Kari Lake tidigare ankare för Fox 10 News – “Media lär sig helt enkelt inte läxan”

14
884

MEDIA: Kari Lake, tidigare ankare för Fox 10 News i Phoenix står upp för traditionell genuin journalistik och inte den pseudojournalistik som plågat USA under många år.

Kari Lake kandiderar för posten som guvernör i Arizona. Hon är konservativ och vill ha låga skatter, begränsade regleringar och hon vill skydda Arizonas kulturarv. Lake är emot cancel-kulturen, kritisk rasteori och den skadliga progressiva politik som hon anser förstör amerikanska städer.

Text: NewsVoice | Videokälla: Kari Lake-team, Twitter

Relaterat


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
14 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Torbjörn Sassersson red.
Admin
14 februari 2022 kl 14:25

Kari Lake Goes Mega Viral After Exposing Fake News Narrative

https://www.youtube.com/watch?v=nLPdTFSn2HU

Last edited 3 månader sedan by Torbjörn Sassersson red.
robert öjefors
Gäst
4 februari 2022 kl 13:26

Ungefär som i Svergie! Svt, Sveriges radio, Tv4,där får man bara reda på halva sanningen, i bästa fall!resten ljuger dom ihop.Tacka vet ja NewsVoice,med flera,som gör alt för att sanningen ska komma fram.Tack!

Mayne Sundewall-Hopkins
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 17:24

Det är lika illa i UK. Har bytt ut BBC News mot GB News – en kanal med betydigt mer ‘fräs’ och där olika åsikter får utrymme. Jag instämmer inte med allt – men det är verkligen uppfriskande med människor som inte bara rabblar samma information omigen utan har egna åsikter och ett ‘levande’ framträdande. GB News
Instämmer också beträffande NewsVoice ..Tack Torbjörn för att du (& medarbetare) finns och gör ett så fantastiskt bra jobb! Om jag minns rätt så har jag följt NewsVoice nära nog från början. Kommenterar inte så ofta numera – men läser det mesta. 🙂

Last edited 3 månader sedan by Mayne Sundewall-Hopkins
Lars-Göran Helander
Lars-Göran Helander
Gäst
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 11:15

Alla nyheter skall man ta med en nypa salt , bedöm själv trovårdigheten

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Lars-Göran Helander
5 februari 2022 kl 12:20

Det som saknas i Likströmmad Media är debatt. Det i stort sätt enda som förekommer i den vägen är skendebatter, där etablissemangets “experter” sitter i TV-sofforna och försöker att överträffa varandra i politisk korrekthet – eller när en meningsmotståndare efter väl utfört mediadrev möjligen får yttra ett par ord i ett redigerat, tillrättalagt och kommenterat kort klipp.

Respons från allmänheten saknas i regel helt och i de få undantagen så är urvalet väl silat och sållat.

Det är ungefär samma envägskommunikation som myndighetspersoner brukar utöva.
Här är ett exempel på hur en journalist stoppas då han ställer en “icke-politiskt-korrekt” fråga till en myndighetsperson:
https://www.youtube.com/watch?v=-pJED7BPuXI

robert öjefors
Reply to  Lars-Göran Helander
5 februari 2022 kl 12:28

Givetvis,Men jag har totalt tappat förtroendet för mainstream media!
Jag litar bra mycket mer på NewsVoise,Swebbtv,Lennart M,Elsa W,medfl.Det är bara att konstatera mainstream media ljuger.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 12:16

Sanningen kommer att tills dels komma fram, men i avsikt att skapa kaos och ytterligare ett lager av lögner. Tanken om att splittra och söndra kan drivas i många lager. Alltmedan ondskan hela tiden hålls dold.

robert öjefors
Reply to  Å. Södergren
5 februari 2022 kl 19:28

Jag hoppas du har fel,att inte hela sanningen kommer fram,Jag brukar säga sanningen segrar!

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  robert öjefors
6 februari 2022 kl 08:48

Jo, du har rätt, men när? Drivkraften i att bli lurad som vi sett under två år, är rädslan. Och, rädslans drivkraft är, att det får inte hända igen. När mänskligheten exakt ser vad de blivit rädda för, är rädslan oändligt kortvarig.

robert öjefors
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 14:50

Ett tillägg,jag läser även mainstream media dagligen!Så jag ljuger inte.

robert öjefors
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 19:15

Tack vare Håkan Bergmark, hittade jag denna sida.Så jo jag tycker det är helt ok att dela,sprida,reportage eller vad man kallar det.Vet inte vad ni andra tycker?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 21:06

Du är välkommen hit, Robert!

Varje människa som inser att likströmsmedia huvudsakligen består av regim-klappande journalister – som ofta är prisbelönta, vilket kan tolkas att de har belönats för att de hade ett pris – och debattskygga så kallade “experter”, nästan alltid med kopplingar till multinationella företag, vars agendor de lovprisar i de tillrättaställda TV-sofforna.

Var och en som tar sig ur det vanebildande filmade som soffpratarna utsöndrar, är guld värd!

Håkan Bergmark är en modig sanningssägare..

robert öjefors
Reply to  Hans Dahl
5 februari 2022 kl 22:03

Tackar,vet inte vad jag skall säga,men i grund o botten,tror jag att vi har samma inställning!Må väl.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  robert öjefors
5 februari 2022 kl 23:10

Du är en raritet i ett hav av räddhågade, tigande svenskar, flytande nedströms som döda fiskar.