Kerstin botade cancern med alternativmetoder – Sjukvården har inte förstått grundproblemet

53

Port de Soller,   Mallorca

Kerstin Unger-SalénKerstin Unger-Salén fick livmodercancer 1997 och skulle omedelbart tas in för operation, cellgifter och strålning. Istället valde hon en alternativ behandling som inkluderade; kostomläggning, kosttillskott och naturliga anticancerpreparat. Hon rensade blodet från tungmetaller och arbetade med visualiseringar. Efter sex veckor hade tumören blivit icke-malign och någon månad senare var tumören borta. Hon har inte fått återfall sedan dess.

Text och foto: Kerstin Unger Salén, blogg: Alltomcancer.com | Foto: Google Earth, Port de Soller på Mallorca där Kerstin bor | Läs även: Kerstins resa med cancer – Bli frisk genom samarbete med kroppens självläkande förmåga

Cancer visar oss att själva livet hotat. Det är en utveckling som vanligtvis utvecklats under lång tid och som framkallas av en ohållbar situation i kroppen. Ett sjukt tillstånd som inte enbart är relaterat till den plats där cancern uppstått. Högst sannolikt är en cancerutveckling en slags överlevnadsstrategi. Själva cancern är inte upphovet till den livshotande situationen utan det är en rad ohälsosamma omständigheter som till slut tvingar fram ett onormalt cellbeteende.

“Cancer är ett symtom på inte bara en förgiftad kropp,
men också på en förgiftad värld.

Det är kroppens grad av förgiftning som är cancern.”

Enligt en helhetssyn grundad på ett systemiskt och vetenskapligt sätt att studera livet (holism), utgår man ifrån att alla levande organismer inklusive människan, är självhushållande, självorganiserande och självreglerande. När dessa funktioner är satta ur spel upphör den komplexa balansen och kroppen får allt svårare att hålla sig frisk.

Cancer, ekologi och hälsa

Inom de flesta stora hälsoorganisationer i världen finns en enighet om att organiska miljögifter bär ett stort ansvar för den höga cancerincidensen. Cancer har idag gått om hjärtsjukdomar som den främsta orsaken varför vi dör. Det behövs ett nytänkande om hur man ska förebygga och bota cancer. Ett helhetstänkande får oss att inse hur cancer, ekologi och hälsa hör ihop.

Den miljö vi skapat på jorden och i oss själva har blivit så pass förgiftad av kemikalier att det kan liknas vid en långsam krigsföring. Det vi utsätter jorden för gör vi också mot oss själva. 500 miljoner ton kemikalier anses finnas i och på jorden. 80 000 gifter har numera registrerats i miljön. Barn föds ibland med hundratals gifter i kroppen.

Konsekvensen är förödande och vi själva har blivit lidande. Miljögifter finns i mat och dryck, i skönhetsmedel och rengöringsprodukter och i den luft vi andas. Tungmetaller samt elektromagnetiska störningar, strålning från röntgen och allehanda datorer, mobiler mikrovågsugnar, tv-och mobilantenner bär också stort ansvar för cancer. Ingen levande organism är utrustad att kunna ta hand om dessa ständigt ökande mängder av gifter. Det är kroppens grad av förgiftning som är cancern.

Världshälsoorganisationen WHO anser att det finns överväldigande bevis för att miljön, på ett avgörande sätt medverkar till många olika cancertyper.

“Overwhelming evidence indicates that the predominant contributor to many types of cancer is the environment.” / WHO

REDUCING ENVIRONMENTAL CANCER RISK

Obamas rapport: Undvik strålning och ät giftfritt

President Obama har också intresserat sig för miljöns inverkan på den ökade cancerrisken och tillsatte därför en utredning som heter Reducing Environmental Cancer Risk: What We Can Do Now?” (PDF).

Rapportens slutsats för hur vi kan minska utsattheten från miljögifter gick ut på att uppmana befolkningen att undvika onödig röntgenstrålning och annan strålning samt att välja mat som odlats utan pesticider, kemiskt konstgödsel, antibiotika eller växthormoner.

Om vi eliminerade många gifter skulle vi utan tvekan lyckas reducera cancerincidensen rejält. När man läser den officiella förklaringen av vad som föranleder cancer hos svenska institutioner som har störst inflytande över en sådan information, framgår att man inte anser miljön bära ett stort ansvar för den cancerepidemi som pågår.

Cancerfonden och svenska sjukvården ute i det blå

Cancerfonden som har stort inflytande över regeringens beslut hur man ska försöka förhindra cancer, uttalar följande ståndpunkt:

“De olika föroreningar som släpps ut i miljön har i allmänhet troligen inte särskilt stor betydelse för uppkomsten av cancer. Sambanden är dock svåra att överskåda och beräkna”.

Karolinska sjukhusets inställning är än mer förvånansvärd.

De informerar:

”Ibland kan man få föreställningen att cancer är en ny sjukdom som hänger ihop med vår moderna livsstil och en försämrad miljö. Men det är inte sant.” / Råd om Vård, Stockholms läns landsting

Detta är ett remarkabelt uttalande som går stick i stäv med internationella organisationer. Inom EU vet man åtminstone i hälften av fallen vad det är som är riskfaktorer för cancer.

“Av den anledningen är primär cancerprevention genom förebyggande åtgärder av största angelägenhet för allmänheten och den statliga sjukvården”.

Organiska miljögifter en betydande orsak till cancer

Vi borde kunna avkräva berörda myndigeter och cancerorganisationer att de utövar tryck på politiker och kräver förbud av de ämnen som bär störst ansvar för miljögifter. Men det tycks inte finna något större intresse hittills att direkt engagera sig i att föreslå förbud av de miljögifter man vet är cancerogena.

UnderkastelsenAv rent humanitära skäl vore det onekligen självklart att i första hand förhindra att människor exponeras för sådant som föranleder cancer. Det skulle rädda många liv samt förhindra en del av det mänskliga lidande som cancerpatienter och anhöriga utsätts för och dessutom spara miljontals pengar.

Bild: Dokumentärfilmen: Underkastelsen – Vilka kemikalier har du i ditt blod? [köp DVD]

Cancerutveckling kan givetvis också provoceras av genetiskt arv, virus, svamp, parasiter och dåliga bakterier men det är den ackumulerade effekten av gifter i miljön, på jorden och i kroppen som utgör den stora cancerrisken. De flesta cancerbehandlingar som erbjuds på sjukhusen utgör tyvärr också en stor belastning på kroppen och är synnerligen giftiga, både cellgifter och strålning.

Problemet är emellertid att vi inte kan läka kroppen med gifter. Möjligtvis går det att reducera eller eliminera cancertumören, men kroppen förblir oläkt och efter sådana terapier behöver immunförsvaret byggas upp på nytt och andra förhållanden rättas till. Annars finns det stor risk att cellgifterna bidrar till en ny cancer eller att gamla cancerceller som sällan kan elimineras fullt ut, åter börjar växa till sig.

I USA kritiserar Professor Emeritus Samuel Epstein, i sin bok The Politics of Cancer” både “National Cancer Institute” och “The American Cancer Society” för att motarbeta/blockera fonder för att forskning och kliniska undersökningar av lovande ogiftiga droger eller terapier, till förmån av giftiga och patenterbara droger som utvecklas av en multimiljon dollar cancer industri. Hur är det egentligen i Sverige?

Text och foto: Kerstin Unger Salén, blogg: Alltomcancer.com


Relaterat

NewsVoice namninsamling: Momsbefria alternativmedicinen!

DN: Andas djupt på Mallorca

Expressen: “Vi fixade vår egen yogaresa till Mallis”

Kerstins hälsogård: www.casbernats.com

 


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikel“The Yes Men” utmanar världens största företag att göra om och att göra rätt
Nästa artikelSvenska Recorded Future spanar på Anonymous och andra hackergrupper
Kerstin Unger-Salén har ägnat många år att efterforska vilka förhållanden som bidrar till cancer sett ur ett helhetsperspektiv och vad man kan göra rent konkret för att förebygga och läka cancer. Kerstins hälsocenter finns på Mallorca: Casbernats.com. Hon driver även hälsobloggen Alltomcancer.com.
Prenumerera
Notify of
guest
53 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
anders
anders
Gäst
9 maj 2013 kl 16:28

Jag har alltid undrat hur nyttigt det är med alla plastförpackningar, plastpåsar och glad-pack runt mat. Det borde finnas alternativ till detta.

Linda Karlström
Reply to  anders
9 maj 2013 kl 19:19

Samma här. Jag slutade köpa gladpack för flera år sedan. Jag upptäckte att mormors sätt att förvara mat är mycket praktiskt och bra mycket hälsosammare: man sätter överbliven mat i en skål av glas eller porslin, och så sätter man en tallrik som lock:)

Men när man ska frysa in mat, särskilt bär, tycker jag det är svårt. Hur ska man komma från plasten då?

Det vi sällan tänker på är att polyester, som ingår i massor med kläder, är plast. Det är samma slags plast som i flaskor, det vill säga PET. Plast ger ifrån sig ett ämne som kallas xenoöstrogener, och som imiterar det naturliga östrogenet, vårt “kvinnohormon”. Östrogendominans är något icke-önskvärt, eftersom det ökar risken för cancer och bidrar till infertilitet.Detta är sällan något som folk tänker på – underkläderna som bärs nära inpå kroppen, och tajt dessutom, innehåller ofta polyester för en blank och sexig look. På nätterna har man ofta lakan som inte enbart består av bomull. För att inte tala om alla H&M-kläder …

I sammanhanget kan jag varmt rekommendera boken “Överlista din cancer” från Anarchos!

anders
anders
Gäst
Reply to  Linda Karlström
9 maj 2013 kl 21:30

Frysning är som sagt nöten att knäcka. Det andra praktiserar jag redan, men en älg kan man inte lägga i frysen hur som helst. Lufttätt måste det vara.

Kanske en ny avdelning på bloggen, praktiska lösningar. Först problemställningen, och sedan förhoppningsvis lösningen.

johanna lillpers
Reply to  Linda Karlström
16 maj 2013 kl 03:48

jag lägger in frysmaten när det går i naturligt pappers bakplåts papper, sen i plast burk eller plast påse, för att inte ha direkt kontakt med plasten…funkar jätte bra med all fast mat, bröd, frukt, mat portioner etc…bara soppa typ som inte funkar. Brukar kunna återanvända papperet flera gånger beroende om det är kladdig mat eller inte, men papperet är ju bara att kompostera, bränna eller sop sortera sen…har tänkt att jag borde återvinna pappersförpackningar från frysta produkter att sedan frysa in i, men då bara såna utan plastad insida!! 🙂

anders
anders
Gäst
Reply to  johanna lillpers
17 maj 2013 kl 18:00

Kött o köttfärs?

Tini van der Poll Andersson
Reply to  anders
12 maj 2013 kl 19:56

Då jag gör hemkokt saft av giftfritt odlade bär, för att ha när barnbarnen kommer, fryser jag den i glasflaskor. Man måste dock tänka på att inte fylla dem helt, lämna 20% tomrum då fryst vätska expanderar.

Ivan Björn
Gäst
9 maj 2013 kl 18:25

Lagrade minnen i kroppen förorsakar också olika sjudomar som t.ex. cancer. Berättelsen om resan hem! År 1992 fick Brandom Bays veta att hon hade en tumör stor som en fotboll i magen och hon kastade sig in i en märklig, djupt självanalyserande och till sist frigörande healingresa. Bara en kort tid senare förklarades hon fullt frisk – inga mediciner, ingen operation, ingen tumör. Den självläkande process som Brandom Bays skapade sedan dess befriat tusentals människor från livslånga känslomässiga och fysiska blockeringar. I boken låter hon oss ta del av sitt unika arbete och starkt transformerande metoder. Resan leder oss direkt till det som är roten till varje långvarig problem och ger oss redskap för att äntligen och definitivt lösa dem. De mäktiga processerna åstadkommer djupa och varaktiga resultat. Kronisk smärta försvinner. Oro, depression och sexuella blockeringar löses upp. Problem med självkänsla sorg och vrede går upp i rök, missbruk upphör och sjukdomar botas. Reseprocessen hjälper dig att bli av med emotionella och fysiska blockeringar, att utnyttja ditt eget inre, uppleva gränslös glädje och bli fri. Brandom Bays: Resan ISBN 978 91 534 3184 8 Här kan också tilläggas David Ickes ord: ”Jag är helt för utvecklingen av det som kallas alternativ eller komplementär healing. Detta är det healingtekniker som behandlar kroppen som en serie av vibrationsfält, vilka kan harmoniseras genom handpåläggning (sända energi till patienten); akupunktur (återbalansera energiflöden och dna/rna kommunikation); reflexologi (användningen av en mindre version av hologrammet för att behandla helheten); aromterapi (få tillgång till hologrammet genom luktsinnet); och de otaliga andra metoder som fungerar enligt samma principer. Men dessa är inte i sig ett självändamål. De är språngbrädor till insikten att vi kan använda vårt medvetande till att hela oss själva. “Om du lever ditt liv och vet att du är det Enda, transformeras hela ditt perspektiv. Det som verkar viktigt eller skrämmande blir centrum för hysteriskt skratt. När du tittar på världen utifrån perspektivet att vara det Enda, uppfattas alla de där sakerna som irriterar dig, eller gör dig frustrerad, deprimerad och rädd som ovidkommande saker de är.” Hämtat ur David Ickes bok: Oändlig kärlek är… Read more »

Berndt Nilsson
Gäst
9 maj 2013 kl 19:26

Ytterligare viktiga synpunkter på cancer finns i boken:
“The healing power of illness” av Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke.

MVH
Berndt

Janne
9 maj 2013 kl 20:51

Jag tror dock mer på Dr. Hamers teori om cancer, varför cancer uppkommer och vilken biologisk funktion som en tumör har. Naturen har alltid ett syfte med den som den gör, en cancertumör är ingen felfunktion från naturens sida, utan istället en process den startar för att åtgärda grundorsaken till obalansen i kropp och själ.
Enligt honom är det alltid ett trauma som ligger bakom en cancer, traumat ger upphov till kraftiga störningar i kroppens energiflöde som gör att kroppen börjar bygga upp en tumör eller så kan det omvänt även vara nekroser den skapar. Beroende på vilket trauma människan gått igenom så bildas den på olika ställen.

Läs mer om hans genuina forskningsarbete här: http://www.2000taletsvetenskap.nu/artmedlem/hamer.htm

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  Janne
14 maj 2013 kl 12:02

Hej Janne, jag känner Dr Hamer och han är en pionjär i sina upptäckter men jag håller inte med honom om att endast det emotionella är orsaken till cancer.Det är många olika omständigheter som som utsätter cellerna för en ohållbar situation, och på komplementärmedicinska cancerkliniker i Tyskland och Schweiz (godkända av myndigheter i respektive land) ger man olika behandlingar samtidigt och däri ingår naturligtvis även emorionell läkning som en terapi. Vänliga hälsningar Kerstin

Bengt Hesdorf
Gäst
10 maj 2013 kl 08:04

Ni borde även nämna den forskning inom detta område som bekräftar något som många av oss redan ”visste” Nämligen de medicinska postiva erfarenheter som finns av cannabis Förutom att cannabis kraftigt lindrar de biverkningar som tex en kemoterapi ger så passa att så gott som alla de motmediciner mot dessa biverkningar då har visat sig totalt onödiga så visar de senaste studier att cannabis de facto kan BOTA cancer. Detta då flera typer av cancer verkar hämmas av cannabisämnen. De stoppar spridningen och aktiverar självmordsprogram, som dödar cancercellerna. En av de snabbast växande forskningsgrenarna är den som gäller cannabinoider som cancerläkemedel. En rad försök har demonstrerat att ämnena CBD och THC kan bekämpa många typer av cancer, däribland cancer i hjärnan, bröstcancer och prostatacancer. Två av de ledande forskarna bakom studierna är Sean McAllister vid amerikanska CaliforniaPacific Medical Center och Manuel Guzmán vid Universidad Complutense de Madrid. ”De båda ämnena (CBD och THC) binder sig till CB1-och CB2-receptorerna på cancercellerna. Receptorerna släcker signaler från cancercellerna, som annars attraherar och aktiverar tillväxten av nya blodkärl Den livsviktiga blodförsörjningen stoppas därmed, och utan den kvävs tumören. Nya undersökningar tyder dessutom på att cannabinoiderna kan aktivera ett i cellerna inbyggt självmordsprogram. Programmet startar en kedjereaktion och slutar med cancercellernas död”. Dessa senaste rön tycks faktiskt acceperas även i Sverige (i det fördolda, står ingenting i PK-Media, om man vill veta hur Svensk forskning har accepterat detta då får man läsa fackpress) då detta omnänes i en artikel i Illusread Vetenskap i år. (Tyvärr så kan jag inte länka till artiklen då denna enbart gick att ladda ner om man var/är prenumerant. Men den finns på Illusrerad Vetenskaps sajt för de som är prenumeranter) Cannabisplantans läkande egenskaper har nyttjats inom medicinen i tusentals år. Särskilt i asiatisk medicin har plantan fortfarande ett gott anseende. Den kan användas för att lindra symptom vid många olika akuta och/eller kroniska sjukdomar, varvid man helt eller delvis kan undvara andra mediciner. Framförallt multipel skleros-, AIDS- och cancerpatienter uppskattar den smärtlindrande och aptitretande verkan, såväl som lindrandet av kemoterapins och aggressiva mediciners svåra biverkningar. Cannabis har en kärlvidgande effekt… Read more »

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  Bengt Hesdorf
14 maj 2013 kl 12:05

Hej, tack för ditt inlägg ,jag ska läsa mer om det.Problemet är att börjar man tala om cannabis får man omedelbart en stämpel på sig att vara flugig, men som du visar finns seriös forskning inom området.Vänliga hälsningar Kerstin

Bo Valhjalt
Gäst
10 maj 2013 kl 11:50

Mycket intressant och det kan vara bra att vetaatt Cancerfondens inriktning är att genom behandling och bot skapamedicinska hjältar inte n krona läggs på prevention.

Professor Lennart Hardell. cancerläkar i Örebro är intresserad av miljön och den enda läkare jag vet som frågar cancerpatienter för att utröna eventuella exponeringar.

Han har begått två gigantiska, egentligen tre! i sitt liv hittills. Det första var när han visade sambabdet mellan dioxin och cancr. Det andra vvar när han visade attdet föreligger ett samband mellan bruk av mobiltelefoner och tumörer på hörselnerven. Det tredje misstaget är att han stått fast vid sina fynd.éfter resultaten med mobiltelefonerna gick Statens Strålskyddsinstitut i taket liksom ett gäng i frågan oinsatta professorer på Karolinska. Vetenskapsrådet mobiliserades och Telia, ricson och Motorola bidrog fter bästa förmåga till en skandalös smitskastningskampanj . Jag har berättat om Atterstams äventyr frut och i den här frågan figurerareffektuerad av Inger Atterstam i Svenska Dagbladet. I den här frågan figurerar en skvallerrapport som Atterstam grundade sina defamerande artiklar på, Hon ringde upp och skällde ut mig för hon kunde nog gräva fram sådant själv. Jag kollade med densom satt på rapporten och dt visade sig vara rent skitsnack! 3st hade ringt och bett att få rapporten det var två professorer på Kareolinska, den ene var MagnusIngelman-Sundberg. Den tredje var chefen för SSi, numera generaldirektör för SSocialstyrelsen, Han var känd och hade förtroende och fick rapporte, som sedan diariefördes på SSI Efter atterstams uppseendeväckande artiklar skrev professor hans-olof adami (då chef för den institution som gjorde de största skördarna från Cancerfonden ett brev till rektorn på Örebro universitet och hans tjänst instiftad av fonden, så har han på uppdrag från kemiindustrin skrivit under på att dioxin inte har några negativa hälsoeffekter!)universitet och erbjöd sina tjänster i hur “fallet Hardell” skulle hanteras

Mönstret går igen Under Barbro Vestbergs ledning fick Vetenskapsrådet uppgiften att ogiftigförklara det kvicksilver tandläkarna stoppat i våra munnar. Chefsförnekaren då var professor Elinder på Huddinge. När det gäller mobiler har Karolinska bidragit med expertis i form av Andrs Ahlbom, Maria Feychting och Stfan Lönn. Rävarna som ska vakta hönshuset rekryteras från Karolinska!

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  Bo Valhjalt
14 maj 2013 kl 12:23

Hej Bo, jag håller helt med dig om att hanteringen av forskning om hur mobiltelefoner etc påverkar vår hälsa. I min bok har jag ett kapitel som heter; “Hur förstörs vår hälsa av strålning från mobiler, trådlösa telefoner mobilmaster och högspänningstorn?” Strålning från mobiler, högspänningstorn, elektriska apparater och mikrovågsugnar samt joniserad strålning från röntgenundersökningar, stör kroppens egna magnetfält. Oavhängig forskning om i vilken grad exempelvis mobil eller trådlösa telefoner stör eller förstör vårt DNA och huruvida den kan framkalla cancer, är en fråga som tycks svår att besvara från myndigheters sida även om det finns klar bevisföring från mycket högtstående forskarhåll. Myndigheternas inställning tycks vara att först måste man kunna bevisa att något är hälsovådligt bortom all tvekan. Precis som en kriminell inte ska dömas förrän det tveklöst har bevisats att han är giltig. Men egentligen borde det vara tvärtom när det gäller människornas hälsa. Vilken produkt som än tas fram på marknaden borde först testas av oavhängig instans och kunna bevisa att produkten inte är hälsovådlig eller exempelvis cancerframkallande. Testningen bör pågå i ett antal år och inte förrän det är totalt och tveklöst bevisat att produkten inte är skadlig, får den säljas till allmänheten. Vem arbetar myndigheten för? De ekonomiska intressen som finns hos affärsbolag eller de hälsointressen som allmänheten har rätt att kräva?Det är svårt att få fram forskning som verkligen är oavhängig och vars studier inte är sponsrade av den industri som har att förlora på att sanningen kommer fram. Hur myndigheter påverkas av ekonomiska intressen visar fallet Ahlbom, fortfarande chef för miljömedicinska institutet vid Karolinska Institutet, som har avslöjats som mobiltelefonlobbyist. Professor Ahlbom har varit ordförande for den expertgrupp (IARC working group on cancer epidemiology) inom WHO (Världshälsoorganisationen) som ansvarar för bedömning av mobiltelefoners cancerrisker Han har varit en av världens mest inflytelserika experter på detta område. Ahlbom tillsammans med sin bror Gunnar grundade, år 2009, en lobbyfirma som stödjer mobilindustrin. Brodern Gunnar har sysslat med sådan lobbyverksamhet sedan 1990-talet. Firmans kontor ligger(låg?) i EU-huvudstaden Bryssel. Ahlbom har undanhållit detta jäv för WHO trots att det funnits ett starkt krav att medlemmar i expertgruppen inte… Read more »

Bengt Hesdorf
Gäst
10 maj 2013 kl 13:57

THC hjälper mot hjärntumörer Studier utförda av forskare vid Complutense University i Madrid visar att THC angriper tumörer i hjärnan utan att påverka andra celler. I försök med möss och två människor drabbade av aggressiva cancerformer hämmades hjärntumörer. Med det två försökspersonerna såg man att 30 dagars THC-behandling eliminerade cancerceller. I försök med genmodifierade möss födda med cancer kunde forskarna dessutom analysera hur THC faktiskt angriper tumörer. Det senare är en helt ny upptäckt och kan vara mycket viktigt för framtida behandling av cancertumörer i hjärnan. Länk: http://health.usnews.com/articles/health/healthday/2009/04/01/active-ingredient-in-marijuana-kills-brain-cancer.html __________________________________________________________________________ THC i cannabis dödar cancerceller i hjärntumörer Det finns redan flera studier som visat att cannabinoider, aktiva ämnen i cannabis (bl.a. THC), har anticancer-effekt. I en ny studie såg man att THC inducerade död hos hjärntumörer genom autofagocytos. Effekt dokumenterades i provrör, på möss och slutligen hos människor med en mycket aggressiv form av hjärntumör. Autofagocytos är den fysiologiska process som reglerar omsättning av proteiner och organeller. Processen kan gå flera vägar varav resultatet kan bli cellens död. Det är emellertid inte alltid cellen dör och om THC gör att autofagocytos oftare (även om det skulle vara relativt liten skillnad i antal fall) hos cancerceller kommer det göra stor skillnad för tillväxt av tumören. I studien såg man att skillnaden var tillräckligt hög för att hjärntumörer skulle krympa. Cannabis (THC) testades in vitro och på möss THC är ett av de aktiva ämnen i cannabis och det som anses berusande. Cannabis brukar därför odlas med målet att halten av THC ska vara hög. Det gör att rökaren inte behöver utsätta luftvägarna för lika mycket rök. Det var THC de spanska forskarna gjorde försök med. Forskarna testade först THC in vitro d.v.s. gjorde tester i provrör. Efter positiva resultat gick man vidare och möss fick celler från mänskliga hjärntumörer inopererade. Dessa behandlades sedan med THC och man såg att tumörerna minskade i storlek och att cancerceller började genomgå autofagocytos. THC hade effekt på människor med hjärntumör Forskarna gav två patienter med återkommande glioblastoma multiforme (en mycket aggresiv hjärntumör) THC i kraniet. Analys av tumörerna visade att det resulterade i autofagocytos. Därför menar… Read more »

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Bengt Hesdorf
10 maj 2013 kl 18:20

Bengt Hesdorf!
Det är så intressanta rön du visar. Det du meddelar här är till viss del sånt jag tidigare läst om samt stor del är nytt för mej. Vi tycks ha ett medel ( THC ) som biter på många typer av cancer, men det är tabu därför att det är ett illegalt drogalternativ. Dessutom kan ingen tjäna så mycket pengar på det, för det är ett ämne naturligt i vår natur. Det finns naturligt och därför kan ingen ta patent på det. Ja, man suckar och undrar, hur får man saker att hända? Hur sätter vi igång det naturliga flödet av händelser, så att många får vara med om att pröva ev. bot från cancer och andra besvärliga sjukdomar? Jag har i omgångar läst om det här THC ämnet som verkar göra under i många fall av sjukdomar, så man undrar varför det inte testas i full skala på ett kontrollerat sätt.

ruben
ruben
Gäst
Reply to  ruben
10 maj 2013 kl 18:39

Vad jag vill tillägga är att vi är ju alla individuella på så vis att vi nog behöver olika behandlingar mot sjukdomar beroende på hur vi är som männinska. Jag är inte främmande för att det är som Ivan Björn säger, “Lagrade minnen” efter ett trauma eller liknande och skall behandlas på annat sätt.

ruben
ruben
Gäst
Reply to  ruben
10 maj 2013 kl 19:59

Kerstin Unger-Saléns historia är fantastiskt inspirerande och glädjande!

Janne
Reply to  ruben
10 maj 2013 kl 21:04

Ja den är verkligen härlig på alla sätt och vis! Man önskar att alla människor som får cancer också gör likadant och går den alternativa vägen för att bli genuint friska och slippa den tortyr som ofta skolmedicinska behandlingssätt är för kropp och själ med cellgifter, strålning och bortskärning av kroppsdelar och organ.

Ärligt talat så förstår jag inte hur folk vågar riskera sin hälsa och sina liv genom att välja att gå genom skolmedicinens flaskhals.

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Janne
10 maj 2013 kl 21:31

Folk litar för mycket till skolmedicinen. Den vetenskap som aldrig genuint viljat ta reda på varför och hur människan är, utan mest vill förklara hur det ser ut när sjukdomar uppstår. Det leder ingenstans.

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  Janne
14 maj 2013 kl 12:28

Hej Janne, jag kan säga dig att vad som drev mig att först pröva den alternativa vägen var bl. a att jag inte ville utsätta mig för de risker som skolmedicinens behandlingar kan medföra. Jag vill av den anledningen först pröva en mindre agresiv väg först. Vänliga hälsningar Kerstin Unger Salen

johanna lillpers
Reply to  Kerstin Unger Salen
16 maj 2013 kl 04:00

Otroligt fantastisk artikel, vad underbart att du har tagit dig igenom detta och vridit tillbaka denna sjukdom, eller snarare vridit tillbaka hälsan:) Det behövs fler synsätt på olika metoder som kan fungera och mer fokus på naturlig hälsa i samhället. Ser fram emot din bok, den köper jag genast!! Tack för att du delar och skriver om allt detta, jätte inspirerande verkligen!!

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  ruben
14 maj 2013 kl 11:56

Hej Ruben, det var verkligen härligt att höra att du tyckte min artikel var inspirerande. Inte för min skull men för att fler än du ska veta att vi inte måste vara offer utan att det finns mycket vi själva kan göra för att förebygga och läka cancer. Läkningen beror naturligtvis på hur långt cancern har spritt sig.Men vi ska veta att gener förändrar sig också i kroppen beroende på den miljö som de omges av och man vet att genernas beteende kan förändras om man ändrar på livsstil och diet. Denna forskning kallas nutrigenomics. Forskningen går ut på att studera hur olika matprodukter samspelar med specifika gener för att öka risken av olika kroniska sjukdomar som exempelvis cancer, hjärtsjukdomar, slaganfall, diabetes 2, och fetma. Nutrigenomics intresserar sig också för molekulär förståelse av hur vissa vanliga kemikalier i födan påverkar vår hälsa beroende på vår genetiska uppsättning. Man vet att även om man exempelvis har arvsanlag för bröstcancer i familjen ,kan man förändra genernas uttryck genom att lägga om dieten.Med andra ord, vad vi stoppar i oss spelar verkligen roll!
Jag själv har haft en far och en bror som dött i cancer och sett hur det lidit av att gå igenom gängse giftiga behandlingar genom skolmedicinens försorg. Därför, när jag själv fick cancer, valde jag att först pröva om jag kunde vända förloppet själv. Hade jag inte sett någon förändring när jag återvände för att undersökas med både Ct scan, biopsi och fotografering av livmoderväggen inifrån, hade jag förmodligen fått tänka om. Men eftersom tumören blivit icke malign redan efter 6 veckor, fortsatte jag med samma strikta program i ett halvår och under ytterligare ett år var jag ytterst medveten om hur jag skulle leva för att inte utsätta mig för fler risker.Jag lät mig undersökas var tredje månad och följande gång var tumören helt reducerad och har sedan förblivit borta. Jag går inte på undersökningar nuförtiden och jag fortsätter att leva och ha kul men utsätter inte mig själv för onödiga risker; Vare sig emotionellt, fysiskt, eller mentalt. Vänliga hälsningar Kerstin (Unger Salen)

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Kerstin Unger Salen
19 maj 2013 kl 10:54

Tack för detta jättespännande scenario. Tror det inspirerar och ger många nytt hopp.
Är väldigt nyfiken på hur du gick till väga i detalj, men läste jag inte att det kommer en bok om det, eller har jag fattat fel?

Märkligt tror jag alla håller med om, är hur tafatt organisationer och politiker i Sverige verkar vara. Har man gett upp?

I USA kritiserar Professor Emeritus Samuel Epstein, i sin bok ”The Politics of Cancer” både ”National Cancer Institute” och ”The American Cancer Society” för att motarbeta/blockera fonder för att forskning och kliniska undersökningar av lovande ogiftiga droger eller terapier, till förmån av giftiga och patenterbara droger som utvecklas av en multimiljon dollar cancer industri. Hur är det egentligen i Sverige?

En fråga som absolut kräver ett svar snarast!
Denna historia är så konkret och viktig pusselbit för en banbrytande syn på cancer tycker jag som lekman.

Robert Bielik
Robert Bielik
Gäst
10 maj 2013 kl 17:33

Intressant att Obama intresserat sig för detta. I synnerhet som han är en Monsanto-lakej.

helena
helena
Gäst
10 maj 2013 kl 23:55

Jag har också följt diskussionerna om Cannabis goda effekter på en del sjkd.
Det börjar bli en del forskning inom det området. Det bedrivs forskning på flera medicinska Universitet som Bo Valhjalt redovisade. Jag är övertygad om att vi inom en inte för lång framtid kommer att få läkemedel som är utvunna och syntetiserade ur THC substansen.
Ganska många mediciner inom skolmedicinen har ju faktiskt kommit till på det sättet.
Exempel Digitalis, som använts länge och fortfarande används för rytmrubbningar i hjärtat. Antibiotika som har sitt ursprung i en liten mögelsvamp, Morfin och alla dess derivat.
Hela transplantationseran fick fart , då man upptäckte och kunde syntitisera en liten svamp från Hardangervidda som hade en kraftig immunhämmande effekt. Detta blev grogrunden för läkemedlet Sandimmun som varit banbrytande inom transplantation.
Min fråga är därför om nu läkemedelsindustrin fångar upp detta och gör ett bra och verksamt medel ur THC substansen Är detta ok????

Janne
Reply to  helena
11 maj 2013 kl 08:52

Helena, som vanligt när något effektivt naturmedel kommer fram så blir läkemedelsindustrin intresserad och vill syntetisera det för att tjäna pengar på det. Det finns bara en anledning till detta och den är: Det går inte att ta patent på naturen !

Originalet från naturen går aldrig att kopiera på syntetisk väg så det får samma egenskaper!
Läs en bra artikel om ämnet här: http://www.teamhellbergzonterapi.com/images/pdf/lakemedel.pdf

Janne
11 maj 2013 kl 08:37

Liksom feber och inflammation (som är kroppens kraftfullaste läkningsverktyg), är även en tumör ett mycket kraftfullt läkningsverktyg för att korrigera grundorsaken till obalansen. Dessa är inget som ska botas eftersom de är botemedlen själva. Bara om en feber blir för hög bör den tas ned, likaså om en inflammation blir för kraftig liksom om en tumör växer sig för stor bör den behandlas.

Naturen har alltid ett syfte med det som den gör, sjukdom är ingen felfunktion från naturens sida utan ett sätt att få kroppen mot Homeostas.

helena
helena
Gäst
11 maj 2013 kl 11:43

Ok Jag förstår. Du menar alltså att vi inte ska ge morfinprep och alla dess derivat. Jag är fullständigt övertygad att majoriteten av Sveriges befolkning inte håller med dig !

Janne
Reply to  helena
11 maj 2013 kl 19:31

Om du tycker att det är bra att stänga av alla symtom och läkningsprocesser med morfinpreparat istället för att försöka lösa orsaken till symtomen så får det stå för dig. En genuin hälsa bygger man inte genom att stänga av alla kroppens signaler (vilket även är mycket farligt många gånger), det borde man som läkare veta och det tror jag även att resten av Sveriges befolkning kräver att en läkare ska veta och känna till!

Jag tror och är ganska övertygad om att majoriteten av Sveriges befolkning vill bli genuint friska istället för att bara bli bedövade med läkemedel!

ruben
ruben
Gäst
Reply to  helena
11 maj 2013 kl 20:02

Jag uppskattar att en läkare som Helena är öppen för att diskutera nya saker. Det ger mej hopp. Jag håller med Janne att det på lång sikt är fel väg med dessa preparat, men tror att det finns fog för dem ändå i dagens läge av hur vården byggts upp. Allt är inte fel, men jag saknar den här helheten och att man inte alltid har metoder att utröna roten till symtomen. Det krävs långsiktiga strategiska nya sätt att angripa problemen för att vända på utvecklingen tror jag. En ny syn i grunden.

Janne
Reply to  ruben
11 maj 2013 kl 20:16

Ja vad jag menar är att man måste försöka använda sig av och jobba i betydligt större utsträckning med långsiktiga lösningar istället för kortsiktiga. Visst finns det säkert fall då morfin fyller sin funktion, men det löser inte orsaken till dem.

Ett holistisk synsätt, att arbeta med naturens krafter, istället för konstgjorda krafter är ett måste om vi ska kunna vända på denna negativa spiral som sjukvården idag är inne på.
Dessutom är det helt ohållbart rent ekonomiskt för samhället att fortsätta pumpa in miljarder och åter miljarder i en industri som ständigt skriker efter mer pengar.

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Janne
11 maj 2013 kl 21:22

Ja, jag välsignar att morfinet fanns, då jag fick det vid ett akut läge en gång. Det kan behövas i tillfällen för att lindra akut vid extrema smärtor. Men jag skulle önska att sjukvård och dess utbildning slår in på en annan väg, där helhets synen är den viktiga. Det är inte sjukvårdspersonalen som har byggt upp synsättet, för de gör sitt allra bästa där de verkar. Jag tror det måste göras om så långt som till hela samhällssynen och utbildningen överlag.

helena
helena
Gäst
13 maj 2013 kl 08:53

Helhetssynen är viktig, absolut!!!
Tyvärr behövs bra starka smärtstillande utan för mkt biverkningar även vid långvarig smärta ex långt gången cancer med skelettmetastaser, kompressionsfraktur( ryggraden faller ihop tyvärr vanl hos gamla) mm. Men självklart ska man söka orsaken och försöka bota när det är möjl tyvärr är det inte alltid det.Tack Ruben för trevligt bemötande. Inte alltid så vanl på denna sidan.

Janne
Reply to  helena
13 maj 2013 kl 14:04

Helena, du skriver att helhetssyn är viktig, det låter som en bra åsikt. Samtidigt så förespråkar och jobbar du dagligen med skolmedicin där det helt saknas helhetssyn. Hur går det ihop?

Vi tar ett exempel, du är ute och kör med din bil. Efter en liten stund så tänds oljelampan på instrumentbrädan. Vad gör du då?

Du nämner att morfin och liknande är bra vid långvariga smärttillstånd, känner du till de naturliga möjligheter som finns för att behandla sådana tillstånd? Om inte så borde man då kanske söka reda på dem om man nu förespråkar helhet!

T. Sassersson
T. Sassersson
Gäst
Reply to  Janne
13 maj 2013 kl 14:28

När jag var i tonåren fick jag diagnosen migrän och fick därför medicinen Anervan. Jag tog 1 tablett och det blev den sista. Tog inga andra värktabletter. Istället självlärde jag mig djupavslappning och åren gick och migränen försvann långsamt.

En vän till mig gick på den skolmedicinska linjen dvs värktabletter. Migränen blev värre och värre. Efter ett antal år togs hon in på sjukhus för avvänjning. Hennes smärttröskel var i princip noll. Hon lider fortfarande svårt av migränen.

Jag som aldrig tog några piller utan lärde mig djupavslappning, yoga och meditation är idag nästan helt fri från migrän.

Till saken hör även att när jag som barn var under utredning för huvudvärk (innan migrän var fastställt) påtvingades jag en serie av undersökningar på Sachsska barnsjukhus. Jag fick ligga under snabbt blinkande stoboskoplampor i typ 45-minuterspass. De ville veta om jag hade epilepsi genom att försöka framkalla anfall. Inget hände. De såg bekymrade ut.

De skrev då ut kärlvidgande medel utan någon som helst positiv effekt.

Skolmedicinen misslyckades med allt de gjorde. Jag löste allt själv med naturliga metoder.

Skolmedicinarna har oftast ingen aning om vad de håller på med när det gäller tex migrän/huvudvärk. De kan skriva ut kärlvidgande, kärlsammandragande och smärtpiller för huvudvärk, men de löser inga som helst problem. Allt verkat vara helt ovetenskapligt och de struntar i beprövad erfarenhet från naturliga metoder som fungerat i alla tider.

anders
anders
Gäst
Reply to  T. Sassersson
17 maj 2013 kl 18:14

Migrän kan även komma från spänningstillstånd i kroppen. För korta muskler i benen kan orsaka problem i ländryggen, och detta sprider sig uppåt. Det krävdes en idrottsläkare och nästan 10 års eget sökande för att kunna börja resan tillbaka. Även jag sade nej till all smärtlindring, vilket var jobbigt ibland men troligen nödvändigt.

Då vet man var gränsen går.

I mitt fall räckte inte avslappning utan stretching med medhjälpare krävdes.

Läkarvetenskapen, om man nu kan kalla den så, har verkligen ingen aning. Ibland undrar man om de vet hur kroppen fungerar öht.

Johan
Johan
Gäst
Reply to  Janne
13 maj 2013 kl 15:15

Som jag tidigare har förespråkat så ska inte vi som förespråkar alternativa metoder vara lika arroganta och nedsättande som de läkare inom skolmedicinen vi mött. Den har en plats. Jag skulle aldrig gå till en alternativare med benbrott eller motsv. Om nu Helena saknar kunskap om de alternativa sätten för att bota smärta, som ju helt beror på vad den bakomliggande orsaken är, kanske vi kan berätta det för henne (ett exempel gavs här av T. Sassersson) eller hänvisa till källor där hon kan läsa på. Hon har ju kommit hit. Det betyder ju att hon är öppen för dessa ideer. Sen är det självklart att hennes syn formats av yrket. Det gäller alla, oavsett inriktning. Det är först när man avvisar allt som ligger utanför egna ramarna som utvecklingen stannar. Just med att förstå orsak och verkan har många av de studier jag läst som förkastar alternativa metoder misslyckats. De har tagit 1 typ av behandling och gett den till X personer och har sedan kommit fram till att ett fåtal blev bra, men majoriteten har oförändrat tillstånd och därmed beslutat att metoden ej fungerar. Det har här saknas kunskap om orsaken. Lägg därtill en önskan om att behålla aktoritet och inkomster… Håller dock helt med om att man inom skolmedicinen är mest fokuserad på att ta bort symptom istället för orsaken. Vilket också är vad folk vill ha. Jag har träffat folk med olika besvär och har gett lösningen på problemet. De verkar förstå, men då jag inte kan ge en tablett så besvären försvinner samma dag, utan det krävs en insats och eget arbete samt förändring (ofta mycket liten förändring) av den livsstil som gett upphov till besvären, så är det ofta att de slutar efter ett par dagar och tar smärtstillande istället och beklagar sig att ingen kan hjälpa. Självklart så är det även de som faktiskt gör det lilla extra och blir bra, men de har oftas besvärats under en längre tid. Kontentan är att man måste få folk att inse att de är ansvariga för sin egen hälsa och att ohälsa(ofta) är ett resultat… Read more »

T. Sassersson
T. Sassersson
Gäst
Reply to  Johan
13 maj 2013 kl 16:33

Tack för din kommentar.

Jag tror dock det är dags att sluta försöka se “positivt” på en skolmedicin som misslyckats. De har ett enormt ansvar att lyckas och ett enormt ansvar att sluta misslyckas. Det måste bli ett slut på den lekstugan helt enkelt.

Jag har sett många diskussioner som ställer skolmedicinen mot väggen för att i nästa andetag backa pga en konflikträdsla och då plötsligt hävda att: “den-är-ju-egentligen-ganska-bra-i-jämförelse-med-ett oidentifierat-land-i-Afrika”.

Saken är ju den, att om skolmedicnen är så bra, varför ska den då jämföras med ett plats i ett land där ingenting fungerar? Om den svenska skolmedicinen är så bra måste den kunna jämföras med den bästa skolmedicinen i världen. Men vissa som försvarar skolmedicinen måste, för att få ihop det, jämföra med något som är riktigt dåligt dvs en avslöjande retorik.

Jag är alltså enbart kritisk till skolmedicin inte till kirurgi eller akutvård. Vården är suverän på teknisk medicin.

Johan
Johan
Gäst
Reply to  T. Sassersson
13 maj 2013 kl 19:27

Jag håller absolut med dig (kommentaren var riktad till Janne). Jag brukar ta de chanser som dyker upp i mina kontakter med människor att upplysa och informera om vårdens misslyckande och om alternativa metoder som fungerar (Mina egna studier inom området pågår ständigt). Tycker det är bedrövligt som de håller på. Min kommentar gällde funderingen att om man kan få en läkare att lära sig helhetssyn och det alternativa (vilket skulle bli motarbetat av en hel skolgång och arbetsliv med kolleger och propaganda från läkemedelsindustrin), kanske man kan få fler på köpet (iom att denne sprider den informationen på “insidan”). Jag tycker också det är dålig stil att de håller på med sina “oberoende” tester av alternativa sätt som ofta lyckas peka på att de inte fungerar och skolmedicinen är bäst. Frågan är hur man ska få till en förändring. Vi kan se att kritiken mot det etablerade ökar i takt med information på nätet blir mer och mer lättillgängligt, men det är ju bara just det; kritik. I ett mer engagerat samhälle borde ju t.ex. Zaremba’s artikelserie eller någon av den uppsjö med liknande information åstadkomma omedelbar förändring… Jag tycker att lekstugan, som du säger, har blivit tagen på bar gärning så många gånger att det är förvånande att de fortfarande får hållas. Som tur är är det mer respons hos medborgarna i andra länder än just Sverige. Förhoppningsvis finns det någon bristningsgräns även här… Vi får helt enkelt kämpa på med att sprida information och kunskap. Någon gång vaknar massan. Sidor som newsvoice.se, nyadagbladet.se, vaccin.me och ett otal bloggar där patienter delar med sig av erfarenheter är en ofantlig hjälp. Förhoppningsvis blir även Canal 2op det. Hoppas bara de skippar HAARP och Chemtrails (som var i en trailer), och riktar in sig på att granska andra saker i samhället som medicin och politik osv (som i den andra trailern). Det är ett för stort steg för Svensson att se på det. Då kommer de helt avfärda allt som visas på den kanalen som foliehatts-ideer. Den informationen finns på nätet för de intresserade. Det krävs en kanal som bryggar… Read more »

Janne
Reply to  Johan
13 maj 2013 kl 18:46

Tack för ett fint och bra inlägg Johan. Många bra synpunkter och tankar om det hela. Jag tror dock tyvärr inte att Helena är genuint intresserad av att få veta andra alternativa metoder till t.ex. att lindra smärta. Hade hon varit genuint intresserad av att verkligen försöka hjälpa människor till att må bra naturligt så hade hon inte fortsatt inom skolmedicinen som hon nu gör. Jag skickade t.ex. en länk tidigare här, vad är ett läkemedel, den kommenterade hon inte ens. Hon som jobbar med läkemedel dagligen borde väl intressera sig för en sådan artikel och speciellt när hon påstår att hon tycker helhetssyn är viktigt.

Du har även helt rätt i det du säger om att det finns många oseriösa även inom vår alternativa bransch, självklart är det så. Det går nog aldrig att komma ifrån helt och hållet tyvärr. Det gäller att, precis som du skriver, själv ta ansvar för sin egen hälsa. Även om terapeuten kan göra mycket, liksom naturläkemedel kan göra mycket, så måste man även själv ta eget ansvar för hälsan och kanske göra vissa förändringar i sin livsstil.

Skolmedicinen fyller många viktiga funktioner vid de flesta typer av akutsjukvård, men tyvärr, lika funktionell som den är vid akutsjukvård, lika miserabel är den vid vården av kroniskt sjuka människor. Jag har hittills inte sett någon genuint frisk människa vandra ut genom dörrarna på ett lasarett och jag kommer troligen inte få göra det heller under resten av detta liv.

Det handlar om att jobba med naturens krafter, kroppens egen självläkning, och inte bromsa den med symtomdämpande undertryckande medicineringar och behandlingar för att man ska kunna bli genuint frisk, som jag tror alla vill innerst inne!

T. Sassersson
T. Sassersson
Gäst
13 maj 2013 kl 10:20

Men problemet med skolmedicinen är att det saknas helhetssyn.

Inom skolmedicinen tillämpas specialisering och den saknar förmåga att se bakomliggande orsaker samt betraktar symptomen som orsaken. Men ett symptom kan ju aldrig vara en orsak.

När sedan dessa symptom behandlas med symptombehandlande kemiska preparat som man kallar “läkemedel” uppstår biverkningar som betraktas som nya sjukdomar som ska behandlas med nya kemiska preparat som ska ta bort symptomen från biverkningarna.

Hade helhetssyn praktiserats hade den negativa och fabricerade spiralen genomskådats, men den skulle även tvinga skolmedicinarna att tvingas erkänna sitt misslyckande.

ruben
ruben
Gäst
Reply to  T. Sassersson
14 maj 2013 kl 12:16

Jag håller med dej och Janne! De som är “ekrarna i det onda hjulet” måste förstå att det är dom som ser till att det kan rulla på oförhindrat. Men de av dem som inser misstagen, kan vara med och förändra synen och hjälpa till med en förändring. Många har gjort och gör det nu.

Kerstin Unger Salen
Kerstin Unger Salen
Gäst
Reply to  T. Sassersson
14 maj 2013 kl 12:36

Hej , jag håller helt med dig.Varför ska vi behandla människor för cancer med gifter som också är cancerframkallande.Jag vet att det finns forskning som tagit fram mindre agressiva behandlingsterapier och som är effektiva.Men eftersom man inte kan patentera naturmedel finns föga eller snarare inget intresse från läkemedlesbranschen att investera i sådana projekt som inte ger hög avkastning.Laetrile eller Vitamin B 17 är ett exempel.Läs gärna Ralph Moss “The Cancer Industry” . Vänliga hälsningar Kerstin

Bengt Hesdorf
Gäst
13 maj 2013 kl 22:19

Fakta om medicinsk Marijuana: Behandlingsområden: Cannabis har använts i medicinska syften sedan tusentals år före vår tideräknings början. I Sverige är den allmänna kunskapen om medicinsk marijuana mycket bristfällig, och debatten har i det stora hela förtryckts. Det är en av de säkraste terapeutiska aktiva substanser som människan känner till, och kan vara hjälpsamt vid en rad olika sjukdomstillstånd och en stor mängd applikationer, inklusive: Motarbetar snabbt och aktivt illamående och aptitförlust Reducerar trycket inuti ögat Reducerar muskelspasmer Lindrar kronisk smärta Cannabis används ofta och fördelaktigt i behandlingen av de följande tillstånden: HIV/AIDS. Cannabis kan reducera illamående, uppkastning och förlorandet av aptit orsakad av sjukdomen själv och olika AIDS-mediciner. För närvarande är de medicinska organisationer som specialiserat sig på AIDS-forskning några av de starkaste förespråkarna, då de menar att cannabis kan rädda liv genom att AIDS-patienter som har en säker tillgång lyckas behålla sin vikt (HIV-relaterad viktförlust) och dessutom hjälper dem att inte sluta äta sin medicin utöver att motverka depression. Cannabis är även effektiv mot nervsjukdomar, t.ex. den svårbehandlade nervsmärtan, hos AIDS-patienter. Cancer. Cannabis kan stimulera aptiten och minska illamående och uppkastningar, vilket är en vanlig biverkan från kemoterapi-behandling. En stor mängd rapporter från klinisk forskning påvisar marijuanas effektivitet hos cancerpatienter. Inhalerad cannabis ger även fördelen att patienten inte behöver ta preparatet oralt, och därmed riskera att kräkas upp det innan det tagit effekt. Rökt cannabis ger en omedelbar effekt, och patienter finner det ofta lättare att kontrollera sin dos genom denna form av intag. En tumör består av en klump med svullen vävnad. Forskare på Medical College of Virginia upptäckte att cannabis är en otroligt användbar ört som kan reducera i storlek många sorters tumörer, både godartade och elakartade. Dessa studier i tumörbehandling iscensattes av DEA och andra federala instanser i USA efter att de fått felaktiga uppgifter om att rökning av cannabis eventuellt orsakar problem med immunförsvaret. När undersökningen senare visade att behandling av tumörer med cannabis istället verkade leda till ett medicinskt genombrott 1975, kom direktiv från DEA och National Institute of Health att upphöra med allt stöd till forskning och rapportering. I Kalifornien genomfördes mellan… Read more »

Bengt Hesdorf
Gäst
13 maj 2013 kl 23:38

Medicinsk cannabis: Cancer: Cannabis kan stimulera aptiten och minska illamående och uppkastningar, vilket är en vanlig biverkan från kemoterapi-behandling. En stor mängd rapporter från klinisk forskning påvisar marijuanas effektivitet hos cancerpatienter. Inhalerad cannabis ger även fördelen att patienten inte behöver ta preparatet oralt, och därmed riskera att kräkas upp det innan det tagit effekt. Rökt cannabis ger en omedelbar effekt, och patienter finner det ofta lättare att kontrollera sin dos genom denna form av intag. En tumör består av en klump med svullen vävnad. Forskare på Medical College of Virginia upptäckte att cannabis är en otroligt användbar ört som kan reducera i storlek många sorters tumörer, både godartade och elakartade. Dessa studier i tumörbehandling iscensattes av DEA och andra federala instanser i USA efter att de fått felaktiga uppgifter om att rökning av cannabis eventuellt orsakar problem med immunförsvaret. När undersökningen senare visade att behandling av tumörer med cannabis istället verkade leda till ett medicinskt genombrott 1975, kom direktiv från DEA och National Institute of Health att upphöra med allt stöd till forskning och rapportering. I Kalifornien genomfördes mellan 1979 och 1984 ett forskningsprogram under ledning av Dr Thomas Ungerleider för att undersöka effekterna av marijuana på cancer. Ungerleider konstaterade att marijuana är den bästa metoden att kontrollera illamående under behandling med kemoterapi. De mediciner som skrivs ut mot illamående p.g.a. kemoterapi kommer i tablettform, som patienterna ofta kastar upp igen efter att ha försökt svälja dem. Eftersom cannabis kan inhaleras som rök, förblir det i kroppen och verkar även om patienten kräks. Forskare har fortfarande inte hittat något samband mellan cannabisrökning och luncancer. Det visar en genomgång av de senaste rönen. aacrSenaste forskningsanalysen presenterades i Kalifornien på en konferens för cancerforskning extern länk. Metastudien samlade ihop data från sex andra studier mellan 1999-2012 i USA, Kanada, Nya Zeeland och Storbritannien. Totalt 2,159 patienter med lungcancer och 2,985 kontrollobjekt. När man undersökte den ihopsamlade datan och jämförde patienter med och utan lungcancer kunde man inte hitta någon markant association mellan intensitet, varaktighet eller sammanräknad konsumtion av cannabisrök och risken för lungcancer. En av studierna undersökte all data, oavsett nuvarande eller… Read more »

Micke
Micke
Gäst
Reply to  Bengt Hesdorf
15 maj 2013 kl 11:22

Cannabis and tobacco smoke are not equally carcinogenic

http://www.harmreductionjournal.com/content/2/1/21

OB
OB
Gäst
17 maj 2013 kl 15:50

Hej Kerstin
Tack för ett modigt inlägg.
Kan du berätta mer exakt om vad du gjorde när du la om kosten? Vad tog du för kosttillskott och hur gjorde du i övrigt? Hur såg ditt dagsprogram ut? Och fortsatte du efter att du knäckt tumören?

Dubbel Henke
Dubbel Henke
Gäst
26 maj 2013 kl 06:56

Min mamma blev botad från lymfcancer med Levande Föda och naturmedel, på tre månader gick hon från att inte orka stå upp, och vara tvungen att lägga ned huvudet på kudden efter varje liten tugga, till att bli helt frisk. Ytterligare 6 månader senare sprang hon upp och ner för Sälenfjällen. något hon inte skulle orkat 20 år tidigare, då hon var jämföreslevis frisk…

Vården – om man nu kan kalla det så – hade ju alla papper på henne, så dom visste ju att hon inte var nån veckotidningshistoria. Hon gick tillbaka då och då för att kolla att cancern inte kom tillbaka, genom att mäta sin värden. (Mätningar är vården duktiga på, fast de inte förmår tolka dem.)

Läkarna var TOTALT ointresserade, närmast förnärmade över att hon inte velat ha cellgifter och andra hemska s.k. “läkemedel”. Ett par sköterskor sa några gånger – viskande – att de tyckte hon gjort rätt…Själv går jag aldrig in i ett apotek, och skulle jag få en dödlig sjukdom som alternativvården inte klarar av, så får det vara. Hur kemikalievården plågar ihjäl folk i parti och minut DET har jag verkligen sett. Min faster och pappa torterades ihjäl framför mina ögon…min far fick ligga i nio dygn och långsamt kvävas till döds. Hur dom plågade min faster fast hon grät och bad mig om hjälp mot dessa monster i människohamn, orkar jag inte ens skriva om…

Bengt Hesdorf
Gäst
4 juni 2013 kl 18:15

En samling av evidence baserad fakta om naturens egen anti-cancer läkemedel, hur det fungerar, forskning, personliga berättelser om video, och hur man använder det.

Regeringar försöker bekämpa en växt som sedan 1970-talet har känt botade alla cancerformer.

Vakna upp, är allt jag säger. Och tro mig, titta, där är alla bevis från alla vinklar. Om du fortfarande tvivlar på efter kontroll denna sida ut, så då indoktrinerade verkligen och uppriktigt sagt hjärntvättad om anläggningen, och kapitalism medicnal industrin. När vinsten går före människan.

Om du vill bidra till att rädda liv så läs och ta till dig följ. fata:

http://www.cureyourowncancer.org/

Perra J
Gäst
1 augusti 2013 kl 13:58

Fantastisk tråd! Ty Bollinger tror jag inte nämndes, han har också mycket att säga om cancer!
http://www.cancertruth.net/

John Bash
Gäst
16 mars 2015 kl 22:28

Min fru har lidit av sköldkörtelcancer som bekräftades vara etapp fyra, berättade för läkaren mig att det fanns lite att hon kunde göra eftersom hon inte svarar på behandlingen men min svåger kom till vår räddning genom att beställa denna hampa olja från Dr gareth Walsh stiftelse som han sade har hjälpt några patienten kampen mot cancer av olika typer så beslutade vi att ge det en chans, så länge min fru förbättras perfekt mycket bra och nu kan hon gå runt huset allt av sig själv. Jag kände dess nödvändiga jag låta andra som lider av denna akut sjukdom som när du har goda hampa olja det kan verkligen ge en en sund andra chans att leva. Om du råkar vara i behov av denna hampa olja du kan kontakta stiftelsen som levererat min bror i lag med denna e-post: .

Mayne Sundewall Hopkins
3 april 2015 kl 19:10

Ja, detta är verkligen en fantastisk tråd! Så mycket bra information – som jag sparar och gärna delar. Tack! 🙂