Coronavirus-epidemin värre än vad massmedierna medger?

48
1768
Coronavirus-epidemin i Kina (Xinjiang). Foto: Gangston Tech. Licens: CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Coronavirus-epidemin i Kina (Xinjiang). Foto: Gangston Tech. Licens: CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

NOTERAT. Det cirkulerar många uppgifter på internet om coronaviruset (Covid-19). NewsVoice sammanställer påståenden från andra källor än massmedierna. Redaktionen har inte haft möjlighet att faktakontrollera uppgifterna. Befinner du dig i Kina eller i Asien? Kommentera gärna dessa påståenden.

Påståenden:

“Många andningsskydd är verkningslösa pga att corona-viruset enkelt passerar genom sådana barriärer pga partiklarnas mikroskopiska storlek.”

“Corona-viruset kan spridas via luftburen överföring, dvs det kan leva mycket länge i luften och infektera folk långt efter att en person har spridit viruset i luften.”

“Corona-viruset har en inkubationstid på upp till 24 dagar och inte 14 dagar som tidigare uppgetts, enligt epidemiologen Zhong Nanshan, som upptäckte SARS 2003.”

“Dödligheten ligger på mellan 2-17% enligt det kinesiska kommunistpartiets statistik. KKP uppger en dödlighet på 2% och sedan uppges en betydligt högre dödlighet i de fall patienter har nedsatt immunförsvar.”

“Kineser bunkrar förnödenheter och i Hongkong sägs nu vissa varor vara på slut pga ryktesspridning. På landsbygden i Kina är situationen bättre till skillnad från i storstäderna.”

“En brittisk professor från Imperial College uppgav en siffra på 50,000 nya infektioner per dag i Kina den 5/2. Prognosen innebär miljontals nya fall i mitten på mars 2020”

Eftersom uppgifterna om coronaviruset varierar och spretar väljer en del att förbereda sig genom att fokusera på aktiv självhjälp. Det vanligaste beslutet många tar är att köpa andningsskydd.

Sammanställning NewsVoice

Källor


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
48 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
torbjörn molin
torbjörn molin
Gäst
13 februari 2020 kl 09:51

Hej heter Torbjörn Molin bor i Armenien här har några blivit inlagda på sjukhus för troligen blivit smittade av folk från Kina eller har nyligen kommit hem från Kina. Ca 20 personer har fått symtom men ingen har dött, men däremot går svininfluensan här. Många skolungdomar har blivit smittade. Det handlar om 2 stora skolor och ca 100 har fått influensan men inga stora insatser görs här nere.

Erik Forsman
13 februari 2020 kl 10:21

MERS (Middle East Respiratory Syndrome) och SARS (Severe acute respiratory syndrome) är tydligen luftvägssjukdomar som orsakas av olika typer av coronavirus. Men det som är av vikt att känna till är dels ålder samt AT (Allmäntillstånd) hos dom som avlidit av Covid-19.

Dödsfall av dessa två ovan nämnda är korrelerade till på hög ålder, och eller redan sedan tidigare kända sjukdomar – det vill säga försvagat immunförsvar, och det stämmer. När jag arbetade på rättspsyk hade vi flera patienter som var smittade av SARS. Dessa patienter var till synens friska, i vart fall fysiskt. Vi i personalgruppen kom naturligtvis ofta i kontakt med dem, dock aldrig fysiskt, utan att smittas. Låt vara att deras rum sanerades med ytdesinfektionssprit, varje dag.

Det vi ska ta fasta på är ålder och AT hos de som har avlidit av Covid-19. Om det är färre som dör av Covid-19, än i de årliga virussäsongerna (givet att samma mängd människor infekteras) och de avlidna dessutom har hög ålder och eller andra sedan tidigare kända sjukdomar, vad är i så fall problemet?

per
per
Reply to  Erik Forsman
13 februari 2020 kl 12:48

Givande kommentar.

Erik Forsman
13 februari 2020 kl 11:09

För att förtydliga och åskådliggöra min tes hes här: är för närvarande drabbad av en virusinfektion. Varför och på vilket sätt spelar det någon som helst roll vad viruset heter eller hur dess DNA eller RNA är uppbyggt, så länge jag på egen hand tar mitt ansvar? Med ansvar menas att jag håller mig inomhus för att inte smittar andra och kurerar mig själv med en mixtur av: Cumanda, vild Oreganoolja, Artemisia annuaolja, Askorbinsyra, SMS finhackad Vitlök, Ingefärapulver, Ceylon kanel samt Gurkmejapulver. Vid sidan av detta ett antal vitamintabletter bestående av B-vitamin, D-vitamin samt Magnesium. Vidare sköljer svaj och “snortar in” egentillverkat Kolloidalt silver i näsan ett par gånger per dag.

per
per
Reply to  Erik Forsman
13 februari 2020 kl 12:49

Framstår som föredömligt.

Marcus Gullberg
13 februari 2020 kl 11:39

Jag tror att 17% är en ganska rimlig dödlighet pga att mellan 94-98% av alla kritiskt sjuka eller allvarligt sjuka avlider enligt KKP-statistiken. Eftersom det tar några veckor innan dessa patienter avlider så ligger alltid dödsstatistiken långt under verkligheten pga den snabba ökningen av nya fall.

Jag tror på självhjälp oavsett om smittan kommer hit eller ej. Självhjälp handlar mer om långsiktig stärkande livsstil än att försöka undvika smittan temporärt. Bra kost, hög moral, meditation och en positiv tro löser de flesta problemen, både fysiska och psykiska, tror jag.

Jag ser dessa problem för KKP som början till slutet för deras tyrannistat. Denna katastrofen är bara karmisk återgäldning för allt ont de har gjort under 70 års tid. Sanningen kommer att komma fram och jag tror att det kommer att visa sig att alla världens regeringar, mer eller mindre, har varit knähundar till KKP. Det kan man också läsa i vissa sällsynta gamla böcker att det gamla talesättet: “Mittens Rike – Världens Centrum” alltid varit styrande bakom skynket.

per
per
Reply to  Marcus Gullberg
13 februari 2020 kl 12:53

Jag tror snarare att det är väst med USA i spetsen som länge nu har haft övriga världens länder som knähundar, något som uppdagas idag mer än någonsin. Inte för att jag för den sakens skull är ett fan av den kinesiska regimen, tvärtom.

per
per
Reply to  per
13 februari 2020 kl 20:58

Kineserna företar sig nu någonting som aldrig skulle tillåtas i den läkemedelsindustristyrda västvärlden – behandlar 24000 coronavirus-patienter med intravenöst C-vitamin i höga doser och gör en vetenskaplig studie av det:

http://orthomolecular.org/resources/omns/v16n10.shtml

Ibland dyker det upp en ljusglimt vid den mörka horisonten.

per
per
Reply to  per
13 februari 2020 kl 21:04

Undrar just om man kommer att nämna denna studie i svensk mainstreammedia, till exempel SVT och SR.

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  per
13 februari 2020 kl 22:09

Det skulle förvåna mig stort. Och OM det skulle ske, så skulle jag söka på djupet efter ett motiv.

“All warfare is based on deception.”
(Sun Tzu, The Art of War)

Lennart Fröderberg
Lennart Fröderberg
Gäst
Reply to  per
16 februari 2020 kl 15:02

Min kommentar är följande: de nyttjar tydligen 24gr IVC. Det är enligt mig alldeles för lite om man följer rekommendationer i den vetenskapliga litteraturen. Skall de ändå ge IVC så se till att ge 120gr eller mer. Då kan verklig effekt av IVC förväntas.

Verklig Effekt uteblir vid för låg dos. Så varför inte ge en verksam dos IVC när det ändå ges.

Enda förklaringen till att en så låg dos ges är att de redan vet att den är för låg och inte kommer ge verkan så att IVC kan avskrivas som icke verksam.

Gör om gör rätt. Minst 120gr vitamin C när IVC ges.

Erik Forsman
Reply to  Marcus Gullberg
14 februari 2020 kl 08:17

Marcus Gullberg, du nämner en siffra på 17% dödlighet.

Det är svårt att uppskatta antalet smittade, mycket, mycket svårt. Med varje virussäsong infekteras x antal människor. Inte alla insjuknar och av gruppen insjuknande uppsöker en bråkdel sjukvården, som är den enda instans som kan föra statistik. Beräknar hur stor andel som avlider till följd en virusvåg är görligt, men inte ställa den i relation till gruppen smittade, som vi inte vet något om. Därför är alla prognostiserade procentantaganden ytterst hasardartad, då bara toppen på isberget av smittade uppsöker sjukvården, därför kan man inte dela antalet smittade med antalet döda och få fram en procentsats.

Maria S
Maria S
Gäst
13 februari 2020 kl 12:05

Problemet är att dödliga virus produceras i laboratorier som inte kan hålla dem inom sina väggar.

Erik Forsman
13 februari 2020 kl 12:57

Det håller jag med om, men det är ytterst en politisk fråga. Fans viljan, kunde man förbjuda att dessa aggressiva virus producerades i laboratorier.

Detta är egentligen en större fråga, om det finns ett intresse av att decimera antalet människor på jorden?

Peter Krabbe tog fram den här länken: https://thedepopulationagenda.wordpress.com/2010/08/14/john-p-holdrens-visions-on-lowering-population/ som i korthet handlar om två amerikaner Holdren och Ehrlich som i en bok väckte stor uppmärksamhet och tesen är dels att jordens resurser inte skulle räcka till för en snabbt växande befolkning dels att jordens normala tillstånd är istid. Holdrens poäng är just att kunna göra ett kontrollerat urval i förtid, för att garantera överlevnaden för vissa privilegierade grupper, en ”bra” blandning av styrande elit och nyttiga slavar som kan fortsätta livet under de krävande förhållanden som då kommer att råda. Tydligen knöt Obama-administrationen Holdren till sig, så tankegångarna finns fortfarande högt levande kvar.

Om nu dessa olika varianter av codonavirus, slår mot den asiatiska befolkningen extra hårt, så lär det i så fall kommande andra varianter som reducerar andra folkslag också.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
Reply to  Erik Forsman
13 februari 2020 kl 13:16

För något år sedan så klagade Ryssland på några forskare som inhämtade DNA från Ryssar. Så helt klart är det meningen att virus ska döda vissa DNA – profiler? Eller är det någon annan som läst mer om detta.

Erik Forsman
Reply to  Kjell Holmsten
13 februari 2020 kl 13:29

Tänkte precis i denna stund på exakt samma sak 🙂

Sune Sylthammar Ståhlberg
Sune Sylthammar Ståhlberg
Gäst
Reply to  Kjell Holmsten
13 februari 2020 kl 22:08

Har hört på ett föredrag att den olagliga kinesmaffian (den kinesiska regimen) i sin långsiktiga plan för världsherravälde, i vad som kallas deras “Masterplan”, utvecklar, eller redan har, möjlighet att rikta vaoen mot en specifik person. Har dom en persons DNA så kan de “ta” deb personen genon deras 5G-vapen/teknik.

Att de vill “nå” oss alla genon 5G är inte för att tjäna pengar

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Sune Sylthammar Ståhlberg
13 februari 2020 kl 22:52

“…möjlighet att rikta vapen mot en specifik person.”

Avslöjande reklamfilm (2 minuter) – döm själva:

https://www.youtube.com/watch?v=5iFcS2igi64
(RADWIN 5000 Jet Beamforming Technology)

“A narrow beam…”

5G i kombination med AI (Artificiell Intelligens) – Eugenikernas våta dröm…?

Annkristin
Annkristin
Gäst
Reply to  Erik Forsman
13 februari 2020 kl 14:27

Skrämmande läsning.
Social ingenjörskonst som makarna Myrdal hade applåderat är idén om mass-sterilisering via tillsatser i dricksvattnet. Så arbetsbesparande jämfört med tvångs- steriliseringar…

Annkristin
Annkristin
Gäst
Reply to  Annkristin
13 februari 2020 kl 14:33

Ursäkta, min kommentar gällde Erik Forsmans länk till “The depopulation agenda”!

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Erik Forsman
13 februari 2020 kl 17:45
Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
13 februari 2020 kl 13:16

Jag känner mig inte säker på nånting i denna fråga och föredrar därför att lyssna först innan jag fattar beslut om var jag skall ställa mig.

Mycket av vad Erik tar förefaller ju vara ganska harmlöst, men vem är jag att ha några definitiva uppfattningar.

Att C-vitamin är ett bra sätt att tackla många åkommor är ju rätt så belagt.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04264533

Erik Forsman
Reply to  Jan Norberg
13 februari 2020 kl 16:23

Jan, Japanskan Tu Youyou fick Nobelpriset i Medicin 2015, för (något förenklat) upptäckten att vanlig Malört kunde bota en mängd olika parasitsjukdomar och dessutom minska dödligheten i malaria, drastiskt. Där av att jag använder Artemisia annua-olja: vanlig Malört alltså.

Förövrigt som du nämnt är C-vitamin också en viktig antioxidant som förbättrar både immunförsvaret och järnupptaget.
D-vitamin bidrar till immunsystemets normala funktion samt till att bibehålla normal benstomme, normal muskelfunktion och normala tänder.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
13 februari 2020 kl 14:18

Förstår inte all denna spekulation i antal insjuknande och dödstal?
Antal sjuka har säkert ett stort mörkertal. De flesta som bär på detta virus kommer aldrig att märka av någonting alls, några blir hängiga och lite huvudverk i alla möjliga varianter av detta.
Människor som ofta blir sjuka är de som mest insjuknar med svåra komplikationer, men som går över efter kanske en vecka? Finns alla möjliga varianter här.
Visst dör många av dessa virus men hur många? Antalet kan ju vara beroende av hur patienterna behandlas och tidigare sjukdomar.
Vid tidigare virusepidemier framförallt i Afrika betecknades all som döda i det virus som gällde för tillfället, det räckte med att de låg ner och var döda. Hur många som obduceras och tas blodprover på och hur lång tid svaren kan komma fram spelar ju också in. Jag kan inte förstå hur Kinesiska myndigheter kan vara så säkra på att dödsorsaker är coronavirus?
1000 döda per miljon smittade-insjuknade i corona virus är 1 promille. För mig låter detta inte som någon pandemirisk alls. Det liknar mer och mer den vanliga skräckpropagandan.

Erik Forsman
Reply to  Kjell Holmsten
13 februari 2020 kl 14:48

Beskrives (påhittade) problem som globala, är det enklare att sälja in påhittade globala lösningar också. Det behöver inte vara svårare än så. När globalisterna ger upp kampen om klimatalarmtramset, kommer propagandan att ersätts med något ännu värre. Kanske vi ska tolka uppståndelsen kring Covid-19 som ett förta steg i nästa påhittade globala katastrof? Vad som väntar är förstås tvångsvaccinering, som kommer att vara värre än viruset. Det är ju så det det ser ut nu för tiden: den medicinska behandlingen drabbar patienterna värre än sjukdomen.

Annkristin
Annkristin
Gäst
13 februari 2020 kl 14:28

Skrämmande läsning.
Social ingenjörskonst som makarna Myrdal hade applåderat är idén om mass-sterilisering via tillsatser i dricksvattnet. Så arbetsbesparande jämfört med tvångs- steriliseringar…

Lisa Larsson
Lisa Larsson
Gäst
13 februari 2020 kl 16:53

Eftersom sen alla redan vant sig vid streck i skyn och numera ser dem som ett naturligt inslag i tillvaron är det rätt lätt att distribuera detta om man så vill utan att nån höjer på ögonbrynen. För nu är det bara tio år kvar till år 2030 och agendan är inte bara skriven i FN-pamfletter utan den är också huggen i sten på Georgia Guidestones. Så nu fattas det bara att de även skriver oss den på näsan, kallar det för vitaminer, och ber oss ta ett konspiratoriskt djupt andetag. Nej, jag bara skojar för vi lever ju trots allt i en demokrati.

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
13 februari 2020 kl 18:18

322: What Skull & Bones, Georgia Guidestones, Health Care Bill, etc. Have in Common:
https://www.youtube.com/watch?v=q-pTDXfeFCQ

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Lisa Larsson
13 februari 2020 kl 18:41

Ja, eller hur? 😀
Hur det står till med ditten och datten beroende på i vilket spår ens traktor fastnat kan ju kvitta, men den omkullrunkeliga tron på att vi har demokrati och att det är rösterna som räknas och inte vem som räknar rösterna – det ifrågasätts sällan!

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
Reply to  Carina Agrell
13 februari 2020 kl 19:21

Om det rösträkningsfusket vid förra valet 2018 som du menar så delar jag uppfattning att det oförklarliga stoppet under valnatten sannolikt var det tillfälle då tex AfS bestals på sina röster.

Nu föredrar jag dock att inte fundera alltför mycket över saker som är nästintill omöjliga att leda i bevisning, vi måste alla gå vidare och då är det som Savalle många gånger säger.

Dvs alla måste gå ut och rösta när den dagen kommer, de vilka av olika skäl redan har övergivit tron på demokratin ser jag som de allra största svikarna. Främst sviker de sig själva och då får man bita ihop när vansinnet fortsätter.

Jag råkade mer eller mindre av misstag hitta denna videokompilation av vad ett besviket och uppretat folk kan åstadkomma.

Underskattning är en farlig drog och om vi nu bara kan hitta någon profilerad figur som göra en Donald Trump i nästa svenska val så kan vi chocka omvärlden på samma sätt som när Donald Trump vann valet 2016.

Jag har inte givit upp, har ni??

Titta och njut!!

Marie
Marie
Gäst
13 februari 2020 kl 18:56

Ja, C-vitamin är bra mot virus och lunginflammation.
1000 mg var 6:e eller 10:e min till “bowel tolerance” har med gott resultat provats av många
Nu ska man testa intravenöst C mot Coronavirus i Kina (rapporterar Andrew Saul och Orthomolecular Medicine News):
“Coronavirus Patients in China to be Treated with High-Dose Vitamin C”
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04264533

Erik Forsman
Reply to  Marie
13 februari 2020 kl 23:24

Kinesisk läkekonst är mycket inspirerande att närma sig, tänker framför allt på deras örtmedicin. Har för flera år sedan svurit att aldrig kontakta den svensk kemtekniska sjuka vården vad som än händer. Det har varit en utmaning. Däremot besök till den kinesiska vårdcentralen vart annat år eller så. Du ringer dagen innan och beställer tid. Inga väntetider. Läkaren emot dig på momangen. Kostar marginellt mer än den svenska vårdcentralen.

Hans Hjelm
Hans Hjelm
Gäst
Reply to  Erik Forsman
14 februari 2020 kl 09:50

Vad vet jag? Inte mycket. Men en Coronavirus-expert säger i en läckt analys: “Detta är bara en allvarlig, lokaliserad förkylning” https://www.sott.net/article/429100-Coronavirus-Expert-in-Leaked-Analysis-This-is-Just-a-Severe-Localized-Common-Cold. Medan dödsfallen klättrar varje dag har rädsla och osäkerhet spridit sig längre och längre runt om i världen när coronavirus fortsätter att fängsla världens uppmärksamhet. Men John Nicholls, en patologiprofessor vid University of Hong Kong, säger att han vet när viruset kommer att bli inaktivt. I ett privat konferenssamtal som organiserades förra veckan av CLSA , ett mäklareföretag baserat i Hong Kong, hade investeringsanalytiker en chans att ställa Nicholls, en av världens främsta experter på ämnet, frågor om det nya coronavirus. News of the privata telefonkonferensen var först rapporterades av The Financial Times , och i dagarna sedan samtalet har mer information om Nicholls’ analys dykt upp på sociala medieroch på annat håll online, inklusive ett transkript av samtalet . Transkriptionen av samtalet visade att Nicholls tror att väderförhållandena kommer att vara en nyckelfaktor i det nya coronaviruss bortfall . Med hänvisning till SARS-utbrottet från 2002 och 2003 sade Nicholls att han tror att liknande väderfaktorer också kommer att stänga spridningen av det nya coronavirus. “Tre saker som viruset inte gillar: 1. solljus, 2. temperatur och 3. luftfuktighet,” sade Nicholls som svar på en fråga om när han tror att bekräftade fall kommer att nå topp, visade utskriften. “Solljus kommer att skära virusets förmåga att växa i hälften så halveringstiden är 2,5 minuter och i mörkret är det cirka 13 till 20 [minuter],” sade Nicholls. “Solljus är riktigt bra på att döda virus.” Av den anledningen tillade han också att han inte förväntar sig att områden som Australien, Afrika och södra halvklotet kommer att se höga infektionshastigheter eftersom de är i mitten av sommaren. När det gäller temperaturer, sa Nicholls att det varmare desto bättre för att stoppa spridningen av viruset, enligt transkriptet från konferenssamtalet. “Viruset kan förbli intakt vid 4 grader (39 grader Fahrenheit) eller 10 grader (50 F) under en längre tid,” sade Nicholls, med hänvisning till Celsius-mätningar, enligt transkriptet. “Men vid 30 grader (86 grader F) får du inaktivering. Och hög luftfuktighet – viruset gillar det inte heller”, tillade han, transkriptets utskrift visade. Emellertid sade Nicholls också att han inte anser att SARS eller MERS, ett virus i Mellanöstern som spridits 2012, är en korrekt jämförelse för årets utbrott . Snarare är det nya coronavirus närmast relaterat till ett allvarligt fall av förkylning. “Jämfört med SARS… Read more »

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Hans Hjelm
14 februari 2020 kl 12:24

“Snarare är det nya coronavirus närmast relaterat till ett allvarligt fall av förkylning.”

Om detta endast är en förkylningsliknande men mycket smittsam virussjukdom med lång inkubationstid – varför dessa avspärrningar, varför detta hemlighetsmakeri, varför så många döda i endast en stad, som fullständigt isolerats från omvärlden?

Här är ett utdrag av en kommentar
(8 februari, 2020 kl. 13:32) av Peter Krabbe till hans senaste krönika, som jag tycker är mycket tänkvärd:

“Detta är då min hypotes – naturligtvis en ren gissning: Att sprida ett dödligt, genmanipulerat virus över världen har två syften. Dels dör ett antal människor, vilket gör Gates glad, dels kräver det omfattande vaccinationer av mänskligheten. Med hjälp av dessa vaccinationer kan man injicera nanopartiklar i hjärnan som är verksamma inom begreppet Mind Control, att styra tankar och rektioner samt att via elektronisk märkning av partiklarna göra människan fysiskt spårbar med hjälp av 5G. Det förra är Church’s specialitet, det senare är Liebers specialitet.
Wuhan lär vara den stad i Kina som har det bäst utbyggda 5G-nätet. Man kan tänka sig att detta varit optimalt för att göra en test i liten skala genom att släppa ut en liten mängd genmanipulerat virus, vaccinera befolkningen och sedan följa upp om spår- och påverkanssystemet fungerar.”

Mikrovågsvapenexperten och fysikern Barrie Trower säger att 5G-antenner och WiFi-master har en förvånansvärt stor överkapacitet.

Wuhan har världens bäst utbygda 5G-nät…

Vapen-kalibrering?

Savalle
Savalle
Gäst
Reply to  Savalle
14 februari 2020 kl 13:13

5G- ett vapensystem:
https://newsvoice.se/2020/01/ljungqvist-5g-globalisternas-vapensystem/

MICROWAVE WEAPONRY’S USE ON PEOPLE EXPLAINED BY DR BARRIE TROWER:
https://www.youtube.com/watch?v=aMMEQNnSZIo

Erik Forsman
Reply to  Hans Hjelm
14 februari 2020 kl 14:44

Ha ha ha… Coronaviruset, en förkylning.

Det är bra Hans Hjelm

Marie
Marie
Gäst
13 februari 2020 kl 18:59

ok, missade att länken redan fanns i en kommentar här ovanför

Agneta Norlin
Agneta Norlin
Gäst
13 februari 2020 kl 19:26

Vad intressant att de testar intravenöst c-vit. Såg just en serie intervjuer på youtube om en Austarliensisk läkare som på -60 talet provade c-vit injektioner för att bla stävja hög barnadödlighet men också på andra sjukdomsfall. Han möttes till sin egen förvåning inte alls av några ovationer från omvärlden. https://www.youtube.com/watch?v=yKpTtH2csnk

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
13 februari 2020 kl 20:13

C-vitamin som mycket effektivt boostar immunförsvaret! Och ingenting annat, för C-vitaminet och Nejlikepulver har bland de högsta effekterna för att lyfta upp immunförsvaret ytterligare. Att injicera C-vitamin är ytterst effektivt, att gå förbi magsäcken ökar effekten på immunförsvaret mångdubbelt och det är bara länder som Kina man gör sådana “tester” för de vet ju att C-vitamin är mycket effektivt mot virus men den djupa staten i Kina lär inte gilla detta? Eller?

Agneta Norlin
Agneta Norlin
Gäst
Reply to  Kjell Holmsten
14 februari 2020 kl 08:59

FYI: Som jag förstod den australienska läkaren Archie Kalokerinos som jag refererade till ovan är det de toxiska ämnen som de infekterade cellerna eller bakterier producerar vid sjukdom som c-vitaminet är så bra på att oskadliggöra eller neutralisera. Därför är det så effektivt enligt honom och effekten vid injektion är också väldigt snabb. Jag tyckte det var intressant.

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
Gäst
13 februari 2020 kl 21:12

Om viruset rapporterar kina-svenskan karl Wang rikligt
https://mychinaway.wordpress.com/

@Jan Rosbäck Norberg & Carina Agrell

(Off-topic, men viktigt att klargöra när det ljugs om Sverige och tyvärr inte modereras bort)

Jag finner det osannolikt att det förekommit allvarligt röstfusk i Sverige.

Dels finns det väl ungefär ca 5-10 rösträknare i varje röstlokal. Straffet vid sådant röstfusk är dessutom tämligen avskräckande. Skulle fåtalet rösträknare ex. ange de andra så skulle det bli fullkomligt ramaskri.

-Nej. Det är nog som de intervjuade AfS:aren sade, i min intervju med honom, att folk uppfattade partiet som för extremt, eller som jag tror, att 4%-spärren avskräckte SD-folk, eftersom AfS inte ingick i någon bred valsamverkan och således blev bortkastade röster.

Få fattade väl att röster på SD också skulle bli bortkastade p.g.a. JÖK:en. Folk låter sig i allmänhet vilseledas av EU-vurmande fulmedia, i den här frågan om s.k. “taktikröstning”.

Rätt taktik är att rösta på EXAKT det du vill ha givetvis, samt uppmana små partier att valsamverka!

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
Reply to  Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
13 februari 2020 kl 22:23

Martin, Rösträkning har många möjligheter till fusk vid räkning. Allt ska ju så småningom över till elektronik.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
Reply to  Kjell Holmsten
14 februari 2020 kl 12:06

Martin, du som är så säker på Sveriges demokratiska system (sick) har du någonsin bett att få se alla röstsedlar i din valkrets? Jag har gjort det i min men aldrig fått se dem, någonsin? Och knappast heller få räkna och kontrollera dem.

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
13 februari 2020 kl 22:57

Ihöstas lyssnade jag på någon internationell nyhetssändning om lunginflammationer i Kina.
Pga de stora luftföroreningarna finns oerhört mycket människor med lungproblem som inte är
virus eller bakterierelaterade. Särskilt i de stora mångmiljonstäderna.
Att denna bakgrund med ohälsa kan ge stora följder vid virusutbrott är ju rätt uppenbart.
Enligt “expert” i just den sändningen kunde ett antal tusen dödsfall per dag vara vanligt förekommande
vid otjänliga väderförhållanden.

För den som i realtid (nästan) vill se luftförorening eller annat kul om väder o liknande kan denna länk funka
https://earth.nullschool.net/#current/chem/surface/level/overlay=so2smass/orthographic=-237.02,36.10,357
Just denna länk visar SO2 halten över Kina.
Lätt att förstå att dom har större problem än corona.

LeifB

Torbjörn Sassersson red.
Admin
14 februari 2020 kl 11:05

#Coronoavirusflyktingar #Coronaflyktingar #Covid19flyktingar

Coronoavirusflyktingar - Coronaflyktingar - Covid19flyktingar

per
per
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
14 februari 2020 kl 12:11

Kanske ser man därvidlag coronaviruset som en ansiktsräddare, ett legitimt argument för att införa hårdare flyktingregler.

Erik Forsman
14 februari 2020 kl 11:08

Coronaflyktingar?
När man inte trodde att man kunde förvånas längre?

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
14 februari 2020 kl 16:07

Lyssna på denna intervju av Olle Johansson om 5G. Framförallt presentationen när han beskriver orsakerna till att han började forska om den nya tekniken som egentligen slog igenom någon gång på 1970 talet. Många här på NV varnar för 5G och framförallt i samband med Chemtrails.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=er8D8Wp1CFM&feature=emb_logo