Zircon – Rysslands ostoppbara och hypersnabba kryssningsrobot gör NATO maktlöst

-

Ryssland lanserade 2019 den för närvarande ostoppbara kryssningsroboten Zircon, kapabel till att färdas upp till tre kilometer per sekund. Nu har 3M22 Zircon monterats på den ryska flottans örlogsfartyg Amiral Gorsjkov. Första anhalt är Atlanten, därefter Medelhavet och sedan Indiska Oceanen.

Enligt militära bedömare förändrar utplacerandet den globala maktekvationen till Moskvas fördel, då inget land i Väst i dag har ett försvar mot vapensystemet, som kan leverera både konventionella stridsmedel och kärnvapen med en hastighet på upp till nio gånger ljudets hastighet.

Scott Ritter, tidigare major och underrättelseofficer i den amerikanska marinkåren:

“Zirconroboten, speciellt när den placerats ut utanför den Ryska Federationens gränser, möjliggör för ryssarna att projicera förödande eldkraft djupt inne i Europa och USA eller var som helst, där den placeras ut.”

“Konsekvensen har alltid varit att när det här vapensystemet väl rullas ut, kommer det att förändra den globala maktbalansen.”

“Inga av dagens luftförsvarssystem kan skydda mot den här roboten, så om roboten avfyras mot ett mål, kommer målet att träffas och förstöras och det finns inget Väst kan göra åt det.”

“Meddelandet det här örlogsfartyget sänder är att oavsett vad Väst planerar, kommer kostnaden bli hög.”

Text: Kristoffer Hell

Relaterat

22 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

22 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
6 januari 2023 kl 21:05

Allt är ett skådespel.
Det har aldrig varit västvärldens mål att krossa Ryssland.
Jag har källor som avslöjar att det är sedan länge planlagt att väst ska krossas och Ryssland ska stärkas enormt.
Både Trump och Putin är med i teatern fullt medvetna om planerna.
Och vi vanliga är grundlurade som vanligt

Fredrik Eriksson
Reply to  Martin Hoffman
6 januari 2023 kl 22:12

World Hoax Organisation…

Kristoffer Hell
Kristoffer Hell
Gäst
Reply to  Martin Hoffman
7 januari 2023 kl 00:33

Fantastiskt!

Vilka är källorma?

Jag vill se dem 🙂

Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
Reply to  Kristoffer Hell
10 januari 2023 kl 18:28

Har det nerladdat men vet inte hur jag kopierar in det här.
Men det är en lista på varje lands framtids planer i den nya världsordningen. Fick filen från en bekant som vet för mycket.
Det är i pdf format. Önskade att jag var duktigare på sådant. Ska fråga honom som skickade till mig.

Last edited 27 dagar sedan by Martin Hoffman
Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
Reply to  Kristoffer Hell
10 januari 2023 kl 18:40

Ok, många har säkert listan på hur land för land ska förändras befolkningsmässigt, ekonomiskt och när det gäller militär etablering.
Det jag påstår får jag fram genom att lusläsa listan.

Erik Forsman
Reply to  Martin Hoffman
7 januari 2023 kl 09:58

Kan nog ligga något i detta då krig primärt inte handlar om det vi tror att det handlar att skapa ett tillstånd i befolkningen. Faktum är att allt som media producerar handlar just om påverka.

Nicklas IngelstenD
Nicklas Ingelsten
Reply to  Martin Hoffman
7 januari 2023 kl 22:18

Jag tror du önska vad du vill tro. Västvärlden är körd som vi ser den men nya möjligheter kommer det är det vi skall sikta på alt anat är skott i luften. ♥️

Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
Reply to  Nicklas Ingelsten
10 januari 2023 kl 18:30

Jag hoppas att de uppgifter jag fått inte stämmer. Men folk måste bli upplysta om deras planer om vi ska kunna stoppa dem.

Tomas peterson
Tomas peterson
Gäst
6 januari 2023 kl 18:27

Finns det öht något Tv n , militären och politrukerna säger ni inte tror på ?

zacharias
zacharias
Gäst
6 januari 2023 kl 17:52

eftersom inget gör nåt konkret för att stoppa galenskaperna, så kommer de att fortsätta. Ni kanske vill grotta ner er i våld, krig, lemlästande och lögner? Gör det då, men skyll inte på mig när ni får fakturan.
Jag föreslog redaktören att start en diskurs om hur vi når fram till en värld i fred, men det blev …

Frida Lind
Frida Lind
Gäst
6 januari 2023 kl 14:23

Då vi snart är intvingade i NATO och när sen den cirkusen drar igång på riktigt kan kanske en Zircon och Bunker buster combo göra att även vi får ett regimskifte. Känns lite mer rättvist att inte heller ettriga Magda eller gnomen Ulf går säkra när de nu ändå har målat måltavla på hela den övriga befolkningen.

Fredrik Eriksson
Reply to  Frida Lind
6 januari 2023 kl 15:25

Gnomen…
Jag är säker på att Kungliga Akademien för in det vid nyårslistan för nyårsord.
Gnomen Ulf= liten lättrörlig politiker med elak tunga,ursprung okänt med en förmodad vätte till mor.

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
6 januari 2023 kl 17:48

kanske dags att leta i det Onda Mörkrets värld?

Tors vrede
Gäst
Reply to  Frida Lind
6 januari 2023 kl 15:37

Det var ord, och inga visor! Men tyvärr sant.

Benny H
Benny H
Gäst
6 januari 2023 kl 12:57

Kontentan av detta är att om kriget i Ukraina eskalerar och Ryssland anser att man måste ta bort ledande politiker i Bryssel och Washington kan man göra detta utan att något försvarssystem kan förhindra attacken. Jag tror inte att många invånare i västvärlden ens skulle bli ledsna om Ryssland raderar ut EU:s högkvarter i Bryssel eller Vita Huset…Snarare skulle det bli jubel och applåder, så illa är det! En majoritet i västvärlden hatar sin ljugande korrupta politiker!

Jarnebring
Jarnebring
Gäst
Reply to  Benny H
6 januari 2023 kl 14:21

Man får inte glömma att fler länder besitter hypersonsika missiler.
Även Kina, Indien och USA (Taiwan?) har och fler länder håller på med både utveckling av missiler och motmedel mot dessa (bla. SAAB).

Nicklas IngelstenD
Nicklas Ingelsten
Reply to  Benny H
6 januari 2023 kl 16:59

Och så har vi Davos WEF snart stormöte där vår Uffe kommer för att implementeras. Rysk frigatt med supesonic missiler på väg ut till Atlanten kanske Caus börja svettas.

JohnnyD
Johnny
Reply to  Nicklas Ingelsten
7 januari 2023 kl 10:12

En misil i varje maktcentra samtidigt, Davos, Bryssel och Washington som svar på förstörd gasledning.

Roger P
Roger P
Gäst
6 januari 2023 kl 10:38

Fartyg/tanks/helikoptrar är sitting ducks numera och har i stort sett tappat sin funktion i krig.
Numera är det drönare som gäller.
Så sänk fartyget innan de avfyrar sin sk…t robot.

Jarnebring
Jarnebring
Gäst
Reply to  Roger P
6 januari 2023 kl 15:12

Tror du har helt rätt.
Att skicka ut en ensam och sårbar liten fregatt på Atlanten och tro att den skulle vara avgörande i en konflikt är nog rätt naivt.
Svärmar av drönare av olika typ och storlek är nog framtiden.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
Reply to  Jarnebring
6 januari 2023 kl 20:10

I framtiden behöver vi inga krig…
Det vi ser nu är ju planerat under väldigt lång tid.
Letar fortfarande efter ett krig som folket uppdragit åt politiker att leverera. Alltid samma som tjänar på dom krig vi sett utspelas.

lars k
lars k
Gäst
Reply to  Roger P
7 januari 2023 kl 17:34

Zirkon kan även avfyras från ubåtar.