Per Shapiro: Den kuppartade anslutningen till NATO – Folkets Radio

-

NATO. “Vad är egentligen NATO? Är det primärt en försvarsallians eller är det snarare den ekonomiska elitens maktinstrument?

Fredsaktivisten Lars Drake har kartlagt det nätverk av natonära tankesmedjor och statliga organisationer som ägnar sig åt smutskastning av svenska riksdagsmän, fredsvänner och journalister.

Journalisten Johannes Wahlström förklarar varför ett Natomedlemsskap skulle innebära slutet för den svenska modellen och för den svenska yttrandefriheten.

Vi hör även författaren Stefan Lindgren som pratar om socialdemokratins historiska svek mot sina väljare och om regeringens kuppartade ansökan om ett svenskt Natomedlemskap.

Programmet tar också upp NATO:s monumentala förstörelse av Libyen.

Är NATO:s blodiga och antidemokratiska track-record verkligen oviktigt när Sverige ska ta ställning till medlemskap?”

Text och reportage: Per Shapiro, Folkets Radio

Extern skribent
Extern skribent
NewsVoice publicerar externa skribenters texter. Åsikter, information och påståenden är avsändarens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.

27 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

27 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
6 oktober 2022 kl 17:58

Stämmer det att generalsekreterare Jens Stoltenberg är med i SJ, dvs jesuitorden?

Torbjörn Sassersson red.
Admin
6 juli 2022 kl 10:13

Regeringen skriver: Sverige och Finlands anslutningsprotokoll till Nato undertecknades i Nordatlantiska rådet

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/07/sverige-och-finlands-anslutningsprotokoll-till-nato-undertecknades-i-nordatlantiska-radet/

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
30 maj 2022 kl 18:36

Ett boktips om en annan kupp med, enligt min mening, samma organisation ansvarig som den kupp vi upplever i nutid:

[Rome’s Responsibility for the Assassination of Abraham Lincoln, With an Appendix Containing Conversations Between Abraham Lincoln and Charles Chiniquy]

https://www.amazon.com/Responsibility-Assassination-Appendix-Containing-Conversations/dp/0983262799/

Roger P
Roger P
Gäst
28 maj 2022 kl 17:17

Lite historia med Rikard Sjöberg om Ukraina och annat förr.

https://youtu.be/VPqfw6pk5yM

Roger P
Roger P
Gäst
Reply to  Roger P
28 maj 2022 kl 17:25

Ursäkta felstavningen av hans namn….

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Roger P
6 juli 2022 kl 13:00

Ett understatement! Videon visar på den monumentala ondska som härskar över hela planeten. Ett måste att ta del av, av varje förälder!!!

Last edited 4 månader sedan by Å. Södergren
Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
28 maj 2022 kl 15:56

Ryssland, Kina och Nordkorea har förstörts i grunden och byggts upp igen (av samma krafter som stått bakom förstörelsen) till blint orderlydande stater med fascistisk struktur – analogt med så kallade “elitsoldater”, som även de berövas sin självkänsla och identitet och byggs upp till maskinliknande konstruktioner, som enbart lyder order.

“Fascism och kommunism är två vingar av samma äckliga fågel.”
– Edward Griffin

I dessa tre nationer mördades som första åtgärd framför allt kristna – och även självständiga bönder, för att säkerställa hjälplösheten hos befolkningen – på ackord och därefter infördes KOMMUNISMEN och ateismen som ett första steg i en långsiktig förändring. Därefter introducerades katolicismen öppet eller i förtäckt form (Ryssland), vilket blev till ett surrogat.

(Precis samma tillvägagångssätt användes i Vietnam.)

Fredrik Eriksson
Gäst
28 maj 2022 kl 11:13

Det finns en utmärkt film på SVT-Play just nu som heter Official Secrets.
.Utan att avslöja för mycket innehåller den exakt det som artikeln innehåller.

FN med hjälp av underhuggare (<NATO)> behöver starta starta krig, men för det behöver dem en orsak Casus Belli (anledningen att attackera).

https://www.svtplay.se/video/35374545/official-secrets?position=5778&id=K1nqLGR

Därav min tes att NATO används inte som fredsbevarande insats, utan
som en bödel, eller underhuggare för att tjäna pengar åt det militärindustriella komplexet bland annat.
Tex Libyen,Irak,Afghanistan etc, listan kan göras lång.
Där NATO-stödda trupper installerade en “riks-bank” i alla länder de tog över.
Länder som annars var relativt (Libyen) rika och fri från bank-hegemoni, såvitt jag kan förstå.
-Ja det var den incidenten när 2 Jas-plan skulle åka ner och fotografera Kadaffi i en kulvert (om nu någon kommer ihåg incidenten).

-Vad skrev jag om att testa lite vapen-system som den rätta orsaken?

Skickar man också ner UNHCR,Röda Korset och Läkarhjälpen får man också
en anledning att verka synlig (på ytan) men granskar man dessa underliggande strukturer förefaller det så att tex Röda Korset inte alltid har ett gott uppsåt.
Tex var Röda Korset verksamma under alla krig även första världskriget.

Jag säger inte om, jag säger kanske.
Forska om makstrukturerna bakom UNCHR, och speciellt Röda Korset.
Tex Wallenberg under andra världskriget som åkte runt med en bil med bagageluckan fylld av guldtackor.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
28 maj 2022 kl 08:24

Det är många med stor insikt som har förstått att världen styrs av hemliga sällskap. Jag ska här citera två amerikanska presidenter (i svensk översättning) som haft den inställningen:

“Det finns en kraft någonstans som är så organiserad, så subtil, så vaksam, så sammankopplad, så fullständig, så genomgripande, att det är bättre att de som talar i fördömande ordalag om den den inte talar högre än i en viskning.” 
– Presiden Woodrow Wilson

“Själva ordet ´sekretess` är motbjudande i ett fritt och öppet samhälle; och vi är som ett folk i själ och hjärta och historiskt emot hemliga sällskap, hemliga eder och hemliga förfaranden. …För vi motarbetas runt om i världen av en sluten och hänsynslös konspiration som i första hand förlitar sig på hemliga medel för att utvidga sin inflytandesfär – på infiltration istället för invasion, på subversion istället för politiska fria val, på hot i stället för individuell valfrihet, på gerilla på natten istället för arméer om dagen. Det är ett system som har använt enorma mänskliga och materiella resurser för att bygga en tätt sammansatt, högeffektiv maskin som kombinerar militära, diplomatiska, underrättelsetjänster, ekonomiska, vetenskapliga och politiska operationer.
Dess förberedelser är dolda, inte publicerade. Dess misstag blir begravda, inte tillkännagjorda. Dess meningsmotståndare blir tystade, inte ärade. Inga utgifter ifrågasätts, inga rykten offentliggörs, inga hemligheter avslöjas.”
– President John F Kennedy

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
28 maj 2022 kl 09:23

Här är kan vi lyssna till utdrag av president John F Kennedys tal om hemliga sällskap:
https://www.youtube.com/watch?v=xhZk8ronces&t=192s

Och här är hela John F Kennedys tal nedskrivet (och hela talet finns även här som ljudfil):
https://www.jfklibrary.org/archives/other-resources/john-f-kennedy-speeches/american-newspaper-publishers-association-19610427

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Hans Dahl
28 maj 2022 kl 10:45

Här samma tal textat på engelska:

John F. Kennedys kalla kriget-tal 1961 till den amerikanska pressen

https://newsvoice.se/2015/03/john-f-kennedys-kalla-kriget-tal-1961-till-den-amerikanska-pressen/

Sten B
Sten B
Gäst
Reply to  Hans Dahl
28 maj 2022 kl 10:22

Fortfarande är dessa citat lika aktuella. I dessa tider blir det också allt mer uppenbart varför och av vem JFK togs av daga.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Sten B
28 maj 2022 kl 11:26

Så här uttalade sig en annan amerikansk president:

“The war, the American Civil War of 1861-1865, would never have been possible without the sinister influence of the Jesuits.”
– Abraham Lincoln

President Abraham Lincoln mördades 1865. Här är en synnerligen intressant skrift om vilken sammanslutning som låg bakom mordet:

https://issuu.com/thewatchmen/docs/jesuitinvolvementalincoln

Och nu sitter en medlem av denna sammanslutning som USA:s president, vilket visas i slutet av denna artikel:

https://newsvoice.se/2021/09/jesuiterna-infiltrerade-tidigt-usa/

Sten B
Sten B
Gäst
Reply to  Hans Dahl
28 maj 2022 kl 16:45

Tack, en välskriven artikel du författat. Otroligt hur ett nätverk av organisationer har och har haft så stor påverkan på vår utveckling, inte minst det du omnämner. Det skulle vara intressant att få belyst hur allt hänger samman. Historieskrivningen skulle mått bra utav mer av den varan.

Nu är jag inte så väl bevandrad i Dan Browns Da Vinci-koden men har för mig om att romanen har intressanta framställningar om destruktiva organisationer med religiösa förtecken. Kanske andra av hans böcker fortsätter i den andan.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Sten B
28 maj 2022 kl 17:20

Tack, Sten B, för dina uppmuntrande ord!

Det gläder mig mycket att få positiv respons på de avslöjanden jag gjort. De allra flesta tiger!!! Jag kan inte förstå varför och ofta känner jag förtvivlan över det.

Dan Brown är en insider och medlem i ett av alla dessa elitistiska hemliga brödraskap (Psi Upsilon) som finns i en mängd olika bokstavskombinationer från det grekiska alfabetet och som snärjer högt begåvade ungdomar vid i stort sett varje universitet i USA och – som jag är förvissad om – styrs av Jesuitorden (och som jag omnämner i slutet av artikeln).
Min artikel är del 7 i en serie om Katolska kyrkans makt i världen. Jag skrev den för ett år sedan och hade tänkt att fortsätta med fler artiklar, men på grund av uteblivet intresse och indirekt framförda hot har min motivation att göra djupgående vidare efterforskningar sinat.

I del 6 i denna artikelserie om Katolska kyrkans roll i världspolitiken sedan många århundraden tillbaka är illustrationen som inleder artikeln tagen från filmen “The Da Vinci Code” av Dan Brown. Kanske vill du ta del även av den…?
https://newsvoice.se/2021/07/katolska-kyrkan-granskas-rekrytering-infiltration/

Tack än en gång!

Sten B
Sten B
Gäst
Reply to  Hans Dahl
28 maj 2022 kl 19:10

Varsågod, välförtjänt. Även nästa artikel var mycket läsvärd. Att du inte får uppmärksamhet och ett tack på vägen för artiklarna beror nog inte bristande uppskattning utan snarare på lathet och avsaknad av eftertanke. Jag är garanterad inte ensam om att se värdet, så räta på ryggen, Hans!

Sanslöst så mycket ondska som gömmer sig bakom jesuiterna. Vad driver dom? Uppenbarligen finns det något som attraherar de värsta avskummen i organisationen. Jag såg i kommentarfältet reflektionen på Harris som var involverad i bombningen av Dresden (för övrigt oerhört väl uppbyggt i sina finaste delar) och jag hade för mig om att han, eller någon ovan honom, tillhörde jesuiterna. Eller liknande patrask.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Sten B
28 maj 2022 kl 19:29

Tack ännu en gång!

Du ställer en ytterst viktig fråga:

Vad driver dom?”

Jag tror att jag vet svaret.

Sten B
Sten B
Gäst
Reply to  Hans Dahl
29 maj 2022 kl 09:37

Då ser jag fram emot ditt svar, Hans. Min egen teori är att makt i olika former med tokiga föreställningar som grundval är starkt drivande.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Sten B
29 maj 2022 kl 09:30

Här är en mycket intressant video om drivkrafter bakom onda gärningar:
https://www.youtube.com/watch?v=yd6QBja54O4

Sten B
Sten B
Gäst
Reply to  Hans Dahl
29 maj 2022 kl 22:20

Tack! Känner igen det.

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
27 maj 2022 kl 21:00

Enda skillnaden mellan NATO och en ganster kartell är antalet soldater och storleken på leksakerna.
En gansgster erbjuder dig skydd (oftast mot en fara som inte finns) i utbytte mot att du handlar hans varor.
NATO erbjuder dig skydd(mot en låtsas fiende som alltid har varit hans kompanjon) i utbytte mot att du lämmnar över ditt lands suveränitet.
Dagens svenska politiker verkar vara totalt befriade av allt som heter patriotism,så dem ser inga problem alls med det hela.

Clark Jenssen
Clark Jenssen
Gäst
27 maj 2022 kl 20:48

Fråga de bosnier som var dömda att dö under belägringen av Sarajevo. De kallar Nato befriare. Nato har flera sidor, de är inte enbart en krigsapparat.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Clark Jenssen
27 maj 2022 kl 21:15

Tja vad ska man tro? Jag har prarat med forna yugoslaver som berättar att USA/NATO med beräkning, välplanerat och med målmedveten intensitet krossade hela landet.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Clark Jenssen
27 maj 2022 kl 22:34

Fråga de serber vars barn har fosterskador av 80dgrs uran o fosforbombningar. Dock kommer du inte svara..claark..

Fredrik Eriksson
Reply to  Clark Jenssen
28 maj 2022 kl 00:59

Du menar alltså att varje land där NATO har sin medverkan i har bidragit till ökad säkerhet och fred? Har inte snarare NATOs medverkan orsakat mer lemlästning, mord och utformning av samt tester med nya vapensystem.Utformat
av det militära industriella komplexet i varje land just NATO haft sin samvaro kring?
Vänta då bara tills NATO blir vaccin-polis.
Då blir bilden lite tydligare (om den är lite suddig i kanterna just nu).
Det är precis så man invaggar och styr kulisserna i Ukraina och Ryssland med en falsk förespegling om fred och säkerhet. Med lite draghjälp från Davos och WHO kan NATO snart (med sin inhemskt styrda liga färdig för rådbråkning) styra den
bångstyriga populasen med hjälp av EU och FN. Fred och säkerhet!

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
27 maj 2022 kl 19:37

Så här skrev Sveriges Radio om Azovbataljonen i Ukraina den 30 juli 2014:

“Flera svenskar deltar i frivilligbataljonen Azov, ett förband med nazistiska förtecken som strider mot de proryska rebellerna i östra Ukraina. Nu växer oron för att den drygt 300 man starka bataljonen kan bli ett hot mot den ukrainska demokratin.
– De slåss inte för ett demokratiskt Ukraina. Deras vision av Ukraina är en fascistisk diktatur, säger den ukrainske statsvetaren Anton Shekhovtsov, som forskar på högerextrema rörelser i Europa.”
https://sverigesradio.se/artikel/5925406

Men nu har ju statsledningen bestämt att Sverige ska gå med i Nato och då har det blivit annat ljud i SR-skällan.

Fårskallar som dansar med vargar…?

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Hans Dahl
27 maj 2022 kl 23:59

Haha som vanligt uttalar sig yrpannorna (yrp) på skattebetalarnas bekostnad. Yrp finansierar (dvs vi som tvångsinbetalare) missinformationen + censurförsöken när ngn har ngt smart o sant o komma med..Hehe vi har det i våra händer om vi vill. Ingen av dom som bedrar oss, ska någonsin få tilltala Oss förrän ‘de’ vet vem Vi är. Så enkelt är det. Ingen av dom vare sig de är sk minjister hit el dit, förtjänar ett möte med ngn av Oss, förrän de bakom spjället säger att ‘ja som korrupta gjordes alla fel som var planerat..

Extern skribent
Extern skribent
NewsVoice publicerar externa skribenters texter. Åsikter, information och påståenden är avsändarens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.