TV-journalist blottlägger bevakande VoF-aktivister

0

TV-journalisten Börje Peratt blottlägger i en artikelserie hur skeptiker associerade till Vetenskap och Folkbildning (VoF) orkestrerar en attack mot TV-mediet Terry Evans känd från serien: ”Det okända”. Terry berättar hur hans Facebook-sida plötsligt anstormats av skeptiker från VoF och andra håll.

Aftonbladet publicerade samtidigt ”oprovocerat” den nedsättande artikeln: ”Pratar med andar – tjänar 60 000 per kväll” (30 nov) som ansätter Terry Evans. Per Edman en styrelseledamot från VoF publicerade samma dag (30 nov) en artikel på VoFs blogg som lyder ”Terry Evans är en bedragare”.

Inte nog med det. Skeptikern som arbetat som programledare för webbradiostationen Skeptikerpodden startar kort därpå den 1 december tråden ”Mediet Terry Evans granskas” i forumet ”skepticism.ifokus.se”.

Läs mer

  Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelDr. Harold Puthoff on Remote Viewing
Nästa artikelAntihumanisterna kränker den fria tanken
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer