Oberoende global TV- och radiostation skapas med folklig finansiering

6
205

folk people

Sedan den 1 juni i år driver den internationellt kände författaren och föredragshållaren David Icke en kampanj och en insamling för upprättandet av en oberoende, global tv- och radiostation som ska vara folkets röst i den globala medieströmmen och som ska gå under namnet ”The People’s Voice”.

Text: Peter Pettersson | Uppdaterad: 2013-06-19 kl 17:10

Det första insamlingsmålet på 150 000 pund för att täcka kostnaderna har uppnåtts, och nu siktar man på att nå nästa mål på 200 000 pund den 20 juni.

På sin hemsida, skriver David Icke att det nu är dags att sluta att bara klaga över de konventionella medierna och i stället börja göra något konkret. Alla som genom åren har lyssnat på Icke och andra som har visat på de konventionella mediernas förkärlek för maktelitens nyhetsagenda, och missmodigt frågat sig själv vad han eller hon kan göra, har nu, möjlighet att konkret bidra efter förmåga till en folklig revolution inom medievärlden genom att donera pengar till den planerade tv- och radiostationen.

David Icke och hans son Sean uppges ta hela den ekonomiska risken med att starta denna nya TV- och radiostation, ställer också den retoriska frågan;

“Varför ska inte folket få komma till tals
med 
samma tekniska nivå och
samma 
kommunikationspotential
som de konventionella medierna?”

Det finns ett professionell medieteam som är berett att sätta igång med att sända nyheter från hela världen, så fort det slutliga målet på 300 000 pund är uppnått, vilket man siktar in sig på ska ske senast den 30 juni.

Just nu söker man efter en studio i centrala London, och vad som kommer att hända när insamlingsmålet är nått, enligt Icke, är att man sätter upp två enheter för utomhussändning av tv, en som är stationerad i London och den andra i USA, vilket kommer att göra det möjligt att skicka ut en reporter och en kameraman över hela världen så fort en stor nyhet inträffar, och därifrån sända tv-bilderna till studion i London och vidare ut över världen i HD-kvalitet.

Källa: Davidicke.com

I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.

6 KOMMENTARER

  1. Jag har följt David Icke, sedan jag av en slump upptäckte en av hans föreläsningar på youtube för ett år sedan, sedan dess har jag sett det/lyssnat, läst och blivit inspirerad. Ser fram emot Tv kanalen The peoples voice eftersom jag för längesedan tröttnat på Main stream medias “nyheter”, hittade newsvoice för två dagar sedan, läser med glädje så tack för ni finns.

  2. BBC One är Storbritanniens och världens äldsta nu sändande tv-kanal. Den tillhör det brittiska publicservicebolaget BBC som blivit känt som Public service-modern. BBC startade sina reguljära TV-sändningar 2 november 1936 efter flera års testsändningar. Kanalen fick sitt nuvarande namn när BBC Two startades den 20 april 1964. Kanalens mest sedda regelbundna program är sedan starten i mitten på 1980-talet såpoperan Eastenders .

  3. Det här kan verkligen bli ett exempel på skiljelinjen mellan de som “bara” pratar och de som är beredda att faktiskt ge något till ett gobalt tv- och radioprojekt som verkar seriöst och där man vill leverera “renare” och “relevantare” nyheter än de konventionella och dominerande medierna.

    Det är märkligt att intresset utanför Storbritannien, inklusive Sverige, verkar vara så svalt när det gäller att donera pengar till detta projekt.

  4. Ross är inte den enda av BBC:s tv- och radioprofiler som är välbetald. Nyhetsankaret Jeremy Paxman uppgavs tjäna £940 000 per år, Radio 2:s Sir Terry Wogan fick £800 000 per år för sitt dagliga morgonprogram, Chris Evans fick £540 000 årligen för sitt Radio 2-program och Radio 1 morgonprogramledare Chris Moyles uppgavs plocka hem £630 000. Graham Nortons deal för en talkshow uppgavs vara värt fem miljoner pund för tre år medan Little Britains David Walliams och Matt Lucas tjänar sex miljoner pund vardera på fleråriga kontrakt.

  5. Hur kommer det att fungera rent tekniskt?

    Sänds det via internet, eller via digital-tv?

    Jag antar att det blir via internet, så följdfrågan blir, de som bara har tv, kan de se utsändningarna?

    Kort sagt, distribution.

  6. Skulle det vara ett värde i att slavsända i tätbebyggt område? Det finns säkert ett och annat hinder för detta men även andra, liknande, mindre stationer liknande 2op borde finna intresse i en gemensam lösning till en större publik.

KOMMENTERA

Please enter your comment!
Please enter your name here