Macron vann i det franska valet – Le Pens höga valresultat kan betyda att Frankrike är redo för förändring

10
299
Emmanuel Macron - Pressfoto: Europaparlamentet
Emmanuel Macron – Pressfoto: Europaparlamentet

FRANKRIKE. Macron fick 58,55 % av rösterna i helgens franska val, uppger landets inrikesministerium. Macrons rival, ledare för partiet National Rally, Marine Le Pen, fick 41,45%. Enligt Le Pens åsikt kan hennes valresultat betyda att Frankrike är redo för förändring.

I sitt segertal i centrala Paris sa Macron att han inte längre är en kandidat för bara ett läger. Han säger att oenigheter i landet måste åtgärdas och det kommer att vara hans ansvar.

Macron medgav att vissa medborgare röstade på honom bara för att inte tillåta en politisk lutning åt höger.

Strax före presidentens tal använde polisen tårgas för att skingra demonstranter som protesterade mot hans valseger.

Le Pen 24 april 2022. Foto: SVT, public service
Le Pen 24 april 2022. Foto: SVT, public service

Marine Le Pen medgav nederlaget i det franska presidentvalet på söndagskvällen, men beskrev ändå sitt resultat som en “strålande seger i sig”. Enligt Le Pens visar hennes goda valresultat att Frankrike är redo för förändring.

Text: NewsVoice | Källor: RT och SVT

Relaterat


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
10 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Bert lind
Bert lind
Gäst
28 april 2022 kl 08:17

Detta var sista valet i Frankrike enligt Martin Armstrong. Ww3 here we come…

Men alla dessa som SD, LE pen, orban, putin är också styrd av samma kraft som Biden, zerlinsky, sossarna och allt annat. Bara masker för att ge oss illusionen om frihet.

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
Reply to  Bert lind
30 april 2022 kl 02:18

Att ww3 kommer håller jag inte med alls,villka ska slåss igentligen?
Tjejerna är ju upptagna med olika lyft av olika kroppsdelar,och killarna väntar på dem nya apparna och spelen.

Resten håller jag med om helt o hållet,började känna mig väldigt ensam på det här forumet faktist,innan jag läste det där 🙂

Den här illusionen som vuxna människor har att dem ska förändra något genom att “rösta” i ett “val” är så skrattretande att man vill gråta.

Å.Södergren
Å.Södergren
Gäst
26 april 2022 kl 13:34

Ev. röstfusk visas hos benjaminfulford(.) net. Märkta Le Pen sedlar?

samuelafugglasD
samuelafugglas
25 april 2022 kl 17:01

Är typ de Amerikanska ”Dominion” maskinerna inblandade i resultatredovisningen så blir resultatet ytterst tveksamt.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
25 april 2022 kl 14:14

Major Riots Against Macron Throughout France Over Questionable Election

“There are major riots in just about every city in France over the validity of the election. Police are breaking up protests by using teargas on civilians. The youth especially are protesting for Macron wants to create an EU army and that will inevitably lead to drafts.”

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/france/major-riots-against-macron-throughout-france-over-questionable-election/

Fredrik Eriksson
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
25 april 2022 kl 16:23

Detta stämmer väl överrens med de Bibliska profetiorna som ska inträffa.
En global överstatlig världspolis (mycket pekar på detta scenario).

Jag menar Frankrike har ju en rik (hugonotter,giljotiner) tradition av förföljelse av
olikartade tankegångar.
Tvärtom den stora revolution (som bara ytterligare var ett avrättningsprotokoll med Chanel-upptäckten Le Guillotiné.

Man kan ju inte låta hundratusentals ovaccinerade människor samlas så nära andra vaccinerade människor.
Och vad kommer behövas då, som är modernt,humant och ekonomiskt gångbart?
Som gör att huvudet skiljs från kroppen utan åsamkat extra lidande?

-Får man introducera Chanels giljotin?
-Eller?

Why is Chanel building “Smart Guillotines”?https://brandnewtube.com/watch/why-is-chanel-building-quot-smart-guillotines-quot_DGjxpYWDlRqJl6t.html

Appropå en global världspolis och varför just nu (eller väldigt snart!).

Douglas
Douglas
Gäst
25 april 2022 kl 11:59

Solklart valfusk som vanligt. Propagandamaskinen går varm men skulle trots detta gissa att Macron i verkligheten endast fick runt 30 %.

Fredrik Eriksson
Reply to  Douglas
25 april 2022 kl 12:38

Fusket har exakt samma polariserande Investor-upplägg som vanligt.
När konkurrenten har 4-5% lägre än sin konkurrent inträffar något ovanligt, eller en lång paus.
Efter pausen (jfmr med det senaste “svenska” valet) så får den som låg under, nu flera procent över spärren.

Magiskt trolleritrick á Arsenalsgatan 8C.

Vakna kära svenskar (de få som är kvar).

Ni har blivit rejält grundlurade!
Dubbel-lurade skulle jag vilja säga!

Ni har tekniken emot er, ni har era egna känslor emot er.
Ni har allt emot er.

Utom dem som läser på den här sidan såklart,
de kommer förstå lite fortare…

Stay cool stay frosty…mvh

Per Held
Per Held
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
25 april 2022 kl 16:25

Trycker gilla-tumme upp genom att svara på Fredrik Eriksson då ”tumme upp” påstår att jag redan gillat, vilket ja inte har!
En vanlig företeelse här på NW.

jesslar53
jesslar53
Gäst
Reply to  Per Held
26 april 2022 kl 08:01

Samma fenomen för mig tumme upp ???