Sverigedemokraterna måste ta i med hårdhanskarna nu

NewsVoice är en oberoende nättidning med utgivningsbevis som startade 2011. Syftet är att publicera nyheter, debattartiklar, kommentarer och analyser. Stöd vårt arbete genom att donera, sponsra (tex granskningar, utlandsreportage) eller annonsera.
publicerad 22 januari 2019
- NewsVoice redaktion
Jan Norberg och Bo Persson - Montage: NewsVoice
Jan Norberg och Bo Persson - Montage: NewsVoice
Jan Norberg och Bo Persson – Montage: NewsVoice

DEBATT. Nu är regeringskrisen tillfälligt löst och samtliga partier kan somna om till sitt passiva knapptryckande i Riksdagen. Att SD förhållit sig tysta och passiva under perioden efter valet i september förra året kan ju ha sina förklaringar, men skall SD verkligen fortsätta vara så tysta och passiva?

Text: Bo Persson, Jan Norberg, båda permanent boende i Portugal | Text uppdaterad kl 19:30

Ska vi tro på olika opinionsinstitut så verkar inte SD:s strategi fungera så bra. Partiet har definitivt stagnerat och framstår snart som ett av alla de andra populistiska partierna i 7-klövern. Är det snart dags att kalla denna illustra samling för 8-klövern?

Det finns anledning att vara tveksam till den strategi som SD valt att tillämpa de senaste åren, borta är den offensiva retoriken och hyllandet av partiets olika paradfrågor där migrationsfrågan varit den mest tydliga. Istället har SD valt undergivenhet gentemot media och 7-klövern och istället med kraft, på mycket tveksamma grunder, ägnat sig åt interna utrensningsaktioner, uteslutningen av Thoralf Alfsson och Kent Ekeroth. De ha ju fått mest medial uppmärksamhet, men det pågår också utrensningar på mer regional och lokal nivå.

Potentialen Thoralf Alfsson

SD kan inte ta ständiga steg bakåt som man gjorde i Alfsson-fallet.


Partiet säger att han fått sparken för att han kritiserat islamiseringen av Sverige. Alfsson påstås i uppsägningsbrevet ha kritiserat islam och SD:s ledning säger också att partiets mål är att bli ett mittenparti. Verkligen? Thoralf Alfsson var en duktig och omtyckt politiker med åsikter som kanske SD skulle tolererat istället för att straffa eller SD:s ledning kanske är rädd för David Baas på Expressen?


Potentialen Kent Ekeroth

Kent Ekeroth har under sina år i Riksdagen av många ansetts vara SD:s verkliga arbetsmyra. Han har verkligen gjort skäl för riksdagsmannaarvodet och i synnerhet på migrationspolitikens område har han valt ett befriande klarspråk fullt i klass med Hannif Bali (M).

År 2009 sa Jimmie Åkesson att islam är det största hotet mot Sverige. Och det måste ju rimligen gälla i ännu högre grad idag än då. Därför förefaller det märkligt att man numera från SD inte längre hör så mycket om islamiseringen och dess många olika konsekvenser på den svenska samhällsmodellen.


Vi tror att SD gjorde ett misstag som gjorde sig av med Ekeroth. Man var rädd för drevet. Glöm inte vad SVT gjorde under slutdebatten inför valet, att i direktsändning öppet och klart från TV-ledningen kritisera Jimmie Åkesson för ett inlägg i den socialistkontrollerade propagandakanalen SVT.


Släpp in röstmagneten Kent Ekeroth och den folkligt väl förankrade Thoralf Alfsson så att den fria debatten från SD åter tar fart.

Det är svårt att förstå hur SD agerar strategiskt när man nu som riksdagens enda oppositionsparti intensivt söker samarbete med två partier (M+KD) vilka inte är ett dugg intresserade av denna uppvaktning.


Samtliga partiers vandring mot mittenpålen känns igen då den är tillämpad i tidigare sammanhang när verkligheten inte stämt med den fiktiva bilden som partierna försöker måla upp.


Sverige behöver mustig debatt

Vi behöver i Sverige en politisk debatt präglad av tydliga skillnader och ett debattklimat präglat av mer konfrontation så att väljarna tvingas tänka själva och därefter dra sina egna slutsatser, inte låta självutnämnda besserwisser-reportrar presentera en tillrättalagd MSM-version av debattens innehåll och budskap.

”Back to the roots”

SD har utifrån sin ursprungliga kärnfråga om migrationen, att föra ut budskapet vad denna massinvasion betyder för alla andra samhällssektorer som drabbas och därmed försämras. En mer tydlig retorik kommer att få dem vilka nu tvekar över vart SD egentligen är på väg, tillbaka.

Det blir ju spel mot ett mål då den nu tillträdande regeringen med MP, C och L driver en linje som är ännu mer av ”open door” än vi haft tidigare, om det nu egentligen är möjligt.


Den nya regeringen kommer att tillåta i stort sett fri invandring. C har redan aviserat volymökningar. Den lilla välfärd som är kvar kommer att försvinna.


Man kan inte isolera kostnaden och följderna för migrationen från allt annat. Alltihop tas från det allmänna. En enorm kostnad för migrationen kommer att påverka skolan, vården, pensionerna, äldrevården, polisen, rättsväsendet mm. Svenska folket är så trött på att betala skatt för denna idioti som pågår i landet. 1000 miljarder kronor har invandringen kostat sen 2010.

SD bör ta av silkesvantarna och ta på hårdhandskarna

Visa nu att SD är ett starkt parti som inte viker sig för ”värdegrundsivrarna” och ta krafttag mot brottsligheten, kriminaliteten, våldtäkterna, gängskjutningarna, vården, skolan, terrorismen. Bry er heller inte om ifall KD och M inte vill prata med er. Kom ihåg att Dansk Folkeparti själva valde att INTE ingå i regeringen, på så sätt har man kunnat påverka den danska politiken mer.

Kvinnor vågar inte gå ut i Sverige. Där måste SD bli hårdare i sin attityd gentemot de andra partierna. Kom ihåg när Jimmie Åkesson tog upp våldtäkterna i en partiledardebatt och Löfven sa att det berodde på LAS. Nu ska han ju försämra LAS. Betyder detta att han vill ha fler våldtäkter? (skämt)

Public Service

SD var enda partiet som gick emot den nya skatten till Public Service. När ska ni kräva att deras sändningstillstånd dras in? Varje dag så ser man SVT s politiska agenda hur dom gör för att deras vänsteråsikter ska gynnas. Det finns hur många exempel som helst på deras partiskhet.


Eftersom man inte kan sköta det politiska oberoendet i SVT så bör sändningstillståndet dras in eftersom alla måste betala skatt. Även om du inte har TV ska du betala. Om du är blind eller döv ska du betala.


Även om du är död ska du betala. Om du dör i januari ett visst år ska anhöriga betala din TV skatt till december samma år. Då håller det inte att tittarna får falska och lögnaktiga nyheter.

Vi som röstar på SD vill inte oroa oss att ni ska bli som dom andra partierna. Att det finns 350.000 fattigpensionärer, 10.000 uteliggare, 2 miljoner arbetslösa, 2 miljoner i bostadskön, 500.000 i vårdkön (2019 enligt Timbro), det bryr man sig inte om.

Text: Bo Persson och Jan Norberg, båda permanent boende i Portugal

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

Tags: 8-klövern
  • @ Frank Nilsson 2019-01-24 at 19:44
    @ Leif Lundberg 2019-01-23 at 17:09

    Det verkar som att Folkhemmet Sverige ser Newsvoice som sin gratis annonsplats och det borde Torbjörn Sassersson göra något åt, börja ta betalt för den gratis marknadsföring som FHS försöker smyga in hos Newsvoice.

    När jag ställer frågor till Leif Lundberg så kommer inga svar på sakfrågor där jag efterlyst svar från denne, istället dyker nästa man inom FHS upp till rakning. Men inte heller han (Frank Nilsson) ger några konkreta svar, till Franks heder skall dock sägas att han åtminstone gör några försök att förklara en delmängd av de frågor som jag ställt.

    Tyvärr ger den gode Frank inga svar på mina frågor såsom de är ställda, kanske symtomatiskt för en politiker i vardande. Låt oss titta lite närmare på Franks genmäle.

    Jag håller med om en del av Frank säger betr SD, dvs de har avvikit från sina tidigare hjärtefrågor om tex migrationen. Likaså om utträde ur FN och EU, samt att Sverige absolut inte bör gå med i NATO. Där är vi faktiskt eniga, så är det på sakfrågenivå.

    Däremot så är det ren bullshit att FHS skulle kunna vara ”tvärpolitiskt”, utan ideologisk ledstjärna finns inga förutsättningar att ett politiskt parti kan vinna anhängare. Sålunda måste FHS kunna visa upp en mer ideologiskt förankrad politik, vilken är FHS ideologi??

    Betr Hans Berggren så var det en liten ironi från min sida, dvs han som socialist finner sannolikt sin hemvist lika gärna inom FHS som han kan finna den inom tex V eller MP.

    Betr jordbrukspolitik så är också Frank mig svaret skyldig m h t det som står i partiprogrammet, för övrigt har mig veterligen inte kommenterat eller frågat något specifikt om FHS jordbrukspolitik. Kanske menar Frank att detta berörs under rubriken Meningsfull Integration i partiprogrammet som jag kommenterat här ovan. Jag har absolut inget emot ett GMO-fritt jordbruk men sammantaget verkar rubriken Meningsfull Integration vara skriven av en fd Miljömupp, och så går det nog när man är ett ”tvärpolitiskt” parti. Dvs att jordbrukspolitiken av en miljömupp beskrivs under rubriken meningsfull integrationspolitik för ofelbart tankarna till Miljömupparna (MP). Så går det när ett parti saknar egen ideologi.

    Så till frågan om den sk enhetspensionen, där svarar inte heller Frank på min fråga hur detta skall gå till i praktiken. Varför kan man ev fråga sig. Svamlet om bankreform utan närmare presentation hur denna i så fall skulle se ut för tankarna till JAK, hur det projektet gått kanske inger vissa dubier.

    Svara på frågan så kanske svamlet övergår till viss respekt!!!

    Påståenden om SD:s politik på pensionärernas område är inget argument för FHS att själva vägra svara på frågorna om denna kategori.

    Jag kan ju knappast hålla med om att FHS skulle utgöra något större hot mot SD, möjligen däremot mot alla andra med eller mindre socialistiska partier. När Frank svarat på frågan hur många riksdagsröster man fick i valet förra året kan vi möjligen ta upp den diskussionen.

  • Jag förstår kritiken mot SD och dess usprung, men kan personligen inte kritisera högerpartiet SD:s taktik. +4,68% är mer än dubbelt så mycket som V:s ökning. SD blev en klar vinnare med sin taktik. Inget fel på den taktiken.

    Vill V komma upp i högerpartiet SD:s siffror är det nog bäst att de fraktionerar sig och rekryterar någon som mig och att åtminstone halva fraktionen börjar driva frågan om folkomröstning om EU, värna svenska medborgare, istället för monopolkapitalister, IS-krigare, kriminella, icke-barn och icke-flyktingar. Då måste de öppna sina hjärtan som de påstår sitter på ”det rätta stället” hos dem och fördöma och ställa sig i opposition mot krigshetsarna, bli hövliga mot SD och satsa på ett ekologiskt hållbart effektivare bistånd som hjälper fler människor lokalt.

    SD har varit mycket konservativa, något som passar den svenska folksjälen. De har varit hövliga, välformulerade och framgångsrika. Berusade som bråkar på krogen, samt är alltför extrema och aggressiva, gör aldrig något bra intryck på det konservativt lagda svenska folket.

    Tage Danielsson ville hellre ha en glad amatör, men han var också otroligt mer intelligent än det svenska folket i allmänhet. https://valsamverkanspartiet.wordpress.com/2017/09/14/politikerforakt-ge-oss-hellre-en-glad-amator-tage-danielsson/

    Jag ser det inte som negativt att AfS och MED har skapats, men det är enbart att försvaga SD, så länge de inte valsamverkar via ex. Valsamverkanspartiet. Samma sak säger jag till Sveriges två kommunistiska partier och alla andra små partier. Deras beteenden är klandervärda mot deras egna väljare.

    Genom fraktionering kombinerat med valsamverkan ger man folket maximal påverkanskraft på vår demokrati. Då kan folket rösta på de nya alternativen utan att känna att deras röster är bortkastade.

  • SD ska ta i med hårdhandskarna? Ha, ha. SD är ett bögparti. Drivs av bögar, anhängare är bögar. Det räcker med att någon i partiet säger Negerboll så klassas det som nationalsocialism. SD anhängare får inte länka till vilka hemsidor dom vill. SD är ett fjantparti.

  • Jan Norberg (JN) oroar sig över Sverigedemokraternas tandlöshet och risken att den anpassning av SD som påbörjats för att de ska komma in i värmen, gör att de blir som de övriga riksdagspartierna. Här har han naturligtvis rätt. SD anpassar sig alltmer till Moderaternas politik och velar redan i EU-frågan och frågan om Nato, vilket betyder att de är på väg att sälja ut vårt nationella oberoende och landets existens som suverän stat.

    Han gillar inte vår framtoning som tvärpolitiskt parti, utan försöker maka in oss i höger-vänster fållorna.
    Hos oss får alla plats som ställer sig bakom vårt program, oavsett vad man tycker för övrigt. Hans förmodan att Hans Berggren möjligen skulle kunna vara hedersmedlem i Folkhemmet Sverige är som så mycket annat i hans inlägg felaktigt, men Hans är naturligtvis välkommen som medlem om han stöder vårt program. JN är naturligtvis också välkommen med samma förbehåll, särskilt om han menar allvar med sitt sökande efter en lösning på de problem landet har.

    JN har inte heller förstått vår jordbrukspolitik. Vi är emot GMO och det industriella giftjordbruket som alla riksdagspartierna beslutat ska vara norm, där även utländska aktiebolag ska få köpa upp svenska jordbruk. Även MP, som JN försöker baka oss samman med, driver på om detta.

    Vår jordbrukspolitik utgår från nödvändigheten av att landet ska var självförsörjande på baslivsmedel i händelse av kris och/eller krig.

    JN förfasar sig också över vårt förslag om skattefri enhetspension, lika för alla oavsett livsinkomst och frågar sig hur det ska finansieras. Därmed medger han också att han inte funnit något motsvarande hos SD, utan att de kommer att lämna fattigpensionärerna åt sitt öde. Där har han rätt igen, men han har läst vårt program så dåligt att han inte sett hur vi kommer att finansiera alla de omfattande uppbyggnadsprogram som vi föreslår. Dessa uppbyggnadsprogram och sociala reformer kan bekostas med en bankreform, utan skattehöjningar, lån eller inflation, ett grepp som Folkhemmet Sverige är helt ensamma om.

    Roligt är det ändå, att JN uppmärksammat den sprängkraft som finns i vårt program. Att han ger sig på oss. visar att han ändå förstått att vårt parti och vårt program är det långsiktiga strategiska hotet mot att SD skulle kunna komma till makten. I takt med att SD anpassar sig till de övriga partierna, kommer de att överges av väljarna.

    För den som med öppna ögon vill läsa vårt program kan läsa det här:
    http://folkhemmetsverige.se/wp-content/uploads/2017/10/Folkhemmet_Sverige_171027.pdf

  • Alla som anser att massmigrationen är ett hot mot Europa, utmålas som högerextremister, för dem finns snart en EU-armé som ska hand om dessa. Här nedan en kommentar om det från Tyler Dureden som skriver för Zero Hedge:

    France And Germany Take Major Step Toward EU Army To Protect ”Europe Threatened By Nationalism”

    ”French President Emmanuel Macron’s push for what he previously called ”a real European army” got a big boost on Tuesday amid France and Germany signing an updated historic treaty reaffirming their close ties and commitment to support each other during a ceremony in the city of Aachen, a border town connected to Charlemagne and the Holy Roman Empire. But the timing for the renewal of the two countries’ 1963 post-war reconciliation accord is what’s most interesting, given both the rise of eurosceptic nationalism, the uncertainty of Brexit, and just as massive ’Yellow Vests’ protests rage across France for a tenth week.

    Macron addressed this trend specifically at the signing ceremony with the words, ”At a time when Europe is threatened by nationalism, which is growing from within… Germany and France must assume their responsibility and show the way forward.”

    https://www.zerohedge.com/news/2019-01-22/europe-threatened-nationalism-france-germany-reaffirm-eu-army-plans-updated-treaty

  • @ Leif Lundberg 2019-01-23 at 17:09

    Leif, du kanske skulle upplysa hur många röster Folkhemmet Sverige fick i det riksdagsval som genomfördes i September 2018.

    Vill man göra det ännu svårare för landet Sverige att komma bort från fragmentisering av makten skall vi som väljare göra precis det som FHS vill göra, dvs ännu några förhoppningsfulla idealister vill revolutionera landet Sverige genom att bilda ännu ett parti i raden av förhoppningsfulla med tydlig övertro på sig själva och vad de kan åstadkomma.

    Från hemsidan kan man läsa bla följande:

    ”Hjärtefrågor är att rädda vården, utvidga valfriheten med Integrativ Medicin och införa BOT-avdrag som direkt halverar kostnaden hos terapeuter, tandläkare och veterinärer, att öka tryggheten genom en uppdatering av hela rättskedjan och pensionärerna som byggt landet ska få en bra pension (en skattefri enhetspension på 16.000 – 20.000 kronor per månad). Folkhemmet Sverige vet hur detta kan ske och hur det ska finansieras. Vi tror att även de flesta invandrare är bekymrade över att samhället har förlorat kontrollen över situationen.”

    Om nu FHS vet hur en skattefri enhetspension på 16-18.000/månad kan genomföras och finansieras vore det kanske på sin plats att man redovisade detta, åtminstone principerna för detta.

    Begreppet “kontrollerad opposition” röjer att det ibland FHS finns tydliga socialister enär det är en vanlig socialistfras, kanske introducerad av den sjuklige nattugglan Per Melin.

    Mer från partiprogrammet:

    ”Meningsfull integration”
    ”Detta ger också möjligheter att skapa en meningsfull integration av de nya medborgare som
    fått uppehållstillstånd. Vi har via invandringen fått in många driftiga människor i rätt ålder,
    som säkert mycket hellre skulle ta en sådan chans, än de alternativ som hittills erbjudits.
    Också stadsodlarna kommer att söka sig ut på landet. Befintliga småbrukare kan organiseras
    och väl avlönas som praktiska instruktörer på särskilda gymnasieskolor, spridda över hela
    landet, för hur man på traditionellt vis sköter ett småbruk, där växtproduktion och animalieproduktion kombineras. Till dessa skolor ska även vuxna kunna söka.
    Anskaffningen av maskiner, nödvändiga för att driva ett sådant småbruk, ska kunna ges
    ytterst förmånliga lån, under förutsättning att man uppfyller villkoren för brukandet.”

    Ett utdrag från partiprogrammet som skulle kunna vara hämtat från Miljöpartiet anno sent 70-tal, kommentarer i övrigt är överflödiga.

    Men det mest vansinniga i partiprogrammet berör ju den sk migrationen, på sidorna 31 och 32 får man klart för sig att de vilka skrivit denna rappakalja i grunden bär på tydliga socialistsympatier. Inte många rätt om FHS skulle fråga mig.

    Det är lite lustigt att läsa avslutningen på denna tvåsidiga drapa:

    ”Folkhemmet Sverige har den politiska vilja, det politiska mod, den kunskap, den erfarenhet
    och den kompetens som krävs för att genomföra programmet – om vi får väljarnas förtroende.”

    Kom igen om ca 50 år då möjligen några flera socialister lagt sin röst på detta parti, innan dess tror jag att jag för egen del fortsätter rösta på SD.

    Inte för att jag nödvändigtvis delar uppfattning betr alla delar de har i sitt partiprogram utan mer därför att jag är realist och att jag har gjort min egen prioritering och där står den oönskade massinvasionen högst på agendan tätt följt av ett förbud mot Islam i Sverige.

    Det gäller att rösta på det minst dåliga partiet och inte att slänga bort sin röst och bli tvingad att vänta ytterligare ca 50 år innan tex FHS tagit sig över 4 % spärren.

    Visst finns det väl en och annan punkt på FHS partiprogram som jag kan tycka är ok men som en helhet är det ett socialistiskt manifest med inslag liknande dem i Miljömupparnas riksförening (MP).

  • Till Leif Lundberg: Det är precis det man är rädd för att SD ska bli som dom andra partierna om dom skulle komma till makten. Vad gör vi då? Då behöver vi inte ha parlamentariska val längre. Det finns inget att rösta på. Detta existerar redan nu.

    Även om SD hade fått 40% så hade alla andra gått ihop och bildat en kartell oavsett åsikter. Man hade gjort vilka konstellationer som helst för att hålla dom ute. Dom hade sagt att det är demokrati även om dom skulle ta bort rösträtten för 3-4 miljoner väljare. Det kan vi se redan nu.

    Kartellbildning inom näringslivet är förbjudet men här går det bra. Det tar 10-15 år för nya partier att slå sig in och bli starka. Sverige har inte tid att vänta. Redan nu måste problemen lösas. Och det gör man inte om man fortsätter med att ta in mer än 100.000 om året som lever på bidrag. Hur ska dom siffror du nämner överst i ditt inlägg gå ner om regeringen fortsätter som dom gör? Dom 20.000 som ska få ta hit sina anhöriga i år finns det inget försörjningskrav på. Det kan bli 100.000 till i år som lever på bidrag + alla andra.

    En annan sak. Vem vet om det är deras anhöriga? Dom som ska ta hit sina anhöriga kom själv utan papper och ljög om sin ålder. En del av dom har haft upp till sex olika identiteter så man har kunnat ta ut samma bidrag sex ggr. En bror är kanske en främmande IS sympatisör. Det finns anledning att vara orolig
    för dom som bor i Sverige.

    • FOLKHEMMET SVERIGE UTMANAR 8-KLÖVERN I ALLA FRÅGOR

      SD är redan som de andra sju partierna, förutom i en fråga som de övriga partierna kapslar in, varför SD kan rubriceras som ”kontrollerad opposition”.

      Folkhemmet Sverige tänker ta fighten vad gäller ALLA väsentliga frågor och räknar med att komma in i riksdagen i nästa val 2022. Partiet tänker bland annat ersätta dagens bidrag med ”studielån” och inom två år ska samtliga immigranter kunna svenska, tagit ett ”grönt kort” och vara i arbete om man är frisk – annars upphör uppehållstillståndet.

      Invandringen ska ligga på samma nivå som våra grannländer och de som medvetet begår brott utvisas omedelbart (och eventuellt fängelsestraff avtjänas utomlands – outsourcing) … http://folkhemmetsverige.se/migrationsfragor/

      Att som idag låta 4 av 5 våldtäktsmän av utländsk härkomst få stanna i Sverige är ju idioti och ett enormt svek mot de som drabbas – samma gång som det sänder en tydlig signal att det är OK att grovt skända barn och kvinnor i Sverige … http://folkhemmetsverige.se/2019/01/23/vara-barn-och-kvinnor-valdtas-pa-lopande-band-i-sverige-och-vara-politiker-tittar-at-andra-hallet/

      Vi har fått en ny globalistisk regering och ett syfte är att på alla sätt försvaga nationen så att de lättare kan ta befälet över medborgarna och landet – och detta har de ju lyckats väl med (de har t.ex. redan full kontroll över ”vården” och kroniska sjukdomar sprider som en löpeld) … http://folkhemmetsverige.se/2019/01/18/sverige-har-fatt-en-globalistisk-regering/

      Folkhemmet Sverige slår t.o.m. SD på deras enda fråga och alla övriga partier vad gäller deras frågor – vilket är ”enkelt” med tanke på deras usla resultat. Sverige styrs idag av lekmän som går i globalisternas ledband och det vore ju tråkigt om folket vaknar för sent (se NewsVoice kommentar nedan om hur en ”EU-armé” ska krossa vår demokrati).

  • FOLKHEMMET SVERIGE – VEM ANNARS?

    När det gäller ”350.000 fattigpensionärer, 10.000 uteliggare, 2 miljoner arbetslösa, 2 miljoner i bostadskön, 500.000 i vårdkön (2019 enligt Timbro)”, det bryr inte heller SD om.

    SD är av samma skrot och korn som övriga partier – dock med en speciell uppgift. De ska suga upp röster från de som inser att en okontrollerad immigration är oförenligt med dagens välstånd och det innebär ökad ökad otrygghet. På sikt bli också dagens innevånare en minoritet och vad händer då?

    Sedan ska SD´s immigrationspolitik kapslas in – så man kan säga att SD utgör en ”kontrollerad opposition” varför de självklart ingår i ”8-klövern”. Frågan är om de själva förstår detta?

    Folkhemmet Sverige utmanar hela 8-klövern i ALLA frågor – på ett pragmatiskt sätt som ligger i folkets och landets intresse. Dagens politiker ränner globalisternas ärenden och ett sätt att försvaga landet är en okontrollerad immigration i kombination med ett utslaget rättsväsende.

    Med stöd av C och L kommer nu regeringen se till att immigrationen fortsatt är utom alla kontroll och de har klart deklarerat att de tänker ”kapsla in” SDs åsikter om immigrationen. Annie Lööf har lyckats med en av sina huvudpunkter – att hålla gränserna vidöppna även för våldsverkare.

    Vi måste organisera oss om vi vill ändra på kursen och en början är ett medlemskap … http://folkhemmetsverige.se/medlemskap/

    • @ Hans Berggren 2019-01-23 at 14:37

      Jag kan bara hålla med Bo Persson, en kommunist förblir alltid en kommunist. Kanske är Hans Berggren hedersmedlem i Folkhemmet Sverige.

      Hans B är i alla fall en urtypisk eskapist med tydliga socialistsympatier, eller hur förklarar annars Hans B denna harang:

      ”Vi är alla fördärvade av vår fördärvliga kultur och den är kapitalistisk, sexistisk, rasistisk osv. Att den just nu yrar om politisk korrekthet är inget uttryck för någon socialism utan ännu en metod för att splittra oss ännu mer så att vi köper fler vapen och har ihjäl varandra effektivare.”

      Och självklart ställer sig dessa kommunister på samma sida som alla smygnassar, dvs skyll allt på Israel och vältra er i den antisemitism som göder detta hat. Snacka om hjärntvätt, väx upp Hans Berggren!!

      • FOLKHEMMET SVERIGE

        Alla som välkomnar en pragmatisk politik i medborgarnas och landets intresse är välkomna som medlemmar i Folkhemmet Sverige.

        Folkhemmet Sverige står för en handlingskraftig helhetspolitik som gynnar alla medborgare (förutom de som idag skor sig på folkets bekostnad).

        Folkhemmet Sverige låter sig INTE styras av dogmer och frågan är var man placerar erfarenhet och kompetens på vänster/högerskalan?

        Folkhemmet Sverige utmanar ”8-klövern” i alla väsentliga frågor … http://folkhemmetsverige.se/

  • Kent Ekeroth är ingen arbetsmyra utan en feg våldsverkare, stolt över vad han kan göra med ett järnrör mot obeväpnade ”fiender”. Hans bror Ted fick vad jag kan minnas Herzl-priset av skurkstaten Israel för sina insatser. Partistyrelsen finns i Tel Aviv och marionetterna i Sverige briefas hos Pandeia. Bo Persson och Jan Norberg tror att det är fråga om socialism mot konservatism (vad nu det kan vara. kärleken till status quo?) och då frågar jag: om man prompt vill ta hem vinsten på vartenda lopp och redan har en himla massa pengar, vad gör man då? Jo, man satsar några spänn på varenda häst. Och håvar in. Och det har Soros, Rockefeller, Rothschild och hantlangare som Lagarde vetat sen den dag för mycket längesen då krig, kaos, svält och sjukdom för andra människor uppfanns som affärsidé, den yppersta hittills,att döma av hur mycket rikare de rikaste har blivit på sista tiden.
    Problemet med kapitalismen är dess oärlighet. Vinsten kan inte maximeras om inte någon blir blåst. En affär där båda parter blir nöjda strider mot konceptet, som tydligen inte är något annat än skadeglädje satt i system.
    Det fanns en indianhövding i Nordamerika för hundra år sen som påpekade att en fågel behöver båda vingarna för att kunna flyga. När alla rikedomar tillfaller ena sidan, säg högra vingen, medan den andra håller på att svälta ihjäl, då blir det inte mycket fluget. Och det märker man på Bo Perssons slutkläm: en kommunist förblir alltid en kommunist. Fel. Många blir så intresserade av politiken som födkrok att de glömmer vad de trodde på och kanske hamnar i andra partier för att lättare ta sig fram. Vi är alla fördärvade av vår fördärvliga kultur och den är kapitalistisk, sexistisk, rasistisk osv. Att den just nu yrar om politisk korrekthet är inget uttryck för någon socialism utan ännu en metod för att splittra oss ännu mer så att vi köper fler vapen och har ihjäl varandra effektivare. Ab Chao Ordo är mottot för den här rörelsen, och den drivs av bankirer

  • @ Öystein Rönne 2019-01-23 at 08:03

    Jag håller helt med om att svenskar i gemen måste bli mer engagerade, pålästa och aktiva på det politiska området.

    Frågan är om ett ökat engagemang kommer att ge några förändringar på kort och lång sikt, tillströmningen av väljare sker sannolikt främst genom att vinna slaget om debattklimatet.

    Det finns psykologiska fenomen som man måste förstå innan man kan vädja till ett ökat engagemang och det stavas mediapåverkan.

    Tilltron till MSM är djup i det svenska undermedvetna, se bara på hur SVT:s vänster retorik sjunker in i svenskens syn på olika frågor. Där framställs ju SD fortfarande som onda missdådare vilka vill något annat än de torgför i sitt partiprogram.

    Detta då sagt som ett exempel på när SD den senaste tiden agerat på tok för lamt och menlöst. I denna fråga hade man ju haft ett jättetillfälle att skapa opinion och attrahera väljare. Ett skattefinansierat SVT är ju inget annat än total politikerkontroll över en svensk megakanal inom media som står långt till vänster och som tillåts vara starkt partiska mot SD.

    Förvisso kan det vara precis omvänt också, dvs politikerna är så rädda för SVT:s ledning (statsanställda) att de inte vågar utnyttja sina resp roller i SVT:s styrelse. Dvs alla ledande politiker vet vad som kan hända om SVT skulle få för sig att börja brännmärka andra partier på samma sätt som de gör med SD.

    SD:s budskap måste hamras in med betydligt större kraft och eftertryck, det åstadkommer man endast genom en mer offensiv och aggressiv retorik. Det gäller att våga profilera sig tuffare och inte söka samförstånd i för SD alltför viktiga frågor, svensken gillar i grund botten när politiker vågar utmana och ta för sig i debatten.

    • Man kan ju fundera på om det går att bota svenska folket. Idag skrivs det i tidningarna att Socialdemokraterna ökar i sina mätningar. Och det är efter debaclet och karusellen med regeringsbildningen. Då undrar man om det går att vända detta till ett sunt tänkande. En kommunist förblir alltid kommunist.

    • Jad delar i stort din åsikt, men just p.g.a. svenskens djupa tilltro till MSM blir det svårt att ”hamra in” något annat än vad MSM står för. Och vad de står för vet vi ju redan.

      Frågan är om inte Sverige måste krasha rejält för att en majoritet av befolkningen skall få upp ögonen. Jag börjar mer och mer tro att det är så.

  • Har The Deep State hållhakar på SD’s ledning? Typ mutor, inte bara pekuniära, utan av allt möjligt slag. Har någon fastnat i en Honey Trap och kan riskera att bli synlig på nätet i en pinsam situation? Hur är det med mutresor eller utfästelser om kommande regn av manna från himlen? Detta är internationellt sett ”normala” arbetsmetoder, så varför inte här i Sverige också? Pedofili och rituella barnmord är begrepp som används i det som kallas Pizzagate, Lolitaexpress och Spirit-cooking i Trumps Amerika. Sedan 9/11 har vi härstädes även fått ett visst inflytande från neocons, inte minst inom media, där Amanda Lind nu skall ta’ det politiska ansvaret över de skattetyngda AgitProp-kanalerna. Hon synes vara en professionell gråterska för minoriteters rättigheter.
    I artikeln från Portugalien, läser vi att: ”Sverige behöver mustig debatt – Vi behöver i Sverige en politisk debatt präglad av tydliga skillnader och ett debattklimat präglat av mer konfrontation så att väljarna tvingas tänka själva och därefter dra sina egna slutsatser, inte låta självutnämnda besserwisser-reportrar presentera en” ….. av Politisk Korrekthet och av superrika oligarker tillrättalagd version.

    Klarspråk tycks nu gillas! Min egen erfarenhet säger dock något annat. Censuringripanden är jag synnerligen van vid från alla möjliga håll under de c a tio år jag framfört mina kommentarer. Men det är egentligen bara ETT ämne som förintas och det är om man påstås ägna sig åt något som bedöms vara ”antisemitiskt”. Kan alltså gälla kritik av Israel, FED, AIPAC, ADL, medieägande, förintelserevisionism och falsk-flaggade terroroperationer mm.

    • Jag förstår hur du tänker, Ulf. Jag har sett flera nya partier förvandlas konstigt. KDS var helt annorlunda förr. MP förvandlades totalt och Ny Demokrati krossades av mullvadar. Jag tänkte på dem när jag första gången röstade på SD.

      Vi ska vara misstänksamma när en politiker plötsligt blir ovanligt lydig. Jag tänker på några misstänkta, men vill inte nämna namn, eftersom jag kan ha helt fel.

  • Jag håller med det ni skriver i er artikel.

    Sd har, som jag skrivit tidigare, varit för tysta i regeringsbildningsdebatten. Den troliga orsaken är nog att de inte vill ”smutsa ner sig”, som ju alla de andra sittande partierna gjort. Istället har de valt att vänta ut spektaklet. Men därför så är det desto viktigare att gå fram offensivt nu när övriga partier har bekännt färg, slagit krokben för varandra och bedragit sina väljare.

    Vad som vidare är än viktigare är att det svenska folket blir mer engagerade och framförallt pålästa gällande partiernas visioner och partiprogram. Det borde vara en självklarhet i bevarandet/skapandet av en demokrati värd namnet. Tyvärr tror jag att det brister rejält här.

    För att underlätta för de av er läsare som saknar denna viktiga men ändå lättillgängliga kunskap, så bifogar jag partiprogrammen och visionerna som det borgerliga allternativet har, och som märkligt nog inte kommit ut i eftervalsdebatten.

    https://kristdemokraterna.se/var-politik/var-politik/
    https://moderaterna.se/sites/default/files/page_attachments/2018-08/Valmanifest2018_sammanfattning_180823_0.pdf
    https://sd.se/vad-vi-vill/

    Läs, jämför och begrunda. Välj därefter!

  • Det verkar som om det behövs en spark i akterpartiet på SD´s ledning. Denna undfallenhet känner jag inte igen. Jimmie Åkesson har gjort sig känd som en rak och stark ledare!!! Var är han?
    Bli mer krigare. Det är många som kan se och förstå allvaret i alla förljugna floskler som dagens regering
    sprider. Är detta vad dagens Svenska elit kan åstadkomma med sina fantasilöner.
    Jag vill ha tillbaka de kämpar som vet vad som gäller i den verklighet som vi upplever dagligen.

  • Undertecknad tror att många SD-väljare instämmer i Er artikel och känner oro för partiledningens eftergifter och senfärdighet i många frågor, där de borde vara först på bollen. Senaste ex. är FN:s migrationspakt.
    När Anna Hagwall riksdagsledamot för SD, under 2016 blev ”Petad ur laget” för sin motion om större ägarspridning av av media, att presstödet skulle bort och att SVT skulle kunna väljas bort, då kändes agerandet från ledningen fel. När sedan Thoralf Alfsson blev petad för att han varnat för islamiseringen, då förstod jag att så förhöll det sig. Ett tomrum finns efter den snabbtänkte och skickligt verbale Ekeroth, men tyvärr får jag konstatera att vara tidigt ute med sin klarsynthet är inget som premieras av SD:s ledning, snarare sker bestraffning.

  • Lämna ett svar