KOMMENTAR. Nobelpriset i medicin tilldelas i år Katalin Karikó och Drew Weissman. De får priset för att de kom fram till en formel för mRNA-vaccin på rekordtid, ett vaccin som annars hade tagit betydligt längre tid att ta fram. Bland annat det omtvistade coronavaccinet.
Tanken med mRNA-vacciner är att dessa ska initiera produktionen av spikproteiner så att kroppen ska skapa antikroppar mot SARS-cov-2. Även om detta låter bra har verkligheten inte visat sig vara så optimal eftersom dessa vacciner har gett väldigt många obehagliga biverkningar.
Amina Manzoor som är medicinsk reporter och krönikör på Expressen påstår att vaccinerna som gjorts möjliga med mRNA-teknik har räddat livet på miljontals människor. Både svensk och internationell etablerad media och det övriga etablissemanget sjunger med i hyllningskören för coronavaccinet och andra mRNA-vacciner.
Enligt en rapport som skrivits av två amerikanska läkare menar dessa att antalet dödsoffer av vaccinet är allra minst 5 ggr högre än vad som meddelats allmänheten. Enligt rapporten är antalet döda och som drabbats av allvarliga biverkningar sammanlagt flera miljoner enbart i USA.
Det finns rapporter som visar att mRNA-vacciner ger obehagliga biverkningar som bland annat andningsbesvär, yrsel, myocardit, sömnbesvär, depression, ångest och så vidare.
Det handlar om officiellt erkända biverkningar och ingen vet hur många fler rapporter om biverkningar som kommer att komma inom några år. Enligt amerikanska Folkhälsomyndigheten (CDC) uppskattas att 726 963 personer har dött av hjärt- och kärlbesvär på grund av vaccinerna.
Det innefattar stroke, hjärtinfarkt och blodproppar mm, det vill säga tillstånd av en kardiovaskulär natur som varit fatala och som enligt CDC direkt utlösts av coronavaccinet.
mRNA-vacciner ändrar DNA permanent vilket är tänkt till att enbart skapa immunitet, men vars biverkningar vi idag vet alldeles för lite om på grund av att tekniken är så ny.
Trots att man vet väldigt lite om mRNA-vacciner säger ändå Melissa J Moore som är chefsforskare på vaccinbolaget Moderna i ett ”TED-talk” att: ”Det kommer en tsunami av mRNA-vacciner i framtiden”.
Med tanke på hur många biverkningar som rapporterats, i allt ifrån väldigt allvarliga till lindrigare sådana, är det mycket märkligt att dela ut Nobelpriset för en uppfinning som skadat så pass många och som vi heller inte sett de fulla konsekvenserna av.
Även om vi för argumentationens skull antar att vacciner räddat fler individer än de skadar, ska inte en uppfinning som är värd Nobelpriset enbart vara till gagn för mänskligheten?
Text: Christian Pavón, jurist (Pavon.se)
Källor
- Läkartidningen: Nobelpriset i medicin till upptäckter bakom mRNA-vaccin mot covid-19
- The Vaccine Death Report: Evidence of millions of deaths and serious adverse events resulting from the experimental COVID -19 injections
- Mayo Clinic: COVID-19: Long-term effects
- TED: How mRNA Medicine Will Change the World
Svar till Wang som skrev: ”Med respekt, men Newsvoice är knappas en tillförlitlig vetenskaplig publikation.”
Newsvoice är precis som Dagens Nyheter inte en vetenskaplig publikation utan en debatt- och nyhetstidning. Ursäkta den komiska jämförelsen med DN.
Faktum är att de flesta vetenskapliga publikationer inte ens själva är speciellt vetenskapliga, vilket framkommit via intern kritik och yttre granskning. Jag ska försöka hitta en färsk länk på det, annars kan jag hänvisa till den ansedda vetenskapliga publikationen The Lancets eget chefredaktör:
”Dr Richard Horton som är chefredaktör för en av världens mest erkända medicinska tidskrifter, The Lancet, varnar för att hälften av alla medicinska studier baseras på pseudovetenskap. Konsekvensen blir att många vacciner och läkemedel är exempel på kvacksalveri.”
https://newsvoice.se/2015/08/the-lancets-chefredaktor-sager-att-upp-till-halften-av-alla-medicinska-artiklar-ar-pseudovetenskap/
Det är nog betydligt värre än så. Många publicerade studier idag baseras på enkel korrelation. Exempelvis om temperaturen stigit samtidigt som diabetes ökar så orsakar klimatförändringar sockersjuka. Dessutom är de flesta tidskrifter korrumperade. Richard Horton själv släppte igenom en fullständigt påhittad studie från Surgishere om Hydroxychloroquinets farlighet. Man drog tillbaka publikationen efter några veckor men skadan var skedd, uppdraget utfört. Och många är livrädda för att publicera forskning utanför den etablerade, politiskt korrekta.
Även boken Pharmageddon” tar upp det jättefusk som råder, under sken av vetenskaplighet.
https://www.bokus.com/bok/9780520275768/pharmageddon/
Och i den här filmen intervjuas vid ett flertal tillfällen den före detta marknadsdirektören, den svenske läkaren Peter Rost, på ett av världens största läkemedelsbolag, Pfizer, hur han var med och organiserade vetenskapsfusket, i syfte att sälja deras megaprodukter:
https://www.youtube.com/watch?v=khVEinn7io4
En annan svensk läkare som granskat det rådande gigantiska forskningsfusket är Ralf Sundberg.
Här är en kort intervju med honom med anledning av hans bok som heter just ”Forskningsfusket”:
https://www.youtube.com/watch?v=VFmSNNtCsos
Hans,
lite onödig info bara! 🙂
Dr. Desmet avslöjade att 85% av forskningsstudier var felaktiga och i många avseenden bedrägerier.
Men efter att han skrev boken, pratas inte längre om det avslöjandet av nån konstig anledning!
Torbjörn Sassersson red. skriver: 11 oktober 2023
Jag håller med. År 2005 gjorde John Ioannidis, en professor i medicine vid Stanford University, en utredning och publicerade den. Han matematiskt visade att ett stort antal publicerade artiklar måste vara felaktiga. Han fann att minst 51%—och så mycket som 89% – av publicerade vetenskapliga artiklar är baserade på studier och experiment som visar resultat som inte kan reproduceras.
https://qz.com/638059/many-scientific-truths-are-in-fact-false/
Vad som är väsentligt är att de som väljer ut artiklar för publicering behöver en lämplig vetenskaplig utbildning, erfarenhet och kompetens. Vanlig yrkesutbildning räcker inte.
Samma sak gäller för de som läser publikationerna för att tolka och förstå dom. Åsikter räcker inte.
Som exempel, vi har länge vetat att gen-sekvenser kan ändras med så kallade gen-saxar. Att designa växter och djur. Det tog lång tid att komma fram till gen-saxen CRISPR. Nu har Kina, utvecklat ett nytt verktyg, vilket publicerades september 2023. Gen tekniken är en mycket lovande teknik, men vi vet väldigt lite om ämnet ännu.
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3233846/chinese-scientists-have-developed-new-gene-editing-tool-doesnt-use-crispr
På samma sätt och på samma grunder har vi länge vetat om möjligheterna med mRNA, och även där är mRNA tekniken lovande, men även där vet vi väldigt lite ännu. Det tog forskarna över 30 år att komma fram till vad som gav dem nobelpriset 2023.
Sedan kan vi nog säkert påstå att Newsvoice är betydligt bättre än DN i alla avseenden.
Sedan är det värt att åter påpeka att det var inte skaparen av mRNA vaccinet, Dr. Robert Malone, som fick nobelpriset, utan upptäckarna av mRNA tekniken. Inte samma sak.
Gäsp….nobels fredspris förlorade sin trovärdighet redan för 50 år sedan, när krigshetsaren kissinger fick priset 1973. Priset bör förbigås med likgiltighet och noll uppmärksamhet!!!
Mer nyfiken på hur korruptionen på ”NOBELSTIFTELSEN” kommer att hantera detta framgent.
Karolinska har ju som bekant skitit i det blå skåpet tidigare.
Det värsta är ju att Nobelkommittén i mångt och mycket är som en sekt. Vi såg detta i fallet med svenska akademin och det fanatiska skyddandet av Jean Claude Arnault.
Man kan ju hoppas att rent vetenskapliga fakulteter borde vara mer moraliska med tanke på att det de gör är så livsviktigt. Men jag är cynisk i dessa fall.
Min erfarenhet av läkare och forskare inom medicin är att de skyddar varandra i väldigt hög grad. Du ser det när du gör en IVO-anmälan eller LEX-Maria-anmälan och du blir granskade av personer som ofta varit direkta kollegor till de du anmält.
Vi skulle behöva en rejäl utrensning och nytillväxt inom hela vår akademiska värld om du frågar mig. Idag är allting väldigt ingrott av politisk konsensus, ofta med vänsterliberala förtecken och oerhört nepotistiskt. I synnerhet kultursfären men även andra typer av akademia, meds ett möjligt undantag av ren fysik/ingenjörsutbildningar.
Kommentar från mig som artikelförfattare: Tyvärr var det svårt att få in en bild här i artikeln men jag uppmanar alla som läser denna artikel att gå till sid 20 i rapporten om Vaccindödlighet som jag länkar i källorna! Gå till sid 20 så ser ni en bild från ett mikroskop vad som händer med vaccinet när det utsätts för en temperatur på 30 grader eller mer. Oerhört intressant och skrämmande!
Hej Christian,
Vore tacksam om du läste denna kommentar angående Trumps bekännelse om hur han informerades om Covid första gången.
Vad innebär det juridiskt för de personer som allra först visade förfalskade bilder och videomaterial för USA:s president och sedan för hela världen?
https://newsvoice.se/2023/10/mrna-vacciner-nobelpriset-2023/#comment-521894
Trump informerades flera gånger, av såväl kritiker av vaccinet som av personer som Fauci som förde vaccin-narrativet. Trots det valde Trump att marknadsföra det livsfarliga vaccinet. Han till och med hetsade på FDA att godkänna vaccinet så snabbt som möjligt, trots att han då var informerade om riskerna från flera miljoner av hans följare.
Trump är tyvärr i högsta grad medskyldig till att så många människor dött.
Tack, men min fråga rör de individer som först presenterade dessa förfalskade material för presidenten.
I det läget antar jag att Trump inte var medveten om bedrägeriet och därför inte medskyldig.
Det är bevisat bortom all tvivel att dessa bild- och videomaterial var förfalskade.
Miljontals andra, förutom Trump, blev medskyldiga när all denna förödelse och terror mot hela världens befolkning börjat rullas ut.
Vem var de som visade bilderna för Trump för första gången?
Jag har ingen aning om deras identitet, men jag anser att de bör betraktas som medlemmar i gruppen som låg bakom detta.
Vad är ansvaret för de personer som visade bilderna?
För övrigt är jag förbryllad över att ingen i världen har reagerat på detta. Den här videon publicerades för 3-4 veckor sedan, men jag kan inte ens hitta ett enda omnämnande om det någonstans. Trots att miljontals människor har sett videon i ALLA medier, verkar det som om ingen har reagerat på denna avslöjande.
I USA är det ju dessutom möjligt att begära ut informationen om dessa möten, inklusive vilka som deltog och vad de visade presidenten.
Just nu, medan jag skriver detta, känns det som om jag är den enda personen i världen som ser saken som den är!
Blevins lite fel i rubriken:
“… får Nobelpriset 2023 trots riskerna”
Bored vara:
“… får Nobelpriset 2023 tack vare riskerna”
Det finns en historisk parallell även om den inte exakt.
Den amerikansk mRNA-vaccinet, som bygger på mRNA tekniken, uppskattas ha dödat omkring 17 miljoner människor. Den verkar så att den stänger av kroppens naturliga försvar mot virus och andra patogener. Folk blir sjuka och ofta dör. Det gynnar läkemedels industrin. Dessutom producerar den gifter som utvecklar en lång rad skadliga och dödliga bieffekter. Myocarditis den mest kända, hjärtstillestånd.
Detta är egentligen bara en slags repetition av tidigare historiska händelser.
Rulla tillbaka klockat till 1922 i Tyskland. Ohyra var ett mycket stort problem. Ohyran spred sjukdomar, för att inte tala om bekvämlighet. Två forskare, Walter Heerdt och Bruno Tesch, utvecklade en metod att förpacka ett effektivt insektsmedel, hydrogen cyanid, för att användas mot insektsinvasionen. Det var mycket framgångsrikt, och dom prisades för sin insats.
Insektsmedlet fungerade så att det stoppar distributionen av syre, till bland annat hjärnan och hjärtat. Insektsmedlet kallades Zyklon.
Fast forward till 2023. Forskare utvecklar mRNA tekniken med avsikt att stoppa covid. BigPharma ser möjligheten att tjäna pengar på utvecklingen, och tjänar USD 1,000 per sekund, och lyckas stoppa alla alternativa välbeprövade medel, som Hydroxychloroquine och Ivermectin, och en lång rad andra välkända metoder att bekämpa virus. Monopol. 17 miljoner människor dog.
Åter till förra seklet och året 1942 och förintelsen. ZyklonB, insektsmedlet, används i förintelselägren. 6 miljoner dog. Glöm inte att det var framtaget i välmenande syfte, precis som mRNA tekniken.
ZyklonB administrerades genom inandning, gaskamrarna, mRNA vaccinet genom injektioner. Metoderna verkar olika på kroppen, men resultatet blir detsamma.
Glöm inte i sammanhanget att både forskarna Walter Heerdt och Bruno Tesch 1922, och dagens 2023 nobelpristagare, Katalin Karikó and Drew Weissman hade välmenande avsikter i sin forskning. I båda fallen missbrukades deras forskning i avsikter den aldrig varit avsedd för.
Sista kapitlet när det gäller ZyklonB är skrivet. Upptäckarna av Zyklon avrättades 1946 efter att ha funnits samarbeta med nazisterna med förintelsen.
Sista kapitlet när det gäller mRNA vaccinet är ännu inte skrivet.
Uppfinnarna av Zyklon 1922 hade ingen avsikt att skada eller döda människor, men dom samarbetade 1942 med de som dödade 6 miljoner människor. Dom avrättades för det 1946.
Uppfinnarna av mRNA tekniken 2022 hade heller ingen avsikt att skada eller döda människor, men samarbetade dom 2022 med de som dödade 17 miljoner människor. Det vet vi inte.
Absurt Reza, att du tror att 6milj mördades när det finns 20000sidor kvalificerad forskning (Germar Rudolf dr i kemisk analys, Fred Leuchter etc, flera har fått fängelse för att de framfört Fakta, även juristerna som försvarat dom) om motsatsen. T om professorn som förestår Yad Yashem museet i Jerusalem säger att det är en bluff. De har ändrat skylten utanför Oschwitze, från 4milj till ’ungefär’ 1milj. Ändå är det ’6milj’ som ’mördats..Tricksen är många, eftersom de äger all ’media’
Ursäkta Reza, svaret var såklart till Karl W
jonnyjonson skriver: 8 oktober 2023
Det var nog lite oklart uttryckt av mig. Enligt tillförlitlig forskning dödars minst eller omkring 3.8 miljoner i förintelsen. Mellan 800,000 och 1.2 miljoner av gas, vilket inklarerar både koldioxid och kolmonoxid. Den högre siffran från Israeliska forskare. Bland annat användes bilavgaser. Vi vet inte exakt, för det fanns ett antal små, men till denna dag okända, och improviserade ”dödsläger”.
De båda nobelpristagarna i medicin har inget med upptäckten av mRNA-sekvensen att göra de har gemensamt arbetat fram en metod som skall hindra inflammationer vid användadet av mRNA-vaccin. mRNA-sekvensen upptäcktes/uppfanns av Dr Robert Malone och ingen annan. Nobelkommitten och Karolinska tillsammans med SVT/SR har rejält skämt ut Sverige med detta fake news. Wikipedia plus andra källor är typiskt nog noggrant rensade på all info om vem som upptäckte sekvensen.
Malone påstår nu att han uppfunnit mRNA tekniken. Han kritiserar korrekt årets Nobelpristagare för deras farliga bidrag till mRNA vaccinet där man byter ut Uracil mot N1-Methyl-Pseudouridin som lurar vårt immunförsvar att stänga ned viktiga delar och släppa in ett främmande RNA, samtidigt som det blir betydligt svårare att bryta ned och ändrar på okänt sätt proteinets struktur och funktion. Hur kunde han med vetskapen om detta själv låta sig injiceras två gånger, och varför varnade han inte alla? Skum typ!
Ja, kanske är Robert W. Malone en skum typ – och i så fall i lag med en hel del andra, som vi hittils litat på.
Här ser vi presidentkandidaten i nästa val i USA, Robert Francis Kennedy Jr.,
omkramande Robert Wallace Malone (efter 1:20):
https://hugotalks.com/2023/03/11/robert-kennedy-jr-thrivetime-2-videos/
Även lite intressant att han har tillnamnet Francis.
nils-ola holtze skriver: 6 oktober 2023
Håller med i princip. Det är viktigt att hålla isär begreppen.
nRNA tekniken är ett grundläggande vetenskapligt underlag och ett på sikt mycket lovande underlag för vidare utveckling. mRNA vaccinet är en tillämpning, och en farlig sådan, av de grundläggande kunskaper som forskarna och nobel pristagarna tagit fram. Det var inte nobel pristagarna som skapade mRNA vaccinet, det var Robert W. Malone som skapade mRNA vaccinet, men inte tekniken som vaccinet bygger på.
Karl. Jag håller inte med om att mRNA tekniken är lovande. Kan möjligen se ut så på ytan. För att förstå de oöverstigliga problem som föreligger måste man förstå hur proteinsyntesen går till, och det gör vi inte. Vi vet dock så mycket att vi kan säga det är utsiktslöst. De försöker framställa sig som våra nya gudar som kan klippa och klistra i vårt genom hur de vill. Falska magiker!
karl w
Bara idioter kan tycka att mRNA-tekniken är lovande!!!
lars k skriver: 8 oktober 2023
Eller de med den rätta insikterna, kompetensen och kunskapsbakgrunden. Jag talar inte om mRNA vaccinet, utan om tekniken bakom den. Kanske dåligt uttrycket av mig, bättre att säga att mRNA tekniken, alltså inte vaccinet, öppnar för stora framtida möjligheter och utvecklingar. Den insikten gäller naturligtvis inte de okunniga, obildade och trångsynta. Men det är lång väg att gå.
Vi skall samtidigt inte glömma till exempel Louis Pasteur upptäckter, som även de avfärdades som idiotiska. Louis Pasteur hyllas idag för sina upptäckter rörande vaccineringens principer. Hans forskning ledde till anmärkningsvärda genombrott i förståelsen av orsaker och förebyggande av sjukdomar, som lade grunden för hygien, folkhälsa och mycket av modern medicin.
Historien upprepar sig.
Karl. Läs på före du besserwissrar.
Historien upprepar sig
https://newsvoice.se/2023/08/levinthals-paradox-gene-splicing/
Och det finns mycket mer som gör att denna teknik livsfarlig!
nils-ola holtze skriver: 9 oktober 2023
Med respekt, men Newsvoice är knappas en tillförlitlig vetenskaplig publikation. Tekniken kan vara farlig, precis som de flesta medicinska tekniker. Din kunskapsnivå skrämmer mig. Igen – personangrepp.
Glöm samtidigt inte att det var inte skaparen av mRNA vaccinet som fick nobelpriset, utan upptäckarna av mRNA tekniken. Två helt olika saker. Deras forskning har pågått i närmare 35 år.
Mjölner. Sidney Brenner var en bland flera 1961 som upptäckte att mRNA transporterade information från DNA i cellkärnan till proteinfabrikerna i cytoplasman. Harry Noller föreslog 1972 rollen för ribosomalt RNA i översättning av mRNA till protein. Det finns ingen specifik mRNA sekvens som någon ”upptäckte”, ännu mindre ”uppfann” eftersom det är ett system för informationstransport och Malone hade inget med det att göra.
Årets Nobelpris gick till de två som upptäckt ett sätt att stänga ned delar av vårt immunförsvar (Toll-receptorer) så främmande och potentiellt livsfarligt mRNA kunde släppas in i cellen och producera okända likaså potentiellt livsfarliga protein.
Alla ni tangentbordsriddare och solskens soldater som tycker att höjden av mod är att signera era kommentarer med eget namn. Här är ett dokument som rätt använt kan avslöja vaccinet för vad det är. Det krävs dock lite mod att använda så jag håller inte andan.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf
Detta är Pfizers egen lista över spontant inrapporterade biverkningar under de två första månaderna av vaccinkampanjen. Se särskilt sidan 30 och framåt, kanske intressant för någon?
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf
Verkar ju va ett komplett ’vaccn’, för komplett utplåning. De har verkligen gjort sig bry
Jag förstår inte att detta dokument inte har spridit sig som en löpeld, åtminstone bland människor med kvarvarande tanke och läsförmåga. Var är alla modiga ”vakna” människor? Alternativmedia? Notera att detta skrevs i samband med att de avslutade studien (eller experimentet som de själv kallade det) långt i förtid på grund av att vaccinet var så ”säkert och effektivt”. Trots att de visste hur farligt det var och är! Kan det bli tydligare?
Nej det kan inte bli tydligare. Och nu har ’chatcontrolinitiativet’..
tagits ett steg längre, där ’interpol’ (ett visst r/r hängs egen privata underrättelsetjänst, sedan 1815, och nu direktkopplad till mutnästet i bryssel) ska involveras för att lusläsa varje sms i jakten på medborgare som vet för mycket om folkmördarna
Ja du, deras främsta vapen är fruktan. Och vår största svaghet är brist på civilkurage.
Och våra ödelagda hjärnor som är indoktrinerade och programmerade till att
G L Ö M M A.
Bedövade av VÄLFÄRD som åtnjutes på andras bekostnad.
Vem är Kith Mårtensson i SÖLVESBORG+
Toppen, med detta dokument, Nils-Ola Holze!
Har bara snabbt kikat igenom lite, för jag kom just hem, men inser att det är orehört viktiga avslöjanden, direkt ”from the horse’s mouth”.
Det här dokumentet behöver nå ut!
Vi, som har förstått bedrägeriet, vi har alla en moralisk skyldighet att hjälpa till med att se till att detta dokument når ut till välvilliga människor.
Thomas Hobbes citat; paradiset är sanningen (ie, via fakta) upptäckt i tid. Helvetet är sanningen, upptäckt försent. Av okänd, citat; folk (t ex 75%..) vill inte närma sig sanningen (via fakta), för med sanningen inträder ansvarstagande..(ie, för mer än den personliga sfären)
MYCKET VIKTIGT!
Hej alla vakna!
Newsvoice publicerade en artikel för ett par veckor sedan om Megyn Kelly:s intervju med Donald Trump.
När jag lyssnade på intervjun första gången och när Covid togs upp berättade Donald Trump nåt som enligt mig var absolut ” det viktigaste avslöjandet om Covid”.
Jag trodde att alla medier skulle skriva om Trump avslöjande om Covid men har inte sett en enda!
Länken nedan är samma video på youtube och jag har ställt starttiden där han börjar berätta om Covid och säger följande:
“It came in and nobody knew what it was. We have to put ourselves back.
Then I had a meeting and we had a lot of professionals in the Oval Office.
They said Sir: something bad is happening in the world.
I said what’s that?
And they said people are dying!
They’re dying in China in this area and there were pictures of body bags all over the place, black body bags, satellite pictures and they were all over
I said that’s strange and then they’d have a next another meeting the next day and the next day and the next day”
Är det inte de falska bilderna och videon som visades precis i början av Covid som Trump hänvisar till?
Vilka var de som visade dessa falska material till USA:s president? CIA och Pentagon och Fauci?
Är detta inte det smartaste avslöjandet som Trump kunnat göra utan att nämna några namn?
I och för sig kan det var andra falska bilder och videon som visades för Trump än de som visades i media som fick alla att skita på sig av skräck och rädsla för ett såååå dödligt nytt virus.
https://youtu.be/SA5Z5WTcpIg?si=aHz0EDIcsJDBqaew&t=1804
Varför har inte massmedia och inte ens altmedia uppmärksammat detta avslöjande?
Borde inte detta varit en världsnyhet och avslöjandet vi alla hade väntat på?
Är jag ensam i världen att kunna ”Connect the dots”?
Om inte, vad är det jag isf har missat eller missuppfattat här? Hjälp!
Om jag nu förstår dig rätt Reza, föranleds frågan:
Varför skulle Trump avslöja ngt som minskar demoniseringen av Kina som är hans och oligarkins nästa mål att underkuva?
Hela oligarkin är mot Kina och en del är för att försöka manipulera Ryssland mot Kina först. Andra för att bara korrumpera Ryssland som de lyckades bättre med tidigare.
Trump berättar nu för första gången om vad han såg när de först informerade honom om Covid.
Jag personligen ser detta som en uppenbarelse!
Min fråga är: Vem var det som först visade de förfalskade bilderna för Trump?
Jag har ingen aning om deras identitet och kan bara gissa vilka de kan ha varit, men jag anser att de ska betraktas som medlemmar i den grupp som var ansvarig för hela bluffen kring Covid.
Covid-19 var inte värre är en influensa – för barn, unga och yrkesverksamma helt ofarlig. Vaxzinerna, däremot, beräknas ha avlivat 17 miljoner (hittills) världen över och fler lär det bli.
Miljardärerna och triljonärerna äger numera i stort sett allting. De tycker att det finns för många människor, varför de har beslutat sig för att rensa bort 90%-95% av oss – en bortrensning som vi bara sett början på.
Med vaxzinerna bryter de ned immunförsvaret hos alla vaxxade. Med klimattramset som ursäkt gör de alla fattiga, genom sina enorma priser på el och olja. Med sina enorma förmögenheter köper de upp odlingsmark från utarmade småbrukare och chockhöjer matpriserna.
Alla offentliga bidrag/stöd till forskning bedriven av Big Pharma, måste förbjudas. Först tar de pengarna, sedan patenterar de och tar enorma vinster, inte sällan utan att preparaten botar. När offentliga medel satsas i medicinsk forskning, skall avtal slutas innebärande att resulterande patenter ägs av staten alternativt att resulterande preparat skall vara licensbefriade.
Vad gäller mRNA-preparat, så är mitt krav att åtminstone WHO program för att de skall kunna godkännas genomförs. Jag förutsätter att från Big Pharma oberoende forskargrupper (om det finns några) håller på med dylika tester. Sådant som Big Pharma själv finansierar och genomför är per definition i förväg underkänt.
Att tro att virus i hög grad skall kunna bekämpas med mRNA-vaccin är naivt. Virus muterar i regel alldeles för ofta. Om typ 15 år kanske covid-preparaten kan godkännas. F ö måste Sverige snarast lämna WHO!
Sprang på detta nyss! Det ser ut att tala för sig själv då jag snart kommit till hälften.
https://anthropocene.live/2023/10/05/nobelpriset-har-politiserats-sverige-forstor-sin-egen-guldkalv-som-nu-blir-ett-atloje/
Ja varför inte! Diktatorer får ju fredspris så varför skulle vansinnet ta slut genom att folkmördarna som skapat detta mRNA vaxxin inte får följa skaran?
Men det borde vara läkemedelsbolagen som tilldelar skaparna priset, för dom har säkerligen stor del till detta nobelpris?