Nya Dagbladet avslutar samarbete med Lars Bern och Jan Emanuel Johansson hoppar av Svenska bokmässan

-

MEDIA. Nya Dagbladet avslutar samarbetet med krönikören Lars Bern, men tackar Bern för hans mycket uppskattade opinionsartiklar. Socialdemokraten Jan Emanuel Johansson hoppar samtidigt av Svenska bokmässan efter att han funnit att arrangören och många deltagare är alltför extrema.

Text: NewsVoice | Bild: Jan Emanuel Johansson (pressfoto: Talarpoolen.se) och Lars Bern (foto: NewsVoice). Montage: NewsVoice

Både Nya Dagbladets samarbetsavslut med Bern och Jan Emanuel Johanssons avhopp hänger ihop med att Svenska bokmässan drivs av den så kallade Tor-rörelsen som Nya Dagbladet skrivit en serie av granskande artiklar om. Tor-rörelsen går under flera namn som Tor Paulsson-rörelsen, “Nätverket” eller bara “rörelsen”.

Markus Andersson som är chefredaktör på Nya Dagbladet påpekar i en artikel att SwebbTV:s styrelse är associerad till Tor-rörelsen och eftersom Bern är SwebbTV:s styrelseordförande vill tidningen avsluta innehållssamarbetet.

En av Svenska bokmässans affischnamn var entreprenören Jan Emanuel Johansson, mångmiljonär i välfärdsbranschen och tidigare riksdagsledamot (S), skriver Expressen. Han “hoppar av sedan Expressen informerat honom om kritiken mot evenemanget”.

Jan Emanuel Johansson:

“När jag nu kollar närmare ser jag att både arrangör och många medverkande är högerextrema. Det är inga jag vill förknippas med”.

“Jag borde ha kollat bakgrunden närmare innan jag tackade ja. Det var slarvigt av mig att inte vara mera noggrann. Bra att Expressen informerade mig”.

Johansson säger att han ”inte hade en aning” om mässans extremister utan endast tackat ja ”när de ringde och frågade om jag ville vara med och prata om yttrandefrihet”.

Johanssons beslut verkar vara en konsekvens av att han informerats av Jonathan Leman via Expressen. Leman anser att Svenska Bokmässan bjudit in nazister, judehatare, förintelseförnekare, islamofober och konspirationsteoretiker.

Två redaktörer på NewsVoice ha även bjudits in till mässan, men båda har valt att tacka nej till reklamföring för mässan, annan samverkan och deltagande. Bokmässans arrangörer anser därför – via SMS – att NewsVoice inte verkar för yttrandefrihet.

Text: NewsVoice

NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.
Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe

49 KOMMENTARER

I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.

Prenumerera
Notify of
guest

49 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Per Melin
Per Melin
Gäst
26 juli 2022 kl 13:10

Hypotes:

Wallenberg har planterat och använder sig av Patrik Paulsson/Tor Paulsson/Tobbe Larsson/Tor Änglasjö/Torbjörn Änglavinge, till att söndra den svenska alternativrörelsen. Mikael Wilgert och Lars Bern är invigda i detta projekt och uppmuntrar genom Swebbtv-rörelsen fler och fler välmenande men lurade kolleger, som Lennart Matikainen, Magnus Stenlund, Jesper Johansson, Anita Bååth, Katerina Janouch och så vidare, att låta sig dras in i Tor-rörelsens.

Apropå https://newsvoice.se/2022/07/lars-bern-jan-emanuel-svenska-bokmassan/#comment-426682:

Lars Bern förlöjligar även de välmotiverade farhågorna gällande elektromagnetiska frekvenser, anser att de ligger på samma intellektuella nivå som varningarna på 1800-talet för den “höga” hastigheten 30 kilometer i timmen, när ångloken alltmer började användas för transport av människor.

Mikael Wilgert låter Tobbe Larsson vara sommarvärd i Swebbtv, men vägrar, trots tre års upprepade förfrågningar, att bjuda in Mona Nilsson till ett samtal om den moderna informationsteknologins skadliga frekvenser. Mikael Wilgert och Lars Bern har aldrig offentligen visat minsta intresse för hennes arbete.

I en nylig intervju med Mikael Willgert, sade Lars Bern på fullt allvar följande om den angloamerikanska globalistmaffians genom tiderna viktigaste torped, Henry Kissinger:

“Han är ju en klok man.”

stig lönnqvist
stig lönnqvist
Gäst
Reply to  Per Melin
27 juli 2022 kl 00:05

Väl framarbetad hypotes. Självklart uppstår det fraktioner som är för etablissemanget men låtsas vara emot, för det är där resurserna finns. Bara tänk på björn eriksson, f d polischefen, numera “mot kontanternas utfasande”. Vad har han gjort som gjort det lättare för kontanterna, nada. En gång maktens män, alltid maktens män. Samma med bern, en gång maktens män….
När dessa maktens män inte vill/kan uttala sej om vad problemet egentligen beror på så tillhör dom makten.
Inget dom säger är något nytt, dom vakna vet redan. Dom sovande når dom inte.

Conny Lundberg
Gäst
25 juli 2022 kl 14:27

Fri kommunikation är det som kommer att lösa de flesta problem där inte förutfattade meningar och felaktig information föreligger!

Man kan ha åsikter om allt mellan himmel och jord och bör ha rätt att offentligt yttra dem men måste samtidigt vara villig att acceptera kritik.

I dagens debattklimat så har tonen skärpts betydligt och allt fler reagerar med elaka och kränkande kommentarer och det verkar som om idén om att kunna diskutera fram en lösning på problemet man diskuterar kring istället har ersatts av den postmodernistiska tesen att allt jag tänker är rätt och allt det du tänker är fel och jag har min sanning och du har din sanning och aldrig mötas de två för att bilda en fungerande problemlösning.

Fakta som granskats från fler än ett håll bör vara det som grundar en någorlunda faktisk bild av det som diskuteras.

Vad som driver lösandet av mänskliga problem framåt måste till klart övervägande delen bidra till överlevandet av mänskligheten och allt levande och bör vara det som gynnas.

björn wiklund
Gäst
25 juli 2022 kl 09:27

Re: “Jan Emanuel Johansson:
“När jag nu kollar närmare ser jag att både arrangör och många medverkande är högerextrema. Det är inga jag vill förknippas med”.
“Jag borde ha kollat bakgrunden närmare innan jag tackade ja. Det var slarvigt av mig att inte vara mera noggrann. Bra att Expressen informerade mig”.
Johansson säger att han ”inte hade en aning” om mässans extremister utan endast tackat ja ”när de ringde och frågade om jag ville vara med och prata om yttrandefrihet”.”

lars k
lars k
Gäst
Reply to  björn wiklund
25 juli 2022 kl 14:40

Än sen – det du skriver har vi redan läst i artikeln. Vart vill du komma?

Johannes
Johannes
Gäst
24 juli 2022 kl 22:35

Gillar Lars Bern iaf, han är bra och där gör de iaf en förlust.

Christian Pavón
24 juli 2022 kl 21:20

Jag ser att en del kritiserar Sassersson här. Jag tycker det är oerhört bisarrt och ohederligt att ge sig på en person som avslöjar oegentligheter med motiveringen att: “Men, varför ger du dig på vår sida?” På vilket sätt tillhör Tor vår sida? Alternativmedias uppgift är att göra det jobb som etablerad media gjorde men nu slutat göra, dvs granskning, föra fram ljusskygga saker i ljuset och rapportera så objektivt och korrekt som möjligt, oberoende analyser mm.

Tors nätverk är raka motsatsen! Dolda agendor, ljusskygga finansiärer, intrigerande så in i norden och en sekteristisk ledare som vill tillskansa sig själv all makt under en hierarkiskt ordnad maktpyramid. Krydda detta med direkta frimuraruniformer och symboler så får vi något som jag anser vara den diametrala motsatsen till all sund opposition.

Att kritik riktas emot den som avslöjar detta är mycket, mycket beklagligt.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Christian Pavón
24 juli 2022 kl 22:29

Åter en aktuell intervju:

Hotad avhoppare: Tor-rörelsens specialitet är infiltration och intriger

“Det har varit turbulent runt Tor Paulsson initiativtagaren bakom Svenska Bok- och Mediemässan. Kritiska röster gör gällande att han med järnhand styr i bakgrunden och inte drar sig för att kräva yttrandeförbud bland de som accepteras i Tor-rörelsen. En avhoppare kliver fram och berättar i NewsVoice.”

https://newsvoice.se/2021/11/avhoppare-tor-rorelsen-infiltration-intriger/

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Christian Pavón
25 juli 2022 kl 08:57

Hierarkier, maktfullkomlighet och dolda agendor är kollektivism. Jag blev mycket ledsen när jag såg att Swebbtv spelat in ett sommarprogram med den ökände aktören. Jag ser inga möjligheter att delta i denna bokmässa med mina texter när det blir så dags att publicera dem. Det får lösa sig på något annat sätt.

Christian Pavón
Reply to  Carina Agrell
25 juli 2022 kl 18:52

Carina: Det är oerhört synd att det ska bli så. Den alternativa bokmässan var i grunden en väldigt bra idé men direkt den kapas av Tor så blir den solkig och som vi redan vet så nöjer sig han inte med att bara vara med. Han vill leda varenda evenemang som han är engagerad i.

Demo2demo
Demo2demo
Gäst
Reply to  Christian Pavón
25 juli 2022 kl 13:13

du borde hålla käften… lögnare

SteffoBlack
SteffoBlack
Gäst
24 juli 2022 kl 21:11

Men va fasiken sysslar dem med???? Lars Bern är ju en person som söker sanningen framför allt! Han är en guldgruva för vilken människa som helst som söker kunskap och sanning. Hans kunskaper om historia(den sanna), politik, samhällsfrågor medicin och hälsa är ju fantastiska.Att man inte väljer att stötta såna personer som Lars istället för att rulla ut dem framför bussen på tvivelaktiga grunder är rent förkastligt. Finns ingen anledning att fortsätta besöka den sidan mer, långt mindre skänka pengar till den. Detta får mig att tro att även den sidan har fått “nya ägare” eller investerare av viss sort, så som Avpixlat fick efter Janssons bortgång och direkt ändrade riktning och stråkastarljus. Eller som SD för den delen med, som svängt i alla sina punkter som dem från början lockade till sig väljare med, men efter deras nya investerare kom in i bilden ändrade man sig på alla punkter. Bara att gå vidare från den sidan…

stig lönnqvist
stig lönnqvist
Gäst
24 juli 2022 kl 19:36

Ett enkelt sätt för ett s k alternativ media att bli av med kritiska kommentarer av artiklar är att utesluta dessa personer. Handlingen är precis som msm gör.
Lars Bern utövade sådan censur när det ännu gick att kommentera på hans sida.
Jan emanuel är en girig människa som såg möjligheten till att sko sej.
Han hade gott om inside information, därav möjligheten.
Dom skyldiga till det är dom som tillät detta.
För att få reda på vem/vilka är med pk eliten av all media, så är det så enkelt att dom man inte får kritisera/censurerad, även i alternativ media, är egentligen pk.

Hasse BerggrenD
Hasse Berggren
24 juli 2022 kl 16:07

Ja vet man vad Tobbe Larsson går för är det ju självklart för fria media att ta sin hand från alla som sprider Tobbes evangelium.
Hans påhittade adelssällskap med englavingar och allt påminner ju mest om Breiviks fantasier om sitt adelssällskap.

Johannes
Johannes
Gäst
Reply to  Hasse Berggren
24 juli 2022 kl 22:40

Kan du utveckla kanske? Om vad Tobbe Larsson “går för” .. för en som precis klickade på en youtubelänk 🙂

Last edited 16 dagar sedan by Johannes
1298D
1298
24 juli 2022 kl 13:08

Har nu läst Nya Dagbladets granskning. Är tråkigt om det är så att den globala makten infiltrerar de flesta nationsvänliga rörelser, eftersom samma nätverk först hjälper och tar över sedan kraschar de olika organisationerna.
Det är alltid svårt att veta vem som styr i det fördolda och varför.
https://nyadagbladet.se/inrikes/nya-dagbladet-granskar-sektnatverket-och-kontrollen-over-alternativa-medier-och-rorelser/

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  1298
24 juli 2022 kl 17:24

Just det är en intressant teori som florerar, att all opposition ska högerradikaliseras för att kunna förhatas av allmänheten.

Ulrik Tuvelid
Ulrik Tuvelid
Gäst
24 juli 2022 kl 12:29

Sevärd video för Sverige vänner https://www.youtube.com/watch?v=9bFuCYbT-ms

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Ulrik Tuvelid
24 juli 2022 kl 20:39

Intressant

Ulrik Tuvelid
Ulrik Tuvelid
Gäst
Reply to  Rita Ekholm
24 juli 2022 kl 22:14

Det är denna Sverige vän Tobbe Larsson som Nya Dagbladet vill smutskasta. märkligt..

Last edited 16 dagar sedan by Ulrik Tuvelid
Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Ulrik Tuvelid
25 juli 2022 kl 09:03

Det är inte nationalismen som kritikerna angriper, utan maktmetoderna. Det är viktigt att skilja på kuddarna och morötterna!

1298D
1298
24 juli 2022 kl 12:00

Det är alltid svårt med styrande organisationer, som ska verka “för” något, så slutar det med censur av oliktänkande. Kan vara skönt att stå på egna ben, helt och hållet.
Alla sorter behövs. Alla tar sina beslut.

Birgitta
Birgitta
Gäst
24 juli 2022 kl 11:38

Att man lyfter fram Jan Emanuelsson som affischnamn på denna “bokmässa” stärker det vi sett ifrån denna krets kring “Tobbe Larsson”, att det det handlar om ren populism och ett totalt urvattnat budskap för att locka anhängare och vinna mark.

Jan Emanuelsson är en uttalad och stark anhängare av det mest svenskfientliga parti vi har, Socialdemokraterna, ett parti som bär huvudskulden för den destruktiva och inhumana utvecklingen i samhället.

Han är en bidragsparasit av rang som skott sig på massmigrationen ifrån tredje världen. En total B-kändis med stort ego. Denna man gör man ett huvudnummer av vilket säger en hel del. En man som Emanuelsson torde vara avskydd bland frihetsälskande människor och Sverigevänner.

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Birgitta
25 juli 2022 kl 09:21

Det är obegripligt att inte en bokmässa kan uppstå utan arrangörer med en personlighet som utövar fanatiskt kontrollbehov. Förvisso kommer med stor sannolikhet mässan att implodera, och först därefter kan en arrangör utan maktanspråk ta sig an uppgiften – kanske NewsVoice och Nya Dagbladet? Folk som arrangerar en bokmässa ska administrera och arrangera, inte driva agendor inkluderande makt och kontroll!

Björnen
Björnen
Gäst
24 juli 2022 kl 11:26

Tor (Patrik) Paulsson/Änglasjö/Änglavinge/”Larsson”:s hållning till sina fiender har alltid varit att den som inte är med är emot. Någon saklig kritik kan man inte tåla.

Så snart man inte är anhängare av allt som orkestreras av denna man är man “emot yttrandefrihet”. Det är ett patetiskt resonemang som påminner närmast om hållningen i Jehovas vittnen och dylika sällskap.

NewsVoice och Nya Dagbladet har i över ett decennium varit två av mycket få oberoende tidningar som aldrig ryggat att ta upp obekväma ämnen. Så även i detta fall när samma typ av parasitism och subversiva arbetsmetoder som vi ser hos de etablerade makthavarna dyker upp hos de som skall utgöra någon form av opposition i Sverige.

Det vittnar om journalistisk konsekvens och starkt integritet, något som väldigt få aktörer förmår uppvisa. Tack NewsVoice och Nya Dagbladet för att ni står på er!

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Björnen
24 juli 2022 kl 22:16

Bästa och mest sakliga kommentaren hittils!

Linden
Linden
Gäst
24 juli 2022 kl 10:05

Typiskt svenskt.
syltryggar,
när expressen säger hoppa så hoppar man.
pk styr
men så ser det ut som det gör också i vårt land.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Linden
24 juli 2022 kl 17:27

Typiskt svenskt är väl att först ta reda på vilken part som har makten, vilken part som styr diskursen och vilken part som mobbar och därefter anpassar sig svensken efter dessa.

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
24 juli 2022 kl 08:46

Det är någonting konstigt med Nya Dagbladet, övriga fria medier samarbetar beundransvärt och stöttar varandra, det har kommit fram flera gånger, därför har Fria medier tack och lov vuxit så snabbt och fått en dominerade roll i samhällsdebatten
ND isolerar sig och kommer ofta med kritik mot Fria medier, undrat varför

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Rita Ekholm
24 juli 2022 kl 17:27

Integritet.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
24 juli 2022 kl 08:42

Några har reagerat negativt på denna artikel, men det är endast en redovisande nyhetsartikel, inte en opinionsartikel eller Ledare. Artikeln redovisar något som hänt. Det är en observation.

Är det är så laddat med “rörelsen”, att inte ens en nyhet om något som hänt runt “rörelsen” inte kan publiceras? Vi har väl yttrande- och pressfrihet? [smiley]

Last edited 16 dagar sedan by Torbjörn Sassersson red.
Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
24 juli 2022 kl 09:42

Det är definitivt i högsta grad relevant och skriva om Nya Dagbladet hoppar av Svenska Bok och media mässan, bara för att Lars Bern och Jan Emanuel deltar i mässan.
Mässan startades väl för att alla röster kunde höras, från höger till vänster, med det fria ordet utan censur
Det måste finnas plattformar där alla rösterfår komma fram, så länge dom är rumsrena

Tack Torbjörn för att du vågar släppa fram kritiker och forskar som har förmågan och belysa fakta
Sakta med säker kommer detta väcka också den sovande svensson, vi är redan på god väg   

Bo Borg
Bo Borg
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
24 juli 2022 kl 10:24

Det intressanta i sammanhanget är varför NewsVoice inte vill göra reklam för den alternativa bokmässan?
Det är klart att man inte måste göra reklam för olika tillställningar, men eftersom inga skäl anges så är risken att flera antar att det handlar om beröringsskräck. De andra deltagarna är ju enligt Expo rasister, nazister och konspirationsteoretiker och är ytterst obehagliga människor.
Vi behöver enas, inte ta avstånd från varandra. Även om vi inte håller med varandra i alla frågor tror jag att vi alla kan enas om att World Exonomic Forums framtidsvision inte är något vi vill ha.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Bo Borg
24 juli 2022 kl 17:36

Jag deltog på Svenska Bokmässan 2021 så jag har inga problem med en alternativ bokmässa per se.

Magnus
Magnus
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
24 juli 2022 kl 10:46

När jag läser er artikel och isynnerhet Nya Dagbladets agerande runt folk som på ett eller annat sätt är en del av den fria media så är det ganska uppenbart var Nya Dagbladet har sina rötter och med tanke på Newsvoice nära sammarbete med Nya Dagbladet så dyker det naturligtvis upp frågetecken även runt Newsvoice. Vem bryr sig om vad Expressen eller expo skriver eller tycker? Om man tar beslut efter dessa vidriga organisationer så visar man att man är en del av etablissemamget.

Nya Dagbladet formulerar sig precis som msm. De skriver att de tar avstånd av Bern bara för att han sitter som styrelseordförande i swebbtv? Och nu förmedlar ni samma skit och lägger även till Jan Emanuel. Vem fan bryr sig om vad Jan säger? Han har stulit pengar av oss alla och varit en del av problemet då han skapat förutsättningar för en gigantisk migration och dessutom blivit ekonomiskoberonde med hjälp av sin partitillhörighet. Det vänder sig i min mage.

Oavsett vad jag tycker om expo eller expressen så skulle jag som aktör inte avbryta mitt medverkande på en mässa bara för att dessa avskum existerade på mässan.

Per Melin
Per Melin
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
24 juli 2022 kl 13:02

Det smög sig in en negation för mycket i andra stycket.

Kristian LantzD
Kristian Lantz
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
24 juli 2022 kl 15:43

Alla och allt utanför ett relativt slutet kollektiv betraktas som mer eller mindre fiender eller fientligt inställda mot detta, därför är en rent informativ nyhet med för kollektivet potentiella ”negativa” associationer och effekter ett hot mot detta kollektiv.

Svårare än så är det nog inte i detta, liksom i många andra liknande, fall.

Samuel af Ugglas
Samuel af Ugglas
Gäst
24 juli 2022 kl 07:35

Tills ni kryat på er.
Tack och farväl, Sasserson!

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Samuel af Ugglas
24 juli 2022 kl 09:22

Den här isoleringen från ND syntes tydligt redan då SWEBBTV släcktes ner
Stort sätt alla fria medier släckte ner, var det en eller två dygn för att öppet protestera för SWEBBTV och  yttrandefriheten, förutom ND
Efter det har jag ytterst sällan gått in på NYA DAGBBLADET, deras ställningstagande var för tydligt
Vi har ett allvarligt läge i Sverige, då är det alla fria mediers skyldighet och gör allt dom kan för att stoppa vansinnet och samarbeta som nu sker
Samarbete lyfter alla, inte splittring
Fria medier är modiga och betydligt mera trovärdiga än korrupta MSM
Det går aldrig och utesluta 100% att det inte går att hitta tveksamheter ibland
Läser jag MSM är det tvärtom, man måste alltid vara på sin vakt, numera läser jag MSM ytterst sällan, ibland tittar jag in för att se hur mycket dom ljuger, det är sanningen. Sorligt 

Brandy36
Brandy36
Gäst
24 juli 2022 kl 07:30

Gissar att ND är ute efter statligt presstöd, vilket Expo är med och bestämmer. Hela det här påhoppet/upplägget är typiskt ett Expo-jobb. Swebbtv har bevisat att de har den bästa journalistiska och vetenskapliga kompetensen i Sverige idag. Med en regering som styr över folkets huvud är detta naturligtvis en nagel i ögat och ett hinder för de globalistiska bonusarna.

Lasse G
Lasse G
Gäst
Reply to  Brandy36
26 juli 2022 kl 18:06

Nog mer än ett korn av sanning där.
Bra där Brandy

Peter TorpareD
Peter Torpare
24 juli 2022 kl 00:21

Det är mycket som luktar unket i denna artikel.
Tor-rörelsen, vad är det för trams?
Att Lars Bern skulle vara styrd av någon slags hemlig rörelse är löjeväckande. “Associerad med” är ett meningslöst begrepp.
Slutligen skulle det varit på sin plats om NV frågat ut Leman vilka nazister, judehatare och förintelseförnekare som har bjudits in, innan man återger sådana grova anklagelser.
Dessa begrepp har missbrukats så mycket att de har förlorat sin egentliga mening.

Lasse G
Lasse G
Gäst
Reply to  Peter Torpare
26 juli 2022 kl 18:04

“Associerad med” är väl typisk expo retorik?

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
24 juli 2022 kl 00:03

Jag kan inte undgå att misstänka att Berns analys av medicinska frågor är det som stör någon.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
24 juli 2022 kl 09:18

Det är inte det som är frågan utan snarare Bern och Willgerts krets kring Wallenbergsfärens företag.
De undviker att prata om 5G som är ett utav mänsklighetens största slow-kill Vector.
De förlöjligar fenomen som Chemtrails och vidmakthåller ett ändamålsenligt Status Quo som tex asyl/invandring/korruption när det är ett resultat av samma Wallenberg-sfär.
Jag uppskattar själv personligen Lars Berns böcker och undervisning men han är hal som en ål och slug som en orm.
Problemet är inte Ryska Oligarker utan en Svensk Hegemoni-familj som han själv tillsammans med Mikael globalt har varit med och byggt upp.Cointel Pro by proxy?
Ett slemmigt sekret Mao…
Problemet är större än askorbinsyra,bikarbonat blandat med vatten. Även om diskussion har nämnts har problemet aldrig nuddat Lars läppar. PH:et bör som sagt hållas lågt.

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
24 juli 2022 kl 18:25

Du får finna dig i att det finns olika åsikter och att inte alla har samma favoritteorier som du. Bern upplever jag som en människa med integritet och som mer än de flesta med hans bakgrund vågat att kunnigt kritisera den globala företags och finansoligarkin. Många vill tysta sån kritik.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
27 juli 2022 kl 00:43

Och det är väl inte förvånande att just den kommentaren kommer från en individ som för närvarande anses som inget annat än en good-will ambassadör för 5G,och ett teknokrariskt styrt samhälle,med stora samhällsfrågor och ett världssamvete på sina axlar.

Att han efter sin pension kan ägna sig åt mindre viktig information som snarast kan anses som hälsomässiga aristokratiska krumbukter får väl ses som ett slag i ansiktet på oss mera intellektuellt belevade.

Speciellt med tanke på hans frånvarande kritik av vaccinerna.

Alla vet att fett,socker och vitt mjöl är farligt. Men i en värld av lögner är även sanningen farlig.Och i Lars Berns fall är mjölet inte helt oväntat spjälkat med så mycket misstänksamheter och okunskap att kvarnen snarare bör sättas i brand än att få tillfälle att mala på i timmar om nonsens.

En orm vet inte om att den är en orm förräns den tittar sig i spegeln.
Tills dess tror den att den är en människa.
Den har alltså bara ömsat skinn.

Framtiden kommer alltså inte handla enbart om människans tarmhälsa och peristaltik utan mera om vaccin, vaccin-polis,vaccinplåster,vaccinpulver,piller och ett teknokrariskt styrt immunförsvar.

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
23 juli 2022 kl 21:08

Jag konstaterar också att NV liksom sossen Miljonären Emanuel inte verkar för yttrandefrihet liksom statsunderstödda propagandaorganet Expressen. Expressen har jag slängt i slasken och det här var min sista kommentar i NV.
SwebbTV kan man säga mycket om men dem verkar för yttrandefrihet inte ND och inte heller NV.

Anders
Anders
Gäst
Reply to  Kjell Holmsten
24 juli 2022 kl 00:40