Blir Jan Björklund näste man till Bilderberggruppen 2019?

24
117
Jan Björklund - Pressfoto: Liberalerna
Jan Björklund – Pressfoto: Liberalerna

DEBATT. Bilderberggruppen ser nog med oro på utvecklingen i Sverige, där nationalismen får mer och mer fotfäste. Även om Jan Björklund redan 2009 deltog i det årets Bilderbergsmöte så finns det skäl att misstänka att han i år blir inbjuden igen. Han har ju ansträngt sig genom att återkommande ropa ”Mer EU!”.

Text: Öystein Rönne

Den liberala resan har ju inte gått särskilt bra sedan 2009 med Jan Björklund vid rodret. I en av de senaste opinionsundersökningarna hamnade Liberalerna under riksdagsspärren. Det är kanske därför dags att kallas hem till globalisternas högborg för att styras upp.

Hoppet för honom är kanske inte helt ute då han med hjälp av Centerns Annie Lööf lyckades hjälpa Stefan Löfven kvar vid makten. Meningen var säkert att AL skulle bli statsminister. Det misslyckades, men det var onekligen nära. Alla dessa tre har tidigare varit med på ett Bilderbergsmöte.

  • 2009 – Jan Björklund
  • 2013 – Stefan Löfven
  • 2017 – Annie Lööf

Se gärna Kalle Hellbergs utmärkta och breda sammanställning i en tidigare artikel här i NewsVoice:

Dock står denna trojka inför stora problem, så vem vet, kanske därför alla tre kallas till 2019 års möte som troligen kommer att hållas i Sierra Pines Resort, Kalifornien. Där kan de ganska ostört sitta och smida fortsatta landsförrädiska planer för New World Order. För lyckas de vända sitt ganska usla läge, kommer de säkerligen att bli rikligt belönade.

Text: Öystein Rönne

  Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
0 0 rösta
Artikelbetyg
Prenumerera
Notify of
guest
24 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
sten bjorsell
sten bjorsell
Gäst
2 år sedan

För dagens Quislingar finns inga gränser.
Vi andra fortsätter notera.

ingemar ljungqvist
Gäst
2 år sedan

Nu har Öystein Rönne när det gäller Jan Björklund byggt upp ett katastrofscenario, precis detsamma som när det rörde sig om Annika Strandhäll. Nu råkar det vara så att jag som journalist gått i klinch med Strandhäll och jag vill säga följande om henne. En av verkligt få politiker i regeringen som erkänner att läget i Sverige inte är uppmuntrande , att vi står inför enorma framtidsproblem ,både när det gäller sjukdomar som cancer och också överhuvudtaget med sjukskrivningsfrekvensen när det gäller främst “utbrända” kvinnor. Strandhäll har en uttalad ambition att verkligen åstadkomma något – lång utöver att bara får en ministerlön och eventuell reträttplats. Däremot omges hon av grindvakter på sitt departement. Det finns också en deep state här. En rockad har skett; en positiv sådan då statssekreterare Agneta Karlsson (hon tillhörde Glaxo-Smith lika mycket som SAP) ersatts. Jan Björklund känner jag ännu mer, mest som privatperson , jag till och med vaggade honom när han låg i barnvagn, var den förste som upptäckte hans organisatoriska förmåga och skrev om det i Västgöta-Demokraten då han som smågrabb arrangerade cykelcrosstävlingar för de 7-8 år äldre grabbarna i Backa , Skene. Hans far och min far var kompanjoner i ett två -mannaföretag. Så jag kände också väl hans föräldrar. Hans mor Ragna kom från nordnorska Nordkjosbotn och fick bära sin lillasyster på ryggen över fjällen till svenska sidan under andra världskriget då bröderna var organiserade i den norska motståndsrörelsen. Därför såg Jan Björklund NATO som befriare av Norge från den nazityska ockupationen. Vi har också gemensamt fördömt den händelse i april 1940 då halva norska regeringen + två norska kungar: Haakon och Olav avvisades bryskt vid svenska gränsen (Flötningen) F.ö. var det min svärfars bror som fick order att osäkra sitt vapen och mota ut flyktingarna ur deras bilar. Hur som helst Jan är som privatperson aktad , däremot är vi överens om våra politiska skiljaktigheter även om Jan B borde ha credit för det patos han hade i skolfrågor. Företrädare och efterträdare (Fridolin) på den posten har mest haft patos för den fina titeln. När det gäller hans medverkan i… Read more »

Linda Åberg Luthman
Linda Åberg Luthman
Gäst
2 år sedan

Anders Borg och Fredrik Reinfeldt har också blivit inbjudna till denna “lilla förening”.

Fredrik Reinfeldt (2006, inbjuden av Jacob Wallenberg[10] samt ytterligare några gånger.
Källa: Wikipedia.

ingemar ljungqvist
Gäst
2 år sedan

Kenneth Sandberg och Öystein Rönne har i två åsiktsartiklar med ynka fakta bakom sig gjort mycket långtgående värderingar av både Annika Strandhäll och Jan Björklund. Dessa två artiklar osar antipati och spär på ett politikerförakt som i sin förlängning leder till att de odemokratiska ekonomiska aktörerna får ändå större spelrum. Nu råkar jag som journalist och som privatperson närmat mig dessa två utan medias filter emellan.: Om Annika Strandhäll: Hon är en av mycket få politiker som verkligen bryr sig, tar reda på fakta, men räds inte heller att beskriva otäcka framtidsscenarior inom såväl cancersektorn som , inom området “utbrända” kvinnor. Detta ska hon ha en eloge för. Att sedan båda dessa två kontrolleras av en bakomliggande statsmakt med grindvakter och falska rådgivare är också en sak man måste ha med i bedömningen. Senast såg jag att t.ex att Agneta Karlsson ( representerande lika mycket GlaxoSmithKline som SAP) bytts ut som statssekreterare i Socialdepartement. Det betyder att Strandhäll gör sitt bästa för att “drain the swamp” också i Sverige. När det gäller Jan Björklund finns det också en hel del som talar till hans fördel. Hans far och min far var kompanjoner i ett tvåmans företag , så jag kände till Jan Björklund och gungade hans barnvagn etc . Det var också jag som upptäckte Jans talanger som organisatör. Jan hade som smågrabb i 8-11 årsåldern ensam arrangerat en cykelcrosstävling för de äldre grabbarna i Backa, Skene. Han skötte allt så perfekt att jag fick in en artikel om detta i Västgöta – Demokraten då det begav sig. Jag kände också hans mor mycket väl: Ragna Björklund. (född Olsrud) . Ragna sändes tidigt 1940-tal iväg med lillasyster på ryggen söderut från nordnorska Nordkjosbotn till den svenska gränsen. Bröderna hennes deltog i norska motståndsrörelsen mot Nazistockupationen. Det var från sin mor och morbröder Jan fick med modersmjölken sin antipati mot nazismen och också sin tilltro till NATO och USAs krigsmakt som befriare. Exempelvis hade jag och Jan ett mycket fint samarbete där vi tillsammans lade fast ett av de största sveken i svensk flyktingpolitik. En aprildag 1940 anlände stora delar av… Read more »

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  ingemar ljungqvist
2 år sedan

Genom att du tydligen haft/har en närmare relation till såväl Strandhäll som Björklund så förstår jag att du reagerar så som du gör. Det ändrar emellertid inte på något sätt min egen uppfattning.

Du har ägnat en större del av din kommentar till att beskriva din och din familjs förehavanden med Björklunds familj för ett halv sekel sedan. Det intressanta för mig är dock hur han resonerar och agerar idag. Jag ser och jag hör! Utifrån det analyserar jag.

Att du halkar in på Norska flyktingar från krigsåren är lite OT, men skriv gärna en artikel om det, så lovar jag att vara flitig i kommentarsfältet. Min egen far arbetade nämligen i Norska motståndsrörelsen och det finns en hel del att nämna där.

Om du hade varit domare i en domstol där Jan Björklund stod åtalad så skulle du nog tyvärr anses jävig.

Jag gör vidare inte anspråk på att denna artikel skulle bygga på en massa tunga fakta, men det behövs inte alltid. Artikeln skall ändå ses som en seriös spekulation. Framtiden kommer att utvisa om den var korrekt.

För övrigt tycker jag att din egen artikel som du hänvisar till är bra.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
2 år sedan

@ Ingemar Ljungqvist

Du skrev under en annan artikel om att du inte fick ackreditering till riksdagen och jag bad dig där att ange den officiella orsaken till detta. Jag försöker en gång till och hoppas på svar.

ingemar ljungqvist
Reply to  Kenneth Thorberg
2 år sedan

@ Kenneth Thorberg.
Därför att min inkomst från journalistik understeg den från min pension.
Tros att jag kunde visa att jag två år tidigare hade aningens mer från journalistiken än pensionen. Jag tror att med alla bilagor de sände så var det mer än 62 dubbeltryckta papper dvs mer än 120 sidor. Dnr 1/2019 resp Dnr 2666-2017/2018
Vill du veta mer så maila mig uppge då ditt telefonnummer

Till alla . Det blev dubbla inlägg från min sida, eftersom den jag författade igår saknades i morse. Gjorde då om den utifrån minnet.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
2 år sedan

Alla dessa nyttiga idioter blir de första som ställs mot väggen. De vet för mycket.

Tant Pia
Tant Pia
Gäst
2 år sedan

Politikerna går i klubbarnas, bankernas och företagens ledband. Deras ekonomiska intressen går före folkets önskemål och bästa. En gång medlem alltid medlem så tänker jag… såvida de inte utesluts för att de inte följt agendan.

pelle
pelle
Gäst
2 år sedan

För den som inte vet – det som kallas liberalism är genom sin egen definition, ohejdad egoism. En ideologi där den mest våldsamme tar allt. Hänsyn och empati existerar inte, kan inte existera, för då är det inte längre det som kallas liberalism. “Att fritt ge uttryck får sin egen åsikt” medför att om din åsikt är du skall äga världen, så har du rätt att förslava den, enligt liberalismen. Denna religion fungerar tyvärr bara så långe planeten bara har en enda invånare. Vid två eller flera uppstår konflikter orsakade av motstridiga åsikter och då vinner den som tar till mest våld.
Eftersom det är en -ism, så är det således en religion, ett sätt att TRO. När kunskapen inte finns, då tar TRON över. TRO styr idag allt arbete i regering och riksdag. Vilket kan synas märkligt, men så är det tyvärr. Vi ser det i form det ena grava misstaget efter det andra. Du ser det i intervjuer – jag trodde, jag antog, etc. Har du någonsin hört en socioreligiös säga – jag VET?
Bilderbergarna har ett fint belöningssystem om man lyder dem blint. Vilket alla svenskar som varit indragna där gör än idag. De har det alltså ekonomiskt bra. Fråga dig varför deras möten är hemliga – vad är så fruktansvärt att det inte kan sägas öppet? Fråga den vackre Björklund. Fråga socialisten Löfvén varför han går samman med de värsta kapitalisterna på denna planet.

pelle
pelle
Gäst
2 år sedan

Egentligen spelar det ingen roll vem som är statsminister, eftersom alla styrs av Bilderbergarna via Wallenberg.

Torsten Johansson
Torsten Johansson
Gäst
2 år sedan

Björklund är en företrädare för fortsatt utveckling, av en för 99 % av mänskligheten förödande globalisering under det att praktiskt taget alla debatter ligger på nivån silverfiskar i köket. Globaliseringen tar ifrån oss det fria ordet, omöjliggör solidariteten, skapar kontroll av resurskorta individer,druver på mot ett kontantlöst samhälle, privatiserar samhället till ostyrbarhet, har omvandlat allt dominerande media till ren propaganda, tar sig rätten att producera en enögd historia om två världskrig, sysselsätter medvetet världens medborgare med spel droger, sportbevakande och fjantkultur, för att de inte skall ha tid att se vad som pågå omkring dem. Globaliseringen har till och med på något sätt fått människor i västvärlden att sluta foröka sig

Ulf Claréus
Gäst
2 år sedan

http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=183137
“On the New Religion of ‘Holocaustanity’”
-“Patience, dear friends, the Truth can take its time
To refute a hollow cause, a real thought-crime”.
Bishop Williamson – Darkmoon Feb 2, 2019

Ett svar på min refuserade och sanna inlägg från tidigare i dag. Det handlade om Jan Björklund, men det var sannerligen INTE off topic”

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Ulf Claréus
2 år sedan

Ja. Sluta tjata om “judarna”…

Torsten Johansson
Torsten Johansson
Gäst
Reply to  Ulf Claréus
2 år sedan

Det finns “judar” som är och har varit kommunister och alla andra ismer.
Det är väl oftast inget ont i det? Sionister, med tankar om att vara en övermänniska, med rätt att expandera sin överhöghet på andra människors bekostnad och även deras avhumanisering, består inte enbart av det du kallar “judar”. Är det svårt att få begreppet ur huvudet, se dem som smålänningar , närkingar eller någon annan landsskapsbeteckning. Israel, är i dag inte den enda nation, som tar sig rätten att vid sidan av sin inre demokrati idka övergrepp innom internationella överenskommelser.

Roger Ahlberg
Roger Ahlberg
Gäst
2 år sedan

Salve. Personligen tror jag Jan Björklund numera anses som förbrukad. Mycket tveksamt att han skulle få en ny chans att besöka en Bilderbergmöte. Mer sannolikt att han blir ersatt av en ny L-broiler. Smartare, mer slipad, stöpt och formad att föra Sverige närmare den globala avgrunden.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Roger Ahlberg
2 år sedan

Kanske har du rätt där. Det som kanske ändå talar för Björklund är att han på ett ganska effektivt sätt genom sitt auktoritära sätt kväver oppositionen i sitt parti. En viktig egenskap för en sann globalist!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Roger Ahlberg
2 år sedan

Du fick rätt Roger.

https://www.expressen.se/nyheter/di-erfar-jag-bjroklund-avgar-som-partiledare-/

Ett klokt beslut av herr Björklund tror jag.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
2 år sedan

@ Roger Ahlberg

!!!

Örjan Wedin
Örjan Wedin
Gäst
2 år sedan

Spekulationerna verkar sakna grund . Jan Björklund meddelar i dag att han avgår i november .

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Örjan Wedin
2 år sedan

Spekulationen saknade inte grund. Men däremot stämde den inte. Så är det med spekulationer.

Sture B
Sture B
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
2 år sedan

Det kommer snart en ny marionett du kan göra grundliga spekulationer om. Då marionetter och spekulationer är eviga och det är bara ansiktena som skiftar.

Roger Ahlberg
Roger Ahlberg
Gäst
2 år sedan

Salve. Örjan. Läs gärna vad jag skrev en liten bit ovanför ditt inlägg. Givetvis förbjuder mig min goda uppfostran, känsla för stil och finess, mig från att slå mig för bröstet och skriva. Vad var det jag skrev?

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
2 år sedan

Enligt några MSM-utlopp har han meddelat sitt avträde.
Det kom snabbare än siat.