
LITTERATUR. Den för detta svenska elitsoldaten, vrakdykaren och stridspiloten Anders Jallai kom nyligen ut med sin tionde bok i Anton Modin-serien. Den heter Spinndoktorn och är en fortsättning på “Källa Erik”. Boken leder läsaren till nya fakta och källor om Palmemordet samt motivet bakom.

Anders Jallai är känd för sina spännande böcker som väver samma historiska händelser med fiktion, eller kanske mer korrekt, med scenarier som kan ha skett i verkligheten. Jallai eftersträvar att försöka ge läsarna en djupare förståelse för ett bakomliggande spel inom svensk militär och underrättelsetjänst och hur svensk politik interagerar.
Berättelsen i Spinndoktorn tar sitt avstamp med att amiralen och krigsmaterielinspektören Carl-Fredrik Algernon faller ned på tunnelbanespåret på T-Centralen i Stockholm i januari 1987, knappt ett år efter Palmemordet. Polisen beslutar sig för att det bara var en “olycka”, men spekulationer i medierna drog iväg i andra riktningar. Karaktären Anton Modin får uppdraget att diskret undersöka dödsfallet. Berättandet fortsätter och leder läsaren vidare till Palmemordet och Ebbe Carlsson-affären.
Anders Jallai skriver på sin hemsida att Säkerhetspolisen (Säpo/Säk) fick nya uppgifter om mordet, mördaren och motivet 2015, men att Säk valt att inte göra något med dessa uppgifter.
Han skriver:
“När förra boken Källa Erik lanserades för ett år sedan skrev jag att jag upplevde att vi kommit nära sanningen. Nu med bok 10 så kan du ha den i din hand. Det vill säga sanningen om det märkliga Kalla kriget i Sverige som började några månader före DC-3:ans nedskjutning 1952 och utspelade sig fram till Estonia-olyckan 1994, via de tre morden på journalisten Cats Falck 1985, statsministern Olof Palme 1986 och krigsmaterielinspektören Carl Algernon, vars död i Stockholms tunnelbana 1987 behandlas i nya Spinndoktorn.
Min senaste bok Spinndoktorn tar vid efter Palmemordet 1986 och berör åren 1987 och 1988. Åren då Gorbatjov var vid makten i Sovjet men där den så kallade Perestrojkan ännu inte fått genomslag bland underrättelse- och säkerhetsfolk i forna Sovjetunionen.
Om sanningen ska fram så fick aldrig Perestrojkan grepp om varken KGB, dagens FSB och SVR, eller GRU, den ryska militära underrättelsetjänsten. GRU sysslar fortfarande med lönnmord och politisk påverkan och SVR värvar agenter inom våra myndigheter just i detta nu. Svenska landsförrädare som blir fler för var dag.”
Läs mer om Jallais källor på Jallai.se. Läsningen är enastående intressant och inte minst mycket djuplodande. Jallais tes är att Palme inte var Sovjetvänlig utan istället arbetade för CIA, ända in i det sista. Detta ska ha förargat vissa höga beslutsfattare i Sovjetunionen.
Det hela blir inte mindre uppseendeväckande av att Anders Jallai fått ett speciellt erkännande av chefen för den ryska federationens örlogsflotta, amiral Kurojedov och i samband med det utsågs till hedersmedlem av den ryska flottan som tack för att Jallai och hans dyk-team 1998 hittade den sovjetiska ubåten S7 utanför Söderarm i Stockholms skärgård.
Text: Torbjörn Sassersson
Relaterat
- Wikipedia om Anders Jallai
Att det fortfarande kommer böcker som lanserar “hit o dit-spår” om attentat och mord på Palme, är besynnerligt. Listan på ljug, konstigheter, uppenbart felaktiga tidsangivelser, citat från Holmer, beteenden från Lisbeth, vittnesuppgifter, alla döda/dödade i kölvattnet…hur mycket som helst, hundratals punkter – är tråkigt – för det punkterar mordteori. Det räcker väl med några punkter för att man ska inse att det är en teaterföreställning?
Antagligen så kommer man snart att “slå fast”: “… vi har kommit fram till ett rimligt svar… kan säga att det med mycket stor sannolikhet… kan slås fast att det var den så kallade Skandiamannen Stig Engström som sköt statsminister Olof Palme… “utredningen” är över och allt är fu(l)bordat…”
Det är tråkigt med alla olika spår. Men det finns förmodligen fortfarande en drös svenska pesetas att hämta. Holmérs ord – Om sanningen om mordet avslöjas kommer det att skaka nationen i dess grundvalar.
Ett ganska bestickande uttalande av en röd socialdemokratisk självutnämnd mordutredare. Ett uttalande som triggar konspirationsteorierna. Ordet konspirationsteori uppfanns enligt historiken av CIA efter mordet på Kennedy.
Jag skrev i min förra kommentar att “de” snart kommer att peka mot Skandiamannen Stig Engström.
Idag kan vi läsa på svt…
“Palmeåklagaren:
Mordet närmare en lösning – kan väcka åtal inom fem månader.
Någon kommer att åtalas för Palmemordet innan sommaren eller så läggs utredningen ned. Det uppger Palmeåklagaren Krister Petersson för SVT:s Veckans brott.
– Jag är positiv till att kunna presentera vad som hänt kring mordet och vem som är ansvarig för det.”
Hela artikeln:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmemordet-narmare-en-losning-besked-innan-sommaren
På svt om det:
https://www.svtplay.se/video/25655920/nyheter-direkt/palmeutredaren-besked-om-atal-innan-sommaren
(Ingvar Carlsson är alltså med ikväll då programmet går på svt. Han vet att det inte var något mord.)
Se mer i kvällens Veckans brott på SVT Play 20.00 och i SVT1 klockan 22.00
Att det fortfarande kommer böcker som lanserar “hit o dit-spår” om attentat och mord på Palme, är besynnerligt. Listan på ljug, konstigheter, uppenbart felaktiga tidsangivelser, citat från Holmer, beteenden från Lisbeth, vittnesuppgifter, alla döda/dödade i kölvattnet…hur mycket som helst, hundratals punkter – är tråkigt – för det punkterar mordteori. Det räcker väl med några punkter för att man ska inse att det är en teaterföreställning?
Antagligen så kommer man snart att “slå fast”: “… vi har kommit fram till ett rimligt svar… kan säga att det med mycket stor sannolikhet… kan slås fast att det var den så kallade Skandiamannen Stig Engström som sköt statsminister Olof Palme… “utredningen” är över och allt är fu(l)bordat…”
Det är tråkigt med alla olika spår. Men det finns förmodligen fortfarande en drös svenska pesetas att hämta. Holmérs ord – Om sanningen om mordet avslöjas kommer det att skaka nationen i dess grundvalar.
Ett ganska bestickande uttalande av en röd socialdemokratisk självutnämnd mordutredare. Ett uttalande som triggar konspirationsteorierna. Ordet konspirationsteori uppfanns enligt historiken av CIA efter mordet på Kennedy.
Jag skrev i min förra kommentar att “de” snart kommer att peka mot Skandiamannen Stig Engström.
Idag kan vi läsa på svt…
“Palmeåklagaren:
Mordet närmare en lösning – kan väcka åtal inom fem månader.
Någon kommer att åtalas för Palmemordet innan sommaren eller så läggs utredningen ned. Det uppger Palmeåklagaren Krister Petersson för SVT:s Veckans brott.
– Jag är positiv till att kunna presentera vad som hänt kring mordet och vem som är ansvarig för det.”
Hela artikeln:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmemordet-narmare-en-losning-besked-innan-sommaren
På svt om det:
https://www.svtplay.se/video/25655920/nyheter-direkt/palmeutredaren-besked-om-atal-innan-sommaren
(Ingvar Carlsson är alltså med ikväll då programmet går på svt. Han vet att det inte var något mord.)
Se mer i kvällens Veckans brott på SVT Play 20.00 och i SVT1 klockan 22.00
Elitens propagandister igen, inkl. rysshetsen, samt off-topic konspirationsteori-kommentarer, samt anklagelser mot folkets hjälte och patriot, som öppet nedvärderade DN som vilseledande, vilket ingen ryggradslös politiker vågar säga. Denne modige patriot angriper ni med er skit. Fy fan! Vad blir med dagens kurs 30 silverpenningar? Är ni ens svenskar frågar jag mig? Ni är i vart fall INTE patrioter. I min värld pekar allt på att en liten ledande klick “svenska” högervridna landsförrädare låg bakom.
Palme, upprätthöll svensk lag om att inte sälja vapen till krigförande länder. Numera begås olagliga krigsförbrytelser i Sveriges namn helt öppet. Fulmedia kallar det för “insatser” och “missioner”, på Orwellskt vis. Klart att Palme kan ha utsatts för honungsfällor. Föll han för dem? Tveksamt. Har ni missat Assange? När blev sex med villiga våp i rosa tröjor olagligt? Vad är märkligt med våpens falska vittnesmål?
@Torbjörn
Intressanta poster och kommentarer gör Newsvoice relevant. Varför ställer du inte högre krav?
@Grafström
En märklig “diktatur” den i Sovjet, som lät folket folkomrösta om dess fortsatta existens, samt märklig “diktator” som därefter lät alla få sin andel efter omröstningen… Rekommenderar dig snyggare styckeindelning med dubbelt tryck på retur-knappen.
@S Hallengren
Sven Anér har evidens för vem som höll i pistolen. Holmér och den individ som höll i pistolen antyder en politisk konspiration. Natos syfte med u-ubåtskränkningar var sannolikt att skapa rysshets. Förmodligen var svenska högre militärer inblandade, säkerligen minst en svensk Palmehatande riksdagspolitiker, d.v.s. folkförräderi. Palme var sannolikt ingen folkförrädare, men höll på alliansfrihet och neutralitet som var och är folkviljan, men han var förmodligen mycket intresserad av att få upp en ubåt, helt oavsett vilken nationalitet. Förmodligen Nato-ubåtar.
Martin G VP
Vem som höll i revolvern är inte det mest intressanta. Sven Anér i all ära, frid över hans minne och idoga arbete mot hemligstämplarna.
Palme var ständigt omgiven av spioner som föste honom framför sig mot en allt sovjetvänligare attityd.
Utdrag ur Dagbok från UD av Professor Bo Theutenberg. Han var UD:s folkrättssakkunninge från 1976 till 1987. Han såg och hörde vad som försiggick i Palmes närhet.
-Några intressanta namn i Palmes entourage var Anders Thunborg, Pierre Schori och inte minst Sverker Åström. Dessa personer utövade påtryckningar som drev Palme mot allt mer sovjetvänliga åsikter.
Personer i hans omgivning märkte förändringarna. “De verkar fösa dig framför sig” löd kommentarerna.
Palmes socialdemokratiska ministrar och övriga tjänstemän underhöll sig såväl med KGB-residenten som med de övriga öststaternas residenter. (spionchefer stationerade i Stockholm).
I tidskriften Contra nr 2 1999 publicerades en intervju med förre KGB: mannen Oleg Gordievskij under rubriken -Schori KGB:s viktigaste källa. Gordievskij säger i intervjun – “sovjetkommunismen verkar övervintra i Sverige mer än i Ryssland och andra länder”. Contra -Var Schori en KGB: agent? -Pierre Schori var KGB:s viktigaste informationskälla i Sverige, säger Gordievskij. Contra, – Och vad handlade Schoris redogörelser om? – Praktiskt taget allt av strategisk värde som en person i hans nyckelställningar kunde ha kännedomom. Politik, opinionsbildningar, svensk diplomati och försvar, Sverige visavis det internationella skeendet samt inte minst de krafter i Sverige som motarbetade sovjetisk subversion och sovjetiska intressen i allmänhet.
Chefen för Säpo:s kontraspionage på 70-talet Olof Frånstedt varnade Sverker Åström att upphöra med sina allt för frimodiga och öppna umgänge med KGB. Han åtlydde varningen. Åström hade kodnamnet “Getingen” hos KGB. Detta är något att bita i för den som är intresserad. Schori är fortfarande aktiv. Nu senast på bokmässan i Göteborg.
Elitens propagandister igen, inkl. rysshetsen, samt off-topic konspirationsteori-kommentarer, samt anklagelser mot folkets hjälte och patriot, som öppet nedvärderade DN som vilseledande, vilket ingen ryggradslös politiker vågar säga. Denne modige patriot angriper ni med er skit. Fy fan! Vad blir med dagens kurs 30 silverpenningar? Är ni ens svenskar frågar jag mig? Ni är i vart fall INTE patrioter. I min värld pekar allt på att en liten ledande klick “svenska” högervridna landsförrädare låg bakom.
Palme, upprätthöll svensk lag om att inte sälja vapen till krigförande länder. Numera begås olagliga krigsförbrytelser i Sveriges namn helt öppet. Fulmedia kallar det för “insatser” och “missioner”, på Orwellskt vis. Klart att Palme kan ha utsatts för honungsfällor. Föll han för dem? Tveksamt. Har ni missat Assange? När blev sex med villiga våp i rosa tröjor olagligt? Vad är märkligt med våpens falska vittnesmål?
@Torbjörn
Intressanta poster och kommentarer gör Newsvoice relevant. Varför ställer du inte högre krav?
@Grafström
En märklig “diktatur” den i Sovjet, som lät folket folkomrösta om dess fortsatta existens, samt märklig “diktator” som därefter lät alla få sin andel efter omröstningen… Rekommenderar dig snyggare styckeindelning med dubbelt tryck på retur-knappen.
@S Hallengren
Sven Anér har evidens för vem som höll i pistolen. Holmér och den individ som höll i pistolen antyder en politisk konspiration. Natos syfte med u-ubåtskränkningar var sannolikt att skapa rysshets. Förmodligen var svenska högre militärer inblandade, säkerligen minst en svensk Palmehatande riksdagspolitiker, d.v.s. folkförräderi. Palme var sannolikt ingen folkförrädare, men höll på alliansfrihet och neutralitet som var och är folkviljan, men han var förmodligen mycket intresserad av att få upp en ubåt, helt oavsett vilken nationalitet. Förmodligen Nato-ubåtar.
Martin G VP
Vem som höll i revolvern är inte det mest intressanta. Sven Anér i all ära, frid över hans minne och idoga arbete mot hemligstämplarna.
Palme var ständigt omgiven av spioner som föste honom framför sig mot en allt sovjetvänligare attityd.
Utdrag ur Dagbok från UD av Professor Bo Theutenberg. Han var UD:s folkrättssakkunninge från 1976 till 1987. Han såg och hörde vad som försiggick i Palmes närhet.
-Några intressanta namn i Palmes entourage var Anders Thunborg, Pierre Schori och inte minst Sverker Åström. Dessa personer utövade påtryckningar som drev Palme mot allt mer sovjetvänliga åsikter.
Personer i hans omgivning märkte förändringarna. “De verkar fösa dig framför sig” löd kommentarerna.
Palmes socialdemokratiska ministrar och övriga tjänstemän underhöll sig såväl med KGB-residenten som med de övriga öststaternas residenter. (spionchefer stationerade i Stockholm).
I tidskriften Contra nr 2 1999 publicerades en intervju med förre KGB: mannen Oleg Gordievskij under rubriken -Schori KGB:s viktigaste källa. Gordievskij säger i intervjun – “sovjetkommunismen verkar övervintra i Sverige mer än i Ryssland och andra länder”. Contra -Var Schori en KGB: agent? -Pierre Schori var KGB:s viktigaste informationskälla i Sverige, säger Gordievskij. Contra, – Och vad handlade Schoris redogörelser om? – Praktiskt taget allt av strategisk värde som en person i hans nyckelställningar kunde ha kännedomom. Politik, opinionsbildningar, svensk diplomati och försvar, Sverige visavis det internationella skeendet samt inte minst de krafter i Sverige som motarbetade sovjetisk subversion och sovjetiska intressen i allmänhet.
Chefen för Säpo:s kontraspionage på 70-talet Olof Frånstedt varnade Sverker Åström att upphöra med sina allt för frimodiga och öppna umgänge med KGB. Han åtlydde varningen. Åström hade kodnamnet “Getingen” hos KGB. Detta är något att bita i för den som är intresserad. Schori är fortfarande aktiv. Nu senast på bokmässan i Göteborg.
Mycket är konstigt och konspiratoriskt med Palmemordet och utredningen för att inte tala om hur anhöriga och Sosseriet reflekterat över detta “mord”? Visst är det många som intresserat sig och uttryckt sin åsikt om denna gåta, för det är det ju en riktig gåta. Över 30 böcker har skrivits även utomlands om detta statsministermord. Och visst håller jag med om att någonting är mycket konstigt med detta mord för jag börjar tro mer och mer på att det aldrig var ett mord. Och sen blir man kallad för stolle och det är ju det som är meningen med allt runt detta mord att bli kallad för stolle. Ett mord var det men ett teatermord om sen författaren Claes Hedberg har rätt i sin analys låter jag vara osagt. Skådespeleriet runt detta teatermord är lysande och 100% välregisserat. Konstigt att ingen begärt ett DNA test på liket, men det hade varit omöjligt för 25 år sedan men kanske nu?
Eller är bevisen aska?
Även om de förmodad kvarvarande resterna från Palme lekamen finns i kistan, finns det flera sätt en illvilligt myndighet kan tricksa med DNA-proven så man får det resultat man eftersträvar.
Boken finns i ny upplaga på Bokus
https://www.bokus.com/bok/9789188915290/inuti-labyrinten-om-mordet-pa-olof-palme/
Bra Kjell, när jag kollade för ca 6 mån. sedan fanns inget besked att boken skulle återutges. Alla jublar som saknar boken. Beställ omgående.
Fantastiskt gräv Kjell. Än fungera bokmarknad bättre än mörkläggning. Lever yttrandefriheten.
Jag är nog mera inne på att CIA hade ett finger med i mordet på Palme! Sovjet såg nog i Palme en smygallierad och Palme verkade ju heller inte speciellt imponerad av marinens “bevis” på sovjetiska ubåtskränkningar. Jag tror att Palme bara spelade med i ubåtsvalsen för att lugna Nato-hökarna inom svensk militär. Att spionera med ubåtar på ett land är givetvis inte logiskt det är bättre att skicka “turister”…mindre risker och betydligt billigare!
Bra Benny, rätt spår. Läs i Spionjägaren av Olof Frånstedt (chef för kontraspionaget på Säpo under 70-talet.) Där beskriver han den omfattande lastbilstrafiken med östliga fordon som förekom. Men Sovjet hade många järn i elden. Ubåtar var ett av dessa. Infiltration ett annat. Värvande av kunskapare i det socialdemokratiska partiet alldeles nödvändigt. CIA, varför inte, en fullständig katastrof om Palme skulle förse Sovjetunionen med västlig teknologi just då. Sedan kan man fundera på varför Estland sålde teknik västerut. Frågan är fortfarande obesvarad genom mörkläggningen av Estonias förlisning. Militära dykare räddade den komprometterande lasten. Hemligstämpeln vilar tung över det svenska agerandet, med benäget bistånd av det socialdemokratiska partiet. Den smutsiga byken är fortfarande otvättad.
Mycket är konstigt och konspiratoriskt med Palmemordet och utredningen för att inte tala om hur anhöriga och Sosseriet reflekterat över detta “mord”? Visst är det många som intresserat sig och uttryckt sin åsikt om denna gåta, för det är det ju en riktig gåta. Över 30 böcker har skrivits även utomlands om detta statsministermord. Och visst håller jag med om att någonting är mycket konstigt med detta mord för jag börjar tro mer och mer på att det aldrig var ett mord. Och sen blir man kallad för stolle och det är ju det som är meningen med allt runt detta mord att bli kallad för stolle. Ett mord var det men ett teatermord om sen författaren Claes Hedberg har rätt i sin analys låter jag vara osagt. Skådespeleriet runt detta teatermord är lysande och 100% välregisserat. Konstigt att ingen begärt ett DNA test på liket, men det hade varit omöjligt för 25 år sedan men kanske nu?
Eller är bevisen aska?
Även om de förmodad kvarvarande resterna från Palme lekamen finns i kistan, finns det flera sätt en illvilligt myndighet kan tricksa med DNA-proven så man får det resultat man eftersträvar.
Boken finns i ny upplaga på Bokus
https://www.bokus.com/bok/9789188915290/inuti-labyrinten-om-mordet-pa-olof-palme/
Bra Kjell, när jag kollade för ca 6 mån. sedan fanns inget besked att boken skulle återutges. Alla jublar som saknar boken. Beställ omgående.
Fantastiskt gräv Kjell. Än fungera bokmarknad bättre än mörkläggning. Lever yttrandefriheten.
Jag är nog mera inne på att CIA hade ett finger med i mordet på Palme! Sovjet såg nog i Palme en smygallierad och Palme verkade ju heller inte speciellt imponerad av marinens “bevis” på sovjetiska ubåtskränkningar. Jag tror att Palme bara spelade med i ubåtsvalsen för att lugna Nato-hökarna inom svensk militär. Att spionera med ubåtar på ett land är givetvis inte logiskt det är bättre att skicka “turister”…mindre risker och betydligt billigare!
Bra Benny, rätt spår. Läs i Spionjägaren av Olof Frånstedt (chef för kontraspionaget på Säpo under 70-talet.) Där beskriver han den omfattande lastbilstrafiken med östliga fordon som förekom. Men Sovjet hade många järn i elden. Ubåtar var ett av dessa. Infiltration ett annat. Värvande av kunskapare i det socialdemokratiska partiet alldeles nödvändigt. CIA, varför inte, en fullständig katastrof om Palme skulle förse Sovjetunionen med västlig teknologi just då. Sedan kan man fundera på varför Estland sålde teknik västerut. Frågan är fortfarande obesvarad genom mörkläggningen av Estonias förlisning. Militära dykare räddade den komprometterande lasten. Hemligstämpeln vilar tung över det svenska agerandet, med benäget bistånd av det socialdemokratiska partiet. Den smutsiga byken är fortfarande otvättad.
Det kan också tänkas att Palme aldrig blev skjuten än mindre mördad. Finns det inget mordoffer finns ju heller ingen förövare och således kommer man aldrig att finna Palmes mördare, för han finns inte. I maktmännens värld finns två drivkrafter: sex eller pengar. I Palmes värld var det definitivt inte pengar. Palme utveckla AIDS på grunden av hans promiskuösa levende, som var kutym bland ledande socialdemokratiska maktpolitiker. På denna tid fanns för det första ingen botemedel samt att sjukdomen var kraftigt kringgärdad av social stigmatisering, då bara horor, knarkare och bögar blev drabbade. Palme kunde naturligtvis förekomma i sådana sammanhang, så mordet iscensattes och Palme flögs i hemlighet utomlands, för att dö i frid omgiven av din familj. Perfekt då att begrava hela historien med Pettersson, men det sket sig, kungligt. Inte desto har detta inneburit en hel industri i spekulationer som gjort somliga inte bara till megaskändisar utan dessutom till miljonärer. Case clused.
Det förklarar också alla turer och utredningsblindgångar med den ena gruppen än med den andra: kurder, polisnazister, ensamma galningar, knarkare osv.
Käre Forsman det heter “case closed, för övrigt presenterar du en hel del skitsnack.
För att erhålla svar måste Palmes grav scannas, finns det något lik, om så gräv upp, socialdemokraternas hemligstämpel på obduktionsprotokollet måste hävas. Period.
Du kan fundera på de stulna pistolerna i regeringskansliet. När stölden utfördes var lokalerna utrymda för renovering. Jag misstänker att operatörerna “Knulla Bankok” och Mikael Damberg här utfört ett psyops i maskopi med Säpo. Vad tycks? Socialdemokraterna kan man inte lita på. De har en mycket smutsig byk att tvätta.
Ska vi ta en omgång och debattera Palmes agerande när Sverige var allvarligt hotade av den Sovjetiska röda björnen, come on!
Nigga was motherfucking hyper up nigga just grabbed the nigga and it was on from there, The motherfucker there was´nt nuttin stopping him, what what did the rest? Sincerely S H
Har naturligtvis inte läst alla böcker om “Palmemodret” men den bästa, heltäckande och mest seriösa är utan tvekan “Inuti labyrinten: om mordet på Olof Palme, av Kari Poutiainen, Perti Poutiainen. Seriösare genomgång får man leta kommer inte ej att finna. Med boken i minnet bör man sedan gå vidare och läsa Claes Hedbergs bok: “En oväntad vändning”: den hittills dolda sanningen om det som kallas “Mordet på Palme”, sedan får man tro vad man vill. För mig faller i vart fall bitarna på plats.
Claes Hedberg intervjuas på SWEBBTV:
https://www.youtube.com/watch?v=ETrcRb0GQW8
(Lördagsintervju nr 46 – Claes Hedberg om bedrägeriet kring Olof Palme.)
Intressant. Tack!
Allt kockar ner till de sju försvunna minuterna.
Inuti Labyrinten del 1
https://www.youtube.com/watch?v=JsNrOCQSdLw
Inuti Labyrinten del 2
https://www.youtube.com/watch?v=5T0nJ1IHauY
Inuti Labyrinten del 3
https://www.youtube.com/watch?v=-QhkUfzFdTE
Inuti Labyrinten del 4
https://www.youtube.com/watch?v=_5njGCNIynk
Om nu böckerna är slut? Låter märkligt, om det finns en efterfrågan?
Alldeles korrekt Forsman. Inuti Labyrinten är i särklass den bästa beskrivningen av händelseförloppet oavsett motiv, teatermord eller inte. Boken är tyvärr inte tillgänglig i bokhandel då upplagan är slutsåld och inget nytryck har gjorts. Det kan finnas något ex. kvar på något bibliotek om det inte rensats ut av bibliotekarien.
Det kan också tänkas att Palme aldrig blev skjuten än mindre mördad. Finns det inget mordoffer finns ju heller ingen förövare och således kommer man aldrig att finna Palmes mördare, för han finns inte. I maktmännens värld finns två drivkrafter: sex eller pengar. I Palmes värld var det definitivt inte pengar. Palme utveckla AIDS på grunden av hans promiskuösa levende, som var kutym bland ledande socialdemokratiska maktpolitiker. På denna tid fanns för det första ingen botemedel samt att sjukdomen var kraftigt kringgärdad av social stigmatisering, då bara horor, knarkare och bögar blev drabbade. Palme kunde naturligtvis förekomma i sådana sammanhang, så mordet iscensattes och Palme flögs i hemlighet utomlands, för att dö i frid omgiven av din familj. Perfekt då att begrava hela historien med Pettersson, men det sket sig, kungligt. Inte desto har detta inneburit en hel industri i spekulationer som gjort somliga inte bara till megaskändisar utan dessutom till miljonärer. Case clused.
Det förklarar också alla turer och utredningsblindgångar med den ena gruppen än med den andra: kurder, polisnazister, ensamma galningar, knarkare osv.
Käre Forsman det heter “case closed, för övrigt presenterar du en hel del skitsnack.
För att erhålla svar måste Palmes grav scannas, finns det något lik, om så gräv upp, socialdemokraternas hemligstämpel på obduktionsprotokollet måste hävas. Period.
Du kan fundera på de stulna pistolerna i regeringskansliet. När stölden utfördes var lokalerna utrymda för renovering. Jag misstänker att operatörerna “Knulla Bankok” och Mikael Damberg här utfört ett psyops i maskopi med Säpo. Vad tycks? Socialdemokraterna kan man inte lita på. De har en mycket smutsig byk att tvätta.
Ska vi ta en omgång och debattera Palmes agerande när Sverige var allvarligt hotade av den Sovjetiska röda björnen, come on!
Nigga was motherfucking hyper up nigga just grabbed the nigga and it was on from there, The motherfucker there was´nt nuttin stopping him, what what did the rest? Sincerely S H
Har naturligtvis inte läst alla böcker om “Palmemodret” men den bästa, heltäckande och mest seriösa är utan tvekan “Inuti labyrinten: om mordet på Olof Palme, av Kari Poutiainen, Perti Poutiainen. Seriösare genomgång får man leta kommer inte ej att finna. Med boken i minnet bör man sedan gå vidare och läsa Claes Hedbergs bok: “En oväntad vändning”: den hittills dolda sanningen om det som kallas “Mordet på Palme”, sedan får man tro vad man vill. För mig faller i vart fall bitarna på plats.
Claes Hedberg intervjuas på SWEBBTV:
https://www.youtube.com/watch?v=ETrcRb0GQW8
(Lördagsintervju nr 46 – Claes Hedberg om bedrägeriet kring Olof Palme.)
Intressant. Tack!
Allt kockar ner till de sju försvunna minuterna.
Inuti Labyrinten del 1
https://www.youtube.com/watch?v=JsNrOCQSdLw
Inuti Labyrinten del 2
https://www.youtube.com/watch?v=5T0nJ1IHauY
Inuti Labyrinten del 3
https://www.youtube.com/watch?v=-QhkUfzFdTE
Inuti Labyrinten del 4
https://www.youtube.com/watch?v=_5njGCNIynk
Om nu böckerna är slut? Låter märkligt, om det finns en efterfrågan?
Alldeles korrekt Forsman. Inuti Labyrinten är i särklass den bästa beskrivningen av händelseförloppet oavsett motiv, teatermord eller inte. Boken är tyvärr inte tillgänglig i bokhandel då upplagan är slutsåld och inget nytryck har gjorts. Det kan finnas något ex. kvar på något bibliotek om det inte rensats ut av bibliotekarien.
Peter Grafström skriver att det kan tänkas vara manipulerad GPS-data som körde U-137 på grund i Gåsöfjärden på svenskt skydddsområde den 27 oktober 1981. Det var nytt för mej. Jag tror inte ryssarna var så naiva.
Vidare skriver han om SMERSH (smyert shpionnam, död åt spionerna) En sovjetisk paraplyorganisation för tre fristående kontraspionageorganisationer inom Röda Armen bildad 1942 och nedlagd 1946. Återigen, så naiva tror jag inte ryssarna var.
Jag skrev inget om gps. Däremot skrev jag på anthropocene att folk med insyn i Kockums ubåtsvarv på 80-talet då påstod att brittiska eller svenska attackdykare flyttat en signalboj så att ubåten navigerade fel och körde på grund. Jag gissar att det var ljudtranspondrar på botten som avsågs.
Eftersom den körde med fullt pådrag tror jag inte på det.
Och är man på förbjudet område går man inte fullt synlig.
Om man däremot mutades av Usa att blotta sig så är det mindre oförklarligt.
Den omfattande tekniköverföringen sågs nog som värd en uppoffring av dom delarna av Sovjets försvar som behövde vitala delar som då sen 1973 varit tillgängliga.
Deras moderna kryssningsrobotar från 1976 hade nog hunnit bli en viktig del av arsenalen.
Gary Allen menade 70-talet så man får förmoda att han tänkte sig ett återuppväckt Smersh.
Men namnet spelar mindre roll. Nån sorts trojansk häst finansierad utifrån, som gav Usa insyn.
Allen resonerade att eftersom Usa enligt Anthony Sutton förstärkte Sovjets militära förmåga så antog han att dom hade folk på insidan som kunde kontrollera situationen så att det som i Suttons ögon (1973) verkade som nationellt självmord för Usa i själva verket var under kontroll, för de som hade insyn.
Sovjet samarbetade även av allt att döma efter Apollo-bluffen i en fejkad rymdpromenad tillsammans med Usa.
En rysk forskare har redovisat hur man kommit fram till att det (också) var bluff.
https://www.aulis.com/apollo-soyuz.htm
Och materialet på aulis håller hög kvalitet.
Det finns en koppling mellan ubåtarna och Palmes fredspolitik så därför även med mordet.
Och ovanstående är ett försök att förklara hurdet ursprungliga intrånget.
Jag försöker svara P Grafström och kommentaren hamnade hos S S Sylthammar.
Jag har nu läst Grafströms kommentaren på Lars Berns blogg. En hel del rappakalja må jag säga, där som här. Har du några källor på att Sverige inte varit hotat av Sovjet? Kan du redogöra för hur grundstötningen verkligen gick till när U 137 körde fast? Nej det kan du inte. Vet du vad RYAN (Raketno YAdernoye Napadenic) var för något. Det var Sovjets program för eliminering av kärnvapenanfall.
Sovjetunionen planerade 1970 ett massivt anfall mot den dolda Nato-medlemmen Sverige. Främst med ubåtar och spetsnazförband.
Man visste nämligen på ryska sidan att Nato/USA-flyg och raketer med kärnvapen skulle köra raka vägen över Sverige i händelse av konflikt med USA.
Sverige, som ständigt blånekat sitt samröre med Nato hade genom avtal medgivit Nato, -att landa på, så väl som -att flyga över, svenskt territorium. Sveriges frihet och “neutralitet” hängde på en skör tråd just då.
Källor:
Den Dolda Alliansen Mikael Holmström
Dagbok från UD Bo Theutenberg
Har du något avgörande att säga om hur grundstötningen gick till så säg ut!
Det är över ett århundrade av rapakalja från väst’s hovhistoriker som är problemet och som gör att militären i väst är nyttiga idioter för Uk/Us överklass. Smedley Butler’s ‘war is a racket’ borde vara obligatorisk läsning åtminstone för underrättelsefolk.
Tyskland har ofta felaktigt beskyllts för att ha orsakat WWI med hänvisning till Schlieffen-planen.
Dina speznaz-hot är lika hypotetiska.
Länder planerar för eventualiteter.
Och till skillnad från väst förelåg verkliga hot mot Sovjet från de ständigt krigande imperialistiska Us/Uk som dessutom har givit stöd till många revolutioner. I Frankrike Mexico Ryssland Kina Kuba Nicaragua och Iran. Rubbet!
Sveriges handel med Us/Uk var nog och är det verkliga skälet till undfallenheten mot deras manipulerande.
Ang att Usa från 1973 och fram till 1989 hade en omfattande teknologisk överföring till Sovjet inom ramen för det sk USTEC programmet under ledning av Armand Hammer involverande hundratals teknologi företag.
https://www.heritage.org/report/ustec-determined-sell-moscow-the-rope-could-hang-america
Hur förklarar du att Usa gjorde så om Sovjet var ett verkligt hot? Var det verkligen en vilja till självmord hos Usa som rubriken antyder tror du? Eller håller du med om att en muta är troligare?
Känner du till att Us/Uk’s militär till övervägande delen fejkade fighten mot bolsjevikerna under ‘inbördeskiget’ för att underlätta Lenins rekrytering? Och att Uk armen målmedvetet saboterade för de vita styrkorna till förmån för bolsjevikerna?
De vitas befälhavare sa att det var värre att ha England om allierade än fiende.
Visste du att Usa tränade Nordvietnams kommunisters militär innan dom besegrade Frankrike på 50-talet?
Att Usa medvetet drog tillbaka beskyddet av Sydkorea för att få Nord att gå till anfall.
Att dom medvetet lurade Saddam att det var Ok att anfalla Kuweit?
Thunanders bok visar klart att Us/Uk medvetet och under lång tid bedrev psykologiska operationer med små italienska ubåtar för att vända opinionen från fred i Europa till att tillsammans med Thatcher och Reagan hetsa till inneslutning av Sovjet och en militärt mkt farligare situation.
Det verkliga hotet Us/Uk fruktar är att deras ekonomiska hegemoni möter fredlig konkurrens. Därför vill dom snöpa all ekonomisk utveckling hos rivaler och därav inneslutningen av Sovjet.
Det sista dom vill ha är kapitalistisk konkurrens.
Rättelse. Palme var förstesekreterare inte andre.
Roman är roman, fiction är fiction. Anders Jallai spinner med indicier. Inget fel i detta, det är spännande och underhållande. Inte bara ryska underrättelseorganisationer sysslar i dag med avrättningar och mord.
Men, men, hemligheten bakom Palmes död är hemligstämplad av det socialdemokratiska partiet. Lekstugan med Hans Holmér som mordutredare och regissör är i allt planerad av sossarna.
Holmérs uttalande, -“om sanningen om mordet kommer fram kommer det att skaka Sverige i dess grundvalar”- väcker en del tankeverksamhet. Sen har vi den omfattande spionverksamheten och umgänget med KGB under IB:s illegala verksamhet under Palmes styre med Birger Elmér som chef.
Enligt Olof Frånstedt (chef för Säpos kontraspionage på70-talet ,se Spionjägaren 2) gav Palme order att upphöra med CIA MI6 samarbetet och vända blicken mot KGB: Anders Thunborg och Pierre Schori hade kodnummer i IB, 1151 respektive 1152. Sverker Åström hade KGB-kodbeteckningen “Getingen”. Sossarnas spioneri för NKVD/KGB började redan på 40-talet.
Hjalmar Brantings son riksdagsman Georg Branting avslöjades 1943 genom telefonavlyssning av dåvarande Säpo som rysk spion med kodnamnet “Senator”. Visst finns det motiv som kan kopplas till dåvarande Sovjet. Många bedömare anser att Palme från början var pro-amerikansk och föredrog CIA MI6 samarbete. Han var väl insatt i underrättelseverksamhet då han blev andresekreterare på Försvarsstabens underrättelseavdelning redan 1953. Senare skulle han ha ändrat åsikt och blivit mer och mer sovjetvänlig.
Fundera lite över organisationerna Barbro och Stay Behind och ubåtsaffärerna som retade både allmänhet och försvarsmakten. Palme uppfattades vara tämligen nonchalant om ubåtskränkningarna.
Palme skulle besöka Sovjet i april 1986 och där bland annat diskutera gränserna i Östersjön öster om Gotland. Ett synnerligen känsligt och delikat ärende. Rykten gick att Palme tänkte hoppa av och förse Sovjet med förbjuden västlig teknologi. Det finns motiv att välja på. Var han för CIA eller KGB; fan vet.
Huvudsakliga källor:
Dagbok från UD Professor Bo Theutenberg
Spionjägaren Olof Frånstedt f d byråchef Säpo
Peter Grafström skriver att det kan tänkas vara manipulerad GPS-data som körde U-137 på grund i Gåsöfjärden på svenskt skydddsområde den 27 oktober 1981. Det var nytt för mej. Jag tror inte ryssarna var så naiva.
Vidare skriver han om SMERSH (smyert shpionnam, död åt spionerna) En sovjetisk paraplyorganisation för tre fristående kontraspionageorganisationer inom Röda Armen bildad 1942 och nedlagd 1946. Återigen, så naiva tror jag inte ryssarna var.
Jag skrev inget om gps. Däremot skrev jag på anthropocene att folk med insyn i Kockums ubåtsvarv på 80-talet då påstod att brittiska eller svenska attackdykare flyttat en signalboj så att ubåten navigerade fel och körde på grund. Jag gissar att det var ljudtranspondrar på botten som avsågs.
Eftersom den körde med fullt pådrag tror jag inte på det.
Och är man på förbjudet område går man inte fullt synlig.
Om man däremot mutades av Usa att blotta sig så är det mindre oförklarligt.
Den omfattande tekniköverföringen sågs nog som värd en uppoffring av dom delarna av Sovjets försvar som behövde vitala delar som då sen 1973 varit tillgängliga.
Deras moderna kryssningsrobotar från 1976 hade nog hunnit bli en viktig del av arsenalen.
Gary Allen menade 70-talet så man får förmoda att han tänkte sig ett återuppväckt Smersh.
Men namnet spelar mindre roll. Nån sorts trojansk häst finansierad utifrån, som gav Usa insyn.
Allen resonerade att eftersom Usa enligt Anthony Sutton förstärkte Sovjets militära förmåga så antog han att dom hade folk på insidan som kunde kontrollera situationen så att det som i Suttons ögon (1973) verkade som nationellt självmord för Usa i själva verket var under kontroll, för de som hade insyn.
Sovjet samarbetade även av allt att döma efter Apollo-bluffen i en fejkad rymdpromenad tillsammans med Usa.
En rysk forskare har redovisat hur man kommit fram till att det (också) var bluff.
https://www.aulis.com/apollo-soyuz.htm
Och materialet på aulis håller hög kvalitet.
Det finns en koppling mellan ubåtarna och Palmes fredspolitik så därför även med mordet.
Och ovanstående är ett försök att förklara hurdet ursprungliga intrånget.
Jag försöker svara P Grafström och kommentaren hamnade hos S S Sylthammar.
Jag har nu läst Grafströms kommentaren på Lars Berns blogg. En hel del rappakalja må jag säga, där som här. Har du några källor på att Sverige inte varit hotat av Sovjet? Kan du redogöra för hur grundstötningen verkligen gick till när U 137 körde fast? Nej det kan du inte. Vet du vad RYAN (Raketno YAdernoye Napadenic) var för något. Det var Sovjets program för eliminering av kärnvapenanfall.
Sovjetunionen planerade 1970 ett massivt anfall mot den dolda Nato-medlemmen Sverige. Främst med ubåtar och spetsnazförband.
Man visste nämligen på ryska sidan att Nato/USA-flyg och raketer med kärnvapen skulle köra raka vägen över Sverige i händelse av konflikt med USA.
Sverige, som ständigt blånekat sitt samröre med Nato hade genom avtal medgivit Nato, -att landa på, så väl som -att flyga över, svenskt territorium. Sveriges frihet och “neutralitet” hängde på en skör tråd just då.
Källor:
Den Dolda Alliansen Mikael Holmström
Dagbok från UD Bo Theutenberg
Har du något avgörande att säga om hur grundstötningen gick till så säg ut!
Det är över ett århundrade av rapakalja från väst’s hovhistoriker som är problemet och som gör att militären i väst är nyttiga idioter för Uk/Us överklass. Smedley Butler’s ‘war is a racket’ borde vara obligatorisk läsning åtminstone för underrättelsefolk.
Tyskland har ofta felaktigt beskyllts för att ha orsakat WWI med hänvisning till Schlieffen-planen.
Dina speznaz-hot är lika hypotetiska.
Länder planerar för eventualiteter.
Och till skillnad från väst förelåg verkliga hot mot Sovjet från de ständigt krigande imperialistiska Us/Uk som dessutom har givit stöd till många revolutioner. I Frankrike Mexico Ryssland Kina Kuba Nicaragua och Iran. Rubbet!
Sveriges handel med Us/Uk var nog och är det verkliga skälet till undfallenheten mot deras manipulerande.
Ang att Usa från 1973 och fram till 1989 hade en omfattande teknologisk överföring till Sovjet inom ramen för det sk USTEC programmet under ledning av Armand Hammer involverande hundratals teknologi företag.
https://www.heritage.org/report/ustec-determined-sell-moscow-the-rope-could-hang-america
Hur förklarar du att Usa gjorde så om Sovjet var ett verkligt hot? Var det verkligen en vilja till självmord hos Usa som rubriken antyder tror du? Eller håller du med om att en muta är troligare?
Känner du till att Us/Uk’s militär till övervägande delen fejkade fighten mot bolsjevikerna under ‘inbördeskiget’ för att underlätta Lenins rekrytering? Och att Uk armen målmedvetet saboterade för de vita styrkorna till förmån för bolsjevikerna?
De vitas befälhavare sa att det var värre att ha England om allierade än fiende.
Visste du att Usa tränade Nordvietnams kommunisters militär innan dom besegrade Frankrike på 50-talet?
Att Usa medvetet drog tillbaka beskyddet av Sydkorea för att få Nord att gå till anfall.
Att dom medvetet lurade Saddam att det var Ok att anfalla Kuweit?
Thunanders bok visar klart att Us/Uk medvetet och under lång tid bedrev psykologiska operationer med små italienska ubåtar för att vända opinionen från fred i Europa till att tillsammans med Thatcher och Reagan hetsa till inneslutning av Sovjet och en militärt mkt farligare situation.
Det verkliga hotet Us/Uk fruktar är att deras ekonomiska hegemoni möter fredlig konkurrens. Därför vill dom snöpa all ekonomisk utveckling hos rivaler och därav inneslutningen av Sovjet.
Det sista dom vill ha är kapitalistisk konkurrens.
Rättelse. Palme var förstesekreterare inte andre.
Roman är roman, fiction är fiction. Anders Jallai spinner med indicier. Inget fel i detta, det är spännande och underhållande. Inte bara ryska underrättelseorganisationer sysslar i dag med avrättningar och mord.
Men, men, hemligheten bakom Palmes död är hemligstämplad av det socialdemokratiska partiet. Lekstugan med Hans Holmér som mordutredare och regissör är i allt planerad av sossarna.
Holmérs uttalande, -“om sanningen om mordet kommer fram kommer det att skaka Sverige i dess grundvalar”- väcker en del tankeverksamhet. Sen har vi den omfattande spionverksamheten och umgänget med KGB under IB:s illegala verksamhet under Palmes styre med Birger Elmér som chef.
Enligt Olof Frånstedt (chef för Säpos kontraspionage på70-talet ,se Spionjägaren 2) gav Palme order att upphöra med CIA MI6 samarbetet och vända blicken mot KGB: Anders Thunborg och Pierre Schori hade kodnummer i IB, 1151 respektive 1152. Sverker Åström hade KGB-kodbeteckningen “Getingen”. Sossarnas spioneri för NKVD/KGB började redan på 40-talet.
Hjalmar Brantings son riksdagsman Georg Branting avslöjades 1943 genom telefonavlyssning av dåvarande Säpo som rysk spion med kodnamnet “Senator”. Visst finns det motiv som kan kopplas till dåvarande Sovjet. Många bedömare anser att Palme från början var pro-amerikansk och föredrog CIA MI6 samarbete. Han var väl insatt i underrättelseverksamhet då han blev andresekreterare på Försvarsstabens underrättelseavdelning redan 1953. Senare skulle han ha ändrat åsikt och blivit mer och mer sovjetvänlig.
Fundera lite över organisationerna Barbro och Stay Behind och ubåtsaffärerna som retade både allmänhet och försvarsmakten. Palme uppfattades vara tämligen nonchalant om ubåtskränkningarna.
Palme skulle besöka Sovjet i april 1986 och där bland annat diskutera gränserna i Östersjön öster om Gotland. Ett synnerligen känsligt och delikat ärende. Rykten gick att Palme tänkte hoppa av och förse Sovjet med förbjuden västlig teknologi. Det finns motiv att välja på. Var han för CIA eller KGB; fan vet.
Huvudsakliga källor:
Dagbok från UD Professor Bo Theutenberg
Spionjägaren Olof Frånstedt f d byråchef Säpo
Det är ingen sensation om Palme försökte blidka draken eftersom socialdemokraterna ju ändå är principiella motståndare till diktatur som den i Sovjet. Men läs Ola Thunanders väl underbyggda bok Det svenska ubåtskriget (2019) som övertygande bevisar att Reagan och Thatcher-regimerna och Us/Uks militär mfl Natoländer hade som mål att lura svenska folket in i Rysskräcken med psyopar i form av ubåtsintrång. Och underminera europeisk socialdemokrati som då var mer självständigt patriotiska än militären.
Jallai har en sån bakgrund att det måste finnas en rätt skarp kritik mot honom för det han vågar ta upp bla åtskilligt sånt som överensstämmer med Thunander.
Han har väl kontakter som kan varna honom om han svävar i fara pga sina manus men då tvingas han idka självcensur.
Jag gissar att Jallai’s bokförsäljning även går lättare om han vinklar det lite. Dvs väljer att berätta selektivt.
Tex har ingen i det sammanhanget jag sett i väst tagit upp USTEC programmet och andra exempel på ett anmärkningsvärt samarbete mellan Usa och Sovjet. Det programmet går inte att förstå som något annat än en fet amerikansk muta av Sovjet.
Under 1981 bromsades USTEC-programmet pga Afghanistan kriget men återupptogs.
Varför återupptogs det? Vad fick Usa i utbyte? En avsiktligt grundstött Whiskeyubåt i Blekinge skärgård skulle kunna vara gentjänst. Det behöver inte ha varit befälhavaren ombord utan om det var pga USTEC kan det ha varit ngn underrättelsetjänst som bidrog med folk ungefär som Cia gör när dom infiltrerar andra grenar av maktapparaten. Gary Allen som skildrade hur angloamerikanska oligarkin samarbetade med kommunismen spekulerade om att Smersh kanske var delvis under Usas kontroll.
Allen dog 50 år gammal av levercancer 1985.
I alla fall måste USTEC-samarbetet innefattande 500 av Usa’s teknologiska företag från 1973 till 1989 ha givit Usa ypperliga möjligheter att infiltrera Sovjet och även öppet bygga upp en lojal kader.
Individer från den kadern fortsätter än idag försvara myten om Usas månlandningar.
Romanen Funf minuten vor Orwell av E R Carmin (1979) ger en skildring av ett NWO samarbete från den tiden som har viss verklighetsanknytning.
[Kommentaren raderad eftersom den var off-topic. Kommentaren handlade om månlandingar, Wernher von Braun, holocaust]
Sassersson, du är tröttsam i dina missuppfattningar om innehållet i mina kommentarer. Expo och liknande outfits måste ha kopplat ett bra järngrepp på dig!
Jag har faktiskt aldrig haft kontakt med Expo. Håll dig till ämnet bara så blir allt bra. Tack för övrigt för dina kommentarer.
Jag har alltid gillat Stieg Larsson som bildade Expo, men jag tror Stieg skulle blivit rädd för Expo om han såg hur det utvecklades.
Nog om Expo nu. Tillbaka till Jallai.
“…individer från den kadern…” – men det är ingen kader, utan det med månen och space-hoaxet är sedan ändå längre tillbaka en “överenskommelse”. Det finns inget “djupare” än den överenskommelsen. Alltså Antarktis-fördraget. Admiral Byrd var ju en central person i det som föregick Fördraget.Operatuon Highjump och operation Fishbowl (namnet säger allt för de som gjort basic research…)
Här med insiderhandslaget/frimurarhandslaget med predident Roosevelt:
USTEC-samarbetet
De länder som kanske velat hoppa av och inte längre deltaga i den cirkusen får armen bänd, och det kan hända grejer, från haarp och allt möjligt.
USTEC-samarbetet – cola mot vodka… Rockefeller bakom det hela. De har ju redan skapat Sovjet och vet när det ska tas ned, efter 40 år, då skulle muren ned.
Nu har elitpersoner, presidenter… Obama, Kirill och den rikaste perspnen, Jeff Bezon (Amazon) varit nere på Antarktis och mycket i staden Barilcoche långt ned i Argentina. Nu pratar vi då också efterdyningarn efter ww2, nazis och baser och det där. Vad Byrd och kompani gjorde på Antarktis och då såg gällande “vårt plan”, relaterar stort till den staden och nazis.
De har den verkliga anledningen till Fördraget och även om varför de träffas i den staden dolt bakom en kuliss av att det handlar om “miljö”.
NASA är militär och den störste penningslukaren. De ser till att scharaden fortskrider, oavsett om det är bakom namn som Kina, Indien Japan, etc.
Någon “kader” är inte enligt regin, utan alla länder har hamnat i det trånga hörnet och har Fördraget som ledstjärna, som gör att eliten/deep state’s huvudsuppgift är att elefanten i rummet inte tar plats i folks sinnen – sanningen om vår “realm”, vilket Byrd bekräftade genom sina uppdrag. Sedan tog de livet av honom
Du vill röra till det förstår jag. För andra som är seriösa kan jag förtydliga att med kader menar jag tex såna som fortfarande upprätthåller skenet kring samarbeten som var bluff. Tex förflyttning i tyngdlöshet där Sovjet och Usa möttes men som i verkligheten spelades in i transportflygplan i fritt fall och inte i omloppsbana. Astronauter tränas med den metoden så det var inget långsökt steg att iscensätta för en del kritiska filmsekvenser.
Kopplingen till Palme är att det således även tidigare pågick psykologiska operationer före ubåtarna började figurera. Och att Sovjet höll masken vid dessa tidigare också. Alltså fanns det en sammanhållning mellan Usa och Sovjet. Och vad berodde den på?
På någon form av belöning verkar rimligt.
Om den belöningen bortföll efter 7 år när Afghanistankriget inleddes verkar det tänkbart att Sovjet skulle erbjudas en fortsättning i utbyte mot någon prestation.
Och där kommer ‘Whiskey on the rocks’ in som min kandidat.
Det skulle mycket väl kunna ha arrangerats i samförstånd med någon på utsidan för att bli en riktig hit.
Joint psyop-venture.
Det som för Sovjet var väldigt attraktivt på 70-talet var avancerad elektronik och samtidigt är det minst sannolikt att Usa skulle erkänna den biten offentligt.
Men Sovjet skulle nog inte sälja segern i rymdkapplöpningen billigt.
Det förefaller därför tänkbart för mig att första versionen av den avancerade kryssningsroboten Granit producerad 1976 byggdes med amerikansk elektronik.
Men det är spekulation. Sovjet fick också köpa stora mängder spannmål under två år till bra pris.
Sen ska man nog inte bortse från att det på båda sidor fanns ett miliärindustriellt komplex som båda kunde se fördelar med en krigsteater.
Du menar alltså US-USSR Trade Economic Council. Nej de har inget med GPS att göra. Pardon Monseigneur.
inte svårt att hitta skrivkunniga med ryssfobi i dagens Sverige. Palme var en rörlig politiker och internationellt aktiv. Han var en aktad och modig demokrat med stora förväntningar på sin demokratiska personlighet. En del ledare i världen kanske hade för stora förväntningar och kanske blev besvikna. I kriget Irak/Iran erbjöd sig Iran att köpa 35 Gripen, tror jag det var, men blev nekade av Palme. De ansvariga inom iranska försvaret var inte glada och förmodligen inte det nya styret i efter shaen heller. Att Palme diskuterade affären med USA:s ledning är troligt, och i ordningen fanns CIA, då som i dag.
Det är ingen sensation om Palme försökte blidka draken eftersom socialdemokraterna ju ändå är principiella motståndare till diktatur som den i Sovjet. Men läs Ola Thunanders väl underbyggda bok Det svenska ubåtskriget (2019) som övertygande bevisar att Reagan och Thatcher-regimerna och Us/Uks militär mfl Natoländer hade som mål att lura svenska folket in i Rysskräcken med psyopar i form av ubåtsintrång. Och underminera europeisk socialdemokrati som då var mer självständigt patriotiska än militären.
Jallai har en sån bakgrund att det måste finnas en rätt skarp kritik mot honom för det han vågar ta upp bla åtskilligt sånt som överensstämmer med Thunander.
Han har väl kontakter som kan varna honom om han svävar i fara pga sina manus men då tvingas han idka självcensur.
Jag gissar att Jallai’s bokförsäljning även går lättare om han vinklar det lite. Dvs väljer att berätta selektivt.
Tex har ingen i det sammanhanget jag sett i väst tagit upp USTEC programmet och andra exempel på ett anmärkningsvärt samarbete mellan Usa och Sovjet. Det programmet går inte att förstå som något annat än en fet amerikansk muta av Sovjet.
Under 1981 bromsades USTEC-programmet pga Afghanistan kriget men återupptogs.
Varför återupptogs det? Vad fick Usa i utbyte? En avsiktligt grundstött Whiskeyubåt i Blekinge skärgård skulle kunna vara gentjänst. Det behöver inte ha varit befälhavaren ombord utan om det var pga USTEC kan det ha varit ngn underrättelsetjänst som bidrog med folk ungefär som Cia gör när dom infiltrerar andra grenar av maktapparaten. Gary Allen som skildrade hur angloamerikanska oligarkin samarbetade med kommunismen spekulerade om att Smersh kanske var delvis under Usas kontroll.
Allen dog 50 år gammal av levercancer 1985.
I alla fall måste USTEC-samarbetet innefattande 500 av Usa’s teknologiska företag från 1973 till 1989 ha givit Usa ypperliga möjligheter att infiltrera Sovjet och även öppet bygga upp en lojal kader.
Individer från den kadern fortsätter än idag försvara myten om Usas månlandningar.
Romanen Funf minuten vor Orwell av E R Carmin (1979) ger en skildring av ett NWO samarbete från den tiden som har viss verklighetsanknytning.
[Kommentaren raderad eftersom den var off-topic. Kommentaren handlade om månlandingar, Wernher von Braun, holocaust]
Sassersson, du är tröttsam i dina missuppfattningar om innehållet i mina kommentarer. Expo och liknande outfits måste ha kopplat ett bra järngrepp på dig!
Jag har faktiskt aldrig haft kontakt med Expo. Håll dig till ämnet bara så blir allt bra. Tack för övrigt för dina kommentarer.
Jag har alltid gillat Stieg Larsson som bildade Expo, men jag tror Stieg skulle blivit rädd för Expo om han såg hur det utvecklades.
Nog om Expo nu. Tillbaka till Jallai.
“…individer från den kadern…” – men det är ingen kader, utan det med månen och space-hoaxet är sedan ändå längre tillbaka en “överenskommelse”. Det finns inget “djupare” än den överenskommelsen. Alltså Antarktis-fördraget. Admiral Byrd var ju en central person i det som föregick Fördraget.Operatuon Highjump och operation Fishbowl (namnet säger allt för de som gjort basic research…)
Här med insiderhandslaget/frimurarhandslaget med predident Roosevelt:
USTEC-samarbetet
De länder som kanske velat hoppa av och inte längre deltaga i den cirkusen får armen bänd, och det kan hända grejer, från haarp och allt möjligt.
USTEC-samarbetet – cola mot vodka… Rockefeller bakom det hela. De har ju redan skapat Sovjet och vet när det ska tas ned, efter 40 år, då skulle muren ned.
Nu har elitpersoner, presidenter… Obama, Kirill och den rikaste perspnen, Jeff Bezon (Amazon) varit nere på Antarktis och mycket i staden Barilcoche långt ned i Argentina. Nu pratar vi då också efterdyningarn efter ww2, nazis och baser och det där. Vad Byrd och kompani gjorde på Antarktis och då såg gällande “vårt plan”, relaterar stort till den staden och nazis.
De har den verkliga anledningen till Fördraget och även om varför de träffas i den staden dolt bakom en kuliss av att det handlar om “miljö”.
NASA är militär och den störste penningslukaren. De ser till att scharaden fortskrider, oavsett om det är bakom namn som Kina, Indien Japan, etc.
Någon “kader” är inte enligt regin, utan alla länder har hamnat i det trånga hörnet och har Fördraget som ledstjärna, som gör att eliten/deep state’s huvudsuppgift är att elefanten i rummet inte tar plats i folks sinnen – sanningen om vår “realm”, vilket Byrd bekräftade genom sina uppdrag. Sedan tog de livet av honom
Du vill röra till det förstår jag. För andra som är seriösa kan jag förtydliga att med kader menar jag tex såna som fortfarande upprätthåller skenet kring samarbeten som var bluff. Tex förflyttning i tyngdlöshet där Sovjet och Usa möttes men som i verkligheten spelades in i transportflygplan i fritt fall och inte i omloppsbana. Astronauter tränas med den metoden så det var inget långsökt steg att iscensätta för en del kritiska filmsekvenser.
Kopplingen till Palme är att det således även tidigare pågick psykologiska operationer före ubåtarna började figurera. Och att Sovjet höll masken vid dessa tidigare också. Alltså fanns det en sammanhållning mellan Usa och Sovjet. Och vad berodde den på?
På någon form av belöning verkar rimligt.
Om den belöningen bortföll efter 7 år när Afghanistankriget inleddes verkar det tänkbart att Sovjet skulle erbjudas en fortsättning i utbyte mot någon prestation.
Och där kommer ‘Whiskey on the rocks’ in som min kandidat.
Det skulle mycket väl kunna ha arrangerats i samförstånd med någon på utsidan för att bli en riktig hit.
Joint psyop-venture.
Det som för Sovjet var väldigt attraktivt på 70-talet var avancerad elektronik och samtidigt är det minst sannolikt att Usa skulle erkänna den biten offentligt.
Men Sovjet skulle nog inte sälja segern i rymdkapplöpningen billigt.
Det förefaller därför tänkbart för mig att första versionen av den avancerade kryssningsroboten Granit producerad 1976 byggdes med amerikansk elektronik.
Men det är spekulation. Sovjet fick också köpa stora mängder spannmål under två år till bra pris.
Sen ska man nog inte bortse från att det på båda sidor fanns ett miliärindustriellt komplex som båda kunde se fördelar med en krigsteater.
Du menar alltså US-USSR Trade Economic Council. Nej de har inget med GPS att göra. Pardon Monseigneur.
inte svårt att hitta skrivkunniga med ryssfobi i dagens Sverige. Palme var en rörlig politiker och internationellt aktiv. Han var en aktad och modig demokrat med stora förväntningar på sin demokratiska personlighet. En del ledare i världen kanske hade för stora förväntningar och kanske blev besvikna. I kriget Irak/Iran erbjöd sig Iran att köpa 35 Gripen, tror jag det var, men blev nekade av Palme. De ansvariga inom iranska försvaret var inte glada och förmodligen inte det nya styret i efter shaen heller. Att Palme diskuterade affären med USA:s ledning är troligt, och i ordningen fanns CIA, då som i dag.