Senator Rand Paul: motstå alla nya lockdown-försök och ovetenskapliga covidrestriktioner

15
210

COVIDSKANDALEN. Den republikanska senatorn Rand Paul uppmanar alla amerikaner att göra maximalt motstånd mot alla nya försök från Biden-administrationen att stänga ner USA eller försöka implementera ovetenskapliga covidrestriktioner.

“We are at a moment of truth and a crossroads. Will we allow these people to use fear and propaganda to do further harm to our society, economy, and children? Or will we stand together and say, absolutely not. Not this time. I choose freedom.”

”De kan inte arrestera oss alla. De kan inte hålla alla dina barn hemma från skolan. De kan inte hålla varje regeringsbyggnad stängd.”

“Vi behöver inte acceptera mandat, lockdown och skadlig politik beslutade av små tyranner och byråkrater. Vi kan helt enkelt säga nej, inte igen.”

“Nancy Pelosi – du kommer inte att arrestera eller hindra mig eller någon i min personal från att göra våra jobb. Vi har antingen haft COVID, fått vaccinet eller erbjudits vaccinet.

”Vi kommer att göra våra egna hälsoval. Vi kommer inte att visa dig ett vaccinpass, vi kommer inte att bära munskydd, vi kommer inte att tvingas till slumpmässiga screenings och tester så att du kan fortsätta ditt drunk-with-power-styre inne på Capitol Hill. ”

Skarp varning även till Joe Biden

Rand Paul säger att amerikanerna inte bör acceptera de antivetenskapliga ståndpunkter som Biden-administrationen förespråkar och han lovar att om president Joe Biden försöker stänga federala myndigheter kommer Rand Paul att stoppa varje lagförslag med oppositionella ändringsförslag om att skära ned Biden-administrationens finansiering.

Utdrag och översättning: NewsVoice

Källa och relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
15 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
11 augusti 2021 kl 12:28

Äntligen någon som tagit av sig både nattmössa och fooliehat och talar rent, klart och sant! Må motståndet växa i kraft och styrka, tills dess det åter igen går att andas fritt……

Last edited 2 månader sedan by Mattias Karlsson
Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  Mattias Karlsson
11 augusti 2021 kl 18:51

” Tagit av sig foliehatten”…Vad menar du ?

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
12 augusti 2021 kl 06:41

Att jag tar avstånd från de mest extrema ståndpunkter och hållningar i båda lägren i den polarisering som uppstår i kölvattnet av “pandemin” och vaccineringen……

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  Mattias Karlsson
12 augusti 2021 kl 19:08

Jag kanske skulle förstå dig bättre om du ville ge några exempel på de mest extrema ståndpunkterna du tar avstånd ifrån. Det blir ju alltid lättare att föra en diskussion utifrån sakfrågor än svepande formuleringar.

Dessutom bidrar du nog till polariseringen om du utgår ifrån några specifika läger att ställa emot varandra. Jag är helt säker på att du inte ens hittar två personer som är helt överens om varenda detaljfråga som den här debatten kan ge upphov till. Nidbilder och nedsättande epitet kan ju vara underhållande om det används i ett lite mer humoristiskt perspektiv men det blir ju aldrig konstruktivt.

Sen är jag nyfiken på om du har någon förklenande rubricering även för det läger du anser dig tillhöra ?

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
13 augusti 2021 kl 01:42

Helt rätt Kenneth!

För oss som känner bottenlös sorg över våra naiva anhöriga som skadats el dött av vaccinerna räcker det inte att ta av både nattmössa och fooliehatt och tala rent, klart och sant!

Att blunda hör liksom inte ihop med “Må motståndet växa i kraft och styrka, tills dess det åter igen går att andas fritt…”

Så här pessimistisk är Dr. Glen Dormer om överlevnaden.

Fritjof Persson och Dr. Glen Dormer anser att vaccinerade endast har max 4 år att leva efter sprutan
https://rumble.com/vky601-glenn-dormer-insiktsfulle-stockholmaren-fritjof-persson-diskutterar-folkmor.html
 

relaterad sammanfattning av plandemin

BEVIS på att pandemin var planerad med ett syfte… (stopworldcontrol.com)

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
13 augusti 2021 kl 09:25

Kanske har jag fel!
Exempel, Matti Sällberg intar en extrem ställning, med sina dubbla stolar.
Glen Dormer intar en extrem ställning med tanke på, hur många han säger kommer att dö av vaccinet. Varför göra sådana uttalanden, över huvud taget?
Förklenande etikett om mig skulle kunna vara, “hal som ålen o tvålen”
Mvh…

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Kenneth Thorberg
13 augusti 2021 kl 10:53

Kanske har jag fel!
Exempel, Matti Sällberg intar en extrem ställning, med sina dubbla stolar.
Glen Dormer intar en extrem ställning med tanke på, hur många han säger kommer att dö av vaccinet. Varför göra sådana uttalanden, över huvud taget?
Förklenande etikett om mig skulle kunna vara, “hal som ålen o tvålen”
Mvh…

Gustav
Gustav
Gäst
11 augusti 2021 kl 19:18
JohnnyD
Johnny
Reply to  Gustav
11 augusti 2021 kl 20:09

Bra länk. Det börjar hända grejer i Amerika. Det stämmer väl överens med Nobelpristagaren Dr Montingers utsagor.

JohnnyD
Johnny
11 augusti 2021 kl 19:32

Det är utmärkt initiativ av Senator Rand Paul att ta ställning mot politiseringen av Covid-19.

Vaccinet är inte säkert (mer än 150 döda), det är inte effektivt (90% på sjukhus är vaccinerade) och det stoppar inte viruset som bara muterar och sprids vidare till både vaccinerade och ovaccinerade.

Det är något bra med Amerika, 50 delstater med olika politik, inte bara en politik utan flera och att folk är beväpnade till tänderna och att det är deras skyldighet att skjuta en tyrranisk regering.

Last edited 2 månader sedan by Johnny
Lars-Olof BergmanD
Lars-Olof Bergman
Reply to  Johnny
11 augusti 2021 kl 22:28

Förra fejkflunsan skördade 25 liv i Sverige och då blev det vaccinet stoppat och var är vi nu?

Lars-Olof BergmanD
Lars-Olof Bergman
Reply to  Johnny
11 augusti 2021 kl 22:31

Har haft problem att kommentera. Jag håller med dej till 100 procent. Sveriges regering borde dömas till högförräder!

Tomas p
Tomas p
Gäst
Reply to  Johnny
12 augusti 2021 kl 08:53

Hur kan det finnas vaccin mot ett datorgenererat virus ?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
11 augusti 2021 kl 22:10

– Är senator Rand Paul måhända en ärlig politiker på hög nivå?

Julian Assange har uttryckt sin beundran för honom.

Jag som har trott att alla var utdöda. Det är lite som att möta en dinosaurier på en skogspromenad.

Erik Forsman
13 augusti 2021 kl 11:49

En bild säger mer än tusen ord:

coronavirus-plannedemic.jpg