Vaccinskadad kvinna hungerstrejkade utanför Läkemedelsförsäkringen

-

VACCINATIONBIVERKNINGAR. Under tisdagen protesterade en 47-årig kvinna utanför Läkemedelsförsäkringen på Sveavägen i Stockholm. Hon skadades allvarligt efter att hon tagit två doser av Pfizers covidvaccin, enligt dokumenterade biverkningar.

Charmienne Gyllenswärd som finns på Facebook säger att biverkningarna kom efter den andra Pfizer-dosen och att hon nu lider av högt blodtryck, smärtor, domningar i båda armarna och muskelsvaghet i benen.

“Mina ben känns som blyklumpar som hänger och detta har gjort att jag nu sitter i rullstol.”

Protesten skedde inom ramen för kampanjen #talaomdet som riktar sig till alla som säger sig ha skadats av vacciner. Gyllenswärd säger att hon ignoreras av vården, som inte erkänner vaccinbiverkningarna som kan ha drabbat 1000-tals svenskar utan att de ens kopplat sjuklighet med vaccinerna.

Samma mönster utspelar sig över hela världen. Människor säger att de blivit sjuka av covidvaccinerna, men myndigheter och läkemedelsbolagen förnekar sambandet.

Charmienne Gyllenswärd. Foto: Sandra Wigren, #talaomdet
Charmienne Gyllenswärd. Foto: Sandra Wigren, #talaomdet

På sajten Talaomdet.se samlas förstahandsvittnesmål om vaccinskador.

Idén kom först Januari 2022 ifrån Ann-Catrin Hansson som själv efter att ha injicerats en dos av Pfizer drabbats av 25 biverkningar/skador varav många är allvarliga.

Hon har upplevt det oerhört svårt att få hjälp från medicinska myndigheter eller att ens få en diagnos.

Hon fick i samband med hennes upplevelse kontakt med många andra som satt på liknande historier och som drabbats av biverkningar/skador efter injektion mot Covid 19.

Text: NewsVoice

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.

13 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

13 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Karin Fransson
Karin Fransson
Gäst
20 augusti 2022 kl 16:57

Har ni sett detta? Utredning startad av hur Sverige agerat i vaccinationsfrågan!

Tillfälle att bidra med info och det är brådis. Det ska redovisas den 23 november och ligga till grund för hur Sverige ska agera framöver..

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/kommittedirektiv/2022/07/utvardering-av-genomforande-av-vaccinering-mot-sjukdomen-covid-19/

Lisa StinaD
Lisa Stina
30 maj 2022 kl 17:56

Det är nazister som bedriver biologisk krigsföring emot protestanter. Pfizer är ett uppenbart nazist företag som borde förbjudas. Men våra politiker är så klena att skydda sitt egna folk betraktas som extremistiskt. Antingen är man med oss eller emot och det gäller även politikerna . Du kan inte arbeta för nationen och samtidigt bedriva en fientlig politik och skydda fientliga aktörer som angriper svenska medborgare, då bör du straffas anser jag.

Last edited 6 månader sedan by Lisa Stina
Inger Lise Oelrich
Inger Lise Oelrich
Gäst
30 maj 2022 kl 11:20

Bravo Charmienne Gyllenswärd att du gör det här och ställer dig i vägen för alla som går in och ut ur Läkemedelsförsäkringen. TACK och fortsätt kämpa. Vi är många som gör det där vi står och går, på olika sätt. Du är modig.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
28 maj 2022 kl 11:57

DET FINNS INGA VIRUS, BANG! Inte heller från biolabben kan inga virus existera, bang. Inget virus har isolerats! Det finns inga dokument eller vetenskap som bekräftar virus.

Det finns gifter i miljön! Gifter i dålig mat, mediciner, vattnet, vacciner!
Där finns döden, där finns sjukdomarna som leder till handikapp och döden. Sjukdomarna kommer klassificeras av din läkare och deras myndigheter som influensa, hudsjukdomar, förlamningar, mässlingen, smittkoppor, kikhosta, MS, Blod-Hjärtsjukdomar osv, osv i all oändlighet!!

Jonas Kristiansson
Jonas Kristiansson
Gäst
27 maj 2022 kl 15:47

Fint!! “Stå” upp för sanningen, kärleken, sann vetenskap och mänsklighet.

Tack modiga Du

Tommy Andersson
Tommy Andersson
Gäst
27 maj 2022 kl 15:31

Ordspråket. Man måste vara frisk för att vara
sjuk. det jag menar, är att “vara stark för rättvisa” det är mycket starkt gjort av Gyllenswärd och alla kring, som samlas för dessa skador. Hur orkar man mentalt?, så vitt jag vet finns ju ingen myndighet eller något, som hjälper dem. och fler har ju dött, så deras röst är ju borta. Ännu värre är att våra Stora Media mörklägger allt.

Rolf Sjöwall
Rolf Sjöwall
Gäst
26 maj 2022 kl 20:27

Jag rekommenderar henne att gå ihop i grupp med de andra drabbade. Stäm sedan staten på ekonomisk ersättning. Denna spruta har endast nöd godkännande och de som låter sig injiceras med denna cocktail är försökskaniner. Ta de ansvariga till domstol !

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
25 maj 2022 kl 23:00

Myndigheterna,massmedia,FHM,politikerna,sjuksköterskorna,läkarna, diverse storföretag och TV kändisar har under två års tid gjort reklam,rekomenderat,trampat på svenska grundlagen i processen,och användt i princip varenda utpressnings metod mot sin egen befolkningen för att folk skall “vaccinera” sig.
Mot ett “virus” som vi fortrande inte fått bevis på att den existerar,(det ska vi inte glömma).
Hur skall det gå till att samma människor ska nu hjälpa dem som skadats av detta “vaccin”?
Skall FHM vända klacken nu och säga,”oj vi hade fel”.
Det finns rapporter ifrån Vaers ända ifrån December 2020,har dem inte internet på FHM? Känner dem inte till Vaers?
Norska motsvargheten till FHM,stoppade Astra vaccinet när det upptäcktes att den orsakar blodklottar.
Det dröjde minst 10 dagar innan svenska politiker satte stop för samma vaccin.Har inte poltikerna och FHM TV apparater?
Skall Aftonbladet,SVT osv rusa dit med sina “reporters” och skriva om vaccin skador, när dem har gjort reklam för den i två års tid?
Skall läkare och sjukskötare som gång på gång på gång rekomenderat och gett denna “vaccin” till folk utan korrekt information,helt plötsligt säga “nej hörru fröken,vi hade fel,sorry about that”.
Folket måste börja se vad dessa människor och entiteter igentligen är.
Dem är varken min eller din vän.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
25 maj 2022 kl 18:50

Bra initiativ!

Alla skadade borde åka dit och sätta sig. Har en elöverkänslig vän som demonstreade för “klimatet”, att få bort stålningen som förstör vår levnadsmiljö och vårt klimat. Han satt där Greta brukar sitta. Då jagade regimens poliser bort honom. När människor demomnstrear och srejkar för riktiga saker blir det väl lite obekvämt.

Mopping Up
Mopping Up
Gäst
25 maj 2022 kl 15:26

https://www.thegatewaypundit.com/2022/02/list-1000-different-studies-show-extensive-evidence-covid-19-vaccines-adverse-events/
HERE’S THE LIST: 1,000 Different Studies Show Extensive Evidence of COVID-19 Vaccines Adverse Events
MINST 100K-TALS DÖDA OCH MILLIONER SKADADE I VÄRLDEN.
(Många anser på goda grunder att dessa siffror kan gångas med mellan 10 och 100 ggr för att få den verkliga statistiken)

YOUNG HEARTS

https://odysee.com/@hugotalks:8/young-hearts-part-iv-how-many-more-will-die-from-the-jab-grabpolar:7
https://odysee.com/@hugotalks:8/zUzDfV2XsbBG:3
https://odysee.com/@hugotalks:8/young-hearts-6:2

[Max 4 länkar per kommentar. Cirka 10 länkar togs bort/red]

GLÖM INTE VAD DE SADE OCH GJORDE MEN OCKSÅ VAD NI TILLÄT – VAKNA UPP – ELLER SÅ KOMMER DET UPPREPAS VÄRRE FÖR VARJE GÅNG….
WWIII ÄR I FÖRSTA HAND ETT KRIG OM FÖRESTÄLLNINGAR.
OMEDVETNA FÖRESTÄLLNINGAR VS MEDVETNA BEGREPP

Erik Forsman
25 maj 2022 kl 12:49

Starkt gjort. Synd att jag inte är i Stockholm, då hade jag deltagit och stötta henne – bara ta rullstolen och köra in i myndighetens lokaler och kräva en förklaring. Bra att Newsvoices tar upp detta. Tack!

Anonym
Anonym
Gäst
25 maj 2022 kl 12:04

Bara det att de säljer DNA från PCR-tester är värt att uppmärksamma. Lyssna på intervjun med Thomas Renz.

“Thomas Renz Reveals What’s Really Happening At The World Health Assembly This Week”

https://www.thegatewaypundit.com/2022/05/end-america-attorney-thomas-renz-reveals-really-happening-world-health-assembly-week/

Kristian LantzD
Kristian Lantz
25 maj 2022 kl 11:56

Detta har sannolikt större chans att generera någon form av positiv effekt än tusentals gatudemonstranter. Jag hoppas att hon orkar sitta där flera dagar.

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se