Medicinsk apartheidpolitik införs i Danmark

11
Mette Frederiksen, Socialdemokraterne. Foto: Socialdemokratiet Partikontoret
Mette Frederiksen, Socialdemokraterne. Foto: Socialdemokratiet Partikontoret

VÄRLDEN. Danmark blir nu först i Norden med att implementera medicinsk apartheid och bekräftar nu att de som inte låter sig injiceras med något av covidvaccinerna ska vägras tillträde till musiklokaler, teatrar och biografer. De får heller inte äta på restauranger, träna på gym eller ägna sig åt någon inomhusidrott.

I dansk och svensk media beskrivs den totalitära apartheid-politiken orwellskt som att det danska samhället åter ”öppnar upp”, men i praktiken har folketinget beslutat att från och med nu villkora landets tidigare grundlagsskyddade fri- och rättigheter med de digitala pass som ska tilldelas personer som lyder statens medicinska påbud.


Det handlar bland annat om att musiklokaler, gym, teatrar och biografer förvisso ”öppnar upp” – men bara för de danska medborgare som kan visa upp sina ”vaccinationspass” – övriga ska även i fortsättningen utestängas från samhällslivet. Även av den som vill sitta och äta på restaurang inomhus kommer det kontroversiella covidpasset också att avkrävas och samma sak gäller för inomhusidrott och gymlokaler.


 

För festivaler och större kultur- och idrottsevenemang kommer upp till 2000 gäster att tillåtas – men dessa ska vara indelade i olika sektioner med maximalt 500 i varje om det handlar om sittande publik eller 200 i varje sektion om publiken står upp. Dessa gränser kan senare under sommaren och hösten höjas till 5000 eller 10 000 personer, meddelar den danska regeringen.

Vad gäller det drakoniska församlingsförbudet blir detta kvar fast i modifierad form – numera tillåter staten att upp till 25 personer ska få träffas inomhus och 75 personer utomhus. För gym och annan inomhusträning gäller likaledes gränsen på 25 personer. Kontaktsporter är fortsatt helt förbjudna för danskar mellan 18 och 70 år, rapporterar News Øresund.

Text: Markus Andersson, Nya Dagbladet


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelSwedish Police Assault Reporter – May 1 manifestation in Stockholm
Nästa artikelKvinnans frigörelse och barnen ska till dagis – Mike Blixt
Nya Dagbladet (NyD) grundades 2012 och är en oberoende humanistisk och etnopluralistisk dagstidning med en antiglobalistisk hållning och ett internationellt synsätt. NyD bevakar bla etniska och kulturella rättigheter, integritet och övervakning, miljö och hälsa.
Prenumerera
Notify of
guest
11 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
5 maj 2021 kl 15:08

Det finns en och endast en ståndpunkt som är bra med denna världsvida utveckling nu – sett utifrån en rättfärdig synvinkel – och det är att alla de som begabbat och hånat det tyska folket för sin underlåtenhet att stoppa utvecklingen där under 1930-talet nu snart kommer att inse att folket där i allmänhet gjorde mycket mer för att behålla sin frihet än vad de själva gör nu.

Jag har alltid mått illa av alla de negativa omdömen människor uttalat om tyskar generellt med utgångspunkt från alla de hemskheter som utspelade sig i samband med Tyskland före och efter Andra världskriget.

Enligt min erfarenhet är väldigt många tyskar, ärliga, hjälpsamma, uppriktiga, goda människor som står upp för rättvisa och som är trogna vänner.

Nu har – samma bakomliggande krafter som då – tagit strypgrepp på hela världen och här i Sverige står nästan alla fortfarande, som talesättet säger, med huvudet djupt nerborrat i sanden!

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
5 maj 2021 kl 15:17

Rättelse:

Jag har alltid mått illa av alla de negativa omdömen människor uttalat om tyskar generellt med utgångspunkt från alla de hemskheter som utspelade sig i samband med Tyskland före, efter och under Andra världskriget.

Tillägg:

Efter Andra världskriget fortsatte förtrycket under nästan ett halvsekel i DDR.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
5 maj 2021 kl 15:50

Jag – och andra – har under lång tid gett vidare av enormt upplysande information om vad som nu är på väg att ske – till ledande folkvalda, till människor i vår omgivning med gott förstånd och god social förankring. Min bedömning är att en hel del av dem i stort sett har förstått.

Ändå står var och en av alla dessa fortfarande med huvudet djupt nere i sanden.

Sedan finns det ju även väldigt många som ännu inte alls förstår – och de kan vara ursäktade.

Men de som förstår och ändå inget gör, de sviker!

Vi hade kunnat stoppa detta, men orden i den välkända sången “First we take Manhattan” – You know the way to stop me, but you don’t have the discipline – har besannats!

Nu är det förmodligen redan försent.

Fredrik Eriksson
Reply to  Hans Dahl
5 maj 2021 kl 16:39

Självklart är det för sent.
Svenskarna är alltför svagsinta,bekväma och fega. 90 % kommer enligt min teori att lydigt låta sig demoniseras med en chimerisk dna-omvandlande cocktail. Med spjutspets-teknologi från både Darpa och Faucis disboliska tänk-tanke-fabrik.
Givetvis med en stänk teknologiskt kunnande från Investor.
De andra kommer att vara visa jungfrur som vare sig vill få sin klädnad eller själ befläckad.
Kärleken och roten till ALLT DET ONDA är kärleken till de egna pengarna.
Många kommer vakna alldeles för sent men då har fällan redan slagit igen och vildjurets rike tagit sin tribut på det penning-kära folket.
Ty kärleken hos de allra flesta är knuten tills nästa månads utbetalning.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  Fredrik Eriksson
5 maj 2021 kl 22:06

@ Hans Dahl o Fredrik Eriksson

“Nu är det förmodligen för sent”. “Självklart är det försent”. Era kommentarer får mig att tänka på de två gubbstruttarna som levererade hånfulla kommentarer i The Muppet show i slutet på varje program. Inte utan humor förstås , och det är väl där ni skiljer er åt , eftersom era budskap är allt annat än uppmuntrande. Jovisst , det finns ju sannerligen grogrund för depressiva tankar i den situation vi befinner oss , men när vi nu en gång förärats med en insiktsfullhet och slutledningsförmåga som gör att vi kan se vad de flesta är oförmögna till , ska vi då hänge oss åt uppgivenhet och hopplöshet som respons ?

Tänk på att , hur högtravande det än kan låta , ni tillhör en minimal skara av befolkningen som fötts med färdigheter som mod , analytisk förmåga och ett öppet sinnelag som möjliggör , inte bara att genomskåda det medvetet dolda falskspelet , utan även att våga stå för något som i längden faktiskt utgör en form av mental belastning , inte minst med tanke på omgivningens ogillande.

Varför bryr ni er ens om att kommentera ämnet om det redan är försent , såvida det inte bara handlar om terapeutiska övningar ?

Det blir inte försent förrän sista man sträcker vapen och nu kan vi alltså räkna av två f.d. kämpar som därmed också på sätt och vis indirekt har sällat sig till motståndarsidan som inbegriper en brokig mix av tyranner , förrädare , aningslösa , likgiltiga , ja-sägare , räddhågsna medlöpare och – uppgivna. Eller ?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
6 maj 2021 kl 05:07

Jag har fortfarande hopp, men det är surrealistiskt med alla som vet men ändå inget gör – som musen som passivt ser ormen närma sig – därför är min skenbara uppgivenhet ett rop i syfte att rubba de som tiger och blundar.

Fredrik Eriksson
Reply to  Kenneth Thorberg
6 maj 2021 kl 11:43

Förstår inte varför man ska behöva blanda in polariserande begrepp som skiljer människor åt. Begrepp som kan användas som vapen,likt hudfärg,tyrann,diktator eller förrädare som det enda rätta alternativet mot den egna populasen
Oavsett om udden är hudflängd är vapnet jag slåss med bara en bokstav.
Vill du enligt Klaus Schwab initieras för att invigas i det globala kommande riket?
Frihetspasset? Gröna Passet? Priset?
Friheten har alltid ett pris!
Din egen själ?
Hur värdesätter man en själ?
Är den värd ett glas öl?
En syltad munk?
En gratis klippning?
Jag är inte så säker på att Svensson förstår vilket priset kommer bli.
Därför tror jag att det är försent (om man inte har förstått nu), ja då kommer man aldrig förstå. Inte ens när en Pågens kostar 700 SEK.
Skuldmättnaden måste ju döljas med många patent och metoder.
Vaccin,5G,chemtrails,nanoengineering och transhumanistiska vaxxpass,som förvandlar dig från en människa till en lydig slav på mindre än en semester.
Det riket jag beskriver är inte från denna världen. Även om det vid en första anblick mycket väl kan se ut som om jag försöker beskriva ett tredje kommande riket.
Löfven ser det komma!
Han har sett det hela tiden!
Många kommer bli häpna att det gick så fort! De såg det inte komma.
Jag har varnat svenskarna på Apg29,Newsvoice, nowtheendbegins,mfl sidor i nästan ett år.
De kommer se det komma.
De andra?
De är fortfarande fasta i sin övertygelse att Regeringen vill dem väl.
Nu kanske du förstår att jag tror att det är förse

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
10 maj 2021 kl 20:58

En syltad munk?
En gratis klippning? 🙂

Insyltade, vingklippta…

Sverige styrs nu av edsvurna, vingklippta, djupt insyltade!

Bort med dem!

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
5 maj 2021 kl 17:27

Inte bara apartheid…

Ny internationell tribunal ska döma de som sprider biovapen-vaccin

Här är vad denna lilla del av officiella Pfizer COVID ”Vaccination” medicinskt biovapendokument säger:

“(1). Om en man som inte vaccinerades berör en vaccinerad kvinna eller andas en del av luften som hon andas (med andra ord, går förbi henne på kontoret) och sedan har sex med sin fru, kan hans fru få en negativ påverkan och hon bör undvika att bli med barn. 

(2). Om en kvinna som aldrig vaccinerades utsätts för en kvinna som vaccinerats kan hon: (A) få missfall, (B) spontant avbryta havandeskapet, (C) förgifta barnet via hennes bröstmjölk, (D) Få barn som har kognitiva svårigheter.

https://newsinsideout.com/2021/05/covid-vaccine-media-advisory-genocidal-biomedical-impact-that-persons-vaccinated-by-covid-vaccine-bioweapons-are-causing-to-non-vaccinated-persons/
 
https://www.afinalwarning.com/516018.html
 
Som vanligt, högerklicka och klicka på ”översätt till svenska” vid behov.
 

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
5 maj 2021 kl 20:37

Lady in black. Think! They are everywhere!

björn wiklund
Gäst
6 maj 2021 kl 11:17

Intressant…. ett är ju att agera operationellt dvs bromsa om man kör för fort osv….. men ett muterande virus bör ju hanteras taktiskt och även strategiskt…. och det finns bara godkända vaccin från Kina, Indien har ett vaccin godkänt på nåder.. thats it! sedan finns mRNA och Adenovirus och ytterligare vektor preparat så det börjar likna mångfald…. sedan att det då samtidigt förbjuds, stoppas preparat, vax, är väl ett tecken på för lite framförhållning och tester…. MEN i tänkta framtida tillstånd vilka vi strävar mot vad är planen? för med så många avlidna i Sverige utan vård på IVA verkar det inte finnas tillräckliga medel till vården….. vilket inte sägs trots att många avlidna i Sverige hade tillfrisknat med rätt vård…