Israel krigsövade mot nästa covidvariant Omega

34
801
Israels premiärminister Naftali Bennett (2021-). Foto: Avi Ohayon / Government Press Office (Israel)
Bild: Israels premiärminister Naftali Bennett (2021-). Foto: Avi Ohayon, Government Press Office (Israel). Licens: CC BY-SA 3.0

VÄRLDEN. Israels nya premiärminister Naftali Bennett meddelade att Israel under torsdagen genomförde en krigsövning för att bekämpa nästa covidepidemi i landet. Bennett har flera gånger hänvisat till “Omega-stammen” för att beskriva nästa virala mutation som ännu inte har upptäckts.

Covidövningen som varade under en dag leddes av Israels civilförsvarsminister från sambandscentralen National Management Center, en krigsbunker i Jerusalem. Övningen utsatte landets institutioner och myndigheter för prövningar för att se om de klarade att hantera en ny dödlig Covid-19-variant.

Bennetts administration anser att krigsövningen mot covid är en världsnyhet. Beredskapen för framtida restriktioner för medborgerliga sammankomster och rörelser, karantäner, lockdown-policy och varningar måste utvecklas. Övningen testade sjukhusens respons, liksom beredskapen inom flera andra sektorer.

Varför Israel betraktar övningen för att hantera ett covidutbrott såsom en militär angelägenhet är oklar.

Naftali Bennett har en bakgrund som militärt befäl och soldat. Han var ledande befäl under många skarpa militärinsatser i Mellanöstern. Bennett är Israels nuvarande premiärminister sedan den 13:e juni 2021. Han tjänstgjorde som försvarsminister från 2019 till 2020.

Text: NewsVoice

Relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
34 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Per Melin
Per Melin (@perra)
12 november 2021 kl 06:30

Har ni lyssnat på den här godbiten ifrån doktor David Martin? Vilka döljer sig bakom Pfizer, Moderna, Johnson and Johnson, Merck, Gilead. Vilka styr ifrån bakom kulisserna? Vilka ingår i COVID-orkestern?

COVID-19-terrorvapnet togs fram tidigt 1990-tal, allt som sker idag går alltså långt tillbaks i tiden.

Var finns de olika distraktioner som hindrar oss ifrån att se vad som verkligen händer idag?

Dr. David Martin – Follow the Patents, Then You Will Understand Covid https://www.medicdebate.org/node/2572
comment image

Submitted by Mikael Nordfors on November 8, 2021 – 1:29pm

Last edited 14 dagar sedan by Per Melin
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Per Melin
12 november 2021 kl 22:50

Alla behöver ju titta på den länken!

Den behöver en egen artikel!

När man sen förstått att allt gick ut på att få genmanipulera mänskligheten, så behöver man sen veta vad den genmanipuleringen gör.

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm

Sen behöver alla stämma skiten ur dem, alla!

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
12 november 2021 kl 09:55

Det kan ju inte bli mer politik än när politiker med ett virus som ursäkt övar krigföring mot hela den egna befolkningen.

Sen verkar Bennett hoppa lite väl fort fram i det grekiska alfabetet. Omega är sista bokstaven i alfabetet. Eftersom dessa sociopater är mycket för symbolik kan det ligga något i namngivningen. Frågan är bara om det är slutet på plandemin eller befolkningen.

Last edited 14 dagar sedan by Anders Johansson
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Anders Johansson
12 november 2021 kl 12:12

Ja de brukar ju alltid demonstrera vad de ska göra innan.
Men dyker upp lite konstiga “meddelanden” nu. Inte build back better utan back to normal.

https://www.youtube.com/c/WhiteHouse

Peter TorpareD
Peter Torpare (@petertorpare)
12 november 2021 kl 18:06

Påminner mig om att Don Quixote slogs mot väderkvarnar.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Peter Torpare
13 november 2021 kl 14:47

[Kommentaren är raderad, den var off topic om jesuiterna]

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 15:28

Kommentarsslakt igen…?
Tabula rasa!

Fredrik Eriksson
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 15:45

Det här är känsliga ämnen för redaktionen.
När jag hänvisade till Alfa och Omega dvs en illustration på Jesus Kristus fullständiga DNA-mässiga perfektion som Människosonen så blev det nog för mycket för herr Redaktören.
Jag antar att han vill upprätthålla ett sken av någorlunda Kristen tro och estetik.
Men vad jag inte förstår dock är att häxor tillåts sälja sina andligt laddade kristaller, men när man närmar sig orden DNA och Alfa och Omega och Kristus blir tråden raderad.
För mig är det dubbelmoral då åtminstone jag anser att Vildjuret tvingar genom Pharmakeia dvs distribution av dessa gensekvenser som vi kallar vaccin.
Blir man då något annat än en människa?
Och är det därför Jesus poängterar att han är Alfa!
-Ja jag anser att Alfa och Omega står för Dna-mässig korruption (i tråden) samt renhet (i Bibeln).
Judar tror som på bekant inte på Nya Testamentet. Och där tror jag att vi hittar svaret.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 20:15

Ja Jesuiterna har ju starka kopplingar till både Israel och “vaccin”.
Ett exempel är vaccinet Jansen som har symbolvärde för Jesuiter.

Janssen Pharmaceuticals
https://en.wikipedia.org/wiki/Janssen_Pharmaceuticals

Paul Janssen
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Janssen

Jansenism
https://en.wikipedia.org/wiki/Jansenism

Jean-Baptiste Janssens
https://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Baptiste_Janssens

Last edited 13 dagar sedan by Magnus Lindgren
Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 16:03

Min kommentar var ett relevant svar på en annan kommentar.

– Är det inte tillåtet att relatera till en annan kommentar?

Kommentarsslakten i den här tråden är bedrövande:
https://newsvoice.se/2021/11/auschwitz-birkenau-dantes-inferno-forbleknar/

Varför har redaktören tagit bort en mängd kommentarer i denna tråd?

Censur känner vi från statsfinansierade tidningar och TV, men jag har trott att Newsvoice tillåter debatter.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 18:34

Tack Hans. Tillsammans kan vi bli starka. Mvh

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Tors vrede
13 november 2021 kl 18:52

Läs den här boken och ge din kommentar här – eller på Peter Krabbes sanningsblogg, som tillåter diskussioner utan censur:

https://archive.org/details/explodingtheisraeldeceptionstevewohlberg/mode/2up

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 20:36

Tack Hans. Men nu har du avslöjat mina brister vad gällande Engelska språket. Gick igenom 16 sidor men ca en tredjedel måste jag översätta.
Men sedan såg jag att det gick att kopiera av texten.
Google översättare kan bli räddningen, fast den inte är felfri. Men jag behöver inte koncentrera mig till max. Ge mig lite tid.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Tors vrede
13 november 2021 kl 20:49

Ja, Google översättare ger en bra start. Sedan behöver man kontrollera och justera, men det går rätt lätt.

Jag uppskattar enormt att du tar itu med denna uppgift. Det visar på ditt öppna sinne. Ta dig tid och pröva allt!

Jag ser fram emot din respons.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 21:01

Varför bor inte du här på norra Öland?
Jag vet när en människa är god, det har livet lärt mig. Oj vad vi skulle ha mycket att prata om,

Har du varit inne på det metafysiska?

Var rädd om dig. Och tack för ditt tålamod.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Tors vrede
13 november 2021 kl 21:24

Tack, min vän!

På sätt och vis har jag varit inne på det “metafysiska”.

Min stora förhoppning och tro grundar sig på Bib-ln.

(Sätt in ett “e” istället för bindesstrecket!
– Jag vet att vissa ord direkt stoppar en kommentar.)

Det är inte så många nu för tiden som tror som jag. Propagandan har varit framgångsrik.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 22:40

Tänk nu vännen! Står det inte i skriften att en del skall få metafysiska krafter? Med detta skall du tänka på att Jesus är min Gud. Men skriften säger att han är vägen till Gud. Nej! Han var Gud som dom lät korsfästa.
Detta borde FI tänka på då målningarna som inte romarna visste om finns kvar.
Vetenskapens värld visade dessa för några år sedan. Det dom visade är att lärjungarna var lika många med kvinnokön. Detta plockades bort från SVT play snabbare än en kula.
Men Tors vrede har det bevarat.
I detta landet plockas patriarkatet in, men hör du något från FI? En agenda bakom väljarnas rygg skall uppfyllas. Barcelona avtalet efter EU inträdet, tror jag är svaret. Kosta vad det vill!

Sedan även bevarat från V.V då dom hittat fotspår från någon som gått upprest för 6-7 miljoner år sedan. Alltså måste Fyren haft rätt då han sa att vi är mänsklighetens vagga.
Hur han nu kunde veta detta. Men programmet visar just detta. Savannen uppstod för ca 3 miljoner år sedan. (Men detta var på gränsen mellan Österrike och Tyskland.)
( Givet vis så visste han förmodligen inte detta ) eller?
Det pratas om att vara i nuet! Men vad är nuet?
Om vi skall fundera på evolutionen som givit oss resistens mot de varse sjukdomar.
Covid 19 genom PCR =dom som vill förinta oss styr. Är det tredje världskriget, då världen är skuldsattsatt oss för att vi blivit för många?
Men kapitalet styr! För där finns makten.
FED 1913 + Vatikanen.

Förbundsarken enligt påstående finnas i nedre valvet av Vatikanen?

Johan Bove
Johan Bove
Gäst
Reply to  Hans Dahl
15 november 2021 kl 10:42

Nej tyvärr, Peter censurerar ganska kraftigt om man avviker från hans åsikter.

Omnia vincit Amor

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Hans Dahl
14 november 2021 kl 02:09

relaterat

Loyola University Chicago kräver att alla heltids- och deltidsanställda lärare, personal och studenter vaccineras mot covid-19.

“Loyola University Chicagos krav på immunisering/vaccination är informerat av vårt jesuitiska, katolska engagemang för det gemensamma bästa, solidaritet och rättvisa.”

https://www.luc.edu/coronavirus/vaccine/

Last edited 13 dagar sedan by Magnus Lindgren
jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
12 november 2021 kl 23:15

Vi vet vem som ställer till det , samma sit som för..säg 1000-1200 år sedn. Då hände det i volgaområdet,, o ‘de” jagades ut av Rurik 700 e Kr och hans Riktiga soldater. ‘the psrasites r back again o kan inte mer än o kwetcha, e såå synd om oss, ojoj ovej så synd om oss,, ojoj..

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
12 november 2021 kl 23:23

‘de’ spelar såå ‘oskyldiga’ samtidigt som ‘deras’ vidriga skrift (iinte NT, iinte GT) säger ‘att alla ska utrotas’ (utom ‘de’ själva jepp)..hehe vilka fakes.

Tors vrede
Gäst
Reply to  jonnyjonson
13 november 2021 kl 00:34

Ja samma sak, snart som Dantes inferno som stängdes ned då det hettade till.
Det står ju skrivet att sanningen skall göra oss fria. Men även detta forum förnekar detta med sina cesurer. Vad finns plattformen som vågar stå upp för det man inte får uttrycka? Inget uttryckande är grunden till allt lidande. Mvh

Fredrik Eriksson
Reply to  Tors vrede
14 november 2021 kl 09:46

Såvitt jag vet finns bara kommentarsfälten på SwebbTV och NewsVoice samt Brighteon.
Du får väl göra som undertecknad troende i skriften.
Starta en egen hemsida där man enbart fokuserar på dessa frågor?
DNA, Vaccin,5G, och Chemtrails och se om det finns något korrelerat samband?
Dvs är Covid-19 kluster egentligen mikronålsmönstrat attackkluster via 5G?
Då symtomen är exakt samma som vid 5G som vid Covid-19 dvs snuva lukt och smakbortfall.
Varför inte attackera begreppet själv?
Fast nu utifrån en ackumulerad räntebärande skuldmättnad och en Kristen Apologetisk synvinkel på samma gång?

Min analys av Uppenbarelseboken kan följas på korsfrukt.com där jag tar upp begrepp som Märket ,Namnet, och Talet, där Bilden troligen beskrivs som en applikation som är intelligent.
Där ingen kan köpa och sälja som inte har vaccinerat sig?
Om man nu förutsätter att Vaccinen är Vildjurets Märke.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
13 november 2021 kl 09:47

Det är intressant att Israel har som tradition att välja primiärministrar med specialutbildning i subversion, sabotage och lönnmord. 

Naftali Bennett utgör inget undantag. Han har tjänstgjort i såväl Sayeret Matkal som Maglan, vilka båda toppar listan över elitära kommandotrupper.

Så då är väl Naftali Bennetts megakrigsövning för att bekämpa den emotsedda OMEGA-mutationen i landet en åtgärd man kan förvänta sig. 

Naftali Bennett använder sig tydligen gärna även av krigsmetaforer för att beskriva hur farliga han anser att ovaccinerade människor är för de vaccinerade, när han liknar dem vid människor som går omkring på gatorna med maskingevär, vilket Avital Livny berättar om i den här intervjun:
https://newsvoice.se/2021/11/israel-existentiell-oro/

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 18:57

Ja vad skall man säga? Det är mycket nu! Fundera en stund på detta klippet
skulle någon bli klok på det, så skriv gärna. Håll i er nu!

https://www.tv4.se/klipp/va/13282477/coronaobduktioner-forbryllar-lakare-hittar-inga-tecken-pa-virusinfektion-i-organen

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
13 november 2021 kl 19:21

Det är djupt beklagligt hur byxångest drabbar människor man trott hade kraft att stå upp emot förtrycket, så snart tabu-ämnen kommer upp på tapeten.

Hur ska vi kunna nå fram till det sanna här om någon sitter och pular bort kommentarer som anses obekväma?

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
13 november 2021 kl 20:46

Skall vi slå näven i bordet, men jag tror inte det hjälper.

Dom som censurerar vet inte att dom springer antikrists ärende.

Oj! Nu är dom upplysta och glöder i mörkret.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
13 november 2021 kl 21:06

Wikipedia säger om Naftali Bennett; “Both his parents were from Ashkenazi Jewish backgrounds.”

De allra flesta som kallar sig j-dar tillhör denna släkt.

De har ingenting med Abraham och hans avkomlingar att göra.

Uppenbarelseboken 2:9 talar om falska j-dar.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
14 november 2021 kl 18:51

Hittade detta klippet nyss, men som jag skrev igår så är mina kunskaper i Engelska språket begränsat. Förstår hyggligt vad texten förkunnar, och tolkar
det som en positiv revolution.

Archbishop Carlo Maria Viganò attacks Pope, Vatican and Globalist hidden agendas

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Tors vrede
14 november 2021 kl 21:00

Skit i dom, de är bara lakejer till ‘dem’

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Tors vrede
14 november 2021 kl 21:31

Tack för denna länk! Jag känner till arkebiskop Carlo Maria Viganò sedan tidigare. Det är mycket intressant med hans massiva kritik mot påven Franciskus.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Hans Dahl
14 november 2021 kl 21:02

Jupp mitt i prick kompis

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst