WHO-chef säger att covid boosters används för att döda barn – felsägning?

-

VACCIN. WHO:s högsta chef gjorde oavsiktligt en felsägning under en presskonferens i Genève den 21:a december 2021. Av misstag sa Tedros Ghebreyesus att det är bättre att vaccinera utsatta grupper istället för att ge vaccin-boosters för att döda barn.

Ghebreyesus säger exakt, citat:

“So, if it’s going to be used, it’s better to focus on those groups who have the risk of severe disease and death, rather than, as we see, some countries are using to give boosters to kill children, which is not right”.

WHO försöker förklara felsägningen via BBC att Ghebreyesus bara sa fel och inte menade vad han sa:

“A WHO spokesperson told the BBC that Dr Ghebreyesus “got stuck on the first syllable ‘chil’ and it came out sounding like ‘cil/kil’.”

“He repeated the same syllable, with it coming out ‘cil-children’. Any other interpretation of this is 100% incorrect.”

Videoinspelningen i original finns även automatiskt textad på källkanalen Ruptly där även YouTubes AI tolkar att Ghebreyesus säger: “to give boosters to kill children, which is not right”.

Text: NewsVoice

WHO Ghebreyesus: boosters to kill children. Foto: Ruptly.com
WHO Ghebreyesus: boosters to kill children. Foto: Ruptly.com
NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.

28 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

28 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
25 december 2021 kl 13:19

Finns inte den miinsta felsägning i det ‘han’ uttrycker,, ‘han’ säger det ‘han’ vet men det är ngt som iinte var tänkt skulle sägas öht,, dvs enl ‘eliten’ el de ‘framstående’. Filma det innan ‘de’ plockar bort det..

Tors vrede
Gäst
Reply to  jonnyjonson
25 december 2021 kl 16:53

Fixade det omgående då den dök upp. Kan bli historiskt, om det inte redan är det. Mvh

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Tors vrede
26 december 2021 kl 01:25

Precis, historiskt. Den här sk ‘organisationen’ borde aaldrig mer kunna kallas ‘världshälsorganisation’. Det är och förblir en världohälsoorg, en euftanasiorg. Det är nu bortom alla tvivel påvisat. Och vem är det som ‘finansierar’. Jo utsända lakejer som gate, soros, kissngr, albright, bushs, clintons et al, krigsförbrytare o euftanatiker hela bunten. I Indien kör de nu med ivermektin, visa av erfarenhet fr ‘paret’ gates mordkampanjer, el i Nigeria krossade de miljoner doser av giftet på en soptipp (också visa av erfarenhet fr parasiterna)

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  jonnyjonson
26 december 2021 kl 01:30

Samt såklart, vem..är det som finansierar parasitlakejerna..jo parasit’familjerna’/-‘familjen’,, ‘de där’..they can blow themselfes

PatrikD
Patrik
23 december 2021 kl 20:12

Indiskret att låta hjärnan och munnen vara i osynk.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Patrik
24 december 2021 kl 00:07

Även eliten kan avslöja sig Patan! Det är nu uppvaknandes kamp börjar. Mvh

PatrikD
Patrik
Reply to  Tors vrede
24 december 2021 kl 01:03

hahaha… ogrundad loyalitet. Skapelse förenar, inte förverkar. Vilseledande samhörighet bestraffas med uppvaknadet kring dom tidigare vilande. Att ens försöka stå över godhet är definitionen av förgörandet av sin egen existens.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Patrik
24 december 2021 kl 08:08

Bra skrivet.

Gilem Meham
Gilem Meham
Gäst
23 december 2021 kl 19:36

Hvad hjertet er fuldt af løber munden over med !!!

Ivan Björn
Gäst
23 december 2021 kl 18:09

Eliten ropar på hjälp.Vakna folket! Det är gräsrötter som går och frivilligt vaccinerar sig. Det är gräsfolket som drar ut i krig. Det är gräsfolket som lever i rädslan. Eliten orkestrerar och sätter upp dimridåer. Det är gräsfolket som tror på illusion av separation.

Ändrar vi oss själva och i stort antal då kan Eliten inte göra något. Det är dags att expandera inåt bort om världens brus som är byggt på lögner och rädslan.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Ivan Björn
23 december 2021 kl 18:31

Du är helt rätt ute! Det gick ju att lura mänskligheten, både då, och då, och då.
Men med ett öppet sinne så borde det bli svårare.
Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Tack för att du finns. Mvh

Ivan Björn
Gäst
Reply to  Tors vrede
23 december 2021 kl 18:39

Tack själv

Erik Forsman
Reply to  Ivan Björn
23 december 2021 kl 20:37

Sluta lyssna, sluta lyd

Tors vrede
Gäst
Reply to  Erik Forsman
24 december 2021 kl 00:05

Det är bra kompis! Klockan är slagen 24:00 och det skall vara Julafton.
Men jag stödjer dina få ord även denna helg. Sköt om dig! Mvh

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
23 december 2021 kl 14:08

“Som hälsominister kunde Tedros utveckla en nära relation med framstående personer och organisationer, som den tidigare amerikanske presidenten Bill Clinton och Clinton Foundation och Bill & Melinda Gates Foundation.”, så skriver engelskspråkiga Wikipedia om WHO-chefen (min översättning). 

Samma källa förtäljer även att denne generaldirektör för Världshälsoorganisationen varit medlem i tankesmedjan Aspen Institute

Intressant bakgrund, eller hur?

Tors vrede
Gäst
Reply to  Hans Dahl
23 december 2021 kl 14:49

Det kostar att ligga på topp!
Mvh

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Hans Dahl
23 december 2021 kl 21:24

Jovars!

Gates, Fauci och Daszak anklagade för folkmord i domstolsansökan
 
I en 46-sidig ansökan till Internationella brottmålsdomstolen den 6 december anklagade en orädd advokat och sju sökande Anthony Fauci, Peter Daszak, Melinda Gates, William Gates III och tolv andra för ett flertal brott mot Nürnberglagen.

https://www.riotimesonline.com/brazil-news/modern-day-censorship/covid-19-pharmaceutical-giants-gates-fauci-uk-officials-accused-of-crimes-against-humanity-in-international-criminal-court-complaint/

https://leohohmann.com/2021/12/17/whistleblower-activists-file-complaint-with-international-criminal-court-alleging-big-pharma-gates-fauci-uk-officials-committed-crimes-against-humanity/#more-8418

Förutom de fyra kingpins, namngavs tolv andra,

Albert Bourla, VD för Pfizer
Stephane Bancel, VD för AstraZeneca
Pascal Soriot, vd för Moderna
Alex Gorsky, VD för Johnson and Johnson
Tedros Adhanhom Ghebreyesus, WHO:s generaldirektör
Boris Johnson, Storbritanniens premiärminister
Christopher Whitty, chefsmedicinsk rådgivare i Storbritannien
Matthew Hancock, tidigare Storbritanniens utrikesminister för hälsa och social omsorg
Sajid Javid, nuvarande brittiska utrikesminister för hälsa och social omsorg
June Raine, Storbritanniens vd för mediciner och hälsoprodukter
Dr. Ravid Shah, ordförande för Rockefeller Foundation
Klaus Schwab, ordförande för World Econom forum

Last edited 11 månader sedan by Magnus Lindgren
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
23 december 2021 kl 11:35

Måste säga att jag för en gångs skull håller med WHO!

Jag tycker ju inte att man skall döda någon, men skall man döda någon så är det väl bättre att döda de över 65 som redan är halvdöda av det två första sprutorna än att döda barn?

Vet inte hur många sådana här “felsägningar” jag hört under pandemin? De säger ju bara precis vad de tänker och glömmer ljuga emellanåt. Det är väl inte “felsägningar” egentligen. De säger ju bara precis det de egentligen planerar ibland. Roboten blinkar ju inte ens när han säger fel.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
23 december 2021 kl 11:06

Freudian slip. Sanningen finns alltid som grund och en minsta förvirring eller trötthet kan göra att sinnets pekare pekar rätt.

Michael
Michael
Gäst
23 december 2021 kl 08:43

När ska folk vakna upp och förstå vansinnet i det hela???

Tors vrede
Gäst
Reply to  Michael
23 december 2021 kl 09:57

För en gång skull så höll han sig förmodligen till sanningen!

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Tors vrede
23 december 2021 kl 19:17

Han kunde sagt att vaccin/boosters används för folkmord kort och gott!

Klagomål till Haags Internationella Brottmålsdomstol: WHO-chefen bör undersökas för folkmord

AV BAKOMNYHETERNA den 16 DECEMBER, 2020

15 December 2020 https://humansarefree.com/2020/12/complaint-to-the-hagues-international-criminal-court-who-chief-should-be-investigated-over-genocide.html Världshälsoorganisationens chef bör undersökas på grund av folkmord, säger ett anspråk som inlämnats till ICC av en till US Nobel Peace Prize nominerad person och tillägger att etiopiern kan vara inblandade i många brott hemma. Den nuvarande… Läs mer ›

Last edited 11 månader sedan by Magnus Lindgren
Tors vrede
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
23 december 2021 kl 22:25

Ojjjjjjj! >Det där var till stor del utanför mitt kunnande.
Nog för att Etiopien, Yemen har ett rent helvete. Underskrivet!
Men inget förvånar mig nu mer. Lite mindre, söker större för sitt klättrande, inte minst i vårat land.
Skrivande har en nödtorftig grundskola. Sedan båda fötterna på fabriksgolven, eller ute på naturreservaten med sågar och hårt slit. Idag utsliten med förtida pension vid eget val för att slippa staten. En riktig fattigpensionär. Jag lovar.
Såg mig för över 30 år sedan dragandes på en kista med hjul stånkandes genom skog och längst vägarna.
Här pratas det om allas lika värde som är en total felöversättning av FNs stadga. Alla likas värdighet står det helt resolut!
Våra små avkommor som hamnar på dagis, blir redan där utsorterade om sitt värde. Värdig! Satsa!
När ett extremt litet antal människor på detta så kallade jordklot varelse platt, eller runt. Kan vara det första då man ser vansinnet.
Dom styrande kan vi räkna på båda händers fingrar.
Konstigt att dom äger mer än övriga, platta jordens befolkning tillsammans. Dessa människor vill tala om för oss genom Marxistisk underton hur vi/alla på den platta jorden skall var.
Covid. Givandet till jordens del av svältande som dom själva är orsak till.
Påven uttalade sig för några år sedan! Ingen skall äga någonting,
den dagen är ni lyckliga. Kan våra ledares 10 fingrar skriva under på detta? Nej och åter nej! Dom är kanonerna, och vi är kanonmaten.
Äää! Jag orkar snart inget mer. Text slut. återko

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Michael
23 december 2021 kl 16:04

den frågan kan enklast besvaras så, att är man så lågt på skalan att man enbart kan ha en sak i sinnet, är denne inte nåbar direkt. Lägg den i väntelådan. Sök enbart personer som kan ha två saker i sinneslådan samtidigt, eftersom då kan en jämförelse gå fram.
Och träna upp att aldrig gå i effekt av andras upprördheter.
Att tjabba med dumheten är enbart att ge bort mer energi åt den.
Gör försöket att tjabba tills din egen energi är slut (soppatorsk) och upplev det totala tvärstopp du själv drabbas av i att övertyga. Ingen underbar känsla!
Detta är ren teknik som vem som helst kan lära med lite tid.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Michael
23 december 2021 kl 19:35

12/21/21

“Här är varför mRNA COVID-vacciner kan röra med vår medfödda immunitet En pre-print studie ger bevis för att stödja vad många framstående immunologer och vaccinerare har sagt under lång tid – mRNA COVID-vacciner orsakar immunsystemets dysregulation.

Jessica Rose, Ph.D.

En helt ny medRxiv pre-print studie med titeln: “BNT162b2 mRNA-vaccinet mot SARS-CoV-2 omprogrammerar både adaptiva och medfödda immunsvar” har prytt vår värld.

Detta dokument är så viktigt och det ger bevis för att stödja vad många framstående immunologer och vaccinerare har sagt under lång tid, inklusive mig själv. Dessa COVID-19 mRNA injicerbara produkter orsakar, ja, orsakar, immunsystemets dysregulation – och inte bara i samband med det adaptiva systemet, men i samband med det medfödda systemet. Inte bara det, men dessa resultat ger mycket goda skäl till varför vi ser återuppvaknanden av latenta virusinfektioner och andra biverkningar som rapporterats i VAERS (och andra biverkningssystem) och kanske ännu viktigare, varför vi under inga omständigheter bör injicera denna skit i våra barn.

Barn mår bra i samband med COVID-19 (för 80 miljonerte gången – detta är väl dokumenterat) och detta beror på deras extraordinära medfödda immunsvarssystem.”

Här är varför mRNA COVID-vacciner kan röra med vår medfödda immunitet • Barns hälsoförsvar (childrenshealthdefense.org)

Last edited 11 månader sedan by Magnus Lindgren
Tors vrede
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
23 december 2021 kl 23:50

Evolutionen, med neandertalare i våra gener har givit oss skydd mot det mesta. Det vet tyvärr eliten om och vill förstöra.
Tallkottkörteln, där andligheten påstås finnas vill dom utplåna.
Kan vara gott, och ont. Ödmjukheten, och förståelsen bör finnas där.
Mer religionskrigen kanske upphör. Men vad är vi då bortsett krigen?
Mvh

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Tors vrede
24 december 2021 kl 00:54

relaterat

“De utdöda neandertalarna lever vidare i våra celler. Analys av neandertalmänniskans genom tyder på att alla moderna människor utom afrikanerna har några procent neandertalgener i sin arvsmassa.”

https://www.nyteknik.se/popularteknik/ar-du-neandertalare-6345584

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se