period om han sköter sig som han gjort hittills, att ge fan i FED och det krigsindustriella komplex som förstört Amerika.

Jan Norberg
12 april 2018 kl 09:56

@ leif bengtsson 11 Apr, 2018 at 23:48

Jag måste säga att i mångt och mycket så verkar du och jag tänka på ett likartat sätt.

Dvs jag har också funderat en del över varför Trump nu på allvar börjat skramla med vapenhot på ett sätt som han definitivt inte lovade innan valet. Han har ju annars verkat vilja leverera sina vallöften one by one (något jag verkligen gillar med Trump), men i den här frågan förefaller han låta sig påverkas. Jag kan inte lista ut varför han så drastiskt bytt fot i denna fråga.

Den sedvanliga logiken i USA är ju att när sittande president tappar popularitet på hemmaplan så behöver han ta hem utrikespolitiska poäng för att stärka sina ratings inrikespolitiskt.

Men att starta krig har ju tidigare presidenter också gjort med samma syfte, populariteten kan stiga för ett kortare tag i USA m h a denna strategi men när den amerikanska opinionen vänder sig mot kriget så sitter avogheten mot den president som drog in USA i konflikten kvar i folks medvetande. Därmed har Trump helt pantat sina möjligheter till omval.

Möjligen är Trump lite för impulsiv och kanske han ännu inte helt har fattat att leda en hel kontinent (USA) är nåt annat än att leda ett eget affärskonglomerat.

Per Larsen
Per Larsen
Gäst
12 april 2018 kl 08:32

Alarm, alarm mycket skrammel blir det. Det är lite obalans i styrkeförhållanden mellan de olika grupperingarna?
Jag tror att slaget är över, nu kommer en period efter konflikten. Det är en explosiv tid, stora grupper med vapen och stridsvana kanske inte kan acceptera de eftergifter freden kommer att kräva.
Nyhetsfloden med krigshot ser jag som en del av propagandan i väst, en motvillig opinion skall mjukas upp för att motståndarna skal tro att vi står eniga mot fienden.