Humor: Har dessa tyckare verkligen faktakoll?

16
798

HUMOR. Har dessa tyckare som tänker åt oss verkligen faktakoll? I videon ser vi bland annat socialminister Lena Hallengren (S), tyska hälsoministern Jens Spahn, fd justitieministern Thomas Bodström (S), Hanne Kjöller (DN) och Steffo Törnquist (TV4) som råkade prutta.

Källor: SVT 1 Rapport, TV4, RT.com


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
16 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
29 december 2021 kl 10:04

Kan någon där ute förklara för mig vad den stora skillnaden egentligen är att ha konungavälde, riksdagsvälde eller folkvälde över sig! Den kollektiva synden är den svåraste att genomskåda, ty i den finner vi vår ursäkt att fortsätta göra som vi alltid gjort! Att ta personligt ansvar är att bryta mönstret och komma ur mainstream!

Tors vrede
Tors vrede
Gäst
Reply to  Mattias Karlsson
29 december 2021 kl 10:40

Ja det är en gåta, som förmodligen ingen har ett svar på.
Det är få styrande som handlat genom hjärtat. Mvh

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Tors vrede
29 december 2021 kl 14:03

Så oerhört ensidigt har vi genom darwinism, så kallad “utvecklingslära” och “vetenskap” förlagt förnuftet och förståndet enbart till huvudet; fast de flesta vet att hjärtat är det egentliga centrat för det verkliga förnuftet. Jag vågar påstå att en renässans för hjärtats förnuft, är det människor alltmer längtar efter, i en stel och robotlik rationalism!

Tors vrede
Tors vrede
Gäst
Reply to  Mattias Karlsson
29 december 2021 kl 15:01

Mänsklighetens jakt för penningen, hindrar det hjärtat vill!
Ligger hellre i rännstenen, än att ha tusentals människoliv på mitt samvete i jakten över så många tillgångar och kapital som möjligt.
Något måste ha gått fel i Darwins teorier. Men kan inte garantera att det var nämnvärt bättre innan heller.

Respekt och ödmjukhet är något som saknas för många.
Idag ställs vi åter mot varandra, att vara, eller inte vara, för att citera Hamlet. Men att det är ett ytterst litet fåtal som ligger bakom även detta än en gång, det behövs ingen A. Einstein till att förstå.
Kriget kallas C19 med tillhörande PCR=PANDEMIN Mvh

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Mattias Karlsson
29 december 2021 kl 16:59

Det finns vissa gemensamma likheter, dominans, mytomani och teflonminne.

Företagare: Vi förstår inte vad du menar, Lena?
https://www.dagensps.se/foretag/smaforetag/vi-forstar-inte-lena-foretagen/

Låt till Jens Spahn: “Vaccination with Spahn”

Jens Spahns specialitet: att annonsera saker och inte (kunna) behålla dem. Vår musikaliska hälsning till vår hälsominister.
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/extra_3/Song-fuer-Jens-Spahn-Impf-mit-Spahn,extra19724.html

Last edited 23 dagar sedan by Magnus Lindgren
Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
29 december 2021 kl 17:16

På frukten känner vi igen trädet, och vad munnen talar är hjärtat fullt utav!
Jens han “Spanhar” likt en fura i skogen, outröttligt efter någon ovaxxad att vaxxa!
På Lenas “Hallongren” finner vi inga hallon och när Steffo pruttar luktar det inte heller precis hallon!
Men en törnig kvist den sticks, och då
Hanna “Köldner” talar sprider sig en isande kyla.
Ur Thomas “Blodströms” mun finner vi inget “öppna era hjärtan”, likt den ur Fred”rik”s tanklösa mun.
Likt drönare, har de alla fastnat i sitt eget honungsvax och lever endast för att befrukta drottningen; Magdalena Andersson.
Förövrigt äger Wall Engberg bikupan, så alla sötsaker tillfaller honom

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
29 december 2021 kl 12:08

Om man i Hallengrens uttalande byter ut gruppen ovaccinerade till jud@r, afrikaner eller homosexuella så skulle det rimma illa både med diskrimineringslagstiftningen som allas lika värde.

Eftersom de sen påstår att över 80 % är “vaccinerade” så borde de ovaccinerade kunna få någon form av minoritetsskydd. Om jag är ovaccinerad och även identifierar mig som det så måste jag då också kunna ha ett skydd mot en förtryckande majoritet.

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Anders Johansson
30 december 2021 kl 08:22

Det skulle vara slående om någon tekniskt skicklig manipulerade publikationerna och ersatte “ovaccinerade” med de folkgrupper som du föreslår. Humor är en oslagbar form av kreativt tänkande.

Elias Johansson
Elias Johansson
Gäst
Reply to  Anders Johansson
31 december 2021 kl 01:59

Demokrati och rätt till frihet gäller tyvärr bara för vissa grupper och individer. Tycker detta har blivit mer och mer uppenbart under den så kallade pandemin.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Elias Johansson
31 december 2021 kl 12:00

Ja det är svårt för dem att upprätthålla illusionen av demokrati och frivillighet när vi inte gör som vi blir tillsagda att göra.

Mikael Reichel
Mikael Reichel
Gäst
29 december 2021 kl 19:52

Elefanten i rummet är vem det är som egentligen pruttar? Ser det inte ut som Bodström är den skyldige? Jag menar, med all smörja som de fpr sig till livs borde flera matsmältningssystem komma i obalans. Så vem är det som inte har kontroll över ringmuskeln?

Torbjörn Sassersson red.
Torbjörn Sassersson red.(@confidencecontrol4845)
Admin
Reply to  Mikael Reichel
29 december 2021 kl 21:40

Bodström verkar studsa lite precis vid prutten så han är klart misstänkt.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
29 december 2021 kl 23:41

Om nu Pfizer får sin vilja igenom och får sina C-19 dokument hemligstämplade i 75 år, blir det en långbänk utan like, innan man kan bli väl underrättad om vad man skall samtycka till.
Sedan universitetsutbildning på det.

Per Held
Per Held
Gäst
Reply to  Å. Södergren
31 december 2021 kl 11:22

Hemligstämpla, ett annat ord, Gravfrid

Last edited 21 dagar sedan by Per Held
Elisabeth Lundblad
Elisabeth Lundblad
Gäst
30 december 2021 kl 10:47

När Kungen förlorade makten att säga sitt i politiken (1973) så tog man även bort riksrätten och förvaltningsdomstolen, sen slopade man tjänstemannaansvaret oxå. Sen har landet styrts av näringslivets kungar. Vi ser nu med facit i hand hur man även trampar på de mänskliga rättigheterna.

Elisabeth Lundblad
Elisabeth Lundblad
Gäst
Reply to  Elisabeth Lundblad
30 december 2021 kl 10:48

skrev fel, författningsdomstolen ska det vara istället för förvaltningsdomstolen.