Rand Corporation: Vad är IoB – “The Internet of Bodies”?

16

TEKNIK. Rand Corporation-forskaren Mary Lee tror att enheterna som kommer att koppla vår hjärna och kropp till “The Internet of Bodies” kommer att bli mer och mer populära i framtiden och förändra våra liv, från medicinsk vård till mänsklig prestation. I dessa videor diskuterar Lee mänskliga, kroppscentrerade och internetanslutna teknologier.

Internetanslutna “smarta” enheter blir alltmer tillgängliga på marknaden, vilket lovar konsumenter och företag förbättrad bekvämlighet och effektivitet. Inom ett bredare Internet of Things (IoT) ligger en växande industri av enheter som övervakar människokroppen och överför data som samlas in via internet till Big Tech-företag, enligt Rand Corporation.

Denna utveckling, som vissa har kallat kropparnas internet (IoB), inkluderar ett växande utbud av enheter som kombinerar mjukvara, hårdvara och kommunikationsmöjligheter för att spåra personlig hälsodata, tillhandahålla livsviktig medicinsk behandling eller förbättra kroppslig komfort, funktion, hälsa, eller välbefinnande.

Implantat i hjärnan är en del av IoB-utvecklingen.

Lee diskuterar även fördelar, säkerhets- och integritetsrisker och etiska konsekvenser med IoT och hon kartlägger det begynnande regulatoriska landskapet för dessa enheter och insamlade data.

Text och video: Rand Corporation och TED


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
Prenumerera
Notify of
guest

16 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
zacharias
zacharias
Gäst
9 september 2022 kl 18:41

detta har varit möjligt ända sedan början på 1950, då man i USA upptäckte hur man kan påverka din hjärna utan att du vet om det. Du är i dagens läge chanslös. Utom att du slänger ut hela det monetära systemet och dess beskyddare i världsrymden utan tryckdräkt. 5G:s möjlighet att rikta strålningen mot en specifik mobil(dvs person) går saken än värre. Men blunda gärna och låtsas som att politikerna är goda personer som vill ditt bästa.
LOL!

Roland Salomonsson
Roland Salomonsson
Gäst
9 september 2022 kl 13:13

Detta är vad WEF driver i ett antal världsprojekt. Kina är ett! Rand Co är ett annat. Sedan finns tankarna lite överallt. Drivkraften är WEF “Leaders” resp “young Leaders”. Det fanns en lista över dessa Trojanska Hästar, som nu är borttagen hos WEF. Men t ex Sanna Marin är en. Halva Canadensiska Regeringen är andra (Trodeau inkl)

Roland Salomonsson
Roland Salomonsson
Gäst
9 september 2022 kl 13:08

En livsfarlig utveckling om vänsterkrafter kommer5v åt att kapa dessa databaser. MÅSTE BEKÄMPAS!

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
8 september 2022 kl 23:22

rand corp;; rotschld/rockfllrn and corp

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
8 september 2022 kl 12:40

“RAND corporation, a non profit organisation”!

Ha ha ha, jovisst! Finns många idag som tydligen håller på med massa saker helt utan att vilja åstadkomma något med det. Lite intressant att RAND haft ett tidigare litet “CORONA” projekt.

https://www.mentalfloss.com/article/22120/rand-corporation-think-tank-controls-america

Lite sorgligt med alla dessa människor som verkligen tror de gör något bra, viger hela sitt liv åt en sak och sannolikt inte ens har tid att titta i kontorets egen garderob. Efter ungefär 50 sek säger hon alltså att tekniken kan kontrollera din kropps funktioner. Man kontrollerar alltså din kropps funktioner, din medicinering, och samlar in data om allt du rent fysiskt är.

Och problemet är då att deras “devices” (alltså vi) kan hackas. Så när kommer förslaget på “centarlisering” där en aktör kontrollerar alla “devices”?

Eller kommer jag i framtiden få fungera ungefär som min dator, föråt microsofts dator?

“Vill du uppdateras nu, eller lite senare? Ditt avtal med novatris går snart ut, vänligen uppdatera och skriv under innan vi slutar medicinera dig. Vi kan nu detektera högt blodtryck…. Vänligen kontakta din läkare. Din APP för kontakt med vårdcentralen är inte uppdaterad, du måste köpa en ny device för att kunna installera den nya, vänligen kontakta din programmvaruleverantör. Som din programmvaruleverantör kan vi nu meddela att vi har nya användarvilkor, vänligen läs vår tvåtusen nya sidor policy där du får sälja din själ.”

“Warning, Warning, Warning, ditt blodtryck är nu skyhögt, vi kommer nu tvångsmedicinera dig för ditt eget bästa.. Inställ dig inom två dagar på sjukhuset för injicering med det nya blodtrycksvaccinet. Observera att om du uteblir kan vi komma att stänga av dina konton, och således dina fysiska funktioner….”

Måste säga att det låter så himmla mysigt, eller inte!

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
8 september 2022 kl 10:42

Av alla de aktuella tecknen i tiden framgår att USA och dess vasaller absolut har för avsikt att bygga ut avancerad trådlös kommunikation.
Så när ni beskyller sån teknik för att döda insekter och andra djur åstadkommer ni främst att västs rivaler inte kan påverka innehållet utan att det kommer att dikteras av USA och dess globalistiska inkastare.
Dvs såna som Klaus Schwab och andra underhuggare till anglosaxiska imperiet.
Frågan är om det möjligen också handlar om att de tekniskt medvetna söker alternativ till kraftiga mikrovågssändare och i stället vill gå mot många fler och tätare utbredda svagare sändare?
Internet of things och internet of bodies pekar i den riktningen.
En ytterst svagt underbyggd teori från min sida är att NSA skulle kunna tänkas ha använt sina agenter (utan att berätta för dom?) just så: som radiolänkar tex med en fasmatrisantenn i ryggtavlan på deras enligt uppgift väldigt dyra kostymer.
Men jag har inga som helst bevis för det utan bara undrade över varför kostymerna behövde vara så dyra när jag läste det nånstans.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  petergrfstrm
8 september 2022 kl 12:52

Hej Peter!

Ni nämner ofta USA som den store spelaren och faran. Ja man får lätt intrycket att om vi inte tillåter en ohämmad omedelbar utbyggnad av allt trådlöst så kommer detta “USA” att ta över världen.

Vad menar du med “USA” egentligen? Joe Biden? Donald Trump? Amerikanska befolkningen? CIA kanske? Eller de telecombolag som levererar utrustningen och “devicerna” som samtliga ovanstående använder? Är det “USA” bolag? Eller är möjligtvis USA ett bolag? Vem äger det?

Sverige, USA, Kina, Ryssland osv osv. Spel för gallerierna, och samma spelare bakom kulisserna överallt. Måste tyvärr säga att ni verkar ha “en ytterst svagt underbyggd teori” om det mesta faktisk. Men “fasmatrisantenn” i kostymen var nytt. Kreativ tanke! Synd bara den bygger på teknik från 1800 talet som man inte har något behov av över huvud taget.

Fredrik Eriksson
Reply to  Josef Persson
8 september 2022 kl 13:13

Nåja!
Han har ju 5% rätt. (95% desinformation).
Phase Array Antennas är ju faktiskt det som finns i alla vaccinen!
Så lite rätt ger jag honom.
Problemet är att folk måste lista ut vad som är vad.

Self Unfoldable Phase Array Antennas Graphene Oxide
Graphene-based plasmonic antennashttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32531395/

Given the emergence of these more potent, highly transmissible strains of SARS-CoV-2, there is a great, unmet clinical need for the availability of large-scale, low-cost testing platforms; both laboratory-based and point-of-care testing 

-Ja, och gissa vad som kommer att användas som verifierings-faktor?
-Ja inte är det mRNA-faktorn.
Kan det mööööööjligtvis vara Grafene?Nanobiosensors, which are used to detect the presence of various biomolecules or microorganisms such as bacteria and viruses, work by amplifying small amounts of signal, based on the method of signal transduction.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnano.2021.733126/full

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
8 september 2022 kl 13:48

Ja, jag är väl egentligen inte så tekniskt lagd. Ingen tekniknörd! Men har fått ta mig fram i träsket behjälpligt av nöd.

Men grafenoxiden verkar få ersätta kvicksilver och aluminium i “vaccinerna”, vare sig man deklarerar att det är så eller inte.
Kol kanske är lättare att inkorporera i kolbaserade varelser generellt? Och så har ju grafen många spännande egenskaper.

Tala med en gammal tandsköterska en gång som var gravt elöverkänslig. När de röntga henne kunde de rent konkret se kvicksilvret i hjärna. Undrar om man skulle kunna se dessa strukturer, “fasmatrisantenner”, i människor med tex magnetröntgen?

Det går gräsligt snabbt nu, och det här är vad de visar oss. Var de är i verkligheten kan man väl bara drömma om.

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Josef Persson
8 september 2022 kl 19:49

Fredrik Eriksson fantiserar och tolkar in saker som inte har stöd i källorna han åberopar. Det är förstås alldeles tokott att tro att vaccin som är en vätska med mikroskopiskt innehåll skulle innehålla nån sorts fasmatrisantenn som alltid är en makroskopisk sak decimeterstor minst för såna våglängder som kommer ifråga. Och i övrigt så berör dom testmetoder som inte är tänkta att placeras i kroppen!
Dom tar givetvis blodprov och testar i en utrustning utanför kroppen.
Dessutom vill forskare också göra lite spännande uttalanden där det ligger framåt i tiden och dom därför inte kan vara lika konkreta så då blir det bara insiders som kan fylla i det som var underförstått.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
8 september 2022 kl 20:00

[Intra-body nano-network – “La Quinta Columna has shared a summary of the intra-body nano-network that forms after each inoculation the population receives. The author of this summary is Mik Andersen, owner of the research blog Corona2Inspect, who’s a renowned scientist who has chosen to collaborate with La Quinta Columna and Dr. Pablo Campra’s research under a pseudonym.”]

https://www.orwell.city/2021/12/nano-network.html

[Lägg helst inte bara in en länk. Bifoga gärna rubriken på artikeln och en ingress också. Se ovan.]

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
10 september 2022 kl 10:49

Angående att jag invände mot att de utför tester och att jag sa att dom tar blodprov utanför kroppen.
Dina länkar nedan ögnade jag igenom.
Jag menade alltså normala medicinska tester av patientens hälsotillstånd.
Men om man menar tester av diverse nanoteknisk materia för att se om den förstörs när den simmar omkring håller jag med om att dom antagligen testar saker.
Alla de exempel du refererar till handlar om sån materia som kan användas som komponenter i neurocybernetiska tillämpningar men det handlar inte om fungerande system i vaccinet utan isf endast materialtest.
Om man med test menar att dom testar hur människor tål materialen kan jag hålla med. Men det är inga avancerade funktioner.
Och påståenden om att covid bara är en biverkan av såna tester är knappast sant. Men man ser av länken var du fått det ifrån.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
8 september 2022 kl 20:03

Graphene active sensor arrays

https://www.orwell.city/2021/12/sensor.html

Last edited 20 dagar sedan by Fredrik Eriksson
petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Josef Persson
8 september 2022 kl 19:34

vad jag menar med USA är förstås dess icke valbara djupa stat och det angloamerikanska nätverk som figurerat över ett århundrade. Till det hör även diverse noder på Europas kontinent. CIA ja dom är ju oligarkins hantlangare och brukar infiltrera andra grenar av USG så att det låter som något annat än CIA.
Ja USA påstås faktiskt vara ett bolag säger somliga i någon juridisk bemärkelse.
USAs dollarhegemoni och britternas angloamerikanska projekt med centralbanker har sen WW2 minst gjort att de andra varit spelbrickor. Men det håller kanske på att ändras enligt vad BRICS företrädare för fram.
Emellertid gör det som händer med Europa nu att västoligarkin kanske räddar sig kvar i sadeln på Europas bekostnad.
Om det inte bara är mutkolvar och virrhjärnor bland Europeerna kan man misstänka att dom också är mot att USA kollapsar eller förändras på ett sätt som dessa Europeer vill undvika.
Det var inte en utläggning som jag trodde behövdes men beträffande det tekniska har ju USA efter att på 70-talet stå på sin höjdpunkt efter att ha uppfunnit hela IT-teknologin men därefter antagligen genom brittiskt inflytande och tänkande valt att outsourca sitt försprång och missa bra arbeten och livskvalitet för ingenjörs och teknikerkåren och i stället spendera på imperialistiska krig som inte var avsedda att vinnas(!)
Så nu tar det tid att komma igen och konkurrera med innovativ teknologi.
Ifjol sades det att dom ligger flera år efter Kina men jag vet inget säkert om det.