Kommer 1 miljon ovaccinerade tyskar bli medicinska flyktingar i Sverige?

11

COVIDKRISEN. Amerikanska CBN News rapporterar om hur totalitära medicinska stater utvecklas i Europa. De ovaccinerade behandlas allt hårdare. Böter på 10,000-tals kr delas ut. Sverige nämns som ett föregångsland där de vaccinerade till och med frivilligt låter injicera sig med mikrochip.

Vissa medborgare stannar i sina hemländer i Europa för att försvara sina rättig- och friheter. Andra väljer att fly till andra länder i regionen.

CBN News (The Christian Broadcasting Network) pratade med amerikanska Alicia Düren och hennes tyske man Andreas. Paret valde att packa väskorna för att lämna Tyskland. Paret säger att även privatlivet och privat hälsostatus utsätts för övergrepp när butikspersonal högt och tydligt frågar om de är vaccinerade.

Vissa tyskar vill fly som medicinska flyktingar till Sverige

NewsVoice fick ett meddelande från en tidigare tysk medborgare som skriver att många tyskar nu undrar om de är vettigt att fly till Sverige. Tyskland har över 80 miljoner invånare. Ungefär 59 miljoner tyskar tagit minst två doser. Det betyder att drygt 20 miljoner tyskar har tagit en eller ingen vaccindos.

Är det osannolikt att 1 miljon tyskar försöker fly som medicinska flyktingar till Sverige?

Text: NewsVoice

Relaterat


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten

I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.

Prenumerera
Notify of
guest
11 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Leonard
Leonard
Gäst
13 januari 2022 kl 00:31

Jepp !
De är redan här. Flyttat in från Skåne till Hälsingland som jag vet personligen.

stig lönnqvist
stig lönnqvist
Gäst
26 december 2021 kl 16:15

Jag upplever det så att dom länder som har hårda restriktioner har mindre vazzinerade än vad BP lagt som mål. Dom flesta bör veta, vem som bestämmer vilka, och hurdana restriktioner vart land ska ha.

Elias Johansson
Elias Johansson
Gäst
26 december 2021 kl 00:30

Welcome to Sweden free spirited Germans! Let’s make Sweden great again! 😀

Christer
Christer
Gäst
Reply to  Elias Johansson
26 december 2021 kl 14:37

Willkommen in Schweden!

Harald Lilja
Harald Lilja
Gäst
Reply to  Elias Johansson
26 december 2021 kl 14:52

Har du sett filmen Scarface?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Elias Johansson
26 december 2021 kl 14:52

Ja, vi behöver stödja och hjälpa varandra. Tvång och fråntagande av frihet är den verkliga pandemin.

Krister
Krister
Gäst
Reply to  Hans Dahl
27 december 2021 kl 15:15

https://www.sorryantivaxxer.com/
OT: Om man hänger på samma sidor som de som delar
ens åsikter så blir man med tunnelseende.
Jag tror det är bättre att göra tvärtom som jag gör nu…

PatrikD
Patrik
Reply to  Elias Johansson
26 december 2021 kl 15:35

Det har varit mycket Tyskar här nere längst östkusten senaste året, betydligt fler än vanligt. Dom har ju en ganska utbredd husbilsmarknad och camping vanor så det är allttid trevligt. Dom flesta jag har pratat med upplever det dock inte så som varken vänstermedia eller högermedia målar upp bilden, det är väldigt långt ifrån så illa åt något håll, inte än i alla fall. Det låter inte heller som det är speciellt många i Tyskland som har vaccinerat sig, det verkar ligga runt 25% av den arbetsförda befolkningen enligt dom jag har talat med, vilket stämmer bra med Englands bekräftade data, även om propaganda vänstern säger 90%.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Patrik
26 december 2021 kl 16:06

Även jag har goda kontakter med människor i Tyskland. Oron hos många är stor över det tilltagande tvånget, men jag känner ingen som ännu uttalat vilja att emigrera på grund av det.

Enligt vad jag erfarit har en rätt stor andel av befolkningen låtit vaccinera sig och mobbingen på arbetsplatser och i övrigt har under senare månader tilltagit starkt mot ovaccinerade.

Precis som här utmålas de som inte vill vaccinera sig som farliga svikare.

Helene
Helene
Gäst
Reply to  Patrik
26 december 2021 kl 21:56

Finns det någon bra sanningsenlig källa för hur många som VERKLIGEN har vaccinerat sig i Sverige och andra länder? Jag tror inte på rapporterna i media och från folkhälsomyndigheten.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Helene
26 december 2021 kl 22:52

Det är psykologiskt.