Blue Origins Jeff Bezos: endast ett begränsat antal människor kommer leva på jorden

28
944

RYMDFART. Mänskligheten kommer att flytta industrier ut i rymden och tillåta endast ett fåtal utvalda att få stanna kvar på Jorden, som kommer att fungera som en skyddad nationalpark, enligt den självfinansierade rymdutforskaren Jeff Bezos, grundaren av Amazon och rymdbolaget Blue Origin.

Amazon-miljardären och en av de mest inflytelserika globalisterna berättade entusiastiskt, under ett föredrag på Ignatius-forumet i Washington DC, om hur den mänskliga civilisationen kan utvecklas i framtiden.

Jeff Bezos tror att det kommer att bli aktuellt att migrera stora mängder människor ut till rymdbaserade kolonier och rymdbaser på andra planeter och månar i solsystemet och att Jorden kan ha plats för “låt säga 10 miljarder människor”.

Jorden har uppskattningsvis 7,9 miljarder människor i slutet av 2021 (worldometers.info) att jämföra med blott 4 miljarder 1973. Befolkningsutvecklingen är dramatrisk.

Bezos tror att det kommer att konstrueras stora cylindriska rymdkolonier som snurrar för att skapa artificiell gravitation för miljontals invånare medan jorden ska förvandlas till en skyddad planet med begränsade möjligheter för besök, liknande vad som gäller för dagens amerikanska nationalparker.

Amazon-grundaren anser att människan behöver utforska andra planeter samtidigt som vi måste ta hand om vår moderplanet Jorden. Amazon satsar mest pengar på gynnsamma projekt på och för jorden, påpekar Bezos.

Text: NewsVoice | Bild: Jeff Bezos. Pressfoto: Press.aboutamazon.com

Relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
28 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
16 november 2021 kl 01:36

Är det inte bättre att han själv betalar hans anställda en skälig lön, så många av dem slapp leva av matkuponger, innan han gör sig till något självutnämnt språkrör för hela mänskligheten.

Verkar som om det är lätt att få storhetsvansinne av att få ihop några miljarder från att kränga slavtillverkat billigt skräp och taskiga operativsystem.

Vi kan skjuta ut Bezos och Gates i rymden i någon roterande konservburk med artificiell gravitation utan tillstånd att någonsin mer återvända.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Anders Johansson
16 november 2021 kl 07:07

[Kommentaren raderad. Den var off topic om: marssvinsbarn, Fauci, experiment på barn]

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
16 november 2021 kl 16:29

Ok redaktörn!
Ett par exempel på Jeff Bezos “filantropi”

Jeff Bezos: Dags att bygga stad på månen med robotar
https://www.technocracy.news/jeff-bezos-time-build-city-moon-robots/

Bezos och prins Charles flyger i privata jetplan för att träffas över en ”kopp te” och klagar på att du släpper ut för mycket CO2
AV BAKOMNYHETERNA den 2 NOVEMBER, 2021 

November 1, 2021 by Steve Watson https://humansarefree.com/2021/11/bezos-and-prince-charles-fly-in-private-jets-to-complain-about-your-co2-footprint.html Ta en titt på dessa privatjetflygande miljardärer som sitter på en herrgård och klagar över att du släpper ut för mycket koldioxid. Medan de tillbringar de kommande två veckorna med att föreläsa för alla… Läs mer ›

Last edited 10 dagar sedan by Magnus Lindgren
Brandy36
Brandy36
Gäst
16 november 2021 kl 10:10

Bezos marknadsföring är redan igång, han behöver folk med känslorna utanför kroppen och skicka dem ut i rymden utan livsgaranti, likt vaccingarantin. Jorden vill han ha för sig själv.

Kajsa K
Kajsa K
Gäst
16 november 2021 kl 10:21
Tors vrede
Gäst
Reply to  Kajsa K
16 november 2021 kl 12:15

Det är bara frågan om vad som kommer hända med dessa perversioner om det finns något efter detta fysiska tillstånd. Karma?

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Tors vrede
17 november 2021 kl 12:22

Det vill du nog inte veta. Om du redan vet, berätta gärna! Universum kommer alltid med en faktura grundat på dina avsikter. Betalningen är inte förhandlingsbar. Det är så stabiliteten i universum upprätthålls. Dessutom är det 100% rättvist.

Tors vrede
Gäst
Reply to  zacharias
17 november 2021 kl 17:20

Jag skulle gärna berätta, men du skulle inte tro mig.
Men mänskligheten tror att det finns någon slags ordning i
universum där vi är en del, men den består mest av kaos.
Det är slumpen som givit oss åtskilliga år av en viss ordning.
A. Einstein myntade en gång i tiden att Gud spelar inte tärning. Detta kan väl vi båda vara överens om?
Men jag förstår din tanke, och hoppas kunna dela den då tiden
för uppgörelsen kommer.. Mvh

PatrikD
Patrik (@disqus_0jwogn51d6)
16 november 2021 kl 11:46

Bra idé, han kan sticka iväg och leta efter bra planeter redan nu, gärna väldigt långt iväg.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
16 november 2021 kl 12:14

Mycket mäktiga människor med sina högtflygande planer för mänskligheten på detta Ignatius Forum!

Efter 1:06 minuter ser vi podiet uppifrån i denna katedral i Washington D.C. och då framträder en intressant symbol. 

Jämför med:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Jerusalemhttps://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Jerusalem

https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_the_Holy_Sepulchre

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
16 november 2021 kl 12:23
Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
16 november 2021 kl 12:39

Oj Hans! Jag lyckades översätta hela texten automatiskt. Mycket lång text. Men spar mycket tid. Sedan det du skickade härom dagen.
A Jewish believer exposes false prophecies  kommer bli betydligt jobbigare. Men jag har kommit en bit efter som allt måste göras manuellt. Det tråkiga är bara att jag inte kan skriva detta anonymt, men det är smällar jag får leva med.
Sedan något som bekymrar mig. Försökte ge dig tummen igår kväll, men hur än jag försökte så blev det bara 0. Har observerat detta tidigare då jag värdesatt någons text. Har flera upplevt detta? Mvh

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Tors vrede
16 november 2021 kl 12:53

Newsvoice är en mycket viktig sanningskanal som normalt sett tillåter öppna diskussioner. Det är naturligtvis en nagel i ögat för dem som vill styra upp och manipulera informationsflödet.

Dessa krafter arbetar ännu med rätt små medel, eftersom direkt censur och nedstängning skulle orsaka mer skada än nytta sett från deras synvinkel.

Internettroll och manipulation av statistiska data är exempel på hur de arbetar. Jag har upplevt precis samma sak som du berättar om – att vissa kommentarer inte går att ge tummen upp.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Tors vrede
16 november 2021 kl 13:20

Du kan titta på översättningsprogrammet “Goldendict” som kan översätta enskilda ord i princip alla program på datorn. Men du behöver ladda ned engelsk/svensk-ordbok och sen får du även trixa lite med inställningar. Sen är det bara att markera ett ord och trycka tangentkombination för översättning, vilket även underlättar inlärning av språk.

Angående din sista fråga, så är svaret ja.

Last edited 10 dagar sedan by Anders Johansson
Tors vrede
Gäst
Reply to  Anders Johansson
16 november 2021 kl 14:07

Tack för att du finns. Mvh

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
16 november 2021 kl 18:13

Gates, Elon Musk, Wallenbergarna, Rockfeller, Rothschild, listan kan göras betydligt längre, och så denne Jeff Bezos. Stormrika individer som tycks förenas kring destruktiva agendor för mänskligheten. Är rikedom automatiskt förenat med maktbegär och ondskefull planering? Knappast, men varför sammanfaller det så väl när det rör superrika? Förekommer det stormrika som inte deltar i det mörka spelet? Kan vi återfinna individer med goda avsikter kring borden i Davos? Möjligen, är det naiva undantag?

Jag har haft svårt för förekommande teorier om reptiler eller andra entiteter som infiltrerat mänskligheten med onda avsikter. Varför, skapar inte människan tillräckligt med elände ändå? Eller har det alltid varit människans bristande kunskap och utveckling som gjort att vi åsamkat varandra skada? Har vi behövt en extern katalysator som påskyndar vår karmiska utveckling? Utifrån mina erfarenheter snärjer man nästan alltid sig själv om man stänger dörrar och tror sig kunna självklart avgöra vad som är logiskt och rimligt eller direkt förnuftsvidrigt när det kommer till existentiella spörsmål. Förhoppningsvis får vi intressanta svar framöver och det lär bjudas på överraskningar av alla de slag.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Åsa Torp
17 november 2021 kl 05:45

Mkt bra fråga Åsa; ..förekommer kommer det sk stormrika som i n t e deltager i det mörka spelet? Jag vill och hoppas att det existerar en motkraft även på den sk nivån

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Åsa Torp
17 november 2021 kl 12:56

Jo, nog lär du få svar alltid, Kanske de inte är av det slag du förväntar dig? Att utgå från ett jordiskt perspektiv kan bara bli fel. Processen pågår i detta nu, många känner av den andra stänger igen.

Tors vrede
Gäst
Reply to  zacharias
17 november 2021 kl 17:27

Jag ger dig tumme upp igen för att du tänker. Mvh

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
17 november 2021 kl 03:00

‘de’ skickar ut villospår via ex bezos, nu när när Människan kommit på at ‘de’ bara ‘ska’ ha 500mlj-1mdr på Jorden. På det sättet ‘lugnar’ ‘de’ Människor

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  jonnyjonson
17 november 2021 kl 11:41

Typ: Mamma, är pappa död? Nej lille Lars, han bor i “rymden”.

Last edited 9 dagar sedan by Anders Johansson
Tors vrede
Gäst
Reply to  Anders Johansson
17 november 2021 kl 17:29

Bäst på länge! Men jag förstår tanken. Stort tack. Mvh

peter afzelius
peter afzelius
Gäst
17 november 2021 kl 11:46

Ja, vaffan säger man om det här? Skyddad planet? Kan man ta sin familj och flyga härifrån till en annan planet så vore det kanske rimligt att vara rädd om den här kulan men vi kommer ju ingenstans, inte nån av oss.

Det är i alla fall vad dom vill göra och om vi inte sätter stopp för det så kommer det att bli så.

Tors vrede
Gäst
Reply to  peter afzelius
17 november 2021 kl 17:39

Skydda planeten från dessa psykopat huvuden som förtryckt mänskligheten sedan våran begynnelse. Det finns en varm plats för deras vidkommande, och det blir duktigt svårt för vederbörande att ta sig där ifrån. Brödet och skådespelets tid måste få ett slut. Mvh

Helene
Helene
Gäst
17 november 2021 kl 12:53

De är lögnare allihop. Den sk eliten planerar själva att lämna jorden (exodus har redan startat) för de vet att den här planeten inte har så mycket tid kvar att existera. Det är därför de mjölkar ut så mycket pengar som möjligt av slavarna nu genom att sälja skräp och vaccin mm. Så psykopaterna utan själar kan bygga många rymdfarkoster och rymdstäder och dra.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Helene
17 november 2021 kl 17:47

Jag befarar att det du skrivit är rätt, för jag vill inte förneka mig själv.
Men jag undrar om inte jorden skulle må bra om eliten som dessa tyvärr är i
sin tävlan om att uppnå detta för sin status.
Jag tror att varken du eller jag skulle sakna dessa problem dom tillför.
Kanske blir jorden då paradiset utan krig och elände? Mvh

Natalia JigulinaD
Natalia Jigulina (@nataliajigulina)
17 november 2021 kl 17:12

Han får flytta sig själv nånstans ut i rymden, så vi aldrig hör av den galningen mer!
Jag älskar Modern Jorden som är vacker,generös mot människor och djur och, som själv lider av dessa satan amazon varelser!

Spiritual Mamzer
Spiritual Mamzer
Gäst
26 november 2021 kl 00:16

Amazon, Tesla, Microsoft. Alla är listade på Nasdaq. Vem äger Nasdaq? Wallenberg.