DEBATT. Riskerna med coronaviruset och hur man bör skydda sig har diskuterats flitigt i media, men hur är det med de proportioner som media inte förmedlar? I Sverige dör det varje år 200-1000 personer av vanlig influensa.

Text: Kalle Hellberg | Virusskydd i tunnelbanan i Dubai. Foto: Nick Fewings. Licens: Unsplash.com

  1. Vem-vilka har givit respektive nation order om att media och regeringarna ska sprida hysteri om en (vad jag kan förstå) ganska normal säsongsförkylning. Varför ska alla nationer på Jorden helt plötsligt stänga gränser, införa undantagstillstånd, utegångsförbud, upphöra med all fabricering osv, något som aldrig tidigare skett, trots allvarligare sjukdomsspridningar tex ”Asiaten”? Att det utgått en skarp order från något betydelsefullt håll i världen är solklart, men från vem-vilka?
  2. Vem-vilka har givit massmedia order om att de ska använda ett informationsspråk som bara kan tolkas som ”det alla värsta”? Man betonar alltid när man rabblar siffror att personerna dött av coronaviruset, trots att de flesta förkylda som dött inte har testats för corona! Varför vill man skapa hysteri?

Man måste sätta nuvarande larmsiffror om tex dödsfall av viruset i proportion till hur många som dör vid varje årlig säsongsinfluensa. Inget om detta har jag hört i radio-TV!

I Sverige dör det varje år (särskilt under våren) mellan 200 och upp till 1000 personer av hög ålder och med en multisjuk diagnos i bakgrunden, det är det ”normala” vid säsonginfluensa.

Förra året dog 505 personer i Sverige av vanlig säsongsinfluensa. I Kina dör minst 2 miljoner varje år av säsongsinfluensa, enstaka år har siffran varit nästan 6 miljoner, detta är det ”normala”.

I Italien dör mellan 1200 och 6000 personer av säsongsinfluensa varje år, nu anses lite över 1000 ha dött och man påstår att coronaviruset är orsaken, trots att man inte testar detta på alla! I TV-Aktuellt stirrar reportern förtvivlat in i kameran och säger bekymmersamt att ”nu hinner inte krematorierna i Italien med att ta hand om de döda”!

  • 18891892 Ryska snuvan (runt en miljon döda)
  • 1918–1920 Spanska sjukan (50-100 miljoner döda)
  • 1957–1958 Asiaten (1 – 4 miljoner döda)
  • 1968–1970 Hongkonginfluensan (1 miljon döda)
  • 1997- 1998 Fågelinfluensa. Hongkong (6 döda)
  • 2003­- Fågelinfluensa, Nederländerna (1 död)
  • 2009–2010 Svininfluensan (i Sverige 26, i världen 285,000 döda)

För en vecka sedan meddelade Ole Dammegård att senaste statistik från Italien visade att antalet döda som kunde bevisas vara av coronaviruset (där man inte kunde finna någon annan sjukdom också hos den döda, i samband med viruset) var 2 personer (alla övriga var multisjuka och klarade inte ens en vanlig förkylning), men detta säger man aldrig i media!

Statistik från USA den 3/3:

“There have now been over 100 confirmed infections and 9 deaths in the US as of March 3.  And 90,000 infections and 3100 deaths globally so far in a fairly short time period.”

Att jämföra med att varje år skjuts nästan 100,000 amerikaner och drygt 31,000 dödas, inte stänger man ner hela nationen för det.

Kan vi lita på den statistik som vi får genom sjukvården? De instruktioner som personalen inom sjukvården har fått innebär att samma sjuka patient kan registreras flera gånger.

Min uppfattning är att det bakom denna skapade hysteri som nu pågår, med regeringar och media i spetsen, finns en helt annan agenda! Löfven och säkerhetsfolket i ”full skyddsmundering” i provtagningstältet. Det visar klart att det är en bluff.

Vad dör folk av i förtid i Sverige?

  • På plats 3: Cancer
  • På plats 2: Hjärt- och kärlsjukdomar
  • På plats 1: Läkare och läkemedel

Mera proportioner! I Sverige dödas ca 3500 personer på våra sjukhus, år efter år, av felsprättande kirurger och läkarnas felmedicinering och feldiagnoser. Detta är officiella siffror som läkarna inte kan förneka (socialstyrelsens statistik). Den verkliga siffran torde vara över 10,000. De flesta som har cancer och dör i förtid dör inte på grund av sjukdomen, de dör av cellgifter och strålning! När såg du något om detta i media?

Text: Kalle Hellberg


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
59 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
per
per
25 mars 2020 kl 21:56

Intressant artikel om hysterin kring corona. NewsVoice har gjort ett bra jobb de senaste veckorna med att försöka granska den här smittan förbehållslöst och upplysa så mycket som möjligt om dess olika aspekter. Bra jobbat av dig, Torbjörn, och av de olika skribenterna och intervjuoffren.

siv
siv
Gäst
25 mars 2020 kl 22:09

Ja så kan man ju tänka men efter att ha hört att 33 läkare dött i Italien av coronasmittan så bör man nog inse allvaret.
Den här förtätningen som många drabbas av och hamnar i respirator är ju så mycket allvarligare än influensa. Har aldrig under mina 40 år i akutsjukvården hört om någon läkare som avlidit av någon influensasmitta.
På en italiensk intensivvårdsavd. dör 40 % av coronasmittade trots respiratorbeh. Se gärna den chockade svenska SVT reportern som fick besöka intensivavd i Italien. (Aktuellt ikväll).

per
per
Reply to  siv
26 mars 2020 kl 00:24

Allvaret är fabricerat av entiteter som inte bryr sig ett smack om människorna. Man haussar farorna och undanhåller allmänheten lösningarna. Men nu har de skjutit sig i foten, corona leder uppenbarligen till att alternativmedicinska metoder som fungerar utan biverkningar till och med börjar användas på vanliga sjukhus. Detta skulle kunna innebära att läkemedelsindustrins fördämningar brister och ett medicinskt paradigmskifte kommer igång:

https://www.tv-helse.se/coronavirus-patienter-intravenos-c-vitamin/

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  siv
26 mars 2020 kl 05:22

@ Siv

Vart har du hört att 33 läkare dött i Italien ?

Vad gäller “den chockade reportern” så har jag lärt mig att inte lita på något som kommer från trashmedia.

Ingrid
Ingrid
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
26 mars 2020 kl 08:10

Om läget i Italien är så illa som det påstås – och landet satt i karantän… – Hur kan då en “reporter från svt” komma in på en akutavdelning / intensivvårdsavdelning i Italien?

Arne Pettersson
Arne Pettersson
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
26 mars 2020 kl 17:11

Man får aldrig reda på vad de heter. Är ju också konstigt för man vill ju gärna kolla uppgifterna.

Agne Olausson
Agne Olausson
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
28 mars 2020 kl 16:25

Vad är trashmedia? Jag finner inget på Wikipedia.

Siegfried
Siegfried
Gäst
Reply to  Agne Olausson
12 april 2020 kl 14:46

Tolkar “trashmedia” som synonym till Fake-News-media, vilket är samma sak som “etablissemangets” lögnproducerande media via press, radio & tv.
Dessutom bör man ta “fakta” från Wikipedia med mycket STOR skepsis!

Per Held
Per Held
Gäst
Reply to  siv
26 mars 2020 kl 20:19

Såg korta mobilvideon från sjukhuset, försedd med difusfilter, svårt att avgöra ålder på patienterna, Folk i något som kan ha varit, väntrum, några i rullstolar, sedan, kameran åker fort och skakigt genom en korridor med sängar med patienter.
Försöker avgörs ålder på dem, anar att det är åldringar som jag, 73+ kol och diabetes.

Peter
Peter
Gäst
Reply to  siv
28 mars 2020 kl 15:57

I Italienska median så sa man att det endast var 2 av de döda som dog av corona de andra hade blivit corona smittade men dog av andra orsaker.

Fredrik Svensson
Fredrik Svensson
Gäst
Reply to  Peter
11 februari 2021 kl 15:58

Läs boken “Falsklarm om Corona?”

Kalle
Kalle
Gäst
25 mars 2020 kl 23:58

Varje myndighet i Europa som sprider kaos i sina egna länder och bland dess folk är i händerna på Globala Financiala Oligarchy! – (Deep State)!
– Med en enda syfte; De rika blir rikare och de fattiga fattigare och mer skuldsatta och vad är nästa våldsamma fas av Korona-viruset?
*
Ju, Obligatorisk vaccination av massorna?
*
Frågan som uppstår är;
** Hur brutal skulle massornas protester och vrede blir mot politiker som sitter i knäna på dessa Ockulta Oligarkin om det konstateras att detta är bara hybridkaos som kallas Korona och medvetet iscensatt och konstruerad!

Kommer massorna i Europa och hela världen efter denna hybrida kaoset och deras totala förtryck och skuldsättning kräva brutalt ansvar från myndigheter som sitter i knäna på den Globalt Finansiella Oligarchy?
Och vad blir priset de och deras tjänare måste betala?

Jpnorlin
Jpnorlin
26 mars 2020 kl 00:30

Kan man lita på testerna??? Börjar kännas väldigt misstänkt. Rykten går om att testerna är utformade för att visa positiva resultat för friska.. Delikat global teater isåfall. Kejsaren är naken.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Jpnorlin
26 mars 2020 kl 08:07

Knappast. Ger förmodligen 50% false positives, som framkommit/beräknats. De var samma problem med HIV-testerna. Om det stämmer förs många med andra influensor in i statistiken för covid-19-smittade. Talen drar iväg uppåt och det passar in på förväntan inom ramen för hysterin.

Det verkar även att om någon äldre dör i hemmet av olika orsaker, andra än covid-19, så hämtas den döda kroppen med personal i hazmat-dräkter, för säkerhets skull. Dramat hålls vid liv.

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
26 mars 2020 kl 02:44

En intressant omständighet för dom länder i EU som drabbats värst, har också
dom största ekonomiska problemen.
Vilket innebär att dom också är mer sårbara ekonomiskt om man nu vill kasta omkull ekonomierna.
För egen del försvann 17% av mina pensionsfonder förra veckan. Jag hadde ändå inte räknat med något.
Systemet är ju riggat så.

Detta är ett virus mer av politisk/ekonomisk natur.
Att skuldmättnad uppnåtts worldwide är nog ingen överdrift.
Media eldar på paniken.
Som Siv sa ovan om 33 läkare drabbats.
Var dom aktiva? Eller hade dom vid något tillfälle haft en sådan karriär?
Fake news är kanske fel men i vart fall kan vi se att urvalet av artiklar och mediainfo är begränsat.

Hur detta kommer att sluta känns intressant men knappast något jag ser fram emot.
Köp frö!

LeifB

Sture B
Sture B
Gäst
Reply to  Leif Bengtsson
26 mars 2020 kl 11:08

Vid många s.k. masskjutningar i USA använder de crisis-actors och vid bombattentat har de redan amputerade som ska ge bortsprängda lemmar trovärdighet. Med den här digerdöden är det bara att lägga lite folk i korridoren, dra på sig en vit rock och sen kör man en skakig mobilinspelning där man berättar att alla dör. Sen har även en hel del kändisar från prinsar, skådespelare till sångare m.m. gått ut och berättat att de är smittade av Corona-viruset för att ge hajpen trovärdighet. Eftersom det är staten och MSM, där båda har tycks ha samma ägare, som driver på desinformationskampanjen är det knappast troligt att varken siffrorna stämmer eller att många av offren ens existerar.

Men nu har stater världen över lånat upp tiotusentals miljarder av någon som skrattar hela vägen till den egna banken och då kan syftet med den här uppblåsta förkylningen inte bli tydligare.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
26 mars 2020 kl 05:26

@JP Norlin
Vart har du hört om dessa rykten ?

Benny
Benny
Gäst
26 mars 2020 kl 06:44

Ni kan väl gissa vilka figurer som ligger bakom masshysterin? Det är bara att följa vilka som kommer att tjäna pengar på att köpa upp företag och aktier när de faller? Bankirerna och finanshajar som Soros kommer att bli ännu rikare! Och vilka äger MSM-media som basunerar ut “coronakrisen”? Som exempel Soros när han snackade ner värdet på kolkraften i Storbritannien och sedan köpte kraftverken billigt för något år sedan! Och de fräcka bankirerna vill dessutom ha skattepengar för att kunna köpa upp mera och skuldsätta folket än mer än vad som är fallet. Så man kan lugnt säga att det hela är orkestrerat av finansmaffian…

Agneta Norlin
Agneta Norlin
Gäst
26 mars 2020 kl 08:45

Tror man måste vara väldigt försiktig med vad man läser i media idag och ta allt med en stor nypa salt. I SVD stod att 24 läkare dött men att alla fall inte med säkerhet kunde kopplas till Coronaviruset. Och just det är väl problemet att de som dör många gånger har andra virussjukdomar och även bakteriella sjukdomar så vad dör de av egentligen?
I Aftenposten spekulerade en läkare i att de många dödsfallen i Italien hänger samman med stora problem med multiresistenta bakterier där. Stämmer ju med resonemanget att det tillstöter bakteriella problem hos många redan försvagade som lede till döden. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/awEP27/derfor-tar-koronaviruset-saa-mange-liv-i-italia-erik-martiniussen?fbclid=IwAR1hWrkRJunkoGlTYd34BgvE9KLq1IbiwB-AEWd_eHkjQs1BLNuUjBcdA6U
Men våra stora mediekanaler verkar mest vara ute efter att skrämmas. Denna hysteri liknar klimathysterin. Med skräck propaganda åker förnuftet snabbt ut och folk får panik och resonerar väldigt ologiskt.
Problem med testerna har rapporterats varje gång det varit utbrott av någon virus både vid SARS, MERS och Zika tex rapporterades problem med för många falska positiva svar på testerna.

Marcus
Marcus
Gäst
26 mars 2020 kl 08:50

Det dör väl i genomsnitt över 17 000 personer per år i Italien av säsongsinfluensa. Detta enligt en vetenskaplig rapport som gått igenom fyra influensasäsonger under 2010-talet.

Kalle Hellberg
Reply to  Marcus
26 mars 2020 kl 09:21

Marcus, intressant uppgift, den siffran har jag inte funnit, har du någon källa på siffran 17000?

Birgitta
Birgitta
Gäst
Reply to  Kalle Hellberg
26 mars 2020 kl 09:59

Hittat en informativ vetenskaplig artikel:
“Investigating the impact of influenza on excess mortality in all ages in Italy during recent seasons (2013/14–2016/17 seasons)”

Highlights
• In the winter seasons from 2013/14 to 2016/17, an estimated average of 5,290,000 ILI cases occurred in Italy, corresponding to an incidence of 9%.

• More than 68,000 deaths attributable to flu epidemics were estimated in the study period.

• Italy showed a higher influenza attributable excess mortality compared to other European countries. especially in the elderly.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971219303285

Kalle Hellberg
Reply to  Birgitta
26 mars 2020 kl 10:18

Birgitta: Tack för den rapporten, vilken tydligt visar att Italiens nuvarande dödsfall är helt “normalt” för en säsongsinfluensa.
Ur rapporten i länken:
“Under de senaste åren har Italien registrerat toppar i dödsfall, särskilt bland äldre under vintersäsongen. En dödlighet på 10,7 per 1 000 invånare observerades under vintersäsongen 2014/2015 (mer än 375 000 dödsfall i absoluta termer), vilket motsvarar uppskattningsvis 54 000 dödsfall (+ 9,1%) jämfört med 2014, vilket representerar den högsta rapporterade dödligheten sedan andra världskriget i Italien.”

Rolf Stålhandske
Rolf Stålhandske
Gäst
Reply to  Kalle Hellberg
26 mars 2020 kl 15:06

intressant vore att se närmare på hur dessa dödsfall i “vanlig influensa” dör jämfört med coronavirusfallen.
Man får ändå känslan att de senare kräver så mycket större resursinsatser med intubationer, respiratorer etc. och hur var det med under Asiaten 1957, då min egen mor låg på sjukhus för detsamma under nästan 3 månader, så uppenbarligen var hon ett mycket allvarligt fall,men huruvida hon behövde respirator etc. har jag ingen info om och hon är död sedan många år.
Vi misstänker alla på goda grunder att Kina avsiktligt anger alldeles för låga mortalitetssiffror och enligt denna video kanske den verkliga siffran ligger närmare 1M, vilket i så fall skulle betyde ungefär samma mortalitet per invånare som i Italen: https://www.youtube.com/watch?v=wfDAcuSMSZo&fbclid=IwAR1GU0Qfdm8NwMRaoi7UJEv7UzPL0-9b-MbBdLQCeTmCGnAtMGngiTxiJOA

Thomas
Thomas
Gäst
26 mars 2020 kl 10:11

Några grundläggande frågor:

1. Exakt VAD är det man testar?

2. HUR bevisar man kopplingen mellan provresultatet och den symtom som patienten har?

3. Finns det några andra rimliga förklaringar till patientens tillstånd?

4. Om ”viruset” (=gift på latin) Corona verkligen existerar, var är då de kliniska studierna där det har isolerats, odlats och sedan testats på referensgrupper som sedan fått samma symtom. Följt att man återigen kunna isolera Corona från referensgruppen.

5. Varför visas inga riktiga bilder av det isolerade viruset (s/v från em)? Loggan är istället fantasifulla datoranimeringar i färg. De få em-bilder som visas är exakt de samma som fås från friska cellkomponenter och dess interaktioner.

Birgitta
Birgitta
Gäst
Reply to  Thomas
26 mars 2020 kl 10:34

Väldigt bra frågor!!! De verkar leta efter en nål i en höstack!

Nu har de börjat leta efter evidens på Corona i patienters lungor också. Frågan är om dessa förändringar i lungor samvarierar med andra saker som rökning, cancer eller olika miljöfaktorer?

“Det är spännande för att vi kan förstå mer om hur lungorna angrips både vid corona och andra epidemier. De vita fläckarnas mönster kan kanske användas för att identifiera patientens sjukdom”.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omfattande-forandringar-i-lungorna-hos-svart-sjuka-coronapatienter

Agneta Norlin
Agneta Norlin
Gäst
Reply to  Thomas
26 mars 2020 kl 21:27

Virus hypotesen är väl egentligen aldrig bevisad. Virus går ju ej att isolera eller odla själva. Det är ju något som finns i celler. Man säger att de behöver en värdcell. Men vad är det egentligen man ser i elektronmikroskopet kan man undra. Är det inte bara det som sker i cellen? Och att det som egentligen händer när vi talar om en virusinfektion är att celler börjar agera “annorlunda”. Att det händer något i våra celler alltså i våra kroppar som vi uppfattar som sjukdomssymtom.

J

siv
siv
Gäst
26 mars 2020 kl 13:59

Har ju som sagt jobbat med intensivvård över 30 år o vill ge en bild av hur det fungerar. När det gäller vanliga influenser också inkluderat fågelinfluensa etc. så kanske någon kommit så långt som till IVA men har då haft andra svåra sjukdomar och oftast hög ålder. Kan inte minnas att man satt dödsorsaken till fågelinfluensan utan mer hjärtat orkade inte längre, allt har provats men ger ingen effekt längre etc etc.
Här kommer patienter in ofta äldre med andra svåra sjukdomar diabetes, hjärt- kärlsjukd. etc men här är dödsorsaken förtätningar i lungorna som inte går att behandla med annat än respirator. Vissa klarar sig med bara syrgas och kommer då inte till IVA förstås.
Vad ska man då göra om man inte har eller får tillräckliga resurser på iVA?

Ska man bara lämna patienten att dö?

Det är den här situationen som inte funnits vid andra virus-epiidemier. Det har aldrig någonsin varit i närheten av det tryck som nu är på IVA-avdelningar i de mest drabbade länderna.
Jag känner med all personal på IVA i Italien. Förstår sköterskan som kommer hem till familjen och bara inte orkar prata med dem.

Därmed inte sagt att inte “Big pharma” jublar o att man borde rekommendera både D-vit. och Cvit. i stora doser. både förebyggande och som behandling. Var tog provandet av malaria-medicinen vägen som ju hade visat en del goda resultat. Blir jag svårt sjuk av Corona vill jag ha 20-40 gram c-vitamin intravenöst per dag. Tar dagligen ca 2 g i capselform + resten av vitam. för att inte skapa brister på andra vitam. Zink är också bra att ta xtra av.

per
per
Reply to  siv
26 mars 2020 kl 14:09

Malariamedicinen fungerar garanterat till viss del, men kan i vissa fall ha ganska svåra biverkningar.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  siv
26 mars 2020 kl 16:56

Hur var det med de 33 döda Italienska läkarna ? Var kommer infon ifrån ?

Glenn
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
28 mars 2020 kl 21:53

Husläkare många av dem – kan förklara mer direkt kontakt med viruset.
Har inte sparat källan tyvärr.

hellertz
26 mars 2020 kl 13:59

Jag vill rekommendera en artikel av Makia Freeman som brukar ha koll. Hon skriver:
”Vi är mitt i en ”live”-övning enligt USA:s statssekreterare och före detta CIA-chef Mike Pompeo, som för bara ett år sedan öppet skrattade ÅT att “vi ljög, fuskade och stal.” Pompeo medgav på CNN att ”vi är i en liveövning här” när han hänvisade till COVID-19 under en presskonferens. Detta är ännu mer bevis på att hela Coronaviruskrisen har skapats, planerats för och genomförts. Språket som Pompeo använde – ”liveövning” – påminner otäckt mycket om det språk som använts i falska flaggoperationer när övningen eller träningen ”gick ’live’”, dvs när själva scenariot som myndigheterna planerade för faktiskt hände (se 9/11, 7/7 och många amerikanska masskjutningar) som de var mitt i en övning.
Pompeo försäger sig och kallar pandemin för en övning, en ”live exercise”.
Här är klippet. Titta på det själv (det är på 35 sekunder, Pia). Lägg märke till hur Trump, som står vid Pompeos sida, verkar klandra sin statssekreterare under TV-föreställningen. Trump säger: “Du borde ha meddelat oss.” Indikerar detta att Trump inte kände om detta tidigare, vilket förstärker tanken att presidenten och premiärministern egentligen inte är ledare för sitt land, utan snarare nu får veta vad planen är och att de gör bäst i att komma ombord?
https://thefreedomarticles.com/live-exercise-pompeo-lets-slip-covid-19-pandemic/?owa_medium=feed&owa_sid=

Ingrid
Ingrid
Gäst
Reply to  hellertz
26 mars 2020 kl 16:04

Under klippet som Pia Hellertz (26 mars, 2020 at 13:59) länkar till – kan man läsa följande:

“Implications of Pompeo’s Comment

There are already various clues this whole pandemic – really a fake pandemic – was planned in advance. There is the 2010 Rockefeller Foundation paper which talked about it. There is the Illuminati insider who revealed secret plans to release a bioweapon on the Chinese by saying that “China will catch a cold.” There is the Bill Gates/Big Pharma/CDC Event 201 Simulation. There is possible Chinese Government foreknowledge. There is the simple fact that this pandemic is allowing the social engineers to simultaneously and rapidly roll out almost every conceivable NWO (New World Order) agenda, including censorship, surveillance, quarantine, martial law, the cashless agenda, governmental emergency powers, the 5G rollout, social isolation as the “new normal“, mandatory vaccinations and the human microchipping agenda.”

–> The New Normal… 😉

Av de människor som jag har pratat med en längre tid, och som har lyssnat när jag har berättat om att ovanstående ingår i “hållbar utveckling” – så säger de flesta… – Så de som planerat detta tror att de skall klara sig undan ansvar?

Ingrid
Ingrid
Gäst
Reply to  hellertz
26 mars 2020 kl 16:10

Under den länk som Hellertz hänvisar till, står följande att läsa:

“Implications of Pompeo’s Comment

There are already various clues this whole pandemic – really a fake pandemic – was planned in advance. There is the 2010 Rockefeller Foundation paper which talked about it. There is the Illuminati insider who revealed secret plans to release a bioweapon on the Chinese by saying that “China will catch a cold.” There is the Bill Gates/Big Pharma/CDC Event 201 Simulation. There is possible Chinese Government foreknowledge. There is the simple fact that this pandemic is allowing the social engineers to simultaneously and rapidly roll out almost every conceivable NWO (New World Order) agenda, including censorship, surveillance, quarantine, martial law, the cashless agenda, governmental emergency powers, the 5G rollout, social isolation as the “new normal“, mandatory vaccinations and the human microchipping agenda.”

–> The New Normal 😉

Ingrid
Ingrid
Gäst
Reply to  Ingrid
27 mars 2020 kl 08:39

Tvångsvaccinationer / Mandatory vaccinations – Immunization Agenda 2030: A Global Strategy to Leave No One Behind: https://www.who.int/immunization/immunization_agenda_2030/en/

Bra kommentarer till ovanstående:
“The WHO is currently colluding with Pharma and the Bill & Melinda Gates Foundation.[1] This trio has embarked on the most ambitious global vaccination agenda for the next ten years. The specified goal of their unprecedented agenda, is to vaccinate every man, woman, and child on the planet by the year 2030.”
https://ahrp.org/phrma-who-global-strategic-immunization-agenda-2030/

Återigen dyker Gates Foundation upp på spelplanen… – Är det etiskt försvarbart att den etiska ed som läkare avlägger – skall åsidosättas via agenda 2030 samt den agenda som Gates företräder via sin så kallade “välgörenhet”… ??
Sammanhanget kan relateras till följande:
https://newsvoice.se/2020/03/sveriges-regering-kampen-covid-19/comment-page-1/#comment-357038

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  hellertz
26 mars 2020 kl 17:28

@ Pia Hellertz

Jag vet inte om du avsiktligt undviker att nämna att även “terrordådet” på Drottninggatan var en övning. För mig verkar det bara rätt osannolikt att någon med den inblicken inte skulle veta om att “Drottninggatan” faller under samma kategori som de du nämner. Jag har en stark känsla av att som svensk törs man inte riktigt gå ut med den åsikten pga att det blir för känsligt att ta upp. Rätta mig om jag har fel.

Therese A.
Therese A.
Gäst
26 mars 2020 kl 14:34

Etablerade aktörer som säljer naturprodukter med av dem och dess brukare uppfattad effekt mot allehanda sjukdomstillstånd är fritt att för var och en beakta eller förakta tillika rekomkenderas naturprodukter av så ock läkare för att stärka kroppens eget immunförsvar, som rådande Coronavirus pandemi bevisligen kan och har slagit ut inom minuter och idag finns inga godkända mediciner som ger bot. Betydligt allvarligare än naturprodukter är att staten Sverige avser godkänna snabb-tillverkad vaccin som inte ens testats och som i bästa fall är helt utan effekt, men kan så ock innehålla inom läkarvetenskapen kända livsfarliga substanser som tidigare efterlämnat vaccinerade med livslånga handikapp. Rådande viruspandemi utgör att läkare är lika oförstående som allmänheten avseende eventuella risker att med tillgängliga mediciner försöka bota de smittade men det finns inte några riskanalyser att bygga på vare sig avseende fakta eller kunskap och om ECDC, Europeiska Smittskyddscentret i Solna patenterade, artificiella Corona virus bär på samma arvmassesignum som det nya Wuhan viruset kan inte de och ingen annan svara på och att då säga sig kunna upprätthålla kvalitativa bedömningar i grundläggande etiska frågor är utan att kunna ge svar, allt annat än vad etik innefattar. Samordning som brister har per automatik allvarliga risker och dessutom finns inte tillräckligt med personal som med hög risk för eget liv inte har vare sig skyddsutrustning eller kompetens för att hantera den luftburna osynliga fienden, Corona virus. Dagligen rapporteras att av dem det vederbör med insikt i smittspridning att de – tror – att viruset kan fastna och överleva på blanka ytor – tillika vidtas inte åtgärder avseende vårdpersonal lämplighet kontra motsatsen innefattas av att de trotts förbud har med sig sina mobiler i tjänst och publicerar på nätforum sekretessbelagd information om döende och döda IVA patienter på deras sjukhus och rapportering till ansvariga myndigheter avseende de facto är i bemötande under all kritik och informationen ignorerats. Etablerade aktörer säljer dokumenterade naturprodukter som är godkända så ock i Sverige och grad avseende säkerhet contra motsattsen har inte undertecknad insikt i däremot konstateras att handla läkemedel på ett auktoriserat apotek ger ingen säkerhet och när mediciner tagit slut på Apoteken kan dessutom personalen förvisso ge information om andra liknande läkemedel, men oförsvarbart är att de kan övertyga om byte till ett annat läkemedel motiverat: Den viktiga substansen finns i denna medicin” men övriga substanser sägs inget om, vilket kan och har gett allvarliga följder. Den av oro för den osynliga… Read more »

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
26 mars 2020 kl 16:38

Den här pandemin kom ju oerhört lämpligt.
Hela det ekonomiska systemet hade kommit till skuldmättnad dvs svårt att skapa mer pengar genom lån.
Ford den gamle bilmakare sa nånting som “Om folk visste hur pengar skapas skulle vi få löpa gatlopp”.
Sanningen är ju egentligen i full dager men få förstår.

Idag fanns inga verktyg kvar att laga ekonomisystemet 0-ränta under många år.

Vi måste se pandemin mot den fondväggen.
Ingenting är längre rimligt av den information vi serveras.
Allt är som vanligt med vinterflunsa och ett antal döda men knappast någon
rapporteras tillfriskna. Döda döda döda. 33 läkare dog i Italien.
Hur många procent tillfrisknade samma vecka?

Någon som lagt märke till att talet 33 är återkommer i rubrikerna?
Magdalena med pengarna vill kasta ut ännu mer lån.
Det är ju som att försöka släcka brand med bensin.

Tyvärr ser jag hela spektaklet som sådant att alla europeer skall sitta i sin bostad vaktad av polis/militär
när skiten träffa fläkten. Jag har pratat med många ekonomer och personer som är insatta i värdepappers/råvaru-handel. Ingen av dessa gav något hopp för ekonomierna.
Istället talas om hyperinflation eller värre.

Det oroar mej att också dom fria medierna hänger på istället för att exponera den egentliga bakgrunden till
Pandemihypen.

LeifB

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
Reply to  Leif Bengtsson
27 mars 2020 kl 08:21

Att tala om bank-lurendrejeriet kan vara svårt att begripa för många, kanske de flesta, men att korta ned berättelsen till ett enkel exempel landar. Jag har berättat att ett “lån” är ditt betalningslöfte och din revers du skriver på, är en sedel banker emellan. Därför behövs inga kontanter. Landar varenda gång! På ett möte var ett helt pensionärsgäng knäpptysta. Inte ens krämpor eller provtagningar hade en chans.

Kjell HolmstenK
Kjell HolmstenK
Gäst
Reply to  Leif Bengtsson
27 mars 2020 kl 09:16

“FRIA medier kan inte existera” i en diktatur. Så se dig omkring och lyssna på vad de har att säga. CORONA VIRUS diktaturens redskap för lydnad. Och det funkar ju. Hur många förstår grundbulten när den verkliga eller medvetna sanningen döljs av “FRIA medier”.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  Kjell HolmstenK
27 mars 2020 kl 12:20

Jag antar att Leif Bengtsson syftar på alternativmedierna när han hänvisar till “fria medier” och även om man kanske inte kan prata om dem som fria enligt ordets egentliga innebörd , så står de ju åtminstone inte generellt i beroendeställning till statsmakten eller ägs av etablerade mediastrukturer.

Kalle 01
Kalle 01
26 mars 2020 kl 18:14

Det finns en handfull forskare i olika länder, som oberoende av varandra och baserat på egen forskning, drar slutsatsen att viruset i fråga kommer från USA. Det finns också misstankar om att viruset härstammar från Fort Detrick, USAs främsta bivapenlaboratorium, som plötsligt stängdes ned i Augusti 2019 p g a läckage.

https://www.youtube.com/watch?v=xvAHEzIt9NE

Lasse Englund
Lasse Englund
Gäst
26 mars 2020 kl 19:15

Intressant artikel men jag saknar SARS pandemin 2003. Med typ 2000 dödsfall. Vad hände med listan?

Kjell Holmsten
Gäst
26 mars 2020 kl 21:17

Folk i Sverige är redan inprogrammerade när vi är det land som använder kredit och bankkort flitigast. Människor i det här landet är ju vana vi att inte ha kontanter, det är ju bara besvärligt. Tänk så smidigt med korten. Så invånarna i detta land har hjärntvättat sig själva och ser inge pengar alls idag. 90% av alla kunder kommer inte att blinka när chipningen är i gång, vi måste ju för hellskotta handla mat.
Svenska av idag är lätt att indoktrinera, titta på sjukvården? Världsbäst, maten världsbäst, myndigheter världsbäst, journalister världsbäst, korruption, nej fy och ucsh inte Svenska politiker rena som snövit, Sverige bäst i FN och i EU vi lever i lyckolandet, bästa landet på jorden. Hm ironi eller, det vete fan.

Kalle 01
Kalle 01
Reply to  Kjell Holmsten
26 mars 2020 kl 22:51

Oj, oj, oj – det gick snabbt!
Skulle vara bra om det virtuella G20 mötet på torsdag blir hackat.

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
Reply to  Kjell Holmsten
27 mars 2020 kl 12:56

Brexit var nödvändigt för denna uppgift/tanke.

Leif Justusson
Leif Justusson
Gäst
27 mars 2020 kl 08:32

Läs gärna ” I regionen Brescia/Bergamo som är det i särklass mest drabbade området skedde mellan december 2019 och februari 2020 en massvaccinering mot hjärnhinneinflammation på 40 000 individer där sjukvården erbjöd gratis vacciner.” Citat från Alma Nova.
http://almanova.eu/vad-du-bor-veta-om-coronaviruset/
Någon ytterligare källa?

Kalle Hellberg
Gäst
27 mars 2020 kl 23:51

Om Coronaviruset så som det såg ut i världen vecka 11 i år. Om du inte vill se hela filmen på lite över 2 timmar, så gå in vid ca 1:24:30 och se framåt en bit (åtminstone till 1:30), du kommer att förvånas över denna statistik, med jämförelser tidigare år, vilket visar att hysterin inte är befogad! Missa inte!
Del Bigtree – mannen bakom filmen Vaxxed – har en nyhetsförmedling som heter HighWire.
Hans senaste sändning kommer med sensationella avslöjanden om “coronapandemin”.
https://www.youtube.com/watch?v=E_gMT4_PDJI
Du kan ställa in svensk text till filmen!

Maja D
Maja D
Gäst
Reply to  Kalle Hellberg
28 mars 2020 kl 16:34
JanneL
JanneL
Gäst
28 mars 2020 kl 17:17

Läs den här långa och väldigt intressanta artikeln (Aaron Ginn):
Evidence over hysteria — COVID-19
http://archive.vn/yuaUq

JanneL
JanneL
Gäst
28 mars 2020 kl 20:26

Det är otroligt att se hur vår frihet och demokrati avskaffas – allt i namn av det bästa för oss. Där rätten att demonstrera nu i princip är upphävd (folksamlingar med mer än 50 personer inte tillåtna), där reseförbud inom landet planeras, och där tryckfriheten/yttrandefriheten står under attack. Och det riktigt otroliga: hur mediarepresentanter (“den tredje statsmakten”) driver på för att verkligen få den kvarvarande friheten avskaffad. Vi ser hur journalister driver kampanjer för att få hela landet “nedstängt”, och ifrågasätter varför svenska politiker inte “skyddar oss” (slår ut än fler demokratiska rättigheter). Där man skapar skräck och apati, och slår ut själva grunden för samhällsbygget.

Är det något som behövs i dessa tider så är det kampanjer för mänskliga rättigheter, att utbilda människor i vad demokratiska rättigheter betyder. Så att folk kan slåss för sina rättigheter, stå upp för dem, nästa gång förslagen om deras avskaffande “för människors bästa” läggs fram. Den här videon från Ron Paul, berättar en del om saken: “How The Police State Uses Crises To Expand Lockdown Powers” http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2020/march/26/how-the-police-state-uses-crises-to-expand-lockdown-powers-with-john-whitehead/

Ann-Cristin Sjöström
Ann-Cristin Sjöström
Gäst
29 mars 2020 kl 09:17

Hur kommer det sig då att sjukhus är överfulla liksom bårhus? Det är inte fejk, då skulle ju hela världen vara en konspiration.

Thomas
Thomas
Gäst
Reply to  Ann-Cristin Sjöström
16 april 2020 kl 00:32

Redan 2015 kunde man läsa om allvarlig platsbrist på bårhusen, troligen pga nya krav och extremt ökad befolkning i sverje.
Och på 90-talet ändrade man faktiskt begravningslagen från 3 till 1 månad.

Thomas
Thomas
Gäst
Reply to  Ann-Cristin Sjöström
16 april 2020 kl 00:35

Och vårdens underkapacitet har väl ingen kunnat missat de senaste tjugo åren!

Thomas
Thomas
Gäst
Reply to  Ann-Cristin Sjöström
16 april 2020 kl 00:38

Bekvämt att det kommer ett mystiskt ”virus” som man kan skylla allting på efter att misskött sina uppdrag i decennier.

Gabriel Aguilera
Gabriel Aguilera
Gäst
11 april 2020 kl 15:11

Undrar man…. vad tänker de som skriver när efter bara några dagar efter, statistiken visar hur oansvariga eller okunniga var de…

björn st wiklund
Gäst
22 november 2020 kl 19:32

Det verkar varaallmänt gods att dödligheten om man blir smittad ökar med ökande ålder,,, de flesta verkar anse detta. Vi er en otroligt hög dödlighet i Sverige jmf med övriga norden… finns det någon källa som visar åldersfördelningen i överiga norden?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  björn st wiklund
22 november 2020 kl 21:51

Det är ingen överdödlighet i Sverige.

“Johnny Ludvigsson, professor i pediatrik vid Linköpings universitet skriver i LÄKARTIDNINGEN:

”I februari–mars 2018 dog 17 774 personer i Sverige. Under samma period 2020 dog 1 687 färre, men med daglig rapportering av antal döda i covid-19. Rapporteringen har fortsatt, trots att Sverige sedan mitten av juni inte har någon överdödlighet jämfört med 2015–2019!”